swym כתב:- השינויים שהפאטצ' הראשון עשה באנדרומדה הם יותר קטנים מבהרבה משחקים אחרים בז'אנר, כולל משחקי מאס אפקט קודמים.
- למי שמוכר את המשחק ובונה על קהל היעד המסורתי אכפת מקהל היעד המסורתי, כי אף אחד אחר לא הולך וקונה את אנדרומדה בשביל לשחק במולטיפלייר שלו - אתה לא תמצא אפילו בנאדם אחד היום שיבוא ויגיד לך שבגלל זה הוא קנה את המשחק... קצת מבוא להיגיון 101. אקשן ויריות לעומת זאת היו בסדרה כבר מהמשחק הראשון והוא מותג כבר אז כמשחק תפקידים-פעולה, פשוט אז Bioware עוד לא ידעו לעשות אקשן כמו שצריך.
- אנדרומדה קיבל פידבק בינוני, והוא אכן משחק בינוני. אתה פשוט לא מסוגל להבחין בניואנסים עבים כמו קיר בטון ולכן אתה כנראה מבלבל בין משחק בינוני, שהוא אולי איום בסטנדרטים הגבוהים של Bioware לבין משחק איום אבסולוטית, ואם תשאל הרבה אנשים שמשחקים בו הם יגידו לך שהם מאד נהנים מהמשחק. וזה לעומת הC&C שנגנז בזמנו ונקטל בבטא ברמות קשות ביותר - כל כך עמוקות ובשלב כל כך מאוחר שכבר לא היה שום דבר שאפשר לעשות כדי להציל את הפרוייקט. מי שמשווה איכשהו בין שניהם ומצליח להחזיק פרצוף רציני צריך להיות מנותק מהמציאות ברמות של מעבר ללא להיחשף כלל לשני המשחקים... משהו באזור של לא להכיר כלל את שתי הסדרות.
נתחיל בדברים הפחות ספצייפיים:
- מאז שמצב המולטיפלפלייר הוכנס לסדרת ME הוא אהוד מאוד ע"י שחקני הסדרה והם ממשיכים לשחק בו ב ME3 גם עכשיו. משום מה חרצת את הדין לבדך וקבעת שאם EA היו מוציאים משחק מוזל שהוא רק MP אף אחד לא היה קונה ושאין סיכוי שהוא היה עושה ל EA כסף. לא אכפת לי ממי קנה את אנדרומה, המשחק SP+MP כמו הוא עכשיו, עבור ה MP כאשר אני מדבר על משחק אחר שידוע שהוא רק MP וזה מה שיציע למי שאהב את המולטי במשחקים קודמים ולשחקנים חדשים שיצטרפו. לא פלא שהשמועות מדברות שהמשחק החדש של ביוור האמיתית הוא תואם-דסטיני.
ובוא נפסיק לברבר על קהל היעד המסורתי. אין כזה לביוור. מי שקנה את KOTOR לא היה קהל המסורתי שקנה את BG2. מי שקנה את JADE EMPIRE לא היה הקהל המסורתי של שני הקודמים. מי שקנה את ME לבטח לא היה הקהל המסורתי של BG. ואף מי שקנה את ME3 לא היה הקהל המסורתי שקנה את ME1 שכן הסדרה התפתחתה לכיוון אחר מובהק. ומי שקנה את DA1 לא היה הקהל המסורתי שקנה את ME1 ומי שקנה את DA2 לא היה הקהל המסורתי שקנה את DA1 כי הם היו שנים משחקים שונים בתכלית. ומי שקנה את DA I לא היה הקהל המסורתי של שני המשחקים הקודמים כי שוב היה שינוי מאסיבי בסגנון המשחק.
להגיד שמשחק מאס אפקט MP בלבד לא היה מצליח כי 'הקהל המסורתי' לא היה מתעניין בו היא אמירה סתמית לנוכח מסלול החברה והמשחקים והסגנונות. קהל היעד המשיך להתרחב להתחלף ולהתחלף ולהתרחב.
אני בטוח שיש מי שנהנה מאנדרומדה כמו שהיו מי שנהנו ממשחקי gothic, two worlds, lords of the fallen ושאר משחקי RPG בעיקר אירופאיים שאנדרומדה יותר קרוב אליהם מבחינת ממוצע הציונים.
אני לא יודע איך אתה קובע 'איום אבסולוטית' אבל הסוגיה כאן היא לא איום פחות או יותר אלא שאנדרומדה בשיגור שלו הינו ועדיין משחק לא גמור.
לא הייתי מעורה בפידבק שהבטא של C&C קיבל אז אני לא יודע. מה שאני כן יודע שזה היה המשך למשחק שכבר ניסה לעשות שינויים רעים לסדרה (C&C4) שנקטל ע"י המעריצים. ג'נרלס 2 הגיע כשהסדרה בנקודת השפל שלה מכל הבחינות. למרות סערת הסיום של ME3, הוא המשחק המוכר בסדרה. ג'נרלס 2 כמובן גם התעתד להיות משחק F2P עם מודל עסקי מבולגן ולא מובן (בשלב מסויים אמרו שנוכל גם לקנות קמפיינים של רד אלרט או משהו בסגנון). אז ברור שנקודת הפתיחה של ג'נרלס 2 הייתה גרועה והמשחק היה צריך לעשות כברת דרך ארוכה כדי לשכנע את שחקני הסדרה.
וגם אם כן היו משחררים אותו והיה נקטל. זה משחק F2P. לא שילמת כלום. והמשחקים האלה ידועים בכך שהם מוצר חי.
אתה חושב שאם אנרדומדה היה נגיש למשחק ע"י שחקנים בנקודת זמן פיתוח דומה שג'נרלס 2 היה נגיש, אז הוא לא היה נקטל ומקבל רשמים רעים? תסתכל על הפאקינג רשמים שהמשחק קיבל כמוצר ה'מוגמר' בטריאל ובשיגור. אפשר רק לדמיין איך זה היה נראה אם יכולת לשחק בו ב 2016.
'לא היה אפשר להציל את ג'נרלס 2'. אחלה. וזה רע כי? אז EA לקחו את הפידבק והבינו שהמשחקים שהם כיוונו לעשות לא מתקבל היטב אצל השחקנים והחליטו לעצור. באנדרומדה לא היה שלב בו הם ביקשו פידבק מהשחקנים, הם לבטח ידעו מה יש להם ביד ואיך המשחק יתקבל אבל בכל זאת שחררו אותו ככאילו משחק שלם ב60 דולר, לא משנה מה יקרה. תאמין לי, אם ג'נרלס 2 היה משלים את הפיתוח ויוצא גם אז היית מוצא הרבה שחקנים שמשחקים ונהנים ממנו.
--
אנדרומדה כמשחק לא גמור:
מה אכפת לי ממשחקים קודמים או אחרים? ייתכן שגם הם לא היו גמורים בשיגור. אני יודע שהפידבק והתגובוות וגם ממה שאני רואה מהמשחק מעידות שמדובר במקרה קיצוני של משחק לא גמור בהרבה איזורים.
משחק שמקבל פאטץ' בחודש הראשון שלו עם השינויים הבאים:
Improved tutorial placement
Single player balance changes: Ammo crates, armor, weapons, nomad, profiles, attacks, and progression
Added option to skip autopilot sequences in the galaxy map
Improved logic, timing, and continuity for relationships and story arcs
Improved lip-sync and facial acting during conversations, including localized VO
= משחק שהיה לא גמור בשיגור. איך לעזאזל ניתן לטעון אחרת?
באמת, אף אחד לא חשב לתת לך לדלג על קטעי מעבר ארוכים ומטומטמים? לשנות לוגיקה ותזמונים? הבעות פנים וליפ-סינקינג? איזונים שהם א'-ב' של תהליך פיתוח משחק? וכל זה כמה שבועות אחרי יציאת המשחק? כאילו, צריך להגיד יותר? אנדרומה שוגר כמשחק לא גמור שבתהליך הפיתוח שלו דילגו על מגוון גדול ועיקרי של שלבים. ועובדה שכל השינויים האלה כבר היו מוכנים בקנה כי הם ידעו שהמשחק לא באמת גמור בתאריך היציאה שלו. אבל הם לא סיפרו לאף אחד ועדיין גבו 60 דולר.
והנה השוואה של הסצנה המושמצת:
https://youtu.be/_TUO-GNI1U8?t=69ההבדל ניכר. עריכה. שינוי זוויות. תנועתיות. תוספת אנימציות(!). אשקרה פנים של אדם חי.
איך אפשר להסתכל על כל זה ולהגיע למסקנה שהיא לא 'המשחק לא היה גמור בתאריך יציאתו'. אנדרומדה גמור כמו שסרט קולונוע הוא גמור אחרי שמסיימים לצלם את הסצנה האחרונה שלו. כלומר, הוא לא.