Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 נובמבר 2014, 14:17

Laskin כתב:שאלה!
המשחק יוצא ב-18 לנובמבר, אבל רק ב-21 באירופה.
אם אני קונה CD KEY אמריקאי בדולרים, אני אוכל לשחק כבר ב-18, או שזה לא בדיוק עובד ככה?


אני באמת לא יודע. לדעתי תוכל רק ב21.
מצד שני, אם האמריקאי בכל מקרה זול יותר, אין פה ממש התלבטות.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 12 נובמבר 2014, 15:03

ברור, רק רציתי לדעת אם אני יכול גם לקבל אותו בזמן של אמריקאים ^_^
אני ממש קיבלתי מכת-הייפ חזקה עליו. מתאים לי מאוד משחק עולם פתוח פנטזיה. וגם לחברה שלי, אני מקווה :) המשחק כל כך ארוך שלא אכפת לי אם נשחק באותה דמות אפילו... אין לי 200 שעות השנה.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 נובמבר 2014, 16:08

Laskin כתב:ברור, רק רציתי לדעת אם אני יכול גם לקבל אותו בזמן של אמריקאים ^_^
אני ממש קיבלתי מכת-הייפ חזקה עליו. מתאים לי מאוד משחק עולם פתוח פנטזיה. וגם לחברה שלי, אני מקווה :) המשחק כל כך ארוך שלא אכפת לי אם נשחק באותה דמות אפילו... אין לי 200 שעות השנה.


האמת שהופתעתי והביקורות, אבל עדין לא כזה התחשק לי לקנות אותו.

כל ההתלהבות שלך, ממש גורמת לי גם לעליה בהייפוכלוראידים בדם, אז גם לי מתחשק לקנות אותו. מצד שני, אני פאקינג צריך ללמוד!!!
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 12 נובמבר 2014, 16:15

עזוב לימודים, מה יצא לך מהם בחיים?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 נובמבר 2014, 16:21

bozeman כתב:עזוב לימודים, מה יצא לך מהם בחיים?


אתה אמור לדעת את התשובה לשאלה הזאת. יש לך איזה שלושה תארים, לא?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 12 נובמבר 2014, 16:25

כן, וספציפית משלושה מהם לא יצא לי כלום (חוץ מההנאה שבלימוד, אבל ההנאה ממשחק....ובכן....)
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 12 נובמבר 2014, 17:34

למי שמעוניין המשחק מגיע לקונסולות הדור הבא ב-16-17 לארץ במחיר של 60 דולר, שווה :D.
תמונה


סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 12 נובמבר 2014, 20:52

אני לא מאמין שעשית לי את זה... כל הפסלים הדברים....

לא ...יכול.... להתאפק...
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 12 נובמבר 2014, 21:08

bozeman כתב:אני לא מאמין שעשית לי את זה... כל הפסלים הדברים....

לא ...יכול.... להתאפק...


התגובה שלי מתחלקת לשני חלקים:
1) אין בעד מה.
2) סליחה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 24 נובמבר 2014, 12:06

DrKeo כתב:יש לך כשל לוגי כפול, לא להשתמש בedram אומר להשתמש בddr3 כזיכרון וידאו? אה? אמרתי את זה? אמרתי שedram כל כך קטן זה פיתרון לא טוב לddr3 האיטי. הפס4 הראה פיתרון לדוגמה, אחד יקר אבל עדין הפס4 עולה ליצור כמו הone אז כנראה שלא יקר מדי.

הבעיה היא קודם כל שלא רק שאמרת שהedram הוא כל כך קטן, אלא שממש הצעת שמיקרוסופט צריכה להכפיל אותו בלי להבין בכלל איך edram עובד, כמה נפח הוא תופס פיזית על הSOC ומה המשמעויות על גודל הצ'יפ - זו פשוט הצעה הזויה.
אם מראש היית מתלונן על זה שמיקרוסופט בחרה DDR3 אז היה על מה לדבר, אבל זה לא מה שעשית - אתה תקפת את הפיתרון העקיף במקום את הבעיה.

DrKeo כתב:אגב באפר של 720 עם x2msaa לגמרי נכנס לבאפר של ה360, הבעיה מתחילה כשרוצים להכניס יותר. כמעט אף אחד לא השתמש בטיילינג על ה360 כי פשוט לא היה צריך, כמו שאתה אמרת בעצמך המנועי cross gen לא עובדים טוב על הone כי המנועים האלה לא תומכים בטיילינג.

ואת ההכרזה שלך על כך שבאפר של 720 עם msaaX2 נכנס לבאפר של ה-360 אני בכלל לא מבין. קודם כל כי זה לא אפשרי מתמטית, אבל גם כי צירפתי לך קישור של מיקרוסופט עצמם שמציינים במפורש מה מגבלות הבאפר:
or example, 10 MB of EDRAM is enough to hold two 1280×720 32-bit surfaces with no multisample antialiasing (MSAA) or two 640×480 4× MSAA 32-bit surfaces.
כאילו, עם מה אתה מתווכח פה בדיוק אחרי שזה כתוב לך שחור על גבלי בן? ה-360 תמכה ב720P עם MSAA על הedram רק במנועים שכללו tiling.. זה פשוט לא היה ביג דיל לממש את זה, כמו שזה לא ביג דיל לממש את זה עכשיו.

DrKeo כתב:הדבר השני שהיה להם זה שהזיכרון הבסיסי שלהם היה gddr3, הזיכרון הכי מהיר ויעיל בזמנו שהכרטיסים הגרפים השתמשו בו. כלומר בלי שום esram ה360 הייתה במצב ליגה, הפס3 למען האמת הייתה עם gddr3 בלבד (כמו כל כרטיס מסך באותה תקופה) והסתדרה יופי, הesram היה סוג של פינוק סופר מהיר שהמתיק זיכרון מהיר ממילא.

ועוד טעות לתגובה שלך: הPS3 לא הגיעה עם GDDR בלבד אלא עם פיצול בין GDDR ו-XDR. בסופו של דבר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה: לזיכרון GDDR בלבד יש בעיות latency, לזיכרון DDR בלבד יש בעיות bandwidth, ולזיכרון משולב יש בעיות של אופטימיזציה וחוסר דינמיות.
בסופו של דבר מיקרוסופט בחרה הפעם בDDR משלל סיבות, אבל המרכזית שבהן היתה שהם רצו 8GB בקונסולה שלהם ובזמנו GDDR5 פשוט לא הציע כזו קיבולת. סוני בעצמם התחילו עם הפיתוח ב2GB של GDDR5, ורק אחרי לחצים עלו ל-4GB. התוספת ל8GB היתה שיחוק של הרגע האחרון, והיה להם הרבה מזל שהקונסולה הגיעה לשוק בדיוק בנקודה שבה הטכנולוגיה הבשילה.
זה היה בסופו של דבר הימור מוצלח מצד סוני יותר משזו היתה בעיה מצד מיקרוסופט: מיקרוסופט מראש ניגשו לשלב התכנון במטרה להציע קונסולה עם 8GB זיכרון ובגלל אילוצי GDDR5 נאלצו למצוא אלטרנטיבה.
אם הPS4 היתה מגיעה עם 4GB זיכרון בלבד היא היתה נמצאת בנקודת נחיתות משמעותית לעומת ה-One, ככה שזה בעיקר היה עניין של תזמון מאד מוצלח מצידם. אבל הפיתרון של הesram הוא פיתרון שעובד מצויין כל עוד המפתחים עובדים עם הpipeline שלו. זו אכן מגבלה, אבל בהחלט לא מגבלה בעייתית לאור היתרונות שאתה מקבל בתמורה. כל מה שאתה צריך זה tiling, ואנחנו חוזרים לזה שזה בדיוק מה שהמפתחים היו צריכים לעשות גם בדור הקודם עם הedram ברזולציה של 720p.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 נובמבר 2014, 16:30

הבעיה היא קודם כל שלא רק שאמרת שהedram הוא כל כך קטן, אלא שממש הצעת שמיקרוסופט צריכה להכפיל אותו בלי להבין בכלל איך edram עובד, כמה נפח הוא תופס פיזית על הSOC ומה המשמעויות על גודל הצ'יפ - זו פשוט הצעה הזויה.
אם מראש היית מתלונן על זה שמיקרוסופט בחרה DDR3 אז היה על מה לדבר, אבל זה לא מה שעשית - אתה תקפת את הפיתרון העקיף במקום את הבעיה.

אני יודע טוב מאוד איך EDRAM עובד, הבעיה היא שאם מיקרוסופט לא יכלה לעמוד בעלות של הוספת EDRAM בגלל שזה היה מוציא לה פחות צ'יפים לוואפל אז וואללה היא פשוט לא הייתה צריכה להשתמש בזה. הEDRAM הזה הוא NICE TO HAVE, לא פיתרון.

ואת ההכרזה שלך על כך שבאפר של 720 עם msaaX2 נכנס לבאפר של ה-360 אני בכלל לא מבין. קודם כל כי זה לא אפשרי מתמטית, אבל גם כי צירפתי לך קישור של מיקרוסופט עצמם שמציינים במפורש מה מגבלות הבאפר:
or example, 10 MB of EDRAM is enough to hold two 1280×720 32-bit surfaces with no multisample antialiasing (MSAA) or two 640×480 4× MSAA 32-bit surfaces.
כאילו, עם מה אתה מתווכח פה בדיוק אחרי שזה כתוב לך שחור על גבלי בן? ה-360 תמכה ב720P עם MSAA על הedram רק במנועים שכללו tiling.. זה פשוט לא היה ביג דיל לממש את זה, כמו שזה לא ביג דיל לממש את זה עכשיו.

רק שחבל שלא קראת בעצמך שחור על גבי לבן בדיוק את מה שאמרתי:
a 1280×720 2× MSAA 32-bits-per-pixel render target is 7,372,800 bytes. Combined with a 32-bit Z/stencil buffer of the same dimensions, it becomes apparent that 10 MB might not be sufficient.

הבעיה היא כשרוצים להתחיל להכניס באפרים נוספים פנימה ונשאר להם רק 2.5MB. אין כמעט בכלל מנועים שתומכים בטיילינג על ה360, למען השם אתה בעצמך אמרת את זה.

ועוד טעות לתגובה שלך: הPS3 לא הגיעה עם GDDR בלבד אלא עם פיצול בין GDDR ו-XDR. בסופו של דבר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה: לזיכרון GDDR בלבד יש בעיות latency, לזיכרון DDR בלבד יש בעיות bandwidth, ולזיכרון משולב יש בעיות של אופטימיזציה וחוסר דינמיות.
בסופו של דבר מיקרוסופט בחרה הפעם בDDR משלל סיבות, אבל המרכזית שבהן היתה שהם רצו 8GB בקונסולה שלהם ובזמנו GDDR5 פשוט לא הציע כזו קיבולת. סוני בעצמם התחילו עם הפיתוח ב2GB של GDDR5, ורק אחרי לחצים עלו ל-4GB. התוספת ל8GB היתה שיחוק של הרגע האחרון, והיה להם הרבה מזל שהקונסולה הגיעה לשוק בדיוק בנקודה שבה הטכנולוגיה הבשילה.
זה היה בסופו של דבר הימור מוצלח מצד סוני יותר משזו היתה בעיה מצד מיקרוסופט: מיקרוסופט מראש ניגשו לשלב התכנון במטרה להציע קונסולה עם 8GB זיכרון ובגלל אילוצי GDDR5 נאלצו למצוא אלטרנטיבה.
אם הPS4 היתה מגיעה עם 4GB זיכרון בלבד היא היתה נמצאת בנקודת נחיתות משמעותית לעומת ה-One, ככה שזה בעיקר היה עניין של תזמון מאד מוצלח מצידם. אבל הפיתרון של הesram הוא פיתרון שעובד מצויין כל עוד המפתחים עובדים עם הpipeline שלו. זו אכן מגבלה, אבל בהחלט לא מגבלה בעייתית לאור היתרונות שאתה מקבל בתמורה. כל מה שאתה צריך זה tiling, ואנחנו חוזרים לזה שזה בדיוק מה שהמפתחים היו צריכים לעשות גם בדור הקודם עם הedram ברזולציה של 720p.


אה? איפה אמרתי שלא היה לפס3 XDR? שום טעות בידי. דברתי ספציפית על זיכרון וידאו ולפס3 היה אך ורק GDDR3 כזיכרון וידאו, בדיוק כמו שכתבתי. ובדיוק כמו שאמרתי בפוסט ההוא, GDD3 בלבד היה מספיק והESRAM היה רק סוג של פינוק למפתחים על ה360.

מיקרוסופט כשלו מראש ואתה פשוט מסרב להודות בזה. אף אחד לא הבין ביום שהכריזו על הONE איך לעזאזל היא תסדר עם DDR3 בתור זיכרון וידאו, היא פשוט כשל הנדסי זה הכל. חטא כפול ביחס ל360, גם זיכרון סופר איטי במקום זיכרון סופר מהיר שהיה ב360 וגם תוסף על הצ'יפ (במקרה של הONE זה EDRAM, במקרה של ה360 זה ESRAM) קטן בצורה קיצונית לעומת מה שהיה ב360 ביחס לרזולוציה שהם מנסים לרוץ בה.

הEDRAM היה טעות כי הוא לא מכפר על הDDR3 האיטי (כלומר טעות על טעות) והוא סופר יקר. יש לזה הרבה פתרונות, זה של הפס4 הוא מצויין אבל יקר ועדין הם מוכרים את הקונסולה עם GPU עדיף בהרבה ועם מעבד זהה (רק המהירות שעון שונה, אין פה באמת עניין של מחיר כי המחיר מגיע בגודל המפלצתי של הONE וזה שהספק שלה נמצא בחוץ) במחיר זהה ברווח. זה אומר שמיקרוסופט ממש נכשלה הנדסית בנושא הזיכרון בONE או שהם עושים רווח הסטרי לכל קונסולה שהם מוכרים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 24 נובמבר 2014, 17:41

דרך אגב, על פי הסכמות שראיתי אין זיכרון וידאו על הGPU עצמו, אני לא יודע כמה זה אמין אבל גם הCPU וגם האקסלרטור (הGPU) חיים על אותו מרחב זיכרון (זה דווקא משהו שמאוד מקובל באקסלרטורים של DSP), זאת אומרת יש פה Overhead מטורף בגלל הזיכרון. הרי, הם חייבים לחלק את הזיכרון בין שלושה גורמים - מערכת ההפעלה, הGPU וProcessים שרצים על הCPU. כלומר, יש פה עוד לפני ההגעה לEDRAM הליכה הלוך ושוב והעתקות בין מרחב של הProcessים למרחב של האקסלרטור ותרגום בין וירטואלי-פיסי של Page-לוגי לGPU שבכלל עובד עם Pointer ולא עם מערכת הPaging. ורק אז מעבירים את כתובת הPointer לGPU מהCPU. זהה גם בPS4, רק ששם זה הרבה יותר מהיר. אחרי שהזיכרון במקומו הם הניחו שתתבצע גישה אחת להביא את הזיכרון כInput ראשוני לפונקציה שעובדת על הGPU ואז הbuffer של הEDRAM יספיק לכלל החישובים העתידיים עם אפס או כמה שפחות גישות לזיכרון הRam עצמו כדי לשמור נתוני ביניים, איך לעזאזל 32 מגה אמורים להספיק beats me, הרי זה לא פונקציות שעושות חישובים נקודתיים כמו חיבור או חיסור של תמונה בודדת, קוד שרץ על GPU עושה בדרך כלל לוגיקה הרבה יותר מרשימה שמחייבת לשמור נתונים על הדרך לשימוש בהמשך האלגוריתם.
תמונה
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 15 דצמבר 2014, 10:48

DrKeo כתב:הבעיה היא קודם כל שלא רק שאמרת שהedram הוא כל כך קטן, אלא שממש הצעת שמיקרוסופט צריכה להכפיל אותו בלי להבין בכלל איך edram עובד, כמה נפח הוא תופס פיזית על הSOC ומה המשמעויות על גודל הצ'יפ - זו פשוט הצעה הזויה.
אם מראש היית מתלונן על זה שמיקרוסופט בחרה DDR3 אז היה על מה לדבר, אבל זה לא מה שעשית - אתה תקפת את הפיתרון העקיף במקום את הבעיה.

אני יודע טוב מאוד איך EDRAM עובד, הבעיה היא שאם מיקרוסופט לא יכלה לעמוד בעלות של הוספת EDRAM בגלל שזה היה מוציא לה פחות צ'יפים לוואפל אז וואללה היא פשוט לא הייתה צריכה להשתמש בזה. הEDRAM הזה הוא NICE TO HAVE, לא פיתרון.
זה לא עניין של עלות, זה עניין של פיזיקה. להמשיך להתייחס לזה במונחים של עלות יחד עם כל ההתבטאויות הקודמות שלך מוכיח שאתה לא באמת מבין איך EDRAM עובד. ההצעה להכפיל את כמות הEDRAM כשכל שאר הפרמטרים של הצ'יפ נשארים קבועים היא הצעה קלולסית ברמות של דברים שאנחנו שומעים מקרירין.

DrKeo כתב:רק שחבל שלא קראת בעצמך שחור על גבי לבן בדיוק את מה שאמרתי:
a 1280×720 2× MSAA 32-bits-per-pixel render target is 7,372,800 bytes. Combined with a 32-bit Z/stencil buffer of the same dimensions, it becomes apparent that 10 MB might not be sufficient.
הבעיה היא כשרוצים להתחיל להכניס באפרים נוספים פנימה ונשאר להם רק 2.5MB. אין כמעט בכלל מנועים שתומכים בטיילינג על ה360, למען השם אתה בעצמך אמרת את זה.

אתה מדבר ברצינות עכשיו? לרגע אפילו חשבת לטעון ברצינות שזה שבתאוריה אפשר להכניס תמונה כזו כשזורקים ממנה את כל שאר הפרמטרים אז זה משנה לאיזשהו משחק בפרקטיקה? על אותו עיקרון אפשר לטעון שאפשר גם להכניס בלי שום בעיה תמונה ברזולוציה של UHD לבאפר של הEDRAM... כל עוד נשתמש בשני ביטים של צבע בלבד.


DrKeo כתב:אין כמעט בכלל מנועים שתומכים בטיילינג על ה360, למען השם אתה בעצמך אמרת את זה.

אההה.... לא, אני לא אמרתי שום דבר כזה: הרבה מאד משחקים על ה-360 תומכים בטיילינג, כולל מן הסתם כל משחק שרץ ב720P עם MSAAx2. מה שאמרתי זה שהמנועים לא תומכים בtiling של הESRAM על הOne, מה ששוב מביא אותנו לעניין חוסר ההבנה - כי משתמע מהתגובה שלך כאן שאתה חושב שהtiling אמור לעבור באותה הצורה. בפועל מדובר בחומרה שונה לחלוטין שמצריכה לכתוב את המנוע הגרפי מחדש בשביל לתמוך בtiling על הESRAM.

ועוד טעות לתגובה שלך: הPS3 לא הגיעה עם GDDR בלבד אלא עם פיצול בין GDDR ו-XDR. בסופו של דבר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה: לזיכרון GDDR בלבד יש בעיות latency, לזיכרון DDR בלבד יש בעיות bandwidth, ולזיכרון משולב יש בעיות של אופטימיזציה וחוסר דינמיות.
בסופו של דבר מיקרוסופט בחרה הפעם בDDR משלל סיבות, אבל המרכזית שבהן היתה שהם רצו 8GB בקונסולה שלהם ובזמנו GDDR5 פשוט לא הציע כזו קיבולת. סוני בעצמם התחילו עם הפיתוח ב2GB של GDDR5, ורק אחרי לחצים עלו ל-4GB. התוספת ל8GB היתה שיחוק של הרגע האחרון, והיה להם הרבה מזל שהקונסולה הגיעה לשוק בדיוק בנקודה שבה הטכנולוגיה הבשילה.
זה היה בסופו של דבר הימור מוצלח מצד סוני יותר משזו היתה בעיה מצד מיקרוסופט: מיקרוסופט מראש ניגשו לשלב התכנון במטרה להציע קונסולה עם 8GB זיכרון ובגלל אילוצי GDDR5 נאלצו למצוא אלטרנטיבה.
אם הPS4 היתה מגיעה עם 4GB זיכרון בלבד היא היתה נמצאת בנקודת נחיתות משמעותית לעומת ה-One, ככה שזה בעיקר היה עניין של תזמון מאד מוצלח מצידם. אבל הפיתרון של הesram הוא פיתרון שעובד מצויין כל עוד המפתחים עובדים עם הpipeline שלו. זו אכן מגבלה, אבל בהחלט לא מגבלה בעייתית לאור היתרונות שאתה מקבל בתמורה. כל מה שאתה צריך זה tiling, ואנחנו חוזרים לזה שזה בדיוק מה שהמפתחים היו צריכים לעשות גם בדור הקודם עם הedram ברזולציה של 720p.


DrKeo כתב:אה? איפה אמרתי שלא היה לפס3 XDR? שום טעות בידי.

כשאתה כותב "הפס3 למען האמת הייתה עם gddr3 בלבד", המילה בלבד מסגירה את זה.

DrKeo כתב:מיקרוסופט כשלו מראש ואתה פשוט מסרב להודות בזה. אף אחד לא הבין ביום שהכריזו על הONE איך לעזאזל היא תסדר עם DDR3 בתור זיכרון וידאו, היא פשוט כשל הנדסי זה הכל. הEDRAM היה טעות כי הוא לא מכפר על הDDR3 האיטי (כלומר טעות על טעות) והוא סופר יקר.

זה לא כשל, זה פשוט פיתרון יותר מסובך (ולכן פחות נוח ופחות מוצלח עבור מפתחים) מזה שסוני סיפקה.
הכל יחסי, ובמידה וסוני היתה נשארת עם 4GB של זיכרון לקונסולה אז ה-One היתה ביתרון עצום. אבל ברגע שאתה רוצה 8GB של זיכרון משולב ואין בנמצא כמות כזו של GDDR5 (וזה היה ההימור השגוי של מיקרוסופט), הפיתרון היחיד הוא להשתמש ב-DDR3 ולהוסיף ESRAM בשביל רוחב פס. את מגבלת נפח הESRAM אתה פותר באמצעות tiling שכמו שכבר הסברתי מספיק פעמים פה עבד מצויין בדור הקודם ואף אחד לא עשה ממנו סיפור. בפועל זה גם נותן למיקרוסופט יתרון מבחינת עלויות החומרה כי GDDR5 בנפח כזה הוא עדיין עסק יקר, וראינו מצויין איך הם ניצלו את היתרון הזה עם חיתוך המחיר בחגים.

דודי, לOne יש DMA Move Enginges שמספקים עוד צינורות מקביליים של גישה לזיכרון.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 דצמבר 2014, 13:15

swym כתב:אני יודע טוב מאוד איך EDRAM עובד, הבעיה היא שאם מיקרוסופט לא יכלה לעמוד בעלות של הוספת EDRAM בגלל שזה היה מוציא לה פחות צ'יפים לוואפל אז וואללה היא פשוט לא הייתה צריכה להשתמש בזה. הEDRAM הזה הוא NICE TO HAVE, לא פיתרון.
זה לא עניין של עלות, זה עניין של פיזיקה. להמשיך להתייחס לזה במונחים של עלות יחד עם כל ההתבטאויות הקודמות שלך מוכיח שאתה לא באמת מבין איך EDRAM עובד. ההצעה להכפיל את כמות הEDRAM כשכל שאר הפרמטרים של הצ'יפ נשארים קבועים היא הצעה קלולסית ברמות של דברים שאנחנו שומעים מקרירין.


אתה מדבר ברצינות עכשיו? לרגע אפילו חשבת לטעון ברצינות שזה שבתאוריה אפשר להכניס תמונה כזו כשזורקים ממנה את כל שאר הפרמטרים אז זה משנה לאיזשהו משחק בפרקטיקה? על אותו עיקרון אפשר לטעון שאפשר גם להכניס בלי שום בעיה תמונה ברזולוציה של UHD לבאפר של הEDRAM... כל עוד נשתמש בשני ביטים של צבע בלבד.



אההה.... לא, אני לא אמרתי שום דבר כזה: הרבה מאד משחקים על ה-360 תומכים בטיילינג, כולל מן הסתם כל משחק שרץ ב720P עם MSAAx2. מה שאמרתי זה שהמנועים לא תומכים בtiling של הESRAM על הOne, מה ששוב מביא אותנו לעניין חוסר ההבנה - כי משתמע מהתגובה שלך כאן שאתה חושב שהtiling אמור לעבור באותה הצורה. בפועל מדובר בחומרה שונה לחלוטין שמצריכה לכתוב את המנוע הגרפי מחדש בשביל לתמוך בtiling על הESRAM.




כשאתה כותב "הפס3 למען האמת הייתה עם gddr3 בלבד", המילה בלבד מסגירה את זה.


זה לא כשל, זה פשוט פיתרון יותר מסובך (ולכן פחות נוח ופחות מוצלח עבור מפתחים) מזה שסוני סיפקה.
הכל יחסי, ובמידה וסוני היתה נשארת עם 4GB של זיכרון לקונסולה אז ה-One היתה ביתרון עצום. אבל ברגע שאתה רוצה 8GB של זיכרון משולב ואין בנמצא כמות כזו של GDDR5 (וזה היה ההימור השגוי של מיקרוסופט), הפיתרון היחיד הוא להשתמש ב-DDR3 ולהוסיף ESRAM בשביל רוחב פס. את מגבלת נפח הESRAM אתה פותר באמצעות tiling שכמו שכבר הסברתי מספיק פעמים פה עבד מצויין בדור הקודם ואף אחד לא עשה ממנו סיפור. בפועל זה גם נותן למיקרוסופט יתרון מבחינת עלויות החומרה כי GDDR5 בנפח כזה הוא עדיין עסק יקר, וראינו מצויין איך הם ניצלו את היתרון הזה עם חיתוך המחיר בחגים.

דודי, לOne יש DMA Move Enginges שמספקים עוד צינורות מקביליים של גישה לזיכרון.

כל ההודעה שלך מאוד מבולגנת בגלל הציטוטים אז אני אנסה לסדר את זה חזרה:
1) ברור שזה עניין של עלות, אם יש לך אסמכתה שאי אפשר בפיסיקה המודרנית להכניס יותר מ4 מודולים של ESRAM אז אתה מוזמן להביא אותה
2) כל שאר הפרמטרים? לא זורקים שום דבר לפח. תמונה מלאה + MSAA X2, אין בכלל חובה להחזיק את הסטנסיל בEDRAM
3) עניין השדרוג ל8GB היה כבר ידוע באמצע 2012 בקהילת הפיתוח, שנה וחצי ליציאה של הONE, היה למיקרוסופט המון זמן להגיב. ונניח שהיה לפס4 4GB, זאת הייתה כמות זיכרון וידאו בעייתית ואולי זה היה יוצר בעיות אחרות כמו אפקטים של POST או רזולוצית טקסטורות אבל זה עדין לא היה מפריע למהירות של הזיכרון. עדין היית רואה משחקים ב1080P בפס4 ומפתחים מתקשים באותה מידה עם הONE.
4) הטיעון שלך על זה שכאילו אני לא יודע שיש לפס3 זיכרון מפוצל, שיחה שכולנו נהלנו 5000 פעמים בפורום הזה ובקודם, רק מראה את הדחלילים שאתה מנסה לשים פה. ביחוד שאם במקום לצטט 4 מילים היית מסתכל על כל הפסקה והיית רואה שאני מדבר מאוד בבירור על שימוש בזיכרון וידאו.
5) 32MB של ESRAM זה פיתרון כושל, לא משנה איך אתה מסתכל על זה. מה זה כושל? כושל זה מסובך למפתחים, אם אתה עושה משהו שמפתחים יתקשו להשתמש בו ויגרום לבעיות בקונסולה שלך אז נכשלת. ברגע שהפיתרון שלך גם נכשל וגם ניפח את המחיר של הקונסולה שלך מול התחרות (כי דוגרי אין הסבר אחר לעלות של הONE שמעריכים אותה כיקרה מהפס4, GPU חלש יותר באירוז חומרה יותר "טיפש" כמו למשל ספק כוח חיצוני) אז נכשלת כפליים.
6) יש כל כך הרבה פתרונות, גם בלי 8GB של GDDR5. אפילו פיצול RAM כבר היה עדיף, נניח 6GB של DDR3 ו-4GB של GDDR5. גם היה יוצא כנראה זול מהפיתרון הנוכחי, גם היה מספק יותר זיכרון למפתחים מאשר מה שיש לONE כיום.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 28 דצמבר 2014, 09:36

טוב, גם אני באיחור התחלתי לשחק במשחק ונכון לעכשיו אני ממש מרוצה מהשינוי שהסדרה הזאת עברה. Bioware, עוד מהתקופה של Baldur's gate הראשון תמיד היתה חברה שקידשה את השימוש בעולם פתוח (כמו כל משחק תפקידים טוב), אבל אין מה לעשות, סדרת Elder scroll לקחה מאז משחקה השלישי את ההובלה והציגה עולם עמוק לצד כמות תוכן אסטרונומית. Dragon age מרגיש סוף-סוף כמתמודד ראוי שיכל לכמות התוכן והאיכות שהציגה סדרת Elder scroll, פשוט כיף. המשחק גם מאתגר כמו שצריך (משחק על Nightmare) כך שאני מרגיש שיש ערך לLoot שאני מוצא. יש גם איזון טוב בין שימוש בקרבות טקטיים לקרבות Free roam.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Wan7ed
Trainee
הודעות: 436
הצטרף: 18 אפריל 2013, 21:03

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Wan7ed » 28 דצמבר 2014, 16:31

רמת Nightmare היה קשה מידי בשבילי, Hard יושב לי בול.
אחלה משחק, חבל שאין לי זמן לתת בו כמו שצריך... :(

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 28 דצמבר 2014, 17:08

Wan7ed כתב:רמת Nightmare היה קשה מידי בשבילי, Hard יושב לי בול.
אחלה משחק, חבל שאין לי זמן לתת בו כמו שצריך... :(

כן, כל פושטק קטן בערך סביב הRifts קורע אותי, אבל אני מניח שזה חלק מהכיף.

בלי לדבר על העובדה שהיום פגשתי דרקון ראשון לראשונה (חייב להגיד שזה מרגיש מאוד אפי והאנימציות מאוד מוצלחות), מצד שני הוא דפק כדור אש אחד והוריד לי שלושת רבעים מהחבורה, כך שברחתי עם הדמות שלי כל עוד נפשי בי :).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Wan7ed
Trainee
הודעות: 436
הצטרף: 18 אפריל 2013, 21:03

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Wan7ed » 28 דצמבר 2014, 19:37

חחח :)
אני לא חולם על דרקון עם החבורה העלובה שלי... חלשים טוסיק (סביבות ה-7 שעות בתוך המשחק).

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 29 דצמבר 2014, 10:25

אחרי 5 שעות של איסוף Elf root אני גאה להכריז על עצמי:
All of Thedas must bow before the Hero of the Hinterlands!
רק עוד 20 שעות של איסוף Elf root, מואאהאהאה :D.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 דצמבר 2014, 10:58

אתה גורם לחוויה להשמע מאוד מהנה דודי...
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Wan7ed
Trainee
הודעות: 436
הצטרף: 18 אפריל 2013, 21:03

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Wan7ed » 29 דצמבר 2014, 11:55

גם הדברים "המעצבנים" במשחק נעשו בטעם.
אני מוצא את עצמי עושה כל משימה שיש בג'ורנל, גדולות, קטנות, קטנוניות וטיפשיות... כרגע כיף לי הכל.

ופגשתי את הדרקון בהינדרלאנדס, הוא התעופף בשטח שלו, ירה עליי מהאוויר כדור אש אחד, הרג לי 2 מהחבורה ופצע אנושות את השאר... ברחתי מהר.

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1803
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 29 דצמבר 2014, 12:02

לא שיחקתי במשחק, אבל נשמע שביווואר הצליחו לבטל את ה-EAפיקציה שדבקה במשחקים שלהם. מקווה שהם ידעו לנצל את הידע והניסיון האלה ל-ME4.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 29 דצמבר 2014, 12:28

MGS FREAK כתב:לא שיחקתי במשחק, אבל נשמע שביווואר הצליחו לבטל את ה-EAפיקציה שדבקה במשחקים שלהם. מקווה שהם ידעו לנצל את הידע והניסיון האלה ל-ME4.


הEAפיקציה? זאת שגרמה להם להוציא משחקים ממש מצוינים, כמו ME2 וME3, לפני DA:I הממש מצוין?
כלומר, מתוך 4 משחקים שהם הוציאו תחת EA, שלושה היו מצוינים. הגב הכלכלי החזק רק עזר להם להוציא משחקים מלוטשים וטובים יותר. DA2 הוא היוצא מן הכלל.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: Dragon Age: Inquisition | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 29 דצמבר 2014, 15:02

Nucleus_Dawn כתב:
הEAפיקציה? זאת שגרמה להם להוציא משחקים ממש מצוינים, כמו ME2 וME3, לפני DA:I הממש מצוין?
כלומר, מתוך 4 משחקים שהם הוציאו תחת EA, שלושה היו מצוינים. הגב הכלכלי החזק רק עזר להם להוציא משחקים מלוטשים וטובים יותר. DA2 הוא היוצא מן הכלל.


...ומצד שני, שני מייסדי החברה שפרשו (ולא ממש חוסכים ברמזים שהסיבה העיקרית שהובילה אותם לפרוש הייתה ההנהלה של EA), הכרזה על כל מיני פרוייקטים משונים תחת שם המותג Bioware שגרמו להרגשה כאילו לקחו את האולפן הזה והפכו אותו לחותמת גומי לכל פרוייקט חדש (אני עדיין מחכה ל-C&C שהם היו אמורים להוציא בשלב מסויים), הכשלון ההסטרי של The Old Repulic - כל אלה אמנם לא סימנים לכך שהאולפן נהרס לחלוטין, וכל עוד יש שם כמה צוותים מוצלחים אז כנראה שאין מה לדאוג לגבי האיכות של Mass Effect 4 המתקרב ובא, אבל עדיין לא מדובר בדברים שחובבי האולפן הזה לקחו בקלות ראש.

DA:I הוא בהחלט סימן מעודד, במיוחד כי הוא מציב איזו תשתית מאוד מוצלחת לטעמי למשחקים הבאים, עם שילוב של שטחי Sandbox ענקיים עם טונה פעיליות ושלבים יותר קטנים וסופר-מהודקים-עלילתית. אם Mass Effect 4 גם יהיה בנוי ככה אני אהיה ממש ממש מרוצה.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־ 110 אורחים