Laskin כתב:שאלה!
המשחק יוצא ב-18 לנובמבר, אבל רק ב-21 באירופה.
אם אני קונה CD KEY אמריקאי בדולרים, אני אוכל לשחק כבר ב-18, או שזה לא בדיוק עובד ככה?
אני באמת לא יודע. לדעתי תוכל רק ב21.
מצד שני, אם האמריקאי בכל מקרה זול יותר, אין פה ממש התלבטות.
Laskin כתב:שאלה!
המשחק יוצא ב-18 לנובמבר, אבל רק ב-21 באירופה.
אם אני קונה CD KEY אמריקאי בדולרים, אני אוכל לשחק כבר ב-18, או שזה לא בדיוק עובד ככה?
Laskin כתב:ברור, רק רציתי לדעת אם אני יכול גם לקבל אותו בזמן של אמריקאים ^_^
אני ממש קיבלתי מכת-הייפ חזקה עליו. מתאים לי מאוד משחק עולם פתוח פנטזיה. וגם לחברה שלי, אני מקווה המשחק כל כך ארוך שלא אכפת לי אם נשחק באותה דמות אפילו... אין לי 200 שעות השנה.
bozeman כתב:עזוב לימודים, מה יצא לך מהם בחיים?
bozeman כתב:אני לא מאמין שעשית לי את זה... כל הפסלים הדברים....
לא ...יכול.... להתאפק...
DrKeo כתב:יש לך כשל לוגי כפול, לא להשתמש בedram אומר להשתמש בddr3 כזיכרון וידאו? אה? אמרתי את זה? אמרתי שedram כל כך קטן זה פיתרון לא טוב לddr3 האיטי. הפס4 הראה פיתרון לדוגמה, אחד יקר אבל עדין הפס4 עולה ליצור כמו הone אז כנראה שלא יקר מדי.
DrKeo כתב:אגב באפר של 720 עם x2msaa לגמרי נכנס לבאפר של ה360, הבעיה מתחילה כשרוצים להכניס יותר. כמעט אף אחד לא השתמש בטיילינג על ה360 כי פשוט לא היה צריך, כמו שאתה אמרת בעצמך המנועי cross gen לא עובדים טוב על הone כי המנועים האלה לא תומכים בטיילינג.
DrKeo כתב:הדבר השני שהיה להם זה שהזיכרון הבסיסי שלהם היה gddr3, הזיכרון הכי מהיר ויעיל בזמנו שהכרטיסים הגרפים השתמשו בו. כלומר בלי שום esram ה360 הייתה במצב ליגה, הפס3 למען האמת הייתה עם gddr3 בלבד (כמו כל כרטיס מסך באותה תקופה) והסתדרה יופי, הesram היה סוג של פינוק סופר מהיר שהמתיק זיכרון מהיר ממילא.
הבעיה היא קודם כל שלא רק שאמרת שהedram הוא כל כך קטן, אלא שממש הצעת שמיקרוסופט צריכה להכפיל אותו בלי להבין בכלל איך edram עובד, כמה נפח הוא תופס פיזית על הSOC ומה המשמעויות על גודל הצ'יפ - זו פשוט הצעה הזויה.
אם מראש היית מתלונן על זה שמיקרוסופט בחרה DDR3 אז היה על מה לדבר, אבל זה לא מה שעשית - אתה תקפת את הפיתרון העקיף במקום את הבעיה.
ואת ההכרזה שלך על כך שבאפר של 720 עם msaaX2 נכנס לבאפר של ה-360 אני בכלל לא מבין. קודם כל כי זה לא אפשרי מתמטית, אבל גם כי צירפתי לך קישור של מיקרוסופט עצמם שמציינים במפורש מה מגבלות הבאפר:
or example, 10 MB of EDRAM is enough to hold two 1280×720 32-bit surfaces with no multisample antialiasing (MSAA) or two 640×480 4× MSAA 32-bit surfaces.
כאילו, עם מה אתה מתווכח פה בדיוק אחרי שזה כתוב לך שחור על גבלי בן? ה-360 תמכה ב720P עם MSAA על הedram רק במנועים שכללו tiling.. זה פשוט לא היה ביג דיל לממש את זה, כמו שזה לא ביג דיל לממש את זה עכשיו.
ועוד טעות לתגובה שלך: הPS3 לא הגיעה עם GDDR בלבד אלא עם פיצול בין GDDR ו-XDR. בסופו של דבר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה: לזיכרון GDDR בלבד יש בעיות latency, לזיכרון DDR בלבד יש בעיות bandwidth, ולזיכרון משולב יש בעיות של אופטימיזציה וחוסר דינמיות.
בסופו של דבר מיקרוסופט בחרה הפעם בDDR משלל סיבות, אבל המרכזית שבהן היתה שהם רצו 8GB בקונסולה שלהם ובזמנו GDDR5 פשוט לא הציע כזו קיבולת. סוני בעצמם התחילו עם הפיתוח ב2GB של GDDR5, ורק אחרי לחצים עלו ל-4GB. התוספת ל8GB היתה שיחוק של הרגע האחרון, והיה להם הרבה מזל שהקונסולה הגיעה לשוק בדיוק בנקודה שבה הטכנולוגיה הבשילה.
זה היה בסופו של דבר הימור מוצלח מצד סוני יותר משזו היתה בעיה מצד מיקרוסופט: מיקרוסופט מראש ניגשו לשלב התכנון במטרה להציע קונסולה עם 8GB זיכרון ובגלל אילוצי GDDR5 נאלצו למצוא אלטרנטיבה.
אם הPS4 היתה מגיעה עם 4GB זיכרון בלבד היא היתה נמצאת בנקודת נחיתות משמעותית לעומת ה-One, ככה שזה בעיקר היה עניין של תזמון מאד מוצלח מצידם. אבל הפיתרון של הesram הוא פיתרון שעובד מצויין כל עוד המפתחים עובדים עם הpipeline שלו. זו אכן מגבלה, אבל בהחלט לא מגבלה בעייתית לאור היתרונות שאתה מקבל בתמורה. כל מה שאתה צריך זה tiling, ואנחנו חוזרים לזה שזה בדיוק מה שהמפתחים היו צריכים לעשות גם בדור הקודם עם הedram ברזולציה של 720p.
DrKeo כתב:הבעיה היא קודם כל שלא רק שאמרת שהedram הוא כל כך קטן, אלא שממש הצעת שמיקרוסופט צריכה להכפיל אותו בלי להבין בכלל איך edram עובד, כמה נפח הוא תופס פיזית על הSOC ומה המשמעויות על גודל הצ'יפ - זו פשוט הצעה הזויה.
אם מראש היית מתלונן על זה שמיקרוסופט בחרה DDR3 אז היה על מה לדבר, אבל זה לא מה שעשית - אתה תקפת את הפיתרון העקיף במקום את הבעיה.
DrKeo כתב:רק שחבל שלא קראת בעצמך שחור על גבי לבן בדיוק את מה שאמרתי:
a 1280×720 2× MSAA 32-bits-per-pixel render target is 7,372,800 bytes. Combined with a 32-bit Z/stencil buffer of the same dimensions, it becomes apparent that 10 MB might not be sufficient.
הבעיה היא כשרוצים להתחיל להכניס באפרים נוספים פנימה ונשאר להם רק 2.5MB. אין כמעט בכלל מנועים שתומכים בטיילינג על ה360, למען השם אתה בעצמך אמרת את זה.
DrKeo כתב:אין כמעט בכלל מנועים שתומכים בטיילינג על ה360, למען השם אתה בעצמך אמרת את זה.
ועוד טעות לתגובה שלך: הPS3 לא הגיעה עם GDDR בלבד אלא עם פיצול בין GDDR ו-XDR. בסופו של דבר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה: לזיכרון GDDR בלבד יש בעיות latency, לזיכרון DDR בלבד יש בעיות bandwidth, ולזיכרון משולב יש בעיות של אופטימיזציה וחוסר דינמיות.
בסופו של דבר מיקרוסופט בחרה הפעם בDDR משלל סיבות, אבל המרכזית שבהן היתה שהם רצו 8GB בקונסולה שלהם ובזמנו GDDR5 פשוט לא הציע כזו קיבולת. סוני בעצמם התחילו עם הפיתוח ב2GB של GDDR5, ורק אחרי לחצים עלו ל-4GB. התוספת ל8GB היתה שיחוק של הרגע האחרון, והיה להם הרבה מזל שהקונסולה הגיעה לשוק בדיוק בנקודה שבה הטכנולוגיה הבשילה.
זה היה בסופו של דבר הימור מוצלח מצד סוני יותר משזו היתה בעיה מצד מיקרוסופט: מיקרוסופט מראש ניגשו לשלב התכנון במטרה להציע קונסולה עם 8GB זיכרון ובגלל אילוצי GDDR5 נאלצו למצוא אלטרנטיבה.
אם הPS4 היתה מגיעה עם 4GB זיכרון בלבד היא היתה נמצאת בנקודת נחיתות משמעותית לעומת ה-One, ככה שזה בעיקר היה עניין של תזמון מאד מוצלח מצידם. אבל הפיתרון של הesram הוא פיתרון שעובד מצויין כל עוד המפתחים עובדים עם הpipeline שלו. זו אכן מגבלה, אבל בהחלט לא מגבלה בעייתית לאור היתרונות שאתה מקבל בתמורה. כל מה שאתה צריך זה tiling, ואנחנו חוזרים לזה שזה בדיוק מה שהמפתחים היו צריכים לעשות גם בדור הקודם עם הedram ברזולציה של 720p.
DrKeo כתב:אה? איפה אמרתי שלא היה לפס3 XDR? שום טעות בידי.
DrKeo כתב:מיקרוסופט כשלו מראש ואתה פשוט מסרב להודות בזה. אף אחד לא הבין ביום שהכריזו על הONE איך לעזאזל היא תסדר עם DDR3 בתור זיכרון וידאו, היא פשוט כשל הנדסי זה הכל. הEDRAM היה טעות כי הוא לא מכפר על הDDR3 האיטי (כלומר טעות על טעות) והוא סופר יקר.
swym כתב:אני יודע טוב מאוד איך EDRAM עובד, הבעיה היא שאם מיקרוסופט לא יכלה לעמוד בעלות של הוספת EDRAM בגלל שזה היה מוציא לה פחות צ'יפים לוואפל אז וואללה היא פשוט לא הייתה צריכה להשתמש בזה. הEDRAM הזה הוא NICE TO HAVE, לא פיתרון.
זה לא עניין של עלות, זה עניין של פיזיקה. להמשיך להתייחס לזה במונחים של עלות יחד עם כל ההתבטאויות הקודמות שלך מוכיח שאתה לא באמת מבין איך EDRAM עובד. ההצעה להכפיל את כמות הEDRAM כשכל שאר הפרמטרים של הצ'יפ נשארים קבועים היא הצעה קלולסית ברמות של דברים שאנחנו שומעים מקרירין.
אתה מדבר ברצינות עכשיו? לרגע אפילו חשבת לטעון ברצינות שזה שבתאוריה אפשר להכניס תמונה כזו כשזורקים ממנה את כל שאר הפרמטרים אז זה משנה לאיזשהו משחק בפרקטיקה? על אותו עיקרון אפשר לטעון שאפשר גם להכניס בלי שום בעיה תמונה ברזולוציה של UHD לבאפר של הEDRAM... כל עוד נשתמש בשני ביטים של צבע בלבד.
אההה.... לא, אני לא אמרתי שום דבר כזה: הרבה מאד משחקים על ה-360 תומכים בטיילינג, כולל מן הסתם כל משחק שרץ ב720P עם MSAAx2. מה שאמרתי זה שהמנועים לא תומכים בtiling של הESRAM על הOne, מה ששוב מביא אותנו לעניין חוסר ההבנה - כי משתמע מהתגובה שלך כאן שאתה חושב שהtiling אמור לעבור באותה הצורה. בפועל מדובר בחומרה שונה לחלוטין שמצריכה לכתוב את המנוע הגרפי מחדש בשביל לתמוך בtiling על הESRAM.
כשאתה כותב "הפס3 למען האמת הייתה עם gddr3 בלבד", המילה בלבד מסגירה את זה.
זה לא כשל, זה פשוט פיתרון יותר מסובך (ולכן פחות נוח ופחות מוצלח עבור מפתחים) מזה שסוני סיפקה.
הכל יחסי, ובמידה וסוני היתה נשארת עם 4GB של זיכרון לקונסולה אז ה-One היתה ביתרון עצום. אבל ברגע שאתה רוצה 8GB של זיכרון משולב ואין בנמצא כמות כזו של GDDR5 (וזה היה ההימור השגוי של מיקרוסופט), הפיתרון היחיד הוא להשתמש ב-DDR3 ולהוסיף ESRAM בשביל רוחב פס. את מגבלת נפח הESRAM אתה פותר באמצעות tiling שכמו שכבר הסברתי מספיק פעמים פה עבד מצויין בדור הקודם ואף אחד לא עשה ממנו סיפור. בפועל זה גם נותן למיקרוסופט יתרון מבחינת עלויות החומרה כי GDDR5 בנפח כזה הוא עדיין עסק יקר, וראינו מצויין איך הם ניצלו את היתרון הזה עם חיתוך המחיר בחגים.
דודי, לOne יש DMA Move Enginges שמספקים עוד צינורות מקביליים של גישה לזיכרון.
Wan7ed כתב:רמת Nightmare היה קשה מידי בשבילי, Hard יושב לי בול.
אחלה משחק, חבל שאין לי זמן לתת בו כמו שצריך...
MGS FREAK כתב:לא שיחקתי במשחק, אבל נשמע שביווואר הצליחו לבטל את ה-EAפיקציה שדבקה במשחקים שלהם. מקווה שהם ידעו לנצל את הידע והניסיון האלה ל-ME4.
Nucleus_Dawn כתב:
הEAפיקציה? זאת שגרמה להם להוציא משחקים ממש מצוינים, כמו ME2 וME3, לפני DA:I הממש מצוין?
כלומר, מתוך 4 משחקים שהם הוציאו תחת EA, שלושה היו מצוינים. הגב הכלכלי החזק רק עזר להם להוציא משחקים מלוטשים וטובים יותר. DA2 הוא היוצא מן הכלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים