מסיבת E3 של אוקיולוס

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 00:05

רואים? זו פלטפורמה :)

נדב, אני מוכן להתערב שבשנתיים הראשונות 90 אחוז מהמשחקים מד ג' שמיועדים לVR - יתמכו בשתי הקסדות הראשיות לפחות.
ובקשר לEVE - הם אמרו כבר שהם לא פוסלים שיגיע לקסדות נוספות, כי זה משחק VR אחרי הכל, משמע - זה יגיע אם יקנו את הVIVE מספיק אנשים - בוודאות. חוץ מזה הוא גם יוצא למורפיוס.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 00:37

Laskin כתב:רואים? זו פלטפורמה :)

נדב, אני מוכן להתערב שבשנתיים הראשונות 90 אחוז מהמשחקים מד ג' שמיועדים לVR - יתמכו בשתי הקסדות הראשיות לפחות.
ובקשר לEVE - הם אמרו כבר שהם לא פוסלים שיגיע לקסדות נוספות, כי זה משחק VR אחרי הכל, משמע - זה יגיע אם יקנו את הVIVE מספיק אנשים - בוודאות. חוץ מזה הוא גם יוצא למורפיוס.

גם אני מוכן להתערב על זה, ביחוד שיש כבר 8 זוגות משקפיים שהוכרזו. בעצם מה שאתה אומר הוא "נדב, אני מוכן להתערב ש90% ממשחקי צד ג' לא יצאו ל70% מסוגי המשקפי VR" וגם לי זה נשמע מאוד הגיוני. רק חבל שבסנריו שלי 100% ממשחקי הVR לPC יוצאים ל100% מהמשקפיים של הPC וגם יש יותר סוגים של משקפיים בשוק. אישית אני מעדיף את זה, יותר תחרות ויותר משחקים לכולם, אבל היי גם מה שקורה עכשיו זה בסדר אם בא לך לקנות משקפיים עוד שנתיים ולא עכשיו כשזה הכי מרגש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: מסיבת E3 של אוקולוס

הודעהעל ידי swym » 15 יוני 2015, 09:43

Laskin כתב:אבל זה בערך מה שקרה... האוקולוס ״בדרך״ כבר איזה 3 שנים, וכל האחרים שנכנסו - פחות או יותר מיישרות איתו קו.
ההבדל היחיד הוא שאוקולוס גם רוכשת בלעדיות ויוצרת חברות חדשות במיוחד על מנת לייצר עבורה תוכן. זה הכל.
כמו שאתם רואים, אחת לחודש בערך אנחנו שומעים על עוד חברה שעושה ״מתחרה״ לאוקיולוס, ומן הסתם - לא כולן יצליחו, ולא עבור כולן התמיכה תהיה בכל האביזרים, אבל כמסך מרחבי פשוט? הוא יעבוד עם כמעט כל המשחקים, בסבירות גבוהה.
אין פה שום דבר בעייתי, יש פה חברות שרוצות לקחת את העתיד של המדיה ולהוביל אותו.

נכון, וזה בדיוק מה שהיה עם כרטיסי המסך בשנות ה-90 (שאז נקראו "מאיצי תלת מימד") - פשוט אחד לאחד.
הרי אין באמת סטנדרט אחד כיום לכרטיסי מסך, ו-PCIE הוא לא חיבור יעודי של כרטיסי מסך אלא פרוטוקול תקשורת בין רכיבים - כולל רכיבים פנימיים במחשב שאין להם בכלל slot חיצוני. כל כרטיס מסך נבנה בצורה אחרת וצריך לתמוך בסט שלם של סטנדרטים שונים: החל מהחיבור למחשב עצמו, דרך הAPI הנתמכים (directx, opengl על גרסאות שונות וכדומה), וכלה ביציאות למסך (vga,hdmi,dp ועוד) - וזה עוד לפני שדיברנו על סטנדרטים שונים לפיענוח סאונד בכרטיס המסך או על טכנולוגיות יעודיות כמו gsync.

השוק של מאיצי התלת מימד בשנות ה-90 היה בבלאגן דומה: כל יצרן כרטיס מסך השתמש בטכנולוגיה שונה לתלת מימד שלא היתה כלל תאימות ביניהן והמשחקים נבנו בהתאמה. אם היה לך כרטיס מסוג מסוים (נניח מטרוקס) אז לא בטוח שהוא היה מסוגל להאיץ משחק שהשתמש בטכנולוגיית תלת מימד אחרת (נניח 3dfx) - ולהיפך. היו כמה משחקים יעודיים שנבנו לטכנולוגיה ספציפית בתמיכת היצרניות, והיו את רוב שאר המפתחים שהיו צריכים לתמוך בכמה שיותר תקנים בשביל להגדיל את הפוטנציאל של המשחק שלהם. זה החזיק לתקופה קצרה עם 3dfx שהפכה לדומיננטית לשנה שנתיים ואז מעבר הדרגתי לאימוץ DirectX של מיקרוסופט במהלך שהשאיר בסופו של דבר רק שתי יצרניות "אמיתיות" של כרטיסי מסך: Nvidia ו-ATI שפשוט מכרו את הdesign ip לשאר החברות שמייצרות את הכרטיסים בפועל.

סביר להניח שזה גם מה שיקרה כאן: בהתחלה נקבל כמה משחקים בלעדיים, לצד משחקים אחרים שיאלצו לעבוד קשה כדי להציע תאימות לשלל הטכנולוגיות השונות. חברה אחת או שתיים יהיו דומיננטיות יותר וישתלטו על השוק. ובסופו של דבר יעברו לאמץ תקנים פתוחים ל-VR (כמו אלו שAMD וNvidia כבר מציעות היום) שבטח גם ישולבו בהדרגה בopengl/directx - ואז נגיע לנקודה שבה כל יצרן סיני שני יציע משקפיים תואמים לסטנדרט (לפחות על הPC. על הקונסולות זה תמיד היה סיפור אחר).

בקיצור, תנו לזה חמש שנים בערך.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Death_119 » 15 יוני 2015, 09:50

כרטיסים עד היום הם "מאיצי תלת ממד", יש מודל שנקרא Accelerator שכל הכרטיסים עד היום מסודרים בו ביחס למעבד.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי swym » 15 יוני 2015, 09:53

Death_119 כתב:כרטיסים עד היום הם "מאיצי תלת ממד", יש מודל שנקרא Accelerator שכל הכרטיסים עד היום מסודרים בו ביחס למעבד.

כרטיסים היום הם כרטיסי מסך לכל דבר. בזמנו מאיצי התלת מימד היו בדיוק זה - תוסף יעודי שהיית צריך לקנות בנפרד וידעו לעשות רק תלת. קצת כמו מאיצי הפיזיקה שהגיחו לרגע (עד לנקודה שבה הבינו שלא באמת צריך אותם)

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Death_119 » 15 יוני 2015, 10:11

לא, מה הקשר, accelerator זה מודל בו יש לך יחידת ניהול מרכזית של CPU ורכיב חומרה יעודי שנקרא לשימוש בידי הCPU כשצריך.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_acceleration

אין שום קשר מה מבצע הרכיב חומרה יעודי או כמה מורכבות הפונקציות שהוא מבצע. מבנה אחר מקובל שקיים בעולם הוא לדוגמא מצב בו יש לך מקבץ מעבדים (בדרך כלל DSP) שמבצעים את הFlow כולו בעצמם ולא רק נקראים לביצוע פה ושם.

עד היום כרטיסים גראפיים הם תמיד במודל אקסלרטור.

אתה מכיר משחק שרץ בלעדית על GPU? אני לא. אי אפשר בכלל לכתוב קוד שהוא לא סימטרי לGPU, בחיים לא תוכל להחליף את הCPU. הם בנויים למודל אקסלרטור בלבד.
נערך לאחרונה על ידי Death_119 ב 15 יוני 2015, 10:12, נערך 2 פעמים בסך הכל.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 10:11

SWYM - זה כנראה מה שיקרה, אבל בלעדיות - תהיה גם אחרי שיהיה סטנדרט, כי השוק הרבה, הרבה, הרבה יותר גדול ורחב מסתם גיימינג, והכסף גם כן.
החברות שפייסבוק משקיעה בהן ימשיכו לייצר תוכן בלעדי לאוקולוס, בסבירות מאוד מאוד גבוהה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 11:01

גיא, אתה יכול לרענן את הזיכרון שלי עם משחק אחד גדול שלא רץ על הVOODOO של 3DFX? כי בתור "מאמץ מוקדם" 100% מהמשחקים שתומכים במאיצים עבדו לי. ואגב אתה טועה בגדול, כל כרטיסי המסך (VOODOO1, הRAGE של ATI וגם הVIRGE של S3 והRIVA של NVIDIA) רצו על גבי הAPI של DX מיומם הראשון, פשוט היו להם פיצ'רים ספציפים בלעדיים אבל זה הגיוני לגמרי, גם היום יש את זה עם למשל השיער של NVIDIA. פשוט לא כל המשחקים רצו על DX באותו זמן, אבל כן היה סטנדרט מאוחר לכולם.

ולא נראה לי שהבנת את הטיעון אפילו. כן, יש גם OPEN GL וגם DX, אבל זה לא משנה כי זאת אופצית בחירה למפתח, לא כפיה על הצרכן. ה970 שלי מריץ גם OPGL וגם DX אז בשבילי זה שקוף, מה זה משנה מה המפתח בחר? הPCI-E הוא חריץ סטנדרטי? נכון, הוא נוצר עם כרטיסי מסך במחשבה ושוב פעם זה לא משנה לי כי 100% מהכרטיסי מסך מתחברים לי לחיבור PCI-E שיש לי במחשב אז מה זה משנה לי? הגרסה הקצרה היא שבגלל שיש אוסף של API גדולים, חיבורים סטנדרטים וכלים סטנדרטים 100% מהמשחקים עובדים על 100% מהאביזירים וחלקי החומרה שיש בשוק. המשקפי VR הם האביזר חומרה הראשון בהסטוריה של הPC שמפצל את הבסיס משתמשים על בסיס איזה חברה הם בחרו. אין שום דבר "טבעי" בזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי swym » 15 יוני 2015, 11:51

Death_119 כתב:לא, מה הקשר, accelerator זה מודל בו יש לך יחידת ניהול מרכזית של CPU ורכיב חומרה יעודי שנקרא לשימוש בידי הCPU כשצריך.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_acceleration

אין שום קשר מה מבצע הרכיב חומרה יעודי או כמה מורכבות הפונקציות שהוא מבצע. מבנה אחר מקובל שקיים בעולם הוא לדוגמא מצב בו יש לך מקבץ מעבדים (בדרך כלל DSP) שמבצעים את הFlow כולו בעצמם ולא רק נקראים לביצוע פה ושם.

עד היום כרטיסים גראפיים הם תמיד במודל אקסלרטור.

אתה מכיר משחק שרץ בלעדית על GPU? אני לא. אי אפשר בכלל לכתוב קוד שהוא לא סימטרי לGPU, בחיים לא תוכל להחליף את הCPU. הם בנויים למודל אקסלרטור בלבד.

אוי די כבר דודי, תפסיק לקשקש בשכל ולדחוף DSP וכו' לכל דיון כשאין לך אפילו שמץ של מושג מה הנושא. אתה באמת חי בסרט כאילו יש רק הגדרה אחת לaccelerator? סמוך עלי שיושבים לי כמה hardware accelerators במשרד ככה שאני יודע מצויין מה זה. אבל לדחוף את זה לדיון זה מנותק כמו להתחיל להסביר לנו מה זה startup accelerator - שני אלו לא קשורים לנושא של מאיצים גרפיים.
מאיצי תלת המימד של שנות ה-90 היו בדיוק זה - מאיצים נטולי יכולות מובנות לרינדור גרפיקת דו מימד של כרטיס מסך סטנדרטי ולכן קראו להם מאיצים. תכיר את מאיץ הMonster של Diamond: כרטיס שידע רק להאיץ משחקי תלת מימד מבוססי voodoo 3dfx, ולכן היה לו גם חיבור pass-through - כי כשסתם הרצת דוס או חלונות כרטיס המסך הרגיל היה זה שצריך לעשות את כל העבודה.
תמונה


DrKeo כתב:גיא, אתה יכול לרענן את הזיכרון שלי עם משחק אחד גדול שלא רץ על הVOODOO של 3DFX? כי בתור "מאמץ מוקדם" 100% מהמשחקים שתומכים במאיצים עבדו לי. ואגב אתה טועה בגדול, כל כרטיסי המסך (VOODOO1, הRAGE של ATI וגם הVIRGE של S3 והRIVA של NVIDIA) רצו על גבי הAPI של DX מיומם הראשון, פשוט היו להם פיצ'רים ספציפים בלעדיים אבל זה הגיוני לגמרי, גם היום יש את זה עם למשל השיער של NVIDIA. פשוט לא כל המשחקים רצו על DX באותו זמן, אבל כן היה סטנדרט מאוחר לכולם.

ולא נראה לי שהבנת את הטיעון אפילו. כן, יש גם OPEN GL וגם DX, אבל זה לא משנה כי זאת אופצית בחירה למפתח, לא כפיה על הצרכן. ה970 שלי מריץ גם OPGL וגם DX אז בשבילי זה שקוף, מה זה משנה מה המפתח בחר? הPCI-E הוא חריץ סטנדרטי? נכון, הוא נוצר עם כרטיסי מסך במחשבה ושוב פעם זה לא משנה לי כי 100% מהכרטיסי מסך מתחברים לי לחיבור PCI-E שיש לי במחשב אז מה זה משנה לי? הגרסה הקצרה היא שבגלל שיש אוסף של API גדולים, חיבורים סטנדרטים וכלים סטנדרטים 100% מהמשחקים עובדים על 100% מהאביזירים וחלקי החומרה שיש בשוק. המשקפי VR הם האביזר חומרה הראשון בהסטוריה של הPC שמפצל את הבסיס משתמשים על בסיס איזה חברה הם בחרו. אין שום דבר "טבעי" בזה.

לא הבנתי את השאלה שלך: הרי גם אם משחק מסוים לא עבד עם הוודו (כלומר עם הAPI של Glide), כרטיס המסך הרגיל תמיד היה אופציה ככה שלא היית בהכרח יכול לדעת את זה אלא אם כן ניסית להגדיר את המשחק להאצה מסוג אחר. היו גם כמה משחקים שתמכו (לפחות בשלב מסוים) דווקא בהאצת תלת מימד מתחרה של S3 - למשל משחקים בסדרת Tomb Raider ו-MechWarrior.

והבנתי את הטיעון, אבל נראה לי שאתה לא הבנת אותי: OpenGL וDX הם סטנדרטים שהתפתחו בשלב מסוים כדי לעשות סדר בבלאגן שהיה בעידן מאיצי התלת של שנות ה-90. מה שאני אומר זה שעוד 5 שנים גם בעולם הVR יאומץ סדר כזה וכנראה שכל המשחקים יעבדו על API סטנדרטי ויתאימו לכל מכשירי הVR. אחרי שהתחום יסתדר אנחנו מקסימום נקבל את אותם פיצ'רים בלעדיים שוליים כמו שרואים היום אצל Nvidia וAMD. זה שיש עכשיו כאוס בתחום חדש ופרוץ כזה זה דווקא מאד "טבעי" - זה תמיד היה ככה לאורך ההיסטוריה.
(עכשיו כשאני חושב על זה, גם בתחום כרטיסי הקול היה משהו דומה: בהתחלה משחקים היו צריכים לעבוד עם כל יצרני כרטיסי הקול השונים, והיו כאלו שהציעו מוזיקה בלעדית רק אם היה לך כרטיס אדליב/סאונד בלאסטר/טנדי וכדומה. גם שם בסוף נהיה סדר)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 12:12

1) לא היה משחק שעבד בהאצת תלת מימד שלא עבד על הVOODOO 1, כולל TR ו-MC2 מרסינריז שהיה לי את שניהם והם עבדו יופי על הVOODOO.
2) DD היה ידוע כבר ביום שיצא המאיץ הגרפי הראשון ויצא בערך עם הVOODOO 1, כל הכרטיסים הגרפים הראשונים שאפילו יצאו כמה חודשים לפני DD הראשון תמחו בו. כלומר היה לך סטנדרט מוכרז כבר ביום שיצא המאיץ הגרפי הראשון וכשהם היו בני חודשים הוא כבר יצא. כלומר מראש, כבר בשנה שהכרטיסים הגרפים פרצו, 1996, כל מה שתמך מאיץ גרפי תמך בלפחות VOODOO1 כי אני יכול להעיד שהכל תמך. כלומר עוד לפני יציאת הכרטיס הגרפי הראשון, ידעת שהכל יעבוד עליו כי יש סטנדרט
3) יכול להיות שמי שהיה צריך להרים את הכפפה היה מיקרוסופט ולא החברות האלה, אבל כך או כך אתה רואה איך הן שופכות מליונים רק כדי להתרחק כמה שיותר מסטנדרט וליצור בלעדיים. ככה לא עובדים עם חומרה בPC, חברות חומרה בPC מנסות לגרום לגרסה שרצה אצלן להיות הכי טובה כדי שתעדיף אותה, לא לחסום משחקים לתחרות עם כסף ו-API עצמאי.

אני בטוח שבסוף יהיה, אולי ליקווד VR והתחרות של NVIDIA יהיו הפיתרון, אבל הולכות להיות לנו כמה שנים מאוד מבאסות. במקום שכל יצרניות הVR יעלו לרגל למיקרוסופט וינסו לגרום לDX12 להיות הAPI של כל הVR הן עושות כל מה שהן יכולות לעשות כדי שההפך יקרה. סתם פריקי וגורם למשקפיים האלה להיות לא שווים לקניה בשנותיהם הראשונות, מבאס זה הכל.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי kririn » 15 יוני 2015, 12:40

דרקו ,DX זה תקן בילעדי של MS
מה שאומר שבמידה וMS לא תירצה לפתוח אותו ,לנינטנדו וסוני ואפל ומיתחרות אחרות
זה לא יגיע למיתחרות ,גם עם החומרה עצמה תיתמוך ,כי מערכת ההפעלה לא תיתמוך

עם כבר אופן GL ,ניראה לי הרבה יותר נכון
אופן GL ,פתוחה ,וכל חברה יכולה לתמוך בתקן ,זה אומר מישחקים וקסדות VR ,שיוכלו להיות על מיגוון גדול של מכשירים
כולל אלו של MS ,כי אופן GL קים גם למערכות WIN

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 12:44

לסיכום: חבורה של בכיינים, שרוצים את הכל "עכשיו ומיד", מתבאסים על זה שעוד לפני שיצא משהו אין סטנדרט מוחלט ושיש ענקית שפותחת חברות ומשקיעה מליונים רבים כדי ליצור תוכן, רק כי הוא יהיה בלעדי :)
מעולם לא יצא מכשיר דור 1 "מוכן" יותר עבורנו, הגיימרים, ואולי גם בכל תחום אחר, מלבד האייפון הראשון.
אין כרגע שום משחק שאינו ממומן ע"י חברה מסויימת שהולך להיות בלעדי רק בגלל שיש קסדות שונות שעובדות אחרת ואין להם מושג איך להתאים לכל הקסדות. הן לא. כל הפיצ'רים המרכזיים של שאר הקסדות עובדות 90% אותו הדבר. שום חברה לא אמרה שהיא עובדת רק על קסדה אחת כי זה בעייתי להתאים לקסדה אחרת.
וגם המשחק היחיד שהוכרז בבלעדיות לאוקולוס (ב"בלעדיות" רק אם לא מחשיבים את המורפיוס) - הוכרז ככזה עוד לפני שיצא הVIVE ומאז הם כבר הספיקו להגיד שהם לא שוללים תמיכה בקסדות אחרות.
בכל מקרה הקסדות שמעניינות אותנו זה רק VIVE וOCULUS, זה לא שמחר יכריזו על עוד קסדות שיצאו לפניהן.

לא מבין איך ניתן לצפות שיהיה "סטנדרט" לפני שמוצר יוצא.. קודם רואים מה הכי אוהבים, מה הכי תופס, מי הכי גדול, ואז מנשים ליישר את הקווים. תנו לשוק לעשות את שלו, ועד אז - תהנו ממאות משחקים וחוויות וסרטונים - כפי שלא חוויתם מעולם. איך זה "סבל" או "לאכול חול" וכו' - אני באמת לא יודע.
אם היינו מקבלים מוצר נכה, עם תמיכה נכה, כמו כל מוצר בהסטוריה בערך, בשנים הראשונות שלו - אז מילא. אבל זה לא המצב. כבר עכשיו מאות או אפילו אלפי חברות עובדות על תוכן לVR, וגם אם תרצו לא תוכלו להספיק לחוות את כולן "בשנים הקרובות".

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 13:01

Laskin כתב:לסיכום: חבורה של בכיינים, שרוצים את הכל "עכשיו ומיד", מתבאסים על זה שעוד לפני שיצא משהו אין סטנדרט מוחלט ושיש ענקית שפותחת חברות ומשקיעה מליונים רבים כדי ליצור תוכן, רק כי הוא יהיה בלעדי :)
מעולם לא יצא מכשיר דור 1 "מוכן" יותר עבורנו, הגיימרים, ואולי גם בכל תחום אחר, מלבד האייפון הראשון.
אין כרגע שום משחק שאינו ממומן ע"י חברה מסויימת שהולך להיות בלעדי רק בגלל שיש קסדות שונות שעובדות אחרת ואין להם מושג איך להתאים לכל הקסדות. הן לא. כל הפיצ'רים המרכזיים של שאר הקסדות עובדות 90% אותו הדבר. שום חברה לא אמרה שהיא עובדת רק על קסדה אחת כי זה בעייתי להתאים לקסדה אחרת.
וגם המשחק היחיד שהוכרז בבלעדיות לאוקולוס (ב"בלעדיות" רק אם לא מחשיבים את המורפיוס) - הוכרז ככזה עוד לפני שיצא הVIVE ומאז הם כבר הספיקו להגיד שהם לא שוללים תמיכה בקסדות אחרות.
בכל מקרה הקסדות שמעניינות אותנו זה רק VIVE וOCULUS, זה לא שמחר יכריזו על עוד קסדות שיצאו לפניהן.

לא מבין איך ניתן לצפות שיהיה "סטנדרט" לפני שמוצר יוצא.. קודם רואים מה הכי אוהבים, מה הכי תופס, מי הכי גדול, ואז מנשים ליישר את הקווים. תנו לשוק לעשות את שלו, ועד אז - תהנו ממאות משחקים וחוויות וסרטונים - כפי שלא חוויתם מעולם. איך זה "סבל" או "לאכול חול" וכו' - אני באמת לא יודע.
אם היינו מקבלים מוצר נכה, עם תמיכה נכה, כמו כל מוצר בהסטוריה בערך, בשנים הראשונות שלו - אז מילא. אבל זה לא המצב. כבר עכשיו מאות או אפילו אלפי חברות עובדות על תוכן לVR, וגם אם תרצו לא תוכלו להספיק לחוות את כולן "בשנים הקרובות".

לא, לא, לא וגם לא :)
EVE לא ממומן והוא בלעדי לאוקולוס כרגע. המוצר יוצא סופר בשל כי הוא לא יוצא עכשיו, האקולוס זמין לקניה כבר 3 שנים ויש משחקים רבים שתומכים בו כולל AAA גדולים כמו ALIEN. עכשיו יוצאת הגרסה השלישית של האוקולוס בליווי "גן סגור" ראשון בהסטוריה של הPC. שפייסבוק ישקיעו כמה כסף שהם רוצים, לא ראיתי מהם דבר אחד ששווה להסתכל עליו אפילו. כרגע יש אפס פירות ורק בעיות. לך תקנה אוקולוס, יש להם מלא בלעדיים, תבכה ביום שיוכרז HL3 שרץ רק על הVIVE. זאת באמת בדיחה רעה.

ולמה בכלל יש קשר בין מה הכי אוהבים לבין סטדנרט? אני לא חושב שאתה אפילו מבין מה זה סטנדרט. יכל להיות API אחיד לכל הVR בדיוק כמו שהיה לכרטיסים הגרפים את DX2 שהוכרז לפני שיצא כרטיס מסך אחד לשוק והיה בחוץ חצי שנה אחרי הכרטיס הראשון שיצא. זה שיש סטנדרט לא מונע תחרות, זה מגביר אותה כי אז כולם שווים ולכן הם צריכים לעבוד קשה כדי ליצור חידושים שיבדילו אותם מהתחרות. הדוגמה הכי טובה היא AMD ו-NVIDIA, דואופול שבתאוריה יכל להיות מאוד מאוד נוח לשתי החברות אבל בגלל שהכל רץ על הכל והביצועים שלהן די דומים, הן משקיעות המון בפיצ'רים בלעדיים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי bozeman » 15 יוני 2015, 13:06

אני מרגיש כמו במנהרת הזמן עם הוודו שלכם... תמיד טוב נוסטלגיה...
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 13:15

bozeman כתב:אני מרגיש כמו במנהרת הזמן עם הוודו שלכם... תמיד טוב נוסטלגיה...

בת'רד אחר דברנו ארוכות על סדרה 6000 של AMD מלפני 5 שנים, לאט לאט נגיע לאטארי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 13:17

וואלה? אני ראיתי משחק מעניין של INSOMNIAC ועוד אחד בשם CHRONOS ועוד כמה נוספים באותה תערוכה וגם לפניה, וראיתי סטודיו מדהים שכל מי שחווה סרטים שלו - אמר שזה הפיקסאר של VR, וראיתי תרומה של 10 מליון דולר... בשבילך אלו לא "פירות"? אז אני באמת לא יודע מה כן.
בעניין EVE - הוא לא בלעדי כבר עכשיו כי הוכרז גם למורפיוס, הוא לא יישאר בלעדי גם במחשב, שנינו יודעים את זה וגם האמירה שלהם שהם לא שוללים שום דבר ומדובר במשחק VR די מאשרת שזה לא יישאר ככה.
שוב, כרגע AMD וNVIDIA עובדות על פיצ'רים בלעדיים, אבל תהיה בטוח שאם היו גדולות יותר - היית רואה סטודיו פנימי של NVIDIA למשל, שיפתח משחקים שיעבדו רק על הכרטיסים שלה. וזה לא היה חיסרון בעיניי, כמו שזה לא חסרון בשוק הקונסולות... רק היינו מרוויחים מזה משחקים שלא היו יוצאים בלי הקמת הסטודיו מאחוריהן, או בלי המימון של NVIDIA.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי bozeman » 15 יוני 2015, 13:56

DrKeo כתב:
bozeman כתב:אני מרגיש כמו במנהרת הזמן עם הוודו שלכם... תמיד טוב נוסטלגיה...

בת'רד אחר דברנו ארוכות על סדרה 6000 של AMD מלפני 5 שנים, לאט לאט נגיע לאטארי.

מתי אנחנו מגיעים לתוכנת תוכי שהגיע עם הכרטיס קול סאונדבלאסטר 16 ביט?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 14:13

אם AMD ו-NVIDIA היו גדולות מספיק? באמת? AMD שלמה 8 מליון דולר לעסקה עם BF4, אתה ברצינות חושב ש8 מליון דולר לא היה קונה לה בלעדיות למשחק מסויים שהם היו שמים עליו את העין? ברצינות? ועדין אין אפילו בלעדי אחד לאף חברת כרטיסי מסך. למען השם לNVIDIA יש מחזור של 4 מליארד דולר בשנה, אתה ברצינות חושב שהיא לא מסוגלת להשיל 5 מליון דולר לבלעדיות על הPC על איזה כותר אם הם היו רוצים?

המשחק של אינסומניאק ממומן על ידי אוקולוס? ומה זה משנה שEVE יוצא לפס4? שיצא, זה לא הPC ולכן לא רלוונטי בכלל. כרגע יש 6 קסדות VR שלהן EVE לא יוצא. האם הוא יגיע אליהן בסוף? אני משער שלחלק, אבל זאת רק דוגמה ספציפית לזה שאין כרגע אפילו משחק אחד שיוצא לכולם, אפילו אם בסוף EVE יצא לאיזה 4.

אגב חנן שים לב שגיא כן הזכיר את SOUND BLASTER :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 14:30

דיברתי על לפתוח חברות צד א', וכן - אולי NVIDIA/AMD יכולה לרכוש בלעדיות מסויימת ומוגבלת מאוד בכמה מליונים בודדים, אבל לא משהו בעל משמעות, וזה לא משהו שרוב החברות יסכימו לעשות (להוציא את המשחק שלהם רק למחזיקי כרטיס מסויים). עם VR זה שונה. עובדה.
כל מה שאתה כותב על EVE לא רלוונטי, כי מתוך "6" הקסדות שהוכרזו - רק לשתיים יש עתיד ורוד הנראה לעין, וגם זה עדיין לא ברור. אתה לא באמת מצפה שכבר מעכשיו המפתחת תנסה את כולן ותבדוק מה מתאים למשחק שלה ומה לא עומד בסטנדרטים ולשכלל מראש את הפוטנציאל שלהן להצליח בשוק. בהתחלה היה רק אוקיולוס, והם בנו משחק סביבו המיועד לVR היחיד שהיה - ולכן היה בלעדי אליו בPC, כי הוא נראה כמו המכשיר היחיד והכי טוב, מן הסתם.
וכן, כמו עם בקרים - לא ב*כל* המשחקים יש תמיכה ב*כל* השלטים של *כל* החברות... אבל את מי זה מעניין? אף אחד פה לא יקנה קסדה של חברה אנונימית ללא תמיכה.

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי bozeman » 15 יוני 2015, 14:32

זה היה בסוף, פספסתי את זה!
לתוכי מגיע פוסט משלו!

תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 14:41

^ענק!

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 15:28

Laskin כתב:דיברתי על לפתוח חברות צד א', וכן - אולי NVIDIA/AMD יכולה לרכוש בלעדיות מסויימת ומוגבלת מאוד בכמה מליונים בודדים, אבל לא משהו בעל משמעות, וזה לא משהו שרוב החברות יסכימו לעשות (להוציא את המשחק שלהם רק למחזיקי כרטיס מסויים). עם VR זה שונה. עובדה.
כל מה שאתה כותב על EVE לא רלוונטי, כי מתוך "6" הקסדות שהוכרזו - רק לשתיים יש עתיד ורוד הנראה לעין, וגם זה עדיין לא ברור. אתה לא באמת מצפה שכבר מעכשיו המפתחת תנסה את כולן ותבדוק מה מתאים למשחק שלה ומה לא עומד בסטנדרטים ולשכלל מראש את הפוטנציאל שלהן להצליח בשוק. בהתחלה היה רק אוקיולוס, והם בנו משחק סביבו המיועד לVR היחיד שהיה - ולכן היה בלעדי אליו בPC, כי הוא נראה כמו המכשיר היחיד והכי טוב, מן הסתם.
וכן, כמו עם בקרים - לא ב*כל* המשחקים יש תמיכה ב*כל* השלטים של *כל* החברות... אבל את מי זה מעניין? אף אחד פה לא יקנה קסדה של חברה אנונימית ללא תמיכה.

הפוסט שלך מצחיק, כי כל הקטע של "מה אתה מצפה" שכתבת זאת בדיוק הגדרה של סטנדרט. כותבים את EVE לDIRECT VR או לא יודע מה וזה עובד על הכל, בלי שצריך לבדוק מה עומד בסטנדרטים של מה. אז אחד יריץ את המשחק ב5K, אחר במשקפיים של 140FPS, אחר במשקפיים שהדיוק במעקב אחרי הראש גדול בהרבה מהשאר אבל למפתחים של EVE לא אכפת, כי הם כותבים לDX12 VR. זאת פחות או יותר הגדרה של PC.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי Laskin » 15 יוני 2015, 16:00

שוב, אני מאמין שכל משחק יוכל לעבוד כך אם יש לו תמיכה בקסדה מסויימת, אלא אם יש הסכם בלעדיות. מקסימום המפתחת תוציא פאץ׳ שיתקן באגים לקסדות מסויימות. בא נראה אם זה נכון... אבל פאק איך אתם פסימיים (:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38362
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יוני 2015, 16:03

Laskin כתב:שוב, אני מאמין שכל משחק יוכל לעבוד כך אם יש לו תמיכה בקסדה מסויימת, אלא אם יש הסכם בלעדיות. מקסימום המפתחת תוציא פאץ׳ שיתקן באגים לקסדות מסויימות. בא נראה אם זה נכון... אבל פאק איך אתם פסימיים (:

אני לא פסימי, אני מדוכא כי זאת הייתה אמורה להיות מתנת יום הולדת שלי ועכשיו אין מצב בעולם שאני אוכל לעשות החלטה משכילה אם לקנות VIVE או אוקולוס ואני אאלץ לקנות שנה הבאה. ברור שעוד 3 שנים המצב יהיה אחלה, אבל מה שהם עושים מחרב את המצב עכשיו זה הכל :/

אגב, גם לעתיד יש לי חששות קלות כי אם אוקולוס לוקחת, איפה התחרות? אם וולוו תנצח אין בעיה, יהיו אלף יצרניות לVR שלהם ותהיה תחרות קשה. אבל אם אוקולוס? מי יתחרה בהם?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: מסיבת E3 של אוקיולוס

הודעהעל ידי bozeman » 15 יוני 2015, 16:05

אני לא מאמין שאתם אשכרה חזרתם לנושא...
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 59 אורחים

cron