Laskin כתב:רואים? זו פלטפורמה
נדב, אני מוכן להתערב שבשנתיים הראשונות 90 אחוז מהמשחקים מד ג' שמיועדים לVR - יתמכו בשתי הקסדות הראשיות לפחות.
ובקשר לEVE - הם אמרו כבר שהם לא פוסלים שיגיע לקסדות נוספות, כי זה משחק VR אחרי הכל, משמע - זה יגיע אם יקנו את הVIVE מספיק אנשים - בוודאות. חוץ מזה הוא גם יוצא למורפיוס.
Laskin כתב:אבל זה בערך מה שקרה... האוקולוס ״בדרך״ כבר איזה 3 שנים, וכל האחרים שנכנסו - פחות או יותר מיישרות איתו קו.
ההבדל היחיד הוא שאוקולוס גם רוכשת בלעדיות ויוצרת חברות חדשות במיוחד על מנת לייצר עבורה תוכן. זה הכל.
כמו שאתם רואים, אחת לחודש בערך אנחנו שומעים על עוד חברה שעושה ״מתחרה״ לאוקיולוס, ומן הסתם - לא כולן יצליחו, ולא עבור כולן התמיכה תהיה בכל האביזרים, אבל כמסך מרחבי פשוט? הוא יעבוד עם כמעט כל המשחקים, בסבירות גבוהה.
אין פה שום דבר בעייתי, יש פה חברות שרוצות לקחת את העתיד של המדיה ולהוביל אותו.
Death_119 כתב:כרטיסים עד היום הם "מאיצי תלת ממד", יש מודל שנקרא Accelerator שכל הכרטיסים עד היום מסודרים בו ביחס למעבד.
Death_119 כתב:לא, מה הקשר, accelerator זה מודל בו יש לך יחידת ניהול מרכזית של CPU ורכיב חומרה יעודי שנקרא לשימוש בידי הCPU כשצריך.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_acceleration
אין שום קשר מה מבצע הרכיב חומרה יעודי או כמה מורכבות הפונקציות שהוא מבצע. מבנה אחר מקובל שקיים בעולם הוא לדוגמא מצב בו יש לך מקבץ מעבדים (בדרך כלל DSP) שמבצעים את הFlow כולו בעצמם ולא רק נקראים לביצוע פה ושם.
עד היום כרטיסים גראפיים הם תמיד במודל אקסלרטור.
אתה מכיר משחק שרץ בלעדית על GPU? אני לא. אי אפשר בכלל לכתוב קוד שהוא לא סימטרי לGPU, בחיים לא תוכל להחליף את הCPU. הם בנויים למודל אקסלרטור בלבד.
DrKeo כתב:גיא, אתה יכול לרענן את הזיכרון שלי עם משחק אחד גדול שלא רץ על הVOODOO של 3DFX? כי בתור "מאמץ מוקדם" 100% מהמשחקים שתומכים במאיצים עבדו לי. ואגב אתה טועה בגדול, כל כרטיסי המסך (VOODOO1, הRAGE של ATI וגם הVIRGE של S3 והRIVA של NVIDIA) רצו על גבי הAPI של DX מיומם הראשון, פשוט היו להם פיצ'רים ספציפים בלעדיים אבל זה הגיוני לגמרי, גם היום יש את זה עם למשל השיער של NVIDIA. פשוט לא כל המשחקים רצו על DX באותו זמן, אבל כן היה סטנדרט מאוחר לכולם.
ולא נראה לי שהבנת את הטיעון אפילו. כן, יש גם OPEN GL וגם DX, אבל זה לא משנה כי זאת אופצית בחירה למפתח, לא כפיה על הצרכן. ה970 שלי מריץ גם OPGL וגם DX אז בשבילי זה שקוף, מה זה משנה מה המפתח בחר? הPCI-E הוא חריץ סטנדרטי? נכון, הוא נוצר עם כרטיסי מסך במחשבה ושוב פעם זה לא משנה לי כי 100% מהכרטיסי מסך מתחברים לי לחיבור PCI-E שיש לי במחשב אז מה זה משנה לי? הגרסה הקצרה היא שבגלל שיש אוסף של API גדולים, חיבורים סטנדרטים וכלים סטנדרטים 100% מהמשחקים עובדים על 100% מהאביזירים וחלקי החומרה שיש בשוק. המשקפי VR הם האביזר חומרה הראשון בהסטוריה של הPC שמפצל את הבסיס משתמשים על בסיס איזה חברה הם בחרו. אין שום דבר "טבעי" בזה.
Laskin כתב:לסיכום: חבורה של בכיינים, שרוצים את הכל "עכשיו ומיד", מתבאסים על זה שעוד לפני שיצא משהו אין סטנדרט מוחלט ושיש ענקית שפותחת חברות ומשקיעה מליונים רבים כדי ליצור תוכן, רק כי הוא יהיה בלעדי
מעולם לא יצא מכשיר דור 1 "מוכן" יותר עבורנו, הגיימרים, ואולי גם בכל תחום אחר, מלבד האייפון הראשון.
אין כרגע שום משחק שאינו ממומן ע"י חברה מסויימת שהולך להיות בלעדי רק בגלל שיש קסדות שונות שעובדות אחרת ואין להם מושג איך להתאים לכל הקסדות. הן לא. כל הפיצ'רים המרכזיים של שאר הקסדות עובדות 90% אותו הדבר. שום חברה לא אמרה שהיא עובדת רק על קסדה אחת כי זה בעייתי להתאים לקסדה אחרת.
וגם המשחק היחיד שהוכרז בבלעדיות לאוקולוס (ב"בלעדיות" רק אם לא מחשיבים את המורפיוס) - הוכרז ככזה עוד לפני שיצא הVIVE ומאז הם כבר הספיקו להגיד שהם לא שוללים תמיכה בקסדות אחרות.
בכל מקרה הקסדות שמעניינות אותנו זה רק VIVE וOCULUS, זה לא שמחר יכריזו על עוד קסדות שיצאו לפניהן.
לא מבין איך ניתן לצפות שיהיה "סטנדרט" לפני שמוצר יוצא.. קודם רואים מה הכי אוהבים, מה הכי תופס, מי הכי גדול, ואז מנשים ליישר את הקווים. תנו לשוק לעשות את שלו, ועד אז - תהנו ממאות משחקים וחוויות וסרטונים - כפי שלא חוויתם מעולם. איך זה "סבל" או "לאכול חול" וכו' - אני באמת לא יודע.
אם היינו מקבלים מוצר נכה, עם תמיכה נכה, כמו כל מוצר בהסטוריה בערך, בשנים הראשונות שלו - אז מילא. אבל זה לא המצב. כבר עכשיו מאות או אפילו אלפי חברות עובדות על תוכן לVR, וגם אם תרצו לא תוכלו להספיק לחוות את כולן "בשנים הקרובות".
bozeman כתב:אני מרגיש כמו במנהרת הזמן עם הוודו שלכם... תמיד טוב נוסטלגיה...
DrKeo כתב:bozeman כתב:אני מרגיש כמו במנהרת הזמן עם הוודו שלכם... תמיד טוב נוסטלגיה...
בת'רד אחר דברנו ארוכות על סדרה 6000 של AMD מלפני 5 שנים, לאט לאט נגיע לאטארי.
Laskin כתב:דיברתי על לפתוח חברות צד א', וכן - אולי NVIDIA/AMD יכולה לרכוש בלעדיות מסויימת ומוגבלת מאוד בכמה מליונים בודדים, אבל לא משהו בעל משמעות, וזה לא משהו שרוב החברות יסכימו לעשות (להוציא את המשחק שלהם רק למחזיקי כרטיס מסויים). עם VR זה שונה. עובדה.
כל מה שאתה כותב על EVE לא רלוונטי, כי מתוך "6" הקסדות שהוכרזו - רק לשתיים יש עתיד ורוד הנראה לעין, וגם זה עדיין לא ברור. אתה לא באמת מצפה שכבר מעכשיו המפתחת תנסה את כולן ותבדוק מה מתאים למשחק שלה ומה לא עומד בסטנדרטים ולשכלל מראש את הפוטנציאל שלהן להצליח בשוק. בהתחלה היה רק אוקיולוס, והם בנו משחק סביבו המיועד לVR היחיד שהיה - ולכן היה בלעדי אליו בPC, כי הוא נראה כמו המכשיר היחיד והכי טוב, מן הסתם.
וכן, כמו עם בקרים - לא ב*כל* המשחקים יש תמיכה ב*כל* השלטים של *כל* החברות... אבל את מי זה מעניין? אף אחד פה לא יקנה קסדה של חברה אנונימית ללא תמיכה.
Laskin כתב:שוב, אני מאמין שכל משחק יוכל לעבוד כך אם יש לו תמיכה בקסדה מסויימת, אלא אם יש הסכם בלעדיות. מקסימום המפתחת תוציא פאץ׳ שיתקן באגים לקסדות מסויימות. בא נראה אם זה נכון... אבל פאק איך אתם פסימיים (:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים