bling כתב:ה"מיעוט" בשורה הראשונה ו"המיעוט" בשורה השנייה זה לא אותו המיעוט, כמו שאמרתי אין בעיה שהמשחק יקבל ציונים נמוכים ומהבחינה הזו אין השתקה של מיעוט, אני כן חושב ש"המיעוט" שבא לביקורת מנקודת מבט של "לא אוהבים את הכיוון שסיטי לקח" לא מעניין ורלוונטי, וכן אני מעדיף לא לראות יותר מדי ביקורות שמתבזבזות על הזווית הזו, שיכתבו מאמרי דיעה בנושא אם הם רוצים, פשוט חבל לי שהכתבה הראשית על המשחק בגיימספוט (הביקורת עצמה) תזרק מבחינתי ומבחינת רוב האנשים לפח.
ואני לא מדבר לע דיעת מיעוט אלא יותר על "זווית מיעוט", הפרספקטיבה שאיתה מגיע המבקר מלחתכילה, וכן פרספקטיבה כזו עושה את הביקורת לפחות רלוונטית, כי היא לא משרתת באמת את הקוראים שמעוניינים לדעת אם המשחק בשבילם, "חשובה פחות"? חשיבות זה משהו שקשה להגדיר מתמטית במקרה הזה, אבל אם חשיבות מתבטאת בעד כמה היא תשפיע ותתרום לקוראים אז כן, היא גם חשובה פחות.
ואם אתה רוצה לא נקרא לזה גם מיעוט, יכול להיות אלו גם המון אנשים, ההגדרות הללו מפגרות ומפספסות את המהות, ביקורת שבאה מכיוון של "לא אהבנו את הכיוון שהסדרה לקחה עם סיטי" כדי לסקר את נייט היא ביקורת שאין בה הרבה תועלת לקהל הקוראים שבאמת מתבססים עליה אם לקנות את המשחק, כי הקהל הזה במידה ומעוניין לבחון אם המשחק מתאים לו הוא מן הסתם כזה שאו שאוהב את הסדרה כולל הכיוון של סיטי או כזה שלא שיחק בה בכלל, האנשים שלא אהבו את סיטי לא באמת בונים על נייט ולא באמת צריך לכתוב ביקורת נרחבת בשבילם.
בקשר ל דאבל דאון ש AK לקח, זה נראה שאתה לא קורא את ההודעות שלי, אם זה אכן המקרה והביקורת ממחישה שזו הבעיה, אז אין בכלל בעיה וזו ביקורת מועילה וטובה והרי המחשתי את זה עם הדוגמא של RE5 שעשה דאבל דאון על נוסחת האקשן, העניין זה שלא שמעתי טעונים נוסח "ב AC המצב היה עוד טוב אבל פה...", ההשוואה היתה ל AA בלי התייחסות למה AK עושה פחות טוב ביחס ל AC, ולכן אלו רשמים לא מעניינים לטעמי.
ואני לא מדבר רק על עצמי כלא מעניין, אני חושב שזה פשוט לא משרת את מטרת הביקורת במקרה הזה, הסברתי את עצמי מספיק ואם זה לא מובן אז אין לי כבר מה להוסיף מעבר, הדיון כבר הגיע לנקודת מיצוי.
מה!? למה הגעת למסקנה שזה במקום? הרי באינסיידר הקודם הוא אמר שהחידות הפעם יהיו הכי קשות ומתוחכמות וכו' שהיו בסדרה, זה לא נשמע הגיוני בהקשר למסלולי רידלר, אני חושב שזה ברור שיהיו גם חידות רגילות, המסלולים נראים לי נחמדים כתוספת, משהו כיפי לשבור קצת את השגרה אבל אם זה במקום החידות הרגילות זה ביזיון, קשה לי להאמין שהם יעזו להסיר אותן.
נתחיל מהסוף - הגעתי למסקנה שזה רק מירוצים, כי עדין לא ראינו שום דבר אחר מהרידלר, בשום מקום. אני מקווה שזה סתם ככה ועדין יש אחלה חידות והדחיפה של מסלולי המירוץ לרידלר היא סתם החלטה תמוהה ולא אחת שבאה במקום מה שהרידלר היה עד עכשיו.
אתה צודק. באמת נשמע שזו תוספת ולא מגיע במקום. החשש שלי לא מבוסס.
---
אני לא מבין את הנחת הבסיס שלך - למה אתה חושב שמטרת הביקורת היא אך ורק לאפשר ל"רוב" (ובאמת שאני עדין לא מצליח להבין איך הגדרת אותו במקרה הזה, מעבר ל"אנשים שאהבו את הכיוון שהסדרה לקחה בסיטי") להחליט אם לקנות את המשחק, או לא?
מעבר לזה, לא ברורות לי הרבה מהטענות שלך. למה ביקורת שמסתכלת על משחק מזווית ראייה פחות שכיחה, הופכת לפחות רלוונטית? למה צריך לזרוק אותה לפח? כלומר, למה ביקורת שנכתבת מזווית הראייה שלך "ראויה" וביקורת שנכתבת מזווית ראייה של מישהו אחר מיותרת? בגלל שלו קצת פחות קל למצוא אנשים שמסכימים איתו באינטרנט? אני באמת לא מצליח להבין את ההתנגדות שלך. סתם לדוגמא (וכמובן, להבדיל אלף הבדלות), יש ביקורות שבודקות כמה משחקים מסוימים מתאימים לגיימרים עם נכויות. הן נכתבות מזווית הראייה של מיעוט קטנטן של גיימרים, שזקוק לאפשרות לקנפג מחדש כפתורים, או לשחק עם יד אחת, למשל. אז הביקורת באמת לא רלוונטית להחלטה שלך או שלי, לקנות משחק מסוים. הן כן רלוונטיות לאנשים מסוימים, אז כבר יש להן ערך (אפילו אם אתה יוצא מנקודת הנחה שכל מטרתה של ביקורת היא לעזור להחליט אם לקנות משחק או לא - משהו שאני לא מסכים איתו) ובנוסף מעניין לפעמים לקרוא אותן, רק כדי להבין קצת יותר טוב את החוויה של אנשים שונים ממני.
האם לIGN, או GAMESTOP יש איזו מחויבות להסתכל על משחק אך ורק מזווית ראייה ספציפית? אם כן, למה? למה אין לעורך, או למבקר חופש לכתוב ביקורת מזווית הראייה שלהם, במקרה והיא פחות שכיחה?
גם יש את הטענה שלך שהשוואה לAA לא מבקום. נראה לי הכי טבעי בעולם לקחת צעד אחורה ולהסתכל על מה שסדרה עשתה, מאז שהיתה התחילה ועד סופה. על אחת כמה וכמה, כאשר מבקרים את הפרק האחרון בה. גם נראה לי מאוד הגיוני להגיד "נעשו שינויים אדירים והסדרה מאוד איכותית, אבל בדרך איבדנו משהו מהאינטימיות והבטמניות של ארקהאם אסיילום" (שזה בול מה שנכתב בengadget, למשל).
בסופו של דבר, לדעתי ביקורת לא צריכה להיות שום דבר (ואני חושב שמפה חוסר ההסכמה שלנו נובע). היא רק תיאור חווייתו הסובייקטיבית של מבקר X מהמשחק. כשאתה קורא אותה, אתה יודע אם זווית הראייה שלו משנה לך או לא. אם נהנית מכל משחק "נוסחאתי" של יוביסופט, אז כשמישהו מבקר את פאר קריי 4 וטוען שהוא לא טוב, כי הוא משתמש בנוסחא של יוביסופט (ואותו הדבר אם בסוף פאר קריי 3 היתה לך הרגשה של עוד, כאשר למבקר היתה הרגשה של מיאוס, למשל), אתה יודע לא להתייחס לזה. כשמישהו מבקר את AK ואומר שהוא פחות טוב בעיניו, בגלל שהוא התרחק יותר מידי ממה שעשה את הAA כל כך טוב ו"בטמני", אז תדע לא להתייחס לזה (בהנחה שאתה רוצה AC על סטרואידים, נניח).
אני לא חושב שלמבקר יש איזו מחויבות להפוך את החוויה האישית שלו רלבנטית עבורך, או עבור כל אדם אחר. הוא מציג את החוויה שלו וכל אחד יכול לקחת ממנה מה שהוא רוצה.