דיווח: חברת המשחקים קרייטק עומדת בפני פשיטת רגל

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: דיווח: חברת המשחקים קרייטק עומדת בפני פשיטת רגל

הודעהעל ידי swym » 29 יוני 2014, 16:54

Kazz כתב:כן, חסר חברות שהביעו אכזבה מלמכור מיליונים על המחשב, שמו את יהבם על שוק הקונסולות ונחלו הצלחה בסדר גודל תואם.

משום מה זה שקרייס 1 מכר מליון עותקים בחודש הראשון שלו והמשיך וחצה את השלושה מיליון לא מנע מהאחים ירלי לפתח את קרייסיס 2 גם לקונסולות, להשקיע את כל הזמן והכסף בהעברת המנוע לקונסולות ולהלחם באילוצים ולבסוף לחוות את המציאות שהיא שזה שהמשחק שלך על 2 פלטפורמות נוספות לא אומר שתמכור יותר ושפיראטיות לא הייתה הבעיה. אין שום בעיה באיכות של קרייסיס 2. ההבדל 5 נקודות ב MC לא מצדיקות את זה שהמשחק על 3 פלטפורמות שעוצב ופורסם לקונסולות, שכביכול שם כל משחק מוכר מיליונים בנקל, בקושי הצליח להשתוות במכירות למשחק המחשב הבלעדי מ2007 שכביכול אף לא יכל להריץ. ואז הגיע קרייסיס 3 עם תקציב של 66מליון דולר (פי 3 מזה של קרייסיס1) וכנראה היה כזה כשלון שאני לא זוכר את EA נותנים שום נתון לגביו.

ואז קרייטק נכנסו לעוד הרפתקה עם רייז עם תהליך פיתוח מגיהנום שכמעט בוטל ושהיה אמור להיות משחק קינקט ל360 ובסוף הועבר למשחק רגיל לXB1 שכנראה לא עשה שום דבר מיוחד מבחינת המכירות. שלושה כשלונות רצופים שניתן לשייך לרדיפה של קרייטק אחר כד הזהב בסוף הקשת בענן.

קרייטק יכלו להמשיך לפתח בלעדים למחשב עם תקציב הגיוני ולמכור מיליונים ולהתרחב לקונסולות באופן מבוקר יותר ובלי להרחיק את הfanbase המקורי שלך. היו להם הרבה אולפנים די מההתחלה בגלל עסקי המנוע שהם לגופים צבאיים וממשלתיים.

דוגמה טובה לחברה שהתרחבה גם לקונסולות: CDPR. קרייטק הם בערך ההיפך המוחלט וכל התהליך הזה שלהם התחיל בגלל הטעות של להסתכל כמה COD מוכר על הקונסולות ולהגיד תראו כמה עותקים נמכור כשקרייסיס 2 יהיה מולטיפלטפורם.

נה, כל הסיפור טמון דווקא בבחירה ההפוכה של קרייטק לפרפר בחזרה משוק הקונסולות ולהתמקד בשוק הF2P על הPC.
כזכור (או שלא, אם אתה קאז), קרייסיס 2 מכר בפחות מרבעון בודד מעל 3 מליון עותקים ולא במחירי מבצע - אלו מספרים שלקרייסיס הראשון לקח כמעט שלוש שנים להגיע אליהם (ואחרי שמחיר המשחק נפל לתג מחיר חד ספרתי). 3 מליון כפול 60 דולר שווה הרבה יותר מ-3 מליון שחלק גדול מהם הוא כפול 10 דולר.
לשם השוואה, קרייסיס 2 גם הצליח בערוצי הריטייל יותר משאר המשחקים בהפצת EA שיצאו באותה תקופה (דרגון אייג' 2, פורטל 2, ודד ספייס 2), ובהתחשב בכך שמעל 85% מהעותקים נמכרו על הקונסולות ורק 15% על הPC, זה מוכיח איזה מהלך משמעותי היה המעבר לקונסולות. בהתחשב במספרים האלו כנראה שלהישאר על הPC (ולהמשיך את הגידול הזה) היה כנראה שקול להתאבדות.

למעשה, הם הצליחו כל כך עם המעבר לקונסולות שהחברה המשיכה בהתפתחות לא מבוקרת ופתחה/קנתה IP ובתי פיתוח על ימין ועל שמאל כולל את homefront ואת הסטודיו של darksiders בפשיטת הרגל האחרונה של THQ. היה להם הרבה כסף לקנות את כל הדברים האלו - והכסף הזה הגיע מאיפשהו.
ויותר מזה, גם לאקסלוסיביות של רייז היתה תרומה נאותה למצב הכלכלי של קרייטק: מיקרוסופט המשיכה להזרים לסטודיו כסף על פיתוח של שנים שכל הזמן שינה פוקוס ועבר דורות של חומרה (ממשחק רגיל ל-360 למשחק קינקט למשחק הגשה לone) והמשיכה לרשום צ'קים לקרייטק גם לאחרונה על pre-production של Ryse 2 - הוכחה ברורה לכך שהמשחק הראשון בכל זאת הצליח מספיק בשביל להצדיק המשך. למעשה, הסיבה היחידה לכך שמיקרוסופט לא מממנת את Ryse 2 היא שקרייטק לא הסכימה למכור את הIP בשום מחיר:
"in exchange for funding Ryse 2's development, Microsoft wanted to take over the Ryse intellectual property, something Crytek couldn't agree to"

ומה אנחנו מגלים פתאום? שברגע שהצ'קים מפיתוח של משחק קונסולה אקסלוסיבי מפסיק להגיע, אי אפשר פתאום לסבסד עלויות של 8 סטודיואים שונים שחלקם הגדול מתמקד במשחקי F2P ל-PC. והרי זה מה שקרייטק עצמם אמרו כבר ב2012: העתיד שלהם הוא במשחקי F2P בלבד, והם גם יישמו את בה בפועל השקעה עצומה בתשתית הענן שלהם Gface לPC. התחרות החזקה בזירת המנועים עם אנריל ויוניטי גם לא עזרה להם, אבל מלכתחילה קרייטק לא התעשרה במיוחד ממכירת המנוע שלה מאחר ומספר מצומצם ביותר של משחקים וסימולטורים רץ עליו.

אם השמועות האלו אכן נכונות, יש מצב שהויתור על מכירת הIP של Ryse תמורת הזרקת מימון ממיקרוסופט יהיה אחת הטעויות החמורות שקרייטק עשתה. אפשר להבין את הרצון לא לאבד עוד מותג עם y בשם אחרי שהם נאלצו לוותר על Far Cry ליוביסופט, אבל כרגע זו נשמעת כמו החלטה כלכלית יקרה מאד.

ההשוואה לCDP כיום לא רלוונטית כל כך (למרות שגם CDP היתה על סף פשיטת רגל והצליחה במזל להתאושש) מאחר וCDP לא רק שלא התרחבה בצורה לא פרופורציונלית, אלה זוכה גם לתזרים מזומנים מצויין בזכות זכויות הפצה אזוריות ובזכות שירות ההפצה הדיגיטלית של GOG. והמתכון הבטוח להיות עצמאי ורווחי כיום הוא לבנות אקוסיסטם מצליח של הפצה דיגיטלית.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: דיווח: חברת המשחקים קרייטק עומדת בפני פשיטת רגל

הודעהעל ידי Kazz » 29 יוני 2014, 18:20

הנתון היחיד שסופק על קרייסיס 2 זה 3 מליון עותקים סולד-אין. ככה שאפילו הוא לא מכר את כולם מתי שהכריזו על זה. המעל 3 מליון של קרייסיס 1 זה עוד לפני שהמשחק בכלל הגיע לסטים עד כמה שאני זוכר. מאז לגבי קרייסיס 2 לא הוזכר שום מיילסטון אחר, אז שלושה מליון עותקים למשחק שפותח במשך שנים ושפיתחו עבורו מנוע והתאימו אותו לקונסולות ושרצו להוציא את המשחק כדי למכור יותר, זה כשלון. המשחק הבלעדי למחשב מכר יותר וזה תקע את קרייטק מבחינת הצפיות שהיו להם. משונה שאתה עושה חישובי 3 מיליון כפול 60 ושוכח שזה יותר קרוב ל3 מיליון כפול 30 אחרי התמולגים למחזיקי הפלטפורמה ועלויות ריטייל, ואז מהחלק הזה סכום הולך ל EA. ככה שאני די בטוח שגם מבחינת ההכנסות, קרייסיס 1 עשה יותר ואם הייתה עלייה בקרייסיס 2 יותר סביר שזה קרה בזכות זנב ארוך יותר ומבצעים בגרסת המחשב.

משונה גם שאתה משתמש בנתוני ריטייל כדי 'להוכיח איזה מהלך משמעותי היה המעבר לקונסולות'. חזרנו ל2005? מי משתמש בנתוני ריטייל כדי להגיד משהו על מכירות של גרסת המחשב? ואל תגיד לי שהבאת את החלוקה הזו מVGCHARTZ. וואו, כזה מעבר משמעותי לקונסולות שהמשחק על 3 פלטפורמות כשל להשתוות (שלא לדבר על לעבור בבטחון כפי שמצופה משילוש הפלטפורמות) למשחק בלעדי למחשב מ2007. ואז קרייטק נכנסו לפיתוח של קרייסיס 3 במשך שנתיים שעלה 66מליון דולר ופשוט כשל בכזו צורה שEA מעולם לא נתנה אף נתון מכירות על המשחק. תקציב של 66מליון, מכירות של בוא נגיד 1.5מליון - הזכיון הולך אחורה ומצמטמם ובנקודת שפל שלו בזמן שההוצאות והעלויות של הפיתוח שלו רק עולות. המעבר לקונסולות בהחלט היה מעבר משמעותי - לרעה.

אז 2 כשלונות AAA אחד אחרי השני ואחריהן תהליך פתוח ארוך ובעייתי של משחק בלעדי לקונסולה שגרם לחיכוכים ובסוף לא בטוח כמה כסף קרייטק ראו מהמכירות שלו, אפשר להניח שמדובר בעוד אכזבה בקופות.

אז 3 פספוסים במשחקי AAA לקונסולות ואתה מדבר איתי על GFACE (שהייתה יוזמה מיותרת וגרועה) ומשחקי F2P שההשפעה שהלם מתגמדת לנוכח 3 משחקי AAA שהלכו מדחי אל דחי? אם קרייסיס אמור להיות ה-זכיון של החברה הזו אז ברור שכשלונות רצופים שלו יראו את אותותיהם. וה'אשמה' של הקונסולות היא דבר שנתון לפירוש: כמה מזה זה תפיסה וקריאה מוטעית של השוק ע"י קרייטק וכמה מזה הוא החלטות שנלקחו ע"י צפיה במנהגי הרכישה של השוק והתאמת המשחק שתקרוץ לו, שהשוק בסופו של דבר לא תיגמל.

ההסכמים של קרייטק לגבי המנוע שלהם עם גופים ממשלתיים וצבאיים תמיד היו חלק נכבד מהכנסות החברה. אין לי מידע אם היו שינויים בזה בשנים האחרונות שתרמו לנפילה.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: דיווח: חברת המשחקים קרייטק עומדת בפני פשיטת רגל

הודעהעל ידי swym » 30 יוני 2014, 13:31

Kazz כתב:הנתון היחיד שסופק על קרייסיס 2 זה 3 מליון עותקים סולד-אין. ככה שאפילו הוא לא מכר את כולם מתי שהכריזו על זה. המעל 3 מליון של קרייסיס 1 זה עוד לפני שהמשחק בכלל הגיע לסטים עד כמה שאני זוכר. מאז לגבי קרייסיס 2 לא הוזכר שום מיילסטון אחר, אז שלושה מליון עותקים למשחק שפותח במשך שנים ושפיתחו עבורו מנוע והתאימו אותו לקונסולות ושרצו להוציא את המשחק כדי למכור יותר, זה כשלון. המשחק הבלעדי למחשב מכר יותר וזה תקע את קרייטק מבחינת הצפיות שהיו להם. משונה שאתה עושה חישובי 3 מיליון כפול 60 ושוכח שזה יותר קרוב ל3 מיליון כפול 30 אחרי התמולגים למחזיקי הפלטפורמה ועלויות ריטייל, ואז מהחלק הזה סכום הולך ל EA. ככה שאני די בטוח שגם מבחינת ההכנסות, קרייסיס 1 עשה יותר ואם הייתה עלייה בקרייסיס 2 יותר סביר שזה קרה בזכות זנב ארוך יותר ומבצעים בגרסת המחשב.

משונה גם שאתה משתמש בנתוני ריטייל כדי 'להוכיח איזה מהלך משמעותי היה המעבר לקונסולות'. חזרנו ל2005? מי משתמש בנתוני ריטייל כדי להגיד משהו על מכירות של גרסת המחשב? ואל תגיד לי שהבאת את החלוקה הזו מVGCHARTZ. וואו, כזה מעבר משמעותי לקונסולות שהמשחק על 3 פלטפורמות כשל להשתוות (שלא לדבר על לעבור בבטחון כפי שמצופה משילוש הפלטפורמות) למשחק בלעדי למחשב מ2007. ואז קרייטק נכנסו לפיתוח של קרייסיס 3 במשך שנתיים שעלה 66מליון דולר ופשוט כשל בכזו צורה שEA מעולם לא נתנה אף נתון מכירות על המשחק. תקציב של 66מליון, מכירות של בוא נגיד 1.5מליון - הזכיון הולך אחורה ומצמטמם ובנקודת שפל שלו בזמן שההוצאות והעלויות של הפיתוח שלו רק עולות. המעבר לקונסולות בהחלט היה מעבר משמעותי - לרעה.

אז 2 כשלונות AAA אחד אחרי השני ואחריהן תהליך פתוח ארוך ובעייתי של משחק בלעדי לקונסולה שגרם לחיכוכים ובסוף לא בטוח כמה כסף קרייטק ראו מהמכירות שלו, אפשר להניח שמדובר בעוד אכזבה בקופות.

אז 3 פספוסים במשחקי AAA לקונסולות ואתה מדבר איתי על GFACE (שהייתה יוזמה מיותרת וגרועה) ומשחקי F2P שההשפעה שהלם מתגמדת לנוכח 3 משחקי AAA שהלכו מדחי אל דחי? אם קרייסיס אמור להיות ה-זכיון של החברה הזו אז ברור שכשלונות רצופים שלו יראו את אותותיהם. וה'אשמה' של הקונסולות היא דבר שנתון לפירוש: כמה מזה זה תפיסה וקריאה מוטעית של השוק ע"י קרייטק וכמה מזה הוא החלטות שנלקחו ע"י צפיה במנהגי הרכישה של השוק והתאמת המשחק שתקרוץ לו, שהשוק בסופו של דבר לא תיגמל.

ההסכמים של קרייטק לגבי המנוע שלהם עם גופים ממשלתיים וצבאיים תמיד היו חלק נכבד מהכנסות החברה. אין לי מידע אם היו שינויים בזה בשנים האחרונות שתרמו לנפילה.


אם הנתון של קרייסיס 2 הוא רק סולד-אין זה אפילו יותר מרשים, כי דיווחי סולד-אין לא אמורים לכלול עותקים דיגיטליים אלא רק מכירות לריטייל. אבל המעל 3 מליון של קרייסיס "לפני שהוא הגיע לסטים" שאתה זוכר הוא בהחלט לא נכון כי הנתון דווח ב-2010 בעוד לסטים הוא הגיע כבר ב-2008 בערך עם יציאת Warhead.
אם כבר, זה דווקא Crysis 2 שהוצא לתקופה מsteam בתחילת הדרך בגלל מדיניות ההפצה של Valve ולכן הפסיד את חנות הדיגיטל הגדולה ביותר בשוק הPC עד שהוא חזר לשם עם הmaximum edition חודשים מאוחר יותר. כשאני משתמש בנתוני הריטייל בשביל להשוות את המכירות זה פשוט בגלל שאלו הנתונים שיש לנו מההודעה, אבל ההיעדרות מסטים בטח לא תרמה לזווית הדיגיטלית על הPC. הנתון היחיד שיש לנו על הPC בדיגיטל לצערי הוא שמדובר במשחק שהופץ הכי הרבה בטורנטים ב-2011...

זה שלא הוזכר שום מיילסטון אחר לגבי קרייסיס 2 זה ממש לא משנה - כי המצב זהה עם קרייסיס 1 שלא דווח לגביו כלום מאז, ועדיין מדובר ב-3 מליון עותקים ב-3 חודשים לעומת 3 מליון עותקים ב-3 שנים, יחי ההבדל הקטן שמציב את קרייסיס 1 באור ממש מגוחך. משחק שמוכר 3 מליון עותקים בפחות מעשירית מהזמן של המשחק הקודם הוא הצלחה מטאורית. אין בכלל אפשרות להשוות בין השניים כשמשחק אחד נמכר מלכתחילה ב-60$ ומוכר 3 מליון עותקים ברבעון הראשון שלו, בעוד המשחק השני שבכלל התחיל מתג מחיר של 50$ עשה את ה-3 מליון עותקים אחרי שהוא ירד לתג מחיר של 10 דולר (תג מחיר שגם ממנו סטים נוגסת שליש כזכור, וגם הוא היה בהפצת EA שלוקחת אחוזים. או שאתה חי בסרט כאילו פה הכל נכנס לכיס של קרייטק?)

אבל היי: אם אתה ממש מתעקש להתעסק במכירות בתג מחיר חד ספרתי ולא מבין את ההבדל בין עותקים להכנסות, אז מן הסתם קרייסיס 2 כנראה כבר הכפיל את המכירות שלו מאחר ורק במסגרת הhumble bundle הוא מכר עוד מעל לשני מליון עותקים. דבר איתי כשקרייסיס 1 יעמוד על מספרים של 5-6 מליון+, ועד אז אל תצחיק אותי "קרייסיס 1 עשה יותר".
בנוסף, רצוי גם לא לשלוף סתם מספרים מהתחת. אם יש נתון של 1.5 מליון עותקים של קרייסיס 3 אז אפשר לדבר עליו, אבל אם לא אז הדבר היחיד שאפשר לדבר עליו הוא הנתונים הרשמיים שEA פרסמה, ואלו מדברים על הזמנות מוקדמות גבוהות ב-35% לקרייסיס 3 לעומת קרייסיס 2 (שכזכור הצליח מטאורית יותר טוב מקרייסיס 1 - בכל יקום מציאותי ).

כל ההצלחות האלו והכסף שמיקרוסופט הזרימה לRYSE גם מימנו על הדרף סטודיו כושל בבודפשט שבסופו של דבר מפתח משחקי מובייל, השקעות עצומות בתשתית כמו GFACE, וכן גם משחקי F2P ורכישות/הקמות של סטודיואים שבהחלט לא פיתחו משחקי AAA לקונסולות אלא יועדו בראש ובראשונה למחשבי PC. גם הסכמי השימוש במנוע שלהם הניבו מעט מאד לקוחות בפועל (וזו רק עוד אחת מהטעות בהתמקדות בתחילת הדרך על PC בלבד, בזמן שהמנוע של אנריל התקבע בשוק הקונסולות ויוניטי בשוק הנייידים) - בין אם זה במשחקים ובין אם זה בסימולציות. אבל המעבר למודל subscription בחודשים האחרונים בשביל להתחרות באנריל 4 גם הפיל משמעותית את ההכנסות שעוד היו להם מהמנוע.
הם עשו את כל הטעויות האפשריות בכל השווקים הקיימים, וכמובן שאפשר להביא את Epic בתור דוגמא נגדית לחברה עם מודל דומה שהימרה בדור הזה על הקונסולות במקום על קיבעון הPC והפכה להצלחה אדירה.
הדבר היחיד שאולי אפשר להאשים בו את הקונסולות, זה שהמימון הנרחב שקרייסיס קיבלו עבור משחקי הקונסולה העלה להם את השתן לראש וגרם להם לעשות טעויות עם התרחבות מהירה מידי וחוסר מיקוד מוחלט. וקונסולות יהיו גם הדבר שאולי יציל אותם כי אם השמועות נכונות אז הדרך היחידה של קרייטק להצליח לשרוד בלי פיטורים המוניים זו הזרקה מיידית של כסף, וכסף כזה כנראה לא יגיע משוק הPC באיזה פרוייקט קיקטסארטר אלא רק ממפיצה גדולה שתחתום איתה על חוזה. חבל ההצלה היחיד מעולם הPC יגיע אם במקרה תהיה איזו חברת ענק סינית שתקנה אותם (כמו riot games שנקנתה ע"י tencent).

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: דיווח: חברת המשחקים קרייטק עומדת בפני פשיטת רגל

הודעהעל ידי Kazz » 03 יולי 2014, 13:59

אני לא מאמין שאני זה שצריך לחדש לך, אבל כשמפיצה מכריזה על נתון סולד-אין בדוחות הרבעוניים שלה, המספר הזה כולל את כל העותקים שנמכרו דיגיטלית + כל העותקים הפיזיים שנשלחו לחנויות. אין שום סיבה להכריז את הנתון הנמוך יותר למשקיעים.

לא מצאתי תאריך מדוייק להגעת קרייסיס לסטים, אבל כן ייתכן שזה קרה לפני מה שזכרתי. אבל גם במקרה הזה קרייסיס 1 עשה: מיליון עותקים כבחודש לאחר היציאה (אתה יודע ב2007, כאשר כולם רק דיברו על זה שהמחשב מת ושאין חומרה שיכולה להריץ את המשחק), יותר מ3 מליון עותקים נכון למאי 2010. מי יודע עוד כמה הוא הוסיף ב4 שנים של היותו בסטים ושותף בסיילים. משעשע מאוד שאתה מזכיר את קרייסיס 2 בהאמבל באנדל כאשר כל פעם שמדברים על נתוני מכירות של משחקי פיסי גם אתה שואל בלעג כמה מזה זה היה מבאנדלים, וחוץ מזה EA תרמה את כל הכסף שקיבלו בבאנדל הזה. אז יופי, אם אתה רוצה לדבר על הכנסות ולא על עותקים, משונה מאוד שאתה מבטל 4 שנים שבהם המשחק הכניס כסף לקרייטק ולEA אבל כן מזכיר באנדל של שבועיים שכל ההכנסות בו נתרמו.

בקרייסיס 2 קיבלנו דממת אלחוט אחרי המספר הראשוני שלמרות התעקשותך, משמעותו הוא שלא הוא מכר את כל שלושת המיליון עותקים ובקרייסיס 3 קיבלנו שתיקה רועמת. יחי ההבדל הקטן של משחק שמוכר אחרי חודש מיליון עותקים ומציג זנב ארוך ומרשים שנתיים אחרי.

"אין בכלל אפשרות להשוות בין השניים כשמשחק אחד נמכר מלכתחילה ב-60$ ומוכר 3 מליון עותקים ברבעון הראשון שלו, בעוד המשחק השני שבכלל התחיל מתג מחיר של 50$" - אחד המשפטים המדהימים שנאמרו פה. אתה יודע שמשחק מחשב שנמכר ב50 דולר מכניס יותר כסף למפיצה מאשר משחק קונסולה שנמכר ב60 דולר, כן? למעשה, גם במחיר של 30-40 דולר של עותק למחשב, יותר כסף יגיע למפיצה מאשר 60דולר של עותק הקונסולה. אכן, אין בכלל אפשרות להשוות בין השניים כי הREVENUE של גרסת מחשב עולה בקלות על זו של עותק לקונסולה. וכמובן שאין לך שום דרך לדעת באיזה מחיר נמכרו 2מליון העותקים הנוספים של קרייסיס 1 נכון למאי 2010, אבל זה לא מונע ממך להציג השערות כעובדות. ובלי קשר, מחיר הבסיס של קרייסיס 1 בסטים עכשיו הוא 20דולר אז אני לא יודע מאיפה הבאת את ה10 דולר האלה אלא אם כן קרה משהו מוזר וקרייטק הורידו את מחיר הבסיס של המשחק ל10 והעלו אותו ל20. וגם ב10 דולר, שלוש עד 7 שנים מאז יציאת המשחק, אני סבור שקרייסיס 1 מכניס יותר כסף ממה שקרייסיס 2 מכניס בגרסת הקונסולות וכנראה גם מקרייסיס 3 שנעלם כלא היה. כשאין דברים חיוביים להגיד בצורה אבסולוטית אז משמתשים בנתוני הזמנות מוקדמות יחסיים.

והכי מפליא ממישהו שרוצה לדבר על הכנסות ורווחים ולא על מספר עותקים: את זה שקרייסיס 2 פותח במשך 4 שנים, ושבנו מנוע חדש ושעמלו כדי להוציא משחק ל360 לפס3 - זה לא נכנס לחישובים שלך. סביר להניח שהתקציב של קרייסיס 2 היה יותר גדול מקרייסיס 3 מפני תהליך הפיתוח הארוך יותר והראשוני יותר ושדרש פיתוח מנוע. אז אם התקציב של קרייסיס 3 היה 66מליון דולר אני לא יודע איפה זה מציב את קרייסיס 2 חוץ מזה שלהגיד שקרייסיס 2 היה הצלחה מטואורית בהשוואה לקרייסיס 1 זה שטות גמורה. תקציב פי 3 ומעלה (זה של קרייסיס1 היה 22מליון), למכור פחות עותקים לפי המידע האחרון שיש לנו, להרוויח באופן משמעותי פחות על כל עותק שנמכר לקונסולות - איכשהו לפיך זה שווה 'הצלחה מטואורית בהשוואה לקרייסיס 1'. וזה בלי לדבר על פרסום ושיווק. כזו הצלחה שמשחק ההמשך ההמוספר שיצא שנתיים אחרי התקבל באדישות כזו שלא קיבלנו אף נתון מספרי לגבי העותקים ששלח או מכר - בעוד שקרייסיס וורהד, חבילת הרחבה לקרייסיס 1, מכר 1.5מליון עותקים נכון ל2010.

זה לא מפתיע שכאשר הזיכיון המוביל שלך נמצא במצב יותר גרוע אחרי הרחבתו לקונסולות מאשר כשהיה בלעדי למחשב, שגם החברה שלך במצב רע.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 115 אורחים