swiss-the-engine כתב:דיאבלו וסאות' פארק לא יצאו שנה שעברה?
סאות' פארק יצא ב-2014 ודיאבלו 3 לקונסולות הדור הבא התכוונתי (אבל קיאו כרגע הוריד לי אותו מהרשימה ).
swiss-the-engine כתב:דיאבלו וסאות' פארק לא יצאו שנה שעברה?
Kazz כתב:לרוב הרימאסטרים נעשים ע"י מיקור חוץ לאולפנים אחרים או בקבוצה נפרדת באותו אולפן שנמצאים בשלב מאוד מוקדם של פרוייקט אחר. הרימאסטר לא מזיק לאף משחק אחר והתקצוב הוא במיוחד לו ולא שואבים את זה ממה שמוקדש למשחקים אחרים. שאר הדברים שציינת לא קשורים לרימאסטרים עצמם ולא בעיה שיש לתלות בפיתוח שלהם.
יש משחקי קיקסטרטר שמועמדים בקטגורויות השונות של משחקי השנה. דביניטי זכה בתואר משחק המחשב של גיימספוט. ועצם זה שמורדור זכה בפרס הכללי שלהם ושהוא נמצא על המחשב אז אפשר להגיד שדביניטי זכה גם בפרס הכללי. דבינטי היה מועמד למשחק ה RPG של השנה של the game awards. ברוקן אייג' ושאבל נייט היה מועמדים למשחק האינדי של השנה. שובל נייט נכנס לטופ10 של מגזין טיים. רוב האתרים עדיין לא פרסמו את הפרסים שלהם.
Kazz כתב:כן, אבל זה לא לוקח מפרוייקטים אחרים. הרימאסטר\רימייק של RE1 יוצא בחודש הבא, ובפברואר יש את RER2.
משחקי הקיקסטרטר נמצאים בשיחה וזוכים בקטגוריות. מבחינה ממוצעים גם יש להם ממוצע דומה או עדיף מהמשחקים 'הגדולים'.
InterAl כתב:זה שונה משנה שעברה בכך שהשנה קיבלנו המון משחקי אינדי עם רמת הפקה ותקציב של משחקי AAA, וזאת מהפיכה.
אני חושב שהדיון על ציונים הוא מטעה, כי ציונים הם תמיד יחסיים. world of goo קיבל 9+ בגלל שהוא נשפט כמשחק אינדי דל תקציב. divinity, wasteland וחבריהם נשפטו לא כמשחקי אינדי אלא כמשחקי AAA עתירי תקציב (ובצדק). לכן הם קיבלו שמיניות, למרות שאבסולוטית אין ספק שמדובר במשחקים איכותיים פי כמה מ-world of goo.
Kazz כתב:2014 היא דווקא השנה שבה AAA התפוצץ לאנשים בפרצוף: פרוייקטים גדולים שנדחו, פרוייקטים גדולים שכשלו במכירות, פרוייקטים מצופים שיצאו והתגלו כאכזבה, פרוייקטים ששמו זין על השחקנים ויצאו שבורים ולא מוכנים, פרוייקטים ששילבו מיקרו-תשלומים בצורה בוטה במשחקים שכבר עולים 60דולר, פרוייקטים ביזיוניים כמו דסטיני עם משחקיות גריינדינג כמו משחק F2P רק שהוא דורש 60 דולר ואז עוד 20 על 'חבילת הרחבה' מצ'וקמקת שהיא עלבון לשמה. פרוייקטים שניסו לרמות את הקהל בכך שהם מוציאים משחק שרץ ב15 FPS בלי תמימות ובלי רצון טוב. עוד שנה שמשחקי ה AAA מוכרים פחות בשוק בארה"ב ובאנגליה משנה שעברה. ממש כיף בעולם ה AAA עם צורת המימון ה'ישנה והטובה' שלו. אין סיכוי להשרף.
Kazz כתב:אוי לא, לא היו משחקים שקיבלו ממוצע 90 ב MC. האורות והתומים של התעשייה. עוד דוגמה להתייחסות לממוצעים שעוברת את הגבול הבריא. 3 נקודות הבדל, האימה. איזה קיבעון.
bling כתב:פוליגון תמיד חייבים לבלבל את המוח, הכתבה טובה כל עוד שדיברה על הסיבות האמיתיות ללמה השנה רעה כמו דחיות, רימאסטרים (שבפני עצמם זה לא נורא אבל לא כמנה עיקרית כמו שהיה נראה במשך הרבה מהשנה) ומשחקים שבורים, כמובן שהוא היה חייב לקשקש על גיימרגייט ועל אלימות נגד נשים או אנשים מפורסמים שמתו ואין להם באמת השפעה על תעשייה המשחקים ועל כך שנינטנדו לא נותנת ביטוי לגייז ולסביות במשחק לכל המשפחה וכו', כאלו צדקנים וטרחנים.
Kazz כתב:לא התבכיינתי על דבר. פשוט עשיתי את מה שאתה עשית. כנראה שלא קראת את התחלת הפסקה הבאה כי אמרתי כשבאים לשפוט אם מימון קהל הצליח אז מסתכלים על המשחקים שהוא ניפק. וב2014 אפשר להגיד בפה מלא שמימון קהל שיחק אותה והביא משחקים מצויינים בכל קנה מידה. כל שאר הדברים שמנית לא מעניינים ולא רלוונטיים.
Kazz כתב:כל מי שמפתח משחקים מהכיס שלו או דרך מה שהוא משיג במימון קהל ובמכירת אלפא הוא מפתח אינדי. לא צריך להתחל לשחק עם הגדרות כדי שיתאימו לטענה. אתה לא 'תעניש' על דעת עצמך אנשים עם עבר בפיתוח משחקים שמומנו ע"י מפיצה. אז גם מסמכים בבקשה הוא לא אינדי כי לוקאס פופ עבד במפתחת תחת מפיצה. הצחקת את בריאן פראגו באומרך שווייסטלנד 2 היה יוצא כפי שהוא דרך מפיצה. אני אשמח לדעת איזו מפיצה הייתה מחתימה את המשחק ומשאירה לו את השליטה הקראטיבית הבלעדית. מה שגם שדם דביניטי וגם ווייסטלנד הם משחקים שנסמכו *המון* על פידבק של השחקנים בתקופות ה EA שלהם (ושתי האולפנים האלה דיברו על כך נרחבות) אז אתה שוב מצחיק אותם אם אתה חושב שהם היו יכולים לעשות משהו דומה עם המשחק היה תחת מפיצה.
Kazz כתב:לא אמרתי שלמשחקי AAA הייתה שנה מחורבנת על בסיס ציוני מטהקריטיק אלא על בסיס התרשמותי מהמשחקים האלה. ולא השתמשתי במילה מחורבנת. אבל למשל SOM ממש לא נראה לי כGOTY וגם הציונים שקיבל נראים לי גבוהים מדי. למרות שיש מספיק משחקים עם אחלה ציונים של 80 ומעלה שלבטח מהנים בתור מה שהם.
Kazz כתב:אתה לא יכול להשוות לשנים שעברו להתעלם מכך שהיה קל יותר להשיג ציון גבוה יותר בשנים האלו. לכן לא משנה מה הרף שאני אקבע. לא צריך רף כדי להבין שדבניטי או טאלוס או דה סוואפר מקבלים 87+ זה לא פחות משמעותי וראוי לציון מלימבו שמקבל 90.
Kazz כתב:על המחשב שמאגד גם AAA וגם אינדי, ב2014 היו 132 משחקים שקיבלו ציון 75 או מעלה - מספר 'המשחקים הטובים' לפלטפורמה אחת בשנה אחת הכי גבוה בשנים האחרונות. מה שאומר שכנראה הייתה שנה טובה מאוד עבור אינדים. חייבים גם להזכיר את 45 המשחקים הבלעדיים הטובים למחשב עפ"י ספירת מטהקריטיק - כמות שמגמדת את אילו של כל הקונסולות הנייחות גם יחד.
Kazz כתב:אתה עדיין מפספס את הנקודה לגבי מימון-קהל. זה לא עניין של חצי ריק או מלא, זה עניין של אם הכוס מסוגלת להתמלא במים. ו2014 הוכיחה שכן, ובמשחקים הרבה יותר מורכבים ויקרים ובמשחקים שמתחרים ישירות במשחקי AAA ממפיצות ענק. עד 2014 מימון קהל לא ניפק משחקים כאלה.
Kazz כתב:למה אתה מתעלם מכך שב2012 וב2013 שוגרו קמפיינים של כל המי ומי וכל הזכיונות הגדולים שיכולים לשאוב כמות כסף גדולה - אז מן הסתם כמות המימון תרד כאשר יותר קמפיינים הם משחקי IP חדשים או ממפתחים שלא היו ידועים קודם לכן.
Kazz כתב:טיעון מוזר. במיוחד כשאתה העלת את EARLY ACCESS ואת שורת ההצלחות שיש שם והכסף שזורם שם. זה לא יהיה מפתיע כלל אם כאשר אתה מחבר את כל מקורות המימון שהם לא מכירה של משחק 'שלם' אז הטרנד הוא של עלייה בסקטור הזה.
Kazz כתב:כן, בפירוש היבש ואלב הם אינדים. וגם לא ביבש, הרבה מתייחסים אליהם כאינדים. וגם אני. איך יוביסופט קשורים עם שלל המחלקות והאולפנים שלהם ושדרות ניהוליות ושאר דברי CORPORATE.
Kazz כתב:לא יודע אם זה נכון 'מילונית', אבל חברה שנסחרת בבורסה לא יכולה להיקרא 'אינדי'. חברות יכולות לעשות פרוייקטים במימון עצמי ובמימון מפיצה. כפי שגירבוקס עשו. כפי שדאבל פיין עשו. לגבי באסטיון, כנראה תלוי בהסכם עם WB ואיך זה בדיוק עבד. בגדול, אם אתה מקבל כסף מגוף אחר שממן פיתוח משחק תמורת זה שהגוף הזה יפיץ את המשחק ושאר דברים - אז לא, לא מדובר ב'אינדי' כמושג שבא לציין אופן קיום כלכלי.
Kazz כתב:סירבת להכיר במשחקים כמו דבניטי וטאלוס ככאלה שמראים עד כמה חזקה היה התוצרת של האינדי\על המחשב ב2014 בגלל שהם ממוצע 87 לעומת ה90 של לימבו אי אז. תשובתי הייתה שאתה מתעלם מכך שאז היה יותר קל לקבל ציונים כאלה ושאתה מתעלם מכך שהמשחקים של השנה מפותחים יותר, מורכבים יותר, עושים הרבה יותר,מנסים יותר, מציבים לעצמם יותר משוכות שהם יכולים ליפול בהן אך בכל זאת מוציאים ממוצע קרוב מאוד, ושכאשר משכללים את כל שאר האלמנטים שתיארתי אין פה בכלל שאלה שמדובר במוצרים מרשימים יותר מלימבו. אני לא מבין למה אתה מנסה לסחוב את הדיון למשחקי AAA.
Kazz כתב:אתה מסלף את דברי מטהקריטיק.
קודם כל, כנראה לא העמקת בכתבה כי הם מציינים מפורשות שרק משחקים שקיבלו לפחות 7 ביקורות נכללים בשכלולים האלה. ובעוד שאתה צודק בתיאור שלהם את השנה שעברה על הקונסולות, הם אומרים שחור על גבי לבן לגבי המחשב:
That's not only the largest number of good games released for any gaming platform, it's the highest total of good games for a single platform for any year in recent memory.
Kazz כתב:משעשע במיוחד שאתה מציין לרעה פורטים כמככבים בצמרת של 2014 כאשר ב2013 על המחשב, שניים משלושת המקומות הראשונים הם פורטים. אז איך מנתונים שכאלה אתה יכול לקרוא ל2014 על המחשב 'בינונית' זה הפלא.
Kazz כתב:זה כבר נהפך למבדח. אם אתה לא מסוגל להבחין בהבדלים בקנה המידה בין משחקי הקיקסטרטר של 2013 לבין המשחקים של 2014 אז אין על מה לדבר.
Kazz כתב:כן, ראינו איך דאבל פיין נפלו עם הקמפיין של מאסיב צ'אליס. את INEXILE שנפלו עם טורמנט.
Kazz כתב:הקמפיין של מאסיב צ'אליס
Kazz כתב: INEXILE שנפלו עם טורמנט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים