DrKeo כתב:אם כבר ב-TW עסקינן, כמישהו שלא שחקת בסדרה כמעט שני עשורים, לאיזה כותר הכי כדאי לצלול בשביל קאמבאק? האמת שיש לי בספריה את שוגאן 2 ואת וורהאמר 1 שקבלתי בהאמבל באנדלים למניהם אבל זה לא חייב להיות אחד מהם, אני בכיף אקנה עותק אם יש כותר אחד בסדרה שבאמת זורח מעל כולם.
שיחקתי בכל משחקי הסדרה מאז ROME הראשון ב2004, חלקם יותר וחלקם פחות, אז אנסה לתת את השני סנט שלי:
אם אתה מתחבר לעולם הזה של וורהאמר אז אני יודע שוורהאמר 2 התקבל בצורה טובה מאוד. אישית כאחד שהגיע כמעריץ של TW אבל ללא הכרה של וורהאמר, אני מצאתי אותו די ארקיידי מדי ורזה יותר באלמנטים האסטרטגיים של המשחק. כן יש לו כוח אדיר של סקייל עצום עם *המון* גזעים שונים שבאמת נבדלים אחד מהשני בצורה דרסטית. ובקרבות עצמם כן יש עומק עקב כל היחידות הכל כך שונות והיכולות הרבות של הגיבורים, אבל אלו משחקים שלא היו בשבילי.
מעבר לזה, מבחינתי יש שני משחקים שאני יכול אישית להמליץ עליהם. 3K שהוא המשחק החדש ביותר בסדרה, הוא כמעט סופט ריבוט להרבה מהמערכות במשחק, ובגדול רוב המהפכות שלו הן מצוינות (בעיקר הדיפלומטיה שהפכה מmeh בכל משחק עד אליו, למערכת מורכבת יחסית ומאוד מאוד מהנה).
הבעיה שלי איתו היא שוב, ארקיידיות יתר. מאז וורהאמר הסדרה הלכה יותר לכיוון הזה, ולמרות שאין לי ספק שהיציאה ההיסטורית הגדולה הבאה שלהם תהיה משהו כמו מדיאיבל 3 שיחזור לאווירה ריאליסטית, זה המצב של הסדרה בחלון הזמן הזה.
זה אומר שגנרגלים במשחק הזה הם גיבורים עם יכולות מיוחדות שיכולות להרוג מאות חיילים לבד, זה אומר שמהלכים טקטיים בשדה הקרב הופכים להיות הרבה פחות משמעותיים והכל יותר epic מטקטי. יש מערכות נחמדות כמו למצוא להם נשקים, לקחת גיבורים ולהעביר אותם צד, לעלות רמות ולפתוח יכולות חדשות, ולנהל את הstats שלהם והקשרים ביניהם בצורה מסוימת. גם המעבר של המשחק מעמים לדמויות (כלומר אתה שולט בעם שהגיבור שלך בראשו וכך גם שאר העולם) מוסיף הרבה אופי, אבל אני יותר העדפתי את מצב הrecord שהמשחק מציע, שם הגיבורים הם גנרלים רגילים כמו כל משחק בסדרה ואין יכולות על. הקרבות כן הופכים יותר טקטיים שוב, אבל בבירור זה לא המצב שהמשחק נבנה אליו והרבה חלקים כמו פתיחת יכולות או עלייה ברמות עדיין קיימים ולוקחים חלק משמעותי, הם פשוט חסרי משמעות, וזה מתסכל.
אבל זה כן משחק מאוד מהנה ומאוד מלוטש, שנראה מדהים (משחק שידע לגרום למחשב שלך לעבוד קצת), והרעיונות החדשים שלו הם גם טובים וגם מבוצעים כמעט כולם יוצא מן הכלל. אנני פשוט מחכה למשחק ההיסטורי הריאליסטי הבא שלהם שיקח את הדברים האלו ויבנה אותם סביב העולמות שאני יותר אוהב.
וחוץ ממנו יש את שוגון 2, שהוא כנראה המשחק הי מהודק בתולדות הסדרה. הוא בנוסף המשחק הכי קטן בסקייל בכל הסדרה, אבל יש לזה גם יתרונות. הוא פחות טוב מ3K אם משווים בצורה יבשה, הוא כבר הרבה פחות מודרני ומהפכות ש3K הביא לא נמצאות כאן. אבל הסקייל הקטן שלו, רק עם העם היפני ועם יחידות דומות יחסית, מאפשר ניהול הרבה יותר מדוקדק של כל המערכות שלו. זה בא לידי ביטוי בקמפיין מהודק וברור שבו כולם מתחרים על אותה משימה, ובקרבות בהם יחידות יחסית דומות (וזה לא שאין גיוון, אבל הוא לא עצום כמו שאר הסדרה) גורמות לכך שמהלכים טקטיים מקבלים משמעות רבה יותר.
אמ;לק - אם אתה רוצה את המשחק הכי מודרני והכי מרשים, שהוא גם במקרה כרגע יציאה מוצלחת בהחלט של הסדרה, עם המון רעיונות מרעננים שמבוצעים טוב, אך סובל מעודף ארקיידיות וחוסר ריאליזם - לך על 3K.
אם אתה רוצה את המשחק המהודק ביותר, אך גם הקטן ביותר, שסובל מהתיישנות מסוימת אך מפצה בפרטים אסטרטגיים וטקטיים מעט עמוקים יותר ובקמפיין קטן וברור - לך על שוגון 2.
כל המשחקים ההיסטוריים שיצאו ביניהם הם מהנים לפרקים וסולידיים סך הכל, אבל סובלים מבעיות מהותיות יותר בבסיס שלהם מול השניים האלו. ו-וורהאמר זו חיה אחרת שאתה יכול מאוד לאהוב או שלא.