Stick כתב:הבעיה שלי היא בעיקר עם משחקים מבוססי גיימפלי נטו שמקיעים סתם הרבה משאבים בעולם פתוח במקום בדברים אחרים.
הוויצר למשל הוא ממש לא משחק גיימפלי, למעשה הגיימפלי הוא החלק הפחות טוב במשחק, והמשחק הוא משחק של סיפור. לכן העולם הגדול שמספר את הסיפור בעצמו עם המון דמויות משרת את המטרה בצורה טובה וזה אחד המשחקים היחידים שאני יכול להגיד שמבחינת הטעם האישי שלי הוא היה פחות טוב דווקא בלי העולם הפתוח (למעשה הוא היחיד שעולה לי כרגע לראש).
AC למשל הוא משחק שצריך להתבסס על הגיימפלי שלו, המערכת תנועה בין הבניינים היא נהדרת והעולם הגדול והיפייפה שלו פשוט ריק מתוכן וסתמי (גם אם מלא דמויות) שלא נותן כלום חוץ מצורך לרוץ כל הזמן מנקודה אחת לשנייה. אמנם קצת קשה לחשוב על AC עכשיו בלי הערים הענקיות כי זה חלק מסימן ההיכר כבר אבל אני באמת חושב שאם הוא היה בנוי כמשחק של 10-15 משימות גדולות שנותנות כל פעם איזור מפורסם אחר מתקופת המשחק שיהיה בנוי בצורה לינארית יותר, הוא היה יוצא הרבה יותר טוב.
לטעמי משחקי עולם פתוח צריכים להיות כמו הוויצר (כמו שאמרתי, לא מתבססים על הגיימפלי - העולם הוא המשחק ומשרת מטרה סיפורית) או כמו משחקים כדוגמאת JC שפשוט נותנים לך להתפרע ולעשות מה שאתה רוצה בתוך העולם.
משחקים כמו AC או ארקהם נייט (או גם MGS5 שהוא קצת מוזר, כי יש עולם פתוח פשוט מת לגמרי אבל המשימות עצמן בנויות בצורה הרבה יותר סגורה ומהודקת בתוך גבולות ברורים. גם ככה בין כל משימה אתה מגיע לתפריט במסוק ולטעמי העולם שבין האיזורים הוא סתם. מי יודע, אולי אם המשאבים לא היו הולכים לעולם שבין המשימות היינו מקבלים עוד איזה משימה או שתיים שחסרות
) שנותנים סתם מפה גדולה בין הנקודה להתחלת משימה 14 ואז שוב מפה בשביל להתחיל את משימה 15 מפספסים את הנקודה. בסופו של דבר אני חושב שמשחקים כאלו היו הופכים לטובים יותר בלי העולם הפתוח שלהם.
AC הוא לחלוטין לא "משחק גיימפליי" (כפי שאתה מתאר). הגיימפליי הוא החלק הפחות מעניין שלו (זולת מערכת הטרוורסיה המבריקה שלו, שעדין לא היה משחק יחיד שהתעלה על הגירסא הכי מוקדמת שלה, מ2007). למעשה, הוא מעולם לא היה יותר מserviceable (שוב, פרט למערכת הטרוורסיה).
החלקים המעניינים והחשובים ביותר בסדרה הם בדיוק הדברים שאתה היית מעדיף שלא יהיו - העולם והדרך שבה מסופר הסיפור של התקופה דרך העולם. אם זה דרך האנשים ומה שהם עושים (משהו שמשחקי העולם הפתוח של יובי עושים יותר טוב אפילו ממלכי הז'אנר רוקסטאר ובאופן עקבי, זה כמות הדברים שהNPC במשחק הזה עושים. רק כדי לגרום לעולם להרגיש יותר אמיתי), הארכיטקטורה, הסיפור עצמו (הנה, למשל בסינדיקט זה הולך להיות סיפור שמתרכז סביב מצוקת הפועלים שאפיינה את התקופה של המהפיכה התעשייתית) וכן הלאה.
בלי העולם הפתוח והיכולת להנות מכמה שהוא חי ואותנטי, הקסם של הסדרה והיכולת שלה לגרום לך להרגיש שאתה שם, פשוט היו נעלמים. AC היא כנראה הסדרה שבה הכי בולט העניין הזה של עולם פתוח שמשרת את הסיפור והאווירה. אין שום דרך לתאר את העולמות הפתוחים בסדרה הזאת כסתמיים. הם החלק הכי חשוב (והכי מרשים והכי מוצלח) בכל משחק בסדרה.
גם בסדרת ארקהם קל לראות שהמעבר לעולם פתוח טרם המון בכל הנוגע לאווירה. כשאתה מרחף מעל עיר ונופל מהשמים על חבורה של בריונים, אתה מרגיש כמו בטמן. הגזימו עם זה באוריג'ן ונייט, לפי דעתי והפכו את העיר להרבה יותר מידי גדולה. באוריג'ן זה פשוט הפך את הטרוורסיה לפחות מהנה (בעיקר בגשר המעצבן). בנייט זה נבע מכך שהם החליטו להוסיף את המכונית והרגישו צורך עז לגרום לשחקן להשתמש בה והיא פשוט לא היתה כיפית במיוחד לשימוש.
אפשר להגיד שעם המעבר לעולם הפתוח גם נאבדו דברים מסוימים ואני מסכים עם זה, אבל אין בכלל שאלה בנוגע לכך שהעולם הפתוח במשחקי ארקהאם בהחלט תורם לא מעט לאווירה ולסיפור.
כמובן שבהתאם, יש גם סדרות שבהן העולם הפתוח הופך את המשחקיות ליותר טובה. אם זה הדוגמא הברורה מאליה של סדרת GTA, JUST CAUSE וקראקדאון.
אני חשוב שהדוגמא הכי מוצלחת לאיך עולם פתוח תורם גם לסיפור ולאווירה וגם מוסיף המון לגיימפליי, זה משחקי FAR CRY, עם דגש על FAR CRY 3. במקרה הזה העולם הפתוח הוא הסיבה לכך שיש אווירה נהדרת של אי חסר חוק שבו השחקן הוא צייד על שיכול לתקוף את האויבים שלו באינספור דרכים. ברגע שהמשחק לינארי, התוספת האדירה הזאת לגיימפליי (החופש לבחור מאיפה לתקוף ואיך) הופכת להרבה יותר מוגבלת. אם זה בהיילו שהסנדבוקס שלו הוא בדיחה ליד פאר קריי, או קרייסיס שדווקא עשה את זה בצורה יפה, בזכות היכולות השונות של הדמות שלך.
FAR CRY 3 לבדו מספיק כדי לסתור את הטענה שלך שמשחק עולם פתוח לא צריך להיות "משחק גיימפליי". מדובר באחד השוטרים הכי מהודקים שיצאו אי פעם.
אין שום דבר רע באופן עקרוני בעיצוב משחקים פתוחים. זה בדיוק מה שאמרתי גם בתקופה שכל העולם ואחותו התלוננו כל הזמן על כמה שמשחקים לינאריים זה מחורבן ושמשחקים חייבים להתקדם לכיוון פתוח יותר.
הטענה שמשמחק עם עולם פתוח לא יכול להיות כזה שהגיימפליי שלו חשוב חסרת בסיס בדיוק כמו הטענה ההפוכה. לא חסרות דוגמאות שבהן העולם הפתוח היה הבסיס לגיימפליי נהדר (GTA, קראקדאון וכן הלאה) ולא חסרות דוגמאות שבהן נעשה שימוש בעולם פתוח בשביל ליצור אווירה וסיפור (הוויטצ'ר 3, סדרת AC).
כמו שהסברתי, גם יש דוגמאות שבהן העולם הפתוח חשוב באותה המידה גם לסיפור וגם למשחקיות וכמובן שבמעט משחקים אפשר להגיד שהוא באמת מוסיף אך ורק לאחד מהם.
ובדיוק כמו שאמרתי גם כאנשים בכו על כמה שכל המשחקים לינאריים מידי, משחק לא יהיה אוטומטית טוב יותר בעולם פתוח, או בשלבים לינאריים. הוא בטוח יהיה שונה, אבל לא טוב או גרוע בהכרח. כל blanket statement בעניין, כמו "AC יהיה טוב יותר כמשחק לינארי" משוללת כל יסוד.