Stick כתב:סיימתי את ג'דיי החדש, משחק פשוט מצוין.
לא חושב שיש אספקט אחד במשחק הזה שהוא לא שיפור על הקודם. האמת שמהכל, דווקא מערכת הקרב שחשבתי שתעשה את הקפיצה הברורה ביותר היא הדבר שהכי פחות הורגש, אבל גם היא עשתה צעד קדימה, פשוט בעיקר בליטוש ופחות במכניקות.
המשחק קל יותר מהקודם לתחושתי (ברמה הקשה ביותר), אבל מכל הסיבות הנכונות - פשוט הכל יותר מהודק ויש הרבה, הרבה פחות רגעי בולשיט כאלו שאתה מרגיש שמתת סתם כי המערכת לא הותאמה מספיק לסיטואציה. זה עדיין יכול לקרות אחת ל, אבל זה לא קיים ומציק כמו במשחק הראשון בשום צורה. די קשה למות בשלבים עצמם מול אויבים רגילים ברגע שלמדת את הבסיס, ובייחוד בהמשך המשחק כשיש לך כבר איזה 15 מרפאים והמון מקום לטעויות.
הבוסים כן יכולים להיות מאתגרים, אבל שום דבר קיצוני מדי. כן אגיד שיש איזשהו בוס בסביבות אמצע המשחק שהיה פשוט מצוין ובכיף הייתי מכניס אותו לסקירו, היה פשוט תענוג להלחם נגדו וזה גם קרב די ארוך שדורש ללמוד את המובסט כמו שצריך כדי להצליח ולא סתם למעוך כפתורים ולקוות לטוב כמו שאפשר לפעמים להרגיש.
בכלל, זה סקירו קלון מוצלח למדי. לא באמת מתקרב למקורי באיזשהי צורה בעומק או במורכבות של האויבים, אבל אם אתם יודעים כמה אני מעריץ את סקירו אז אתם מבינים שזו מחמאה גדולה מאוד מצידי, וממש לא חשבתי שאגיד את זה או שיהיה בוס (גם אם אחד רק) שעד כדי כך אוהב במשחק .
העמדות השונות שיחקו תפקיד הרבה פחות גדול משחשבתי, בעיקר כי אפשר לבחור רק שניים להחליף ביניהם בזמן אמת, וגם כי המשחק לא באמת דורש ממך להתאים את עצמך לסיטואציה, זה סתם בונוס נחמד בגדול. בסוף מצאתי את עצמי משתמש בעיקר בחרב הסטנדרטית בשביל השוטטות בעולם כי אי אפשר באמת לטעות איתה, ועם החרב-צלב מהסיקוולים שמשמשת כמו חרב כבדה, בשביל קרבות הבוס והאויבים המעט חזקים יותר. גם על הרמה הקשה לא ממש השקעתי בזה מחשבה מעבר לזה וחבל, כי היה פה פוטנציאל.
אבל אם זה היה השיפור המינימלי ביותר על פני הקודם - תשמחו לדעת שכל השאר קיבל שיפור הרבה יותר מורגש. הפלטפורמינג עבר שדרוג אדיר והוא למעשה ממש מהנה בחלק מהאתגרים האופציונלים שאפשר למצוא. הוא קודם כל הרבה יותר מהודק כמו כל דבר, אבל מתישהו במשחק נפתחות יכולות תנועה חדשות וזה הופך להיות ממש מהנה.
עיצוב השלבים עשה קפיצה אדירה וזה הולך יד ביד. הרבה יותר כיף למצוא את הדרכים שבהם השלב עושה מעגל ופותח דרכי קיצור, הדברים שיש למצוא מוחבאים בצורה שכיף לנסות לחקור ולמצוא לאורך כמעט כל המשחק. בכלל, הייתי אומר שהמשחק שם על זה הרבה יותר דגש מהקודם ואם התחושה הייתה אז שהוא 50% קומבט ו50% פלטפורמינג, הפעם זה יותר מרגיש כמו 65%-35% לטובת הפלטפורמינג.
העולם עצמו השתנה ככה שיש כוכב אחד עצום, שמשמש כבסיס וחוזרים אליו כל הזמן, ושאר הכוכבים יותר דומים למשחק הקודם עם שביל די לינארי שיש בו כמה שבילים צדדיים קלים. אבל הכוכב הפתוח הזה פשוט ענק, וכל הדברים שאפשר לפתוח בו ולחקור בו מאוד מהנים. לצד זה יש ממש בסיס שכל הזמן משדרגים, ואפשר לחזור כדי לשמוע סיפורים חדשים ולראות מה הדמויות הרבות עושות או לשחק בכל מיני מיני-גיימס מוזרים, זה לופ ממש מהנה.
הסיפור עצמו בסדר, שום דבר באמת מיוחד אבל עושה את העבודה, די כמו במשחק הראשון. כלומר יש את הסיפור הכללי שצריך למצוא משהו והוא די מיותר ומשמש את הפונקציה שלו בלבד, ואז יש את הדמויות והסיפורים האישיים שהם די מהנים ועושים את העבודה, כמו במשחק בקודם.
האויבים והגיוון *הרבה* יותר גדולים, וזה מצוין. כן אגיד שהמשחק מרגיש קצת ארוך מדי באיזה שני שלבים, ולקראת הסוף כבר מרגישים שהגיוון הגיע לקצה והם מתחילים לנסות לייצר כל מיני שילובים הזויים של אויבים שונים כדי לשמור על רענון, וזה לא לגמרי עובד. הסיפור גם די תקוע איפשהו באמצע ואולי היה אפשר לחתוך שם איזה שעתיים ולייצר משחק יותר שלם עם פחות שומן עודף גם בסיפור וגם בגיימפלי.
אבל זה ממש בקטנה, וואלה, משחק ממש ממש טוב בעיניי, מאוד נהנתי ובעיקר הופתעתי מעד כמה הוא שופר באספקטים מסוימים.
יש גם כמה סט פיסס סופר מרשימים שהם הבדל עצום ממה שהיה בקודם, באמת רגעים אפיים מאוד מפתיעים וממש מוצלחים. נו, אחלה משחק בקיצור .
יש משהו שלא ממש חשבתי עליו, וזה שעם כל השדרוגים שהם הביאו, המשחק הזה פותח תוך 3.5 שנים בלבד. הקודם יצא בסוף 2019. די מדהים.