הצד האפל של משחקים בדולר

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 21 אוגוסט 2014, 15:11

פוסט של סטודיו האינדי Puppygames העלה לאחרונה סערה בסצינה כשהם העזו לדבר על הצד השלילי של המבצעים של Steam ומכירות הHumble Bundle:
http://www.puppygames.net/blog/?p=1574

הבעיה הגדולה שהם מעלים היא שברגע שהמשחק כבר לא שווה לך כצרכן הרבה, גם אתה כצרכן לא שווה הרבה עבור החברה. אחת הבעיות היא כזו שכבר העלתי בזמנו: הרבה עותקים כפול מעט מעד כסף זה עדיין מעט מאד כסף:
Then Steam came (and to a lesser extent, Big Fish Games).
Things changed fast. So fast that in other industries it would have been seen as a cataclymically disruptive event. The upshot of it is, within 5 short years, the value of an independent game plummeted from about $20 to approximately $1, with very few exceptions. Steam is great! You can sell loads of games! But only if they’re less than $10. Technically Valve don’t actually dictate the prices we charge. Actually, they do. Utterly. It’s just not talked about. In fact technically, I don’t think anyone’s allowed to talk about it.

Then came the Humble Bundle and all its little imitators.
It was another cataclysmically disruptive event, so soon on the heels of the last. Suddenly you’ve got a massive problem on your hands. You’ve sold 40,000 games! But you’ve only made enough money to survive full-time for two weeks because you’re selling them for 10


אבל יותר מזה, בסופו של דבר אני מניח שכולם שמחים על עוד מי שקונה משחק בדולר כל עוד האלטרנטיבה היא שהוא לא היה קונה את המשחק בכלל. אבל ברגע שאותו מישהו עולה להם בזמן וכסף של תמיכה טכנית אז כבד מדובר בהפסד משמעותי מהרגע הראשון שהוא שולח את בקשת התמיכה. צד מעניין שלא נוטים לדבר עליו כמעט בגלל החשש מinternet rage (ובעייתי במיוחד על הPC על הארכיטקטורה הפתוחה שלו):
Where does this lead us to?
You are worthless to us.
Where once you were worth $20, and then you might have become a fan and bought another 4 games off of us for $20, you were worth $100. We only had to fix your computer for you once, as well, so the next four games amortised the cost of the initial support. If we were lucky you were a gamer and already had drivers and liked our stuff and bought the lot. Sometimes you’d tell your friends and maybe one of them would buy a game from us.

But now?
Now you’re worth $1 to us. If you buy every one of our games, you’re worth $5. After Valve and the tax man and the bank take their cuts, you’re not even worth half a cup of coffee. So, while we’re obsequiously polite and helpful when you do contact us for support, even if it’s just the same old “please install some actual video drivers” response, you really should be aware that you are a dead loss. Even if you buy everything we ever make again. Even if all your friends buy everything we ever make again. You just cost us money. Not just fictitious, huge-piles-of-filthy-lucre indie-game-developer who made-it-big money. All our money. We barely scratch a living, like most indie game developers. You quite literally cost us lunch because the shop sold you a computer with broken software on it.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 21 אוגוסט 2014, 19:00

הכנות שלהם בנושא מרשימה למדי:
Customers all think they're worth everything in the entire world to us. The funny thing is, you are. Without customers, we're dead in the water, homeless and living in a cardboard box outside Berko sewage plant. But individually, you're like ants. And all of developers secretly know it and don't talk about it. You're not worth supporting.


משחקי דולר הם עדין היוצאים מן הכלל בסטים, לפי דעתי. החנות עדין לא במצב של מה שאנחנו רואים בחנויות הסלולר, אבל באמת עושה רושם שהמגמה היא לשם.

זה, לצד הקהילה הרעילה שזוחלת לה ברחבי האינטרנט, מעלה חשש שהבום בקהילת האינדי של השנים האחרונות, יגמר לא טוב כל כך.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי InterAl » 21 אוגוסט 2014, 19:40

העלויות ירדו, חסמי הכניסה נעלמו, התקשורת התפתחה פלאים, המימון קל להשגה, ההיצע גדל מעריכית ולכן המחירים יורדים דרסטית. זה הצד האפל של ההיצע והביקוש. adapt or perish.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוגוסט 2014, 01:28

דבר ראשון מתי משחקי אינדי עלו 20$? אני זוכר את תחילת הגל, זה היה פחות או יותר התקופה של תחילת xbla ב360 (זה כבר התחיל בxbox אבל ממש בקטנה, בקיצור סביבות 2005) כשמשחק אינדי עלה גג אבל גג 10$ ואלה היו היקרים כמו קלונינג קלייד, geometry wars למשל עלה 5$. אני זוכר את השוק של כולם כשברייד עלה 15$, הולי שיט 15$ למשחק אינדי דו מימדי? מה מיקרוסופט חשבו להם? משחקי 20$ הם נדירים וגם היום הם לא בדיוק רבים, למרות שדווקא היום יש הרבה יותר משחקי 20$ מאשר לפני 5 שנים למשל.

דבר שני, משחקי אינדי גדולים ב1$? נדיר וגם כשכן אז זה אחרי שהמשחק בן שנה+. משחקי אינדי יוצאים לרוב בין 10-15 דולר ולוקח להם חודשים אם לא שנה לרדת ל5$ ומטה. ירידת מחיר של 60-70 אחוז אחרי כמעט שנה? איך זה שונה מכל משחק ריטייל?

דבר שלישי על איזו תמיכה טכנית הם מדברים כאן? כל אדם שקונה משחק רץ לתמיכה הטכנית? נתחיל בזה ש37% ממשחקי סטים מעולם לא נפתחו על ידי הלקוחות שקנו אותם. אם נצא בהנחה שהסיכוי לא לפתוח משחק לעולם גדל משמעותית אם קבלת אותו בחבילה זולה או שקנית אותו בדולר ונשלב את זה עם העובדה שרק חלקיק מהשחקנים באמת פונה לתמיכה טכנית וכל טיעון התמיכה הטכנית הזה נשמע לי מופרך לגמרי.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי kririn » 22 אוגוסט 2014, 09:40

יש לי כרגע 2 מישחקים שלא פועלים בכלל
אחד ריטיל ואחד להורדה (אבל לא אינדי )

מישחקים בזיכיון של קאפקום ,אבל בגלל שהמפתחת בפועל פשטה את הרגל ,אין פאצים לזה
קאפקום לא תיקנה את הבעיות בעצמם ,ונישאר לי רק ליתלונן לסטים ביזדמנות ,אולי לקבל זיכוי או משהו

ככה שעם כל הכבוד לתרוצים האלו ,שמישחקים יורדים למחירים האלו ,רובם כבר נינטנשו
וזה בלי לדבר על מישחקים כמו FIFA ,שאחרי כמה שנים השרתים ניסגרים ,ואין אונלין יותר

ככה שזה סתם תרוץ

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 22 אוגוסט 2014, 13:32

kririn כתב:יש לי כרגע 2 מישחקים שלא פועלים בכלל
אחד ריטיל ואחד להורדה (אבל לא אינדי )

מישחקים בזיכיון של קאפקום ,אבל בגלל שהמפתחת בפועל פשטה את הרגל ,אין פאצים לזה
קאפקום לא תיקנה את הבעיות בעצמם ,ונישאר לי רק ליתלונן לסטים ביזדמנות ,אולי לקבל זיכוי או משהו

ככה שעם כל הכבוד לתרוצים האלו ,שמישחקים יורדים למחירים האלו ,רובם כבר נינטנשו
וזה בלי לדבר על מישחקים כמו FIFA ,שאחרי כמה שנים השרתים ניסגרים ,ואין אונלין יותר

ככה שזה סתם תרוץ

ומשחק מבוגבג שפשוט לא עובד, זה כבר על הראש של המפתחים לא של הלקוחות שקונים אותו ב1$.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 08 ספטמבר 2014, 01:03

DrKeo כתב:דבר ראשון מתי משחקי אינדי עלו 20$? אני זוכר את תחילת הגל, זה היה פחות או יותר התקופה של תחילת xbla ב360 (זה כבר התחיל בxbox אבל ממש בקטנה, בקיצור סביבות 2005) כשמשחק אינדי עלה גג אבל גג 10$ ואלה היו היקרים כמו קלונינג קלייד, geometry wars למשל עלה 5$. אני זוכר את השוק של כולם כשברייד עלה 15$, הולי שיט 15$ למשחק אינדי דו מימדי? מה מיקרוסופט חשבו להם? משחקי 20$ הם נדירים וגם היום הם לא בדיוק רבים, למרות שדווקא היום יש הרבה יותר משחקי 20$ מאשר לפני 5 שנים למשל.

דבר שני, משחקי אינדי גדולים ב1$? נדיר וגם כשכן אז זה אחרי שהמשחק בן שנה+. משחקי אינדי יוצאים לרוב בין 10-15 דולר ולוקח להם חודשים אם לא שנה לרדת ל5$ ומטה. ירידת מחיר של 60-70 אחוז אחרי כמעט שנה? איך זה שונה מכל משחק ריטייל?

דבר שלישי על איזו תמיכה טכנית הם מדברים כאן? כל אדם שקונה משחק רץ לתמיכה הטכנית? נתחיל בזה ש37% ממשחקי סטים מעולם לא נפתחו על ידי הלקוחות שקנו אותם. אם נצא בהנחה שהסיכוי לא לפתוח משחק לעולם גדל משמעותית אם קבלת אותו בחבילה זולה או שקנית אותו בדולר ונשלב את זה עם העובדה שרק חלקיק מהשחקנים באמת פונה לתמיכה טכנית וכל טיעון התמיכה הטכנית הזה נשמע לי מופרך לגמרי.

מסכים עם הנקודה הראשונה שלך, והאמת היא שתג המחיר של ה-20$ הוא כנראה גם סוג של פיקציה שהפכה לדעתי פופולארית ככל שהמבצעים גדלו - אבל זה תג מחיר נפוץ היום למשחק אינדי. ברוב המקרים עדיף לך לקחת משחק של 20 דולר ולמכור אותו ב-50% הנחה זמנית כדי לגרום לאנשים להתנפל עליו, מאשר לקבוע תג מחיר ראשוני של 10$.

לגבי הנקודה שניה אני לא יודע אם שמת לב לתחרות הרבה בין הבאנדלים השונים שקמו להם מאז ההאמבל, אבל סטים היו רק צעד אחד בדרך שהוריד את המחיר למבצעי 75% בשנה הראשונה (כלומר 5$ במקום נניח 20$). הבאנדלים למיניהם מציעים כבר חמישה או עשרה משחקים בחמישה דולרים ופחות, וככל שהתחרות גדלה המשחקים שמופיעים בהם הופכים ליותר ויותר חדשים (עד למצב שבו משחקים מקדמים את עצמם באמצעות באנדלים בדולר כדי שיצביעו עבורם בGreenlight).

וכשמוכרים לך משחק בדולר ופחות, אתה פתאום מגיע למצב שבו אפילו אחוז אחד של אנשים שמבקשים תמיכה טכנית כבר עולים לך יותר מההכנסה המצטברת. תחשוב שעל כל 100 דולר הכנסות (לפני מיסים, נתח למפיצה וכדומה) אתה צריך להשקיע עכשיו אפילו בבנאדם אחד בודד שמבקש תמיכה טכנית... אם בזבזת עליו יום עבודה (ובסוף גילית שזו בכלל בעייה בדרייברים שלו) אז זה כבר עלה לך יותר מכל ה-100 עותקים שמכרת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 08 ספטמבר 2014, 01:54

swym כתב:מסכים עם הנקודה הראשונה שלך, והאמת היא שתג המחיר של ה-20$ הוא כנראה גם סוג של פיקציה שהפכה לדעתי פופולארית ככל שהמבצעים גדלו - אבל זה תג מחיר נפוץ היום למשחק אינדי. ברוב המקרים עדיף לך לקחת משחק של 20 דולר ולמכור אותו ב-50% הנחה זמנית כדי לגרום לאנשים להתנפל עליו, מאשר לקבוע תג מחיר ראשוני של 10$.

לגבי הנקודה שניה אני לא יודע אם שמת לב לתחרות הרבה בין הבאנדלים השונים שקמו להם מאז ההאמבל, אבל סטים היו רק צעד אחד בדרך שהוריד את המחיר למבצעי 75% בשנה הראשונה (כלומר 5$ במקום נניח 20$). הבאנדלים למיניהם מציעים כבר חמישה או עשרה משחקים בחמישה דולרים ופחות, וככל שהתחרות גדלה המשחקים שמופיעים בהם הופכים ליותר ויותר חדשים (עד למצב שבו משחקים מקדמים את עצמם באמצעות באנדלים בדולר כדי שיצביעו עבורם בGreenlight).

וכשמוכרים לך משחק בדולר ופחות, אתה פתאום מגיע למצב שבו אפילו אחוז אחד של אנשים שמבקשים תמיכה טכנית כבר עולים לך יותר מההכנסה המצטברת. תחשוב שעל כל 100 דולר הכנסות (לפני מיסים, נתח למפיצה וכדומה) אתה צריך להשקיע עכשיו אפילו בבנאדם אחד בודד שמבקש תמיכה טכנית... אם בזבזת עליו יום עבודה (ובסוף גילית שזו בכלל בעייה בדרייברים שלו) אז זה כבר עלה לך יותר מכל ה-100 עותקים שמכרת.

אבל איזה משחק מגיע ל1$ בשנה הראשונה? אולי משחק סופר כושל. משחקים כמו דיוק נוקם ודומיהם נופלים גם בריטייל ממש מהר ל5$ וכך גם באינדי. כשיש משחק אינדי טוב זה נס לראות אותו מתחת ל5$ בשנה הראשונה. וגם אם הוא יורד מתחת ל5$ בשנה הראשונה, איך זה רע? משחקים לא מוכרים לנצח, הם מוכרים ואז דועכים. סיילים עוזרים למכור משחקים כשגרף המכירות דועך. המקום היחיד שבו משחקים באמת עולים 1$ פחות או יותר זה ההאמבל באנדל (או סליים כשמשחק כבר די ישן אבל זה באמת לא רלוונטי) ואם משהו חושב ש1$ זה בזוי לדעתו ועולה לו יותר לתמוך אז שפשוט לא ימכור את המשחק שלו בהאמבל באנדל.

בנושא התמיכה, קשה לי מאוד לקנות את זה. כולנו יודעים שמספרים צריך לחשב כמו שצריך וכמובן שרוב האנשים לא יוצרים קשר עם תמיכה טכנית. אין לי מושג מה האחוזים, לאף אחד מאיתנו אין, אבל אנחנו כן יודעים ש37% ממשחקי סטים אפילו לא נפתחים ושהמצב אפילו יותר גרוע במשחקי האמבל באנדל ב1$ שמגיעים בבאנדלים והרוכש אולי אפילו לא מעוניין בהם בכלל. וגם מאלה שכבר יפתחו את המשחק רק אחוזים בודדים יצרו קשר עם שירות לקוחות. כלומר דולר פר שירות לקוחות הוא ממש לא "כוס קפה", רחוק מאוד מזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 09 ספטמבר 2014, 01:17

DrKeo כתב:אבל איזה משחק מגיע ל1$ בשנה הראשונה? אולי משחק סופר כושל.

אתה באמת שואל? היו המון משחקים. רק כמה דוגמאות מההאמבל באנדל למשחקים שנחשבים לממש טובים: Dead Space 3, Frozen Synapse, SpaceChem, The Binding of Isaac, BIT.TRIP RUNNER, JamesTown, Bastion, Dustforce, Saints Row: The Third, Legend of Grimrock, Hotline Miami, Fez, Brutal Legend, Trine 2...
אני צריך להמשיך? כל המשחקים האלו יצאו בבאנדלים שבממוצע הכניסו למפתחים פחות מדולר בודד למשחק. ואני אפילו לא נכנס לבאנדלים מתחרים כמו Groupees או IndieGala או BundleStars. למעשה גם אחד המשחקים של Puppygames יצא באחד הבאנדלים הראשונים של HB כשהוא היה פחות משנה בשוק.

DrKeo כתב:ואם משהו חושב ש1$ זה בזוי לדעתו ועולה לו יותר לתמוך אז שפשוט לא ימכור את המשחק שלו בהאמבל באנדל.

אני חושב שזה בדיוק המסר שלהם... אבל זה משהו שקל להגיד וקשה לבצע. כשכל המתחרים שלך מוכרים בבאנדלים ומייצרים הכנסות של עשרות ומאות אלפי דולרים אז זה מאד מפתה כי זה הרי הרבה כסף שנכנס על אפס השקעה נוספת מרגע שהמשחק כבר בחוץ. רק בדיעבד כשהכסף כבר אצלך ופתאום אתה רואה את עלויות התמיכה הטכנית עולות אתה רואה את ההוצאות נוגסות בהכנסות.

DrKeo כתב:בנושא התמיכה, קשה לי מאוד לקנות את זה. כולנו יודעים שמספרים צריך לחשב כמו שצריך וכמובן שרוב האנשים לא יוצרים קשר עם תמיכה טכנית. אין לי מושג מה האחוזים, לאף אחד מאיתנו אין

מה זה "לאף אחד מאיתנו אין"? למפתחים יש. והמפתחים של Puppygames אומרים במפורש שבשקלול של עלויות התמיכה (והם מן הסתם לא מחשבים כל לקוח ככזה שצריך תמיכה אלא רק הפרומיל שכן) לקוח של דולר זה נטל כלכלי.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי InterAl » 09 ספטמבר 2014, 01:54

swym כתב:אחת הבעיות היא כזו שכבר העלתי בזמנו: הרבה עותקים כפול מעט מעד כסף זה עדיין מעט מאד כסף:

תלוי כמה הרבה. אם תסתכל למשל על רשימת ה-top sellers של סטים (משדרגת את המשחקים לפי סך התקבולים), תשים לב שבזמן מבצעים משחקים טובים שנמכרים בגרושים נמצאים דווקא בראש הרשימה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 09 ספטמבר 2014, 02:02

swym כתב:אתה באמת שואל? היו המון משחקים. רק כמה דוגמאות מההאמבל באנדל למשחקים שנחשבים לממש טובים: Dead Space 3, Frozen Synapse, SpaceChem, The Binding of Isaac, BIT.TRIP RUNNER, JamesTown, Bastion, Dustforce, Saints Row: The Third, Legend of Grimrock, Hotline Miami, Fez, Brutal Legend, Trine 2...
אני צריך להמשיך? כל המשחקים האלו יצאו בבאנדלים שבממוצע הכניסו למפתחים פחות מדולר בודד למשחק. ואני אפילו לא נכנס לבאנדלים מתחרים כמו Groupees או IndieGala או BundleStars. למעשה גם אחד המשחקים של Puppygames יצא באחד הבאנדלים הראשונים של HB כשהוא היה פחות משנה בשוק.


אני חושב שזה בדיוק המסר שלהם... אבל זה משהו שקל להגיד וקשה לבצע. כשכל המתחרים שלך מוכרים בבאנדלים ומייצרים הכנסות של עשרות ומאות אלפי דולרים אז זה מאד מפתה כי זה הרי הרבה כסף שנכנס על אפס השקעה נוספת מרגע שהמשחק כבר בחוץ. רק בדיעבד כשהכסף כבר אצלך ופתאום אתה רואה את עלויות התמיכה הטכנית עולות אתה רואה את ההוצאות נוגסות בהכנסות.


מה זה "לאף אחד מאיתנו אין"? למפתחים יש. והמפתחים של Puppygames אומרים במפורש שבשקלול של עלויות התמיכה (והם מן הסתם לא מחשבים כל לקוח ככזה שצריך תמיכה אלא רק הפרומיל שכן) לקוח של דולר זה נטל כלכלי.

כן, משחקים מגיעים להאמבל באנדל ונמכרים שם במחיר בזוי, אבל הרבה אחרי תקופת המכירות שלהם. עם כל הכבוד, משחקי וידאו לא מוכרים כשהם בני שנה+ אלה אם קוראים להם COD או כתוב עליהם נינטנדו. האמת שאפילו 3 חודשים אחרי יציאת המשחק הוא כבר לא ממש מוכר. תסתכל על המשחקי אינדים גדולים של 2014, אפילו אלה של סוף 2013, כמה מהם הגיעו להאמבל באנדל? כמה מהם הגיעו ל1$ איפשהו? בודדים, אם בכלל.

בנושא הלקוח בדולר, כמו שאמרתי כבר זה חישוב מאוד "טיפש". לקוח של 1$ התקשר? לא בדיוק רווחי ברור. אבל 30 לקוחות אחרים של 1$ לא התקשרו, אז בעצם הלקוח של ה1$ שהתקשר הוא לקוח של 30$. אז למכור ב1$ היה שווה או לא? את הנתונים האלה הם לא חולקים, הם מדברים על מכירת משחקים ב1$ אבל מתיחסים למתקשרים לקו התמיכה כאילו 100% מלקוחות המשחק מתקשרים לקו התמיכה כך שקשה לקחת את הנתונים האלה ברצינות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי Klayman » 09 ספטמבר 2014, 06:38

גם יכול להיות ש puppygames, עם כל הכבוד, לא סטודיו הכי מוצלח טכנית ובמשחקים שהוציא תחת ידיו יש יותר באגים ממשחקים אחרים, דבר שבתורו גורר יותר פניות לתמיכה.. האם הם פרסמו כמה פניות היו להם לכל משחק ובאיזה שלב מאז השחרור הייתה כל פניה? נראה שזה נתון חשוב. משחק שכבר הגיע להאמבל או דומיו אמור להיות בשלב די נקי.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 10 ספטמבר 2014, 01:49

Klayman כתב:גם יכול להיות ש puppygames, עם כל הכבוד, לא סטודיו הכי מוצלח טכנית ובמשחקים שהוציא תחת ידיו יש יותר באגים ממשחקים אחרים, דבר שבתורו גורר יותר פניות לתמיכה.. האם הם פרסמו כמה פניות היו להם לכל משחק ובאיזה שלב מאז השחרור הייתה כל פניה? נראה שזה נתון חשוב. משחק שכבר הגיע להאמבל או דומיו אמור להיות בשלב די נקי.

ונניח שמדובר בקטסטרופת באגים הכי נוראית אי פעם בעולם המשחקים, EVER. עדין 37% מהמשחקים שנקנים בסטים לעולם לא נפתחים, עדין מדובר בהאמבל בנדל שגורמת לסיכוי אפילו יותר קטן שיפתחו את המשחק (הרי קבל עכשיו 8 משחקים במכה ואת חלקם לא רצית, סטטיסטיקה קשה יותר מאשר משחק סטים ממוצע) כך שאין מצב שאפילו חצי מהשחקנים שקנו את המשחק בהאמבל בנדל באמת פתחו אותו וגם אז אם היה 100% יצירת קשר עם השירות לקוחות עדין לא היה מדובר ב1$ ליוזר שמתקשר לתמיכה. איך שלא מסתכלים עליהם נראה שהם זרקו מספרים רנדומלים לאויר.

לא שמשהו מזלזל בזה שיצא להם ממש רע או לא יודע מה מלהשתתף במבצעים הללו, אבל מה שהם זורקים לאויר כמו נושא התמיכה וכו' הוא באמת לא מתישב עם המציאות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 11 ספטמבר 2014, 16:02

InterAl כתב:תלוי כמה הרבה. אם תסתכל למשל על רשימת ה-top sellers של סטים (משדרגת את המשחקים לפי סך התקבולים), תשים לב שבזמן מבצעים משחקים טובים שנמכרים בגרושים נמצאים דווקא בראש הרשימה.

נכון, רק שזה לא באמת משנה כי מדובר בעניין יחסי: הרי גם במכירות האמבל באנדל המשחקים מוכרים מאות אלפי עותקים ויותר. אבל הנקודה היא שמתחת למחיר של X פר עותק, עלות התמיכה המשוקללת (= עלות תמיכה בלקוח בודד * אחוזי הלקוחות שדורשים תמיכה) כבר עולה לחברה יותר מהכסף שנכנס.

DrKeo כתב:כן, משחקים מגיעים להאמבל באנדל ונמכרים שם במחיר בזוי, אבל הרבה אחרי תקופת המכירות שלהם. עם כל הכבוד, משחקי וידאו לא מוכרים כשהם בני שנה+ אלה אם קוראים להם COD או כתוב עליהם נינטנדו. האמת שאפילו 3 חודשים אחרי יציאת המשחק הוא כבר לא ממש מוכר. תסתכל על המשחקי אינדים גדולים של 2014, אפילו אלה של סוף 2013, כמה מהם הגיעו להאמבל באנדל? כמה מהם הגיעו ל1$ איפשהו? בודדים, אם בכלל.

בנושא הלקוח בדולר, כמו שאמרתי כבר זה חישוב מאוד "טיפש". לקוח של 1$ התקשר? לא בדיוק רווחי ברור. אבל 30 לקוחות אחרים של 1$ לא התקשרו, אז בעצם הלקוח של ה1$ שהתקשר הוא לקוח של 30$. אז למכור ב1$ היה שווה או לא? את הנתונים האלה הם לא חולקים, הם מדברים על מכירת משחקים ב1$ אבל מתיחסים למתקשרים לקו התמיכה כאילו 100% מלקוחות המשחק מתקשרים לקו התמיכה כך שקשה לקחת את הנתונים האלה ברצינות.

רק עכשיו הבאתי לך שלל דוגמאות למשחקים בני פחות משנה שנכנסים להאמבל באנדל ואתה עדיין דן איתי ב"הרבה אחרי תקופת המכירה"?
הנה, בהאמבל אינדי באנדל 12 אנחנו רואים ממש עכשיו לא רק כמה ממשחקים האינדי הכי נחשבים של שנה שעברה אלא אפילו משחקים מחצי השנה האחרונה כמו Luftrausers (שזכה אגב לביקורות טובות מאד, ככה שלא מדובר בפלופ). אני אפילו לא אדבר על זה שPrison Architect שעדיין לא יצא כי הוא נמצא בEarly Access מופיע שם, או על באנדלים מתחרים לHB שמכניסים משחקי Greenlight לרשימה.

Klayman כתב:גם יכול להיות ש puppygames, עם כל הכבוד, לא סטודיו הכי מוצלח טכנית ובמשחקים שהוציא תחת ידיו יש יותר באגים ממשחקים אחרים, דבר שבתורו גורר יותר פניות לתמיכה.. האם הם פרסמו כמה פניות היו להם לכל משחק ובאיזה שלב מאז השחרור הייתה כל פניה? נראה שזה נתון חשוב. משחק שכבר הגיע להאמבל או דומיו אמור להיות בשלב די נקי.

קרא את מה שהם כותבים: הם אמנם לא פרסמו מספרים יבשים אבל הבעיה שהם מציינים היא שלקוחות דורשים מהם תמיכה שנובעת מהמחשב שלהם ולא מהמשחק עצמו (הגדרות חומרה, דרייברים וכדומה) ועל זה הם מכלים את שעות התמיכה שלהם.
אבל הנקודה היא שלהם יש את המספרים. לי ולך ולנדב לעומת זאת אין מספרים. אבל גם אין לנו שום סיבה לא להאמין להם, פשוט כי לצאת בהצהרה כזו זו בכל מקרה חתיכת התאבדות עסקית. אם לקוח בדולר כן היה רווחי עבורם אז הם לא היו טורחים להתלונן על זה מלכתחילה.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי Klayman » 11 ספטמבר 2014, 18:10

קראתי את מה שהם כותבים. מצטער, אבל הכתיבה מאוווווווווד מגמתית בלי להביא בדל של נתון על מנת לגבות אותה. יש הרגשה של המון אמוציות, אבל ללא נתונים חד-משמעיים זאת שפיכת זעם לריק. אם להגיד את האמת, אני מתפלא עליך שלקחת את הפוסט כ''כ קשה. התקלות העיקריות שהם הזכירו שמכניסות הרבה בעיות הן עם מאיצים גרפיים של אינטל. אז תתכבדנה חברת הכלבלבים ותודיע לכל מי שמתקין את המשחק עם מאיץ גרפי שכזה, להתקין עדכון. אפשר למצוא הרבה פתרונות חכמים, או שאפשר לכתוב פוסט די בכייני וילדותי באינטרנט.

אם המשחק של הכלבלבים הנחמדים הללו גורר כ''כ הרבה בקשות תמיכה, כנראה שהוא לא עבר אופטימזציה כמו שצריך/בעל רמה כללית ירודה. בכל מקרה, הדיון קצת מיותר כל עוד אין נתונים אמיתיים לדבר עליהם. כמה לקוחות קנו את המשחק ובאיזה מחיר ממוצע? כמה מהם יצרו קשר עם התמיכה הטכנית? כמה מתוך הפניות לתמיכה הטכנית נבעו מבעיות במחשבים של אנשים וכמה מבעיות במשחק? מה אחוז הבעיות שהן כאלו ממחשבים של אנשים היה ניתן לפתור באמצעות קצת יותר אופטימיזציה/רמה כללית גבוהה יותר של הסטודיו?

אגב, אני לא יודע מי החברה הזאת, כי לא שיחקתי באף משחק שלה, אבל ואללה? גם הוציאו את כל החשק לקנות משחק שלהם אפילו בעשרים סנט.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 12 ספטמבר 2014, 08:59

לא מוצא שם כל כך אמוציות אלא במקרה הטוב מרירות. כנראה שכל אחד מאיתנו קורא את זה עם הטון שלו.
הנקודה היא שמפתחים בדרך כלל לא מדברים על הדברים האלו בכלל ולכן זה מאד מעניין לראות מישהו חושף את הכלכלה 101 שמאחורי כל נושא המבצעים ומצד שני התמיכה.

אתה גם כותב את זה כאילו לא הם לא מנסים למצוא פתרונות חכמים גם ככה... אבל תאמין לי שהרעיון של "להודיע לכולם להתקין עדכון" זה לא באמת משהו שאנשים טורחים לקרוא או לעשות. התמיכה שלך עדיין תוצף במיילים זועמים מאנשים שהמשחק לא עובד להם ואני מבטיח לך שאפילו בקרב אנשים שהם tech savvy אתה לפעמים מוצא שאלות מביכות בפנייה לתמיכה.

כמו שכבר ציינתי קודם, מדובר במשוואה מאד פשוטה. אם עלות תמיכה בלקוח בודד * אחוזי הלקוחות שדורשים תמיכה > מחיר המשחק הממוצע, עדיף לך כבר להתעלם מהאנשים שמבקשים תמיכה. הרי אם מדובר בחתך הקהל שקונה ברובו את המשחקים רק בבאנדלים אתה גם ככה לא תראה מאותו לקוח הכנסה עתידית שמתקרבת לכסות את העלות שאתה משקיע בו. מעט מאד לקוחות שקונים את המשחק שלך בבאנדל יהיו כאלו שיתלהבו ממנו כל כך עד שאת המשחק הבא שלך הם יחליטו לקנות כבר בהשקה.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי Klayman » 12 ספטמבר 2014, 10:09

נו טוב.. כנראה שאתה מעדיף להתייחס לסימפטום ולא לבעיה. בהחלט אפשר למצוא פתרונות חכמים ויצירתיים לצמצום בעיות שאנשים חווים עם המשחק (כמו פשוט לא להפעיל את המשחק אם הדרייבר של אינטל לא מעודכן או עוד פתרונות אחרים). ואפשר גם פשוט להשתפר כחברה ולא להוציא מוצרים שבורים כ''כ שדורשים כ''כ הרבה תמיכה. כל עוד לא ישוחררו נתונים, אני רואה בפוסט של החברה בכייני וחסר טעם, כי יכול להיות שרוב הבעיות שאנשים חווים הן כתוצאה מחוסר יכולת טכנית בכתיבת המשחק או חוסר בקצת ראייה מרחבית בנוגע לבעיות שחוזרות על עצמן ודורשות טיפול.

הבנתי את המשוואה כבר בפעם הראשונה שהצגת אותה. מה שאתה לא מבין (או בוחר להתעלם ממנו), זה שאם אחוז כ''כ גדול של לקוחות דורש תמיכה, כנראה שמשהו במוצר דפוק/מקולקל/השלם את החסר. אם הם ענו לכ''כ הרבה בקשות תמיכה ולא הצליחו ללמוד מהן על הבעיות הנפוצות ביותר עם המשחקים שלהם, אז זה חבל מאוד, וכנראה שלא ממש מגיעה לכלבלבים החמודים שום אמפתיה בנושא.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ספטמבר 2014, 12:30

swym כתב:נכון, רק שזה לא באמת משנה כי מדובר בעניין יחסי: הרי גם במכירות האמבל באנדל המשחקים מוכרים מאות אלפי עותקים ויותר. אבל הנקודה היא שמתחת למחיר של X פר עותק, עלות התמיכה המשוקללת (= עלות תמיכה בלקוח בודד * אחוזי הלקוחות שדורשים תמיכה) כבר עולה לחברה יותר מהכסף שנכנס.


רק עכשיו הבאתי לך שלל דוגמאות למשחקים בני פחות משנה שנכנסים להאמבל באנדל ואתה עדיין דן איתי ב"הרבה אחרי תקופת המכירה"?
הנה, בהאמבל אינדי באנדל 12 אנחנו רואים ממש עכשיו לא רק כמה ממשחקים האינדי הכי נחשבים של שנה שעברה אלא אפילו משחקים מחצי השנה האחרונה כמו Luftrausers (שזכה אגב לביקורות טובות מאד, ככה שלא מדובר בפלופ). אני אפילו לא אדבר על זה שPrison Architect שעדיין לא יצא כי הוא נמצא בEarly Access מופיע שם, או על באנדלים מתחרים לHB שמכניסים משחקי Greenlight לרשימה.


קרא את מה שהם כותבים: הם אמנם לא פרסמו מספרים יבשים אבל הבעיה שהם מציינים היא שלקוחות דורשים מהם תמיכה שנובעת מהמחשב שלהם ולא מהמשחק עצמו (הגדרות חומרה, דרייברים וכדומה) ועל זה הם מכלים את שעות התמיכה שלהם.
אבל הנקודה היא שלהם יש את המספרים. לי ולך ולנדב לעומת זאת אין מספרים. אבל גם אין לנו שום סיבה לא להאמין להם, פשוט כי לצאת בהצהרה כזו זו בכל מקרה חתיכת התאבדות עסקית. אם לקוח בדולר כן היה רווחי עבורם אז הם לא היו טורחים להתלונן על זה מלכתחילה.

לא באמת הבאת לי דוגמאות למשחקים בני פחות משנה שנמצאים בהאמבל באנדל, 90% מהמשחקים שהבאת לא הגיעו בשנה הראשונה שלהם. כמו שכבר אמרתי, יש חרגים, אבל 99% מהמשחקי אינדי לא מגיעים להאמבל באנדל בשנה הראשונה, הם מגיעים כשהם מפסיקים למכור. קודם הם עוברים מבצעי סטים, אחרי זה מבצעי סטים יותר גדולים, מאוחר יותר מבצעי סטים גדולים אפילו יותר ואז אולי הם מגיעים להאמבל באנדל. אפילו המשחק הספציפי הזה של פאפי גיימס, זה שהכתבה עליו, יצא להאמבל באנדל בול שנה אחרי שהוא יצא כך שאפילו הוא לא משחק שהגיע להאמבל באנדל תוך פחות משנה.

בנושא הלהאמין או לא להאמין להם, הם לא הציגו מספרים, המשחק שלהם לא בדיוק היה הפנינה של ההאמבל באנדל (את החבילה הספציפית ההיא קנו בשביל אוסמוס וברייד שהיו הגדולים שם) והם כשלו בלהסביר איך משחק ששבריר מהלקוחות שקנו אותו פנו לתמיכה התכנית גרם לזה שלקוחות שהתקשרו היו שווים "בקושי כוס קפה".
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 15 ספטמבר 2014, 14:28

Klayman כתב:נו טוב.. כנראה שאתה מעדיף להתייחס לסימפטום ולא לבעיה. בהחלט אפשר למצוא פתרונות חכמים ויצירתיים לצמצום בעיות שאנשים חווים עם המשחק (כמו פשוט לא להפעיל את המשחק אם הדרייבר של אינטל לא מעודכן או עוד פתרונות אחרים). ואפשר גם פשוט להשתפר כחברה ולא להוציא מוצרים שבורים כ''כ שדורשים כ''כ הרבה תמיכה. כל עוד לא ישוחררו נתונים, אני רואה בפוסט של החברה בכייני וחסר טעם, כי יכול להיות שרוב הבעיות שאנשים חווים הן כתוצאה מחוסר יכולת טכנית בכתיבת המשחק או חוסר בקצת ראייה מרחבית בנוגע לבעיות שחוזרות על עצמן ודורשות טיפול.

הבנתי את המשוואה כבר בפעם הראשונה שהצגת אותה. מה שאתה לא מבין (או בוחר להתעלם ממנו), זה שאם אחוז כ''כ גדול של לקוחות דורש תמיכה, כנראה שמשהו במוצר דפוק/מקולקל/השלם את החסר. אם הם ענו לכ''כ הרבה בקשות תמיכה ולא הצליחו ללמוד מהן על הבעיות הנפוצות ביותר עם המשחקים שלהם, אז זה חבל מאוד, וכנראה שלא ממש מגיעה לכלבלבים החמודים שום אמפתיה בנושא.

אתה אשכרה מציע פה לחסום את הפעלת המשחק אם הדרייבר של אינטל לא מעודכן!? אתה לא מכיר את כל ההיסטוריה של המשחקים שמנסים לבדוק איזו גירסה של איזה רכיב חומרה קיימת ואז מתחרבנים לחלוטין כשיצרן החומרה מחליט מתישהו לעבור לצורת עבודה אחרת? עזוב דרייברים: יש היום משחקים שטוענים בכח שאתה חייב לשדרג את גירסת החלונות שלך ל98 כי במקור הם עשו את הבדיקה הזו מול חלונות 95 אבל היום מסתבר שגם 7 קטן מ-98...

לגבי המשוואה: נראה לי שדווקא מה שאתה לא מבין (או בוחר להתעלם ממנו) זה שאחוז הלקוחות לא צריך להיות גדול. גם תמיכה ב1% מהלקוחות בלבד היא יקרה ברגע שמכל לקוח נכנס לך פחות מדולר בודד, אבל השעתיים תמיכה שתשקיע בו יעלו לך עשרות דולרים לשעה. דווקא כשמדובר במיעוט לקוחות שנתקל בבעיות אז בחישוב כלכלי קר פשוט עדיף פשוט להתעלם מהלקוח הזה - מספיק לך 99% הלקוחות שהמשחק עובד להם.

DrKeo כתב:לא באמת הבאת לי דוגמאות למשחקים בני פחות משנה שנמצאים בהאמבל באנדל

אתה רציני? רק לפני כמה פוסטים נתתי לך דוגמא לשלל משחקים שיצאו בהאמבל באותה השנה או בשנה העוקבת. אני לא אתחיל לחשב עכשיו להשוות תאריכים מדוייקים כדי לברר מה יצא שנה פלוס 3 חודשים אחרי ומה יצא שנה מינוס 3 חודשים לפני - אבל בהחלט היו גם כאלו וגם כאלו בניגוד מוחלט למה שאתה רושם כאן. מספיק לזכור את Dead Space 3 שיצא בבאנדל רק חצי שנה מההשקעה בשביל למוטט את כל הטענה שלך, שלא נדבר על זה שעכשיו אנחנו רואים עוד דוגמא כזו בהאמבל אינדי באנדל החדש

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי InterAl » 15 ספטמבר 2014, 19:57

תהיה בטוח שאם למכור בדולר לא היה רווחי, ההאמבל בנדל לא היתה מצליחה כל כך. העובדה היא שבמשך שנים מפתחים נלחמים על הזכות להיכלל בה, וזה לא בגלל שהם אוהבים להפסיד כסף.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי Klayman » 15 ספטמבר 2014, 20:55

swym כתב:אתה אשכרה מציע פה לחסום את הפעלת המשחק אם הדרייבר של אינטל לא מעודכן!? אתה לא מכיר את כל ההיסטוריה של המשחקים שמנסים לבדוק איזו גירסה של איזה רכיב חומרה קיימת ואז מתחרבנים לחלוטין כשיצרן החומרה מחליט מתישהו לעבור לצורת עבודה אחרת? עזוב דרייברים: יש היום משחקים שטוענים בכח שאתה חייב לשדרג את גירסת החלונות שלך ל98 כי במקור הם עשו את הבדיקה הזו מול חלונות 95 אבל היום מסתבר שגם 7 קטן מ-98...

לגבי המשוואה: נראה לי שדווקא מה שאתה לא מבין (או בוחר להתעלם ממנו) זה שאחוז הלקוחות לא צריך להיות גדול. גם תמיכה ב1% מהלקוחות בלבד היא יקרה ברגע שמכל לקוח נכנס לך פחות מדולר בודד, אבל השעתיים תמיכה שתשקיע בו יעלו לך עשרות דולרים לשעה. דווקא כשמדובר במיעוט לקוחות שנתקל בבעיות אז בחישוב כלכלי קר פשוט עדיף פשוט להתעלם מהלקוח הזה - מספיק לך 99% הלקוחות שהמשחק עובד להם.


אתה נתפס לדוגמא קטנה ובונה עליה טיעון גדול. מיותר. בכל מקרה - חישוב כלכלי קר וGood Business לא תמיד הולכים יד ביד. בחישוב כלכלי קר, לא משתלם לבר לחלק צ'ייסרים חינם ליושביו מדי כמה זמן, אבל היי, זה מייצר לקחות קבועים.. כנ''ל שירות טוב עם ברמן וצוות מלצרים טובים שמשלמים להם קצת יותר ממישהו שהרגע יצא מהצבא ויודע רק למזוג בירה, וגם זה בקושי. זה עולה יותר.. ''לא כלכלי'' אבל יוצר אווירה טובה במקום, שבתורה מביאה לקוחות.

במקרה של הכלבלבים (הדי עלומים, בוא נודה על האמת.. ממש לא נראה לי שהם איזה עילוי אינדי מטורף), הרי שמה הבעיה? קשה להם על הPC והם צריכים לתמוך ומוכרים אותם בדולר? שיוציאו רק לקונסולה. יש היום מספיק ערוצים לכל אינדי שרוצה - או במילים אחרות, שלא יבכו, זה די מכוער ומוזיל את הערך שלהם. בטח שלכנות את הלקוחות שלך ''חסרי כל תועלת'' לא יוצר לקוחות חדשים, ואף מרחיק את הקודמים - איפה זה משתלב בחישוב הכלכלי הקר שלך?
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 17 ספטמבר 2014, 02:05

swym כתב:אתה אשכרה מציע פה לחסום את הפעלת המשחק אם הדרייבר של אינטל לא מעודכן!? אתה לא מכיר את כל ההיסטוריה של המשחקים שמנסים לבדוק איזו גירסה של איזה רכיב חומרה קיימת ואז מתחרבנים לחלוטין כשיצרן החומרה מחליט מתישהו לעבור לצורת עבודה אחרת? עזוב דרייברים: יש היום משחקים שטוענים בכח שאתה חייב לשדרג את גירסת החלונות שלך ל98 כי במקור הם עשו את הבדיקה הזו מול חלונות 95 אבל היום מסתבר שגם 7 קטן מ-98...

לגבי המשוואה: נראה לי שדווקא מה שאתה לא מבין (או בוחר להתעלם ממנו) זה שאחוז הלקוחות לא צריך להיות גדול. גם תמיכה ב1% מהלקוחות בלבד היא יקרה ברגע שמכל לקוח נכנס לך פחות מדולר בודד, אבל השעתיים תמיכה שתשקיע בו יעלו לך עשרות דולרים לשעה. דווקא כשמדובר במיעוט לקוחות שנתקל בבעיות אז בחישוב כלכלי קר פשוט עדיף פשוט להתעלם מהלקוח הזה - מספיק לך 99% הלקוחות שהמשחק עובד להם.


אתה רציני? רק לפני כמה פוסטים נתתי לך דוגמא לשלל משחקים שיצאו בהאמבל באותה השנה או בשנה העוקבת. אני לא אתחיל לחשב עכשיו להשוות תאריכים מדוייקים כדי לברר מה יצא שנה פלוס 3 חודשים אחרי ומה יצא שנה מינוס 3 חודשים לפני - אבל בהחלט היו גם כאלו וגם כאלו בניגוד מוחלט למה שאתה רושם כאן. מספיק לזכור את Dead Space 3 שיצא בבאנדל רק חצי שנה מההשקעה בשביל למוטט את כל הטענה שלך, שלא נדבר על זה שעכשיו אנחנו רואים עוד דוגמא כזו בהאמבל אינדי באנדל החדש

מצחיק אותי שזה מה שבחרת להגיב אליו, ביחוד שדווקא נדבקת לds3 כדוגמה ה״ממוטטת את הטענות שלי״ שמדובר באחד מכשלונות הaaa הגדולים של הדור האחרון. Ea חלקה אותו בחינם (גם אני קבלתי אגב) ארבעה שבועות אחרי שהוא יצא. רוב הרשימה שלך אגב הגיע לבאנדל אחרי גיל שנה.

אוי אוי אוי, משחק שעלה 5-10 דולר נמכר אחרי שנה+ ב1$? אבוי לנו. הרי בלי מבצעים הוא היה מוכר במליארדים אבל היוצרים שלו החליטו לוותר על הכסף ולעבור לפילונטרופיה ולחלק אותו ב1$ :roll:

נו באמת גיא, משחקים מגיעים להאמבל כי הם מתים מכירתית, לא כי הם מעיפים עותקים. קח כדוגמה משחק שאתה בעצמך העלת, frozen synopsis. הבאנדל שלו (שכלל אותו בלבד אגב, נדמה לי שמאוחר יותר צרפו איזה משחק סוג ז׳ כבונוס אבל החבילה הייתה לפרוזן בלבד) עשה 1.1 מליון דולר והבאנדל הגיע אולי מהר אחרי צאת המשחק אבל פאקינג 1.1 מליון דולר. לא ממש משנה לי מה תגיד או איך תסובב את זה, שום דבר שהוא לא סטים סייל או האמבל באנדל לא יכל להכניס 1.1 מליון דולר על משחק אינדי בין יותר משבועיים שלושה (חוץ מאשרסופר חריגים, נגיד מיינקראפט). זה מספיק כסף בשביל להקים מוקד תמיכה של 4 אנשים ובמקביל לממן את כל המשחק ההמשך.

אז חברה אחת נכוותה כי היא בנתה קטסטרופה טכנית או לא יודע למה. לי זה נשמע כמו מרמור אבל וואללה, אם הם לא עומדים בחום שיצאו מהמטבח.

בנושא התמיכה וה1$. אם כמו שאמרת זה לקוח בעייתי לכל 100 לקוחות אז מדובר ב100$ לעזרה ללקוח. לרוב הלקוחות משקיעים דקות בכתיבת מייל, אולי שני מיילים. נו באמת, שעתיים תמיכה ללקוח? נציג מטפל ב4.5 לקוחות ביום? מאיפה אתה מביא את החישובים האלה. שלא נדבר על זה ש100$ זה יותר ממה שמרוויח איש תמיכה ביום עבודה שלם ברוב הארצות, אפילו 4 ימי עבודה אם אתה עושה out source להודו.

בקיצור, בולשיט. לקוח שמתקשר לתמיכה שווה עשרות דולרים, נציג מטפל בו תוך דקות (ביחוד אם זה ״תוריד בבקשה דרייבר כרטיס מסך חדש. עבד? יום טוב״), אני לא קונה את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי swym » 20 ספטמבר 2014, 20:56

InterAl כתב:תהיה בטוח שאם למכור בדולר לא היה רווחי, ההאמבל בנדל לא היתה מצליחה כל כך. העובדה היא שבמשך שנים מפתחים נלחמים על הזכות להיכלל בה, וזה לא בגלל שהם אוהבים להפסיד כסף.

למכור בדולר זה תמיד רווחי. לתמוך בצרכן שקנה משחק בדולר זה כבר לא רווחי.

Klayman כתב:אתה נתפס לדוגמא קטנה ובונה עליה טיעון גדול. מיותר. בכל מקרה - חישוב כלכלי קר וGood Business לא תמיד הולכים יד ביד. בחישוב כלכלי קר, לא משתלם לבר לחלק צ'ייסרים חינם ליושביו מדי כמה זמן, אבל היי, זה מייצר לקחות קבועים..

לפי הדוגמא שלך בחישוב כלכלי קר דווקא משתלם לחלק צייסרים... השאלה היא רק כמה.

Klayman כתב:או במילים אחרות, שלא יבכו, זה די מכוער ומוזיל את הערך שלהם. בטח שלכנות את הלקוחות שלך ''חסרי כל תועלת'' לא יוצר לקוחות חדשים, ואף מרחיק את הקודמים - איפה זה משתלב בחישוב הכלכלי הקר שלך?

בחישוב הכלכלי הקר שלי זה נכנס לסעיף של "להיות כנים עם הלקוחות שלך". הם אומרים את מה שרוב המפתחים חושבים ופשוט אין להם אומץ להגיד: קניתם את המשחק שלנו בשלושים סנט? אחלה ותודה - רק אל תתפלאו כשאתם לא מקבלים תמיכה נורמלית כשכרטיס המסך שלכם עושה בעיות.

DrKeo כתב:מצחיק אותי שזה מה שבחרת להגיב אליו, ביחוד שדווקא נדבקת לds3 כדוגמה ה״ממוטטת את הטענות שלי״

כשהטענה היא "לא באמת הבאת לי דוגמאות למשחקים בני פחות משנה שנמצאים בהאמבל באנדל", דוגמא אחת מספיקה למוטט אותה. הבאתי יותר מאחת, DS3 פשוט היתה הדוגמא הכי קיצונית. כשכל שאר התגובה שלך נשמטת על הנחת בסיס מוטעית (או סתם לא רלוונטית לנושא), אין טעם לדון בהמשך התגובה.
למה זה אמור לעניין מישהו בכלל שמשחקים שמגיעים לבאנדל הם כאלו שמוכרים גרוע (למרות ששוב, זה טיעון קצת הזוי בהתחשב בעובדה שיש שם משחקי early access) אם לא על זה הדיון בכלל? עלות התמיכה הרי לא משתנה פה גם כשמדובר במשחק בן שנה.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי Klayman » 20 ספטמבר 2014, 21:22

זה *יכול* להשתלם לחלק צ'ייסרים. באותה המידה אתה יכול לחלק צ'ייסרים ואחרי חודשיים אף אחד לא יבוא כי כל השאר מסביב חרא. אז הפסדת גם כסף על הצ'ייסרים וגם לקוחות.

אז בוא נסכם - אין מספרים בהודעה הבכיינית של הכלבלבים, ואתה עושה עבודה לא משהו בלהגן על החשבון שהם בחרו להציג, בלי שביב של מידע אמיתי. אז אני סיימתי עם משחקי ה''נדמה לי'' האלה, עד אשר יוצגו נתונים חותכים. הכלבלבים לא רוצים להציג נתונים? כנראה שיש להם סיבה. ''להיות כנים על הלקוחות שלך'' זה אחלה. אבל כנראה שזה לא יזכה אותם במעריצים חדשים - וגם נראה שהכנות שלהם לא משהו כי הם לא באמת חושפים נתונים אלא רק בוכים.. אף אחד לא אוהב שאומרים לו שהוא חסר ערך (אולי יש כאלה בעצם, אז אם אתה כזה ונפגעת, סליחה). בעיקר עושה חשק למצוא טורנט ולהוריד את המשחק שלהם :P או בעצם לקנות אותו באיזה באנדל (ועכשיו עברנו ל30 סנט ולא דולר) ולבקש תמיכה, אבל רעה כזאת, עם מיילים על פני חודש.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: הצד האפל של משחקים בדולר

הודעהעל ידי DrKeo » 21 ספטמבר 2014, 00:39

swym כתב:כשהטענה היא "לא באמת הבאת לי דוגמאות למשחקים בני פחות משנה שנמצאים בהאמבל באנדל", דוגמא אחת מספיקה למוטט אותה. הבאתי יותר מאחת, DS3 פשוט היתה הדוגמא הכי קיצונית. כשכל שאר התגובה שלך נשמטת על הנחת בסיס מוטעית (או סתם לא רלוונטית לנושא), אין טעם לדון בהמשך התגובה.
למה זה אמור לעניין מישהו בכלל שמשחקים שמגיעים לבאנדל הם כאלו שמוכרים גרוע (למרות ששוב, זה טיעון קצת הזוי בהתחשב בעובדה שיש שם משחקי early access) אם לא על זה הדיון בכלל? עלות התמיכה הרי לא משתנה פה גם כשמדובר במשחק בן שנה.

״אבל איזה משחק מגיע ל1$ בשנה הראשונה? אולי משחק סופר כושל.״.
זה מה שאמרתי גיא, אתה מסתובב סביב הזנב שלך. מפתחות לא מגיעות להאמבל באנדל כי דאע״ש חטפו אותם וכפו עליהם, הם עושים את זה כי המשחק שלהם הפסיק למכור. למשחקים כושלים כמו ds3 זה קורה אחרי חצי שנה, למשחקים מצליחים זה קורה אחרי יותר משנה, חיתוך הזמן לא באמת רלוונטי.

בחרת להתעלם מרוב ההודעה שלי, אז אני אחזור ואומר שהנתונים הם בולשיט ולחשב כמו ילד קטן ״מכרתי משחק בדולר אז יש לתמיכה שלי דולר לטפל בו״ זו באמת ערמת גיבובים. כמו שקליימן אמר, הם הציגו אפס נתונים, רק דמעות שהמשחק שלהם כושל ואפילו ההאמבל בנדל לא הצליח להציל אותם.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 192 אורחים