משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
Wan7ed
Trainee
הודעות: 436
הצטרף: 18 אפריל 2013, 21:03

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Wan7ed » 22 דצמבר 2014, 14:32

swiss-the-engine כתב:דיאבלו וסאות' פארק לא יצאו שנה שעברה?


סאות' פארק יצא ב-2014 ודיאבלו 3 לקונסולות הדור הבא התכוונתי (אבל קיאו כרגע הוריד לי אותו מהרשימה :mrgreen: ).

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bling » 22 דצמבר 2014, 14:38

Kazz כתב:לרוב הרימאסטרים נעשים ע"י מיקור חוץ לאולפנים אחרים או בקבוצה נפרדת באותו אולפן שנמצאים בשלב מאוד מוקדם של פרוייקט אחר. הרימאסטר לא מזיק לאף משחק אחר והתקצוב הוא במיוחד לו ולא שואבים את זה ממה שמוקדש למשחקים אחרים. שאר הדברים שציינת לא קשורים לרימאסטרים עצמם ולא בעיה שיש לתלות בפיתוח שלהם.

יש משחקי קיקסטרטר שמועמדים בקטגורויות השונות של משחקי השנה. דביניטי זכה בתואר משחק המחשב של גיימספוט. ועצם זה שמורדור זכה בפרס הכללי שלהם ושהוא נמצא על המחשב אז אפשר להגיד שדביניטי זכה גם בפרס הכללי. דבינטי היה מועמד למשחק ה RPG של השנה של the game awards. ברוקן אייג' ושאבל נייט היה מועמדים למשחק האינדי של השנה. שובל נייט נכנס לטופ10 של מגזין טיים. רוב האתרים עדיין לא פרסמו את הפרסים שלהם.

זה נראה לי די היגיון פשוט, אם לא עושים את הרימאסטר הכח אדם מוקדש לפרויקטים אחרים, אלא אם כן זה מיקור חוץ שאני לא חושב שזו הנורמה, עם TLOU ו GTA נראה שאלו מפתחים מתוך ND ורוקסטאר שאחראים עליהם, כנ"ל מטרו והרימאסטר של RE1 למשל.

בקשר לפרסים, אוקיי אז נכנסים לכל מני קטגוריות, חלקן צדדיות יחסית כמו אינדי השנה במקום הקטגוריות הגדולות מול ה AAA כמו משחק ההרפתקה של השנה וכו', אבל לא ראיתי שלקחו הרבה ואני עוקב אחרי הת'רד ב GAF שעוקב אחרי לאן הפרסים הולכים כולל ה OUTLETS הכי שוליים, הרוב זה DA ואחריו מורדור וקצת Alien וכאלו, ה AAA די שולטים בשורה התחתונה, כנראה לא בגלל שמדובר במשחקים רעים אלא פשוט כי הם נישתיים מדי, אני גם מסכים שכמו שאמרת אם היו יוצאים לפני כמה שנים הציונים שלהם כנראה היו גבוהים יותר.

WANTED, הבעיה ברשימה שלך זה שאולי מלבד DA ו DS2 כולם משחקים טובים, מקסימום טובים מאוד, לא הרבה מצויינים שלא לדבר על מדהימים.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 22 דצמבר 2014, 15:08

כן, אבל זה לא לוקח מפרוייקטים אחרים. הרימאסטר\רימייק של RE1 יוצא בחודש הבא, ובפברואר יש את RER2.

משחקי הקיקסטרטר נמצאים בשיחה וזוכים בקטגוריות. מבחינה ממוצעים גם יש להם ממוצע דומה או עדיף מהמשחקים 'הגדולים'.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bling » 22 דצמבר 2014, 15:58

Kazz כתב:כן, אבל זה לא לוקח מפרוייקטים אחרים. הרימאסטר\רימייק של RE1 יוצא בחודש הבא, ובפברואר יש את RER2.

משחקי הקיקסטרטר נמצאים בשיחה וזוכים בקטגוריות. מבחינה ממוצעים גם יש להם ממוצע דומה או עדיף מהמשחקים 'הגדולים'.

זה שיוצאים משחקים במקביל לא אומר, זה רק מעיד על כך שרימאסטרים אולי לא דורשים משאבים גדולים, אבל באופן כללי תמיד יכלת להקצות, אפילו 2 אנשים נגיד שעובדים על רימאסטר, לפרויקט אחר שמפותח, אבל בסדר זה לא עקרוני והרי אמרתי שהרימאסטרים בפני עצמם זה לא דבר רע ואין לי ממש בעיה איתם, רק שזו היתה שנה חלשה כל כך שהם התלבטו במיוחד ואולי זו לא אשמתם אבל זה הביא תחושה לא טובה לגבי היצע המשחקים הקיים.

ולא התווכחתי על הממוצעים של חלק ממשחקי הקיקסטארטר, גם לביונטה יש ממוצע מעולה אבל הוא נופל על הנישתיות שלו כשזה מגיע ל GOTY, בכל אופן הנקודה שיצאו משחקי קיקסטארטר מוצלחים מאוד השנה היא ברורה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי DrKeo » 22 דצמבר 2014, 16:39

רימאסטר זה משאבים מינימאלים, שבריר מפיתוח של משחק. זה גם לא דורש כישרון (אלה אם ממש בונים דברים חדשים כמו המצב גוף ראשון בGTA), רק אנשים טכנים וכמה אמנים. בדרך כלל נותנים לחברה חיצונית בכלל לעשות את זה. בגלל זה מדובר בכזה מכרה כסף, מעט זמן פיתוח ומעט מאוד אנשים שצריכים לעבוד על זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swym » 24 דצמבר 2014, 11:42

InterAl כתב:זה שונה משנה שעברה בכך שהשנה קיבלנו המון משחקי אינדי עם רמת הפקה ותקציב של משחקי AAA, וזאת מהפיכה.

אני חושב שהדיון על ציונים הוא מטעה, כי ציונים הם תמיד יחסיים. world of goo קיבל 9+ בגלל שהוא נשפט כמשחק אינדי דל תקציב. divinity, wasteland וחבריהם נשפטו לא כמשחקי אינדי אלא כמשחקי AAA עתירי תקציב (ובצדק). לכן הם קיבלו שמיניות, למרות שאבסולוטית אין ספק שמדובר במשחקים איכותיים פי כמה מ-world of goo.

אני אגיד שיותר מזה, המשחקים שאתה מציין גם נשפטו בסטנדרטים של משחק של 2014, וכמשחקים בתג מחיר הרבה יותר גבוה מWorld of Goo (שמן הסתם משחק בסגנון שלו שהיה יוצא היום בחיים לא היה זוכה לכאלו סופרלטיבים). אבל כמו שהם לא נשפטים באותם סטנדרטים של משחקי אינדי דל תקציב, הם כנראה גם לא נשפטים באותם סטנדרטים של משחק ריטייל ב-60$ ולכן גם פה הדיון על ציונים הוא מטעה. הם איפשהו באמצע.

כמו שאני מבין את זה, הפריחה שאתה טוען אנחנו באמת רואים השנה היא בבעצם משחקי האינדי בתג המחיר הבינוני של 20 או 30 דולר למשחק, שמגיעים עם רמת הפקה יותר גבוהה ממשחק אינדי של יוצר עצמאי כמו נניח FTL או Papers Please או World of Goo. אני מסכים עם זה שהנקודה הזו נכונה והקטגוריה הזו חדשה יחסית, אבל גם כאן לא מדובר במהפכה - בסופו של דבר ראינו דברים דומים גם בשנה שעברה (Chivalry, Shadowrun Returns, Rising Storm, משחקי Telltale וכדומה), ומשחקים רבים במודל הזה בכלל לא הגיעו מקמפיינים של מימון המונים.

ויותר מזה, אני טוען שרבים ממשחקי האינדי האלו מגיעים מסטודיואים מבוססים שכבר הפיקו משחקים בקנה מידה גדול יותר ולכן לא בטוח שאפשר להתייחס אליהם כאל משחקים שהגיעו מסצינת האינדי אלא פשוט כאל משחקים שמצאו מודל הפצה אלטרנטיבי. סביר להניח שבמידה והאופציה הזו לא היתה קיימת עבורם הם היו ממשיכים להוציא את המשחקים שלהם בצורה המסורתית שבה הם הוציאו את המשחקים עד עכשיו, ואין לנו את היכולת לשפוט האם התוצאה הסופית היתה עדיפה יותר או פחות על המשחקים שהם הוציאו עכשיו (מה שכן, כנראה שהיינו מקבלים פחות משחקים איזומטריים).

Kazz כתב:2014 היא דווקא השנה שבה AAA התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנדחו, פרוייקטים גדולים שכשלו במכירות, פרוייקטים מצופים שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים ששמו זין על השחקנים ויצאו שבורים ולא מוכנים, פרוייקטים ששילבו מיקרו-תשלומים בצורה בוטה במשחקים שכבר עולים 60דולר, פרוייקטים ביזיוניים כמו דסטיני עם משחקיות גריינדינג כמו משחק F2P רק שהוא דורש 60 דולר ואז עוד 20 על 'חבילת הרחבה' מצ'וקמקת שהיא עלבון לשמה. פרוייקטים שניסו לרמות את הקהל בכך שהם מוציאים משחק שרץ ב15 FPS בלי תמימות ובלי רצון טוב. עוד שנה שמשחקי ה AAA מוכרים פחות בשוק בארה"ב ובאנגליה משנה שעברה. ממש כיף בעולם ה AAA עם צורת המימון ה'ישנה והטובה' שלו. אין סיכוי להשרף.

לא ברור לי על מה אתה מתבכיין כאן: אף אחד לא התווכח עם זה ש-2014 היתה שנה מחורבנת לAAA. היא פשוט היתה גם שנה מחורבנת לקיקסטארטר. כמות הכסף שנכנסת יורדת, פרוייקטים שגייסו מליונים התפוצצו, פרוייקטים אחרים שניסו לגייס מליונים לא הצליחו - אלו המספרים ועם זה אי אפשר להתווכח. שנת 2014 מסמנת ירידה במימון המונים, ובעוד אפשר למנות כמה היילייטים בזכות כמויות הכסף שנשפכו בזכות הבאזז של שנים קודמות - המגמה מצביעה על ירידה ברורה. אלא אם כן תהיה איזו בוננזה נוספת, מכאן זה רק נהיה יותר גרוע כי הכסף שהוזרם בשנים קודמות הולך ופוחת.

Kazz כתב:אוי לא, לא היו משחקים שקיבלו ממוצע 90 ב MC. האורות והתומים של התעשייה. עוד דוגמה להתייחסות לממוצעים שעוברת את הגבול הבריא. 3 נקודות הבדל, האימה. איזה קיבעון.

אתה יכול לקבוע את הרף שלך על איזו נקודה שאתה רוצה. מצידי שיהיה 80, מצידי שיהיה 70. אבל לא משנה מה תעשה אתה צריך שהרף יהיה אחיד. ולכן בנקודה שבה אתה מספר כמה היתה שנה מחורבנת לAAA בגלל שלא היו משחקים של 90 ומצד שני מספר איזו שנה מצויינת היתה למימון המונים כי היו משחקי של 80 - אתה משתמש בהיגיון שבור. ברגע שאתה מוריד את הרף, פתאום אתה מגלה כמה משחקים טובים של 80 ו-70 היו השנה בתעשיית הAAA וכמה הכל נהדר ומתקתק...
... עד שאתה משווה לשנים קודמות שם כנראה היה הרבה יותר טוב.
רוצה לדבר על נתונים בשטח במקום לקשקש באוויר? תאסוף את הציונים של שנת 2013 מול שנת 2014 בחלוקה לפי ריטייל/אינדי/ואינדי-במימון-מונים, תבדוק כמה משחקים יש מעל ציון x/y/z, ותדע. עד זה כל הדיבורים על כמה השנה היתה טובה/גרועה במגזר X לא שווים כלום. בשורה התחתונה היא היתה גרועה יותר באופן אבסולוטי עבור רוב הגיימרים (לקהל של נינטדו לעומת זאת נראה שהיתה שנה טובה מהרגיל).

bling כתב:פוליגון תמיד חייבים לבלבל את המוח, הכתבה טובה כל עוד שדיברה על הסיבות האמיתיות ללמה השנה רעה כמו דחיות, רימאסטרים (שבפני עצמם זה לא נורא אבל לא כמנה עיקרית כמו שהיה נראה במשך הרבה מהשנה) ומשחקים שבורים, כמובן שהוא היה חייב לקשקש על גיימרגייט ועל אלימות נגד נשים או אנשים מפורסמים שמתו ואין להם באמת השפעה על תעשייה המשחקים ועל כך שנינטנדו לא נותנת ביטוי לגייז ולסביות במשחק לכל המשפחה וכו', כאלו צדקנים וטרחנים.

הסיבה שפוליגון מבלבלים את המח היא שהם היו בדיוק במוקד הסערה הזו על אתיקה עיתונאית מחורבנת (החשיפה של הקשרים מאחורי הביקורת של Gone Home למשל), צנזורה אמנותית וכדומה. כשאתה נמצא במושא של התקפה כזו לפעמים זה נשמע לך לרגע כמו רעיון טוב להסיט את הדיון ואז ישכחו מזה (ממממ... לא קרה).
שנת 2014 היתה עבור הרבה מאד גיימרים השנה שבה הם ראו how the sausage gets made. איכשהו גם זה מתחבר לנושא המפיצות הגדולות מול תעשיית האינדי, כי בשנים קודמות האינדי היה סוג של מפלט למי שמאס במה שקורה מאחורי הקלעים אצל המפיצות הגדולות - ועכשיו אנשים נוכחו לגלות שהמצב בקליקת האינדי הוא גרוע באותה המידה אם לא יותר.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 24 דצמבר 2014, 20:03

לא התבכיינתי על דבר. פשוט עשיתי את מה שאתה עשית. כנראה שלא קראת את התחלת הפסקה הבאה כי אמרתי כשבאים לשפוט אם מימון קהל הצליח אז מסתכלים על המשחקים שהוא ניפק. וב2014 אפשר להגיד בפה מלא שמימון קהל שיחק אותה והביא משחקים מצויינים בכל קנה מידה. כל שאר הדברים שמנית לא מעניינים ולא רלוונטיים.

כל מי שמפתח משחקים מהכיס שלו או דרך מה שהוא משיג במימון קהל ובמכירת אלפא הוא מפתח אינדי. לא צריך להתחל לשחק עם הגדרות כדי שיתאימו לטענה. אתה לא 'תעניש' על דעת עצמך אנשים עם עבר בפיתוח משחקים שמומנו ע"י מפיצה. אז גם מסמכים בבקשה הוא לא אינדי כי לוקאס פופ עבד במפתחת תחת מפיצה. הצחקת את בריאן פראגו באומרך שווייסטלנד 2 היה יוצא כפי שהוא דרך מפיצה. אני אשמח לדעת איזו מפיצה הייתה מחתימה את המשחק ומשאירה לו את השליטה הקראטיבית הבלעדית. מה שגם שדם דביניטי וגם ווייסטלנד הם משחקים שנסמכו *המון* על פידבק של השחקנים בתקופות ה EA שלהם (ושתי האולפנים האלה דיברו על כך נרחבות) אז אתה שוב מצחיק אותם אם אתה חושב שהם היו יכולים לעשות משהו דומה עם המשחק היה תחת מפיצה.

לא אמרתי שלמשחקי AAA הייתה שנה מחורבנת על בסיס ציוני מטהקריטיק אלא על בסיס התרשמותי מהמשחקים האלה. ולא השתמשתי במילה מחורבנת. אבל למשל SOM ממש לא נראה לי כGOTY וגם הציונים שקיבל נראים לי גבוהים מדי. למרות שיש מספיק משחקים עם אחלה ציונים של 80 ומעלה שלבטח מהנים בתור מה שהם.

אתה לא יכול להשוות לשנים שעברו להתעלם מכך שהיה קל יותר להשיג ציון גבוה יותר בשנים האלו. לכן לא משנה מה הרף שאני אקבע. לא צריך רף כדי להבין שדבניטי או טאלוס או דה סוואפר מקבלים 87+ זה לא פחות משמעותי וראוי לציון מלימבו שמקבל 90.

אם אתה רוצה להתייחס לMC ובלי להתאים את זה להקשייה בציונים אז MC עשו את העבודה בשבילך: http://www.metacritic.com/feature/best- ... es-of-2014

מבחינת ממוצעים, על הקונסולות לא הייתה שנה חלשה כל כך מ2006. מה שמתאים לי שגורס שהשנה הזו הייתה רעה מבחינת משחקי AAA.
על המחשב שמאגד גם AAA וגם אינדי, ב2014 היו 132 משחקים שקיבלו ציון 75 או מעלה - מספר 'המשחקים הטובים' לפלטפורמה אחת בשנה אחת הכי גבוה בשנים האחרונות. מה שאומר שכנראה הייתה שנה טובה מאוד עבור אינדים. חייבים גם להזכיר את 45 המשחקים הבלעדיים הטובים למחשב עפ"י ספירת מטהקריטיק - כמות שמגמדת את אילו של כל הקונסולות הנייחות גם יחד.

Megalomaniac
Trainee
הודעות: 292
הצטרף: 14 אפריל 2013, 10:46

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Megalomaniac » 07 ינואר 2015, 20:09

זאת שנה שהיתה אמורה להיות מדהימה לגיימינג אבל במקום זה היא איכזבה, אולי השנה הכי מאכזבת לגיימינג שאני זוכר.
משחק השנה? אם לא נחשיב את GTA V כי הוא מ-2013, אז Infamous Second Son... הכי נהנתי ממנו השנה... אני לא שיחקתי בקודמים כי לא אהבתי את הסגנון, הזכיר לי יותר מדי את פרוטוטייפ... אבל החדש מדהים, נהנתי מכל שניה בו.

אכזבות? רוב המשחקים השנה הם אכזבות, לא זכור לי דבר כזה.
חלקם רעים, וחלק סבבה אבל יצאו בגרסאות גרועות.

נתחיל מהמשחק הכי רע ששיחקתי השנה-
Driveclub- משחק המירוצים הכי מזעזע ששיחקתי בחיים שלי. AI שווה לתחת, רמת קושי מפגרת, הם מכריחים אותך לעשות את הבונוסים בשביל להתקדם במשחק... וחלק מהבונוסים פשוט בלתי אפשריים וזה די נמאס לעשות שוב פעם את אותו הדבר רק בשביל להתקדם הלאה.. תביאו אתגרים אחרים, שימו את הבונוסים כמשהו אופציונלי כמו שיש בשאר משחקי המירוצים.
בנוסף, זה המשחק היחיד בעולם שפורשה יותר מהירה מלמבורגיני. שאמרתי שה-AI שווה לתחת התכוונתי שלא משנה איזה אוטו אתם בוחרים, תמיד המכוניות של היריבים יהיו יותר מהירים ממכם.. לא משנה אם בחרתם מיצובישי או מקלארן... לא מרגישים בהבדל ברגע שמשחקים.
בשבועיים הראשונים שלו השרתים בכלל לא עבדו, וכל המשחק הזה מיועד לרשת וברגע שאחד הדברים הבסיסיים במשחק לא עובד, הוא לא שווה כלום... עכשיו הוא בסדר, אבל כמו שאמרתי, גרסה ראשונית גרועה.
הגרפיקה שלו מדהימה, חוץ מזה הכל זוועה. אל תקנו אותו, ואל תחשבו לקנות אותו.

עוד אכזבות-
Assassins Creed Unity-
אני אוהב את הסדרה, מאוד אהבתי את Black Flag, אבל Unity די מעפן.
ההשקה שלו היא מהגרועות שאני זוכר, גם עכשיו אחרי הפאץ' האחרון המשחק עדיין רץ על 15-25 FPS, לעיתים הוא מגיע ל-30... על ה- PS4. למרות שהם הבטיחו בפאץ' הזה שה-FPS יתוקן, אני לא שמתי לב לשום תיקון.. המשחק רץ כמו שהוא רץ בהתחלה. פאץ' של ג'יגה ואין לי מושג מה השתנה במשחק, אולי באגים או חיבורים לרשת שגם לזה לא שמתי לב כי עדיין נתקלתי בבאגים.
אבל חוץ מזה, המשחק די משעמם... מערכת הקרבות נהרסה, ה- AI מפגר והמשחק פשוט לא מהנה כמו הקודמים... מקווה שה- AC הבא יהיה יותר טוב.


Watch Dogs-
הוא לא גרוע, דווקא נהנתי ממנו.. פשוט ביחס להייפ המשחק ממש לא כמו שאמרו והבטיחו... יש לו רעיונות מבריקים שלא מומשו בצורה הכי טובה... אולי במשחק הבא.


Destiny-
משחק סביר מינוס, גם הקמפיין וגם הסינגל לא מדהימים.


The Evil Within-
יש לו קטעים טובים, אבל משהו בו גרם לי פשוט להפסיק אותו באמצע ולא להמשיך אותו... הוא טיפה שיעמם וגם מערכת השמירות עיצבנה.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי kririn » 07 ינואר 2015, 20:52

אין לי אף מישחק שנה ,השנה
לא זוכר משהו שיצא ב2014 ,והרגשתי שזה מישחק ענק

את האמת גם ככה רוב המישחקים שלי ישנים ,כי אני משלים סדרות
בזלדה החדש ל3DS עוד לא שיחקתי ,אני מהמר שעם היתי משחק בזלדה ,זה היה מישחק השנה
אבל אני לא יכול להפליץ סתם מישחק

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bozeman » 07 ינואר 2015, 21:37

שיחקתם DAI? SOM?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swym » 12 ינואר 2015, 17:54

Kazz כתב:לא התבכיינתי על דבר. פשוט עשיתי את מה שאתה עשית. כנראה שלא קראת את התחלת הפסקה הבאה כי אמרתי כשבאים לשפוט אם מימון קהל הצליח אז מסתכלים על המשחקים שהוא ניפק. וב2014 אפשר להגיד בפה מלא שמימון קהל שיחק אותה והביא משחקים מצויינים בכל קנה מידה. כל שאר הדברים שמנית לא מעניינים ולא רלוונטיים.

אם אנחנו מסתכלים על חצי הכוס המלאה, אפשר גם להגיד שמשחקי AAA בפה מלא שיחקו אותה והביאו משחקים מצויינים בכל קנה מידה. אנחנו פשוט צריכים להתעלם מהעובדה שהיו גם משחקים לא מוצלחים, וששנה שעברה היתה מוצלחת פי כמה. אני מזכיר לך שכל הדיון נסוב סביב הטענה שלך לפיה כביכול שנת 2014 היתה השנה שבה מימון קהל הוכיח את עצמו, אבל אתה זורק את זה לאוויר ולא מגבה שום דבר: מבחינת תוצרים היו תוצרים מוצלחים לא פחות בשנה שעברה במימון קהל, ומבחינת הכנסות היתה ירידה אבסולוטית בהכנסות של פרוייקטים בקיקסטארטר, כולל כמה כשלונות מהדהדים שבשנים קודמות היו עוברים בקלות.
אבל קיסטארטר, AAA, אינדי - איך שלא תספור כל אחד לחוד, כולם יחד מצטברים לשנת 2014 חלשה ביותר. השנה השנייה הכי חלשה מזה עשור לפי מטהקריטיק, וזה מגיע אחרי שנה מטורפת כמו 2013 ככה שהפער מורגש בהחלט.

Kazz כתב:כל מי שמפתח משחקים מהכיס שלו או דרך מה שהוא משיג במימון קהל ובמכירת אלפא הוא מפתח אינדי. לא צריך להתחל לשחק עם הגדרות כדי שיתאימו לטענה. אתה לא 'תעניש' על דעת עצמך אנשים עם עבר בפיתוח משחקים שמומנו ע"י מפיצה. אז גם מסמכים בבקשה הוא לא אינדי כי לוקאס פופ עבד במפתחת תחת מפיצה. הצחקת את בריאן פראגו באומרך שווייסטלנד 2 היה יוצא כפי שהוא דרך מפיצה. אני אשמח לדעת איזו מפיצה הייתה מחתימה את המשחק ומשאירה לו את השליטה הקראטיבית הבלעדית. מה שגם שדם דביניטי וגם ווייסטלנד הם משחקים שנסמכו *המון* על פידבק של השחקנים בתקופות ה EA שלהם (ושתי האולפנים האלה דיברו על כך נרחבות) אז אתה שוב מצחיק אותם אם אתה חושב שהם היו יכולים לעשות משהו דומה עם המשחק היה תחת מפיצה.

לפי ההגדרה שלך גם מפיצות-מפתחות כמו ואלב או בעצם אפילו יוביסופט הן בעצם מפתחות אינדי כי הכסף לפיתוח מגיע ממימון עצמי שלהן. ומצד שני הרי מפתחות שעוסקות בהפצה עצמאית הן כבר למעשה מפיצות, אז אולי הן לא אינדי יותר ברגע שבו הן עוברות לעסוק בהפצה?
איפה עובר הגבול? האם לטענתך Bastion הוא לא משחק אינדי ו-Transistor כן כי את הראשון הפיצה WB? מה לגבי חברות גדולות ועצמאיות כמו Avalanche Studios שעוסקות גם בהפצה עצמאית וגם עובדות עם מפיצות? אינדי או לא? מה עם Capybara games שמוציאה משחקים עצמאית במקביל למשחקים בהפצת יוביסופט או מיקרוסופט? אתה מדבר על אינדי וAAA כאילו מדובר בשני הפכים בעוד בפועל אין אפילו סתירה בין השניים.


Kazz כתב:לא אמרתי שלמשחקי AAA הייתה שנה מחורבנת על בסיס ציוני מטהקריטיק אלא על בסיס התרשמותי מהמשחקים האלה. ולא השתמשתי במילה מחורבנת. אבל למשל SOM ממש לא נראה לי כGOTY וגם הציונים שקיבל נראים לי גבוהים מדי. למרות שיש מספיק משחקים עם אחלה ציונים של 80 ומעלה שלבטח מהנים בתור מה שהם.

ההתרשמות האישית והחלקית שלך (ולצורך העניין גם שלי) ממשחקים לא מעניינת אף אחד. היא לא פקטור אלא אנקדוטה.

Kazz כתב:אתה לא יכול להשוות לשנים שעברו להתעלם מכך שהיה קל יותר להשיג ציון גבוה יותר בשנים האלו. לכן לא משנה מה הרף שאני אקבע. לא צריך רף כדי להבין שדבניטי או טאלוס או דה סוואפר מקבלים 87+ זה לא פחות משמעותי וראוי לציון מלימבו שמקבל 90.

רק שזה עיקרון שתקף גם למשחקי AAA גדולים, ככה שאתה לא יכול להתעלם ממנו כשאתה בא לדבר על משהו אחד ולהתעלם כשאתה מדבר על משהו שני. רק לפני רק כתבת על SOM, שמן הסתם ה-84 שלו בכל זאת מגלם משחק יותר טוב מהתשיעיות שניתנו ל-AC:B.

אם אתה רוצה להתייחס לMC ובלי להתאים את זה להקשייה בציונים אז MC עשו את העבודה בשבילך: http://www.metacritic.com/feature/best- ... es-of-2014

Kazz כתב:על המחשב שמאגד גם AAA וגם אינדי, ב2014 היו 132 משחקים שקיבלו ציון 75 או מעלה - מספר 'המשחקים הטובים' לפלטפורמה אחת בשנה אחת הכי גבוה בשנים האחרונות. מה שאומר שכנראה הייתה שנה טובה מאוד עבור אינדים. חייבים גם להזכיר את 45 המשחקים הבלעדיים הטובים למחשב עפ"י ספירת מטהקריטיק - כמות שמגמדת את אילו של כל הקונסולות הנייחות גם יחד.

132 משחקים שקיבלו ציון 75 ומעלה... אבל רובם נעים באזור ה7.5-8 בעוד רק משחק מולטיפלטפורם אחד קיבל ציון של 9 ומעלה. ויותר מזה, רוב מה שמככב בצמרת הPC לשנת 2014 זה רימייקים, פורטים, ותכני DLC.
כמו שאמרתי, שנה גרועה ביותר - לפחות עבור כל מי שאין לו זמן לשחק ב-132 משחקים בינוניים ומעלה (שכוללים בין היתר כל מיני פורטים של משחקי מובייל שזכו לארבע-חמש ביקורות מאתרי שוליים) אבל כן רוצה לשחק בכמה משחקים ממש טובים. היחידים שיכולים להתמוגג מכזו בינוניות הם אלו שלא אכפת להם כמה טובה היתה השנה, אלא כמה עוד יותר גרוע היה אצל השכנים.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 13 ינואר 2015, 20:43

אתה עדיין מפספס את הנקודה לגבי מימון-קהל. זה לא עניין של חצי ריק או מלא, זה עניין של אם הכוס מסוגלת להתמלא במים. ו2014 הוכיחה שכן, ובמשחקים הרבה יותר מורכבים ויקרים ובמשחקים שמתחרים ישירות במשחקי AAA ממפיצות ענק. עד 2014 מימון קהל לא ניפק משחקים כאלה.
זה שמודל העסקי המסורתי מסוגל לייצר משחקים טובים זה לא חדש ולא ראוי לציון. מה שכן ראוי לציון זה איך המודל הותיק הזה שמזמן כבר נפטר מחבלי הלידה שלו והתמודד עם כל קושי שיש עדיין הצליח לשגר מהמשחקים הכי גדולים של השנה במצב גרוע שעושים צחוק מהכסף שהקונים שילמו עבורם. אם אתה רואה לנכון לשים כל כך הרבה דגש על כשלונות של מימון קהל אז זה רק שם זרקור יותר גדול על הכשלונות של המודל ה'ותיק והטוב'. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?

למי אכפת מכשלונות קיקסטרטר מהדהדים? למה אתה קובע שמדובר בדבר שלילי? הרי אם המשחקים האלה היו מקבלים את המימון ובסוף לא יוצאים או יוצאים גרועים אז ישר היית מונה אותם בטופיק של 2015 על איך שוב מימון קהל ניפק כשלונות מהדהדים. מאין לך שהיה יוצא טוב אם משחק היה מקבל מימון? מאין לך שבעצם אי קבלת המימון, קהל המשקיעים מראה חדות עין שהתגברה וכך לא נותן כסף למשחקים שהוא זיהה שסביר שייכשלו גם אם יקבלו מימון? מאין לך שלא מדובר ביותר קמפיינים עם רמת מידע ותכלס נמוכה כך שלא 'הגיע' להם מימון? מאין לך שזה לא טוב שהקהל מראה בגרות והוא יותר סלקטיבי לגבי המשחקים שהוא מממן לנוכח אכזבות עבר? למה אתה מתעלם מכך שב2012 וב2013 שוגרו קמפיינים של כל המי ומי וכל הזכיונות הגדולים שיכולים לשאוב כמות כסף גדולה - אז מן הסתם כמות המימון תרד כאשר יותר קמפיינים הם משחקי IP חדשים או ממפתחים שלא היו ידועים קודם לכן.

טיעון מוזר. במיוחד כשאתה העלת את EARLY ACCESS ואת שורת ההצלחות שיש שם והכסף שזורם שם. זה לא יהיה מפתיע כלל אם כאשר אתה מחבר את כל מקורות המימון שהם לא מכירה של משחק 'שלם' אז הטרנד הוא של עלייה בסקטור הזה.

כן, בפירוש היבש ואלב הם אינדים. וגם לא ביבש, הרבה מתייחסים אליהם כאינדים. וגם אני. איך יוביסופט קשורים עם שלל המחלקות והאולפנים שלהם ושדרות ניהוליות ושאר דברי CORPORATE. לא יודע אם זה נכון 'מילונית', אבל חברה שנסחרת בבורסה לא יכולה להיקרא 'אינדי'. חברות יכולות לעשות פרוייקטים במימון עצמי ובמימון מפיצה. כפי שגירבוקס עשו. כפי שדאבל פיין עשו. לגבי באסטיון, כנראה תלוי בהסכם עם WB ואיך זה בדיוק עבד. בגדול, אם אתה מקבל כסף מגוף אחר שממן פיתוח משחק תמורת זה שהגוף הזה יפיץ את המשחק ושאר דברים - אז לא, לא מדובר ב'אינדי' כמושג שבא לציין אופן קיום כלכלי.

--

סירבת להכיר במשחקים כמו דבניטי וטאלוס ככאלה שמראים עד כמה חזקה היה התוצרת של האינדי\על המחשב ב2014 בגלל שהם ממוצע 87 לעומת ה90 של לימבו אי אז. תשובתי הייתה שאתה מתעלם מכך שאז היה יותר קל לקבל ציונים כאלה ושאתה מתעלם מכך שהמשחקים של השנה מפותחים יותר, מורכבים יותר, עושים הרבה יותר,מנסים יותר, מציבים לעצמם יותר משוכות שהם יכולים ליפול בהן אך בכל זאת מוציאים ממוצע קרוב מאוד, ושכאשר משכללים את כל שאר האלמנטים שתיארתי אין פה בכלל שאלה שמדובר במוצרים מרשימים יותר מלימבו. אני לא מבין למה אתה מנסה לסחוב את הדיון למשחקי AAA.

--
אתה מסלף את דברי מטהקריטיק.
קודם כל, כנראה לא העמקת בכתבה כי הם מציינים מפורשות שרק משחקים שקיבלו לפחות 7 ביקורות נכללים בשכלולים האלה. ובעוד שאתה צודק בתיאור שלהם את השנה שעברה על הקונסולות, הם אומרים שחור על גבי לבן לגבי המחשב:
That's not only the largest number of good games released for any gaming platform, it's the highest total of good games for a single platform for any year in recent memory.

מה שאומר שמשחקי המחשב\אינדי הפגיזו ב2014.

משעשע במיוחד שאתה מציין לרעה פורטים כמככבים בצמרת של 2014 כאשר ב2013 על המחשב, שניים משלושת המקומות הראשונים הם פורטים. אז איך מנתונים שכאלה אתה יכול לקרוא ל2014 על המחשב 'בינונית' זה הפלא. ואז על העובדות היבשות תוסיף את ההחמרה בציונים. תוסיף משחקים כמו דבניטי וטאלוס שמגמדים דברים כמו לימבו וbrothers ביחס של מה שהם מכילים לעומת ההצלחה היחסית שלהם ותקבל no contest. ברגע שאתה לוקח משחק כמו דבניטי ושם אותו על התחתונה בהשוואה ל brothers - זה הרמז לגבול שיש לשים לממוצעי מטהקריטיק.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swym » 14 ינואר 2015, 18:22

Kazz כתב:אתה עדיין מפספס את הנקודה לגבי מימון-קהל. זה לא עניין של חצי ריק או מלא, זה עניין של אם הכוס מסוגלת להתמלא במים. ו2014 הוכיחה שכן, ובמשחקים הרבה יותר מורכבים ויקרים ובמשחקים שמתחרים ישירות במשחקי AAA ממפיצות ענק. עד 2014 מימון קהל לא ניפק משחקים כאלה.

לא רק שאני לא מבין על איזה משחק אתה מדבר שמתחרה ישירות במשחקי AAA ממפיצות ענק (), גם לא ברור לי על איזו קפיצת דרך אתה מדבר דווקא בשנת 2014.
בשנת 2013 יצאו כבר Shadowrun Returns, Forced, Republique, Kentucky Route Zero, Strike Suit Zero, Cognition ו-Broken Sword 5 - וזו רשימה חלקית. לא ראיתי שום משחק קיקסטארטר שנראה כמו עליית מדרגה משמעותית בהשוואה למשחקים של 2013 למעט אולי אולי אולי Divinity. והמשחק היחיד שהעז להתחרות בתג המחיר של משחקי AAA הוא Planetary Annihilation שדווקא הפך לאחד מהדוגמאות לכישלון קיקסטארטר שהכי הרתיע אנשים מלחזור למימון המונים (והפרוייקט הבא שלהם בהתאמה נחל כישלון גיוס רציני). אז מה בדיוק ראית שהפך את 2014 לשנה כל כך טובה בהשוואה ל-2013?

Kazz כתב:למה אתה מתעלם מכך שב2012 וב2013 שוגרו קמפיינים של כל המי ומי וכל הזכיונות הגדולים שיכולים לשאוב כמות כסף גדולה - אז מן הסתם כמות המימון תרד כאשר יותר קמפיינים הם משחקי IP חדשים או ממפתחים שלא היו ידועים קודם לכן.

אני לא מתעלם מזה - להיפך. זה רק ממחיש את הנקודה שלי שמימון המונים היה סוג של בועה שגדלה ואז התפוצצה. מה גם שראינו בדיוק איך אותם שמות שגייסו כספים גדולים ב-2012 פתאום נפלו עם קמפיין הקיקסטארטר שלהם ב-2013.

Kazz כתב:טיעון מוזר. במיוחד כשאתה העלת את EARLY ACCESS ואת שורת ההצלחות שיש שם והכסף שזורם שם. זה לא יהיה מפתיע כלל אם כאשר אתה מחבר את כל מקורות המימון שהם לא מכירה של משחק 'שלם' אז הטרנד הוא של עלייה בסקטור הזה.

רק שEarly Access הוא משהו אחר שלא נופל לקטגוריה של מימון המונים או של אינדי. למעשה כמה מהמשחקים הגדולים ביותר מוצעים במודל של Early Access.

Kazz כתב:כן, בפירוש היבש ואלב הם אינדים. וגם לא ביבש, הרבה מתייחסים אליהם כאינדים. וגם אני. איך יוביסופט קשורים עם שלל המחלקות והאולפנים שלהם ושדרות ניהוליות ושאר דברי CORPORATE.

איך אתה מצליח לסתור את עצמך משפט אחד אחרי השני? אם ואלב הם אינדי בפירוש היבש, ומצד שני יוביסופט הם לא אינדי בגלל corporate, איך זה יכול להיות שיש בואלב יותר אנשים שמועסקים בcorporate מאשר בפיתוח משחקים בפועל?

Kazz כתב:לא יודע אם זה נכון 'מילונית', אבל חברה שנסחרת בבורסה לא יכולה להיקרא 'אינדי'. חברות יכולות לעשות פרוייקטים במימון עצמי ובמימון מפיצה. כפי שגירבוקס עשו. כפי שדאבל פיין עשו. לגבי באסטיון, כנראה תלוי בהסכם עם WB ואיך זה בדיוק עבד. בגדול, אם אתה מקבל כסף מגוף אחר שממן פיתוח משחק תמורת זה שהגוף הזה יפיץ את המשחק ושאר דברים - אז לא, לא מדובר ב'אינדי' כמושג שבא לציין אופן קיום כלכלי.

מה הקשר? כל חברה בע"מ היא בסופו של דבר או חברה בבעלות פרטית, או חברה בבעלות ציבורית - קרי נסחרת בבורסה. המסחר בבורסה הוא מודל מימון של החברה ולא מעיד על האם החברה היא אינדי או לא. לראיה, יש המון חברות שאינן נסחרות בבורסה ובהחלט אי אפשר לקרוא להן חברות אינדי (למשל זנימקס-בתשדה).
כנ"ל גם מה שכתבת על חוזה הפצה: הרי Respawn היא חברה עצמאית וקיבלה כסף מEA שמימן פיתוח משחק תמורת זכויות הפצה. גם ואלב קיבלה כסף מאותה EA. גם דאבלפיין. כנ"ל כל המשחקים הקטנים על הXBLA שקיבלו כסף ממיקרוסופט ונחשבים לאמ-אמא של האינדי מברייד ועד FEZ. אז כל אלו להגדרתך פתאום לא חברות אינדי ולא משחקי אינדי?
לא סיפקת פה שום הגדרה קונקרטית שמבדילה בין חברת אינדי לחברה שאינה אינדי.


Kazz כתב:סירבת להכיר במשחקים כמו דבניטי וטאלוס ככאלה שמראים עד כמה חזקה היה התוצרת של האינדי\על המחשב ב2014 בגלל שהם ממוצע 87 לעומת ה90 של לימבו אי אז. תשובתי הייתה שאתה מתעלם מכך שאז היה יותר קל לקבל ציונים כאלה ושאתה מתעלם מכך שהמשחקים של השנה מפותחים יותר, מורכבים יותר, עושים הרבה יותר,מנסים יותר, מציבים לעצמם יותר משוכות שהם יכולים ליפול בהן אך בכל זאת מוציאים ממוצע קרוב מאוד, ושכאשר משכללים את כל שאר האלמנטים שתיארתי אין פה בכלל שאלה שמדובר במוצרים מרשימים יותר מלימבו. אני לא מבין למה אתה מנסה לסחוב את הדיון למשחקי AAA.

אולי מאותה הסיבה שאתה מסרב להכיר בכך שמשחק AAA שיושב על ממוצע 87 היום (ואפילו 77 היום) מציע הרבה יותר ממשחקים של 90 דאז: אלו משחקים שעושים יותר, מנסים יותר, מציבים לעצמם משוכות שהם יכולים ליפון בהן וכו כו' וכו'. אם אתה טוען שהיתה שנה רעה לAAA וההוכחה שלך באה לידי ביטוי בציונים - אז זו היתה שנה רעה באותה המידה למשחקי אינדי.

Kazz כתב:אתה מסלף את דברי מטהקריטיק.
קודם כל, כנראה לא העמקת בכתבה כי הם מציינים מפורשות שרק משחקים שקיבלו לפחות 7 ביקורות נכללים בשכלולים האלה. ובעוד שאתה צודק בתיאור שלהם את השנה שעברה על הקונסולות, הם אומרים שחור על גבי לבן לגבי המחשב:
That's not only the largest number of good games released for any gaming platform, it's the highest total of good games for a single platform for any year in recent memory.

אבל 7 ביקורות זה כלום. בGamerankings למשל מסוננים כברירת מחדל משחקים שכוללים פחות מ-20 ביקורות ובצדק - בטח כשלרשימה של מטהקריטיק נכנסים גם פורטים של משחקי מובייל. בנוסף, מה זה בדיוק recent memory? שלוש שנים? ארבע? ואת מי בדיוק מעניינים כמה משחקים של 75 היו כשמבחר המשחקים של ה-85 הוא כל כך דל?

Kazz כתב:משעשע במיוחד שאתה מציין לרעה פורטים כמככבים בצמרת של 2014 כאשר ב2013 על המחשב, שניים משלושת המקומות הראשונים הם פורטים. אז איך מנתונים שכאלה אתה יכול לקרוא ל2014 על המחשב 'בינונית' זה הפלא.

אני יכול לקרוא לשנת 2014 על המחשב בינונית מהסיבה הפשוטה שזו היתה שנה בינונית: הרבה משחקים בינוניים ומעט מאד משחקים טובים באמת. לא הלכתי ובדקתי ספציפית מה היה על הPC בשנת 2013 ומה לא, אבל מה שעשה את שנת 2013 כל כך מעולה בשורה התחתונה זה בדיוק המשחקים המעולים שרובם לא היו על הPC כמו סופר מריו 3D וורלד, TLOU ו-.GTA V (לצד ביושוק שכן היה). ב-2014 לא היו משחקים כאלו בנמצא, לא על הPC ולא בכלל, ולכן זו שנה מחורבנת בהשוואה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 15 ינואר 2015, 21:16

זה כבר נהפך למבדח. אם אתה לא מסוגל להבחין בהבדלים בקנה המידה בין משחקי הקיקסטרטר של 2013 לבין המשחקים של 2014 אז אין על מה לדבר. ועוד אתה מביא לי משחקים עם ממוצעים סביבות ה70? על כל משחק בערך שציינת יש מקבילה מורכבת יותר וכנראה גם מוצלחת יותר יחסית שיצאה ב 2014. ועל זה נוסיף את דביניטי שמתחרה בקטוריית הRPG מול כל המפיצות הגדולות, מקבל את הייפ, נמצא בשיחה של הGOTY וגם זוכה בפרסים (משחק הPC של השנה של גיימספוט, לפני דרגון אייג' למשל). ווייסטלנד 2 - אותו דבר. Banner Saga. שאבל נייט שמספק משחק פלטפורמה דו מימדי בסגנון אולדסקול כאילו נעשה ע"י האשפים של הז'אנר. ELITE FUCKING DANGEROUS. פשוט בושה. משווה לי משחקים אפיזודים ומשחקים שבקושי מגרדים זמן משחק של ספרות כפלות עם משחקי RPG תלת-מימדים של עשרות שעות על עשרות שעות של משחקיות, עמוסים בתוכן, בדיאלוגים, בערכי הפקה. עם סימולטור חלל מסועב ובלתי נגמר. פאזה אחרת לגמרי. וכולם עם ממוצע של 80 ומעלה.

--

חח, ההגדרה הכי תלושה של 'בועה שהתפוצצה' שראיתי. בערך כמו להגיד שמבחינת היקף מכירות ,ספטמבר 2014 היה בועה שהתפוצצה בהשוואה לספטמבר 2013 שאז יצא GTA. כאשר כל התותחים הכבדים שלך נשלפו ב2012 ו 2014 אז מן הסתם 2014 תהיה חלשה יותר. לא מדובר בשום פיצוץ של שום בועה. מדובר בהגיון בריא. כן, ראינו איך דאבל פיין נפלו עם הקמפיין של מאסיב צ'אליס. את INEXILE שנפלו עם טורמנט. ושוב, משום מה אתה בוחר לקבוע שפחות כסף שהושג מקיקסטרטר = פספוס של משחקים ראויים.

ברור שEarly Access וכל דבר שהוא במסגרת Paid alpha הינו מימון-קהל. כל מודל שמאפשר לך להעביר כסף למוצר שעדיין נמצא בפיתוח ולא יצא 'רשמית' זה סוג של מימון קהל. עוד מעט תגיד לי שאתה לא מחשיב פרוייקטים של קיקטסטר שהיו כבר בפיתוח אבל ביקשו כסף כדי לשפר את המשחק, ואולי אחר כך גם תפסול את השיאים ההיסטריים שסטאר סיטיזן קובע בכל חודש מחדש בגלל שמדובר בקמפיין גיוס כסף בלי מועד סיום.

--
מה הקשר בין יחס העובדים במחלקות שונות לבין היות אינדי? אולי במקום לברבר תביא את ההגדרה הכה הדוקה שלך? אבל בשבילי דבר אחד בטוח: חברה שנסחרת בבורסה ושנותנת דין וחשבון לגורמים חיצוניים ומושפעת מהם היא לא אינדי בשום פנים.
אם יש בית פיתוח שהוא אינו בשליטה של גורם אחר אז הוא אינדי - דאבלפיין הם אינדים משום שהחברה שולטת ומנהלת את עצמה. הם לפעמים עושים גם פרוייקטים עם מפיצות שהכסף מגיע מהמפיצות - אתה יכול לקרוא לפרוייקטים הספציפים האלה כלא משחק אינדי אבל אתה גם יכול להסתכל על זה ככה שיש להם את החופש להחליט אם הם רוצים להכנס להסכם חד פעמי עם מפיצה כמאפיין משמעותי של ה'אינדיות' שלהם. אתה יכול גם להגיד שבמידה והם שומרים את הזכויות על הIP בהסכמים האלה זה משחק אינדי, ובמידה שלא זה לא.

אני לא יודע איך זה קשור לנושא המקורי שבו נסית לשלול את דביניטי מהיותו משחק שפותח ע"י מפתחת אינדי רק משום שבעברה היא פעלה תחת מפיצה.

אני לא מבין למה אתה דוחף משחקי AAA קונסולות לכל מקום. לא, אין הבדל בקנה המידה והשאפתנות של משחקי AAA בשנת 2014 לשנים שעברו. הם לא עשו יותר מGTA5 על הדור הקודם, על TLOU, על ביושוק ועל שלל משחקים אחרים. משחקי קיקסטארטר ב2014 לעומת זאת היו בספרה אחרת לגמרי ממשחקי הקיקסטרטר שיצאו ב2013.
והדיבור לא היה על משחקי AAA. שללת את היות שנת 2014 שנה טובה מאוד על המחשב תודות למשחקי האינדי משום ש: 1. שללת את דבינטי ו-ווייסטלנד 2 כמשחקי אינדי. 2. נבדקת לממוצעים כאילו היו תורה מסיני ובשבילך לימבו שקיבל 90 לעומת 87 של דביניטי מראים ללא ספק ש2014 הייתה חלשה ביותר למרות שזה ברור לכל אדם שהמורכבות של המשחקים שונה לגמרי ושמשחק כמו דבינטי מקבל 87 זה הישג יותר גדול ממשחק כמו לימבו שמקבל 90.

--
תשלח מייל למטהקריטיק ותבקש הבהרות. מה שחשוב זה שהפרמטרים זהים לכל הפלטפורמות. מספר הביקורות נמוך משקף את העוול שנעשה למשחקים האלה בגלל שרוב האתרים הגדולים מסקרים את הקונסולות ולא נותנים תשומת לב מספקת להוצאות במחשב. ושוב אתה סוחב את הדיון למשחקי AAA בקונסולות כאשר אתה התנגדת לאימרות שעל המחשב הייתה שנה טובה מאוד ומה שתרם לכך היו משחקי אינדי - אימרות עם גב סטטיסטי לפי מטהקריטיק. אז לא רק שהמחשב קיבל את משחקי הקיקסטרטר שהזכרתי ואת כל משחקי הAAA המולטיפלטפורם, ומשחקים לא אינדי שיצאו על המחשב ולא על הקונסולות כמו הרת'סטון אלא הוא קיבל שלל משחקי אינדי שזכו לממוצעים חיובים-חיוביים עד מאוד כגון טאלוס, TWOM, AOW3, אנדלס לג'נד, LOG2, לית'ל ליג, איתן קארטר ואחרים. ולכן, היתרון הניכר של המחשב בשנת 2014 על הקונסולות האחרות.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swym » 27 ינואר 2015, 16:43

Kazz כתב:זה כבר נהפך למבדח. אם אתה לא מסוגל להבחין בהבדלים בקנה המידה בין משחקי הקיקסטרטר של 2013 לבין המשחקים של 2014 אז אין על מה לדבר.

Kazz כתב:כן, ראינו איך דאבל פיין נפלו עם הקמפיין של מאסיב צ'אליס. את INEXILE שנפלו עם טורמנט.


Kazz כתב:הקמפיין של מאסיב צ'אליס


Kazz כתב: INEXILE שנפלו עם טורמנט.

נראה לי שאכן אין על מה לדבר, אבל זה בעיקר בגלל שאתה לא מצליח להביל בין השנים: שני הפרוייקטים שציינת הם פרוייקטים מ-2013. לבוא ולהציג אותם כטיעון לכך ש-2014 לא היתה שנת נפילה למימון המונים בקיקסטארטר.... לא מי יודע מה מחזק את הטיעון שלך.
נראה שאתה גם לא מבין מה זה "עליית מדרגה משמעותית", אבל זה כבר עניין קצת יותר מורכב מלא להבין איך עובד לוח שנה גרגוריאני. לא חושב שיש טעם להמשיך בדיון כשאפילו הדברים הכי בסיסיים לא ברורים לך.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 27 ינואר 2015, 20:13

זו התגובה שבשבילה חיכתי שבועיים? זה אומר הכל.

הייתי צריך לנסח את עצמי טוב יותר. הדוגמאות האלו לא היו כדי להראות שב2014 לא הושקע פחות כסף מ2013 אלא דוגמאות עבור כאלה שחזרו לקיקסטרטר והצליחו. חוץ מהמשחק של יוצרי PA לא זכור לי מקרה נוסף ב2014 של חברה שניסת בשנית וכשלה. אבל בפעם האלף, כמו שאמרתי מההתחלה, למי אכפת כמה כסף הושקע? ולמה אתה קובע בשרירותיות שפחות כסף = פחות טוב? והנה 2015 נפתחת בסערה בקיקסטרטר - האם 'הבועה' נוצרה מחדש?

אז במקום להיות ענייני בחרת בתגובה ענייה. אולי עדיף כך, כי בשבילך 'ענייני' זה לנסות לטעון שPA, וייסטלנד 2, D:OS ו ELITE הם לא פרוייקטים שמגמדים את מה שיצא ב2013 מפרוייקטי קיקסטראר ברמת ההשקעה, קנה המידה והתוכן.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Laskin ו־ 135 אורחים