Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 22 אוגוסט 2013, 05:05

לא שמתי לב אם כבר הביאו אבל יש Diary על Dragon age 3 והוא נראה מעולה:


מעניין אם העולם יהיה פתוח בסגנון Skyrim וWitcher 3 או לחלופין "פתוח" בסגנון משחקים קודמים של Bioware כמו Baldur's Gate וDA1. אבל לפחות רואים שיש גיוון גדול מאוד בסביבות ולא שני מבוכים כמו שהיה בשני המחפיר. גם בצד הגראפי הוא נראה באמת מהמם. רק התאריך יציאה מעכיר על הכל, זה רק עוד שנה. לפחות הם משקיעים בו 3-4 שנים כמו שצריך.

עריכה,
טוב, מסתבר שזה סתם המון בירבורים עם חלקים ערוכים מהטריילר של E3 (אני סתם לא מעודכן) ועוד טיפה קטעים חדשים:
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 21 אוגוסט 2013, 22:37

יש לציין שבטריילר החדש יש כמה וכמה קטעים חדשים של העולם, ששם זה עדיין נראה מעולה (למרות שזה כמובן כבר לא הCGI...)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 22 אוגוסט 2013, 10:20

Kazz כתב:"ראית פעם משחק kickstarter שמבטיח עוד תוספות ככל שיותר כסף יכנס לקופה?" - וזה אחד ההיבטים הכי מפוקפקים של הפרוייקטים האלה.
"אינסוף משחקים נגנזים נהדרים בכל שנה בדיוק בגלל שחסר להם הסבסוד הזה שיכול להחזיק את הפיתוח שלהם מעל המים." - אז יופי, שהיצרניות יממנו את המשחקים כבלעדיים שלמיים ולא ינסו לדפוק את השחקנים של משחקי צד ג'.
"אבל ההתבכיינות הנוכחית שלך היתה על בלעדיות של DLC בלבד, נכון?" - לא. גם על בלעדיות זמנית. פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא. זה מדהים. כמה ציניים אפשר להיות במלחמות קונסולות? חברות משתינות על קהל השחקנים שלהם בקונסולה מסויימת בלי למצמץ.

כל הקונספט של תכנים בטלוויזיה מושתת על קניית זכויות שידור ומלחמת מחירים. מי שיציע עסקה יותר טובה יזכה בזכות השידור של תוכן X בארץ Y. וגם אז, ראית פעם את אותה תוכנית טלוויזיה בהוט וביס אבל שבספקית אחת יש סצנות אחרות נוספות?

המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. אבל אם אני כן מחליט ללכת לראות בקולנוע אז אני יכול לאיזה קולנוע שאני מעדיף בלי שום חשש שבבית קולנוע אחר הסרט יכיל יותר תוכן; בלי חשש שיהיה כל הבדל שהוא. ואני לבטח לא צריך לחשוש שאבנג'רס 2 יוקרן בלעדית במשך חודשיים בעיר ספציפית אחת בלבד כך שהם יינסו להכריח אותך לנסוע ולראות את הסרט במקום ובבית קלונוע שאתה לא אוהב ולא רוצה.

אבל כשזה מגיע למשחקים, למרות שהמשחק יוצא על 3 או יותר פלטפורמות אני עדיין צריך לחשוש שבפלטפורמה אחת יהיה יותר תוכן מהשנייה רק משום שהחולפו כספים בין שני הצדדים; אני עדיין צריך לחשוש שמישהו שילם כדי לשבת על הגרסה המתחרה של המשחק ובכך לנסות לגרום לי לקנות פלטפורמה שלא רציתי ושלל טקטיקות נלוזות שפוגעות בהקל השחקנים. וזה בלי לדבר על הדילים עם חנויות עצמם שעכשיו אני צריך גם לדאוג מאיזה חנות אני קונה את המשחק כי לכל חנות יש תוכן בלעדי. אין לזה שום אח ורע.

"וזה אחד ההיבטים הכי מפוקפקים של הפרוייקטים האלה" - אתה מבלבל בין הביטויים "מפוקפק" ו"רציונלי".
"אז יופי, שהיצרניות יממנו את המשחקים כבלעדיים שלמיים ולא ינסו לדפוק את השחקנים של משחקי צד ג'" - שוב עניין רציונלי: בשביל לממן משחק בלעדי שלם צריך לפצות את המפיצה על כל העותקים שהמשחק יכל למכור על קונסולה אחרת. אתה מדמיין לעצמך את COD כמשחק בלעדי ומיקרוסופט או סוני נותנות לאקטיוויזן חצי מיליארד דולר פיצוי על המכירות שהיא הפסידה? ויותר תמוה זה שבמקביל אתה מציע לדפוק את השחקנים עוד יותר: ככה שבמקום שחלק יקבלו בונוס קטן ונחמד שמישהו אחר החליט לממן, חלק מהשחקנים לא יוכלו לשחק במשחק לעולם? חשבתי שכבר הגענו לתחתית אבל כנראה שתמיד יש לאן לדרת.
"פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא" - לא. מישהו נותן כסף כדי שהמפתחים יוכלו מלכתחילה לעמוד בעול הכלכלי של פיתוח המשחק ולא יגנזו אותו. בלי הכסף הזה יכול להיות שהמפתחים היו פשוט מפוטרים והולכים כולם הביתה. זה פשוט הזוי לחשוב איך יש אנשים שמעדיפים לראות את ביונטה 2 לא יוצא מעולם על פני זה שנינטנדו מימנה פיתוח אקסלוסיבי שלו, ושמחים לראות את את אנשי Vigil הולכים הביתה ודארקסיידרס נקבר - העיקר שאף אחד אחר לא יוכל לשחק בו על שום פלטפורמה באופן בלעדי.
"ראית פעם את אותה תוכנית טלוויזיה בהוט וביס אבל שבספקית אחת יש סצנות אחרות נוספות?" - אז אנחנו כן מדברים רק על DLC פתאום!? לפני שניה זיגזגת לדבר על משחקים שלא יוצאים לפלטפורמה אחרת ועכשיו אתה מזגזג בחזרה לדבר רק על DLC אקסלוסיבי. מילא היגיון עקום, אבל גם לא עקבי?
"המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. " - המודל העסקי של המשחקים: הם יוצאים קודם כל לפלטפורמות שהמפיצה שממנת את המשחק בוחרת לפתח עבורן. רוצה לשחק על פלטפורמה אחרת? אז תחכה.
"אבל כשזה מגיע למשחקים, למרות שהמשחק יוצא על 3 או יותר פלטפורמות אני עדיין צריך לחשוש שבפלטפורמה אחת יהיה יותר תוכן מהשנייה" - וואלק, מסתבר שמישהו גם לא קנה מימיו גרסת DVD או בלוריי של סרט שהכילה תוכן נוסף וסצינות מהסרט שלא הוצגו בגרסאות אחרות.
"וזה בלי לדבר על הדילים עם חנויות עצמם שעכשיו אני צריך גם לדאוג מאיזה חנות אני קונה את המשחק כי לכל חנות יש תוכן בלעדי." - התלונות לסטים למיטב זכרוני. אם אני זוכר נכון הם הראשונים שהתחילו עם תכנים בלעדיים אפילו לפני גיימסטופ.

אם כל שברירי חתיכות התוכן שברובן קוסמטיות לחלוטין זה מה שקוסם לך, אז הפיתרון הפשוט הוא לקנות את כל הפלטפורמות, ואז פשוט תקנה כל משחק רק לפלטפורמה שמציעה עבורו את עסקת התוכן הכי משתלמת.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 22 אוגוסט 2013, 10:25

Kazz כתב:המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. אבל אם אני כן מחליט ללכת לראות בקולנוע אז אני יכול לאיזה קולנוע שאני מעדיף בלי שום חשש שבבית קולנוע אחר הסרט יכיל יותר תוכן; בלי חשש שיהיה כל הבדל שהוא. ואני לבטח לא צריך לחשוש שאבנג'רס 2 יוקרן בלעדית במשך חודשיים בעיר ספציפית אחת בלבד כך שהם יינסו להכריח אותך לנסוע ולראות את הסרט במקום ובבית קלונוע שאתה לא אוהב ולא רוצה.


מה?! ברור שיש סרטים שמוקרנים רק בקולנוע של רשת X ולא Y. בארה''ב זה אפילו יותר נפוץ יחסית ממה שזה בארץ, כיום עם כל הסינימה סיטי ויס פלאנט בכל חור, אבל גם אז, עדיין יש סרטים שמוצגים רק ברשת ''לב''. בכל מקרה, יש עדיין ערים בישראל, שבבתי הקולנוע מרשת אחת מוצגים סרטים מסויימים ובבתי קולנוע השניים מוצגים אחרים. הנה סתם דוגמא בשבילך - בדוק באיזה קולנוע בירושלים אפשר לראות את הסרט ''קיק אס 2'' כרגע.. האם אפשר בכל בתי הקולנוע?
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוגוסט 2013, 11:27

בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 22 אוגוסט 2013, 12:14

DrKeo כתב:בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.


אז בעצם עיקמו את הידיים של מיליוני מעריצי איירון מן והכריחו אותם לטוס לסין?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 22 אוגוסט 2013, 14:20

DrKeo כתב:בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.

אכן הילדות בחיפה...
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 אוגוסט 2013, 17:34

אז מסתבר שמשחק האינדי החדש Everybody's Gone to the Rapture מהיוצרים של Dear esther לא הולך להגיע ל PC.והסיבה הפעם לא קשורה ל money hatting וכל הדברים שקאז מתלונן עליהם אלא בגלל שהמשחק שאפתני מדי וגדול טכנית על המפתחת היחסית קטנה ולכן סנטה מוניקה מסוני הציעה עזרה בפיתוח,מן הסתם העזרה הזו באה בתמורה לבלעדיות:

Truth be told, I went in expecting to come away marking off days on my calendar until a period of timed exclusivity was up, but no such luck. When I asked if everybody who matters – you know, PC gamers – would eventually go to the rapture,
Pinchbeck offered a brief, unfortunate reply: “No, it’ll be a PS4 exclusive.”

I queried further as to why we’re missing out, and Pinchbeck was refreshingly frank:
“So the thinking went like this,” he began. “We don’t have enough money or production expertise to make this game without help. We don’t think we can raise enough through Kickstarter or public alpha to make this happen. We could do with production support on a game this scale. We’ve always wanted to make a console game. Publishers have bad reputations all too often. Hey, Sony Santa Monica are great though. We’ve met them a few times and really like them and their attitude.”

“Also, PS4 is starting to look very cool as a platform. All eggs thrown into singular basket, Sony Santa Monica contacted, everybody likes each other, lots of love for the project. Long dark night of the soul mulling over implications of shifting across to console. Mix of pragmatism and excitement about the possibilities win out.”

But what of thechineseroom’s loyal supporters on PC who – among other things – sprinted the first-person walk-’n'-talker’s sales all the way up to “well over 750,000″? Pinchbeck and co are perhaps more aware of their fan base’s mighty contribution than anyone, and they’re incredibly grateful. But they saw a chance to branch out and create an otherwise impossible project. They couldn’t say no.

http://www.rockpapershotgun.com/2013/08/22/dear-esther-devs-rapture-no-longer-coming-to-pc/

אגב זו לא פעם ראשונה שסנטה מוניקה תורמת מהכישרון הטכני שלה,היא עשתה זאת עם Flower ו Journey וגם עם The Unfinished Swan ועוד,אפילו במשחקי AAA היא עוזרת כמו The Order שנעשה בשיתוף איתה,בזמנו אגב כש The Last Guardian נכנס לגיהנום פיתוח סוני שלחה צוות מסנטה מוניקה ליפן לעזור לטים איקו עם הפיתוח הקשה לפס3,לצערי כמו שאפשר לראות המאמצים שלהם לא נשאו פרי :(

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 23 אוגוסט 2013, 02:30

Nigga כתב:אני חושב שהמושג Money hatting שבור לגמרי בפורום הזה.

מה שנינטנדו עשתה עם Beyonetta 2 זה לא money hatting.
מה שסוני עשתה עם Everybody's Gone to the Rapture זה לא money hatting.
שני הפרוייקטים האלה לא היו קיימים אם סוני ונינטנדו לא היו עוזרות בפיתוח.

מה שמיקרוסופט עשתה עם Dead Rising 3 זה Money hatting.
מה שמיקרוסופט עשתה עם סדרת Gears זה Money hatting.

אנחנו הולכים לראות עוד הרבה כאלה מצד מיקרוסופט, אין לה מספיק סטודיואים ויש לה יותר מדי כסף.


דין,אמרתי ספציפית שמה שקרה עם ראפצ'ור זה לא money hatting,מה שכן הבלעדיות הזו ייחודית יחסית ושונה מנינטנדו בכך שסוני לא תרמה הון כספי כדי לממן את הפיתוח אלא דווקא הון אנושי של אנשי סנטה מוניקה,מן הסתם זה גם שווה לא מעט כסף אבל זה שונה מלממן את כל הפיתוח של המשחק.
ד"א נראה לי גם שבניגוד לביונאטה 2 המשחק הזה היה קיים ללא העזרה של סנטה מוניקה,רק שהוא היה הרבה יותר קטן ומצומצם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוגוסט 2013, 19:02

Nigga כתב:אני חושב שהמושג Money hatting שבור לגמרי בפורום הזה.

מה שנינטנדו עשתה עם Beyonetta 2 זה לא money hatting.
מה שסוני עשתה עם Everybody's Gone to the Rapture זה לא money hatting.
שני הפרוייקטים האלה לא היו קיימים אם סוני ונינטנדו לא היו עוזרות בפיתוח.

מה שמיקרוסופט עשתה עם Dead Rising 3 זה Money hatting.
מה שמיקרוסופט עשתה עם סדרת Gears זה Money hatting.

אנחנו הולכים לראות עוד הרבה כאלה מצד מיקרוסופט, אין לה מספיק סטודיואים ויש לה יותר מדי כסף.

איך אתה יודע שDR3 או גירס היו קיימים אם מקירוסופט לא הייתה מממנת אותם? DR לא כזה מוכר גדול, מי אמר שקאפקום היו עושים בכלל עוד אחד ותהיה בטוח שאם מיקרוסופט לא היו קופצים על EPIC שיעשו להם פרנצ'ייז חדש לדור חדש אז לא היה לך גירס, היה לך UNREAL 3. בקיצור, שטויות, אין חיה כזאת "MONEY HAT", יש למממן פרוייקט או DLC או כל דבר אחר. זה שאפשר לפנות לעוד 30 מקומות אחרים בשביל המימון הזה זה משהו אחר. למה אם משהו היה משלם לפיתוח של רפצ'ר כסף והם היו קונים רשיון לUE4 אז המשחק לא היה יוצא לשוק? בטח שהוא היה יוצא. כל מה שצריך זה מימון, אין חיה כזאת MONEY HAT כי אין לאף אחד מכם שום מושג מה הולך מאחורי הקלעים של המימון של המשחק. גם אין הבדל בין ביונטה ללמשל טייטנפול, איך אתם יודעים אם טייטנפול היה יוצא בכלל לONE אם מיקרוסופט לא היו משלמים? איך אתם יודעים שמפיצה צד ג' לא הייתה מממנת את ביונטה 2 ואז כל הקונסולות היו מקבלות את המשחק? אתם לא יודעים, כי אין לכם שום מושג מה הולך מאחורי הקלעים אז אין לכם מושג איזה משחק בכלל קיים אך ורק בגלל אחת משלושת יצרניות הקונסולה ואיזה משחק לא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 אוגוסט 2013, 19:14

Nigga כתב:לא קראת את הציטוט שהבאת עד הסוף? תעיף מבט במשפט האחרון:
But they saw a chance to branch out and create an otherwise impossible project. They couldn’t say no


המשפט הזה יכול להעיד שהפרויקט בצורתו הנוכחית עם העזרה של סנטה מוניקה לא היה יכול להתקיים,זה לא סותר את זה שהיה יכול להיות קיים בצורה אחרת ושאפתנית פחות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוגוסט 2013, 19:27

bling כתב:
המשפט הזה יכול להעיד שהפרויקט בצורתו הנוכחית עם העזרה של סנטה מוניקה לא היה יכול להתקיים,זה לא סותר את זה שהיה יכול להיות קיים בצורה אחרת ושאפתנית פחות.

או על מנוע מוכן מראש כמו UE4 או קרייטק 3. ובעצם אם EA הייתה מממנת אותו אולי העזרה של DICE הייתה זאת שמאפשרת אותו והוא כן היה יוצא לכולם, אז בעצם זה כן MONEY HAT?
כל הטעון הזה של "MONEY HATS" זה ניחושים טפשיים וכעס רנדומאלי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 אוגוסט 2013, 19:38

DrKeo כתב:או על מנוע מוכן מראש כמו UE4 או קרייטק 3.


אתה חושב שזה מה שעצר אותם,מנוע יותר משוכלל?
צריך גם הון אנושי מוכשר טכנית ומסיבי כדי לטפל במנוע המשוכלל גם אם היו יכולים להרשות לעצמם כזה,פה אני משער שסנטה מוניקה באה לידי ביטוי.

מעניין אותי גם אם סנטה מוניקה יבנו להם מנוע מאפס או שיתנו להם להשתמש אולי במנוע שלהם עצמם לדור הבא,מעניין מה הסקאלה של המשחק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוגוסט 2013, 05:49

מצחיק, מסתבר שהוא משתמש בקרייטק 3 :)
אז מעניין מה סנטה מוניקה עושים, בטח סתם עזרה של עוד כוח אדם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 אוגוסט 2013, 21:54

DrKeo כתב:מצחיק, מסתבר שהוא משתמש בקרייטק 3 :)
אז מעניין מה סנטה מוניקה עושים, בטח סתם עזרה של עוד כוח אדם.


אתה קצת ממעיט ביכולות של אחד מהצוותים הכי תותחיים טכנית בתעשייה,הם עושים הרבה עבודות טכניות שכאלו,זה לא "סתם" כח אדם :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 אוגוסט 2013, 22:12

Nigga כתב:סרטון דירקט-פיד ראשון לדרייב קלאב:
https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater

נראה מדהים.

וואו איכות הסרטונים בפייסבוק מתחת לכל ביקורת,התמונה ממש מגורענת.

אין ספק שנראה הרבה יותר טוב מהדמו הקודם,מצד שני הוא לא קרוב ל fidelity של טריילר ההכרזה ההוא מפברואר,אבל בסדר הוא בחברה טובה מהבחינה הזו ביחד עם כל משחק מירוצים אחר בהיסטוריה :)

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 22 אוגוסט 2013, 23:48

"וזה אחד ההיבטים הכי מפוקפקים של הפרוייקטים האלה" - אתה מבלבל בין הביטויים "מפוקפק" ו"רציונלי".
"אז יופי, שהיצרניות יממנו את המשחקים כבלעדיים שלמיים ולא ינסו לדפוק את השחקנים של משחקי צד ג'" - שוב עניין רציונלי: בשביל לממן משחק בלעדי שלם צריך לפצות את המפיצה על כל העותקים שהמשחק יכל למכור על קונסולה אחרת. אתה מדמיין לעצמך את COD כמשחק בלעדי ומיקרוסופט או סוני נותנות לאקטיוויזן חצי מיליארד דולר פיצוי על המכירות שהיא הפסידה? ויותר תמוה זה שבמקביל אתה מציע לדפוק את השחקנים עוד יותר: ככה שבמקום שחלק יקבלו בונוס קטן ונחמד שמישהו אחר החליט לממן, חלק מהשחקנים לא יוכלו לשחק במשחק לעולם? חשבתי שכבר הגענו לתחתית אבל כנראה שתמיד יש לאן לדרת.
"פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא" - לא. מישהו נותן כסף כדי שהמפתחים יוכלו מלכתחילה לעמוד בעול הכלכלי של פיתוח המשחק ולא יגנזו אותו. בלי הכסף הזה יכול להיות שהמפתחים היו פשוט מפוטרים והולכים כולם הביתה. זה פשוט הזוי לחשוב איך יש אנשים שמעדיפים לראות את ביונטה 2 לא יוצא מעולם על פני זה שנינטנדו מימנה פיתוח אקסלוסיבי שלו, ושמחים לראות את את אנשי Vigil הולכים הביתה ודארקסיידרס נקבר - העיקר שאף אחד אחר לא יוכל לשחק בו על שום פלטפורמה באופן בלעדי.
"ראית פעם את אותה תוכנית טלוויזיה בהוט וביס אבל שבספקית אחת יש סצנות אחרות נוספות?" - אז אנחנו כן מדברים רק על DLC פתאום!? לפני שניה זיגזגת לדבר על משחקים שלא יוצאים לפלטפורמה אחרת ועכשיו אתה מזגזג בחזרה לדבר רק על DLC אקסלוסיבי. מילא היגיון עקום, אבל גם לא עקבי?
"המודל העסקי של הסרטים: הם מוקרנים קודם כל בבתי קולנוע. רוצה לראות בבית? אז תחכה. " - המודל העסקי של המשחקים: הם יוצאים קודם כל לפלטפורמות שהמפיצה שממנת את המשחק בוחרת לפתח עבורן. רוצה לשחק על פלטפורמה אחרת? אז תחכה.
"אבל כשזה מגיע למשחקים, למרות שהמשחק יוצא על 3 או יותר פלטפורמות אני עדיין צריך לחשוש שבפלטפורמה אחת יהיה יותר תוכן מהשנייה" - וואלק, מסתבר שמישהו גם לא קנה מימיו גרסת DVD או בלוריי של סרט שהכילה תוכן נוסף וסצינות מהסרט שלא הוצגו בגרסאות אחרות.
"וזה בלי לדבר על הדילים עם חנויות עצמם שעכשיו אני צריך גם לדאוג מאיזה חנות אני קונה את המשחק כי לכל חנות יש תוכן בלעדי." - התלונות לסטים למיטב זכרוני. אם אני זוכר נכון הם הראשונים שהתחילו עם תכנים בלעדיים אפילו לפני גיימסטופ.

אם כל שברירי חתיכות התוכן שברובן קוסמטיות לחלוטין זה מה שקוסם לך, אז הפיתרון הפשוט הוא לקנות את כל הפלטפורמות, ואז פשוט תקנה כל משחק רק לפלטפורמה שמציעה עבורו את עסקת התוכן הכי משתלמת.


ניוקליס דאון הדביק אותך במשהו, או מה? אני אתן לך להנות מהספק בהודעה הזו בכך שלא קראת את ההודעות שלי בדיונים דומים בעבר.

אתה מבלבל בין הביטויים "מפוקפק" ו"רציונלי". - כן, בגלל זה stretch goals זה אחד הנושאים הכי debatable במימון-קהל ושאפילו מנהלי קיקסטארטר פרסמו הודעה שמזהירה מן המנהג.

שוב עניין רציונלי: בשביל לממן משחק בלעדי שלם צריך לפצות את המפיצה על כל העותקים שהמשחק יכל למכור על קונסולה אחרת. - זו.בדיוק.הנקודה. הם לא צריכים לעשות את זה כי המפיצות מתכננות את רוב המשחקים שלהם למספר פלטפורמות. תשלום כדי שהמשחק ייצא רק לפלטפורמה אחת זה חרא ודופק את השחקנים. אבל עדיין דברים כאלה נעשים. התשובה היא לא 'אז בוא נקנה תוכן בלעדי במשחק הזה'. התשובה היא 'בוא ניקח את הכסף ונפתח משחק חדש מאפס באולפנים הפנימיים שלנו או בשכירת מפתחת חיצונית'.

"פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא" - לא. מישהו נותן כסף כדי שהמפתחים יוכלו מלכתחילה לעמוד בעול הכלכלי של פיתוח המשחק ולא יגנזו אותו. - חחחחחחחחח. אני לא מבין, אני מדבר פה עם בני 10 נאיביים שגדלו בתוך הקמפוס של סוני\מיקרוסופט? חחחחח EA לא יכולה לעמוד בעול של פיתוח למספר פלטפורמות חחחחח, למרות שכל העסק שלה הוא בשחרור משחקים לפלטפורמות מספר. חייב להודות - את ההסבר הזה לא שמעתי עד כה. RIGHT. מסכנים EA העניים אין להם כסף לפיתוח. נו באמת. אם זה הטיעון שלך אז אולי אתה צריך לנטוש את הדיון. ואתה זה שמכנה דברים אחרים כ'הזויים'?
ומעניין מאוד, גארדן וורפייר יוצא במקביל לONE ו360 ולPC -הממממ, ילדים, מישהו מצליח למצוא מכנה משותף? אם יש בעיית כסף אז יכלו לוותר על גרסת הPC ולעבוד על גרסת הPS4 שתצא בשיגור ביחד עם הXB1. לא, ממש אין פה הסכם עם מיקרוסופט. לא, EA ממש לא קיבלו תגמול על דחיית הגרסה שהיא 'במקרה' המתחרה המרכזית של מיקרוסופט. מה לעזאזל קרה לאנשים פה בפורום?

"זה פשוט הזוי לחשוב איך יש אנשים שמעדיפים לראות את ביונטה 2 לא יוצא מעולם על פני זה שנינטנדו מימנה פיתוח אקסלוסיבי שלו" - אכן הזוי שיש אנשים כאלה. אך לרעתך, אני לא מאלה. נא לא להכניס לי מילים לפה כמיטב מעשי ניוקליס. אין לי בעיה במימון מקרים כמו ביונטה 2 שהמשחק פשוט לא היה מתהווה. כנראה שזה גם אותה הסיטיואציה עם DR3.

"ושמחים לראות את את אנשי Vigil הולכים הביתה ודארקסיידרס נקבר - העיקר שאף אחד אחר לא יוכל לשחק בו על שום פלטפורמה באופן בלעדי." - ?! בעבר הייתי חושב שבלבלת בו קריטית בין משחקים וחברות אבל לאחר טיעוניך בהודעה זו אני חייב לשאול: אתה בסדר? דארקסיידרס 2 יצא על גבי 4 פלטפורמות שונות ונכשל מסחרית ולכן אנשי ויג'יל פוטרו (יותר נכון, אף אחד לא היה מעוניין באולפן הזה במכירה הפומבית). מה הפאקינג קשר פה לבלעדיות או לא בלעדיות? מה בין שמיטה להר סיני?

אני מדבר על כל סוגי הבלעדיות שפוגעים בקהילת השחקנים כולה.

"המודל העסקי של המשחקים: הם יוצאים קודם כל לפלטפורמות שהמפיצה שממנת את המשחק בוחרת לפתח עבורן" - בהקשר של פיתוח משחקים, 'בוחרת' בשבילי זה שהמפיצה מחליטה על דעת עצמה ומשיקוליה לאן לשחרר את המשחק בלי התערבות מגונה מבחוץ. כאשר מישהו בא ומציע לך מיליוני דולרים כדי לקחת את המשחק הקיים שלך שאמור לצאת למספר פלטפורמות ולהוציא אותו רק לאחת (או תוכן בלעדי) אז אין פה בחירה אמיתית. יד רוחצת יד. הסכם כספי שדופק את קהל השחקנים על מנת שהמפיצה תהנה מעוד כמה גרושים ושליצרנית יהיה משהו בלעדי לנפנף בו.
ראית אותי מתלונן למה משחק המכות של יוביסופט בלעדי ל ONE? ראית אותי צועק 'moneyhatting' כשוואנקוויש שוחרר רק לפס3 ו360? אעזור לך: לא.

"וואלק, מסתבר שמישהו גם לא קנה מימיו גרסת DVD או בלוריי של סרט שהכילה תוכן נוסף וסצינות מהסרט שלא הוצגו בגרסאות אחרות." באזזז. טעות. הוצאת DVD זה השלב השני של המודל העסקי. השלב הראשון הוא הקרנה בבתי קלונוע. השלב הראשון במשחקים הוא הפצת המשחק בריטייל וב DD. אתה מבלבל בין דברים. הוצאת DVD היא שווה ערך לגרסאות GOTY של משחקים. אעזור לך גם פה: אין לי שום בעיה עם גרסאות GOTY. כשאני קונה את הוצאת הDVD או גרסת הGOTY אז אני יודע מה אני מקבל וזה בדיוק כמו שכל אחד יקבל כשהוא קונה את הגרסה הזו. במשחקי וידאו כבר בשלב העסקי הראשון אני צריך לדאוג על איזה פלטפורמה לקנות את המשחק כי יש תכנים בלעדיים ואני צריך גם לדאוג מאיזה רשת חנויות לקנות את המשחק כי יש תכנים בלעדיים. בזוי. אם אתה רוצה להשוות להוצאת DVD של סרט אז זה כמו שאם אקנה את הDVD בחנות אחת הוא יגיע עם תכנים נוספים על פני החנות השנייה; אם אקנה את גרסת הבלו ריי זה יגיע עם תכנים נוספים על גרסת ה DVD (למרות שפה זה יכול להיות הגיוני בגלל מגבלות גודל); אם הדיסק יעבוד רק על נגן של סמסונג ולא על נגן של LG.

"תלונות לסטים למיטב זכרוני. אם אני זוכר נכון הם הראשונים שהתחילו עם תכנים בלעדיים אפילו לפני גיימסטופ." - אני די בטוח שזה התחיל הרבה לפני עם משחקי קונסולות. אתה מוזמן לבדוק. אבל התלונות, אם כבר, הם למפיצות שנותנות יד לדבר. סטים לא 'מכריחה' אף אחד שיהיה תכנים בלעדיים לגרסה שלה, היא מאפשרת למי שרוצה לעשות כך לעשות כך.

"אם כל שברירי חתיכות התוכן שברובן קוסמטיות לחלוטין זה מה שקוסם לך" - הלוואי שזה היה כך. כלבי השמירה ואמונת המתנקש כוללים משימות בלעדיות בנות שעה בגרסת הפס4.

-----
בקלונוע אחד תקבל איימקס, באחר לא בקלונוע אחר תקבל תלת מימד, באחר לא. בקולנוע אחד תקבל הקרנה דיגיטלית, באחר לא. אפילו יותר מזה, סרטים כמו איירונמן 3 קבלו אקסטרה רבע שעה שצולמה במיוחד לסין עם כוכבים סינים גדולים כדי למשוך את הקהל הסיני. מעבר לזה, כמו שקליימן אמר, יש סרטים שמגיעים לקולנוע מסויים וסרטים אחרים שמגיעים לקולנוע אחר. אני זוכר את זה בבירור שכשהייתי צעיר יותר לפני סינמה סיטי, כשהיה יוצא סרט חדש הוא היה או בקולנועים של רב חן או בקולנועים של קבוצת גלובוס אבל לא בשניהם.

זה כבר משהו אחר, נדב. זה פשוט יכולות נוספות שרק קולנועים כאלה יכולים להציע. איך תרצה 3D בבתי קולנוע שלא תומכים ולא מאפשרים הקרנה כזו? 'למזלך', אתה יכול לבחור איזו גרסה לראות ויש מגוון מקומות שבהן גרסה כזו מוקרנת. זה בערך להגיד שמישהו עושה moneyhatting כשמשחקי מולטיפלטפורם על המחשב רצים ב 1080P ו 60FPS. מדובר ביכולות אקסטרה שרק המכשיר הזה יכול לספק וטוב שיש מי שמשקיע בזה. זה כמו להגיד שמיקרוסופט שילמה לאקטיויז'ן שCOD על הווי יו יהיה SUB HD.

בעניין איירון מן והסצנות לסינים זו תופעה חדשה שאין בכלל מה להשוות עם התדירות של moneyhatting במשחקי וידאו. ואני לא חושב שממשלת סין שילמה לWB, הם חשבו שהם יגדילו את ההכנסה בסין ע"י סצנה כזו. כפי שאין לי בעיה אם מי שעושה משחק בלעדי לפלפורמה מסויימת כי הוא חושב שהמשחק יצליח יותר שם ( הבעיה תהיה באם אני חושב שההחלטה העסקית הזו מחזיקה מים). יכול להיות שזה אכן דבר לעקם את האף בשבילו - נראה לי יותר מאתגר להבדיל בין תוספת 'קוסמטית' לבין 'משחקיות' כשזה מגיע לסרטים.
---

מה?! ברור שיש סרטים שמוקרנים רק בקולנוע של רשת X ולא Y. בארה''ב זה אפילו יותר נפוץ יחסית ממה שזה בארץ, כיום עם כל הסינימה סיטי ויס פלאנט בכל חור, אבל גם אז, עדיין יש סרטים שמוצגים רק ברשת ''לב''. בכל מקרה, יש עדיין ערים בישראל, שבבתי הקולנוע מרשת אחת מוצגים סרטים מסויימים ובבתי קולנוע השניים מוצגים אחרים. הנה סתם דוגמא בשבילך - בדוק באיזה קולנוע בירושלים אפשר לראות את הסרט ''קיק אס 2'' כרגע.. האם אפשר בכל בתי הקולנוע?

לא בדקתי עדיין. השאלה היא עם הסרט זמין בבתי קולנוע של מספר רשתות. אני מניח שיש סרטים מחתרתיים ואינדיים שכן מוקרנים בלב ובסינמטק כי הם קטנים ומן הסתם הרשתות הגדולות לא יבחרו לשדר אותם, אז אין פה עניין של 'לב' משלמים במיוחד על זה (אתה מוזמן לתקן אותי).
צריך גם לשאול מה בדיוק העניין גם אם הסרט משודר רק ברשת בתי-קולנוע אחת. אני לא מעורה בזה אבל האם יש הבדל? אני מניח שרוב המקומות יש לכל רשת ייצוג ומחיר הכרטיס הוא אותו הדבר וכל השירותים הסטנדרטיים נמצאים אז במצב הכי גרוע אתה פשוט נכנס לבניין אחר וזהו.

זה שונה אם מישהו משלם למפיצה להוציא את המשחק רק לפלטפורמה אחת ובכך כל שאר השחקנים נדפקים ואם תרצה לשחק בו תצטרך להוציא מכסף מאות דולרים נוספים.
---

בנוגע לראפצ'ר, הבעיה היא שהמשחק הוכרז לפני 13 חודשים למחשב ולפתע הוא לא. זה מעצבן. זה לגטימי לדעתי שאנשים יביעו את מורת רוחם מהמהלך גם ברמה של 'לא אקנה את המשחקים של TCR בעתיד'.

כן, הודעה ארוכה.

סמל אישי של המשתמש
matangt8
Warrior
הודעות: 954
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:15

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי matangt8 » 23 אוגוסט 2013, 08:08

Nigga כתב:סרטון דירקט-פיד ראשון לדרייב קלאב:
https://www.facebook.com/photo.php?v=16 ... =2&theater

נראה מדהים.

חייב...לקנות...את....המשחק...הזה ביחד עם KZ SF :shock:
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוגוסט 2013, 00:26

bling כתב:
אתה קצת ממעיט ביכולות של אחד מהצוותים הכי תותחיים טכנית בתעשייה,הם עושים הרבה עבודות טכניות שכאלו,זה לא "סתם" כח אדם :)

אני לא מזלזל בסנטה מוניקה חס וחלילה אבל לא ברור לי איזה עזרה צריך כשיש לך מנוע מוכן לגמרי חוץ מאשר מחסור בכוח אדם ליצור ולתכנת את כל מה שרצית ליצור.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוגוסט 2013, 00:39

Kazz כתב:
ניוקליס דאון הדביק אותך במשהו, או מה? אני אתן לך להנות מהספק בהודעה הזו בכך שלא קראת את ההודעות שלי בדיונים דומים בעבר.

אתה מבלבל בין הביטויים "מפוקפק" ו"רציונלי". - כן, בגלל זה stretch goals זה אחד הנושאים הכי debatable במימון-קהל ושאפילו מנהלי קיקסטארטר פרסמו הודעה שמזהירה מן המנהג.

שוב עניין רציונלי: בשביל לממן משחק בלעדי שלם צריך לפצות את המפיצה על כל העותקים שהמשחק יכל למכור על קונסולה אחרת. - זו.בדיוק.הנקודה. הם לא צריכים לעשות את זה כי המפיצות מתכננות את רוב המשחקים שלהם למספר פלטפורמות. תשלום כדי שהמשחק ייצא רק לפלטפורמה אחת זה חרא ודופק את השחקנים. אבל עדיין דברים כאלה נעשים. התשובה היא לא 'אז בוא נקנה תוכן בלעדי במשחק הזה'. התשובה היא 'בוא ניקח את הכסף ונפתח משחק חדש מאפס באולפנים הפנימיים שלנו או בשכירת מפתחת חיצונית'.

"פשוט מישהו נותן כסף כדי שגרסת הפס4 לא תצא" - לא. מישהו נותן כסף כדי שהמפתחים יוכלו מלכתחילה לעמוד בעול הכלכלי של פיתוח המשחק ולא יגנזו אותו. - חחחחחחחחח. אני לא מבין, אני מדבר פה עם בני 10 נאיביים שגדלו בתוך הקמפוס של סוני\מיקרוסופט? חחחחח EA לא יכולה לעמוד בעול של פיתוח למספר פלטפורמות חחחחח, למרות שכל העסק שלה הוא בשחרור משחקים לפלטפורמות מספר. חייב להודות - את ההסבר הזה לא שמעתי עד כה. RIGHT. מסכנים EA העניים אין להם כסף לפיתוח. נו באמת. אם זה הטיעון שלך אז אולי אתה צריך לנטוש את הדיון. ואתה זה שמכנה דברים אחרים כ'הזויים'?
ומעניין מאוד, גארדן וורפייר יוצא במקביל לONE ו360 ולPC -הממממ, ילדים, מישהו מצליח למצוא מכנה משותף? אם יש בעיית כסף אז יכלו לוותר על גרסת הPC ולעבוד על גרסת הPS4 שתצא בשיגור ביחד עם הXB1. לא, ממש אין פה הסכם עם מיקרוסופט. לא, EA ממש לא קיבלו תגמול על דחיית הגרסה שהיא 'במקרה' המתחרה המרכזית של מיקרוסופט. מה לעזאזל קרה לאנשים פה בפורום?

"זה פשוט הזוי לחשוב איך יש אנשים שמעדיפים לראות את ביונטה 2 לא יוצא מעולם על פני זה שנינטנדו מימנה פיתוח אקסלוסיבי שלו" - אכן הזוי שיש אנשים כאלה. אך לרעתך, אני לא מאלה. נא לא להכניס לי מילים לפה כמיטב מעשי ניוקליס. אין לי בעיה במימון מקרים כמו ביונטה 2 שהמשחק פשוט לא היה מתהווה. כנראה שזה גם אותה הסיטיואציה עם DR3.

"ושמחים לראות את את אנשי Vigil הולכים הביתה ודארקסיידרס נקבר - העיקר שאף אחד אחר לא יוכל לשחק בו על שום פלטפורמה באופן בלעדי." - ?! בעבר הייתי חושב שבלבלת בו קריטית בין משחקים וחברות אבל לאחר טיעוניך בהודעה זו אני חייב לשאול: אתה בסדר? דארקסיידרס 2 יצא על גבי 4 פלטפורמות שונות ונכשל מסחרית ולכן אנשי ויג'יל פוטרו (יותר נכון, אף אחד לא היה מעוניין באולפן הזה במכירה הפומבית). מה הפאקינג קשר פה לבלעדיות או לא בלעדיות? מה בין שמיטה להר סיני?

אני מדבר על כל סוגי הבלעדיות שפוגעים בקהילת השחקנים כולה.

"המודל העסקי של המשחקים: הם יוצאים קודם כל לפלטפורמות שהמפיצה שממנת את המשחק בוחרת לפתח עבורן" - בהקשר של פיתוח משחקים, 'בוחרת' בשבילי זה שהמפיצה מחליטה על דעת עצמה ומשיקוליה לאן לשחרר את המשחק בלי התערבות מגונה מבחוץ. כאשר מישהו בא ומציע לך מיליוני דולרים כדי לקחת את המשחק הקיים שלך שאמור לצאת למספר פלטפורמות ולהוציא אותו רק לאחת (או תוכן בלעדי) אז אין פה בחירה אמיתית. יד רוחצת יד. הסכם כספי שדופק את קהל השחקנים על מנת שהמפיצה תהנה מעוד כמה גרושים ושליצרנית יהיה משהו בלעדי לנפנף בו.
ראית אותי מתלונן למה משחק המכות של יוביסופט בלעדי ל ONE? ראית אותי צועק 'moneyhatting' כשוואנקוויש שוחרר רק לפס3 ו360? אעזור לך: לא.

"וואלק, מסתבר שמישהו גם לא קנה מימיו גרסת DVD או בלוריי של סרט שהכילה תוכן נוסף וסצינות מהסרט שלא הוצגו בגרסאות אחרות." באזזז. טעות. הוצאת DVD זה השלב השני של המודל העסקי. השלב הראשון הוא הקרנה בבתי קלונוע. השלב הראשון במשחקים הוא הפצת המשחק בריטייל וב DD. אתה מבלבל בין דברים. הוצאת DVD היא שווה ערך לגרסאות GOTY של משחקים. אעזור לך גם פה: אין לי שום בעיה עם גרסאות GOTY. כשאני קונה את הוצאת הDVD או גרסת הGOTY אז אני יודע מה אני מקבל וזה בדיוק כמו שכל אחד יקבל כשהוא קונה את הגרסה הזו. במשחקי וידאו כבר בשלב העסקי הראשון אני צריך לדאוג על איזה פלטפורמה לקנות את המשחק כי יש תכנים בלעדיים ואני צריך גם לדאוג מאיזה רשת חנויות לקנות את המשחק כי יש תכנים בלעדיים. בזוי. אם אתה רוצה להשוות להוצאת DVD של סרט אז זה כמו שאם אקנה את הDVD בחנות אחת הוא יגיע עם תכנים נוספים על פני החנות השנייה; אם אקנה את גרסת הבלו ריי זה יגיע עם תכנים נוספים על גרסת ה DVD (למרות שפה זה יכול להיות הגיוני בגלל מגבלות גודל); אם הדיסק יעבוד רק על נגן של סמסונג ולא על נגן של LG.

"תלונות לסטים למיטב זכרוני. אם אני זוכר נכון הם הראשונים שהתחילו עם תכנים בלעדיים אפילו לפני גיימסטופ." - אני די בטוח שזה התחיל הרבה לפני עם משחקי קונסולות. אתה מוזמן לבדוק. אבל התלונות, אם כבר, הם למפיצות שנותנות יד לדבר. סטים לא 'מכריחה' אף אחד שיהיה תכנים בלעדיים לגרסה שלה, היא מאפשרת למי שרוצה לעשות כך לעשות כך.

"אם כל שברירי חתיכות התוכן שברובן קוסמטיות לחלוטין זה מה שקוסם לך" - הלוואי שזה היה כך. כלבי השמירה ואמונת המתנקש כוללים משימות בלעדיות בנות שעה בגרסת הפס4.

-----

זה כבר משהו אחר, נדב. זה פשוט יכולות נוספות שרק קולנועים כאלה יכולים להציע. איך תרצה 3D בבתי קולנוע שלא תומכים ולא מאפשרים הקרנה כזו? 'למזלך', אתה יכול לבחור איזו גרסה לראות ויש מגוון מקומות שבהן גרסה כזו מוקרנת. זה בערך להגיד שמישהו עושה moneyhatting כשמשחקי מולטיפלטפורם על המחשב רצים ב 1080P ו 60FPS. מדובר ביכולות אקסטרה שרק המכשיר הזה יכול לספק וטוב שיש מי שמשקיע בזה. זה כמו להגיד שמיקרוסופט שילמה לאקטיויז'ן שCOD על הווי יו יהיה SUB HD.

בעניין איירון מן והסצנות לסינים זו תופעה חדשה שאין בכלל מה להשוות עם התדירות של moneyhatting במשחקי וידאו. ואני לא חושב שממשלת סין שילמה לWB, הם חשבו שהם יגדילו את ההכנסה בסין ע"י סצנה כזו. כפי שאין לי בעיה אם מי שעושה משחק בלעדי לפלפורמה מסויימת כי הוא חושב שהמשחק יצליח יותר שם ( הבעיה תהיה באם אני חושב שההחלטה העסקית הזו מחזיקה מים). יכול להיות שזה אכן דבר לעקם את האף בשבילו - נראה לי יותר מאתגר להבדיל בין תוספת 'קוסמטית' לבין 'משחקיות' כשזה מגיע לסרטים.
---


לא בדקתי עדיין. השאלה היא עם הסרט זמין בבתי קולנוע של מספר רשתות. אני מניח שיש סרטים מחתרתיים ואינדיים שכן מוקרנים בלב ובסינמטק כי הם קטנים ומן הסתם הרשתות הגדולות לא יבחרו לשדר אותם, אז אין פה עניין של 'לב' משלמים במיוחד על זה (אתה מוזמן לתקן אותי).
צריך גם לשאול מה בדיוק העניין גם אם הסרט משודר רק ברשת בתי-קולנוע אחת. אני לא מעורה בזה אבל האם יש הבדל? אני מניח שרוב המקומות יש לכל רשת ייצוג ומחיר הכרטיס הוא אותו הדבר וכל השירותים הסטנדרטיים נמצאים אז במצב הכי גרוע אתה פשוט נכנס לבניין אחר וזהו.

זה שונה אם מישהו משלם למפיצה להוציא את המשחק רק לפלטפורמה אחת ובכך כל שאר השחקנים נדפקים ואם תרצה לשחק בו תצטרך להוציא מכסף מאות דולרים נוספים.
---

בנוגע לראפצ'ר, הבעיה היא שהמשחק הוכרז לפני 13 חודשים למחשב ולפתע הוא לא. זה מעצבן. זה לגטימי לדעתי שאנשים יביעו את מורת רוחם מהמהלך גם ברמה של 'לא אקנה את המשחקים של TCR בעתיד'.

כן, הודעה ארוכה.

באמת שאין הבדל, קולנוע לב החליט לשלם כסף כדי להביא אליו סרט מסויים אז תאלץ ללכת אליו לראות אותו כי הוא החליט לשלם כסף למי שמפיץ את הסרט הזה כדי שהוא יהיה אצלו. אבל בכלליות דימוי הקולנוע רע כי קולנוע זה משהו חד פעמי, אני יכול יום אחד ללכת ללב ולמחרת ללכת לסינמה סיטי וזה לא יעלה לי שקל יותר. דימוי יותר טוב הוא יס והוט למשל, אתה צריך לבחור באחת מן ולמרות שיש להן המון תוכן "צד ג'" משותף כמו MTV, ערוץ 22 ו-10, ערוץ האוכל וכו', לכל אחת יש את הערוצים הבלעדיים שלה. חלק מהתוכניות של אותם ערוצים הן מקוריות (נגיד ניו יורק של יס מול מחוברים של הוט) וחלק הן "MONEY HATS" למפיצות מחו"ל בשביל בלעדיות על הסדרות שלהן. כך למשל יס שלמה לHBO כדי שתתן לה בישראל בלעדיות על משחקי הכס והוט שלמו לNETFLIX בשביל לקבל בלעדיות על בית הקלפים. זה בול אותו דבר, לשלם כדי לקבל תוכן בלעדי שלא יגיע למתחרה שלך (או לפחות יגיע באיחור. למשל בהוט יש את העונות הישנות יותר של דקסטר בVOD שמגיעות באיחור של 3 שנים כי דקסטר "בלעדי" של יס). זה המודל העסקי הכי בסיסי שיש ואתה לא רואה לקוחות הוט אומרים "איזה בני זונות יס, הם שדדו מאיתנו את משחקי הכס". מה שאתה כן רואה זה "אולי אני אעבור ליס, יש להם את משחקי הכס". לכל חברה יש את הלקוחות שלה והיא מנסה להגדיל את הבסיס לקוחות הזה אז הם מנסים להביא להם כמה שיותר תוכן בלעדי, תוכן שיעשה את הפלטפורמה שלהם כמה שיותר יחודית.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 23 אוגוסט 2013, 01:08

כמו שאמרתי, ההסכמים לגבי תכני טלוויזיה מושתתים על מלחמות מחירים. לא כמו במשחקי וידאו. יוצר התוכן יכול לחתום על הסכם רק עם אחד הצדדים - לא כמו במשחקי וידאו שהמפיצה יכולה להוציא את המשחק לאיפה שהיא רק רוצה, אבל היא מוציאה אותו רק לפלטפורמה אחת בגלל שיצרנית שילמה לה ובכך מחרבנת על כל שאר הקהל שהמשחק היה אמור להגיע אליו. כיום, הרוב המוחלט של משחקים בפיתוח ע"י מפיצות הם משחקים למספר פלטפורמות.

בכל מצב רק ספקית אחת תשדר את התוכן, ואני חושב שיש לא מעט אנשים שמסננים דברים כאשר הם לומדים שהספקית שאליה הם לא מנויים קנות את זכויות השידור של X. אבל ידוע מההתחלה שכך הדברים מתנהלים. לאחרונה דווקא הוט ויס חולקים בעלות וקונים תוכן שמשודר ב2 הספקיות. מתי נראה את זה קורה עם מיקרוסופט וסוני?

ובכלל, זו אולי עוד אחת מהסיבות למה יותר ויותר אנשים בוחרים להוריד תכני טלוויזיה מהאינטרנט ולמה הורדות שכאלה מתקבלות בהרבה יותר הבנה ופופלאריות מאשר כל פיראטיות אחרת, ולמה שהמודל המסורתי של צפייה בטלוויזיה מצטמצם.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 23 אוגוסט 2013, 01:57

"בגלל זה stretch goals זה אחד הנושאים הכי debatable במימון-קהל ושאפילו מנהלי קיקסטארטר פרסמו הודעה שמזהירה מן המנהג" - מנהלי קיקסטארטר גם אסרו על פרוייקטים של מוצרים מהונדסים גנטיים מסיבות מטומטמות לחלוטין, ככה שהם לא בדיוק אוטוריטה במה . זה שיש דיבייט בגלל אידיוטים בצד אחד שמקשקים בשכל זה לא אומר שהדיבייט הזה באמת מציג שני צדדים שקולים והגיוניים - ע"ע הcreationists באצות הברית. ככה עובדת כלכלה, אבל לא כל מי שמשתתף בדיון מבין כלכלה.

"זו.בדיוק.הנקודה. הם לא צריכים לעשות את זה כי המפיצות מתכננות את רוב המשחקים שלהם למספר פלטפורמות". זו.לא.בדיוק.הנקודה. הנקודה היא שמשחק כמו COD מממן את עצמו ושלושים המשכים עתידיים ולכן הוא לא צריך שום סיוע כלכלי ויכול להרשות לעצמו לשפוך מאות מיליונים על פרסום והפצה מקבילה. אבל כשמגיע סטודיו עצמאי בין אם חדש או ישן, הוא לא יכול תמיד לממן משחק בכזה סדר גודל, ומנגד אפילו מפיצות גדולות חוששות בעצמן להיכנס להרפתקה כזו לבד ככל שמחיר המשחקים מטפס. כשסגה ופלאטינום משתפות פעולה עם נינטנדו הן עושות את זה בשביל להוציא משחק שאחרת אולי לא היה יוצא, ואולי היה קובר את המפתחת, ואולי היה יוצא משחק נחות בגלל חוסר מימון. זה היה דופק את השחקנים.

"חחחחח EA לא יכולה לעמוד בעול של פיתוח למספר פלטפורמות חחחחח, למרות שכל העסק שלה הוא בשחרור משחקים לפלטפורמות מספר.". כן? אז אולי תספר לי למה Dead Space 4 נגנז. או למה משחק הFPS של C&C נגנז. הרי זה כל העסק שלה, לא?"
רק ש(שוב - כלכלה) בעולם האמיתי ולא בפנטזיות של ילדי הפורומים יש לכל חברה תקציב מוגבל, ותחזיות, ותיעדוף פרוייקטים, ומשקיעים שיושבים על הראש. ובעולם כזה אי אפשר לעבוד על כל הפרוייקטים שאתה רוצה. ואז אם פתאום באה מיקרוסופט או סוני או נינטנדו לEA ואומרת לה "זוכרים את המשחק הזה שרציתם לגנוז? מה דעתכם שאנחנו נסייע לו במימון ובשיווק ובה לא - ואתם תיתנו לנו בתמורה בלעדיות קבועה או זמני או אתם יודעים מה נסתפק בקצת DLC אקסלוסיבי וזהו. ואז פתאום יש לEA מימון נוסף שאפשר לשלם בו עוד משכורות בשביל פיתוח של משחק נוסף במקביל לפרוייקטים האחרים שלהם.
ואחרי שראינו כל כך הרבה דוגמאות כאלו, זה אכן הזוי שאנשים עדיין לא מצליחים להבין איך העולם האמיתי עובד: אפילו יש לנו את הציטוט של רנשי ביושוק שמספרים איך הפניה של מיקרוסופט לתשלום עבור אקסלוסיביות זמנית הצילה אותם אחרי שהפיתוח המסובך על הPS3 כמעט קירקע אותם. אבל היי, בוא ונקריב גם את ביושוק על מזבח החוסר אקסלוסיביות!

"ומעניין מאוד, גארדן וורפייר יוצא במקביל לONE ו360 ולPC -הממממ, ילדים, מישהו מצליח למצוא מכנה משותף? אם יש בעיית כסף אז יכלו לוותר על גרסת הPC ולעבוד על גרסת הPS4 שתצא בשיגור ביחד עם הXB1"
קודם כל, למה לעבוד על גרסת PS4 כשהקהל הביתי של המשחק נמצא על הPC? איזה היגיון עקום זה!? דבר שני, לא יודע לגבי היציאה במקביל, אבל זה ממש לא מה ששמענו מהמפתחים עד עכשיו:
http://www.joystiq.com/2013/08/20/peggl ... one-first/

"אין לי בעיה במימון מקרים כמו ביונטה 2 שהמשחק פשוט לא היה מתהווה. כנראה שזה גם אותה הסיטיואציה עם DR3"
וזו בדיוק הנקודה: מאחר ותאוריית היקומים המקבילים היא עדיין רק תאוריה - אין לנו שמץ של מושג מה היה קורה לביונטה 2, DR3 או כל משחק אחר. יכול להיות שהם היו רואים אור ויכול להיות שלא. וכנ"ל לגבי כל משחק אחר שמישהו שילם כסף בשביל בלעדיות שלו.

"אתה בסדר? דארקסיידרס 2 יצא על גבי 4 פלטפורמות שונות ונכשל מסחרית ולכן אנשי ויג'יל פוטרו (יותר נכון, אף אחד לא היה מעוניין באולפן הזה במכירה הפומבית). מה הפאקינג קשר פה לבלעדיות או לא בלעדיות? מה בין שמיטה להר סיני?"
אני בשוק שהקשר עבר לך ממש מעל הראש: הפאקינג קשר הוא שבמידה ומיקרוסופט/סוני/נינטנדו היו באים לויג'יל וקונים את הIP ושוכרים אותם בשביל לפתח המשך בלעדי (אני אפילו לא מדבר על הסכם יותר רחב שהיה מחלץ את THQ מהבוץ לפני פשיטת הרגל), היינו מקבלים בלעדיות - אבל גם משחק נוסף בסדרה. כל קהילת השחקנים והמפתחים היו יוצאים נשכרים. הטענה שלך היתה מלכתחילה שבלעדיות פוגעת בקהילת השחקנים כולה וזה ממחיש לך בדיוק מקרה אפשרי הפוך. אי אפשר לדעת כמה עוד חברות היו נסגרות ופושטות את הרגל בלי הסכמי הההפצה הבלעדיים האלו.

"'בוחרת' בשבילי זה שהמפיצה מחליטה על דעת עצמה ומשיקוליה לאן לשחרר את המשחק בלי התערבות מגונה מבחוץ." - ושוב חוסר ההבנה התהומי בכלכלה. בוחרת הוא שיקול כלכלי: אתה הולך ועושה את המשחק איפה שהוא יאפשר לך כחברה לשרוד ולפרוח. אם מישהו מציע לך מיליוני דולרים בשביל בלעדיות שתאפשר לך להרוויח אז זה בדיוק השיקול החכם מבחינתך לעשות. בהנחה שאין לך להיט מובטח ביד עם preorders מפה ועד לשמיים, צריך להיות אידיוע מוחלט בשביל לעשות פעולה שנוגדת כל היגיון כלכלי.

"טעות. הוצאת DVD זה השלב השני של המודל העסקי. השלב הראשון הוא הקרנה בבתי קלונוע."
כן, רק שעל הטעות התהומית שלך בשלב הראשון כבר העירו לך ולכן לא מצאתי מקום לחזור על זה: גם בארץ וגם בחו"ל יש הפצה בלעדית של סרטים בבתי קולנוע של רשתות מסוימות (בארץ זה בלט אפילו יותר לפני כניסת הסינמה סיטי בסרטים בהפצת תאטראות ישראל וגלובוס גרופ). הנקודה שלי היא שאתה פשוט טועה גם לאורך כל שלבי ההפצה: מהקולנוע, דרך ההפצה הביתית, ועד לסינדיקציה בערוצי טלוויזיה.

"אני די בטוח שזה התחיל הרבה לפני עם משחקי קונסולות. אתה מוזמן לבדוק." - אם אתה כל כך בטוח אז אתה זה שאמור לבדוק. אני זוכר רק גרסאות אספנים בלעדיות עם תוספות פיזיות, אבל לא שום תוכן אמיתי למשחק.

"הלוואי שזה היה כך. כלבי השמירה ואמונת המתנקש כוללים משימות בלעדיות בנות שעה בגרסת הפס4."
אווווווו. שעה שלמה של תוכן נוסף. יצא לך פעם לשחק במשחק שמציע תוכן בלעדי כלשהו? אני אשמח מאד לשמוע על החוויה שלך.
אבל שוב - אם השעה השלמה הזו היא מה שעושה לך את זה, קנה את גרסת הPS4. מה בדיוק הבעיה פה? נראה שמצאת את הבחירה הכי מתאימה לך כי עד כמה שזכור לי אז לפחות בדור הקודם זה משהו שרק סוני היתה עושה: מיקרוסופט התמקדה בעיקר באקסלוסיביות זמנית על DLC שהיה גם ככה בתשלום, ולא על תכנים נוספים בחינם בהשקה.


bling כתב:
דין,אמרתי ספציפית שמה שקרה עם ראפצ'ור זה לא money hatting,מה שכן הבלעדיות הזו ייחודית יחסית ושונה מנינטנדו בכך שסוני לא תרמה הון כספי כדי לממן את הפיתוח אלא דווקא הון אנושי של אנשי סנטה מוניקה,מן הסתם זה גם שווה לא מעט כסף אבל זה שונה מלממן את כל הפיתוח של המשחק.
ד"א נראה לי גם שבניגוד לביונאטה 2 המשחק הזה היה קיים ללא העזרה של סנטה מוניקה,רק שהוא היה הרבה יותר קטן ומצומצם.


זה תקף לבערך כל משחק בהפצה: גם המפתחים שעוברים תחת המטריה של Microsoft Studios למשל מקבלים מפיק של מיקרוסופט שמסייע בהליך פיתוח המשחק, בודק שיתופי פעולה טכנולוגיים, ויכולים לקבל שירותים נוספים כמו QA ולוקליזציה. זה נכון אגב גם למשחקים שסתם הולכים עם מפיצה כמו EA דרך תוכנית ה-Partners שלהם, בין אם מדובר במפתח אינדי קטן או גדול.
אבל בשורה התחתונה גם ככה כל מי שמשתמש בביטוי moneyhatting בהיבט של חוזי הפצה פשוט מסמן את עצמו שאחד שאפילו לא מבין על מה הוא מדבר. הביטוי הזה מלכתחילה התייחס בכלל למבקרים שנותנים ציוניים מפוקפקים למשחקים (כי ידוע שציון זה עניין אובייקטיבי) - מה שהוביל אצל חובבי הקונספירציות לביטוי הזה שבעצם מדבר על כובעים מלאים בכסף שנשלחו לעיתונאים בתוך אריזות ה-goodies שהם מקבלים עם review copies.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 23 אוגוסט 2013, 02:22

Kazz כתב:


מה זאת אומרת? רב-חן, נגיד, רוכשים את הזכויות להקרין את סרט X. קולנוע רב-חן נמצא בקצה השני של העיר, ממקום מגוריי, לעומת קולנוע של חברת גלובוס, שהוא מאוד קרוב אלי. האם אין מדובר בעיקום היד שלי כאדם שרוצה לראות את הסרט X? למה אני צריך להסחב עד לקצה השני של העיר? לא מדובר על ''רק להכנס לבניין אחר''. זה משנה את כל היציאה שלי לקולנוע. אני צריך לנסוע רחוק יותר, לשלם יותר לבייביסיטר, לבזבז יותר על דלק, לבזבז יותר שעות שינה וכו'..
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוגוסט 2013, 03:19

זה לא נכון קאז, יש המון תוכן שהוא חוצה ספקיות. סתם דוגמה, חברים. הסדרה משודרת בערוץ 22 שזמין בשתי הספקיות, היא משודרת בקומדי סנטרל בהוט וביס קומדי ביס. סדרה אחת, שלושה פלטפורמות, גם אבודים רצה במקביל בערוץ 10 ובערוץ 3 של הוט. כשיס קונה זכויות לשובר שורות הם מוסיפים כסף בשביל הסכם בלעדיות, אתה חושב שככה בשביל הכיף מוכרים את שובר שורות רק ליס ולא לHOT? למה לAMC למכור רק ליוס ולא להוט? כי יס שופכת עליהם כסף שיהיה בלעדי. זה בול כמו משחקים. אז מה קורה אם בחרתי בYES וכשהתחילה בית הקלפים השנה פתאום היא בהוט ואין לי איך לראות כי הוט החליטו לשפוך כסף על NETFLIX?

זה עובד ככה בכל תחום. מוסיקה, ספרים, קולנוע וכך גם משחקים. חברות חותמות על הסכמים כדי לעשות יותר כסף, זה הכל. מה הבעיה בזה? ביחוד שרוב ההסכמים האלה הם רק זמניים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Gamescom 2013 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 23 אוגוסט 2013, 18:32

swym כתב:

זה תקף לבערך כל משחק בהפצה: גם המפתחים שעוברים תחת המטריה של Microsoft Studios למשל מקבלים מפיק של מיקרוסופט שמסייע בהליך פיתוח המשחק, בודק שיתופי פעולה טכנולוגיים, ויכולים לקבל שירותים נוספים כמו QA ולוקליזציה. זה נכון אגב גם למשחקים שסתם הולכים עם מפיצה כמו EA דרך תוכנית ה-Partners שלהם, בין אם מדובר במפתח אינדי קטן או גדול.
אבל בשורה התחתונה גם ככה כל מי שמשתמש בביטוי moneyhatting בהיבט של חוזי הפצה פשוט מסמן את עצמו שאחד שאפילו לא מבין על מה הוא מדבר. הביטוי הזה מלכתחילה התייחס בכלל למבקרים שנותנים ציוניים מפוקפקים למשחקים (כי ידוע שציון זה עניין אובייקטיבי) - מה שהוביל אצל חובבי הקונספירציות לביטוי הזה שבעצם מדבר על כובעים מלאים בכסף שנשלחו לעיתונאים בתוך אריזות ה-goodies שהם מקבלים עם review copies.


אז מה העניין עם סנטה מוניקה? למה זה לא רשום תחת סוני עצמה המפיצה שמסייעת וזה דווקא ספציפית אולפן פיתוח אחר שגם במקרה נחשב לבעל יכולת טכנית גבוהה?
אני חושב שהתרומה היא הרבה ברמת הידע האנושי או המיומנות הטכנית של האולפן הזה וזה לא קשור רק לעוד כח אדם בשביל QA,לוקליזציה ושירותים טכניים שמסביב לפיתוח.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים