משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swym » 20 דצמבר 2014, 22:29

Kazz כתב:2014 היא השנה בה מימון-קהל הוכיח את עצמו מעל ומעבר ובאופן שלא ניתן להכחשה

2014 היא דווקא השנה שבה מימון-קהל התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנפלו ולא הגיעו לרף המימון, פרוייקטי עבר שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים שנזנחו באמצע הפיתוח... ובשורה התחתונה אנשים שמו ב-2014 על משחקי קיקסטארטר פחות מחצי מכמות הכסף לעומת 2013. השטף שראינו השנה קשור בעיקר לזינוק המסיבי בשימוש בקיקסטארטר לפני בערך שנתיים, אבל מפה זה נמצא בדעיכה.

היו כמה פרוייקטים מוצלחים שיצאו השנה מKickstarter, אבל דווקא לטובים שבהם קשה לדעתי בכלל להתייחס כאל אינדי - מאחר ומדובר בפרוייקטים של חברות בסדר גולד בינוני-גדול עם רזומה מוכח וכאלו שהמשחקים הקודמים שלהן היו משחקי AAA לריטייל (IneXile, Larian וכדומה). חלקן לפחות היו כבר עם המשחקים עמוק בתהליך הפיתוח והשתמשו בקיקסטארטר בעיקר בשביל החשיפה, ככה שהם לא נמצאים בדיוק באותה קטגוריה של מפתחי גראג'.

בשורה התחונה הבעיה הגדולה של האינדי השנה דומה מאד לבעיה הגדולה של תעשיית הAAA: לא מעט משחקים טובים עד טובים מאד, אבל מעט מאד מצטיינים שהצליחו באמת לקבל רק סופרלטיבים באופן גורף (כמו שראינו בשנים קודמות). הרבה שמיניות, אבל כמעט ואפס תשיעיות.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי InterAl » 20 דצמבר 2014, 23:17

זאת היתה שנת מבחן לפרויקטים הגדולים של קיקסטארטר מ-2012/3, ולמרבה השמחה רובם עמדו במבחן בהצלחה. לגבי ציונים - משחקי אינדי שמקבלים תשיעיות (כממוצע ב-MC) הם נדירים תמיד, לא רק השנה. וכן, היו גם פרויקטים שנכשלו, אבל זה היה צפוי מראש. הקהל נכנס כמשקיע, ובהשקעה יש סיכון. הקהל יודע את זה. בסה"כ הפרויקטים הגדולים הצליחו, וקיבלנו משחקים שלעולם לא היינו מקבלים דרך מפיצות, כמו wasteland, elite וכו'. איך אפשר לומר שהקיקסטארטר התפוצץ לאנשים בפרצוף השנה? ההיפך הוא הנכון.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bling » 20 דצמבר 2014, 23:48

InterAl כתב:דווקא אהבתי מאוד את FC3. לגבי wolf, שיחקתי ברמה האמצעית, אם אני זוכר נכון (bring 'em on). היה מאתגר בדיוק במידה הנכונה.

אופס סליחה כנראה התבלבלתי בינך לבין מישהו אחר.
וטוב לדעת שוולפנשטיין מציע אתגר מספק על נורמל, אני צריך קצת כזה אחרי שסיימתי עם מורדור :)

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Death_119 » 21 דצמבר 2014, 08:38

bling כתב:אופס סליחה כנראה התבלבלתי בינך לבין מישהו אחר.
וטוב לדעת שוולפנשטיין מציע אתגר מספק על נורמל, אני צריך קצת כזה אחרי שסיימתי עם מורדור :)

שחק על רמה יותר גבוהה, המשחק מאוד קל.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swym » 21 דצמבר 2014, 10:16

InterAl כתב:זאת היתה שנת מבחן לפרויקטים הגדולים של קיקסטארטר מ-2012/3, ולמרבה השמחה רובם עמדו במבחן בהצלחה. לגבי ציונים - משחקי אינדי שמקבלים תשיעיות (כממוצע ב-MC) הם נדירים תמיד, לא רק השנה. וכן, היו גם פרויקטים שנכשלו, אבל זה היה צפוי מראש. הקהל נכנס כמשקיע, ובהשקעה יש סיכון. הקהל יודע את זה. בסה"כ הפרויקטים הגדולים הצליחו, וקיבלנו משחקים שלעולם לא היינו מקבלים דרך מפיצות, כמו wasteland, elite וכו'. איך אפשר לומר שהקיקסטארטר התפוצץ לאנשים בפרצוף השנה? ההיפך הוא הנכון.

הנקודה היא שהחל מ-2008 בא יצאו גם Braid וגם World of Goo והוכתרו לאינדי דארלינגס של התעשייה, כמעט כל שנה הביאה איתה לפחות משחק אחד שכן מצליח להגיע לרף הנדיר של התשע (Minecraft, לימבו, סופר מיט בוי, Journey, Mark of the Ninja וכדומה) - וב-2014 לא היה המשחק הזה. אז כן היו הרבה משחקים טובים של שמיניות, וכן היו הרבה משחקים שלעולם לא היינו מקבלים דרך מפיצות, אבל איך זה שונה משנה שעברה? כמות מכובדת של משחקי אינדי טובים יש כבר שנים.

Uber Entertainment יצרו לעצמם הרבה שונאים עם משחק שלא ענה על הציפיות ונאלצו לבטל את הפרוייקט הבא שלהם, Doublefine זרקו החוצה משחק שעומד היום על 100% ביקורות שליליות בסטים, ואפילו חותמת של "מהיוצרים של ביושוק" לא מספיקה בשביל לגייס כמה מאות אלפי דולרים למשחק חדש - משהו שלפני שנה או שנתיים היה מספיק כשלעצמו בשביל למכור את הקיקסטארטר.
המודל הזה היה לפני שנתיים בערך סוג של golden ticket למימון בטוח של משחק פשוט בגלל שהוא היה טרנד. אבל כמו הרבה טרנדים כאלו לפניו שנחשבו בעבר לgolden ticket עבור מפתחים (Xbox Live Arcade, iOS, שליטת תנועה) הוא הגיע לפיק מסוים שחלף ועכשיו הוא נמצא בירידה - ועם כמות הכסף שהוזרמה אי אפשר להתווכח. מימון המונים עדיין יהיה אופציה שימושית לחלק מהמפתחים שמעוניינים לקבל מימון ויתאים לסוג מסויים של פרוייקטים, אבל הבוננזה נגמרה והכסף הגדול איתה (בין היתר בגלל שמודל הEarly Access של סטים הפך לאלטרנטיבה עבור חלק מהמפתחים).

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי InterAl » 21 דצמבר 2014, 11:00

swym כתב:הנקודה היא שהחל מ-2008 בא יצאו גם Braid וגם World of Goo והוכתרו לאינדי דארלינגס של התעשייה, כמעט כל שנה הביאה איתה לפחות משחק אחד שכן מצליח להגיע לרף הנדיר של התשע (Minecraft, לימבו, סופר מיט בוי, Journey, Mark of the Ninja וכדומה) - וב-2014 לא היה המשחק הזה. אז כן היו הרבה משחקים טובים של שמיניות, וכן היו הרבה משחקים שלעולם לא היינו מקבלים דרך מפיצות, אבל איך זה שונה משנה שעברה? כמות מכובדת של משחקי אינדי טובים יש כבר שנים.

Uber Entertainment יצרו לעצמם הרבה שונאים עם משחק שלא ענה על הציפיות ונאלצו לבטל את הפרוייקט הבא שלהם, Doublefine זרקו החוצה משחק שעומד היום על 100% ביקורות שליליות בסטים, ואפילו חותמת של "מהיוצרים של ביושוק" לא מספיקה בשביל לגייס כמה מאות אלפי דולרים למשחק חדש - משהו שלפני שנה או שנתיים היה מספיק כשלעצמו בשביל למכור את הקיקסטארטר.
המודל הזה היה לפני שנתיים בערך סוג של golden ticket למימון בטוח של משחק פשוט בגלל שהוא היה טרנד. אבל כמו הרבה טרנדים כאלו לפניו שנחשבו בעבר לgolden ticket עבור מפתחים (Xbox Live Arcade, iOS, שליטת תנועה) הוא הגיע לפיק מסוים שחלף ועכשיו הוא נמצא בירידה - ועם כמות הכסף שהוזרמה אי אפשר להתווכח. מימון המונים עדיין יהיה אופציה שימושית לחלק מהמפתחים שמעוניינים לקבל מימון ויתאים לסוג מסויים של פרוייקטים, אבל הבוננזה נגמרה והכסף הגדול איתה (בין היתר בגלל שמודל הEarly Access של סטים הפך לאלטרנטיבה עבור חלק מהמפתחים).

זה שונה משנה שעברה בכך שהשנה קיבלנו המון משחקי אינדי עם רמת הפקה ותקציב של משחקי AAA, וזאת מהפיכה.

אני חושב שהדיון על ציונים הוא מטעה, כי ציונים הם תמיד יחסיים. world of goo קיבל 9+ בגלל שהוא נשפט כמשחק אינדי דל תקציב. divinity, wasteland וחבריהם נשפטו לא כמשחקי אינדי אלא כמשחקי AAA עתירי תקציב (ובצדק). לכן הם קיבלו שמיניות, למרות שאבסולוטית אין ספק שמדובר במשחקים איכותיים פי כמה מ-world of goo.

לגבי הכישלונות - נכון, היו גם כאלה. שוב, מדובר בהשקעה בעלת סיכון, וכולם היו מודעים לזה מההתחלה. זה גם נכון שהיתה ירידה חדה בגיוסים ובכמות הפרויקטים השנה. גם זה היה די צפוי לדעתי. עדיין, למה להסתכל על חצי הכוס הריקה?

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Laskin » 21 דצמבר 2014, 11:14

משחקי השנה שלי הם FC4 וSOM, עם יתרון קל לSOM כי הוא סיפק לי גם חוויה חדשה (מערכת הנמסיס) שלא הייתה לפני כן בז'אנר.
מאוד מאוד נהנתי גם מוולפנשטיין, והכי מיוחד היה איתן קארטר.
הכי מצחיק סאות' פארק והכי הכי הכי הרבה זמן שרפתי על HEARTHSTONE כמובן.

סמל אישי של המשתמש
Trouble
Minion
הודעות: 77
הצטרף: 14 יולי 2013, 12:18

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Trouble » 21 דצמבר 2014, 14:41

Shadow of Mordor - לא משחק מושלם, אבל בהחלט המשחק שסיפק לי הכי הרבה הנאה וגם לדעתי חידש (IP חדש, מערכת נמסיס מדהימה). זה פשוט חוויה לרמוס עדר אחר עדר של URUKS כועסים תוך כדי שימוש במתקפות הכי BADASS שיש, ואחר כך לפגוש קפטן שהרג אותך וזוכר אותך ולהלחם איתו מחדש. אני חושב (ומקווה) שזו התחלה של סדרה בדומה לAC1 (שהיה לא מלוטש אבל הביא דברים חדשים) - רק מקווה שלא יחרשו אותה באופן דומה.
In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38365
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי DrKeo » 22 דצמבר 2014, 02:39

הם רק אומרים מה שאני אומר מתחילת השנה :/
http://www.polygon.com/2014/12/21/74136 ... hat-sucked
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 22 דצמבר 2014, 10:19

swym כתב:2014 היא דווקא השנה שבה מימון-קהל התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנפלו ולא הגיעו לרף המימון, פרוייקטי עבר שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים שנזנחו באמצע הפיתוח... ובשורה התחתונה אנשים שמו ב-2014 על משחקי קיקסטארטר פחות מחצי מכמות הכסף לעומת 2013. השטף שראינו השנה קשור בעיקר לזינוק המסיבי בשימוש בקיקסטארטר לפני בערך שנתיים, אבל מפה זה נמצא בדעיכה.

היו כמה פרוייקטים מוצלחים שיצאו השנה מKickstarter, אבל דווקא לטובים שבהם קשה לדעתי בכלל להתייחס כאל אינדי - מאחר ומדובר בפרוייקטים של חברות בסדר גולד בינוני-גדול עם רזומה מוכח וכאלו שהמשחקים הקודמים שלהן היו משחקי AAA לריטייל (IneXile, Larian וכדומה). חלקן לפחות היו כבר עם המשחקים עמוק בתהליך הפיתוח והשתמשו בקיקסטארטר בעיקר בשביל החשיפה, ככה שהם לא נמצאים בדיוק באותה קטגוריה של מפתחי גראג'.

בשורה התחונה הבעיה הגדולה של האינדי השנה דומה מאד לבעיה הגדולה של תעשיית הAAA: לא מעט משחקים טובים עד טובים מאד, אבל מעט מאד מצטיינים שהצליחו באמת לקבל רק סופרלטיבים באופן גורף (כמו שראינו בשנים קודמות). הרבה שמיניות, אבל כמעט ואפס תשיעיות.


2014 היא דווקא השנה שבה AAA התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנדחו, פרוייקטים גדולים שכשלו במכירות, פרוייקטים מצופים שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים ששמו זין על השחקנים ויצאו שבורים ולא מוכנים, פרוייקטים ששילבו מיקרו-תשלומים בצורה בוטה במשחקים שכבר עולים 60דולר, פרוייקטים ביזיוניים כמו דסטיני עם משחקיות גריינדינג כמו משחק F2P רק שהוא דורש 60 דולר ואז עוד 20 על 'חבילת הרחבה' מצ'וקמקת שהיא עלבון לשמה. פרוייקטים שניסו לרמות את הקהל בכך שהם מוציאים משחק שרץ ב15 FPS בלי תמימות ובלי רצון טוב. עוד שנה שמשחקי ה AAA מוכרים פחות בשוק בארה"ב ובאנגליה משנה שעברה. ממש כיף בעולם ה AAA עם צורת המימון ה'ישנה והטובה' שלו. אין סיכוי להשרף.

למרות שהפיסקה שלמעלה אכן מדאיגה ויש הרבה אמת בה, זה עדיין מגוחך לפסול צורת מימון\מודל עסקי על בסיס היותם כשלונות. ועוד ממישהו שבעבר כתב תגובות נרחבות על איך שצריך להסתכל רק על כמות המשחקים המוצלחים כשבאים להעריך את טיבה של פלטפורמה מסויימת. ערכו של מימון-קהל נשפט עפ"י המשחקים הטובים שהוא מצליח לייצר ו2014 היא השנה שהביאה את הבשורה בגדול. עד השנה היו משחקים נחמדים ולא רעים. ב2014 הגיעו משחקים שמימשו את החלום, את מה שכולם דמיינו כאשר הטרנד הזה התחיל - משחקים מצויינים ועמוקים שמשתבצים בצמרת הז'אנר שלהם גם בהשוואה לקלאיסקות ולא רק למשחקים המפושטים של העשור האחרון. משחקים שהם מועמדים וזוכים מובילים ברשימות משחקי השנה. מימון הקהל הוכיח השנה שזה אפשרי לייצר משחקים באיכות הזו ושהם יימכרו מאות אלפי עותקים.

אז אתה יכול לעשות שמיניות באוויר כדי לפסול מפתחות מהיותן אינדי (אז אם אי פעם חברה מסויימת עשתה משחק בתמיכת מפיצה, וזה שהיא עושה משחקים כיום שמתוקצבים רק מכיסה האישי, זה מונע ממנה להקרא אינדי? טוב לדעת). אתה יכול להתמקד בכמה כסף הושקע בפרוייקטים השנה לעומת שנה שעברה תוך כדי התעלמות שרוב השמות הגדולים שיכולים למשוך את הכספים עשו את הקמפיין שלהם ב2012 ו2013. אתה יכול להתעלם מכך שעצם זה ש Larian ו InExile הם חברות מנוסות זה מה שתרם לכך שהפרוייקטים שלהם ייקבלו יותר כסף כי יש אצל המשקיע יותר בטחון שהם ייספקו את הסחורה. אז אתה יכול להסתכל על העובדה שהמשקיעים יותר מחושבים באיזה פרוייקטים לתמוך כדבר שלילי. אתה יכול להתמקד בכשלונות של מודל עסקי שנמצא על חוד החנית ולהתעלם מממודל הAAA 'המוכח והטוב' שניפק שיגור מביך ושבור אחר שיגור מביך ושבור. (אתה עדיין סבור ש MCC הוא קנדידט למשחק השנה?).

אוי לא, לא היו משחקים שקיבלו ממוצע 90 ב MC. האורות והתומים של התעשייה. עוד דוגמה להתייחסות לממוצעים שעוברת את הגבול הבריא. 3 נקודות הבדל, האימה. איזה קיבעון. תוך שזה שלא ציינת כמובן שמאז תחילת הדור הנוכחי יש החמרה בציונים שניתנים למשחקים. אז אני די בטוח שלימבו לא היה יושב על ממוצע 90 אם הוא היה יוצא בחודש שעבר. The Swapper משנה שעברה אוכל את לימבו בלי מלח והוא 'רק' על ממוצע 87. טאלוס השנה הוא 'רק' על 87 ומקבל תשבוחות על היותו משחק הפאזלים הטוב ביותר מאז פורטל. שלא נדבר על היותו משחק תלת-מימדי שביחס ללימבו עמוס תוכן ומספק עשרות שעות של משחק ושגם מספר סיפור באופן אקטיבי.

מעציב שאתה חייב לראות את הספרה 9 כספרה הראשונה בציון. וכמו שאמרתי, זה לא כולל את ההתאמה לציוני הביקורות שהחמירו כך שלא מעט משחקים שקיבלו השנה ממוצעים של 85 ומעלה היו כנראה מקבלים ממוצע של 90 ומעלה בשנה שבה לימבו יצא.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bling » 22 דצמבר 2014, 10:42

DrKeo כתב:הם רק אומרים מה שאני אומר מתחילת השנה :/
http://www.polygon.com/2014/12/21/74136 ... hat-sucked

פוליגון תמיד חייבים לבלבל את המוח, הכתבה טובה כל עוד שדיברה על הסיבות האמיתיות ללמה השנה רעה כמו דחיות, רימאסטרים (שבפני עצמם זה לא נורא אבל לא כמנה עיקרית כמו שהיה נראה במשך הרבה מהשנה) ומשחקים שבורים, כמובן שהוא היה חייב לקשקש על גיימרגייט ועל אלימות נגד נשים או אנשים מפורסמים שמתו ואין להם באמת השפעה על תעשייה המשחקים ועל כך שנינטנדו לא נותנת ביטוי לגייז ולסביות במשחק לכל המשפחה וכו', כאלו צדקנים וטרחנים.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Death_119 » 22 דצמבר 2014, 10:53

אין לי מושג גם על מה אתם מתחבטים, Divinity הוא פשוט הממתק הכי טוב שהגיעו לפיסי מזה שנים מה שהפך את 2014 לבדה לשנה מאוד יחודית. אפשר להזכיר גם את Dark souls 2 שזה עוד משחק מאוד איכותי שלא רואים כל שנה. שני אילו לשם עצמם לא פחות רואיים מביושוק או The last of us. אדם שמסתכל על 2014 כאכזבה הוא אדם שיודע להנות אך ורק ממה שנמצא בMain stream.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 22 דצמבר 2014, 11:38

השנה הראשונה היא אף פעם לא שנה של 'מנה עיקרית'. כל עוד אין תמיכה לאחור על הקונסולות רימאסטרים זה דבר מבורך כל עוד זה מתומחר ורץ כראוי. רימאסטרים לא לוקחים כסף או כח אדם מפיתוח משחק חדש.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bling » 22 דצמבר 2014, 11:54

Kazz כתב:השנה הראשונה היא אף פעם לא שנה של 'מנה עיקרית'. כל עוד אין תמיכה לאחור על הקונסולות רימאסטרים זה דבר מבורך כל עוד זה מתומחר ורץ כראוי. רימאסטרים לא לוקחים כסף או כח אדם מפיתוח משחק חדש.

מה זאת אומרת לא לוקחים כח אדם? מאיפה אתה חושב המשחקים הללו באים? נוטי-דוג למשל הקציבו קבוצה קטנה שעבדה על הרימאסטר מאז 2013, ברור שזה לא במקום משחק חדש אבל זה כן כח אדם וזה גם כן תקציב (אבל במקרה הזה לרוב הכסף מחזיר את עצמו די בקלות ביחס להוצאות), הבעיה היא שלא היו מספיק משחקים טובים מחוץ לזה בשוק ה AAA, הרבה בגלל דחיות או אכזבות מכותרים מצופים ואולי גם ירידה כללית בכמות של המשחקי AAA שמופקים באופן כללי (רק תחושה, צריך לבדוק את זה מספרית) ועל רקע כל זה נוצרה תחושה כאילו זו שנה של רימאסטרים ורימייקים במקום תוכן חדש ומרגש.

וראיתי שכמה פעמים אתה חוזר על כך שמשחקים שנעשו במימון קהל מדברים חזק בתחרויות ה GOTY ואני לא ראיתי לכך ממש ראייה, זה נראה שרוב הזוכים זה דראגון אייג' או מורדור או מקסימום Alien, אפילו ביונטה 2 שזכה לציונים כל כך גבוהים והולל כאחד ממשחקי האקשן הכי טובים שיצאו בשנים האחרונות נעלם לגמרי מהמפה כשזה הגיע ל GOTY, אז בטח שמשחקים שמומנו בעזרת הקהל ויצאו למחשב בלבד לא יהיו מיינסטרים מספיק כדי לדבר חזק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38365
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי DrKeo » 22 דצמבר 2014, 12:15

Death_119 כתב:אין לי מושג גם על מה אתם מתחבטים, Divinity הוא פשוט הממתק הכי טוב שהגיעו לפיסי מזה שנים מה שהפך את 2014 לבדה לשנה מאוד יחודית. אפשר להזכיר גם את Dark souls 2 שזה עוד משחק מאוד איכותי שלא רואים כל שנה. שני אילו לשם עצמם לא פחות רואיים מביושוק או The last of us. אדם שמסתכל על 2014 כאכזבה הוא אדם שיודע להנות אך ורק ממה שנמצא בMain stream.

דארק סולס לא מקבלים כל שנה? נכון, מקבלים בערך כל שנתיים. שנה מאוד רעה, ברור שיש פנינים בדרך אבל ככלל מדובר בשנה הכי חלשה שאני זוכר בגיימינג.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Laskin » 22 דצמבר 2014, 12:27

אני חושב שאתם מגזימים ב"הכי חלשה"... היא הייתה בינונית, אבל בשביל גיימר עובד בלי מליון שעות פנויות - זה היה מינון מצויין עבורי.
אני מתחיל להיות חרד כשיוצאים יותר מדי משחקים ואין לי זמן לשחק בהם :)

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 22 דצמבר 2014, 12:43

DrKeo כתב:הם רק אומרים מה שאני אומר מתחילת השנה :/
http://www.polygon.com/2014/12/21/74136 ... hat-sucked


כן... סיכום שנה מדויק לחלוטין של פוליגון.
באמת שנה מעפנה, מהרבה בחינות.

לפחות אנחנו יכולים להיות בטוחים ששנה הבאה תהייה יותר טובה. רק הוויטצ'ר 3, בטמן ו-QB כבר הופכים את השנה הבאה לעדיפה על השנה.

המשחקים הכי טובים השנה היו דארק סולס 2 וSOM שהיו סולידיים, אבל רחוקים כמה רמות מהליגה של הגדולים באמת וFC4, שכנראה היה נקודת האור היחידה השנה, לצד המכירות הפשוט מדהימות של קונסולות הדור הנוכחי.

היו פה ושם גם משחקים קטנים וחביבים, כמו DIVINITY שסוף סוף הביא את הסדרה שלו לרמה סבירה וטאלוס שמסתמן כמו משחק פאזלים מצוין (למרות שהוא נראה פשוט מחורבן בכל טריילר שראיתי אותו - הביקורות שלו ממש מפתיעות), אבל באמת שבסה"כ, זו שנה נוראית, גם מבחינת המשחקים וגם מבחינת כל מה שמסביב.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38365
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי DrKeo » 22 דצמבר 2014, 12:48

Laskin כתב:אני חושב שאתם מגזימים ב"הכי חלשה"... היא הייתה בינונית, אבל בשביל גיימר עובד בלי מליון שעות פנויות - זה היה מינון מצויין עבורי.
אני מתחיל להיות חרד כשיוצאים יותר מדי משחקים ואין לי זמן לשחק בהם :)

כן, הכי חלשה. אתה יכול להצביע על שנה חלשה מזאת? יהיה לך קשה מאוד, ועוד מדובר בתקופה שבה כל אינדי יכול להוציא AAA בניגוד ללמשל תחילת שנות ה2000 או שנות ה90. עוד כשהוויצ'ר ובטמן היו אמורים לצאת השנה דברנו על זה שמדובר בשנה חלשה, אחרי שהם נדחו ותקוות גדולות של 2014 כמו AC החדש או WD התגלו כמשחקים "סבבה" השנה הזאת הפכה להיות הכי חלשה בהסטוריה של הגיימינג שאני זוכר, לפחות 20 שנים. יש סיבה למה כולם פתאום משלימים BACK CATALOG.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 22 דצמבר 2014, 13:00

Laskin כתב:אני חושב שאתם מגזימים ב"הכי חלשה"... היא הייתה בינונית, אבל בשביל גיימר עובד בלי מליון שעות פנויות - זה היה מינון מצויין עבורי.
אני מתחיל להיות חרד כשיוצאים יותר מדי משחקים ואין לי זמן לשחק בהם :)


האמת שגם לי השנה הזאת באה לגמרי בזמן.
אני בקושי מרגיש שפספסתי משחקים, מעבר לUNITY, למרות שהתחלתי תואר ראשון.
כלומר, בטח הייתי מנסה עוד כמה משחקים, אם היה לי זמן, אבל באמת שאין שום דבר שהרגיש לי MUST.
אני חושב שזה מדגיש יותר מהכל, כמה השנה הזאת חלשה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי bozeman » 22 דצמבר 2014, 13:08

לא יודע מה איתכם, GTA לא קניתי, DA לא קניתי, ASU לא קניתי, כולם חסרים לי ויקח לי זמן להשלים, היא לא כ"כ חלשה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 22 דצמבר 2014, 13:10

bozeman כתב:לא יודע מה איתכם, GTA לא קניתי, DA לא קניתי, ASU לא קניתי, כולם חסרים לי ויקח לי זמן להשלים, היא לא כ"כ חלשה.


הו, נכון... שכחתי את DA. גם אותו צריך להשלים. אז יש לי שני פספוסים השנה. פחות ממה שיש לי בשנה שבה אני חופשי לחלוטין והיא לא מעפנה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Wan7ed
Trainee
הודעות: 436
הצטרף: 18 אפריל 2013, 21:03

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Wan7ed » 22 דצמבר 2014, 13:40

מבחינת משחקי AAA, זו לא שנה חלשה בכלל, פשוט קיבלנו את כל המשחקים בתקופה קצרה של חודשיים.
אלה רק חלק מהמשחקים שעולים לי בראש (בלי בלעדיים של סוני ונינטנדו):
South Park the stick of truth
Titanfall
Shadow of Mordor
The Evil Within
Alien Isolation
Sunset Overdrive
CoD:AW
AC:U
Dragon Age Inqusition
GTA5 (למרות שהוא רימאסטר, חיכיתי לו במיוחד ולא שיחקתי בדור הקודם)
Far Cry 4
Wolfenstein
Forza Horizon 2
Diablo 3 לקונסולות
Divinity
Dark Souls 2

לא כזו שנה רעה.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 22 דצמבר 2014, 13:59

דיאבלו וסאות' פארק לא יצאו שנה שעברה?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי Kazz » 22 דצמבר 2014, 14:07

bling כתב:מה זאת אומרת לא לוקחים כח אדם? מאיפה אתה חושב המשחקים הללו באים? נוטי-דוג למשל הקציבו קבוצה קטנה שעבדה על הרימאסטר מאז 2013, ברור שזה לא במקום משחק חדש אבל זה כן כח אדם וזה גם כן תקציב (אבל במקרה הזה לרוב הכסף מחזיר את עצמו די בקלות ביחס להוצאות), הבעיה היא שלא היו מספיק משחקים טובים מחוץ לזה בשוק ה AAA, הרבה בגלל דחיות או אכזבות מכותרים מצופים ואולי גם ירידה כללית בכמות של המשחקי AAA שמופקים באופן כללי (רק תחושה, צריך לבדוק את זה מספרית) ועל רקע כל זה נוצרה תחושה כאילו זו שנה של רימאסטרים ורימייקים במקום תוכן חדש ומרגש.

וראיתי שכמה פעמים אתה חוזר על כך שמשחקים שנעשו במימון קהל מדברים חזק בתחרויות ה GOTY ואני לא ראיתי לכך ממש ראייה, זה נראה שרוב הזוכים זה דראגון אייג' או מורדור או מקסימום Alien, אפילו ביונטה 2 שזכה לציונים כל כך גבוהים והולל כאחד ממשחקי האקשן הכי טובים שיצאו בשנים האחרונות נעלם לגמרי מהמפה כשזה הגיע ל GOTY, אז בטח שמשחקים שמומנו בעזרת הקהל ויצאו למחשב בלבד לא יהיו מיינסטרים מספיק כדי לדבר חזק.

לרוב הרימאסטרים נעשים ע"י מיקור חוץ לאולפנים אחרים או בקבוצה נפרדת באותו אולפן שנמצאים בשלב מאוד מוקדם של פרוייקט אחר. הרימאסטר לא מזיק לאף משחק אחר והתקצוב הוא במיוחד לו ולא שואבים את זה ממה שמוקדש למשחקים אחרים. שאר הדברים שציינת לא קשורים לרימאסטרים עצמם ולא בעיה שיש לתלות בפיתוח שלהם.

יש משחקי קיקסטרטר שמועמדים בקטגורויות השונות של משחקי השנה. דביניטי זכה בתואר משחק המחשב של גיימספוט. ועצם זה שמורדור זכה בפרס הכללי שלהם ושהוא נמצא על המחשב אז אפשר להגיד שדביניטי זכה גם בפרס הכללי. דבינטי היה מועמד למשחק ה RPG של השנה של the game awards. ברוקן אייג' ושאבל נייט היה מועמדים למשחק האינדי של השנה. שובל נייט נכנס לטופ10 של מגזין טיים. רוב האתרים עדיין לא פרסמו את הפרסים שלהם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38365
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחק השנה שלכם- חברי Voxelim!

הודעהעל ידי DrKeo » 22 דצמבר 2014, 14:30

Wan7ed כתב:מבחינת משחקי AAA, זו לא שנה חלשה בכלל, פשוט קיבלנו את כל המשחקים בתקופה קצרה של חודשיים.
אלה רק חלק מהמשחקים שעולים לי בראש (בלי בלעדיים של סוני ונינטנדו):
South Park the stick of truth
Titanfall
Shadow of Mordor
The Evil Within
Alien Isolation
Sunset Overdrive
CoD:AW
AC:U
Dragon Age Inqusition
GTA5 (למרות שהוא רימאסטר, חיכיתי לו במיוחד ולא שיחקתי בדור הקודם)
Far Cry 4
Wolfenstein
Forza Horizon 2
Diablo 3 לקונסולות
Divinity
Dark Souls 2

לא כזו שנה רעה.

תוריד את GTA, תוריד את דיאבלו, את COD ו-AC אפשר להגיד על כל שנה. רואים מהרשימה שמדובר בשנה סופר חלשה, ממש חלשה. חצי מהרשימה הזאת לא הייתה אפילו נכנסת אם היה מדובר בשנה טובה, גם אין בה אף כותר באמת ענק ואיכותי. ראבק, שנה שעברה היה TR, TLOU, GTA5 ופאקינג ביושוק אינפנט. איך אפשר בכלל להשוואת?

ואני מאתגר את תומכי 2014 בלהביא שנה פחות טובה מזאת, לא ממש תמצאו. שנה חלשה בלי אף כותר ענקי סופר איכותי, מתי הייתה שנה כזאת?
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים