ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1831
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי MGS FREAK » 06 ינואר 2014, 12:03

יש הרבה משחקים עם בחירות והחלטות שמשפיעות על המשחק (בד"כ בתחום העלילה). לרוב הן מקודדות לפי צבעים וטוב\רע מוחלטים (מאס אפקט ושות') שלדעתי מורידות מאוד מאלמנט הבחירה בגלל שהשחקן פשוט ממשיך עם הדמות הטובה או הרעה שהוא החליט לשחק, אבל במשחקים עם טוב או רע לא מוגדר, אילו רגעים גרמו לכם לשבור את הראש לנוכח מה שאתם עומדים לעשות ?

לציין ספוילרים במידת הצורך

אצלי זאת הייתה הבחירה בסוף של DEUS EX (המקורי). פשוט ישבתי שעה מול המחשב וחשבתי על כל אופציה ומה המשמעות שלה. העניין הוא שלדעתי אף בחירה היא לא טובה, וצריך לבחור את הרע במיעוטו.

במשחק השני ההשלכות של הבחירה היו דרסטיות אפילו יותר, אבל שם בחרתי בלב שלם.

Laskin
Elder
הודעות: 22033
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי Laskin » 06 ינואר 2014, 14:08

לא ממש קטע של בחירה, ולא אציין ספויילרים במפורש... אז רק אגיד כך: ביושוק, גולף. בדיוק כמוך, ישבתי כמה דקות טובות ושברתי את הראש - מה לעשות?! אבל מדובר בקושי ביצוע ולא בקושי בבחירה.
ולא נכנס כאן למה זה לא קטע של בחירה ;)
כמובן שכל המשחק אתה בוחר בחירה קשה מדי פעם - האם להרוג ילדה-מפלצת או להציל אותה... אבל בדיוק כמו במשחקים כמו INFAMOUS ואחרים שציינת - מדובר בטוב מול רע, ופעם סיימתי כך, ופעם כך.
במשחקים שאני שיחקתי, או לפחות זוכר ששיחקתי - לא היו ברירות של ממש. כן, יש את WALKING DEAD למשל, אבל באמת לא נקשרתי לאף דמות שהיה אכפת לי מה התוצאות... כנ"ל הכלב בFABLE.

מצד שני, יכול להיות שאני שוכח כמה משחקים ואני מתנצל מראש בפני המפתחים ששכחתי שנתנו לי לבחור בחירה משמעותית /:

אה, נזכרתי! אני משחק עכשיו בHEARTHSTONE ובכל יום אני מתלבט בין הקלפים השונים ^_^

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4168
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי Death_119 » 06 ינואר 2014, 17:02

וואו... יש כל כך הרבה, אבל המשחק שגרר אותי באמת לבחירות קשות לאורך השנים היינו ללא ספק Baldur's gate, עוד בתקופה שBioware ידעו לעשות משחקים הם גרמו לשחקן לבחור מי תהיה החבורה שלו (כי אין כזה דבר להחזיק כל NPC שאתה מוצא בדרך), כאשר מעמידים אותך מול הצורך לבחור 5 דמויות מתוך קטלוג של 20+ זה פשוט בלתי אפשרי. גם לבחור האם לשחק טוב או רע היינה החלטה מאוד קשה מאחר וחלק מהדמויות הולכות לכיוון הזה בעוד אחרות לכיוון אחר. אפילו לבחור האם לצודד בEdwin או לחלופין בMinsc בBG1 הייתה מאוד לא קלה. איזה קלאס לשחק ועוד רבים. בכלל כל סדרת BG בנויה מסדרה אין סופית של החלטות קשות שלא קיימות עוד בימינו במשחקי מחשב.
גם הבחירה של האם ללכת לעיר האלפים האפלים או לקחת את מזלי בים אחרי הפגישה עם אירנקוס בבית משוגעים הייתה לא קלה בBG2.

ברררר... אני מדמיין את Mass Effect, איכס...
תמונה

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1831
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי MGS FREAK » 07 ינואר 2014, 14:33

ב-BG לא יצא לי לשחק, אבל הזכרת לי את Planescape Torment, שזכורות לי בו דווקא בחירות שאין להן השפעה על התקדמות העלילה אבל בהחלט מעוררות מחשבה, כמו לבחור תשובה לשאלה הידועה שמלווה את כל המשחק, או לשאלה שפותחת את הפורטל לפרק הסופי של המשחק.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4168
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי Death_119 » 17 ינואר 2014, 19:41

MGS FREAK כתב:ב-BG לא יצא לי לשחק, אבל הזכרת לי את Planescape Torment, שזכורות לי בו דווקא בחירות שאין להן השפעה על התקדמות העלילה אבל בהחלט מעוררות מחשבה, כמו לבחור תשובה לשאלה הידועה שמלווה את כל המשחק, או לשאלה שפותחת את הפורטל לפרק הסופי של המשחק.

בבאולדר Bioware החליטו לבחון כל מיני מכניקות חדשות שיתנו לראשונה לשחקן את היכולת לקבוע את התקדמות המשחק, בחרת להיות פופולארי? תסתכן שדמויות רעות יעזבו אותך. אתה מרושע? דמויות טובות יעזבו אותך. יכל להיות שדמות א' לא תסתדר עם דמות ב' ובכלל מה שאתה עושה במשחק משפיע על התקדמות העלילה בין אם זה השלבים בהם יוצא לך לבקר, איך יתייחסו אליך בחנויות השונות ועוד שלל החלטות קטנות. זה פשוט יפיפה וגורם לכל ריצה במשחק להרגיש אחרת במידה ובחרת לבצע החלטות אחרות. לצערי לא עושים כבר משחקים כאילו היום (Witcher 2 היה הכי קרוב לטעמי בבחירה בסוף הפרק הראשון). מה שכן מעציב אותי שBioware מסווגים את השטויות שהם עשו בME כהמשך לדברים שהם המציאו לפני 20 שנה כמעט.

אני מסוגל לחשוב על עוד דברים שגרמו לשחקן להחליט, לדוגמא בFalcon 4 הקמפיין הדינאמי התנהל כך שהשחקן היה למעשה טייס בטייסת אחת שסביבה מתנהלת מלחמה כוללת. כל משימה שהגיעה לחדר המבצעים של הטייסת (ממנוע שיצר אותם בזמן אמת) חייבה את השחקן לקבל החלטה, האם אני יוצא למשימת פאטרול אווירי שאי אפשר לדעת מה יקרה בה כדי להגן על בסיס מסויים ובכך מוותר על משימת הפצצת עומק שבמידה ותכשל כנראה פחות תפגע ביכולת ייצור הנשק של האוייב. או כל מיני דברים מהסגנון. רק חבל שבמקום לפתח את הדברים הללו חברות המשחקים כיום לא רצות לגרום לשחקן להיות מאוכזב במשחק, זה בא לידי ביטוי כמעט בהכל, רמות הקושי, הבחירות הלא קיימות, חיים שנטענים והעובדה שאי אפשר למות במשחק היום כמעט.
תמונה

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1831
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי MGS FREAK » 24 ינואר 2014, 14:51

וואלה ? לא ידעתי שפאלקון עובד כך, (לא שיצא לי לשחק בו ממש, הלוואי שהייתה לי היכולת ללמוד את המשחק הריאליסטי להחריד הזה). באמת חבל שכיום אין משחקים כאלה, חשבתי שאני היחיד ששואל את עצמו יותר מדי פעמים "אני טוב מדי, או שהמשחק הזה קל מדי ?"

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4168
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: ההחלטה הכי קשה שלכם (בתוך משחק) ?

הודעהעל ידי Death_119 » 24 ינואר 2014, 20:37

MGS FREAK כתב:וואלה ? לא ידעתי שפאלקון עובד כך, (לא שיצא לי לשחק בו ממש, הלוואי שהייתה לי היכולת ללמוד את המשחק הריאליסטי להחריד הזה). באמת חבל שכיום אין משחקים כאלה, חשבתי שאני היחיד ששואל את עצמו יותר מדי פעמים "אני טוב מדי, או שהמשחק הזה קל מדי ?"

אני חושב שהוא היחיד מסוגו, הוא בערך המשחק עולם פתוח הכי מתקדם שראיתי איי פעם. ולחשוב שהוא יצא ב1998 ובקושי היה שחיק בתחילתו. המשחק אשכרה ניהל מדיניות של מדינות שיצאו ונכנסו לבריתות, פרס עשרות אלפי גדודים ויחידות בשטח וניהל AI של עשרות אלפי יחידות בו זמנית, זה היה מטורף. להגיע לשדה קרב, לראות גדודים קורעים אחד את השני בעוד שבשמיים עשרות מטוסים מנהלים Dog fight ואתה ממש יכל לעורר שינוי במלחמה מהכסא שלך כשחקן. חוויה מחשמלת.

המקרה הכי מרשים בהיסטוריה של תעשיית המשחקים שמאות מפתחים, יועצים מקצועיים (בעיקר טייסים), אומנים פשוט הקימו קבוצות קוד פתוח ענקיות והתחילו לשפר ולנסות לבנות את המשחק הכי שאפתני שנוצר איי פעם. מאמץ שממשיך עד היום כבר 16 שנים ברצף.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים