הודעהעל ידי Stick » 22 אוקטובר 2023, 03:38
הסופ"ש הזה הייתי כולו בבית וסוף סוף שיחקתי קצת. במקום ספיידרמן 2 או סייברפאנק או האקט האחרון של BG 3, או כל דבר אחר שיש לי בספרייה שאני רוצה לשחק, חיפשתי משחק שדורש ממני הכי פחות והלכתי על AC מיראג'. אפילו לא קניתי את המשחק, עשיתי מנוי לחודש אחד ליוביסופט +, שיחקתי משהו כמו 7 שעות במהלך הסופ"ש ואני חושב שעברתי יותר מחצי ממנו כבר, שזה דווקא די נחמד אחרי המפלצת הבזויה שהייתה AC ואלהאלה.
ואני אולי הולך להגיד משהו קצת מוזר, אבל מדובר במשחק די רע שהשאיר אותי מופתע לטובה ואופטימי מאוד לגבי מה שהצוות (החדש) הזה יכול לעשות בעתיד.
למה זה משחק די רע? כי הוא בגדול כל מה שציפיתי שהוא יהיה, ואפילו הצורה הכי צינית של מה שציפיתי לו, עוד לפני שהשיווק של המשחק ניסה לתת לגביו רושם שגוי.
מדובר סך הכל במשחק מאוד לואו באדג'ט וזה מורגש כל הזמן. למשל אין לכידת תנועה למעט סצנות בודדות, וכל הסצנות המעבר האלו מרגישות מאוד קרינג'יות. אין שינוי אמיתי בשום מכניקה מAC ואלהאלה שאותו ממש לא אהבתי, והמשחק באמת מרגיש כמו DLC שהרחיבו ולא שום דבר אחר.
הפארקור רדוד בטירוף כמו שהיה בACV, מערכת הקרב אומנם שונתה מעט כדי להתמקד בנשק אחד ולא בארסנל RPG, אבל היא ממש (ממש!) רעה, ובכלל, אני לא יכול להצביע על מכניקה אחת במשחק שעשויה או מרגישה טוב.
אבל למה אני בכל זאת יוצא מופתע לטובה ואופטימי מהזמן שלי עם המשחק בינתיים? בעיקר בגלל עיצוב המשימות, עיצוב העולם והעיר עצמה מבחינת גיימפלי, דברים שבאמת לא נראו בAC המון, המון זמן.
אהבתי ונהנתי למדי מAC אודיסי לדוגמה, אבל זה היה בעיקר כי הוא תפס איכשהו תחושת מסע וסקייל נהדרים, לא דברים שכתוב עליהם AC על פניו.
מיראג' מצליח להראות ניצוצות, יש פה עיצוב שלבים ומחנות לא רע בכלל שנאבק במערכת התגנבות שלא בנויה למשחק כזה. יש כאן עולם שבנוי בצורה מצוינת לפארקור וריצה בין סמטאות או בניינים, שנאבק במערכת פארקור לא קיימת. יש פה מחשבה נכונה לגבי מה הלופ התגנבות-קרבות-חקירה של AC צריך להיות, שלא מוצאת את המכניקות כדי שהגיימפלי עצמו יהיה מעניין. יש פה עיר יפייפיה שממחזרת כמות אדירה של אסטים מAC אוריג'ין, וכל זה, והסצנות מעבר והכל, פשוט צועק עד כמה למשחק הזה היה תקציב קטן ביחס למה שהתרגלנו מהסדרה הזאת.
אבל, וואלה, קשה שלא לראות את הפוטנציאל שהצוות הזה מראה. במשימה הכי בסיסית של המשחק הזה - להרגיש כמו AC של פעם, הוא עומד בהמון בחינות.
וכל המכניקות הרעות שבכלל לא מתאימות למשחק הזה? אני יכול להבין, הוא ירש הכל מAC ואלהאלה שעליו הוא נבנה, נתקלתי כבר במכניקות האלה במשחק ההוא שבכלל לא ניסה להיות AC קלאסי אלא משהו אחר, ואפילו בו הן לא עבדו טוב.
אז שלא יובן לא נכון, זה משחק רע ואני לא ממליץ פה לאף אחד לשחק בו. זאת השורה התחתונה. אבל לפי מה שהבנתי הצוות החדש הזה הוכפל בגודל שלו ממש עכשיו. עם מספיק זמן ותקציב כדי לבנות לעצמם את המערכות שישרתו את המשחק שהם רוצים לבנות, להבדיל מלרשת את הכל ממשחק שהיה משהו אחר לגמרי, אני באמת יכול לראות פה משחק AC קלאסי מצוין.
יאללה, הגיע הזמן לרימייק אמיתי סטייל RE של AC הראשון. אם נקבל מהצוות הזה משהו בסגנון בעוד 3-4 שנים אני אהיה ממש אופטימי לקראתו. רק שלא יקחו אותם לעשות עוד DLC מורחב בסטינג קלאסי לAC יפן שמתקרב ויהיה שוב פעם RPG עצום. כמו שמיראג' מוכיח, זה לא באמת עובד ככה...