הנושא הרישמי למשחקי Blood Souls Ring

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 24 יוני 2019, 00:54

Klayman כתב:
Stick כתב:תתקדם, תתקדם.. יש לך יחסית בקרוב רגע נהדר שאני רוצה לשמוע את התגובה שלך אליו :).

שוב זנחתי אותו לתקופה ארוכה מאוד... מקווה לחזור אליו בקרוב!



אני לא יודע איך אתה בכלל עושה את זה, אני כמעט לא הצלחתי להוריד את הידיים מהשלט עד שסיימתי אותו :).

אגב, המשחק הזה לדעתי די אנדרייטד ו.. לא יודע, שלושה חודשים אחרי היציאה שלו הוא די נעלם מהשיח השוטף ולא הצליח לשמור על אותה רמת עניין קבועה וארוכה כמו משחקי סולס או בלאדבורן. אולי זו העובדה שאין את הסיפור החידתי שמייצר שיח בלתי נגמר בפורומים או שעות על גבי שעות של תוכן ליוטיוברים, או אולי ההכרזה על ER ששמה פתאום את סקירו באווירת 'צוות ב' של FROM (כי ER בהחלט נשמע כמו הפרויקט השאפתני והגדול יותר של מיאזאקי בפרט ושל כל החברה מבין שני המשחקים). או שאני לא יודע למה, אולי העדר אונליין וPvP? כי אין ספק שבזמן אמת התגובות היו סופר חיוביות, ובצדק.
לדעתי זה עדיין המשחק הכי טוב של FROM ואני חושב שהוא לא מקבל את הכבוד שמגיע לו ככזה. משחק באמת מדהים. אולי אין לו את האימפקט המטורף שהיה לDS הראשון בזמנו, ובאמת אין את האווירה של הסיפור החידתי, אבל כמשחק? הוא פשוט מדים.
בטח בקרוב נשמע על הDLC שיצא בסוף השנה והמשחק יחזור קצת לכותרות, אני מקווה. ממש מגיע לו לקבל את הכבוד ששאר משחקי FROM קיבלו.

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי idan » 24 יוני 2019, 22:00

סקירו הוא אמנם לא המשחק From הכי אהוב עלי אבל את מה שהוא ניסו לעשות בו הם ללא ספק הוציאו לפועל בצורה סופר מרשימה - ולכל הפחות יצא להם משחק נינג'ה מצויין, אולי הכי טוב שיש. ונראה לי גם שזאת הדעה הרווחת? ככה שזה לא בהכרח קשור לאיך שאנשים מעריכים את האיכויות שלו כמו האפיל של המשחק שאולי מדבר לפחות אנשים מאשר הפנטזיה של סולס או המבנה של המשחק שפשוט פחות מעודד מעורבות קהילתית. כמו שאמרת הסיפור, שיש בו פחות lore מבדר"כ. האונליין - קו אופ, פלישות, pvp. כל הנושא של בניית דמות ובילדים שונים, souls fashion, מיליון נשקים. כל הדברים האלה שאין בסקירו ומילאו פורומים באינטרנט ופירנסו המון ערוצי יוטיוב ייעודיים ונתנו חיים ארוכים יותר למשחקים האלה , קצת כמו משחקי GAAS למרות שהם ממש לא כאלה.

ולא רוצה לבאס אותך אבל השמועה אומרת שלא יהיה dlc לסקירו.

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 25 יוני 2019, 02:12

כן, זה באמת כנראה שילוב של כל הגורמים האלו שכל אחד מהם לבדו קטן, אבל ביחד הם כבר מייצרים את התחושה הזו שהמשחק פחות "חי" אחרי היציאה שלו.
בכל מקרה אני חושב שהמשחק 'אנדרייטד' (יחסית!) בעיקר כי לדעתי הוא מאסטרפיס לפחות ברמה של בלאדבורן, וכנראה שאף יותר ומגיע לרמה של דארק סולס 1. זו כמובן רק דעתי, ואכן הוא אנדרייטד לדעתי כי זו לא התפיסה הרווחת היום אחרי שהאבק שקע, והתפסיה היא שהוא "רק" משחק אקשן מאוד טוב ומאתגר.
אבל מה שבאמת התכוונתי זה פשוט הבאזז שהמשחק מייצר דווקא אחרי שהוא סיים את הכמה שבועות הראשונים. אני זוכר את בלאדבורן למשל, שפשוט שיגע אותי כי לא היה לי ps4 בערך שנה עד אחרי היציאה שלו ופשוט לא הפסיקו לדבר עליו, בכל מקום וגם חודשים אחרי היציאה עדיין טחנו עליו כל הזמן. דארק סולס 1 גם כן, כמובן, אבל אז הרבה אנשים עוד רק ניסו להבין מה זה בכלל וזה לבד תפס שיח מאוד מקיף וארוך.
בכל מקרה אולי אני סתם לא שם לב, אבל אני מרגיש שסקירו די נשכח אחרי הקבלה המאוד חיובית שהוא קיבל. כמובן שהוא נחשב עדיין למצויין, אבל זה בדומה לנניח DMC 5 או שאר משחקי אקשן טובים מאוד שהתקהלו מצוין ודי נעלמו.
משחקי FROM הבאמת טובים עד היום זכו ליותר כבוד ולאורך יותר זמן, אני מרגיש שסקירו לא נתפס בקבוצה הזאת למרות שבעיניי הוא לפחות נמצא בה אם לא מוביל אותה. על כן - 'אנדרייטד' :).

ולגבי הDLC, זה ממש מבאס לשמוע.. זו סתם שמועה או משהו די מבוסס? אני מאוד מקווה שזה לא נכון, עד היום בצורה עקבית הDLC הוא התוכן הכי טוב לכל משחק FROM ומאוד ציפיתי לזה של סקירו נוכח העובדה הזאת. גם די קל לדמיין את זה קורה, יש בlore לא מעט דמויות ומקומות שנשמעים כהכנה לDLC שיתבסס סביבם, כמו ארטוריאס בDS או לודוויג בBB. כבר ממש חשבתי שאני יודע אפילו מה יהיה בDLC :).
טוב נו, אולי סיקוול? הרי זו הפעם הראשונה שהם ממש יכולים לעשות סיקוול ישיר שימשיך ממש אחרי המשחק ולא סיקוול כללי מספר עידנים אחרי כמו בDS 2 ו3 שרק שומר על תמה ורעיונות אבל פחות על סיפור ישיר. יהיה מעניין לראות אותם ניגשים לדבר כזה פעם ראשונה.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Laskin » 25 יוני 2019, 10:09

מהצד, כמישהו שלא שיחק במשחקים שלהם - סקירו נראה לי כאילו בהחלט קיבל את האהבה והכבוד הראויים לו... בסולס באמת יש DLC שנותן לו רגליים ארוכות יותר,וכל פעם יש מירוץ בין טוויצ'רים מי יסיים אותו מבלי להפגע אף פעם, ואז צריך לעשות הכל מהתחלה כולל ההרחבות וכו'...
גם יש את הקטע ה"מסתורי" בDS, בנוגע לעלילה והדמויות, שזה יוצר יותר שיח, ואני מנחש שאולי קהל היעד שנמשך יותר לסגנון האמנותי של DS קצת יותר אוהב לחפור בזה.

מאכזב לשמוע שכנראה לא יצא לסקירו DLC. זה גם מעט משונה, בהתחשב בהצלחה שלו...

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי idan » 25 יוני 2019, 12:37

זה הגיע ממישהו שידע פרטים על אלדן רינג לפי שלמדנו עליו ככה שזה נראה די אמין על פניו. אבל יהיה נחמד אם זה לא נכון, ההרחבות שלהם תמיד מעולות.

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי idan » 10 יוני 2020, 13:58



חדשות ממש מאכזבות אם זה נכון.. במיוחד מאחר והם הרגילו אותנו שהם משחררים משחקים פחות משנה אחרי שהם חושפים אותם ועכשיו יש מצב שאחרי טריילר cgi הם ישמרו על דממת אלחוט במשך שנתיים? קצת מדאיג, אני מקווה שאין להם בעיות פיתוח.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי DrKeo » 10 יוני 2020, 14:08

אני מקווה שהם יקחו את הזמן, נשמע שזה המשחק הכי שאפתני שלהם בהפרש גדול, כדאי שהוא יצא כמו שצריך.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 10 יוני 2020, 14:09

נשמע ממש מוזר. קודם כל אני מניח שזה מאשר שהמשחק הוא דור הבא בלבד במידה וזה נכון? מעניין אם הוא תוכנן כך במקור או שהפיתוח פשוט נגרר מדי.
ממש מוזר לFS להכריז על משחק ולא לדבר עליו שנתיים, כמו שאמרת המשחקים שלהם יוצאים (עזבו מוצגים) בין 7 ל10 חודשים אחרי ההכרזה באופן עקבי. אני מניח שזה מצביע בוודאות על בעיות בפיתוח.. דיברו עליו כמשחק הכי גדול שלהם שישנה בצורה קיצונית את הנוסחא, אז כנראה זה לא כזה פשוט... אני מקווה מאוד שזה מסוג הדחיות שנועדו כדי לא להתפשר ולהוציא משחק מושלם, ולא מסוג הדחיות שאומרות שהמשחק מתפרק והיוצרים איבדו שליטה.
מצד שני, היו הרבה מאוד שמועות על ER ועל השתפ של מרטין עם FS, אולי זו הסיבה להכרזה המוקדמת ולא בעיות בפיתוח? אם כי ביצה ותרנגול כמובן, אנחנו לא יודעים אם השמועות יצאו כי המשחק עמד להיות מוכרז, או שהוא הוכרז כי השמועות יצאו...

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי idan » 10 יוני 2020, 14:46

לא בהכרח, המשחק הוכרז לקונסולות דור נוכחי וכבר ראינו משחקי קרוס ג'ן גדולים שיצאו ב 2015 (שהיא המקבילה של 2022 לצורך העניין) כמו Mgsv וטומב ריידר. לא יודע, בכל מקרה זה די מבאס אם לא נראה אותו בחודש הקרוב, ממש ציפיתי לזה.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יולי 2020, 18:01

סוליבאן עם הדופלגנגר שלו קשהההההה. קשהההההה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 20 יולי 2020, 20:04

כן, זה הבוס (שחייב לנצח) שהכי התקשתי איתו בריצה הראשונה שלי על המשחק. אם אתה זוכר אמרתי לך לפני כמה ימים שבסביבות האמצע יש בוס מאוד קשה, אז הנה הוא :).

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יולי 2020, 20:33

עברתי אותו! עכשיו אלדריץ משהו. נראה שהוא גם רציני. מעניין עד כמה אני ברמה נכונה לאיפה שאני נמצא.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי DrKeo » 06 ינואר 2011, 02:18

אני עוקב אחרי סוויס משחק בds3, אני שחקתי בds3 וחא מעט אבל כמעט כלום ממה שהוא מדבר עליו לא מזכיר לי כלום. כשחפשתי את הבוס המדובר נזכרתי, אבל באמת שיש לי בלאקאווט על כל המשחק הזה ואני בערך רק זוכר את הגשר הארוך עם יצורים דמויי זאב שמוביל לעיירה ויקטוריאנית.

חשבתי אולי אני אוכל לבדוק דרך אצ׳יוומנטים או שעות משחק לאיפה הגעתי, אבל מסתבר שאם אתה משחק במשחק דרך ספריה של חבר (אותו שחקתי דרך שחר) אז סטים נותן לך אפס סטטיסטיקות על המשחק, לא שעות משחק ולא אצ׳יוומנטים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יולי 2020, 20:49

יצורים? יש גשר אבל שומר אליו מן ייצור שאפשר להגדיר אותו קצת זאבי כזה... אבל הוא יחיד. וגם כן tough as nails.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי DrKeo » 06 ינואר 2011, 03:50

כמו שאתה מבין, הזיכרון שלי מ-DS3 לא חזק במיוחד :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 יולי 2020, 22:21

עברתי את אלדריץ הזה! פעם ראשונה שאני משחק נגד בוס בלי לוק-און.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי idan » 20 יולי 2020, 22:33

יש בוסים שלשחק נגדם בלי לוק-און זה לחלוטין יותר מומלץ..

ונראה לי שהיצור על הגשר יותר דומה לתנין מזאב :)

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 20 יולי 2020, 22:36

או! כמו שאתה רואה, המשחק מנסה ללמד אותך דברים גם עמוק בתוכו, והנסיונות שלו 'לנער' את צורת המשחק שלך (אכן, אולדריץ הרבה יותר בנוי לקרב ללא לוק-און) היא חלק מהצורה שבה הוא שומר על רמת קושי גבוהה אבל הוגנת ולא מציקה לכל אורכו.
אגב, השלב שעכשיו עברת הוא כולו רפרנס אחד גדול למשחק הראשון, שם anor londo הוא אחד משלבי השיא של המשחק (שזה אותו מקום שהיית בו עכשיו, רק שאתה נמצא הרבה אחרי השיא שלו... בעדינות).

בכל מקרה אתה נכנס עכשיו לרבע החלש במשחק בעיניי, כמובן שהוא עדיין אחלה אבל לדעתי הוא בצורה מורגשת פחות טוב ממה שעברת ומה שיהיה לך בהמשך. תשאר עם המשחק גם אם הוא טיפלה יצלע לך כרגע, זה בהחלט שווה את זה לקראת הרבע האחרון והממש מצוין של המשחק.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 21 יולי 2020, 16:53

גם יורם דה ג׳יאנט הלך הביתה. לא הבנתי מה נסגר בהתחלה כל מה שעשיתי לא מזיז בכלל. לא יודע איך אפשר לעבור את זה בלי להשתמש בנשק שיש שם בחדר איתו.

שאלה למי ששיחק... Profaned greatsword or greatsword of judgement? אני אביר כזה עם קצת ״אמונה״ שבפועל לא באמת משמשת אותי.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי Stick » 07 ינואר 2011, 00:05

אמנם אפשרי להרוג אותו בכל דרך, תאורתית, אבל אתה אמור לנצח אותו עם הנשק המיוחד שנמצא שם בחדר. וגם זה רפרנס, הפעם לדימון סולס, והאמת כשאני חושב על זה חצי מDS3 אלו רפרנסים לשאר הסדרה :).

בקשר לנשקים, את שניהם אני לא ממש מכיר ממקור ראשון (אני בכלל אדם של straight sword פשוטה ולא של כל הgreatsword למיניהן), אבל נראה שהכל שאלה של נזק קסם. מה הstats שלך?

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי idan » 21 יולי 2020, 18:46

מבין שניהם יצא לי לשחק בצורה משמעותית רק עם ה Profaned Greatsword ובשביל נשק בשתי ידיים היא עושה את העבודה, אתה בכיף יכול לזרום איתה עד סוף המשחק אם אתה רוצה, לא חסר בה כלום ואם אתה שואל אותי חרב עם אש זה מגניב יותר.. אבל חוץ מהארט המיוחד המוב-סט שלהם אאז"נ די זהה, ההבדל הוא ש Profaned היא Ultra Greatsword והשניה Greatsword, אז זה תלוי אם אתה מעדיף נשק ארוך יותר, שעושה יותר נזק פר מכה אבל גם כבד יותר וכנראה גם לוקח יותר סטמינה בכל שימוש, או לא.
כך או כך לפי המיקום שלך במשחק כבר אמורה להיות לך האופציה לעשות respec ככה שהסטט לא צריך להגביל אותך, אתה תמיד יכול להתאים אותו לנשק שאתה רוצה לשחק איתו. אבל אם אתה רוצה להתאים אותו לסטט' הנוכחי שלך תבדוק בויקי שלהם, אמור להיות שם כל המידע הרלוונטי.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swym » 08 ינואר 2011, 00:09

טוב, אז איפה הייתי:
הא, כן. Dark Souls המקורי יצא לפני כמעט עשור, בתזמון מושלם עם הקטע הזה של להוליד ילדים. ההחלטה החכמה שקיבלתי אז היא לא להתקרב לשום משחק סינגל פלייר שלא מאפשר לי לעשות pause ולגשת רגע לתינוק בוכה.
אחרי שהקטע הזה של ילדים שקמים בלילה קצת עבר, העזתי לגשת למשחק הSoulslike הראשון שלי (לא מחשיב את Hollow Knight). התחלתי דווקא עם Bloodborne למרות שיש לי גם את הטרילוגיה של DS למחשב, כי העדפתי לנסות משחק כזה על מסך יותר גדול.

הדבר הראשון שגיליתי לצערי, זה שמדובר במשחק מכוער. כאילו, אני מבין את הקטע של bullshots, אבל המשחק הוא שנות אור מהתמונות שדודי שיתף בתחילת הדיון: הוא מפוצץ בג'אגיז, כולל LOD ברמות של משחק דור קודם כשמסתכלים לאופק, ולצערי אפילו לא כולל תמיכה בHDR על הPro. ויזואלית הוא למעשה מרגיש כמו צעד אחורה מTLOU Remastered שבו שיחקתי קודם (והאמת שגם מGW2).

אבל יותר מהגרפיקה, ערכי ההפקה של המשחק מרגישים כמו דור קודם או שניים: דמויות שמדברות אליך אפילו לא מזיזות את השפתיים, הממשק מסורבל ברמות של CRPG מתחילת המאה שניסו להתאים לקונסולה, הכתיבה יפנית-טיפוסית, ואני מבין את הקטע של הnotes בין שחקנים - אבל להשתמש בדבר הבזוי הזה כתחליף לטוטוריאל ראוי!?

טוב, העיקר שמתחת לזה יש משחק מאתגר, ושסוף סוף נזכה לחוויה הזו של Git Gud, לא? נכנסתי על ריק, בלי לקרוא מדריכים ושטויות כדי לא לקלקל לעצמי, ולקבל חוויה אותנטית.
מה שכמובן התברר כטעות: ה"חוויה האותנטית" כוללת את התחליף-טוטוריאל שלחלוטין כושל בלהסביר את המכניקות המרכזיות של המשחק - מהRally ועד להמוני הstats. זה משחק שבתכלס דורש ממך לשחק בmetagame במדריכים אינטרנטיים ופורומים רק בשביל להיכנס לעניינים - אחרת אתה סתם מבזבז את הזמן שלך על trial and error מיותר. ואני חייב לציין לטובה בהקשר הזה את סוני, ששולחים לך מייל ביום שהם מזהים שהתחלת את המשחק לראשונה וכולל טיפים למתחילים, כולל ה"אה, אז ככה עובד הrally במשחק".

כן, המשחק הזה מלמד אותה שמוות מהיר נמצא בכל פינה ומעניש אותך שוב ושוב כשאתה לא לומד. אבל הוא מעניש אותך גם כשהוא מחליט שהמצלמה צריכה להיכנס בין בניינים ולהסתיר את הדמות שלך, וגם כשהtracking מחליט להשתגע ולקפוץ לדמות אחרת בדיוק כשאתה בא להנחית מכה על אויב מסוים, וגם כשנפילת פריימים רגעית גורמת לך לפספס את התזמון של המכה, לחטוף על הראש, ואז לבצע את המכה שנרשמה מראש בזמן שאתה בכלל רוצה להתחמק - כי משום מה המשחק הזה מחזיק buffer של לחיצות הגיימפאד שלך כאילו אנחנו באיזה משחק אנרטיל טורנמנט בסוף שנות ה-90.

לקח לי הרבה זמן להתעשת בנוגע לקצב של המשחק: זה גם כי אני נוב במשחקי סולסלייק, אבל זה גם ובעיקר כי הוא פשוט גרוע בכל מה שקשור לחווית משתמש. רוב ה"לימוד" שלי את העקרונות של המשחק בעצם כלל להרגיל את עצמי לא להיכנס לאזורים שבהם המצלמה יכולה להתחרבש, לשחרר ולהפעיל מחדש טראקינג כל כמה רגעים, ובעיקר להתרגל לשחק כאילו אני מול שרת אירופאי עם פינג של 300+.

למעשה, כל ההתחלה של Central Yharnam היא דוגמא מאלפת לבנייה בעייתית משהו של first time user experience: האויב הראשון שאתה נתקל בו (הליקנטרופ) לא מופיע שוב אם מתת אחרי שהרגת אותו פעם אחת, ולכן אין לך איך להתאמן מולו ולהשתפר. אבל יותר מזה, כל אויב אחר למעט בוסים כן מופיע שוב אחרי שמתת וזה יוצר בלבול מוחלט לגבי הצורה שבה המשחק עובד.
יותר מזה - נקודת choke point מאוחרת יותר בגשר כוללת שני ליקנטרופים כאלו, והיא מגיעה אחרי קטע גיימפליי ארוך במיוחד שצריך לעבור. בין כל היתקלות נוספת בהם אתם אתה כבר שוכח מה שלמדת מהמפגש הקודם. אתה לא יכול לחזור לליקנטרופ הראשון כדי להתאמן מולו ולהשתפר, וכמובן שאם במקרה הצלחת להרוג אותם אבל לא הצלחת להגיע לנקודה הבאה - הם כן יחזרו לחיים וימררו את שלך.

כמובן שיש קיצור דרך שאפשר למצוא, ומאפשר לך לדלג עליהם בינתיים, אבל זה מצריך ממך להפנים שבמשחק הזה קיצור דרך דווקא לא מוביל אותך לאזור קשה ומתקדם יותר אלא דווקא לאזור קל יותר. אם שרדת אותו ובמקרה היה לך מזל בניווט - משם אתה תגיע לנקודה שתפתח לך קיצור דרך נוסף לאזור ההתחלתי. אם לא - אתה תגיע לבוס הראשון שמן הסתם יהרוג אותך ויצריך ממך להתחיל את המסלול מההתחלה.

כמובן שמהרגע שבו הגעת לבוס הראשון המשחק משתנה משמעותית: עד לאותה נקודה אתה יכול במקרה הטוב לצבור נשמות בשביל איזה סט ביגוד בסיסי לשיפור הstats (שבלעדיו אתה באמת בנחיתות משמעותית), או לנסות אחד מהנשקים ההתחלתיים האחרים, ורק ממפגש הבוס הראשון אותו רגע אתה יכול להתחיל להשתמש בנשמות בשביל grinding של דרגות (ופותח לך לראשונה צוהר למערכת ה-scaling ההזויה של המשחק, כזו שמצריכה ממך מחשבוני אינטרנט בשביל מסלול שדרוג אופטימלי לדמות).
זו גם בערך הנקודה שבה אתה לומד שאתה תצטרך לעשות לא מעט גרינדינג של נשמות בשביל שהמפגש הבא עם הבוס יהיה יותר כוחות, ולא מעט פארמינג של חפצים שאתה הולך לשרוף בכל התקלות נוספת שלך.

וזו כמובן עוד נקודה בעייתית של המשחק: ממה ששיחקתי עד עכשיו, נקודות השמירה תמיד מרוחקות מהבוס ומצריכות ממך להיתקל עם כמה וכמה אויבים עד שתוכל לחזור לקרב, ככה שבינתיים שוב תשכח את מה שהיית אמור להפנים בסיבוב הקודם. אבל כשאתה מת העולם מתאפס ברובו, אבל כל הדברים שבזבזת/צברת בסיבוב הקודם דווקא לא מתאפסים. זה אומר שהתקלות יקרה במצרכים עם בוס תחייב אותך לא רק לעשות שוב את הטיול אליו, אלא גם לעשות עוד ועוד farming מייגע בשביל להחזיר לעצמך את הדברים שאיבדת בקרב הקודם. ובגלל שלא באת בשביל משחק מייגע, החשש הזה גורם לך להתנהג בצורה הרבה יותר שמרנית עם הציוד שלך, להתנסות פחות, ואז גם לא ללמוד כמו שצריך מה החולשות והחוזקות של כל בוס. זה בעצם עיצוב משחק שמוציא הרבה מהכיף של ההתנסות מהמשחק, וזה כמעט הרג את המשחק סופית עבורי (איפשהו במוות העשירי מול אבא'לה Gascoigne).
וחבל, כי מתחת למשחק הגרוע הזה יש משחק ממש טוב.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swym » 22 יולי 2020, 18:57

אבל איזה משחק טוב זה Bloodborne, הא?

אבא'לה Gascoigne, הבוס הלא אופציונלי הראשון, הוא כנראה נקודת המפנה הגדולה: זה לא שאתה נהיה יותר טוב אחרי שסיימת איתו, זה המשחק עצמו שנותן לך פתאום יותר עניין. השיעור הראשון הכי חשוב במשחק הוא שהוא מנסה לצ'ייז אותך, ולכן אתה צריך לצ'ייז אותו בחזרה.
זה נכון גם לאותם ליקנטרופים מההתחלה (ברגע שאתה מוצא דלת שדרכה הם לא יכולים לעבור, והופך אותם לחווה של +6 blood vials בכל סיבוב בדרך לבוס), וזה נכון גם לבוסים עצמם: המפגש הראשון שלי עם Gascoigne הסתיים במוות מהיר כי המצלמה החליטה שהיא מפסיקה לעקוב אחרי הדמות שלי. אבל אחרי עוד מוות ועוד מוות למדתי שאפשר לנסות לסבך את הAI בין כל הקברים בזירה, להשתמש בתיבת נגינה מאחד מהקווסטים הצדדיים הבודדים בשלב, למצוא איזו נקודה במדרגות שקשה לו לטפס עליה... העיקר שהזבל הזה ימות.

וככה אתה לומד להתקדם במשחק, עם קצת צ'יז פה וקצת צ'יז שם. ואז אתה מגלה את הכיף האמיתי במשחק שהוא הנשקים: העובדה שכל נשק בבלאדבורן כולל שתי מתקפות שונות ודי יחודיות הופכת את הניסויים איתם לחוויה מטורפת: מקל פימפ שהופך לשוט הצלפה זה הדבר הכי טוב מאז הרובה שהופך למסור של גירס. והמכניקה של הrally היא התוספת הקטנה אבל משמעותית הכי טוב למשחק מאז הactive reload של גירס.
יש במשחק הזה כמה רעיונות מעולים שהופכים כל היתקלות למעניינת ויותר משחקים צריכים לאמץ, שלא נדבר על מגוון האויבים עצמם שכבר באזור הרביעי מציע הרבה יותר עניין ממה שמשחקים שלמים מציעים לכל האורך שלהם. לBloodborne יש את אחד הסנדבוקסים הכי טובים שיצא לי להיתקל בהם בז'אנר, ואחרי שגיליתי את הKirkhammer (נשק עם לאז זה מושלם כשאתה גם ככה צריך להרגיל את עצמך למשחק עם לאג) אני משחק בהתרגשות של ילדה קטנה בכל פעם שאני חובט במישהו ומעיף אותו לhomerun. והמשחק גם מספק את הסחורה עם האנימציות ומגוון הדברים שאפשר לעשות עם כל נשק ונשק.

נכון לעכשיו רק חצי מזמן המשחק הכולל שלי ביליתי מחוץ לאזור הראשון שלו, אבל בניגוד לתסכול ההתחלתי, בזמן הזה פתחתי הרבה יותר אזורים, נלחמתי יותר, ונהניתי יותר. יותר מזה, הנתונים ההתחלתיים העלובים של הדמות שלך במשחק משתפרים משמעותית אחרי קצת גרינדינג ו-10 עליות דרגה: עם קצת יותר health לא כל טעות היא פאטאלית, ועם קצת יותר stamina פתאום אפשר אשכרה לעשות קומבואים של מכות לפני שאתה מוצא את עצמך מתגלגל אחורה ומחכה שהbar יתמלא מחדש - זה לא שאני פחות גרוע פתאום (לא רק), זה פשוט המשחק מתחיל להיות יותר מאוזן ומאפשר סוף סוף לשחק בו כמו שצריך. כאילו "הנה הפרס שלך, משחק כיף על זה שסבלת כל כך בהתחלה!"

את הבוס השלישי שלי, הblood starved beast, חיסלתי כבר בניסיון השלישי שלי (וזה בלי להיעזר בפעמון שקורא ל-NPC של old hunter, כי אני לא רוצה לאבד insight למרות שכמו כל הדברים במשחק הזה אני אפילו לא מבין בשביל מה זה טוב לי) ומשם התקדמתי לפתוח עוד אזור ככה שהכל מתחיל לקבל גם צורה של עולם משחק. בין לבין אני מוצא את עצמי אשכרה צופה בסרטוני יוטיוב כדי לראות אם יש דברים שפספסתי באזורים שכבר חשבתי שסיימתי, ומתכנן את הלו"ז לקראת הסיבוב הבא שאני צריך לעשות - משהו שאני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שעשיתי. בלאדבורן זה המשחק-הכי-טוב-עם-התחלה-הכי-גרועה שיצא לי לשחק בו עד היום.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4815
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי bozeman » 22 יולי 2020, 19:02

היכולת בין התגובות שלך להצליח להחליף שרת ולקבל תאריכים שונים - פרייסלס...
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: הנושא הרישמי למשחקי Dark Souls ו-Blood Borne

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 22 יולי 2020, 19:46

חחח לא שמתי לב. באמת יצא ענק!
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים