במה אתם משחקים?

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 29 אוגוסט 2019, 11:52

אף אחד לא מצפה ל-60 פריימים בקונסולות הבסיס, אבל יכלו להוריד קצת משהו כדי להפסיק את הירידות הדרסטית האלה, או לעשות משהו עם מערכת הנזק שכנראה היא ה״אשמה״ פה...
אני לא מוכן לקבל את זה שבשנתיים האחרונות של הדור קונסולות הבסיס בקושי שחיקות במשחקים מסויימים... תתאמצו יותר.
ושוב, זו גם הסיבה שלא ארכוש קונסולת בסיס. אני לא בקטע של לרכוש קונסולה גם ככה בשנתיים הראשונות שלה, אז אם זה גם מצמצם לי את השנתיים האחרונות - זה משאיר לי איזה שלוש שנים להנות ממנה... כך שבכלל אין ספק שחובה (עבורי) לחכות לגירסאות פרו. ולי לפחות אין טיפה של ספק שזה יהיה קיים גם בדור הבא.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי BiA » 29 אוגוסט 2019, 13:32

אני חייב לציין שגם קוואנטום ברייק היה מאוד בעייתי על ה-One הבסיסית, מהבחינה שהוא היה grainy מדי ובמיוחד נראה washed out. כשהדמות נעה בקושי היה אפשר להבין מה הולך בפריים לפעמים. ירידות פריימים גם היו אם אני זוכר נכון, אבל דווקא זה עוד נסבל מבחינתי עד גבול מסוים. בקיצור, מסתמן שבסוף השנה הזו לא יהיה לי מנוס מלחזור לשחק על הפיסי לראשונה מזה תקופה עם קונטרול ודום, שלא מותירים ברירה אחרת.

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 29 אוגוסט 2019, 13:36

כן... את דום אני חושב שאני עוד יכול להפעיל על 60 פריימים אם אני מוריד כמה הגדרות, סה"כ אני משחק על 1080P, לא נראה לי יהיה מאוד קשה, הקודם רץ ממש טוב

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי idan » 29 אוגוסט 2019, 14:29

את דום אפשר היה להריץ על ה 970 ב 1440p על ההגדרות הכי גבוהות ועדיין להשיג ממוצע של 60fps. דום 2 נראה בערך אותו אז אני לא חושב שאמורה להיות בעיה בעניין הזה. id תותחים באופטימיזציה.

לקוואנטום ברייק לעומת זאת היו בעיות ביצועים קשות גם על המחשב, בעיקר על הגרסה בחנות של windows ששיחקתי בה. אאז"נ זה היה גם בגלל ה dx12 וכמה חודשים אחר כך המשחק הגיע לסטים עם אופציה ל dx11 והוא רץ שמה טוב יותר. בקיצור, אם יש לכם אפשרות בחירה בקונטרול - לכו על dx11.

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 29 אוגוסט 2019, 14:35

הם טוענים שדום ״2״ הרבה הרבה יותר מורכב ומרשים, מניח שזה מהמשחקים שזה יהיה ברור רק אחרי שרואים אותם בעיניים כי במהירות הזו קשה באמת לשים לב להבדל... כנראה בעיקר הסביבות הגדולות יותר או משהו. אז אני מנמיך ציפיות ומנחש שאאלץ להוריד כמה הגדרות ממקסימום

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי idan » 29 אוגוסט 2019, 14:42

אני מאמין שתשיג 60 על הגדרות ultra ב 1080p. מקסימום תצטרך להוריד 8aa ל 4aa, לא משהו קריטי.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 29 אוגוסט 2019, 14:43, נערך פעם 1 בסך הכל.

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Stick » 29 אוגוסט 2019, 14:43

idan כתב:את דום אפשר היה להריץ על ה 970 ב 1440p על ההגדרות הכי גבוהות ועדיין להשיג ממוצע של 60fps. דום 2 נראה בערך אותו אז אני לא חושב שאמורה להיות בעיה בעניין הזה. id תותחים באופטימיזציה.

לקוואנטום ברייק לעומת זאת היו בעיות ביצועים קשות גם על המחשב, בעיקר על הגרסה בחנות של windows ששיחקתי בה. אאז"נ זה היה גם בגלל ה dx12 וכמה חודשים אחר כך המשחק הגיע לסטים עם אופציה ל dx11 והוא רץ שמה טוב יותר. בקיצור, אם יש לכם אפשרות בחירה בקונטרול - לכו על dx11.

אין RT בDX11. ולא יודע לגבי הבאגים שאני חווה, אבל לפי מה שראתי אין הבדלי ביצועים גדולים מדי בין שני המצבים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אוגוסט 2019, 15:06

Stick כתב:כן, אבל הביצועים הלא סבירים בקונסולות הבסיס וגם הבעיות שאני חווה בPC (אגב, גם בסרטון קונסולות של DF רואים כמה פעמים טקסטורות שנטענות, אבל הם לא התייחסו לזה) נותנות תחושה של חוסר אופטימיזציה מסוימת.
זה לא לוקח מהמשחק את העובדה שהוא יפייפה, או שהוא דוחף טכנולוגיות, או שהוא כבד ביצועים, אבל כן מרגיש שאנחנו צריכים לקבל משחק יציב יותר טכנית.

כלומר, המשחק נראה לי בינתיים מאוד טוב ואני בהחלט מתרשם מרמדי, אבל לא צריך לתרץ כל דבר בעייתי אצלם :). המשחק כנראה יצא קצת מוקדם מדי.

כן, ברור, אין לזה תירוץ. אני רק אומר שתתרגלו כי הone כבר שנתיים עם בעיות ביצועים ועכשיו שהדור ממש בסופו גם משחקי פס4 יתחילו להרגיש את זה.

קוואנטום ברייק ידוע בבעיות שהיו לו בתקופת השיגור במחשב אבל הם סדרו אותן בפאטצ׳ים. נקווה שקונטרול ישתפר עם הזמן גם.

Laskin כתב:אף אחד לא מצפה ל-60 פריימים בקונסולות הבסיס, אבל יכלו להוריד קצת משהו כדי להפסיק את הירידות הדרסטית האלה, או לעשות משהו עם מערכת הנזק שכנראה היא ה״אשמה״ פה...
אני לא מוכן לקבל את זה שבשנתיים האחרונות של הדור קונסולות הבסיס בקושי שחיקות במשחקים מסויימים... תתאמצו יותר.
ושוב, זו גם הסיבה שלא ארכוש קונסולת בסיס. אני לא בקטע של לרכוש קונסולה גם ככה בשנתיים הראשונות שלה, אז אם זה גם מצמצם לי את השנתיים האחרונות - זה משאיר לי איזה שלוש שנים להנות ממנה... כך שבכלל אין ספק שחובה (עבורי) לחכות לגירסאות פרו. ולי לפחות אין טיפה של ספק שזה יהיה קיים גם בדור הבא.

קצת קשה לשנמך את המערכת נזק, היא ממש חשובה לגיימפליי (למרות שאני כן חושב שאפשר לשנמך שם קצת בלי לפגוע בגיימפליי). בנוגע לקונסולות בסיס, גם בפרו יש נפילות, זה כנראה נובע ממגבלות מעבד למרות שלא ראיתי את האנליזה אז אני לא יודע עובדתית. אני הולך לקנות פס5 בשיגור ולא תצליח לעצור אותי :)

idan כתב:את דום אפשר היה להריץ על ה 970 ב 1440p על ההגדרות הכי גבוהות ועדיין להשיג ממוצע של 60fps. דום 2 נראה בערך אותו אז אני לא חושב שאמורה להיות בעיה בעניין הזה. id תותחים באופטימיזציה.

לקוואנטום ברייק לעומת זאת היו בעיות ביצועים קשות גם על המחשב, בעיקר על הגרסה בחנות של windows ששיחקתי בה. אאז"נ זה היה גם בגלל ה dx12 וכמה חודשים אחר כך המשחק הגיע לסטים עם אופציה ל dx11 והוא רץ שמה טוב יותר. בקיצור, אם יש לכם אפשרות בחירה בקונטרול - לכו על dx11.

וולפנשטיין 2 שדרג את המנוע של דום ודום2 משדרג אותו עוד. יש שם למשל פי 4 יותר פוליגונים מדום 2016. לא שאני חושב שהוא ירוץ פחות ממצויין, יש להם מנוע מעולה עם אופטימיזציה אדירה, אבל אי אפשר לצפות לביצועים של דום 2016 כשמדובר במנוע שעבר שתי איטרציות מאז. שלא נדבר על התמיכה בrt בדום 2 :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 29 אוגוסט 2019, 15:14

בסדר, ברור שאתה תקנה בשיגור, אתה דילגת על הדור הזה, אז יש לך בקלוג מכובד יותר שמצדיק את זה לגמרי

לגבי RT בדום, אני מניח שלא אספיק גם ככה לשים לב להשתקפויות וכו׳ בגלל המהירות שבה הכל קורה שם בגיימפליי, אבל גם יהיה מגניב לראות את הדמות שלי בהשתקפות כשאני עוקר את העין של היצור האדום המעופף עם העין הענקית... זה ממש יכול להפוך את ההוצאות להורג שלו הרבה יותר מגניבות :)
עם זאת, זה לא ממש חשוב לי במשחק הזה כמו למשל בקונטרול, שנראה כאילו הוא נבנה לזה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי bling » 29 אוגוסט 2019, 21:25

DrKeo כתב:סתם טלפון קטן וחסר משמעות, משקף לו את כל הסביבה בצורה ראליסטית :)

41389BD8-EDF8-4B0F-AB50-A587B09179C6.jpeg



F7F96CF0-3974-4305-A2F0-77D08F1B5820.jpeg


למה אנחנו אמורים להתלהב מזה כי זה הפעם ״אמיתי״? אפקט בסגנון הזה הוא לא חדש בכלל, זה שההשתקפות מדוייקת זה לא מעניין במיוחד בתכלס, אלא אם אתה מאלו שכשראו השתקפויות במשחקים היית מסובב את המצלמה כדי לראות האם זה משקף בצורה ריאליסטית את הסביבה או שזה פייק.

אני מאלו שראיתי את האפקטים האלו ואמרתי לעצמי שזה יפה והמשכתי הלאה :)

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 29 אוגוסט 2019, 23:06

תחשוב על זה כמו עור פנים שפעם היה נראה פלסטיק והיום יותר אמיתי... זה פשוט מטשטש עוד יותר את ההבדל בין מה שאתה רואה למציאות, ואז אי אפשר לחזור אחורה :)
ההשתקפויות הלא מדוייקות האלה כן ״מציקות״ לי. במיוחד כשיש מראה אבל גם על עצמים כשהן לא משקפות את הדמות/דמויות שעל המסך. זה כאילו מוציא את הדמות שלי מהמשחק, כאילו אני לא שם בכלל. שובר את הכניסה שלי לעולם הזה...
זה בעיקר מפריע לי במבט ראשון, כי אז אני ממש צמוד לעצמים האלה ומתעלמים ממני לחלוטין :D

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 30 אוגוסט 2019, 00:25

Laskin כתב:בסדר, ברור שאתה תקנה בשיגור, אתה דילגת על הדור הזה, אז יש לך בקלוג מכובד יותר שמצדיק את זה לגמרי

לגבי RT בדום, אני מניח שלא אספיק גם ככה לשים לב להשתקפויות וכו׳ בגלל המהירות שבה הכל קורה שם בגיימפליי, אבל גם יהיה מגניב לראות את הדמות שלי בהשתקפות כשאני עוקר את העין של היצור האדום המעופף עם העין הענקית... זה ממש יכול להפוך את ההוצאות להורג שלו הרבה יותר מגניבות :)
עם זאת, זה לא ממש חשוב לי במשחק הזה כמו למשל בקונטרול, שנראה כאילו הוא נבנה לזה

אני חושב שהראיה של רוב האנשים על השתקפויות RT קצת מעוותת. כשחושבים השתקפות, חושבים שלולית או זכוכית או מתכת מבריקה, אבל במציאות כל משטח משקף ברמה כזו או אחרת והעובדה שהוא עושה את זה מגדירה את הנראות של החומר. כלומר אם לא מחשבים השתקפות לכל חומר על המסך, הוא לעולם לא יראה באמת ראליסטי וככל שאנחנו מדברים על חומר משקף יותר, כך ההשתקפות חשובה יותר בכדי לגרום לו להראות ראליסטי. אני לא יודע איך ID TECH מישם RT, להבנתי בהרחבה של וולפנשטיין מדובר בהשתקפויות. כשעושים השתקפות RT, בכדי לחסוך בביצועים, עצמים עם רמת השתקפות נמוכה לא נכללים בחישובי ה-RT. כלומר במשחק שיחסית משקיע הרבה בהשתקפות RT (נגיד CONTROL) אז מתכת מבריקה תהיה עם השתקפות RT, מתכת משופשפת גם וכך גם סלע רטוב אבל סלע יבש לא יכלל בחישובי הRT. במשחק אחר שמשקיע פחות בהשתקפויות RT (נגיד WATCH DOGS 3) אז מתכת מבריקה תהיה עם השתקפות RT אבל מתכת משופשפת, סלע רטוב וסלע יבש לא. כלומר יש רמות שונות של השתקפות שאפשר לעשות, כש-100% מהעצמים משקפים אז זה מאוד כבד מבחינת ביצועים אבל גם נראה מאוד ראליסטי, כש-15% משקפים אז מקבלים משהו שמזכיר יותר את WATCH DOGS 3 שבערך רק השלוליות והזכוכיות משקפים.

בקיצור, אני לא יודע מה דום עושה, אם הוא עושה "CONTROL" אז יש להשתקפויות האלה המון משמעות שמשפיעה על המראה הכללי של המשחק. אם הוא עושה "WD3" אז זה בעיקר כמו שאתה אומר, לראות את ההשתקפות שלך באיזו שלולית דם פה ושם.

bling כתב:
DrKeo כתב:סתם טלפון קטן וחסר משמעות, משקף לו את כל הסביבה בצורה ראליסטית :)

41389BD8-EDF8-4B0F-AB50-A587B09179C6.jpeg



F7F96CF0-3974-4305-A2F0-77D08F1B5820.jpeg


למה אנחנו אמורים להתלהב מזה כי זה הפעם ״אמיתי״? אפקט בסגנון הזה הוא לא חדש בכלל, זה שההשתקפות מדוייקת זה לא מעניין במיוחד בתכלס, אלא אם אתה מאלו שכשראו השתקפויות במשחקים היית מסובב את המצלמה כדי לראות האם זה משקף בצורה ריאליסטית את הסביבה או שזה פייק.

אני מאלו שראיתי את האפקטים האלו ואמרתי לעצמי שזה יפה והמשכתי הלאה :)

בלינג, זה היה בקטע של "פאקינג לא יאומן אפילו סתם חפץ קישוטי רנדומאלי משקף ראליסטית". זה לא שאני מבלה את רוב הזמן שלי בקונטרול בבהיה בברגים על שולחנות :)

חלק מהקטע של RT, וכשאני אומר RT אני מתכוון לישום טוב ולא לישום מעפן (ע"ע מה שכתבתי ללאסקין בהודעה הזאת), זה הישום ההוליסטי שלו לכל המשחק. ההשתקפויות בקונטרול כוללות כמעט כל דבר במשחק, זה אומר שמתכת משופשפת נראת ראליסטית בטרוף אפילו שאתה לא ממש מצליח להבין מה אתה רואה בהשתקפות וזה גם אומר שכל חפץ הכי קטן במשחק משקף כמו שצריך. כשהישום RT טוב, כל אפקט RT שיעשו יחול על כמעט 100% מהמשחק וזה משהו שאנחנו לא רגילים אליו. קח כדוגמה צל - אנחנו רגילים שדברים מסויימים מטילים צל ואחרים לא. הדמות הראשית? בטח. אוייב שלידך? לפני שני דורות לא, בדור הזה בטח. אוייב שנמצא 40 מטרים ממך? תלוי במשחק אני משער. אבני חצץ על הרצפה? אין מצב. קליעים על הרצפה? אין מצב. דשא? אין מצב. חפצים על השולחן שיותר קטנים מכוס בירה? נדיר עד אין מצב. אנחנו רגילים לזה, העין שלנו רגילה לזה אז אנחנו לא שמים לב אבל כמובן שכולנו מסתכלים על משחקי וידאו ולא חושבים שהם נראים כמו המציאות. אנחנו מצפים שהם יעשו התקדמות גרפית אבל לא באמת יכולים לשים את האצבע על ההתקדמות שאנחנו רוצים, פשוט שיעשו אותו "יפה יותר".

עם RT הכל מטופל בדיוק באותה צורה. להב דשא בודד, הראש של הדמות הראשית, מטבע כסף על השולחן בבר, קליעים קטנטנים שנופלים מהרובה בזמן ירי ונשארים על הרצפה, עננים ובעצם כל דבר שקיים בעולם מטיל צל ראליסטי. רק תסתכל על SOTTR, לא בדיוק הישום RT צל הכי מלהיב בעולם אבל בערך היחיד. תראה למשל ההשוואה הזאת. תסתכל על הסלעים, איזה הבדל בראליזם ו-"תחושת המקום" עושה הצל שכשכל אבן ואבן מטילה לעומת התמונה ללא RT שבה רק עצמים גדולים כמו לארה מטילים צל:
תמונה
תמונה



Laskin כתב:תחשוב על זה כמו עור פנים שפעם היה נראה פלסטיק והיום יותר אמיתי... זה פשוט מטשטש עוד יותר את ההבדל בין מה שאתה רואה למציאות, ואז אי אפשר לחזור אחורה :)
ההשתקפויות הלא מדוייקות האלה כן ״מציקות״ לי. במיוחד כשיש מראה אבל גם על עצמים כשהן לא משקפות את הדמות/דמויות שעל המסך. זה כאילו מוציא את הדמות שלי מהמשחק, כאילו אני לא שם בכלל. שובר את הכניסה שלי לעולם הזה...
זה בעיקר מפריע לי במבט ראשון, כי אז אני ממש צמוד לעצמים האלה ומתעלמים ממני לחלוטין :D

אני רק אוסיף לזה שני קטעים שאני קושר אותם ישירות לגיימפליי וכמובן לא מכילים אפילו שבריר ספויילר.

הראשון היה שהלכתי במסדרון ארוך, משמאל היה קיר מאוד משקף מזכוכית ובהשתקפות לקראת סוף המסדרון ראיתי אוייב. כך ידעתי שמאחורי הפינה מחכה לי אוייב. כן, זה לא איזה מולטי תחרותי או משהו כזה, אבל זה היה נחמד כאלמנט גיימפליי לראות אוייב לפני שהוא מגיע בעזרת השתקפות.

השני היה הרבה יותר מגניב. זה היה לפני קרב בוס, זה היה רגע מאוד מותח ומלא אוירה. לפני שנכנסתי אליו הלכתי לצד השני בכדי לחפש LOOT. בזמן שחפשתי לוט, מאחר והכל היה מאוד מלא אווירה אימתית והייתי על קצה הכיסא,תוך כדי ריצה פתאום ההשתקפות שלי קפצה על עצם משקף בצד השני של החדר; העובדה שראיתי דמות רצה בזוית העין הקפיצה אותי מהכיסא. אז שוב, לא בדיוק דוגמה לאיזה פיסיקה של בניינים מתמוטטים שמשנה את הגיימפליי מקצה לקצה, אבל זה כן אלמנט שמכניס המון חיים ואוירה לתוך המשחק. בכלליות אני חושב שכשמסמלצים דברים בצורה מציאותית, נוצרים רגעים מיוחד במשחק. כשהפיסיקה ראליסטית ונופל בטעות פסנתר על אוייב זה מצחיק ויוצר רגע מיוחד, כשיש השתקפות אמיתית ואתה נבהל מעצמך זה יוצר רגע מיוחד, כשיש צל אמיתי שמשחק בך ומתעתע זה יוצר רגע מיוחד. אז אפשר לצחוק על כל אפקט RT בפני עצמו ולהגיד "טוב נו, יש השתקפות גם בטלפון, למי אכפת", אבל לדעתי כשממש משחקים במשחק ומרגישים את זה, זה שונה. ככל שיהיה יותר RT במשחק ויותר יסומלץ ופחות יזוייף, כך החוויה תשתפר עם ובלי קשר לגרפיקה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 30 אוגוסט 2019, 00:51

נראה לי שפספסת את העניין עם דום וRT או שלא הסברתי כמו שצריך...
בקונטרול - האווירה והחקירה חשובים והדמות לא טסה ב-250 קמ״ש, אני בא לשם בשביל 99% פיצוצים מהירים, אז פחות חשוב לי הירידה לפרטים הקטנים, אני פחות אקח את הזמן ״להנות מהנוף״ איתו, למרות שאני מאוד אוהב את הסגנון האמנותי, העיצובים וכו׳... וגם זה משחק שבטח אשחק לפחות פעמיים, ולא ארגיש שהחוויה הראשונה פחות עוצמתית בגלל המחסור בRT. בקונטרול כן.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי bling » 31 אוגוסט 2019, 17:52

DrKeo כתב:
Laskin כתב:בסדר, ברור שאתה תקנה בשיגור, אתה דילגת על הדור הזה, אז יש לך בקלוג מכובד יותר שמצדיק את זה לגמרי

לגבי RT בדום, אני מניח שלא אספיק גם ככה לשים לב להשתקפויות וכו׳ בגלל המהירות שבה הכל קורה שם בגיימפליי, אבל גם יהיה מגניב לראות את הדמות שלי בהשתקפות כשאני עוקר את העין של היצור האדום המעופף עם העין הענקית... זה ממש יכול להפוך את ההוצאות להורג שלו הרבה יותר מגניבות :)
עם זאת, זה לא ממש חשוב לי במשחק הזה כמו למשל בקונטרול, שנראה כאילו הוא נבנה לזה

אני חושב שהראיה של רוב האנשים על השתקפויות RT קצת מעוותת. כשחושבים השתקפות, חושבים שלולית או זכוכית או מתכת מבריקה, אבל במציאות כל משטח משקף ברמה כזו או אחרת והעובדה שהוא עושה את זה מגדירה את הנראות של החומר. כלומר אם לא מחשבים השתקפות לכל חומר על המסך, הוא לעולם לא יראה באמת ראליסטי וככל שאנחנו מדברים על חומר משקף יותר, כך ההשתקפות חשובה יותר בכדי לגרום לו להראות ראליסטי. אני לא יודע איך ID TECH מישם RT, להבנתי בהרחבה של וולפנשטיין מדובר בהשתקפויות. כשעושים השתקפות RT, בכדי לחסוך בביצועים, עצמים עם רמת השתקפות נמוכה לא נכללים בחישובי ה-RT. כלומר במשחק שיחסית משקיע הרבה בהשתקפות RT (נגיד CONTROL) אז מתכת מבריקה תהיה עם השתקפות RT, מתכת משופשפת גם וכך גם סלע רטוב אבל סלע יבש לא יכלל בחישובי הRT. במשחק אחר שמשקיע פחות בהשתקפויות RT (נגיד WATCH DOGS 3) אז מתכת מבריקה תהיה עם השתקפות RT אבל מתכת משופשפת, סלע רטוב וסלע יבש לא. כלומר יש רמות שונות של השתקפות שאפשר לעשות, כש-100% מהעצמים משקפים אז זה מאוד כבד מבחינת ביצועים אבל גם נראה מאוד ראליסטי, כש-15% משקפים אז מקבלים משהו שמזכיר יותר את WATCH DOGS 3 שבערך רק השלוליות והזכוכיות משקפים.

בקיצור, אני לא יודע מה דום עושה, אם הוא עושה "CONTROL" אז יש להשתקפויות האלה המון משמעות שמשפיעה על המראה הכללי של המשחק. אם הוא עושה "WD3" אז זה בעיקר כמו שאתה אומר, לראות את ההשתקפות שלך באיזו שלולית דם פה ושם.

bling כתב:
DrKeo כתב:סתם טלפון קטן וחסר משמעות, משקף לו את כל הסביבה בצורה ראליסטית :)

41389BD8-EDF8-4B0F-AB50-A587B09179C6.jpeg



F7F96CF0-3974-4305-A2F0-77D08F1B5820.jpeg


למה אנחנו אמורים להתלהב מזה כי זה הפעם ״אמיתי״? אפקט בסגנון הזה הוא לא חדש בכלל, זה שההשתקפות מדוייקת זה לא מעניין במיוחד בתכלס, אלא אם אתה מאלו שכשראו השתקפויות במשחקים היית מסובב את המצלמה כדי לראות האם זה משקף בצורה ריאליסטית את הסביבה או שזה פייק.

אני מאלו שראיתי את האפקטים האלו ואמרתי לעצמי שזה יפה והמשכתי הלאה :)

בלינג, זה היה בקטע של "פאקינג לא יאומן אפילו סתם חפץ קישוטי רנדומאלי משקף ראליסטית". זה לא שאני מבלה את רוב הזמן שלי בקונטרול בבהיה בברגים על שולחנות :)

חלק מהקטע של RT, וכשאני אומר RT אני מתכוון לישום טוב ולא לישום מעפן (ע"ע מה שכתבתי ללאסקין בהודעה הזאת), זה הישום ההוליסטי שלו לכל המשחק. ההשתקפויות בקונטרול כוללות כמעט כל דבר במשחק, זה אומר שמתכת משופשפת נראת ראליסטית בטרוף אפילו שאתה לא ממש מצליח להבין מה אתה רואה בהשתקפות וזה גם אומר שכל חפץ הכי קטן במשחק משקף כמו שצריך. כשהישום RT טוב, כל אפקט RT שיעשו יחול על כמעט 100% מהמשחק וזה משהו שאנחנו לא רגילים אליו. קח כדוגמה צל - אנחנו רגילים שדברים מסויימים מטילים צל ואחרים לא. הדמות הראשית? בטח. אוייב שלידך? לפני שני דורות לא, בדור הזה בטח. אוייב שנמצא 40 מטרים ממך? תלוי במשחק אני משער. אבני חצץ על הרצפה? אין מצב. קליעים על הרצפה? אין מצב. דשא? אין מצב. חפצים על השולחן שיותר קטנים מכוס בירה? נדיר עד אין מצב. אנחנו רגילים לזה, העין שלנו רגילה לזה אז אנחנו לא שמים לב אבל כמובן שכולנו מסתכלים על משחקי וידאו ולא חושבים שהם נראים כמו המציאות. אנחנו מצפים שהם יעשו התקדמות גרפית אבל לא באמת יכולים לשים את האצבע על ההתקדמות שאנחנו רוצים, פשוט שיעשו אותו "יפה יותר".

עם RT הכל מטופל בדיוק באותה צורה. להב דשא בודד, הראש של הדמות הראשית, מטבע כסף על השולחן בבר, קליעים קטנטנים שנופלים מהרובה בזמן ירי ונשארים על הרצפה, עננים ובעצם כל דבר שקיים בעולם מטיל צל ראליסטי. רק תסתכל על SOTTR, לא בדיוק הישום RT צל הכי מלהיב בעולם אבל בערך היחיד. תראה למשל ההשוואה הזאת. תסתכל על הסלעים, איזה הבדל בראליזם ו-"תחושת המקום" עושה הצל שכשכל אבן ואבן מטילה לעומת התמונה ללא RT שבה רק עצמים גדולים כמו לארה מטילים צל:
תמונה
תמונה



Laskin כתב:תחשוב על זה כמו עור פנים שפעם היה נראה פלסטיק והיום יותר אמיתי... זה פשוט מטשטש עוד יותר את ההבדל בין מה שאתה רואה למציאות, ואז אי אפשר לחזור אחורה :)
ההשתקפויות הלא מדוייקות האלה כן ״מציקות״ לי. במיוחד כשיש מראה אבל גם על עצמים כשהן לא משקפות את הדמות/דמויות שעל המסך. זה כאילו מוציא את הדמות שלי מהמשחק, כאילו אני לא שם בכלל. שובר את הכניסה שלי לעולם הזה...
זה בעיקר מפריע לי במבט ראשון, כי אז אני ממש צמוד לעצמים האלה ומתעלמים ממני לחלוטין :D

אני רק אוסיף לזה שני קטעים שאני קושר אותם ישירות לגיימפליי וכמובן לא מכילים אפילו שבריר ספויילר.

הראשון היה שהלכתי במסדרון ארוך, משמאל היה קיר מאוד משקף מזכוכית ובהשתקפות לקראת סוף המסדרון ראיתי אוייב. כך ידעתי שמאחורי הפינה מחכה לי אוייב. כן, זה לא איזה מולטי תחרותי או משהו כזה, אבל זה היה נחמד כאלמנט גיימפליי לראות אוייב לפני שהוא מגיע בעזרת השתקפות.

השני היה הרבה יותר מגניב. זה היה לפני קרב בוס, זה היה רגע מאוד מותח ומלא אוירה. לפני שנכנסתי אליו הלכתי לצד השני בכדי לחפש LOOT. בזמן שחפשתי לוט, מאחר והכל היה מאוד מלא אווירה אימתית והייתי על קצה הכיסא,תוך כדי ריצה פתאום ההשתקפות שלי קפצה על עצם משקף בצד השני של החדר; העובדה שראיתי דמות רצה בזוית העין הקפיצה אותי מהכיסא. אז שוב, לא בדיוק דוגמה לאיזה פיסיקה של בניינים מתמוטטים שמשנה את הגיימפליי מקצה לקצה, אבל זה כן אלמנט שמכניס המון חיים ואוירה לתוך המשחק. בכלליות אני חושב שכשמסמלצים דברים בצורה מציאותית, נוצרים רגעים מיוחד במשחק. כשהפיסיקה ראליסטית ונופל בטעות פסנתר על אוייב זה מצחיק ויוצר רגע מיוחד, כשיש השתקפות אמיתית ואתה נבהל מעצמך זה יוצר רגע מיוחד, כשיש צל אמיתי שמשחק בך ומתעתע זה יוצר רגע מיוחד. אז אפשר לצחוק על כל אפקט RT בפני עצמו ולהגיד "טוב נו, יש השתקפות גם בטלפון, למי אכפת", אבל לדעתי כשממש משחקים במשחק ומרגישים את זה, זה שונה. ככל שיהיה יותר RT במשחק ויותר יסומלץ ופחות יזוייף, כך החוויה תשתפר עם ובלי קשר לגרפיקה.


הדוגמאות שנתת ללאסקין ובכלל ההסבר על איך האפקט הזה בבידוד הוא לא ביג דיל אבל כשהכל מתחבר ביחד הוא יוצר רגעים מיוחדים ותורם מאוד לאימרסיביות של העולם עשו עבודה יפה בלהמחיש למה זה לא סתם גימיק של השתקפות בטלפון.

אבל תהרוג אותי, אולי אני באמת חצי עיוור ומפספס פרטים אבל אני באמת לא רואה את ההבדלים הדרמטיים בתמונה שפרסמת מתוך טומב ריידר, ברמה של אני צריך לחפש אותם ואני לא בטוח איזו מהן אמורה להיות ההמחשה לעליונות של ה RT.

הכי אני רואה ומעריך את האפקט כשיש המון השתקפויות כמו שלולית גדולה וכל העולם משתקף בהן, זה משהו שמקודם לא היה לו מענה פייקי באמת, שלולית בדרך כלל הציגה פלטת צבעים ומשהו מטושטש שאמור להמחיש כאילו היא משקפת משהו אבל בפועל לא ראינו כלום, עכשיו ממש רואים אויבים שדורכים עליה ואת כל מה שקורה בסביבה וזה כבר משהו באמת חדש ומרשים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 31 אוגוסט 2019, 18:01

אני ממליץ לך לפתוח על המחשב את שתי התמונות של SOTTR בשני טאבים נפרדים ולקפוץ בינהם הלוך ושוב. אחד מתחת לשני קצת קשה לראות את זה אבל כשאתה עושה מעבר בין טאבים רואים ממש טוב איך פתאום יש פי כמה וכמה יותר צללים בתמונה התחתונה. כשעוברים בינהם זה מרגיש כאילו מישהו כיבה את רוב הצללים בתמונה ללא RT.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי bling » 31 אוגוסט 2019, 18:53

נעשה את זה כשיהיה מחשב זמין בסופ״ש הבא בטח :)

kririn
Sage
הודעות: 5023
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי kririn » 01 ספטמבר 2019, 18:45

טוב סימתי את metro exodus
ובגדול המישחק בסדר ,מה שהכי טוב זה הגרפיקה
לא יודע עם קיבלתי סוף טוב או לא
כי הוא די טוב והפעם ניסיתי לא להרוג אויבים רוב המישחק
ולעשות משימות צד

מה שהפריע לי זה הגרסה שלהם לעולם פתוח
בחלקים האלו העולם לא בדיוק פתוח וגם לא גדול במיוחד
פשוט התזוזה במישחק איטית מאוד גם עם כלי רכב
ולוקח הרבה זמן להגיע ממקום למקום ,ובחלקים שעוברים בדרך משעממים

המישחק ניהיה טוב בחלקים הלינרים שלו כמו מטרו הקודמים
שהתקדמתי במישחק באמת חלק מהדיבוב לאנגלית אפך גרוע יותר
אבל לא הרס לי יותר מידי
סך הכל מישחק בסדר ,לא היתי ממליץ אבל במחיר מלא
לי זה היה כלול בגיים פאס
מה שכן קניתי את הdlc הראשון ומוריד עכשיו לקבל עוד חלק מהסיפור

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 02 ספטמבר 2019, 13:54

התקדמתי עוד ב-CONTROL, אני בערך 8 שעות פנימה. המערכת קרב שלו באמת נהדרת, הכל מרגיש עם משקל, יש כמה רובים שמרגישים פשוט מדהים (הספינר הוא כרגע האהוב עלי, מרגיש כמו SMG עם כוח אש של מאג, אבל עדין לא פתחתי את כל הנשקים), במפגשים היותר קשים אני מת לא מעט והעובדה שיש במשחק הזה פיסיקת הרס שבאמת נמצאת דור מעל כל משחק שכרגע בשוק הופכת גם את הגיימפליי למעניין בהרבה. לפעמים אני שוכח את זה אבל פשוט אפשר לרסק כל COVER שאוייב נמצא מאחוריו, אפשר לרסק עמודים עד ל-"גזע תפוח" סטייל הסצנת עמודים במטריקס ומעטים האובייקטים בשלב שהם לגמרי קשיחים. היכולות טובות ולמרות שעדין לא פתחתי את כולן, העובדה שהנשק נמצא על מד מתכלה וגם הכוחות על מד מתכלה נפרד גורמים לי כל הזמן לערבב בינהם.

אבל הכוכב האמיתי של המשחק הזה היא האווירה, המוזרות והגרפיקה. באמת שצריך לראות כדי להאמין איך המשחק הזה נראה בזמן אמיתי, ביחוד עם RT. יש בו אוירה פנומנלית והכתיבה, ביחוד במסמכים וסרטונים שמוצאים, מלאה בהומור מעוות. אין ספק שלא נהנתי ככה ממשחק רמדי מאז אלן ווייק, פשוט נהדר.

אבל אי אפשר להזכיר שני דברים שלילים שמפריעים לי. האחד הוא שלפעמים המשחק מרגיש קצת יוביסופטי בקטע של לנקות אזורים ולהפעיל CHECK POINTS, כלומר זה מזכיר את המדורות ב-DS אבל הקטע היוביסופטי הוא שמסביב לכל "מדורה" יש קרב שצריך לנצח ולטהר את האזור מה שנותן הרגשה קצת רפטטיבית. התלונה השניה היא המפה שהיא איומה ונוראית. לא ברור לגמרי איפה הייתה ואיפה לא וה-LAYOUT שלה כל כך לא נוח שלרוב אני אפילו לא מצליח להבין אם חדר אחד מוביל לאחר או שמגיעים אליו בכלל מקומה אחרת. היא באמת בלגן אחד גדול והעובדה שלא מסומנים בה דברים חשובים שאפשר לחזור אליהם מאוחר יותר (בכל זאת מדובר במטרויידווניה) ממש מעצבנת. כאילו אני אזכור שראיתי דלת נעולה עם מפתח דרג 4 במקום מסויים בשעה השניה כדי לחזור ולפתוח אותו בשעה העשירית.

בקיצור, גיימפליי, אוירה, גרפיקה ועיצוב מדהימים, נוחות לשחקן לא משהו.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 02 ספטמבר 2019, 14:16

כן, עוד לפני שהמשחק יצא כתבתי שיש תלונות על מפה מחורבנת שלא עוזרת בשיט ואף מבלבלת מאוד, ושזה משהו שאני ממש אשמח אם יתקנו לפני שאשחק בו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 02 ספטמבר 2019, 14:30

Laskin כתב:כן, עוד לפני שהמשחק יצא כתבתי שיש תלונות על מפה מחורבנת שלא עוזרת בשיט ואף מבלבלת מאוד, ושזה משהו שאני ממש אשמח אם יתקנו לפני שאשחק בו.

לפי מה שהבנתי הפאטצ' הבא שלהם יתרכז בעיקר בשיפורי ביצועים בקונסולות, אבל אולי בפאטצ' אחריו.

המפה באמת נוראית, האמת שאני בעיקר משתמש בשלטים האמיתיים בתוך השלב כדי להגיע ממקום למקום. נניח אני יודע שהמטרה שלי נמצאת בצד הדרומי של הקומה ולא הרבה מעבר כי המפה נ-ו-ר-א-י-ת אז אני מתחיל לנוע לכיוון דרום ומשתמש בשילוט שאני רואה בדרך כדי להגיע למקום. מזל שהם לפחות נותנים את השם של המקום שצריך להגיע אליו.

אני באמת לא מבין את המפה. כלומר אף אחד לא רוצה כל מני חיצים זוהרים שאומרים לך לאיפה ללכת וכו', אבל במינימום מרקר במפה על המטרה (זה קיים) ומפה מספיק ברורה כדי שתצליח לשרטט בראש מסלול להגיע למטרה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי swym » 03 ספטמבר 2019, 18:51

חייב להגיד, התמונה שנדב הביא מטומב ריידר בעיקר ממחישה לי שRT לצורכי צל פשוט נראה פחות טוב...
אני מניח שהבעיה היא לא בהצללה עצמה, אלא בטווח הניגודיות הנמוך (כנראה תמונת SDR). ההצללה העודפת פשוט משחירה אזורים שלמים, בעוד בסיטואציה בעולם האמיתי אור השמש אמור להיות מספיק חזק בשביל שנוכל לראות את האזורים האלו קצת פחות מוארים אבל לא מושחרים כמעט לגמרי. אולי בHDR זה יראה אחרת, אבל כרגע זה נראה לי רק פוגע באיכות התמונה הסופית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי DrKeo » 03 ספטמבר 2019, 19:42

swym כתב:חייב להגיד, התמונה שנדב הביא מטומב ריידר בעיקר ממחישה לי שRT לצורכי צל פשוט נראה פחות טוב...
אני מניח שהבעיה היא לא בהצללה עצמה, אלא בטווח הניגודיות הנמוך (כנראה תמונת SDR). ההצללה העודפת פשוט משחירה אזורים שלמים, בעוד בסיטואציה בעולם האמיתי אור השמש אמור להיות מספיק חזק בשביל שנוכל לראות את האזורים האלו קצת פחות מוארים אבל לא מושחרים כמעט לגמרי. אולי בHDR זה יראה אחרת, אבל כרגע זה נראה לי רק פוגע באיכות התמונה הסופית.

מה שאמור לעזור לך לראות אזורים מוצלים הוא תאורה גלובלית, קפיצה של אור מעצמים שקרובים לאזור המוצל. אז אולי הם היו צריכים לישם גם GI עם RT ;)
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Stick » 05 ספטמבר 2019, 15:52

אתמול סוף סוף יצא לי לתת ישיבה ארוכה על קונטרול, אחרי שהוא מותקן לי במחשב כבר יותר משבוע.
ואני אוהב אותו. חד משמעית הוא עושה דברים מיוחדים, מעניינים ובחלק מהאספקטים הוא אפילו מגיע לרמה שמאוד נדיר, אם בכלל, לראות במשחק מחשב.
עם זאת הוא ממש לא מושלם, והבעיה העיקרית שלו זה שאת רוב הדברים הבאמת טובים שלו הוא עושה בהכל מלבד בזמן הגיימפלי הרציף. יכול להיות שבהמשך זה ישתפר, אבל כבר השגתי שלושה נשקים ושלוש יכולות על שונות, ועדיין בכל פעם שאויבים מופיעים על המסך אני בעיקר מתבאס ומחכה להמשיך לחדר הבא. ככה שגם אם הקרבות ישתפרו בהמשך... זה כבר מספיק זמן שהם לא מעניינים.

גם את רמת הקושי אני בכלל לא אוהב. הוא מאוד קל באופן עקרוני, אתה מאוד חזק וזה סבבה לגמרי. הבעיה היא שגם האויבים מאוד חזקים (מבחינת כוח אש) אבל גם *מאוד* טפשים. ככה שהסיכוי למות הוא לא גבוה, אויבים יעמדו יפה בשורה כדי שכמה מהם יפגעו מהקיר הרנדומלי שתשליך עליהם, הם ישארו מאחורי מכסה גם אחרי שהרסת אותו, וכו'. הבעיה היא שפתאום יגיע איזה אויב עם שאטגאן מאחורי קיר שלא יכלת לראות, או באיזו זווית נחבאת לגמרי שמאוד קל לפספס תוך כדי תנועה, וזהו. בירייה אחת אתה על סף מוות.
ואז חוזרים אחורה, עושים את החדר (ולפעמים יותר) שוב.. אולי אם הייתי נהנה מהקומבט זה היה פחות מציק לי, אבל כרגע זה מרגיש מאוד זול וקצת כמו שיעורי בית לפני ההתקדמות המפעימה הבאה.

וה'התקדמויות' האלו באמת מדהימות. קצת עסקתי בשלילי, אבל שלא יובן לא נכון - אני מת לחזור לשחק כבר במשחק הזה. בכל הקשור לבניית עולם, בניית תעלומה, הוא בטופ של הטופ. בכל הקשור לרגעים הזויים, חצי אימתיים וחצי קריפיים, כאלו שאתה *באמת* מרגיש שהכל יכול לקרות עכשיו על המסך.. אני לא חושב שזה נעשה טוב יותר עד היום. המשחק הזה הוא באמת משהו מיוחד באספקט הזה.

--

ובצד הטכני, עוד לא יצא פאצ או דרייבר חדש ואני עדיין סובל מבעיות מאוד מציקות של טעינת טקסטורות. ניסיתי גם להוריד את הרזולוציה לגבוה או בינוני וגם זה לא עזר..
מה שכן, גיליתי בזכות הניתוח של DF שהאפקט RT של התאורה הגלובלית (יש לו שם אחר במשחק.. אבל ככה הם קראו לו) אחראי לבערך חצי מה'רעש' שמאוד הציק לי. המשחק הרבה יותר יפה בעיניי בלעדיו. (כלומר, לא בלי מה שהאפקט עושה ישירות. זה אפקט מאוד מרשים וחבל לי לכבות אותו, אבל במצב הנוכחי יש לו הרבה יותר מדי תופעות לוואי כדי שאני אוכל לשחק איתו).
וזהו.. אה, יש את הבעיית פריזינג של DX 12 שכל כמה דקות המשחק קופא לשנייה-שתיים. זה מאוד מציק, אבל לא מספיק כדי שאשחק אותו בDX11 בלי RT.
בעצם, כשאני חושב על זה, המצב הטכני של המשחק הוא ממש כמו המשחק עצמו: מאוד מרשים, אבל עם המון בעיות שגורמות לך להתעצבן שהוא לא יותר טוב :).

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Laskin » 05 ספטמבר 2019, 16:19

נראה שקצת חבל שלא חיכו איתו עוד חודשיים לפחות... הקטע של הפריזינג לא היה צריך להיות במשחק גמור, גם המפה כפי שהיא ממה שהבנתי... לך זה פחות מפריע?

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: במה אתם משחקים?

הודעהעל ידי Stick » 05 ספטמבר 2019, 17:23

הקטע של הפריזינג זה קטע של dx12, זה קורה בעוד משחקים. לא יודע אם כולם, כי בניתוח של DF הם עוד מקווים שזה יסודר, אבל זו בעיה של הרבה משחקים על dx12 ולכן כמעט תמיד אני משחק על 11 כשיש את האופציה. אבל RT עובד רק על dx12 (לפחות בקונטרול.. לא יודע מה באמת קורה שם טכנית) אז זו הבעיה.

בקשר למפה, היא גדולה והיא מפותלת אבל אני לא מסתבך איתה כרגע מעבר ללא להבין תמיד *בדיוק* לאן צריך ללכת, ואז להתסכל באיזה שלט ולהבין ישר איפה אני. אבל הייתי כרגע רק בשלושה סקטורים אז אולי הבעייתיות מתחילה באזורים מתקדמים יותר.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 27 אורחים