Stick כתב:שיחקתי כמו שצריך משהו כמו 3 שעות באקסודוס. הרשמים שלי הם שאתה צודק קיאו, אבל גם שיש יותר למשחק הזה ממה שהצגת/ראית.
קודם כל כן, הדיבוב נוראי לגמרי, הדיאלוגים כתובים בין גרוע למוזר והסיפור נפתח בצורה לא מאוד מעניינת.
ייאמר לזכותם שהדיאלוגים נכתבו ברוסית ועברו תרגום, ככה שאולי זו אשמת התרגום ולא הכתיבה (לא שזה משנה את העובדה שהתוצר שרוב העולם המערבי קיבל לוקה באספקט המשמעותי הזה), והדיבוב, עם כמה שמצחיק להגיד, הוא הטוב בסדרה .
כן, הוא בדמויות הטובות ביותר שלו בינוני להחריד, ובמקרים הרעים הוא ממש נוראי (בעיקר אצל אנה - האישה, שגם מדברת הכי הרבה בינתיים), אבל אחרי שהורגלתי לדיבוב הרע של last light והמזעזע של 2033, זה פשוט כבר עובר לי מעל הראש. אז מה אני אגיד.. מרגילים אותך לחרא עד שאתה כבר לא מזהה שזה חרא, אבל זה לא 'מוריד' לי מהמשחק כמו שזה אמור.
והמשחק נפתח רע. שוב, אני חושב שזו הפתיחה הטובה בסדרה אבל כמו שכבר אמרתי בעבר הם כולם נפתחים רע. התסרוט המאולץ בכל השעה הראשונה (רגעי ה'קרייסיס 3' כמו שקראתי להם בlast light) ממש לא מעניין במקרה הטוב ולגמרי מוציא מהחוויה במקרה הרע.
וזה הזמן לציין נקודה - הגאנפליי הרציף שבו מטרו משמש כfps אקשן הוא מאז ומעולם הצד החלש ביותר של המשחק. כל הפתיחה היא כזו, והיא אכן לא טובה.
אחרי שמשחררים את הרכבת ונוסעים לשלב האמיתי הראשון (בסביבת אגם קפוא, אני מניח שלשם הגעת) המשחק עדיין לוקח את הזמן שלו עד שהוא נפתח. אתה ישר נזרק ל'עולם' (זה באמת כמו קרייסיס 1, שלבים פתוחים ומאוד גדולים יחסית, עם משימות ראשיות שאפשר לתקוף מכמה כיוונים ומשימות צד מסביב. אבל עדיין שלבים.), אבל גם אוטומטית נשלח למשימה משמימה נוספת מול כת רנדומלית שנמצאת באזור. משימה שלא נותנת שום חופש ושוב שמה אותך על מסילה.
אחרי זה הדברים נפתחים לאט לאט, ואני חושב שאחרי משהו כמו עוד שתי משימות ( באותו השלב) אני מרגיש שהמשחק סוף סוף נפתח ובאמת התחיל.
פתאום הביאו לי משקפת, אמרו לי : "תסתכל, בניין גבוה ורחוק, לך אליו. משימה ראשית. תסתכל קצת הצידה, יש הריסות רחוקות, מחכה לך שם מישהו ואתה יכול לדבר איתו שיעזור לך. רואה את המגדל רדיו הגבוה מצד שמאל? משקיפים עלינו משם, אולי כדאי שנעשה עם זה משהו."
ואז גם פתאום יכולים לבוא אליך ב'טבעיות' (שמזכירה קצת את המחנה של RDR 2) כמה מחברי החוליה ולבקש משימות קצת יותר מטופשות מבחינת הקונטקסט כמו אחד ששמע גיטריה מאיזה בניין קרוב ורוצה שאני אביא לו אותה, או ילדה שעטלף ענק גנב לה את הדובי לתוך המערה שלו..
אז לא כל המשימות צד מעניינות ברמת הקונטקסט העלילתי שלהן, אבל זה כן ממלא את השלב בהמון אירועים קטנים וגדולים ובסביבה שהופכת ומרגישה חיה יותר, ואתה הולך ומקבל עליה יותר מידע ומכיר אותה ככל שאתה עושה יותר תצפיות מבניינים גבוהים או שומע ומקשיב לסיפורים של אנשים על מה שקרה או קורה במקום הזה.
אבל המשחק עושה את כל זה בתוך מכניקות של משחק הישרדות. אני חושב שחייבים לשחק את המשחק הזה לפחות על hard (כמו שאני עושה, את הקודמים רק רציתי לעבור ולא שיחקתי ככה אבל פה המצב שונה), כי אז אתה מחוייב לצאת ולמצוא משאבים. מחוייב ללכת לחקור מקומות שנראים נטושים ועשויים להכיל משאבים. אתה מחוייב לדאוג לתחזק את הנשקים כי אם הם יתקעו לך באמצע קרב זה באמת משמעותי, ואתה מחוייב לעשות תצפיות, לטפס למקומות גבוהים ולחפש פרצות בקרקע עם המשקפת, כי אם פשוט תכנס לאמצע המערה של איזו משפחת מפלצות רנדומאלית הם יאכלו אותך תוך רגע.
אתה מחוייב להתגנב לפחות עד רמה מסוימת וכך נוצר המתח, כל כיוון לראש הופך להיות מהלך משמעותי שחייב להיות מדויק כי אם לא תחסל את המפלצת במכה אחת מפתיע היא תקרא לכל השאר.
אגב, אם כבר המלצות - אני ממליץ גם לשחק בלי כוונת ובלי סימן קבוע של 'אישור הריגה'. קודם כל כי היא כל כך מכוערת שאני כמעט חושב שעשו אותה ככה כדי שיכבו אותה, וגם כי למשחק כמעט ואין HUD חיצוני, הוא עושה עבודה מצוינת בלשים לך פרטים חשובים מול העיניים בצורה טבעית על שעונים וכאלה. אם אתה כבר צריך מפה, אז אתה פשוט מוציא מפה בזמן אמת (סטייל FC 2), אז זה גם מאוד מתאים לסגנון של המשחק. ה'אישור הריגה' בכלל פוגע כי יצא לי שמפלצות מסוימות יכולות ליפול ולהתנהג בצורה טבעית שהיא שונה ממה שתצפה מאויבים אנושיים, ולכן בדברים כמו קרב ראשון מול סוג חדש או קרב נואש מול כמות גדולה שאתה מנסה להשאיר בזווית העין כל הזמן זה מוריד מהמתח.
הקרפטינג מאוד מעניין, ובהחלט מעודד חקירה ומציאת מדאבים. המנגנון של היום והלילה שמשפיע על מיקומים של מפלצות ושל בני אדם במפה נחמד מאוד ומשפיע על התנהלות כמעט כל משימה אפשרית. הרגעים שבהם אתה נמצא במחילה רדיואקטיבית עם מפלצות שמנסות להריח אותך הם עדיין רגעי הישרדות-אימה מאוד מוצלחים שעובדים נהדר, רק שהפעם הכל מרגיש שמתרחש בצורה טבעית ו'חיה'.
אבל כמובן שאלו בעיקר רשמים קונספטואליים שכאלה. המשחק נפתח לי והבנתי את המכניקות שלו, ואני אוהב את מה שראיתי מהן. הדברים בינתיים עובדים כמו שצריך והמערכות והמכניקות השונות מתחילות להתחבר יפה מאוד. אני אמשיך לשחק ולאראות לאן הוא מתפתח והאם הוא מצליח לשמור על עניין גבוה עם הבסיס הזה שפועל כרגע ואותו ציינתי.
מצד שני הגאנפליי הבסיסי באמת די בינוני, הדיבוב והכתיבה רעים ואלו אכן נקודות שפוגעות בו ויש להן משקל. אולי זה יותר מדי בשביל לשמור אצלך עניין למשחק קיאו, אבל לדעתי הוא לכל הפחות מעניין כשהוא נפתח ואני לבטח אמשיך.
לא יודע אם אסיים אותו אם הוא באמת 30-40 שעות כמו ששמעתי, הכל תלוי בכמה הוא ימשיך להתפתח, אבל בינתיים הוא כן נותן לי דרייב להמשיך בו אחרי שהוא נפתח ונפתר מהפתיחה הרעה.
Stick כתב:כן, זו משימה רעה שכמו שאמרתי מרגישה לגמרי כאילו אתה על מסילה בלי שום יכולת להחליט מה לעשות. אני לא יודע איך הם ממשיכים לפתוח כל משחק כל כך רע, איך הם ממשיכים לדבב משחקים כל כך רע.. זה מדהים איך לצד ליטוש ברמה מאוד גבוהה באספקטים מסוימים ותשומת לב לפרטים שאין בFPS הממוצע, דברים שמראים בבירור שמאחורי המשחק עומדים אנשים עם תשוקה שאהבו את המשחק, יש גם פעם אחר פעם כאלו פאקים מהותיים.
בכל מקרה, כן, הוא מאוד משתפר בשעה האחרונה ששיחקתי. אני חושב שזה אפילו לא סובייקטיבי, הוא פשוט נפתח וישר מרגיש יותר טוב ברמה הכי אבסולוטית שיש. מצד שני, אני לא סבלתי מהשעתיים הראשונות כמוך (וכמו שסבלתי בתחילת 2033 למשל), סתם לא נהנתי ורק המתנתי כבר שמשהו יקרה. אז אולי גם פחות תתלהב מהצדדים הטובים שלו ממה שאני מרגיש.
אבל אני לא חושב שזה משנה, אחרי הרשימה הארוכה שהצגת פה אני באמת לא חושב שאי פעם תיגע בו שוב .
(והנה, אני לא יודע איך אפשר למצוא קמצוץ של הנאה במשחקי וולפנשטיין, אז כנראה שאנחנו לא לגמרי אותו טעם במשחקי FPS)
Stick כתב:אתה חייב כבר לשחק את סקירו לאסקין .
Stick כתב:השאלה היא פשוט מה אתה מגדיר כטופ של הז'אנר. אם כל מה שחשוב למשחק בז'אנר זו מערכת הקרב אז DMC עדיין לחלוטין נמצא בטופ של הז'אנר. אם מה שחשוב זה שאר הגיימפלי (ולהבדיל מDMC, לסקירו ולGOW החדש יש גם גיימפלי שהוא לא מערכת הקרב) ואלמנטים נוספים כמו העולם, הבוסים, הסיפור, הסינימיות וכו' אז DMC V שחוגג את העבר של הז'אנר נשאר מאחור גם באספקטים האלו.
הגדרת את GOW המקוריים כH&S סוג ב', DMC לעניים מבחינת גיימפלי, וזה נכון, אני לא חולק על זה. אני גם כן יותר אוהב את GOW המקוריים מDMC המקוריים בלי קשר לזה כי יש לו את אותם הפלוסים בדיוק שאין לDMC באותם האספקטים של העולם, הבוסים, והסינמטיות.
אני מתייחס לזה שאתה אומר ש(נשמע) שגם DMC כבר לא בטופ היום והאמת היא שהוא עדיין בטופ באותה צורה בדיוק מול GOW החדש וסקירו - ב(מורכבות)מערכת הקרב שלו. והוא עדיין מפגר אחריהם בכל שאר האספקטים האלו שציינתי, רק שהפערים משתי הבחינות גדלו. כי להבדיל מGOW המקורי, סקירו והחדש לא מנסים בכלל לעשות מערכת קרב של DMC, אז הוא אוכל אותם בלי מלח. ז'אנר הH&S כבר התפתח, ובעוד שDMC V משחק את אותו המשחק של דור הPS2 (וזה נהדר ומאוד מהנה) ונמצא עדיין כמלך בכל הקשור למורכבות מערכת הקרב, סקירו וGOW החדש לקחו את הז'אנר לכיוונים חדשים. ובדיוק בגלל זה הם גם הרבה, הרבה יותר טובים ממנו באספקטים אחרים וגם ובוודאי שכמשחקים שלמים.
בסוף זה קצת כמו להשוות את DOOM החדש לביושוק. שניהם FPS, אבל...
וכן, גם לי אין ספק שתהנה מGOW אחריו סקירו. אבל אתה בעצמך אמרת שחבל לך שזה המצב אז הגבתי לזה .
Stick כתב:לא שאני לא יכול, אלא שאני רוצה לעשות את זה כדי לבדוק איך הוא עומד מולו.. מתוך אכן הנחה שהקומבט שלו יתגמד מול זה של סקירו. בגדול אותו דבר בדיוק שכתבתי בהודעה הקודמת קודמת על לשחק את GOW אחרי סקירו.
אבל זה יותר קונספטואלי, כי עד סקירו היה נראה שבשביל H&S 'מודרני ורציני', כזה שהקומבט שלו מרגיש אישי וראליסטי יותר ולא מעיכת כפתורים מול עשרות אויבים חסרי פנים, חייבים להחליש את הגיבור ולמתן את יכולות העל שלו בקרב. קורי והצוות דיברו על זה ישירות כשהם הסבירו את העדר היכולת לקפוץ או לעשות פלטפורמינג אמיתי במשחק, ובנוסף מערכת הקרב שלו מאוד כבדה, אתה תרגיש את זה ביום שתשחק בו, אבל להבדיל ממשחקים כמו דארק סולס הכבד ממנו הוא שאב השראה, פה אתה משחק אל יווני.
אז האם היה אפשר לצפות לתת לנו לשחק דמות שמרגישה לכל שנייה כמו אל כל יכול שחזק בטירוף (כמו GOW המקוריים נניח), ולצד זה לבנות משחק עם מערכת קרב הרבה יותר אישית, מקורקעת וכו', כזו שהמבנה של GOW החדש כמשחק וכסיפור דרשה? לפני סקירו הייתי אומר שכנראה אי אפשר לעשות את זה, ושאני מעדיף את הכיוון החדש של GOW כמשחק שלם מאשר עוד H&S דור PS2 שיתן אולי מערכת קרב יותר מהנה אבל לא יתרומם כמוהו בכל שאר האספקטים. אחרי סקירו (שאמנם לא משחקים בו אל, אבל כן דמות מאוד זריזה וורסטילית) אני אומר שחבל שלא ניסו ללכת על כל הקופה כי הנה, יש לנו הוכחה שזה יכול לעבוד.
זה לא שמערכת הקרב של GOW החדש ושל סקירו הן דומות מאוד וההשוואה כל הזמן נמצאת בראש בגלל זה ואז סקירו מטיל צל על GOW, זה פשוט שדווקא בגלל שהן כל כך שונות אני כל הזמן חושב שמערכת קרב כמו בסקירו זה מה שהיה הכי מתאים לGOW החדש.
בכל מקרה קצת קשה להסביר למי שלא שיחק את שניהם, אז בטח מי שלא שיחק אף אחד מהם .
ובאופן כללי, המשחקים שהכי רחוקים מסקירו וGOW החדש מבחינת הגיימפלי, אלו DMC וGOW המקוריים. כמו שאמרתי, שניהם הרבה יותר דארק סולס מאשר DMC על הסקאלה הדמיונית הזו.
idan כתב:סיימתי את outer wilds. כלומר לא סיימתי אותו אבל כן סיימתי לשחק בו וראיתי את הסוף שלו ביוטיוב
לא שמעתי בכלל על המשחק לפני שקראתי עליו בפורום אבל לאור ההתלהבות כאן והקונספט שנשמע לי מעניין נתתי לו הזדמנות.
אין ספק שמדובר במשחק מיוחד, הוא משך אותי כמה שעות פנימה וכל עוד היו דברים חדשים לראות הוא היה סבבה לחלוטין למרות השליטה, הג'אנק הכללי והאינטראקציה המוגבלת. אבל אחרי שנתקלתי בקירות וההתקדמות פחות זרמה ודברים התחילו לחזור על עצמם, החסרונות התחילו לצוף על פני השטח, המשחק איבד קצת מהמסתורין שלו והתחיל קצת לשעמם ופרשתי. אני מניח שויתרתי מהר מידי ומנעתי מעצמי כמה רגעים מגניבים בהמשך, כי זה לגמרי משחק של רגעים כאלה ובגלל זה אני עדיין סה"כ חיובי כלפיו (למרות שאולי לא נשמע ככה) שזה די מוזר בהתחשב בכך שלא הצלחתי להביא את עצמי לסיים אותו.
מעבר לזה הוא ממש עושה חשק לראות משחק AAA מלוטש שפשוט נותן לחקור בחלל. לא צריך אפילו מערכת קרב וקראפטינג וגלים של אויבים וכל זה, רק חללית, ג'ט פק, וההרגשה של החקירה כמו ב botw נגיד, פשוט לגלות דברים חדשים בכוכבים ושיהיה שם כמה שיותר מרהיב ומוזר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 11 אורחים