InterAl כתב:פייג׳, מה שאתה אומר נכון בעיקר להיילו 1, אבל החל ממנו כל משחק בסדרה הפך ליותר ויותר מתוסרט ודמוי COD. כלומר עדיין המרחק בינו ל-COD הוא גדול, אבל הוא בפירוש הלך יותר לכיוון המתוסרט מאשר לכיוון של הסנדבוקס. עם כל החסרונות של 1, הוא דווקא היה ההיילו הכי מהנה בשבילי עד היום, בדיוק בגלל התסרוט המינימלי. לא שאני מחשיב אותו ליצירת מופת או משהו, הוא רחוק מזה. אבל הוא בהחלט FPS די יחודי, גם היום ועל אחת כמה וכמה לפני 20 שנה.
InterAl כתב:זה לא ממש נכון, יש רק 2 נשקים אבל עוד המון מפוזרים בשלבים ואפשר להחליף אותם כל רגע נתון. בד"כ יש רוב"צ בשלבים יחסית פתוחים עם אויבים מרוחקים, שוטגאן בקטעי מסדרון וכו'. כלומר בכל שלב המשחק מציע לך אלטרנטיבות בהתאם לסגנון המשחק שאתה מעדיף (גם אם לרוב יש רק אחד שהוא באמת "הנכון"). ומערכת התגנבות (סוג של, באמצעות ה-cloak) יש בריץ' במקומות מסוימים ובשלבי ה-arbiter בהיילו 2.
DrKeo כתב:InterAl כתב:זה לא ממש נכון, יש רק 2 נשקים אבל עוד המון מפוזרים בשלבים ואפשר להחליף אותם כל רגע נתון. בד"כ יש רוב"צ בשלבים יחסית פתוחים עם אויבים מרוחקים, שוטגאן בקטעי מסדרון וכו'. כלומר בכל שלב המשחק מציע לך אלטרנטיבות בהתאם לסגנון המשחק שאתה מעדיף (גם אם לרוב יש רק אחד שהוא באמת "הנכון"). ומערכת התגנבות (סוג של, באמצעות ה-cloak) יש בריץ' במקומות מסוימים ובשלבי ה-arbiter בהיילו 2.
נשקים מפוזרים בשלב וכמובן שאתה יכול במקרה להתקל בנשק שאתה רוצה לסיטואציה (שחקתי ב-5 משחקי היילו והמון פעמים לא מצאתי את הנשק שרציתי לאותה סיטואציה) אבל זה כמו לאדם שאין לו כסף שאולי הוא יזכה בלוטו. כשאתה במשחק פתוח, אתה רוצה את החופש להשתמש בסביבה. להתקל ברובה צלפים במקרה זה אחלה, אבל אתה לא יכול ליזום עליה לנקודת גובה ולהשתמש ברובה צלפים אלה אם כן המפתחים דחפו לך את זה בפרצוף בכוונה. זאת מגבלה של ללכת עם שני נשקים במקום ארסנל שאתה יכול לבחור בו בכל רגע נתון. וכן, יש התגנבות בשקל עם המערכת CLOAK אבל זה שוב פעם משהו מתוסרט שהמפתחים דחפו לך בפצוף, לא מערכת אמיתית של המשחק שמאפשרת לך לגשת לגיימפליי פתוח בצורה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה.
היילו משחק עם מערכות של שוטר מסדרון אבל יש לו AI ומערכת קרב שיושבים בול על עולם פתוח.
InterAl כתב:אבל כל הטיעונים האלה הם לא נגד מכניקת ה-stacks אלא פשוט למה שהזכרתי קודם - האיטיות ב-late game נובעת מכך שאתה צריך לנהל מאות יחידות כל תור. בשביל מה המפתחים היו צריכים להרוס את המשחק עם 1UPT? אם יש לך בעיה, פתור אותה ישירות. תגביל את הייצור/כמות הערים או קבע population cap. זה מה שעושים ברוב משחקי האסטרטגיה.
לגבי כך שכיבוש עיר בודדת במשחקי סיב הישנים היא איטית מדי - אתה יכול להפעיל את ה-quick battle והקרב כולו מחושב בלחיצה אחת. אתה גם יכול לקבוע rally points ולשלוח את כל הטנקים שלך אוטומטית ל-stack of doom שבחזית.
ואגב, ממה שזכור לי, המוטיבציה של שייפר עם ה-1UPT לא היתה בזירוז ה-late game, אלא פשוט בשיפור מערכת הקרב. הגבלת הייצור היתה פשוט תופעת הלוואי של הבעיה. אני זוכר שהוא טען בראיונות שהוא היה פריק של panzer general בעברו, וזאת היתה ההשראה שלו לדיזיין של סיב 5. כלומר הוא פשוט ניסה להפוך את המשחק למה שהוא לא, ובלי לדאוג לכך שה-AI יהיה אשכרה מסוגל לשחק את המשחק שהוא עיצב.
InterAl כתב:DrKeo כתב:InterAl כתב:זה לא ממש נכון, יש רק 2 נשקים אבל עוד המון מפוזרים בשלבים ואפשר להחליף אותם כל רגע נתון. בד"כ יש רוב"צ בשלבים יחסית פתוחים עם אויבים מרוחקים, שוטגאן בקטעי מסדרון וכו'. כלומר בכל שלב המשחק מציע לך אלטרנטיבות בהתאם לסגנון המשחק שאתה מעדיף (גם אם לרוב יש רק אחד שהוא באמת "הנכון"). ומערכת התגנבות (סוג של, באמצעות ה-cloak) יש בריץ' במקומות מסוימים ובשלבי ה-arbiter בהיילו 2.
נשקים מפוזרים בשלב וכמובן שאתה יכול במקרה להתקל בנשק שאתה רוצה לסיטואציה (שחקתי ב-5 משחקי היילו והמון פעמים לא מצאתי את הנשק שרציתי לאותה סיטואציה) אבל זה כמו לאדם שאין לו כסף שאולי הוא יזכה בלוטו. כשאתה במשחק פתוח, אתה רוצה את החופש להשתמש בסביבה. להתקל ברובה צלפים במקרה זה אחלה, אבל אתה לא יכול ליזום עליה לנקודת גובה ולהשתמש ברובה צלפים אלה אם כן המפתחים דחפו לך את זה בפרצוף בכוונה. זאת מגבלה של ללכת עם שני נשקים במקום ארסנל שאתה יכול לבחור בו בכל רגע נתון. וכן, יש התגנבות בשקל עם המערכת CLOAK אבל זה שוב פעם משהו מתוסרט שהמפתחים דחפו לך בפצוף, לא מערכת אמיתית של המשחק שמאפשרת לך לגשת לגיימפליי פתוח בצורה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה.
היילו משחק עם מערכות של שוטר מסדרון אבל יש לו AI ומערכת קרב שיושבים בול על עולם פתוח.
ממש לא לוטו. השלבים מפוצצים בנשקים ויש המון בחירה.
swym כתב:InterAl כתב:אבל כל הטיעונים האלה הם לא נגד מכניקת ה-stacks אלא פשוט למה שהזכרתי קודם - האיטיות ב-late game נובעת מכך שאתה צריך לנהל מאות יחידות כל תור. בשביל מה המפתחים היו צריכים להרוס את המשחק עם 1UPT? אם יש לך בעיה, פתור אותה ישירות. תגביל את הייצור/כמות הערים או קבע population cap. זה מה שעושים ברוב משחקי האסטרטגיה.
לגבי כך שכיבוש עיר בודדת במשחקי סיב הישנים היא איטית מדי - אתה יכול להפעיל את ה-quick battle והקרב כולו מחושב בלחיצה אחת. אתה גם יכול לקבוע rally points ולשלוח את כל הטנקים שלך אוטומטית ל-stack of doom שבחזית.
ואגב, ממה שזכור לי, המוטיבציה של שייפר עם ה-1UPT לא היתה בזירוז ה-late game, אלא פשוט בשיפור מערכת הקרב. הגבלת הייצור היתה פשוט תופעת הלוואי של הבעיה. אני זוכר שהוא טען בראיונות שהוא היה פריק של panzer general בעברו, וזאת היתה ההשראה שלו לדיזיין של סיב 5. כלומר הוא פשוט ניסה להפוך את המשחק למה שהוא לא, ובלי לדאוג לכך שה-AI יהיה אשכרה מסוגל לשחק את המשחק שהוא עיצב.
יכול להיות שהיתה מוטיבציה אחרת להטמעת ה1UPT (משחק עם stacks of doom בהחלט לא היה מהנה או מעניין יותר מידי בהיבט הטקטי). אבל הנקודה היא שבפועל זה בהחלט זירז גם את הקרבות בlate-game. כל שינוי אחר (למשל הגבלת יצור או כמות ערים) היתה גם היא משנה משמעותית את המשחק, אולי יותר לרעה. ה-AI של סיב צריך בכל מקרה חישוב מסלול מחדש... אולי היום כשיש מודלים של משין לרנינג יהיה אפשר לעשות איתו משהו מעניין.
DrKeo כתב:ואו, כמה שנים לא שחקתי trails.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים