bling כתב:עוד פעם חוזרים לזה שאני פאנבוי של MGS?
לא מספיק שאמרתי שהסרטון האחרון של הקופסא מטומטם לחלוטין, שהקטע בגיימפליי האחרון שהוא משתמש בחרא של סוסים כדי לסחרר ג'יפ הוא בין הגרועים שראיתי, ש MGS4 מבחינתי היה אכזבת הדור שלי, מספיק כבר עם השטויות הללו של פאנבוי או צביעות על כל דבר, זה שיש לי ראש שונה משלך שמסתכל על הדברים אחרת ממך במה מפריע לו ומה לא זה לא עושה אותי פאקינג פאנבוי.
הקופסא, הסוס וכל הניטפוקים הללו מבחינתי אלו לא מכניקות יסוד בגיימפליי התגנבות שמפריעות לי, אלו זוטות יחסית ואתה לא חייב להשתמש בהם (למרות שבמקרה של הסוס אשתמש חופשי כי זה מגניב ועשוי טוב ולא הורס את האווירה בניגוד לסרטון הקופסא האחרון) , הקופסא עם כל המעמד האייקוני שלה זה לא באמת משהו שמשתמשים בו יותר מפעמים ספורות במשחק, זו סתם שטות שפעם ב שולפים בסיטואציות מסויימות, איך אפשר להשוות זאת לבסיס של הבסיס של AI שאתה הולך מול קו הראייה שלו ולא פוסל לך את המשימה?
או שאולי AI שעומד ליד חציר וניתו לקפוץ מול שדה הראייה שלו בלי שיגיב, זה ה א' ב' של התגנבות שאם אויב רואה אותך- הוא מגיב, זה לא אותה סקאלה בכלל של מה הוא עושה בסיטואציות שונות עם פאקינג קופסא שמלחתכילה היא מטופשת ברמות ואתה לא חייב להשתמש בה.
והסיספונד שלך עם הכומר עלוב, זה הרי ברור שכל AI יגיב ככה אז מה ההיתממות הזו? מה כל כך קשה להודות שיש דברים דפוקים בסדרה האהובה עליך כמו שאני עושה בלי למצמץ ב MGS?
לשיטתך אין אפשרות ליצור AI רע במשחקי התגנבות כי הכל חלק מהעיצוב גם אם הוא אוטיסט שלא מגיב לדבר, מגניב.
עכשיו עוד פעם תגרור את זה למניעים לא ענייניים מצידי, כרגיל חבל על הזמן של הדיון.
בדיעבד ברור לי שקל להבין שאני טוען שאתה מוטה לטובת MGS בתחילת ההודעה, אז אני מבהיר שלא זו היתה כוונתי. עם זאת, כתבתי במפורש: "זה לא בגלל שאתה משוחד, או מוטה, או פאנבוי."
אני כותב מפורשות שאין שמץ של קשר בין ההעדפות שלך ואיזה משחק אתה אוהב יותר או פחות והדיון הזה (כלומר, מעבר לכך שאתה הרבה יותר שם לב לזוטות בAC ולא מבין שאלו דברים שלא מפריעים בכלל תוך כדי משחק, כמו המון המון המון דברים בMGS שנראים הזויים מהצד, אבל לא הפריעו לך בכלל כששיחקת בהם).
אני מתייחס בדיון הזה (ומשתדל להיות עקבי בכך גם בכל דיון אחר) אך ורק לטיעונים. כשכתבתי שיש לך משהו "בעד" MGS, הכוונה היתה שבמשחקים הללו שיחקת, אז אתה יודע שבכל רגע אתה מפעיל suspension of belief להמון דברים. אני מנסה להסביר לך שזה לא שונה בAC וכמו שאפשר לעשות בקלילות ניטפיק לMGS, כאשר אתה לא משחק במשחק ומסתכל עליו מבחוץ, כך אתה עושה בקלילות גם לAC.
ראינו הדגמה של MGS 5, שבה האויבים רואים את סנייק רוכב על סוס בצורה מגוחכת ולא מגיבים לכך. לטענתך, זה הא' ב' של התגנבות וזה לא הגיוני שהם לא הגיבו. אני אומר ההפך - כך מעצבים סיטואציות מסוימות במשחקים בז'אנר, כי אחרת, זה היה מחורבן.
כמו שאתה משתמש במכאניקה הזאת כי היא מגניב ועשוי טוב ולא הורס את האווירה, כך גם משתמשים בקפיצה לערימת שחט, כי זה מגניב ועשוי טוב ולא הורס את האווירה.
הסיספונד שלי עם הכומר עלוב בדיוק כמו הסיספונד שלך עם הסוס בMGS. כל הזמן אנחנו עושים ססיפנודים עלובים, בהמון משחקים. זה חלק ממה שעוזר לנו להנות מהם. בלי זה, כל המשחקים היו מלאים לנו בדברים בולטים ומעצבנים, כמו אויבים שמרחפים עם בלון באוויר בלי שאויבים אחרים רואים את זה, או סוס דוהר שרואים בבירור שמישהו מנסה להתחבא מאחוריו.
אגב, בצד ימין של המסך אתה יכול לראות כומר נוסף שעומד בחצר ורואה את ארגו, בלי להגיב אליו. זה ברור מאליו שאם כל אחד מעשרות/מאות/אלפי הNPC במשחק היה מתייחס אליך כמו אויב וחושף את מיקומך, המשחק היה שבור מיסודו. מאוד תמוה שצריך להסביר את זה.
מה זה כל כך קשה להודות שיש דברים דפוקים בסדרה האהובה עליי? מתי אמרתי שהAI מצוין, או מציאותי בAC? על מה אתה מדבר בכלל? מתי אמרתי שאין בו באגים, או בעיות? מתי אמרתי שהעיצוב של ההתגנבות מושלם? אני בסה"כ מסביר את ההיגיון מאחורי ההחלטות העיצוביות הללו.
הנקודה שלי מאוד פשוטה. אני אחזור עליה שוב, בתקווה שהפעם אולי תבין (או לכל הפחות, תתייחס אליה ולא לדברים שבכלל לא כתבתי):
במשחקי התגנבות מעצבים את הAI בצורה לא מציאותית. הסיבה לכך, היא שAI שמתנהג בצורה טבעית ומציאותית, זה AI ששובר משחק בז'אנר הזה. בכל משחק התגנבות, אפשר למצוא סיטואציות שבהן הAI אמור להגיב לשחקן ולרדוף אחריו, אבל הוא לא.
חלק מהמגבלות שמכניסים בכוונה תחילה לדרך שבה האויבים במשחקים הללו מתנהגים, יוצרים סיטואציות שעללות להראות מגוחכות, או לא במקום. הנה דוגמא נוספת לסיטואציה כזאת בMGS:
ספיצית בנוגע לקפיצה לערימת שחט - אם חייל שמסתכל לכיוון הערימה היה רואה אותך כשאתה קופץ, זה היה מבטל לחלוטין את השימושיות שלה. במקום לאפשר לך להשתמש בערימות שחט, כשצריך, היית צריך לחשוב אלף פעם ולבדוק אזור גדול ומלא באנשים ולחשב בדיוק לאן הם יסתכלו בעוד 4 שניות, כשתגיע לאותה ערימה. זה באמת קשור לא' ב' של עיצוב משחק, אבל המסקנה שלך הפוכה למסקנה ההגיונית והמתבקשת. זה לא שונה מכך שלא רואים אותך בספלינטר סל כשאתה בצל, למרות שברור שאמורים לראות את האורות הבוהקים על המצח שלך, או שלא רואים אותך רוכב על צד של סוס בMGS 5, או שלא מתייחסים לקופסאת קרטון ענקית שמופיעה באמצע שדה קרב, או שאויב שנמצא חצי מטר ממך לא שומע אותך חונק למוות את חבר שלו, בפחות או יותר כל משחק התגנבות שקיים.
בנוסף, בAC הזיהוי שלך מבוסס גם על זמן. אתה לא מזוהה בשניה שבה אתה נכנס לcone of sight של אויב, כאשר יש גם אלמנטים נוספים שמשפיעים על מילוי מד הזיהוי, כמו הפעולות שאתה עושה (אם אתה סתם הולך, לוקח יותר זמן לזהות אותם, לעומת אם אתה רץ וקופץ), או המיקום שבו אתה נמצא (בתוך אזורים מוגבלים, הזיהוי הרבה יותר מהיר, מאשר סתם ברחוב) וכמובן רמת הnotoriety שלך. כאשר אתה קופץ לערימת שחט, אתה נכנס לאותו cone למשך שבריר שנייה (הCONE תלת מימדי ומוגבל, כמו בכל משחק אחר בז'אנר), כך שגם במקרים האלו, אתה לא מגיע למצב שבו האויב מזהה אותך מספיק כדי לתקוף/לחקור או כל פעולה אחרת שהאויבים בAC עושים, כאשר הם מזהים אותך.
זה ההיגיון העיצובי מאחורי המכאניקה הזאת. הוא מתבסס על עקרון בסיסי וחשוב של שימושיות, לפני אסתטיקה. הוא לא שונה מזה שלא רואים את סם פישר בצל, או שלא רואים את סנייק מתחת לקופסאת קרטון.
זו מכאניקה שמעוצבת ככה, כי אם היו גורמים לאויבים לשים לב אליה, כמו שמישהו היה שם לב אליה במציאות, היא לא היתה שימושית כלל. במקרה כזה, שימושיות הרבה יותר חשובה מאסתטיקה. זה העקרון שאליו אתה לא מתייחס, או שאותו אתה לא מבין.
אהה... ודבר קטן בנוגע לתשומת לב לפרטים - כאשר אתה באזור עם אנשים ויוצא מערימת שחט (או פרחים, או כל דבר אחר), אפשר לראות את הNPC מסביב מגיבים לכך. זה לא גורם לך להתגלות (שוב, כי זה היה מבטל את השימושיות של המכאניקה), אבל אתה רואה ושומע את הסביבה מגיבה לך. זו סתם דוגמא קטנה לפרטים הקטנים שעמוסים במשחקי AC, בפרט ובמשחקי העולם הפתוח של יובי, בכלל.