סטיק, אני אענה לך פה:
Stick כתב:קיאו, מה עם קצת רשמים מDS? נתנו לך כמעט שובעיים בשקט! הגיע הזמן להתחיל לשפוך משהו
.
אני פשוט באמת נמצא על הגדר איתו, מצד אחד הוא נראה כל כך משעמם, מצד שני אני עדיין איפשהו מתקשה להאמין שזה באמת כל המשחק (למרות שאומרים לי שוב ושוב שזה כן כל המשחק), והוא כן יפייפה, ואם יש לו תחושת מסע שבנויה בו באופן מוצלח אולי אני כן אתחבר... אני אוהב משחקים כאלו.
בקיצור, אני באמת לא יודע אם בא לי עליו או לא, כפאנבוי של קוג'ימה שלא מתבייש להתאכזב מRDR2, מה דעתך על המשחק?
טוב, אני בתקופה די עמוסה, מתחיל עבודה חדשה, אבל הצלחתי להשחיל איזה 10 שעות ב-DS שזה אמור להיות פחות או יותר חמישית משחק. אז נתחיל בדבר הכי בולט במשחק הזה, האוירה. האוירה במשחק מאוד מיוחדת, היא אימתית ומעבירה תחושה של בידוד. יש הרגשה פוסט אפוקליפטית שקשה לתאר אותה. קוג׳ימה יצר מנגנון שמנגן שיר ברגעים מאוד ספציפים בצורה דינאמית, למשל אחרי מפגש קשה עם BT, אתה יורד מהר ובזמן שאתה מנסה לאזן את עצמך פתאום מתחיל שיר ברקע מה שמעצים את האוירה אפילו יותר.
מדובר במשחק קוג׳ימה אז אין ספק שהגרפיקה מעולה, הסאונד עוד יותר ויש תשומת לב מאוד גדולה לפרטים. למשל יש סימנים בעולם שמזהירים אותך כשאתה מגיע לאזור עם BT, כמו קשת בענן, ערפל או גשם. תשומת לב לפרטים קטנים בהחלט מרוממת את המשחק הזה לדרג קוג׳ימה. העלילה היא... קוג׳ימה, הכי קוג׳ימה שיש - ברמת MGS4. כלומר יש דמות שקןראים לה Die hard man וזה לגמרי נאמר ברצינות. טרוף מוחלט.
הגיימפליי במשחק בהחלט מיוחד ואני תוהה כמה הוא יחזיק לאורך 60 שעות. הלופ גיימפליי די פשוט, אתה מקבל משימות תובלה, צד או ראשיות, כשלכל משימה יש נקודת סיום ומשקל מסויים שצריך לסחוב. ככל שאתה סוחב יותר משקל, כך סאם איטי יותר ופחות מאוזן, כשאתה לא מאוזן אתה עלול ליפול בדרך ונפילה יכולה לגרום לציוד להתגלגל על הרצפה מה שיכול להוביל לנזק לציוד ואפילו לאובדן ציוד. כל זה כמובן ישפיע על הציון שתקבל על המשימה וציוד מסויים עלול להתקלקל, אפילו ציוד שלך.
כל חפץ במשחק מתורגם לקופסה עם משקל ונפח. אתה לא רק אמור לדאוג למשקל שאתה סוחב, אתה דואג לאך שהמשקל מפוזר על הגוף של סאם כשפיזור לא אחיד יגרום לו להיות לא יציב. כלומר לא מדובר רק בסימולטור הובלה, מדובר גם בסימולטור ארגון מחסן
בזמן שמסתובבים בעולם מרגישים את האנרציה על סאם, אתם יכולים לדמיין איך הוא מאיץ בלי שליטה בירידה אם יש עליו יותר מדי משקל או מתחיל לנטות הצידה כשהמשקל לא מפוזר עליו בצורה אחידה כשהטריגרים משמשים לאיזון היציבה ימינה או שמאלה. סאם יכול להחליק על אבנים חלקות, ליפול על חריץ ברצפה או להתרסק בריצה לא זהירה כשכל נפילה גורמת לנזק למשלוח כשכל זה מבוסס על אנרציה ואיזון.
בנוסף לאתגרים של הסביבה יש את ה-BTs שראיתם אותם כבר בטריילרים (הסימני ידיים השחורים) שהם חלק מהמסתורין של המשחק ויש קבוצות שודדים שגם אותם ראיתם בטריילרים שהמטרה שלהם היא לגנוב לך את המטען. זה אומר שיש קצת התגנבות מטאל גירית וקצת קרבות, תלוי איך משחקים את המשחק. אבל הפוקוס תמיד נשאר זהה, המטען. ה-BT גורמים לגשם שלאט לאט אוכל את המעטפת של המטען, השודדים מנסים לגנוב את המטען וההתקלויות יגרמו לך לרוץ בירידה, לקפוץ לנהרות ושאר הפעולות שעלולות לנזק למטען.
העולם של המשחק יפיפה והמבנה שלו מאוד מיוחד. המשחק מתנהל במסע מהחוף המזרחי למערבי, כלומר לא מדובר בדיוק במפה מרובעת שבה אתה מזגזג מצד לצד אלה בכמעט מסע לינארי מימין לשמאל. כמובן שיש נקודות עניין בצפון ובדרום, שיש משימות לוקרטיביות שיקחו אותך צפונה ודרומה או אפילו לאחור, אבל בכלליות מבחינת הקווסט הראשי אתה מתקדם תמיד מערבה. הטרוורסיה בעולם קשוחה אבל יש כלים כמו סולמות וחבלים שאפשר למקם בעולם בצורה חופשית וכך לקצר את הדרך. כמובן שכל הציוד הזה הוא גם קופסאות שלקחות משקל ונפח עליך כך שצריך לאזן בין כמה ציוד משימות וכמה ציוד של סאם סוחבים על הגב.
אז מה אני חושב על המשחק עד עכשיו? הגיימפליי בסדר גמור, לא מדהים כמו MGS5 אבל בנתיים המסעות מעניינים למדי, לא מבלים יותר מדי זמן באותו שטח ויש BTs או שודדים שמפלפלים את המסלול בשילוב עם כלי רכב כמו אפנועים. המסעות קצרים ומלאים באוירה אבל אני לא יודע אם אני ארגיש ככה בשעה ה50. ועל גבי כל זה יש מערכות שדרוג, בניה, חומרים והשרדות (צריך להשתין ולהתקלח!). העלילה היא מטורפת כמובן, חצי ממנה לא ברורה כרגע אבל נראה שהכל נבנה כסוג של מסתורין ולאט לאט מקלפים את האמת. אם הייתי צריך להשוות אותה למשחק קוג׳ימה זה ללא ספק MGS4, המון lore, ראשי תיבות ושיט עתידני אפוקליפטי.
אני נהנה ממנו ובהחלט כל יום רוצה לחזור לשחק, אני לא יודע אם זה יהיה המצב בשעה ה40, אבל בשעה העשירית זה בהחלט המצב.
We're just normal men. We're just innocent men