Kazz כתב:"ראית פעם משחק kickstarter שמבטיח עוד תוספות ככל שיותר כסף יכנס לקופה?" - וזה אחד ההיבטים הכי מפוקפקים של הפרוייקטים האלה.
"אינסוף משחקים נגנזים נהדרים בכל שנה בדיוק בגלל שחסר להם הסבסוד הזה שיכול להחזיק את הפיתוח שלהם מעל המים." - אז יופי, שהיצרניות יממנו את המשחקים כבלעדיים שלמיים ולא ינסו לדפוק את השחקנים של משחקי צד ג'.
"אבל ההתבכיינות הנוכחית שלך היתה על בלעדיות של DLC בלבד, נכון?" - לא. גם על בלעדיות זמנית. פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא. זה מדהים. כמה ציניים אפשר להיות במלחמות קונסולות? חברות משתינות על קהל השחקנים שלהם בקונסולה מסויימת בלי למצמץ.
כל הקונספט של תכנים בטלוויזיה מושתת על קניית זכויות שידור ומלחמת מחירים. מי שיציע עסקה יותר טובה יזכה בזכות השידור של תוכן X בארץ Y. וגם אז, ראית פעם את אותה תוכנית טלוויזיה בהוט וביס אבל שבספקית אחת יש סצנות אחרות נוספות?
המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. אבל אם אני כן מחליט ללכת לראות בקולנוע אז אני יכול לאיזה קולנוע שאני מעדיף בלי שום חשש שבבית קולנוע אחר הסרט יכיל יותר תוכן; בלי חשש שיהיה כל הבדל שהוא. ואני לבטח לא צריך לחשוש שאבנג'רס 2 יוקרן בלעדית במשך חודשיים בעיר ספציפית אחת בלבד כך שהם יינסו להכריח אותך לנסוע ולראות את הסרט במקום ובבית קלונוע שאתה לא אוהב ולא רוצה.
אבל כשזה מגיע למשחקים, למרות שהמשחק יוצא על 3 או יותר פלטפורמות אני עדיין צריך לחשוש שבפלטפורמה אחת יהיה יותר תוכן מהשנייה רק משום שהחולפו כספים בין שני הצדדים; אני עדיין צריך לחשוש שמישהו שילם כדי לשבת על הגרסה המתחרה של המשחק ובכך לנסות לגרום לי לקנות פלטפורמה שלא רציתי ושלל טקטיקות נלוזות שפוגעות בהקל השחקנים. וזה בלי לדבר על הדילים עם חנויות עצמם שעכשיו אני צריך גם לדאוג מאיזה חנות אני קונה את המשחק כי לכל חנות יש תוכן בלעדי. אין לזה שום אח ורע.
Kazz כתב:המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. אבל אם אני כן מחליט ללכת לראות בקולנוע אז אני יכול לאיזה קולנוע שאני מעדיף בלי שום חשש שבבית קולנוע אחר הסרט יכיל יותר תוכן; בלי חשש שיהיה כל הבדל שהוא. ואני לבטח לא צריך לחשוש שאבנג'רס 2 יוקרן בלעדית במשך חודשיים בעיר ספציפית אחת בלבד כך שהם יינסו להכריח אותך לנסוע ולראות את הסרט במקום ובבית קלונוע שאתה לא אוהב ולא רוצה.
DrKeo כתב:בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.
DrKeo כתב:בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.
Truth be told, I went in expecting to come away marking off days on my calendar until a period of timed exclusivity was up, but no such luck. When I asked if everybody who matters – you know, PC gamers – would eventually go to the rapture,
Pinchbeck offered a brief, unfortunate reply: “No, it’ll be a PS4 exclusive.”
I queried further as to why we’re missing out, and Pinchbeck was refreshingly frank:
“So the thinking went like this,” he began. “We don’t have enough money or production expertise to make this game without help. We don’t think we can raise enough through Kickstarter or public alpha to make this happen. We could do with production support on a game this scale. We’ve always wanted to make a console game. Publishers have bad reputations all too often. Hey, Sony Santa Monica are great though. We’ve met them a few times and really like them and their attitude.”
“Also, PS4 is starting to look very cool as a platform. All eggs thrown into singular basket, Sony Santa Monica contacted, everybody likes each other, lots of love for the project. Long dark night of the soul mulling over implications of shifting across to console. Mix of pragmatism and excitement about the possibilities win out.”
But what of thechineseroom’s loyal supporters on PC who – among other things – sprinted the first-person walk-’n'-talker’s sales all the way up to “well over 750,000″? Pinchbeck and co are perhaps more aware of their fan base’s mighty contribution than anyone, and they’re incredibly grateful. But they saw a chance to branch out and create an otherwise impossible project. They couldn’t say no.
Nigga כתב:אני חושב שהמושג Money hatting שבור לגמרי בפורום הזה.
מה שנינטנדו עשתה עם Beyonetta 2 זה לא money hatting.
מה שסוני עשתה עם Everybody's Gone to the Rapture זה לא money hatting.
שני הפרוייקטים האלה לא היו קיימים אם סוני ונינטנדו לא היו עוזרות בפיתוח.
מה שמיקרוסופט עשתה עם Dead Rising 3 זה Money hatting.
מה שמיקרוסופט עשתה עם סדרת Gears זה Money hatting.
אנחנו הולכים לראות עוד הרבה כאלה מצד מיקרוסופט, אין לה מספיק סטודיואים ויש לה יותר מדי כסף.
Nigga כתב:אני חושב שהמושג Money hatting שבור לגמרי בפורום הזה.
מה שנינטנדו עשתה עם Beyonetta 2 זה לא money hatting.
מה שסוני עשתה עם Everybody's Gone to the Rapture זה לא money hatting.
שני הפרוייקטים האלה לא היו קיימים אם סוני ונינטנדו לא היו עוזרות בפיתוח.
מה שמיקרוסופט עשתה עם Dead Rising 3 זה Money hatting.
מה שמיקרוסופט עשתה עם סדרת Gears זה Money hatting.
אנחנו הולכים לראות עוד הרבה כאלה מצד מיקרוסופט, אין לה מספיק סטודיואים ויש לה יותר מדי כסף.
Nigga כתב:לא קראת את הציטוט שהבאת עד הסוף? תעיף מבט במשפט האחרון:
But they saw a chance to branch out and create an otherwise impossible project. They couldn’t say no
bling כתב:
המשפט הזה יכול להעיד שהפרויקט בצורתו הנוכחית עם העזרה של סנטה מוניקה לא היה יכול להתקיים,זה לא סותר את זה שהיה יכול להיות קיים בצורה אחרת ושאפתנית פחות.
DrKeo כתב:או על מנוע מוכן מראש כמו UE4 או קרייטק 3.
DrKeo כתב:מצחיק, מסתבר שהוא משתמש בקרייטק 3
אז מעניין מה סנטה מוניקה עושים, בטח סתם עזרה של עוד כוח אדם.
Nigga כתב:סרטון דירקט-פיד ראשון לדרייב קלאב:
https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater
נראה מדהים.
"וזה אחד ההיבטים הכי מפוקפקים של הפרוייקטים האלה" - אתה מבלבל בין הביטויים "מפוקפק" ו"רציונלי".
"אז יופי, שהיצרניות יממנו את המשחקים כבלעדיים שלמיים ולא ינסו לדפוק את השחקנים של משחקי צד ג'" - שוב עניין רציונלי: בשביל לממן משחק בלעדי שלם צריך לפצות את המפיצה על כל העותקים שהמשחק יכל למכור על קונסולה אחרת. אתה מדמיין לעצמך את COD כמשחק בלעדי ומיקרוסופט או סוני נותנות לאקטיוויזן חצי מיליארד דולר פיצוי על המכירות שהיא הפסידה? ויותר תמוה זה שבמקביל אתה מציע לדפוק את השחקנים עוד יותר: ככה שבמקום שחלק יקבלו בונוס קטן ונחמד שמישהו אחר החליט לממן, חלק מהשחקנים לא יוכלו לשחק במשחק לעולם? חשבתי שכבר הגענו לתחתית אבל כנראה שתמיד יש לאן לדרת.
"פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא" - לא. מישהו נותן כסף כדי שהמפתחים יוכלו מלכתחילה לעמוד בעול הכלכלי של פיתוח המשחק ולא יגנזו אותו. בלי הכסף הזה יכול להיות שהמפתחים היו פשוט מפוטרים והולכים כולם הביתה. זה פשוט הזוי לחשוב איך יש אנשים שמעדיפים לראות את ביונטה 2 לא יוצא מעולם על פני זה שנינטנדו מימנה פיתוח אקסלוסיבי שלו, ושמחים לראות את את אנשי Vigil הולכים הביתה ודארקסיידרס נקבר - העיקר שאף אחד אחר לא יוכל לשחק בו על שום פלטפורמה באופן בלעדי.
"ראית פעם את אותה תוכנית טלוויזיה בהוט וביס אבל שבספקית אחת יש סצנות אחרות נוספות?" - אז אנחנו כן מדברים רק על DLC פתאום!? לפני שניה זיגזגת לדבר על משחקים שלא יוצאים לפלטפורמה אחרת ועכשיו אתה מזגזג בחזרה לדבר רק על DLC אקסלוסיבי. מילא היגיון עקום, אבל גם לא עקבי?
"המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. " - המודל העסקי של המשחקים: הם יוצאים קודם כל לפלטפורמות שהמפיצה שממנת את המשחק בוחרת לפתח עבורן. רוצה לשחק על פלטפורמה אחרת? אז תחכה.
"אבל כשזה מגיע למשחקים, למרות שהמשחק יוצא על 3 או יותר פלטפורמות אני עדיין צריך לחשוש שבפלטפורמה אחת יהיה יותר תוכן מהשנייה" - וואלק, מסתבר שמישהו גם לא קנה מימיו גרסת DVD או בלוריי של סרט שהכילה תוכן נוסף וסצינות מהסרט שלא הוצגו בגרסאות אחרות.
"וזה בלי לדבר על הדילים עם חנויות עצמם שעכשיו אני צריך גם לדאוג מאיזה חנות אני קונה את המשחק כי לכל חנות יש תוכן בלעדי." - התלונות לסטים למיטב זכרוני. אם אני זוכר נכון הם הראשונים שהתחילו עם תכנים בלעדיים אפילו לפני גיימסטופ.
אם כל שברירי חתיכות התוכן שברובן קוסמטיות לחלוטין זה מה שקוסם לך, אז הפיתרון הפשוט הוא לקנות את כל הפלטפורמות, ואז פשוט תקנה כל משחק רק לפלטפורמה שמציעה עבורו את עסקת התוכן הכי משתלמת.
בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.
מה?! ברור שיש סרטים שמוקרנים רק בקולנוע של רשת X ולא Y. בארה''ב זה אפילו יותר נפוץ יחסית ממה שזה בארץ, כיום עם כל הסינימה סיטי ויס פלאנט בכל חור, אבל גם אז, עדיין יש סרטים שמוצגים רק ברשת ''לב''. בכל מקרה, יש עדיין ערים בישראל, שבבתי הקולנוע מרשת אחת מוצגים סרטים מסויימים ובבתי קולנוע השניים מוצגים אחרים. הנה סתם דוגמא בשבילך - בדוק באיזה קולנוע בירושלים אפשר לראות את הסרט ''קיק אס 2'' כרגע.. האם אפשר בכל בתי הקולנוע?
Nigga כתב:סרטון דירקט-פיד ראשון לדרייב קלאב:
https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater
נראה מדהים.
bling כתב:
אתה קצת ממעיט ביכולות של אחד מהצוותים הכי תותחיים טכנית בתעשייה,הם עושים הרבה עבודות טכניות שכאלו,זה לא "סתם" כח אדם
Kazz כתב:
ניוקליס דאון הדביק אותך במשהו, או מה? אני אתן לך להנות מהספק בהודעה הזו בכך שלא קראת את ההודעות שלי בדיונים דומים בעבר.
אתה מבלבל בין הביטויים "מפוקפק" ו"רציונלי". - כן, בגלל זה stretch goals זה אחד הנושאים הכי debatable במימון-קהל ושאפילו מנהלי קיקסטארטר פרסמו הודעה שמזהירה מן המנהג.
שוב עניין רציונלי: בשביל לממן משחק בלעדי שלם צריך לפצות את המפיצה על כל העותקים שהמשחק יכל למכור על קונסולה אחרת. - זו.בדיוק.הנקודה. הם לא צריכים לעשות את זה כי המפיצות מתכננות את רוב המשחקים שלהם למספר פלטפורמות. תשלום כדי שהמשחק ייצא רק לפלטפורמה אחת זה חרא ודופק את השחקנים. אבל עדיין דברים כאלה נעשים. התשובה היא לא 'אז בוא נקנה תוכן בלעדי במשחק הזה'. התשובה היא 'בוא ניקח את הכסף ונפתח משחק חדש מאפס באולפנים הפנימיים שלנו או בשכירת מפתחת חיצונית'.
"פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא" - לא. מישהו נותן כסף כדי שהמפתחים יוכלו מלכתחילה לעמוד בעול הכלכלי של פיתוח המשחק ולא יגנזו אותו. - חחחחחחחחח. אני לא מבין, אני מדבר פה עם בני 10 נאיביים שגדלו בתוך הקמפוס של סוני\מיקרוסופט? חחחחח EA לא יכולה לעמוד בעול של פיתוח למספר פלטפורמות חחחחח, למרות שכל העסק שלה הוא בשחרור משחקים לפלטפורמות מספר. חייב להודות - את ההסבר הזה לא שמעתי עד כה. RIGHT. מסכנים EA העניים אין להם כסף לפיתוח. נו באמת. אם זה הטיעון שלך אז אולי אתה צריך לנטוש את הדיון. ואתה זה שמכנה דברים אחרים כ'הזויים'?
ומעניין מאוד, גארדן וורפייר יוצא במקביל לONE ו360 ולPC -הממממ, ילדים, מישהו מצליח למצוא מכנה משותף? אם יש בעיית כסף אז יכלו לוותר על גרסת הPC ולעבוד על גרסת הPS4 שתצא בשיגור ביחד עם הXB1. לא, ממש אין פה הסכם עם מיקרוסופט. לא, EA ממש לא קיבלו תגמול על דחיית הגרסה שהיא 'במקרה' המתחרה המרכזית של מיקרוסופט. מה לעזאזל קרה לאנשים פה בפורום?
"זה פשוט הזוי לחשוב איך יש אנשים שמעדיפים לראות את ביונטה 2 לא יוצא מעולם על פני זה שנינטנדו מימנה פיתוח אקסלוסיבי שלו" - אכן הזוי שיש אנשים כאלה. אך לרעתך, אני לא מאלה. נא לא להכניס לי מילים לפה כמיטב מעשי ניוקליס. אין לי בעיה במימון מקרים כמו ביונטה 2 שהמשחק פשוט לא היה מתהווה. כנראה שזה גם אותה הסיטיואציה עם DR3.
"ושמחים לראות את את אנשי Vigil הולכים הביתה ודארקסיידרס נקבר - העיקר שאף אחד אחר לא יוכל לשחק בו על שום פלטפורמה באופן בלעדי." - ?! בעבר הייתי חושב שבלבלת בו קריטית בין משחקים וחברות אבל לאחר טיעוניך בהודעה זו אני חייב לשאול: אתה בסדר? דארקסיידרס 2 יצא על גבי 4 פלטפורמות שונות ונכשל מסחרית ולכן אנשי ויג'יל פוטרו (יותר נכון, אף אחד לא היה מעוניין באולפן הזה במכירה הפומבית). מה הפאקינג קשר פה לבלעדיות או לא בלעדיות? מה בין שמיטה להר סיני?
אני מדבר על כל סוגי הבלעדיות שפוגעים בקהילת השחקנים כולה.
"המודל העסקי של המשחקים: הם יוצאים קודם כל לפלטפורמות שהמפיצה שממנת את המשחק בוחרת לפתח עבורן" - בהקשר של פיתוח משחקים, 'בוחרת' בשבילי זה שהמפיצה מחליטה על דעת עצמה ומשיקוליה לאן לשחרר את המשחק בלי התערבות מגונה מבחוץ. כאשר מישהו בא ומציע לך מיליוני דולרים כדי לקחת את המשחק הקיים שלך שאמור לצאת למספר פלטפורמות ולהוציא אותו רק לאחת (או תוכן בלעדי) אז אין פה בחירה אמיתית. יד רוחצת יד. הסכם כספי שדופק את קהל השחקנים על מנת שהמפיצה תהנה מעוד כמה גרושים ושליצרנית יהיה משהו בלעדי לנפנף בו.
ראית אותי מתלונן למה משחק המכות של יוביסופט בלעדי ל ONE? ראית אותי צועק 'moneyhatting' כשוואנקוויש שוחרר רק לפס3 ו360? אעזור לך: לא.
"וואלק, מסתבר שמישהו גם לא קנה מימיו גרסת DVD או בלוריי של סרט שהכילה תוכן נוסף וסצינות מהסרט שלא הוצגו בגרסאות אחרות." באזזז. טעות. הוצאת DVD זה השלב השני של המודל העסקי. השלב הראשון הוא הקרנה בבתי קלונוע. השלב הראשון במשחקים הוא הפצת המשחק בריטייל וב DD. אתה מבלבל בין דברים. הוצאת DVD היא שווה ערך לגרסאות GOTY של משחקים. אעזור לך גם פה: אין לי שום בעיה עם גרסאות GOTY. כשאני קונה את הוצאת הDVD או גרסת הGOTY אז אני יודע מה אני מקבל וזה בדיוק כמו שכל אחד יקבל כשהוא קונה את הגרסה הזו. במשחקי וידאו כבר בשלב העסקי הראשון אני צריך לדאוג על איזה פלטפורמה לקנות את המשחק כי יש תכנים בלעדיים ואני צריך גם לדאוג מאיזה רשת חנויות לקנות את המשחק כי יש תכנים בלעדיים. בזוי. אם אתה רוצה להשוות להוצאת DVD של סרט אז זה כמו שאם אקנה את הDVD בחנות אחת הוא יגיע עם תכנים נוספים על פני החנות השנייה; אם אקנה את גרסת הבלו ריי זה יגיע עם תכנים נוספים על גרסת ה DVD (למרות שפה זה יכול להיות הגיוני בגלל מגבלות גודל); אם הדיסק יעבוד רק על נגן של סמסונג ולא על נגן של LG.
"תלונות לסטים למיטב זכרוני. אם אני זוכר נכון הם הראשונים שהתחילו עם תכנים בלעדיים אפילו לפני גיימסטופ." - אני די בטוח שזה התחיל הרבה לפני עם משחקי קונסולות. אתה מוזמן לבדוק. אבל התלונות, אם כבר, הם למפיצות שנותנות יד לדבר. סטים לא 'מכריחה' אף אחד שיהיה תכנים בלעדיים לגרסה שלה, היא מאפשרת למי שרוצה לעשות כך לעשות כך.
"אם כל שברירי חתיכות התוכן שברובן קוסמטיות לחלוטין זה מה שקוסם לך" - הלוואי שזה היה כך. כלבי השמירה ואמונת המתנקש כוללים משימות בלעדיות בנות שעה בגרסת הפס4.
-----
זה כבר משהו אחר, נדב. זה פשוט יכולות נוספות שרק קולנועים כאלה יכולים להציע. איך תרצה 3D בבתי קולנוע שלא תומכים ולא מאפשרים הקרנה כזו? 'למזלך', אתה יכול לבחור איזו גרסה לראות ויש מגוון מקומות שבהן גרסה כזו מוקרנת. זה בערך להגיד שמישהו עושה moneyhatting כשמשחקי מולטיפלטפורם על המחשב רצים ב 1080P ו 60FPS. מדובר ביכולות אקסטרה שרק המכשיר הזה יכול לספק וטוב שיש מי שמשקיע בזה. זה כמו להגיד שמיקרוסופט שילמה לאקטיויז'ן שCOD על הווי יו יהיה SUB HD.
בעניין איירון מן והסצנות לסינים זו תופעה חדשה שאין בכלל מה להשוות עם התדירות של moneyhatting במשחקי וידאו. ואני לא חושב שממשלת סין שילמה לWB, הם חשבו שהם יגדילו את ההכנסה בסין ע"י סצנה כזו. כפי שאין לי בעיה אם מי שעושה משחק בלעדי לפלפורמה מסויימת כי הוא חושב שהמשחק יצליח יותר שם ( הבעיה תהיה באם אני חושב שההחלטה העסקית הזו מחזיקה מים). יכול להיות שזה אכן דבר לעקם את האף בשבילו - נראה לי יותר מאתגר להבדיל בין תוספת 'קוסמטית' לבין 'משחקיות' כשזה מגיע לסרטים.
---
לא בדקתי עדיין. השאלה היא עם הסרט זמין בבתי קולנוע של מספר רשתות. אני מניח שיש סרטים מחתרתיים ואינדיים שכן מוקרנים בלב ובסינמטק כי הם קטנים ומן הסתם הרשתות הגדולות לא יבחרו לשדר אותם, אז אין פה עניין של 'לב' משלמים במיוחד על זה (אתה מוזמן לתקן אותי).
צריך גם לשאול מה בדיוק העניין גם אם הסרט משודר רק ברשת בתי-קולנוע אחת. אני לא מעורה בזה אבל האם יש הבדל? אני מניח שרוב המקומות יש לכל רשת ייצוג ומחיר הכרטיס הוא אותו הדבר וכל השירותים הסטנדרטיים נמצאים אז במצב הכי גרוע אתה פשוט נכנס לבניין אחר וזהו.
זה שונה אם מישהו משלם למפיצה להוציא את המשחק רק לפלטפורמה אחת ובכך כל שאר השחקנים נדפקים ואם תרצה לשחק בו תצטרך להוציא מכסף מאות דולרים נוספים.
---
בנוגע לראפצ'ר, הבעיה היא שהמשחק הוכרז לפני 13 חודשים למחשב ולפתע הוא לא. זה מעצבן. זה לגטימי לדעתי שאנשים יביעו את מורת רוחם מהמהלך גם ברמה של 'לא אקנה את המשחקים של TCR בעתיד'.
כן, הודעה ארוכה.
bling כתב:
דין,אמרתי ספציפית שמה שקרה עם ראפצ'ור זה לא money hatting,מה שכן הבלעדיות הזו ייחודית יחסית ושונה מנינטנדו בכך שסוני לא תרמה הון כספי כדי לממן את הפיתוח אלא דווקא הון אנושי של אנשי סנטה מוניקה,מן הסתם זה גם שווה לא מעט כסף אבל זה שונה מלממן את כל הפיתוח של המשחק.
ד"א נראה לי גם שבניגוד לביונאטה 2 המשחק הזה היה קיים ללא העזרה של סנטה מוניקה,רק שהוא היה הרבה יותר קטן ומצומצם.
Kazz כתב:
swym כתב:
זה תקף לבערך כל משחק בהפצה: גם המפתחים שעוברים תחת המטריה של Microsoft Studios למשל מקבלים מפיק של מיקרוסופט שמסייע בהליך פיתוח המשחק, בודק שיתופי פעולה טכנולוגיים, ויכולים לקבל שירותים נוספים כמו QA ולוקליזציה. זה נכון אגב גם למשחקים שסתם הולכים עם מפיצה כמו EA דרך תוכנית ה-Partners שלהם, בין אם מדובר במפתח אינדי קטן או גדול.
אבל בשורה התחתונה גם ככה כל מי שמשתמש בביטוי moneyhatting בהיבט של חוזי הפצה פשוט מסמן את עצמו שאחד שאפילו לא מבין על מה הוא מדבר. הביטוי הזה מלכתחילה התייחס בכלל למבקרים שנותנים ציוניים מפוקפקים למשחקים (כי ידוע שציון זה עניין אובייקטיבי) - מה שהוביל אצל חובבי הקונספירציות לביטוי הזה שבעצם מדבר על כובעים מלאים בכסף שנשלחו לעיתונאים בתוך אריזות ה-goodies שהם מקבלים עם review copies.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים