Klayman כתב:אבל גם nfs החדש הוא און ליין תמידי.. אז כיצד בדיוק תרצה שיישמו pause? "רק הרוג את קבוצת האויבים"? ואם בדיוק באותו הרגע אתה חייב לקום? מה תעשה? באותה מידה אני יכול להגיד" רק סיים את ההקפה ותוכל להניח את השלט" (כי אתה לא בתוך מירוץ).
נכון, מטבע הדברים אין בו אפשרות לעשות Pause, אך זה לא סותר את הביקורת שבמשחק מירוצים זה הרבה יותר בעייתי. זה מה שטענתי, גם נימקתי.
עיינתי רק בשתי ביקורות ובשתיהן המבקרים ביקרו בחומרה את העובדה הזאת שאי־אפשר להפסיק את המשחק. נטען שזה ממש מעיק.
בוויכוח אחד, שחר טען שצריך לקרוא את הביקורות, לא להסתפק בציונים, אך בוויכוח אחר, בעיניו גם זה לא בסדר. מה שנוח. והיכן הטיעון הזה היה כששוחררו הביקורות ל־Bloodborne? נכתבו כאן המון שטויות המבוססות על חוסר ניסיון ובורות (זה המשחק היחיד בסדרה שסיימתי ואפילו התחלתי שוב).
וזהו טבעו של משחק מרוצים און ליין. אי אפשר לעצור אותו, כי אין באמת איך, כשאתה משחק עם דירוגים, אצ'יוומנטס פנימיים ופתיחת יכולות שמתבססת כל מה שעשית במירוץ, שהוא און ליין. האם היו צריכים ליישם מצב אופליין? לדעתי מובן מאליו.
מה זאת אומרת? אפשר לעדכן את הנתונים באופן מקוון לאחר כל מירוץ. כך היה תמיד. למה צריך חיבור תמידי? ואם יש תכונות במהלך המירוץ שתלויות במצב מקוון תמידי והן קשורות למשחקיות השוטפת, אז נשאלת השאלה אם קיומן מצדיק את היעדרו של Pause. כנראה בשאלת האיזון הזאת הוא לא שכנע את המבקרים, בלשון המעטה.
בסדרת Souls המשחקיות בקמפיין משולבת באופן מקוון, היא מבוססת על כניסה לעולמות של שחקנים אחרים, וגם כשמשחקים לבד אפשר למצוא פינה רגועה בכל רגע (כמה זמן נדרש כדי לחסל את האויבים שבחדר?), אז מה הקשר ל־NfS החדש? אל תשווה כלל. לכן ההתייחסות שונה.
הבנתי שהמצב המקוון כפוי בגלל ה־Autolog המשופר. לי זה נשמע כמו שיפור זניח, משהו קוסמטי שהיה אפשר לוותר עליו. לכך התכוונתי כשכתבתי איזון. אני לא חושב שהיעדר ה־Pause הוא תשלום טוב בעבורו. וכשמבינים שעל אף ה"שיפור" הזה המשחק די נכשל באיכותו, אז שואלים אם להוריד את ה־Pause היה שווה את זה. לכן ההתייחסות שונה. לכן גם כתבתי: "אשרי ההבדלים באיכויות בין שני אלה".
דרך אגב, גם ב־MGS5 העולם של המשחק ממשיך לרוץ כשאתה מביט במפה, אמנם אני לא יודע אם זה כך גם כשאתה פותח את מסך האפשרויות. גם אם רץ תמיד, ה"בעייתיות" של זה במשחק הזה היא כמו ה"בעייתיות" במשחקי Souls.
אבל אי אפשר להצדיק את המחסור ב pause בסדרת סולס ולבקר אותו כאן.
אפשר ונימקתי. צריך להתייחס לדברים בהקשר הנכון שלהם. איננו מבקרים את עצם העובדה שאין Pause. אנו מבקרים מכיוון שזה לא נכון במשחק מירוצים, או שאין הצדקה אמתית להיעדרו (אין פה תכונה כלשהי שעדיפה עליו).
יש לא מעט משחקים אחרים שבהם אין Pause, לא רק של FromSoftware, וגם עליהם לא הייתה תלונה על כך כי זה היה בהקשר הנכון (כפי שגם במצבי מולטי במשחקים אין Pause). אז מה פשר הטענה שעושים הנחות למשחקי החברה הזאת? זה מגוחך ומביך לראות את התירוצים שנזרקים לעתים בפורום הזה (אני לא מדבר עליך).
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').