משחקי 2015

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 27 ינואר 2016, 15:36

DrKeo כתב:אני די בטוח שאת המשחק של איימי כולנו נרוץ לקנות :)


לכל הפחות, אלו שלא ירוצו לקנות יבכו ממש הרבה על זה שיש לו DLC, על זה שהוא משחק לינארי/משחק עולם פתוח ועל זה שאפשר לקנות צבעים של חרבות אור וגלימות עבור המולטיפלייר בחצי דולר לחתיכה. אז כולם יהנו ממנו. גם אלו שלא מסוגלים להנות מכלום.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Klayman » 04 פברואר 2016, 12:17

באטמן ארקהאם נייט בוטל לMAC, לינוקס וכמובן STEAMOS. החזרים כספיים מחולקים למי שהזמין מראש.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 04 פברואר 2016, 12:42

ממש שוק. SOS מתה במים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Klayman » 04 פברואר 2016, 13:05

אגב, אני אני צריך להדגיש שההחזרים הכספיים יוענקו רק למי שיפנה לסטים ויבקש.. כך לפחות לפי ההודעה הרשמית של WB. אם מישהו לא קיבל את ההודעה שהגרסאות בוטלו, הוא פשוט ישאיר שם את הכסף לנצח/ישכח מזה. :P. וכן, SOS במצב לא טוב, אבל לאף אחד לא באמת אכפת. קרא את החוויה של הכתב של ארס טכניקה שפרסמתי בת'רד ואלב. ''קונסול גיימר'' קלאסי היה לוקח את המכשיר בחזרה לחנות. הצעדים שהוא עשה שם הם הרבה מעבר להבנה של המשתמש הפשוט.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 04 פברואר 2016, 16:34

ועדין הוא לא הצליח על מחשב של 5000 שקלים שיש בו 960GTX מסכן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 04 פברואר 2016, 16:39

Klayman כתב:אגב, אני אני צריך להדגיש שההחזרים הכספיים יוענקו רק למי שיפנה לסטים ויבקש.. כך לפחות לפי ההודעה הרשמית של WB. אם מישהו לא קיבל את ההודעה שהגרסאות בוטלו, הוא פשוט ישאיר שם את הכסף לנצח/ישכח מזה. :P. וכן, SOS במצב לא טוב, אבל לאף אחד לא באמת אכפת. קרא את החוויה של הכתב של ארס טכניקה שפרסמתי בת'רד ואלב. ''קונסול גיימר'' קלאסי היה לוקח את המכשיר בחזרה לחנות. הצעדים שהוא עשה שם הם הרבה מעבר להבנה של המשתמש הפשוט.


כל הקטע של הSM הזוי. מלכתחילה הרעיון בבסיס של המוצר הזה משונה ולא ברור מי יצטרך אותו בכלל. אם מוסיפים על זה את העובדה שהביצוע פשוט מחורבן ושהמחיר פשוט פסיכי ובאמת שאני לא רואה איך זה יהיה שום דבר מעבר לכשלון מוחלט.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 04 פברואר 2016, 17:23

היה משהו יפה בקונספט הראשוני אבל הוא היה עובד רק אם הייתה תמיכה כמעט מלאה של כל התעשיה (כי אין עכשיו שום משחק שם) ושיפור ביצועים משמעותי. חוץ מזה DX12 פחות או יותר הרג את הרעיון כך או כך, כל הגמגומים והשיהוקים שSOS היה אמור לגהץ (וכנראה נכשל לפי הביצועים) DX12 מתקן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי swym » 08 פברואר 2016, 07:54

בתור מי שהיה מלכתחילה הפאסימי ביותר לגבי הרעיון של Steam Machines (כי למה לשלם בעולם הPC פרמיה עבור מותג כשאותם חלקים במוצר OEM יעלו פחות ויתנו בדיוק את אותה תוצאה), תנו לי דווקא להיות אופטימי לגבי הקונספט של SteamOS עצמו: עם Vulkan שתופס תאוצה והולך להחליף בקרוב את OpenGL המקרטע, ועם תמיכה הולכת ועולה בדרייברים פתוחים (לפחות מצד AMD) יש פתאום הצדקה. אני מאמין שמשחקים עתידיים הולכים לאמץ את וולקן במקביל לDX12, ואולי אפילו לתעדף אותו כי אין לו חסרונות מהותיים בהשוואה לDX12 ומצד שני לתמוך בו אומר נתח שוק הרבה יותר גדול (מלינוקס ומק ועד לכל פלטפורמות המובייל)ץ
אם SteamOS יגיע תוך כמה איטרציות לנקודה שאליה אנדרואיד הגיע מבחינת ממשק משתמש גרפי אז יהיו מספיק אנשים שיבחרו להשתמש בה כמכשיר סטרימינג לסלון שעל הדרך גם יריץ קטלוג משחקים הולך וגדל. חלונות 10 היא עדיין אוברקיל מטורף למי שרוצה מכשיר סלוני, ככה שיש מקום לאלטרנטיבה לצמוח.
אבל זה כבר לא דיון למשחקי 2015...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 08 פברואר 2016, 12:10

הבעיה של SOS היא לא DX12 או המחיר של החומרה, הבעיה היא שכלום לא יוצא לה. המשחק AAA היחידי שיצא לה מסוף 2014 הוא XCOM 2 שזה אחלה ונחמד אבל משחק AAA אחד בשנה+ זה לא משהו שגיימר ישלם עליו כסף או יטרח לעשות לו DUAL BOOT, ביחוד שהביצועים כרגע גרועים יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Klayman » 08 פברואר 2016, 12:25

אבל באטמן AK! אהה רגע... וגם WITCHER 3!! אה.. גם לא? וMGS:V אמור לצאת! אוקיי.. אני מתחיל לראות כאן דפוס מסויים.... אולי Vulkan יצליח להפוך את הקערה על פיה, but i doubt it.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 08 פברואר 2016, 12:54

אין שום סיבה שוולקאן ישנה משהו כי הוא פשוט המקביל של OGL ל-DX12. אם כרגע מפתחים לא מביאים כמעט כלום ללינוקס ובכלל כלום לSOS כשDX11 ו-OGL הם מקבילים למה שהם יביאו יותר בדור הבא של הAPI הללו?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Klayman » 08 פברואר 2016, 13:00

אני לא באמת מאמין בזה.. לכן אמרתי שאני מפקפק. גם אם מתוך 100% AAA יגיעו 25% בשנה לSOS, זה לא מספיק. וכרגע המצב מאוד מאוד רחוק מכך. יחד עם זאת שהחווייה למשתמש הפשוט היא לא טובה - משהו שהייתי מצפה מחברה שמנסה להצדיק את קיומה של מערכת ההפעלה (לא חנות קטנה, כן? )שלה לפתור ולתקן מזמן :roll: - הופכים את SOS לטיעון מאוד לא משכנע. לא לצרכן, ובטח לא למפתח המשחקים.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 08 פברואר 2016, 13:08

כן אתה צודק ב100%. אבל נניח שSOS תעבוד עכשיו מושלם ואפילו יגיעו אליה כמעט כל המשחקים, מה המטרה שלה? הרי אפשר להתקין חלונות ואז יש לך את כל האופציות שבעולם על המחשב. ממשק נוח זה נחמד אבל הוא לא עושה שום דבר חוץ מאשר לשחק במשחקים ואת זה אפשר לעשות בלחיצת כפתור על האייקון של סטים במחשב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Klayman » 08 פברואר 2016, 13:44

זה בסדר. גם ואלב לא יודעת להסביר למה SOS טובה, אז אני לא מרגיש רע כשאני לא יודע להסביר את זה בעצמי.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי swym » 11 פברואר 2016, 16:04

DrKeo כתב:אין שום סיבה שוולקאן ישנה משהו כי הוא פשוט המקביל של OGL ל-DX12. אם כרגע מפתחים לא מביאים כמעט כלום ללינוקס ובכלל כלום לSOS כשDX11 ו-OGL הם מקבילים למה שהם יביאו יותר בדור הבא של הAPI הללו?

וכמה משחקים נתמכים היום בDirectX 12? הסיבה שוולקאן יכול לשנות משהו זה שמדובר פה על כמעט clean slate לשתי המתחרות. הסיבה המרכזית שאנשים היום לא מביאים כמעט כלום ללינוקס זה שOpenGL הוא API מזדקן ובעייתי, ולכן מלחתילה העדיפו לפתח עבור DirectX וזה חסם את האופציה להוציא משחקים מחוץ לאקוסיסטם של חלונות. מקביל, לא היה ערך מוסף למי שרוצה לייצא גם למובייל כי היא התבססה על API נפרד.
עכשיו מפתחים צריכים להתלבט האם לתמוך בDirectX12 (וכדאי לציין שהוא מצריך pipeline שונה לחלוטין מDX11 - זה לא עניין של שינוייים קטנים לקוד), בVulkan, או בשניהם יחד.
אבל מאחר ועל פניו Vulkan נותן תמיכה ביותר פלטפורמות (כולל iOS ואנדרואיד וכולל חלונות טרום 10 שלא נתמכות בDX12) ומצד שני לא מגיע עם המטען העודף והמרתיע של OpenGL הארכאי, למה להם לבחור דווקא בDX12 ולא בוולקן? הרי מDX12 הם אפילו לא מקבלים ערך מוסף בפורטינג לXbox One נכון להיום, כי ה-One עובדת מול API שונה מבוסס DX11.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 11 פברואר 2016, 17:04

DX12 עדין לא עשה את הבכורה שלו אבל השנה היא השנה, Rise Of the tomb raider הולך להיות אחד הראשונים אבל אני בטוח שנראה השנה לא מעט משחקים שתומכים בDX12. כנראה שנראה תמיכה בDX12 לפני חלונות 10 בשלב כלשהו, אני מזכיר לך שגם DX11 היה בלעדי לחלונות 7 ואז מיקרוסופט חזרו בהם. בנושא הONE, הוא מקבל עדכון לAPI חדש מבוסס DX12, מיקרוסופט אמרו במפורש שDX12 מגיע לONE. נחיה ונראה, אני לא רואה את כל התעשיה קופצת פתאום צד סתם ככה. אני גם משער שכל המנועים הקיימים שרצים כבר על DX11 יהיה הרבה יותר קל להמיר אותם לDX12 מאשר לוולקאן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי swym » 14 פברואר 2016, 13:27

כשDX11 יצא (ולא יאמן שעבר מאז כל כך הרבה זמן) אז היו שלושה הבדלים עיקריים:
1. הוא לא הצריך לשכתב מחדש את מנוע המשחק אם רוצים לנצל את הפיצ'רים שלו (בדגש על גישה ישירה לחומרה, ההיילייט של שיפור הביצועים בDX12)
2. בזמנו OpenGL היה מסורבל ולא באמת סיפק אלטרנטיבה לפיצ'רים המתקדמים של DX11
3. חלונות היתה פלטפורמה הרבה יותר דומיננטית מאשר היום.

שלושת התנאים האלו לא מתקיימים עכשיו, ויש כאלו שיגידו שחלק מהפערים התהפכו: וולקן הוא זה שמציע הפעם אלטרנטיה "נקייה" יותר כי הם נפטרו מהתאימות לאחור, ובמקביל חלונות היא כבר לא הפלטפורמה הראשונה עבור לפחות חלק ממפתחי המשחקים (כי לפחות חלקם מטרגטים את המובייל או את הPS4). במקביל, התעשייה היום הרבה יותר מגובשת מאחורי Vulkan מאשר מה שהיא היתה אי פעם בתקופה של OpenGL, כולל כל יצרניות השבבים הגרפיים וכמה ממפתחות המשחקים המובילות - ופוקוס גדול במיוחד גם של ואלב וגם של גוגל שמעוניינות שהאלטרנטיבה הזו תהפוך לדומיננטית כדי להבטיח שמינימום מפתחי משחקים ינעלו את עצמם לDX של מיקרוסופט או Metal של אפל (שחברות גם הן בקבוצה ובאופן אירוני משהו גם להן אינטרס שVulkan יאומץ -כל אחת על הפלטפורמה שבה היא לא מובילה את השוק).

אני אשאל את זה ככה: נניח שאתה מפתח משחק חדש וקיבלת בדיוק היום את האפשרות לפתח משחק שירוץ על אחד משני הAPI האלו. באיזה מהם תבחר?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2016, 14:55

כל הטיעונים האלה בהחלט טובים בכדי להגיד שוולקן יהיה יותר פופולרי מOGL אבל לא שהוא ידיח את DX. אם הייתי מפתח במה הייתי בוחר? אם הייתי מפתח משחקי AAA גדולים שעובד 20 שנים עם DX, המנוע הקיים שלי שכבר תואם את הדרישות של הדור הנוכחי מבוסס על DX11 וכל הנסיון שלי מגיע מDX אז כנראה שהייתי בוחר בDX. ביחוד שנראה שלא בדיוק צריך לעשות כזה שכתוב רציני כדי לעבור לDX12, עובדה שTR החדש הולך לעשות את זה בפאטצ', כנראה שלפחות לא בסדר הגודל של לנדוד לAPI שונה לגמרי.

אני לא מתווכח עם זה שוולקאן יהיה פופולרי מ-OGL אבל מכאן ולקפוץ להדחת DX, חתיכת קפיצה רחוקה.

ורק אנקדוטה, על פי סטים מעל ל95% מהמשתמשים הם על חלונות ומעל ל28% בעלי כרטיס תומך DX12 וגם על חלונות 10. כלומר תמיכה במערכת שהיא לא חלונות בגיימינג בPC זה דבר מאוד איזוטרי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי swym » 17 פברואר 2016, 08:35

אבל אתה לא מבדיל בין חלונות 10 לחלונות בכללי. גם בתוך ה95% משתמשי חלונות, DX12+חלונות 10 קיים אצל פחות משליש מהמשתמשים בזמן שמשהו כמו 40% נוספים עדיין לא רצים על חלונות 10 אבל כן עם כרטיסי מסך מתאימים לDX12 (וכנראה גם לVulkan). למה לפתח לAPI חדש שמגיע ל30% כשאתה יכול לפתח לAPI חדש שמגיע ל70%, ועל הדרך גם נותן לך תאימות למיליארדי מכשירים ניידים?
בכל מקרה, כדי לפתח לDX12 ולהנות מהפיצ'ר החדש של הclose to the metal אתה צריך לעשות הרבה יותר מאיזה פאטצ' פה ושם. אבל נניח לזה כי אנחנו לגמרי סוטים מהנושא של משחקי 2015 שגם ככה כבר עבר זמנו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 17 פברואר 2016, 12:31

בשניה שהשנה משחקי DX12 יתחילו לזרום אז המון גיימרים ישדרגו לחלונות 10. אם אנשים לא יזרמו לחלונות 10 בשביל DX12 אז מיקרוסופט תעשה מה שהיא עשתה עם DX11 וחלונות 7, פשוט תפסיק את הבלעדיות ותשחרר גם לחלונות 8 ו-7 את DX12. אני לא רואה מצב שבו 2016 נגמרת ולא לפחות חצי מהגיימרים בסטים מחזיקים מכונה מסוגלת לDX12 אם לא יותר.

ניידים רלוונטי כמעט בלעדית למשחקים קטנים ואינדים והם ממילא משתמשים במנועים מוכנים מראש שתומכים גם בDX וגם בOGL כמו UE או יוניטי.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Stick » 17 פברואר 2016, 15:11

אני יכול להגיד על עצמי, שכרגע אני משתמש בווינדוס 8.1 אבל ברגע שיצא DX12 אני רואה את עצמי עובר מהר מאוד ל10.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 17 פברואר 2016, 15:14

Stick כתב:אני יכול להגיד על עצמי, שכרגע אני משתמש בווינדוס 8.1 אבל ברגע שיצא DX12 אני רואה את עצמי עובר מהר מאוד ל10.

אני חושב שזה די ברור שברגע שיהיו יתרונות ביצועיים לDX12 על חלונות 10 גיימרים לא יוכלו להרשות לעצמם להשאר עם חלונות 8 או 7, ביחוד שהשדרוג הוא חינמי.

ועוד הערה קטנה, וולקאן תומך בפחות חומרות מאשר DX12. בצד של NVIDIA צריך סדרה 600 ומעלה לוולקאן בזמן שDX12 תומך מסדרה 400 ובצד של AMD צריך סדרה 7000 ומעלה (וב-7000 ו-8000 מדובר רק בכרטיס HIGH END) לעומת סדרה 6000 בDX12 (כל הכרטיסים בכל הסדרות הנתמכות).

כלומר דודי למשל שהיה לו עד לא מזמן 580GTX היה יכול להריץ DX12 אבל לא וולקאן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6557
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי Klayman » 17 פברואר 2016, 19:41

לא רואה סיבה אמיתית לא לשדרג לוינדוס 10, אלא אם כן יש לך יישום כלשהו שלא נתמך /עושה בעיות. מערכת מעולה.

ולעניין וולקן וdx12 - כל נושא התאימות של וולקן למובייל וכו, הוא נחמד, אבל לא באמת רלוונטי למשחקים הגדולים כמו QB נגיד. זה טוב אולי למשחקי אינדי או משחקים שמראש מתכננים להם גרסאות מובייל.. אחרת מה הטעם? משחק כמו QB לא יעבוד על המכשירים של ימינו, ואם ירצו להביא אותו כמו שהביאו את מקס פיין אי פעם, אז זה יקרה כנראה מספיק שנים אחרי, כדי שהבחירה מראש בוולקן לא תהיה רלוונטית כבר.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38250
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי DrKeo » 18 פברואר 2016, 12:06

ומשחקי אינדי רצים עם מנועים כמו UE4 או יוניטי והמנועים האלה מגיעים גם עם DX וגם עם OGL ורבים ממילא בוחרים בOGL כך שלא הרבה הולך להשתנות בצד הזה. זאת הסיבה שרוב מה שיש בSOS, בלינוקס וב-OSX הם משחקי אינדי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2015

הודעהעל ידי swym » 21 פברואר 2016, 11:21

מנועים כמו אנריל היו לא פרקטיים עבור מובייל עד לאחרונה משלל טעמים (תמיכה בחומרה, הגבלת גודל לexecutable וכדומה), אבל הדברים האלו משתנים ולכן פתאום הופכים לרלוונטיים יותר - נניח כמו שבזמנו מיקרוסופט הגבילה את גודל משחקי הארקייד ל50MB ולכן הוא לא היה אקטואלי להרבה מפתחים, ופתאום עם Shadow Complex המגבלה הזו הוסרה ופתאום זה כן הפך לאופציה רלוונטית.
זה לא אומר שאותם משחקים שרואים על הPC והקונסולות בהכרח יצאו למובייל - בטח לא בז'אנרים הכבדים יותר שגם ככה לא מתאימים. אבל בהחלט כל חברה שעובדת על משחק גדול במינימום תשקול ליישם אסטרטגיה של תוכן משלים למובייל, ואם היא יכולה לעשות את זה על אותו המנוע ולחסוך לעצמה הרבה עבודה אז מה טוב. עד היום לא באמת היתה אפשרות לקבל את זה "בחינם" כי אפילו אם פיתחת את המנוע בעצמך, לא היה API אחד שנתמך גם במחשב וגם במובייל (OpenGL ES למובייל הוא לא OpenGL אלא נפרד לחלוטין, ולכן לא היתה סיבה לתמוך סתם בOpenGL גם אם אתה מתכנן את המשחק למובייל).

מבחינת חומרה, כדאי לציין שDX12 לא באמת נתמך בחומרה ישנה יותר, הוא פשוט "עוטף" פיצ'רים ישנים יותר של DX11, ככה שהם יוכלו לעבוד עם אותו הדרייבר ולא יצריכו התקנה של דרייבר נפרד. זה כמו התאימות לאחור שהיתה בין DX10 לDX9, אבל בפועל חומרה ישנה לא תתמוך בשום פיצ'ר של DX12 (וספציפית גישה ישירה לזיכרון) אלא אם כן יש לה תאימות לfeature level 12_0 ומעלה (האירוניה אגב היא שנכון להיום רק הכרטיסים המובנים של אינטל מסדרת סקיילייק תומכים בפיצ'ר סט המלא של DX12, בעוד אצל נוידיה וAMD אפילו הדור האחרון תומך רק חלקית - מי שרוצה לסמן וי על כל הצ'קבוקסים צריך לחכות לקיץ הקרוב).

עכשיו, ברור שיהיו יותר משחקים גדולים שנתמכים רק בDX12 מהסיבה הפשוטה שמיקרוסופט עצמה הולכת להוציא את כל האקסלוסיביים שלה לPC רק עם DX12, אבל למפתחות אחרות אין סיבה מיוחדת לבחור דווקא בDX12 על פני Vulkan ומצד שני מספיק סיבות לתמוך בVulkan על פני DX12. גם גידול של 10% במכירות מצדיק החלטה עסקית כזו.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים

cron