Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 08 אפריל 2017, 01:11

Kazz כתב:וברור ש EA ידעו מה יש להם ביד לפחות חצי שנה. הם יכלו לבטל את המשחק כפי שהם ביטלו את C&C כי הוא לא ענה לציפיות השחקנים. אבל כאן הם שוב בחרו לעשות סיבוב על המעריצים ולהוציא משחק לא גמור.

כבר בספטמבר 2016 היו צריכים להוציא ספין-אופ אנדרומדה מולטיפלייר בלבד וזה היה מכניס להם כסף שהם יכלו להעביר ל משחק ה SP ולהצדיק את המשך הפיתוח בפני המשקיעים. כי הנה יש להם גם הכנסה וכל חמשת שנות הפיתוח הם לא בזבוז.

די עם הקשקשו הזה על להוציא EA או מולטיפלייר בספטמבר... לקהל היעד המסורתי של משחקי ביוור גם ככה המולטיפלייר לא מעניין את הביצה/שחלה השמאלית, ולעשות ארלי אקסס למשחק שהפוקוס שלו הוא לחלוטין עלילתי זה בזבוז זמן מוחלט.
ההשוואה לC&C בכלל מגוחכת, כי היא ממחישה כמה אין לך שמץ של מושג על הפידבק האיום שC&C קיבל בהשוואה. זה ממש לא אותו הסיפור פה, והבעיה של אנדרומדה היא בסך הכל שמדובר בRPG בינוני עם שלל בעיות שנבעו מניהול והכוונה לא נכונים, בזמן שבאופן מסורתי Bioware היתה נחשבת לחברה מהטובות בתחומה. אפשר לחשוב שEA לא חתומים על שלל משחקים בינוניים אחרים מBattlefield Hardline דרך NFS האחרונים ועד Mirrors Edge 2.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 08 אפריל 2017, 01:45

יש משחקים גמורים ו'בינוניים' ויש משחקים לא גמורים ובינוניים. אנדרומדה הוא מהסוג השני. והשינויים שהפאטץ' הראשון עושה ממחיש זאת.

למי אכפת מקהל היעד המסורתי? גם בטרילוגיה הראשונה לא היה אכפת להם כי הם המשיכו לדחוף את הסדרה ליותר אקשן ויריות. אתה לא מסכים שמצבי המולטי של ME2 ו 3 התקבלו בחיוב והרבה שחקנים שיחקו בהם ונהנו? אז ברור שגם הוצאת MP בלבד של אנדרומדה הייתה מתורגמת למוצר מוצלח והייתה מכניסה ל EA כסף והיה משכנע אותם להמשיך בפיתוח של ה SP כי הם לא זרקו כסף סתם.

ההשוואה ל C&C מגוחכת? אנדרומדה לא קיבל פידבק איום? כנראה הזיתי את כל הדיווחים על המשחק מאז שה trial עלה לאוויר..ואת ממוצע הציונים.. אתה צודק שהשוואה מגוחכת כי ל C&C היו בטא שחיקים לאורך פיתוח המשחק. הבטא של אנדרומדה הייתה בתארך היציאה הרשמי של המשחק המלא ב 60 דולר ובמקום לקבל פידבק רע שהם יכולים לקחת בחשבון בהמשך הפיתוח הם קיבלו פידבק רע משחקנים שהשקיעו 60 דולר עבור מוצר גמור שהכתים את המותג ונתן מכה אנושה לפוטנציאל המכירות של הכותר..

אם משחקי הרפתקאות יכולים להיות ב Early Access כך כל משחק עם דגש עלילתי יכול. שלא לדבר שזה משחק עולם פתוח ושיכלו להגביל את הוצאת ה EA הראשונה לשני הכוכבים הראשונים וזה היה מספק מספיק תוכן.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 18 אפריל 2017, 14:11

- השינויים שהפאטצ' הראשון עשה באנדרומדה הם יותר קטנים מבהרבה משחקים אחרים בז'אנר, כולל משחקי מאס אפקט קודמים.
- למי שמוכר את המשחק ובונה על קהל היעד המסורתי אכפת מקהל היעד המסורתי, כי אף אחד אחר לא הולך וקונה את אנדרומדה בשביל לשחק במולטיפלייר שלו - אתה לא תמצא אפילו בנאדם אחד היום שיבוא ויגיד לך שבגלל זה הוא קנה את המשחק... קצת מבוא להיגיון 101. אקשן ויריות לעומת זאת היו בסדרה כבר מהמשחק הראשון והוא מותג כבר אז כמשחק תפקידים-פעולה, פשוט אז Bioware עוד לא ידעו לעשות אקשן כמו שצריך.
- אנדרומדה קיבל פידבק בינוני, והוא אכן משחק בינוני. אתה פשוט לא מסוגל להבחין בניואנסים עבים כמו קיר בטון ולכן אתה כנראה מבלבל בין משחק בינוני, שהוא אולי איום בסטנדרטים הגבוהים של Bioware לבין משחק איום אבסולוטית, ואם תשאל הרבה אנשים שמשחקים בו הם יגידו לך שהם מאד נהנים מהמשחק. וזה לעומת הC&C שנגנז בזמנו ונקטל בבטא ברמות קשות ביותר - כל כך עמוקות ובשלב כל כך מאוחר שכבר לא היה שום דבר שאפשר לעשות כדי להציל את הפרוייקט. מי שמשווה איכשהו בין שניהם ומצליח להחזיק פרצוף רציני צריך להיות מנותק מהמציאות ברמות של מעבר ללא להיחשף כלל לשני המשחקים... משהו באזור של לא להכיר כלל את שתי הסדרות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אפריל 2017, 16:36

השינויים שME:A מקבל בפאטצ'ים בחודשים הקרובים הם ממש לא שינויים רגילים של הז'אנר. הRPG היחיד שאני יכול לחשוב עליו שמקבל פאטצ'ים בסגנון הזה הוא הוויצ'ר 1-2 שקבלו את הפאטצ'יי גיימפליי הענקים שלהם אבל להבנתי הם היו פרוייקט תשוקה של האחראי על המערכת קרב, לא תוצאה של משחק לא גמור.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 18 אפריל 2017, 18:24

אני לא מאמין שאני נכנס לקלחת הזאת, אבל אני לא רואה הבדל גדול בין הפאצ'ים הנוכחיים של מאס אפקט לבין, למשל, הפאץ' שתיקן את התנועתיות הנוראית של The Witcher 3 בגירסתו הראשונית.

ברור שב-Mass Effect יש כמה תיקונים שהיו אמורים להכנס ל-Day 1 Patch לכל הפחות אבל בגלל שהיה ל-ea דחוף להוציא את המשחק ברבעון הקודם לא הספיקו להגיע בזמן, אבל זה לא שהיה כאן שינוי של שמיים וארץ. שיחקתי לפני הפא'ץ ושיחקתי אחריו ובקושי שמתי לב להבדל (אני רק בתחילת המשחק אז אולי לא הספקתי להתרגל לאנימציות שכביכול תוקנו, אבל זה לא שעכשיו הדמויות נראות מיליון דולר. המשחק עדיין נראה רע). סתם ניקיון באגים וגליצ'ים אופייני, ובטח לא משהו שיהפוך את דעתם של אנשים על המשחק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אפריל 2017, 19:13

הפאטצ' הראשון בהחלט סטנדרטי יחסית (למרות שיש בו דברים יחסית גדולים מהרגיל אבל עדין סטנדרטים) אבל דברים כמו לעשות RETCON לאופציות רומנטיות הומוסקסואליות של ריידר הגבר, זה קצת יותר גדול מסתם תיקון של אנימצית זיגזג. כלומר תסתכל על התוכניות שלהם לתיקונים בקרוב, מתוך הבלוג באתר הרשמי, זה מרגיש כמו משהו לא גמור, לא תיקון של "אופס, פספוס שלנו":
More options and variety in the character creator
Improvements to hair and general appearance for characters
Ongoing improvements to cinematic scenes and animations
Improvements to male romance options for Scott Ryder
Adjustments to conversations with Hainly Abrams


אגב, אנליזה די טובה של מישהו מהצוות של ME2 שכבר לא עובד שם מדברת על זה שלדעתו הם לקחו את המנוע האוטומטי שהיה להם בME1-3 שעשה הליפסינק ושאר האנימציות מסביב, שהוא די נורא כשלא נוגעים בו, והתכוונו לטפל בכל אנימציה ואנימציה מאוחר יותר ידנית. מגבלות זמן לא נתנו להם לטפל בחלק גדול מהאנימציות ומכאן מגיעות כל האנימציות המביכות, מה-place holders שהיו שם רק כבסיס לאמנים לעבוד מהן אבל בסוף לא נשאר זמן/כוח אדם/תקציב להגיע אליהן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 18 אפריל 2017, 19:28

אה, לא הבנתי שמדברים על התוכניות לפאצ'ים עתידיים. אין לי מושג מה מכל הדברים שהם אומרים שהולכים להגיע באמת יגיע בסוף ובאיזו צורה. למרות שגם את מה שכתוב ברשימה שהבאת אני יכול להגביל לאיזה פאץ' תיקונים כללי + חצי DLC בתשלום שמוסיף איזו דמות מינורית (שבמקרה היא גם אופציית מין הומוסקסואלית לסקוט ריידר). בקיצור - נחכה ונראה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אפריל 2017, 19:42

אין לי בעיה אם פתאום ל-EA בא להוציא DLC בחינם או משהו כזה, אבל הם הביאו את זה כתגובה בפוסט בעמוד הרשמי של המשחק לכל הבלגן שהיה כסוג של "התוכנית שלנו לתקן את המשחק". יש הרגשה כללית סביב ME:A שהוא פשוט לא גמור, שהוא היה זקוק לעוד כמה חודשים טובים בתנור. זה לא איזה פורט PC לא משהו או מערכת קלאנקית פה ושם, המשחק מריח מכל מני קצוות כ"אוי, נגמר לנו הזמן". ברור שאם זה היה איזה RPG עלום שם מחברה עלומת שם אז אף אחד לא היה שם לב אבל בגלל שמדובר בEA, ביווור ו-ME, אז זה כואב בעין.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 18 אפריל 2017, 20:07

אני לא מגן על EA ,אבל חברה בסדר גודל שלה ,מוציאה המון כסף כל חודש על משרדים,ציוד ,עובדים וכו
כדי לשרוד ,הם לא יכולים לשבת על כל פרויקט המון שנים ,הם צריכים תזרים מזומנים

עוד לא שיחקתי בME-A ,אז לא יודע איך יצא המשחק בפועל
אבל מדברים שאחרים אמרו ,יש לי הרגשה שהפרויקט פשוט לא נוהל טוב
וחלק מהבעיות ששמעתי אליהם ,זה לא משהו לתקן בטלאי כזה או אחר ,כי שמעתי תלונות גם על העלילה עצמה ,שזה אחד
מהדברים החשובים בRPG כזה

עם הייתי בכיר בEA ,הייתי מנסה למזער נזקים ,לקראת ME עתידי ,וגם למוניטין של החברה ,ואני חושב שזה מה שהם מנסים לעשות
עם תיקונים כאלו ואחרים
זה אולי לא יהפוך את המשחק למשחק השנה ,ואולי היו צריכים להוציא את המשחק ,כמשחק מוזל ,בגלל הבעיות
אבל זה עדיף מכלום

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אפריל 2017, 22:32

כן, רחמים על החברה שעושה כל שנה 20+ מליון עותקים של פיפ"א, כמעט 10 מליון עותקים של מאדן, בערך 20 מליון עותקים של BF (אם זה BATTLE FIELD או BATTLEFRONT) ועוד כל מני מגה פרנצ'ייזים. חברות כל הזמן מבטלות משחקים, שלא נדבר על דוחות משחקים. בנובמבר אף אחד לא ידע שME יוצא במרץ, אף אחד כמעט לא ציפה שהוא יגיע כל כך מוקדם. אז למה הוא היה צריך לצאת כל כך מוקדם? למה הוא לא יכל להיות משחק ספטמבר? אוגוסט? עדיף לבזבז על המשחק הזה עוד 5 מליון דולר מאשר לעשות נזק בלתי הפיך לפרנצ'ייז, שלא נדבר על כל העותקים שלא נמכרו לאנשים כמו תושבי הפורום הזה שהיו בכיף קונים את המשחק עכשיו (אני בינהם) אם הוא היה במצב טוב יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 18 אפריל 2017, 23:42

מבחינת נזק לסדרה ,לטעמי ME כסדרה ,פחות טובה מKOTOR כסדרה ,לפחות עד שהוציאו את הMMORPG
אני לא מבין למה אנשים אוהבים את הסדרה כל כך
הסופים בME3 ,היו נוראים לטעמי ,ולא היה משנה מה השחקן עשה לאורך ME 1-3 ,עדין היה אותם בחירות בסוף
גם עם נתתה המון שעות במשחק

(אני מדבר בגדול ,לא על דמות או גזע שנכחדו מבחירות )
הקרבות עצמם ,לטעמי לא היו טובים במיוחד ,ואולי שחקנים רצו RPG עתידני כזה ,שחסר מאוד בשוק הAAA ,אז אין תחרות ישירה שאני יכול לחשוב אליה

בנוגע לEA ,חוץ ממפתחת היא גם מפיצה ,והיו חברות פיתוח שהפיצו דרכה ,ופשטו רגל
והיו גם צוותי פיתוח שלה עצמה ,שנסגרו ,זה שחברה מוכרת הרבה באופן כללי ,לא אומר שכל העובדים מוגנים

עד כמה שאני יודע ,אולי אני טועה ,EA לא חברה פרטית ,ויש בעלי מניות ,עם זה נכון
מין הסתם בעלי מניות רוצים רווחים

עכשיו בסדר ,לא שיחקתי במשחק ,לא יודע אי יצא ,אולי היה צריך לצאת כמשחק מוזל ,אולי היה צריך להיות עוד בתנור ,אין לי מושג
מה שכן עם EA הייתה מגיעה ואומרת טוב לא הצליח לנו כל כך ,יש בעיות ,המשחק יוצא ב30$
אנשים היו מבינים ,והציונים היו בטח טובים בהרבה ,ולטווח ארוך זה היה יכול לעזור להם

סמל אישי של המשתמש
erezronen
Warrior
הודעות: 745
הצטרף: 09 אפריל 2013, 21:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי erezronen » 19 אפריל 2017, 11:29

DrKeo כתב:אין לי בעיה אם פתאום ל-EA בא להוציא DLC בחינם או משהו כזה, אבל הם הביאו את זה כתגובה בפוסט בעמוד הרשמי של המשחק לכל הבלגן שהיה כסוג של "התוכנית שלנו לתקן את המשחק". יש הרגשה כללית סביב ME:A שהוא פשוט לא גמור, שהוא היה זקוק לעוד כמה חודשים טובים בתנור. זה לא איזה פורט PC לא משהו או מערכת קלאנקית פה ושם, המשחק מריח מכל מני קצוות כ"אוי, נגמר לנו הזמן". ברור שאם זה היה איזה RPG עלום שם מחברה עלומת שם אז אף אחד לא היה שם לב אבל בגלל שמדובר בEA, ביווור ו-ME, אז זה כואב בעין.


אני לא חולק עליך. בהחלט נראה שלמשחק הזה לא היו מזיקים עוד כמה חודשים בפיתוח. ועדיין, צריך להיות כנים: עוד כמה חודשים בפיתוח אולי היו משפרים קצת כל מיני עניינים טכניים ואולי פה ושם מוסיפים עוד קצת אופציות לעצי דיאלוגים, אבל זה לא היה הופך את המשחק עצמו, כמכלול, להרבה יותר טוב ממה שהוא היום. הבעיות הטכניות אינם הבעיה העיקרית של אנדרומדה, ואת הבעיה העיקרית (שאפשר לקצר אותה ל"עיצוב משחק בנאלי") אי אפשר לתקן בפאץ'.

יש רושם בשרשור הזה שהמשחק הזה היה חייב לצאת ממש ממש ממש טוב אבל רגע לפני שהמפתחים הפכו אותו לממש ממש ממש טוב שמו להם ברקס ובגלל זה הוא לא יצא משהו. ובכן, זה לא המצב. הוא יצא בינוני פלוס. והוא יצא ככה בגלל הרבה מאוד סיבות שכנראה מושרשות עמוק עמוק בתהליך הפיתוח שלו. קורה. יש לא מעט משחקים מאכזבים בעולם, וזה לא שאנדרומדה הוא גם משחק גרוע במיוחד. הוא סתם בינוני פלוס. עוד פאץ' או פחות פאץ', לא משנה כמה נרחב הוא יהיה, לא ישנו את זה.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 אפריל 2017, 13:02

יצא לי לשחק קצת היום, אבל בגרסה מעודכנת
ככה שלא נתקלתי בבעיות טכניות ענקיות

מוקדם מבחינתי לתת ביקורת על המשחק, כי שיחקתי בערך
15 דקות
אבל מביקורת שראיתי, קשה לי להאמין. שכמה חודשים
היו עושים פלאים למשחק
אולי היה יוצא מלוטש יותר טכנית, אבל משחק בסדר גודל כזה
לא משנים יותר מידי מהבסיס בכמה חודשים

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 19 אפריל 2017, 13:25

זה לא עניין של "לעשות פלאים" אלא של צמצום נזקים.
אז סבבה, לא יצא משחק של 9... אבל הבעיות האלה הפכו אותו ממשחק של 8 למשחק של 7.
אני בטוח שאם האנימציות היו ממש טובות אז לפחות חלקים מסויימים בסיפור, שזה חלק *מאוד* משמעותי במשחק כזה - לא היו מרגישים מגוחכים, וזו לבד כבר התחלה מצויינת.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 אפריל 2017, 13:32

אבל גם הדיבוב, לפחות בהתחלה הרגיש לי בינוני, למשחק
בהפקה כזאת

גם הסרטוני מעבר לפחות בהתחלה

אז נגיד והיו מתקנים כמה דברים. בכמה חודשים
והיה מקבל 7 וחצי
זה עדין נמוך יחסית לציפיות

מה גם מעקב את הפרויקט הבא

יש פתרון מאוד פשוט, לבעיה כזאת, מחיר מוזל
Ea מסיבות כאלו ואחרות, החליטה לא ללכת בדרך הזאת וחבל
זה היה עוזר לה מאוד לדעתי, עם הזיכיון בעתיד

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 19 אפריל 2017, 13:47

זה היה עוזר למכירות, לא למותג/זכיון... להפך, ככה עוד ועוד אנשים שהיו מנסים את המשחק, שלא ניסו לפני כן - היו חושבים שזו סדרה בינונית מינוס.

ודיבוב גם כן ניתן לתקן, ואפילו להחליף, כמו שהוכיחו לנו בDESTINY... אז היה לוקח פה יותר זמן, אז מה.
דחייה של חצי שנה הייתה מעלה משמעותית את הסיכויים שהוא יקבל ממוצע של 8 או ממש קרוב לזה, וזה לא היה מביך כמו מה שזה כרגע.

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 אפריל 2017, 16:42

Laskin כתב:זה היה עוזר למכירות, לא למותג/זכיון... להפך, ככה עוד ועוד אנשים שהיו מנסים את המשחק, שלא ניסו לפני כן - היו חושבים שזו סדרה בינונית מינוס.

ודיבוב גם כן ניתן לתקן, ואפילו להחליף, כמו שהוכיחו לנו בDESTINY... אז היה לוקח פה יותר זמן, אז מה.
דחייה של חצי שנה הייתה מעלה משמעותית את הסיכויים שהוא יקבל ממוצע של 8 או ממש קרוב לזה, וזה לא היה מביך כמו מה שזה כרגע.



העלות הכספית של החלפת דיבוב ,ברמה גבוה למשחק כזה
בטח תעלה הרבה כסף וזמן ,ואחרי זה אתה צריך עוד תהליך שלם ,של תיקוני באגים

יש המון דיבוב במשחק

בעניין חצי שנה להיות בתנור ,אתה כבר באזור של הכותרים הגדולים ,שבדרך כלל יוצאים בתקופה הזאת
אנחנו ברבעי ,ואתה מדבר על חודש עשירי ,ככה שזה מלחמה בשוק שכנראה יוצף בכותרים גדולים (בשם) ,או לדחות יותר מחצי שנה
זה שיקול עסקי לגיטימי ,אבל ממש לא פשוט ,להוציא מין הסתם עוד מיליוני דולרים ,בתקווה למכור יותר עותקים ,ולחזק את המותג

העניין שלא מובטח לך למכור יותר ,ולא מובטח לך שהמשחק יצא טוב ,אחרי שינוים גדולים ,זה השקעה בסיכון גבוה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 אפריל 2017, 17:49

erezronen כתב:
DrKeo כתב:אין לי בעיה אם פתאום ל-EA בא להוציא DLC בחינם או משהו כזה, אבל הם הביאו את זה כתגובה בפוסט בעמוד הרשמי של המשחק לכל הבלגן שהיה כסוג של "התוכנית שלנו לתקן את המשחק". יש הרגשה כללית סביב ME:A שהוא פשוט לא גמור, שהוא היה זקוק לעוד כמה חודשים טובים בתנור. זה לא איזה פורט PC לא משהו או מערכת קלאנקית פה ושם, המשחק מריח מכל מני קצוות כ"אוי, נגמר לנו הזמן". ברור שאם זה היה איזה RPG עלום שם מחברה עלומת שם אז אף אחד לא היה שם לב אבל בגלל שמדובר בEA, ביווור ו-ME, אז זה כואב בעין.


אני לא חולק עליך. בהחלט נראה שלמשחק הזה לא היו מזיקים עוד כמה חודשים בפיתוח. ועדיין, צריך להיות כנים: עוד כמה חודשים בפיתוח אולי היו משפרים קצת כל מיני עניינים טכניים ואולי פה ושם מוסיפים עוד קצת אופציות לעצי דיאלוגים, אבל זה לא היה הופך את המשחק עצמו, כמכלול, להרבה יותר טוב ממה שהוא היום. הבעיות הטכניות אינם הבעיה העיקרית של אנדרומדה, ואת הבעיה העיקרית (שאפשר לקצר אותה ל"עיצוב משחק בנאלי") אי אפשר לתקן בפאץ'.

יש רושם בשרשור הזה שהמשחק הזה היה חייב לצאת ממש ממש ממש טוב אבל רגע לפני שהמפתחים הפכו אותו לממש ממש ממש טוב שמו להם ברקס ובגלל זה הוא לא יצא משהו. ובכן, זה לא המצב. הוא יצא בינוני פלוס. והוא יצא ככה בגלל הרבה מאוד סיבות שכנראה מושרשות עמוק עמוק בתהליך הפיתוח שלו. קורה. יש לא מעט משחקים מאכזבים בעולם, וזה לא שאנדרומדה הוא גם משחק גרוע במיוחד. הוא סתם בינוני פלוס. עוד פאץ' או פחות פאץ', לא משנה כמה נרחב הוא יהיה, לא ישנו את זה.

איזה ברקס? המשחק הזה הוא פשוט כיוון אסטרטגי לאיך נראה משחק מבית Bioware בשנים האחרונות. הם החליטו שעולם פתוח בסגנון WOW הוא "הדבר" (ראינו את זה לפחות בשני הכותרים האחרונים המרכזיים שלהם), החליטו שחוויה ליניארית עברה מן העולם ועדיף להשקיע בראשון ובגיימפליי קופצני. התוצאה? המשחקים המוכרים לנו, זה הקו המנחה. לא תראה שום שיפור גם במשחק הבא אלא אם ינטשו את הרעיון.

DA:I שנחשב למשחק נפלא על סמך הביקורות הוא משחק מזעזע ברמת התוכן שלו כנראה לא פחות מאנדרומדה. מהנה ל-10-20 שעות הראשונות, לאחר מכן אתה מבין שלאסוף את אותו צמח בפעם המיליון זה פשוט לא כיף.

עד שהם לא יבינו שזה לא עובד העסק לא ישתפר. אנחנו לא רוצים WOW, אנחנו רוצים חוויה מסוג Baldur's gate, עולם פתוח קטן, מפוקס, כתיבה טובה, קווסט ראשי ליניארי איכותי, לצד עולם קוהרנטי, עם חוקים ברורים ועומק במכניקות העומדות לרשותנו. עד אז הם ימשיכו להיות הצל של עצמם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 19 אפריל 2017, 19:58

דווקא BG הוא לא משחק עם עלילה ראשית לינארית והוא לא מפוקס - יש בו בחירות משמעותיות גם בעלילה הראשית והמון קווסטים צדדיים סופר איכותיים, ברמה שביוור לא הצליחה לשחזר מאז. אבל אני לא מצפה שהיא תשחזר את הגאונות של BG - גם DA1 או ME1/2 יהיו מספיק טובים בשבילי.
נערך לאחרונה על ידי InterAl ב 19 אפריל 2017, 19:59, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אפריל 2017, 19:59

יש כתבה ממש נחמדה בפוליגון, שהיא בערך פנייה נרגשת ומנומקת לBIOWARE עם בקשה להפסיק לעשות משחקי עולם פתוח, כי הם פשוט לא טובים בזה.
זה כולל גם פירוט של הדברים שבהם הם כן טובים והופיעו במשחקים האחרונים שלהם ונימוקים מעניינים לגבי למה דברים מסוימים שעובדים בוויטצ'ר 3 ובמשחקים של בת'סדה פשוט לא מתאימים למשחקים של BIOWARE.

אחלה קריאה, בקיצור. מומלץ.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 19 אפריל 2017, 20:01

ואני לא חושב שהם צריכים להפסיק עם עולם פתוח - דווקא DA:I הראה פוטנציאל בנושא והיה סה"כ משחק איכותי ומהנה. הם רק צריכים להיפטר מהפילרים ולמלא את העולם בתוכן איכותי ומעניין יותר. וזה לא שאין להם כישרון בזה.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4139
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 20 אפריל 2017, 00:12

InterAl כתב:דווקא BG הוא לא משחק עם עלילה ראשית לינארית והוא לא מפוקס - יש בו בחירות משמעותיות גם בעלילה הראשית והמון קווסטים צדדיים סופר איכותיים, ברמה שביוור לא הצליחה לשחזר מאז. אבל אני לא מצפה שהיא תשחזר את הגאונות של BG - גם DA1 או ME1/2 יהיו מספיק טובים בשבילי.

הראשון לא (למרות שההרחבה עם האנשי זאב מעולה), אבל הוא בהחלט מצטיין באיכות מאוד גבוהה של קווסטים. אבל השני מאוד מפוקס מבחינה עלילה ראשית שכתובה מדהים לכל אורכה כולל טוויסטים מטורפים כמו הפיצול אחרי שסוגרים את הקו עלילה של Bodhi, או העובדה שאתה מגלה שכל הGear המדהים של AC-10 שקיבלת מעלפים אפלים הפך לאפר באור יום. אני רוצה דברים כאילו!
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 20 אפריל 2017, 11:46

DrKeo כתב:השינויים שME:A מקבל בפאטצ'ים בחודשים הקרובים הם ממש לא שינויים רגילים של הז'אנר. הRPG היחיד שאני יכול לחשוב עליו שמקבל פאטצ'ים בסגנון הזה הוא הוויצ'ר 1-2 שקבלו את הפאטצ'יי גיימפליי הענקים שלהם אבל להבנתי הם היו פרוייקט תשוקה של האחראי על המערכת קרב, לא תוצאה של משחק לא גמור.

אז אתה לא יכול לחשוב על סדרות משחקים כמו Divinity, Elder Scrolls, Baldur's gate?
בעצם עזוב את כל אלו... בסדרת מאס אפקט עצמה עשו חתיכת Retcon לסוף של המשחק השלישי, אם זה הדבר הגדול שמרגיש לך שונה מסתם תיקוני באגים שגרתיים.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 20 אפריל 2017, 11:48

Death_119 כתב:
InterAl כתב:דווקא BG הוא לא משחק עם עלילה ראשית לינארית והוא לא מפוקס - יש בו בחירות משמעותיות גם בעלילה הראשית והמון קווסטים צדדיים סופר איכותיים, ברמה שביוור לא הצליחה לשחזר מאז. אבל אני לא מצפה שהיא תשחזר את הגאונות של BG - גם DA1 או ME1/2 יהיו מספיק טובים בשבילי.

הראשון לא (למרות שההרחבה עם האנשי זאב מעולה), אבל הוא בהחלט מצטיין באיכות מאוד גבוהה של קווסטים. אבל השני מאוד מפוקס מבחינה עלילה ראשית שכתובה מדהים לכל אורכה כולל טוויסטים מטורפים כמו הפיצול אחרי שסוגרים את הקו עלילה של Bodhi, או העובדה שאתה מגלה שכל הGear המדהים של AC-10 שקיבלת מעלפים אפלים הפך לאפר באור יום. אני רוצה דברים כאילו!

השאלה למה הכוונה מפוקס. הרי כל פרק 2 - שהוא משמעותית הפרק הארוך ביותר במשחק - מפוצל בין שני factions שונים שאתה צריך לבחור ביניהם, שמובילים ל-questlines שונים לחלוטין. בנוסף, רוב פרק 2 עוסק בהשגת ה-20/15 אלף זהב, שאותם ניתן להשיג רק באמצעות סיום מספר קווסטים צדדיים משמעותיים. זה דווקא ההיפך מעלילה ראשית מפוקסת. לגבי איכות הכתיבה וכו' - אני מסכים, הוא ה-RPG הטוב ביותר של bioware בהפרש.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Mass Effect: Andromeda | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 21 אפריל 2017, 12:36

swym כתב:- השינויים שהפאטצ' הראשון עשה באנדרומדה הם יותר קטנים מבהרבה משחקים אחרים בז'אנר, כולל משחקי מאס אפקט קודמים.
- למי שמוכר את המשחק ובונה על קהל היעד המסורתי אכפת מקהל היעד המסורתי, כי אף אחד אחר לא הולך וקונה את אנדרומדה בשביל לשחק במולטיפלייר שלו - אתה לא תמצא אפילו בנאדם אחד היום שיבוא ויגיד לך שבגלל זה הוא קנה את המשחק... קצת מבוא להיגיון 101. אקשן ויריות לעומת זאת היו בסדרה כבר מהמשחק הראשון והוא מותג כבר אז כמשחק תפקידים-פעולה, פשוט אז Bioware עוד לא ידעו לעשות אקשן כמו שצריך.
- אנדרומדה קיבל פידבק בינוני, והוא אכן משחק בינוני. אתה פשוט לא מסוגל להבחין בניואנסים עבים כמו קיר בטון ולכן אתה כנראה מבלבל בין משחק בינוני, שהוא אולי איום בסטנדרטים הגבוהים של Bioware לבין משחק איום אבסולוטית, ואם תשאל הרבה אנשים שמשחקים בו הם יגידו לך שהם מאד נהנים מהמשחק. וזה לעומת הC&C שנגנז בזמנו ונקטל בבטא ברמות קשות ביותר - כל כך עמוקות ובשלב כל כך מאוחר שכבר לא היה שום דבר שאפשר לעשות כדי להציל את הפרוייקט. מי שמשווה איכשהו בין שניהם ומצליח להחזיק פרצוף רציני צריך להיות מנותק מהמציאות ברמות של מעבר ללא להיחשף כלל לשני המשחקים... משהו באזור של לא להכיר כלל את שתי הסדרות.


נתחיל בדברים הפחות ספצייפיים:

- מאז שמצב המולטיפלפלייר הוכנס לסדרת ME הוא אהוד מאוד ע"י שחקני הסדרה והם ממשיכים לשחק בו ב ME3 גם עכשיו. משום מה חרצת את הדין לבדך וקבעת שאם EA היו מוציאים משחק מוזל שהוא רק MP אף אחד לא היה קונה ושאין סיכוי שהוא היה עושה ל EA כסף. לא אכפת לי ממי קנה את אנדרומה, המשחק SP+MP כמו הוא עכשיו, עבור ה MP כאשר אני מדבר על משחק אחר שידוע שהוא רק MP וזה מה שיציע למי שאהב את המולטי במשחקים קודמים ולשחקנים חדשים שיצטרפו. לא פלא שהשמועות מדברות שהמשחק החדש של ביוור האמיתית הוא תואם-דסטיני.

ובוא נפסיק לברבר על קהל היעד המסורתי. אין כזה לביוור. מי שקנה את KOTOR לא היה קהל המסורתי שקנה את BG2. מי שקנה את JADE EMPIRE לא היה הקהל המסורתי של שני הקודמים. מי שקנה את ME לבטח לא היה הקהל המסורתי של BG. ואף מי שקנה את ME3 לא היה הקהל המסורתי שקנה את ME1 שכן הסדרה התפתחתה לכיוון אחר מובהק. ומי שקנה את DA1 לא היה הקהל המסורתי שקנה את ME1 ומי שקנה את DA2 לא היה הקהל המסורתי שקנה את DA1 כי הם היו שנים משחקים שונים בתכלית. ומי שקנה את DA I לא היה הקהל המסורתי של שני המשחקים הקודמים כי שוב היה שינוי מאסיבי בסגנון המשחק.

להגיד שמשחק מאס אפקט MP בלבד לא היה מצליח כי 'הקהל המסורתי' לא היה מתעניין בו היא אמירה סתמית לנוכח מסלול החברה והמשחקים והסגנונות. קהל היעד המשיך להתרחב להתחלף ולהתחלף ולהתרחב.

אני בטוח שיש מי שנהנה מאנדרומדה כמו שהיו מי שנהנו ממשחקי gothic, two worlds, lords of the fallen ושאר משחקי RPG בעיקר אירופאיים שאנדרומדה יותר קרוב אליהם מבחינת ממוצע הציונים.

אני לא יודע איך אתה קובע 'איום אבסולוטית' אבל הסוגיה כאן היא לא איום פחות או יותר אלא שאנדרומדה בשיגור שלו הינו ועדיין משחק לא גמור.

לא הייתי מעורה בפידבק שהבטא של C&C קיבל אז אני לא יודע. מה שאני כן יודע שזה היה המשך למשחק שכבר ניסה לעשות שינויים רעים לסדרה (C&C4) שנקטל ע"י המעריצים. ג'נרלס 2 הגיע כשהסדרה בנקודת השפל שלה מכל הבחינות. למרות סערת הסיום של ME3, הוא המשחק המוכר בסדרה. ג'נרלס 2 כמובן גם התעתד להיות משחק F2P עם מודל עסקי מבולגן ולא מובן (בשלב מסויים אמרו שנוכל גם לקנות קמפיינים של רד אלרט או משהו בסגנון). אז ברור שנקודת הפתיחה של ג'נרלס 2 הייתה גרועה והמשחק היה צריך לעשות כברת דרך ארוכה כדי לשכנע את שחקני הסדרה.

וגם אם כן היו משחררים אותו והיה נקטל. זה משחק F2P. לא שילמת כלום. והמשחקים האלה ידועים בכך שהם מוצר חי.

אתה חושב שאם אנרדומדה היה נגיש למשחק ע"י שחקנים בנקודת זמן פיתוח דומה שג'נרלס 2 היה נגיש, אז הוא לא היה נקטל ומקבל רשמים רעים? תסתכל על הפאקינג רשמים שהמשחק קיבל כמוצר ה'מוגמר' בטריאל ובשיגור. אפשר רק לדמיין איך זה היה נראה אם יכולת לשחק בו ב 2016.

'לא היה אפשר להציל את ג'נרלס 2'. אחלה. וזה רע כי? אז EA לקחו את הפידבק והבינו שהמשחקים שהם כיוונו לעשות לא מתקבל היטב אצל השחקנים והחליטו לעצור. באנדרומדה לא היה שלב בו הם ביקשו פידבק מהשחקנים, הם לבטח ידעו מה יש להם ביד ואיך המשחק יתקבל אבל בכל זאת שחררו אותו ככאילו משחק שלם ב60 דולר, לא משנה מה יקרה. תאמין לי, אם ג'נרלס 2 היה משלים את הפיתוח ויוצא גם אז היית מוצא הרבה שחקנים שמשחקים ונהנים ממנו.

--

אנדרומדה כמשחק לא גמור:

מה אכפת לי ממשחקים קודמים או אחרים? ייתכן שגם הם לא היו גמורים בשיגור. אני יודע שהפידבק והתגובוות וגם ממה שאני רואה מהמשחק מעידות שמדובר במקרה קיצוני של משחק לא גמור בהרבה איזורים.

משחק שמקבל פאטץ' בחודש הראשון שלו עם השינויים הבאים:

Improved tutorial placement
Single player balance changes: Ammo crates, armor, weapons, nomad, profiles, attacks, and progression
Added option to skip autopilot sequences in the galaxy map
Improved logic, timing, and continuity for relationships and story arcs
Improved lip-sync and facial acting during conversations, including localized VO

= משחק שהיה לא גמור בשיגור. איך לעזאזל ניתן לטעון אחרת?

באמת, אף אחד לא חשב לתת לך לדלג על קטעי מעבר ארוכים ומטומטמים? לשנות לוגיקה ותזמונים? הבעות פנים וליפ-סינקינג? איזונים שהם א'-ב' של תהליך פיתוח משחק? וכל זה כמה שבועות אחרי יציאת המשחק? כאילו, צריך להגיד יותר? אנדרומה שוגר כמשחק לא גמור שבתהליך הפיתוח שלו דילגו על מגוון גדול ועיקרי של שלבים. ועובדה שכל השינויים האלה כבר היו מוכנים בקנה כי הם ידעו שהמשחק לא באמת גמור בתאריך היציאה שלו. אבל הם לא סיפרו לאף אחד ועדיין גבו 60 דולר.

והנה השוואה של הסצנה המושמצת:
https://youtu.be/_TUO-GNI1U8?t=69

ההבדל ניכר. עריכה. שינוי זוויות. תנועתיות. תוספת אנימציות(!). אשקרה פנים של אדם חי.

איך אפשר להסתכל על כל זה ולהגיע למסקנה שהיא לא 'המשחק לא היה גמור בתאריך יציאתו'. אנדרומדה גמור כמו שסרט קולונוע הוא גמור אחרי שמסיימים לצלם את הסצנה האחרונה שלו. כלומר, הוא לא.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים