swym כתב:2014 היא דווקא השנה שבה מימון-קהל התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנפלו ולא הגיעו לרף המימון, פרוייקטי עבר שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים שנזנחו באמצע הפיתוח... ובשורה התחתונה אנשים שמו ב-2014 על משחקי קיקסטארטר פחות מחצי מכמות הכסף לעומת 2013. השטף שראינו השנה קשור בעיקר לזינוק המסיבי בשימוש בקיקסטארטר לפני בערך שנתיים, אבל מפה זה נמצא בדעיכה.
היו כמה פרוייקטים מוצלחים שיצאו השנה מKickstarter, אבל דווקא לטובים שבהם קשה לדעתי בכלל להתייחס כאל אינדי - מאחר ומדובר בפרוייקטים של חברות בסדר גולד בינוני-גדול עם רזומה מוכח וכאלו שהמשחקים הקודמים שלהן היו משחקי AAA לריטייל (IneXile, Larian וכדומה). חלקן לפחות היו כבר עם המשחקים עמוק בתהליך הפיתוח והשתמשו בקיקסטארטר בעיקר בשביל החשיפה, ככה שהם לא נמצאים בדיוק באותה קטגוריה של מפתחי גראג'.
בשורה התחונה הבעיה הגדולה של האינדי השנה דומה מאד לבעיה הגדולה של תעשיית הAAA: לא מעט משחקים טובים עד טובים מאד, אבל מעט מאד מצטיינים שהצליחו באמת לקבל רק סופרלטיבים באופן גורף (כמו שראינו בשנים קודמות). הרבה שמיניות, אבל כמעט ואפס תשיעיות.
2014 היא דווקא השנה שבה AAA התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנדחו, פרוייקטים גדולים שכשלו במכירות, פרוייקטים מצופים שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים ששמו זין על השחקנים ויצאו שבורים ולא מוכנים, פרוייקטים ששילבו מיקרו-תשלומים בצורה בוטה במשחקים שכבר עולים 60דולר, פרוייקטים ביזיוניים כמו דסטיני עם משחקיות גריינדינג כמו משחק F2P רק שהוא דורש 60 דולר ואז עוד 20 על 'חבילת הרחבה' מצ'וקמקת שהיא עלבון לשמה. פרוייקטים שניסו לרמות את הקהל בכך שהם מוציאים משחק שרץ ב15 FPS בלי תמימות ובלי רצון טוב. עוד שנה שמשחקי ה AAA מוכרים פחות בשוק בארה"ב ובאנגליה משנה שעברה. ממש כיף בעולם ה AAA עם צורת המימון ה'ישנה והטובה' שלו. אין סיכוי להשרף.
למרות שהפיסקה שלמעלה אכן מדאיגה ויש הרבה אמת בה, זה עדיין מגוחך לפסול צורת מימון\מודל עסקי על בסיס היותם כשלונות. ועוד ממישהו שבעבר כתב תגובות נרחבות על איך שצריך להסתכל רק על כמות המשחקים המוצלחים כשבאים להעריך את טיבה של פלטפורמה מסויימת. ערכו של מימון-קהל נשפט עפ"י המשחקים הטובים שהוא מצליח לייצר ו2014 היא השנה שהביאה את הבשורה בגדול. עד השנה היו משחקים נחמדים ולא רעים. ב2014 הגיעו משחקים שמימשו את החלום, את מה שכולם דמיינו כאשר הטרנד הזה התחיל - משחקים מצויינים ועמוקים שמשתבצים בצמרת הז'אנר שלהם גם בהשוואה לקלאיסקות ולא רק למשחקים המפושטים של העשור האחרון. משחקים שהם מועמדים וזוכים מובילים ברשימות משחקי השנה. מימון הקהל הוכיח השנה שזה אפשרי לייצר משחקים באיכות הזו ושהם יימכרו מאות אלפי עותקים.
אז אתה יכול לעשות שמיניות באוויר כדי לפסול מפתחות מהיותן אינדי (אז אם אי פעם חברה מסויימת עשתה משחק בתמיכת מפיצה, וזה שהיא עושה משחקים כיום שמתוקצבים רק מכיסה האישי, זה מונע ממנה להקרא אינדי? טוב לדעת). אתה יכול להתמקד בכמה כסף הושקע בפרוייקטים השנה לעומת שנה שעברה תוך כדי התעלמות שרוב השמות הגדולים שיכולים למשוך את הכספים עשו את הקמפיין שלהם ב2012 ו2013. אתה יכול להתעלם מכך שעצם זה ש Larian ו InExile הם חברות מנוסות זה מה שתרם לכך שהפרוייקטים שלהם ייקבלו יותר כסף כי יש אצל המשקיע יותר בטחון שהם ייספקו את הסחורה. אז אתה יכול להסתכל על העובדה שהמשקיעים יותר מחושבים באיזה פרוייקטים לתמוך כדבר שלילי. אתה יכול להתמקד בכשלונות של מודל עסקי שנמצא על חוד החנית ולהתעלם מממודל הAAA 'המוכח והטוב' שניפק שיגור מביך ושבור אחר שיגור מביך ושבור. (אתה עדיין סבור ש MCC הוא קנדידט למשחק השנה?).
אוי לא, לא היו משחקים שקיבלו ממוצע 90 ב MC. האורות והתומים של התעשייה. עוד דוגמה להתייחסות לממוצעים שעוברת את הגבול הבריא. 3 נקודות הבדל, האימה. איזה קיבעון. תוך שזה שלא ציינת כמובן שמאז תחילת הדור הנוכחי יש החמרה בציונים שניתנים למשחקים. אז אני די בטוח שלימבו לא היה יושב על ממוצע 90 אם הוא היה יוצא בחודש שעבר. The Swapper משנה שעברה אוכל את לימבו בלי מלח והוא 'רק' על ממוצע 87. טאלוס השנה הוא 'רק' על 87 ומקבל תשבוחות על היותו משחק הפאזלים הטוב ביותר מאז פורטל. שלא נדבר על היותו משחק תלת-מימדי שביחס ללימבו עמוס תוכן ומספק עשרות שעות של משחק ושגם מספר סיפור באופן אקטיבי.
מעציב שאתה חייב לראות את הספרה 9 כספרה הראשונה בציון. וכמו שאמרתי, זה לא כולל את ההתאמה לציוני הביקורות שהחמירו כך שלא מעט משחקים שקיבלו השנה ממוצעים של 85 ומעלה היו כנראה מקבלים ממוצע של 90 ומעלה בשנה שבה לימבו יצא.