ואני מקווה שקלאוד באילוזיות זה הקטע שהם הולכים איתו, אבל צריך להגיד את האמת שזה לא ההסבר היחיד האפשרי. כי בסצינה CG האחרונה במשחק, שהייתה מאוד טובה לטעמי, רואים את ארית' נוגעת ברד13 ועל פניו נראה שהוא מרגיש משהו ואומר "ארית?". כלומר, הם משאירים כל מיני ספקות שאולי זה משהו אחר, לייף-סטרים/מולטיוורס ממבו ג'מבו, לא רק הדימיון של קלאוד.
ובנינו יש הרבה סיבות להיות מודאג ממנו ולא לסמוך עליו גם בלי קשר לאיך שהוא קיבל את המוות של ארית', הרי את ההתנהגות של טיפה אפשר להסביר גם לאור העובדה שהיא יודעת שהוא לא היה בניבלהיים לפני 5 שנים (לפחות לא כפי שהוא מתאר את זה) או זה שהוא ניסה להרוג אותה בפרק 9
ובאופן כללי היו כמה סצינות לאורך המשחק, במיוחד לקראת הסוף, שהדגישו שהוא לא 100, וראו שהחבורה שמה לב לזה. וכל זה תכלס לא שונה מהסיפור במשחק המקורי, שם החבורה קולטת שהוא נגנב אחרי שהוא מרביץ לארית', נותן את המאטריה השחורה לספירות ובסוף גם מנסה להרוג אותה לפי שהם צועקים עליו לעצור. אבל שחושבים על זה - הם עדיין הולכים לצפון, עדיין יש reunion כלשהו, קלאוד עדיין על הסף של התמוטטות עצבים מוחלטת, ובארט וטיפה לא ממש סומכים עליו/מודאגים מהמצב שלו. כל הכלים על הלוח נמצאים בדיוק באותו מקום כמו במשחק המקורי בנקודה הזאת בסיפור, פשוט הגענו לשם בצורה קצת אחרת. וזה מה שגורם לי לשאוב אופטימיות שהם יודעים מה הם עושים, שזה בסה"כ הדרך שלהם לגרום לקלאוד וחלק מהשחקנים להאמין שיש סיכוי שהיא בחיים, רק בשביל למחוץ את התקוות שלהם במשחק הבא. זה גם מאוד מנגן על קטע מהניינטיז, שהאינטרנט היה בחיתולים, ואנשים האמינו לכל מיני שטויות בפורומים שיש דרך סודית להחיות אותה.
ועוד לא צללתי לזה, אבל אני מניח שגם אנשים שמבינים את כל מה שאמרתי פשוט התבאסו שבמקום סצינה אייקונית ופיי-אוף רגשי הם קיבלו סוג של פאזל שצריך להרכיב. הכי בעייתי בעיני שאחר כך הם עוד נותנים לך לשחק איתה בקרב נגד ספירות', כאילו המשחק לא נתן בכלל מקום להתרכז במוות שלה. וגם אם אתה מבין הכל לאחר מכן, ברגע האמת זה מרגיש די מבולגן. אני חושב שאם הם היו מוותרים על הגיחה שלה בקרב, מראים את האבל עליה, ורק בסוף, אחרי שהרגשת משהו עם מה שקרה, להתרכז יותר בחרפון של קלאוד, זה אולי היה יורד יותר חלק לאנשים.
אבל אני כן חושב שכל "הדייט" שלה עם קלאוד שקדם לכך ונגמר עם ספירות' בכנסייה היה הפרדה האמיתית, גם במובן הרגשי, ומהבחינה הזאת הם כן נתנו סוג של פיצוי, וזה גם היה עשוי מאוד טוב. אבל אין שום סיכוי שהם עושים שינויים בסצינות הכי חשובות בלי להכעיס לפחות חלק מהקהל. בגלל זה מדובר בפרוייקט מאוד בעייתי, מצד אחד אתה מכעיס את הקהל הותיק, או לפחות חלק ממנו, שהבטיחו לו רימייק, מצד שני אתה מבלבל לחלוטין קהל חדש ומצפה שהוא ישאר איתך לאורך 8 שנים בשביל שאולי בסוף הכל יתחבר ויהיה מובן, למרות שבינתיים ברור לחלוטין שהיכרות עם חומר קודם די נחוצה בשביל להיות בעניינים. לא יודע, זה חבל מאוד דק ללכת עליו, והוא מאוד לא חכם מבחינה עסקית, אבל די ברור שיש להם חזון שהם מחוייבים אליו, אבל כנראה כזה שפונה לקהל יחסית מצומצם.
ואני לא חושב שהלוויתנים החביבים האלה הם תחליף ל weapons מהמשחק המקורי. בהתחלה שראיתי אותם חשבתי שהם יהיו קשורים לקווסט של המאטריה הגדולה כי יש להם, ובכן מאטריה גדולה מחוברת לגוף:) אבל אני מעריך שהם יהיו על תקן כלי של הלייף-סטרים שישתמשו בו כאשר קלאוד יצלול לעומקי הראש המתוסבך שלו ויגלה את האמת, ואולי גם דרך מוחשית להסביר איך הוא מגיע כל הדרך מהצפון לכפר קטן בדרום, משהו שהוא קצת יותר סביר מנסחף אל החוף שהיה במקורי.
והצפון יהיה משהו מאוד גדול, יותר מפרק-שניים לדעתי. יהיה את רוקט-טאון בטוח, ואולי גם את bone village ופורט קונדור שנחתכו מהחלק הזה (את האחרון כן רואים במשחק הזה, האי עם הציפור), אבל אולי בקונטקסט אחר. יש גם את Mideel, החלק בג'ונון שעוד לא היינו בו, ו wutai שבונים אותה להיות משהו גדול בהרבה מאשר הסייד קווסט האופציונלי שהיה במקורי. אנחנו נהיה גם באוויר, מתחת לאוקיינוס, בחלל. גם רואים מאיך שהמפה בנויה שיהיו מקומות, כולל כאלה באיזורים שהיינו בהם במשחק הנוכחי, שתוכל להגיע אליהם רק מהאוויר. אני מניח שגם נחזור לשאר ה towns מריברת', אבל האפקט של המטאור בשמיים (או הקרע מולטיוורס, נראה) ייתן אווירה קצת אחרת למקומות שכבר היינו בהם, וכל הדמויות הקטנות שמלוות אותנו שני משחקים יציעו עוד סיפורי צד אבל שיהיה וייב אחר להכל, כי אווירת סוף העולם וכל זה.
יש גם את החזרה למידגאר כמובן ועוד כמה דברים, וסה"כ יש הרבה למה לצפות, למרות שאת החלק המשמעותי בעולם הם כבר בנו במשחק הזה. הקטע הכי מעניין זה מה הם יעשו עם ה weapons, כי אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהם עובדים על משחק שמכוון לכוכבים כמו ריברת', אז אני מצפה לקרבות kaiju שהם לא קרבות רגילים. לפחות חלקם. ובכלל זה משחק שאמור להיות בו הרבה יותר סט-פיסים וסצנות אקשן גדולות מאשר החלק השני, שהיה יותר רוד טריפ חמים כזה.
ואחרי מה שהם עשו עם גילגמש, שבכלל לא היה במשחק המקורי, אין לי ספק ש Knights of the Round יהיה יותר מזימון שאתה מרוויח ב VR של צ'אדלי. ויש גם עוד שני דמויות שחיקות חדשות, כאשר וינסנט אמור להיות סופר מעניין מבחינת גיימפלי - שילוב של melee ו range, כאשר את ה limit שלו, או אחד מהם, כבר ראינו במשחק הזה (ואני מניח שזה יהיה אינטרקטיבי גם כאשר אנחנו נשלוט בו).
סה"כ למרות כל מה שהם בנו בשני המשחקים הקודמים, עדיין יש להם לא מעט עבודה, ובעיות חדשות לפתור. אבל הציפיות בשמיים אחרי המשחק הזה.