נושא ההתערבויות הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 21793
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2020, 16:58

אבל לא כתבתי רק מכירות אלא גם השקעה והערכה, שזה כולל גם ציונים. שוב - לא נוטי דוג אבל חד משמעית בדרך למעלה, כמו גם סאקר פאנץ׳, אם כי הם קצת פחות בינתיים.
בדור הקודם הייתי ממקם את סאקר פאנץ׳ ואינסומניאק לפני גרילה.

גלאס - קרן קורוסאווה ביפן נתנה את הברכה שלה למשחק הזה, אחרי שהציגו להם אותו ואת מצב המשחק שנקרא על שמו :) אז אם הוא רוצה להתהפך - שיעשה זאת בגלל הברכה שהנכדים שלו נתנו באופן רשמי ;)
המשחק לרגע לא מתיימר להיות בעל עלילה של קורוסאווה, רק לתת את הוייב הכללי של הסרטים שלו, בקטעי הקישור, ובזה הוא בהחלט מצליח לפי הביקורות.

לגבי גרילה - הם לא צריכים כותב פנימי שלהם, הם יכולים להביא מישהו מבחוץ, הרבה עושים את זה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 15 יולי 2020, 17:29

לאסקין תאמין לי שאם סאקר פאנץ ישלמו לי כמו שהם שילמו לנכדים של קורסוואה גם אני הייתי מרשה להם לשים על שמי "גלאס מוד" שבו אתה פגיע כזכוכית. זה לא אומר כלום האישור הזה.

הייתי בטוח שאמרת שהמשחק הזה יהיה הכי נאמן שיש לקורסוואה פתאום מצידך שיתהפך לו בקבר :)

שתבין אין לי בעיה אם אתה נהנה מהמשחק עם כל האורינטליזם שלו חוסר האמינות שבו וכו' גם אני הולך להנות ממנו כי זה מה יש ותמיד יהיה פער בין הרצוי למצוי בכל דבר.. אבל זו היתה הנקודה שלי שמבחינת כבוד לקורוסואה או מכתב אהבה לקורוסואה יהיה פה כישלון... והמבקרים הם ההוכחה שאני לא היחיד שזה מפריע לו.

Laskin
Elder
הודעות: 21793
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2020, 17:55

בטח שהוא מכתב אהבה לקורוסאווה, אבל לא בעלילה או הדמויות אלא מבחינה סינמטית-אמנותית. וזה משהו שבהחלט רוב הביקורות שקראתי מסכימים איתו.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 15 יולי 2020, 18:06

ואללה כנראה שאני היחיד שמרגיש בנוח להגיד שלא שמע על קורוסאווה בחיים שלו לפני ה pr של המשחק הזה... :).

זה קצת כמו שכשקונטרול יצא, כל המבקרים והשחקנים הפכו למומחים לנושא ברוטליזם בארכיטקטורה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2020, 18:13

אם ציונים ב-MC היו האנדקטור, אז גרילה כבר היו במקום גבוה יותר בעבר עם KZ2. אני חושב שלמרות שהורייזן קבל איזה 89, הייתה לרוב האנשים התפקחות לגביו ושבסופו של דבר היה מדובר בעיקר בגרפיקה והייפ, ביחוד אחרי ש-BOTW יצא חודש מאוחר יותר ולמד את הורייזן מאיפה משתין הדג. בכל מקרה, אם אתה חושב שגרילה בדרך למעל זאת זכותך, אבל אני לא חושב שהם היום בפוזיציה יותר גבוהה ממה שהם היו נניח כשיצא KZ2.

האמת? אני גם לא מרגיש יותר מדי הייפ להורייזן החדש פה בפורום או ברחבי האינטרנט. אם גרילה בכזו פוזיציה רמה, למה האינטרנט לא נמס כשהוכרז הורייזן 2?
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 15 יולי 2020, 18:15

אני לא מצליח להבין את הטענה פה.. את מספר משחקי הAAA שיש בהם את העומק של הסיפורים של קראסוואה (הטובים, יש לו גם סרטים פחות טובים מן הסתם) אפשר לספור על יד אחת.
הכוונה היא מן הסתם מחווה ויזאולית לסרטים האלו, ולא יומרה למחווה נרטיבית או נסיון מבחוץ לפרק ולנתח את התרבות היפנית.
האמת שגם מבחינה ויזואלית אני חושב שמדובר רק ברמת הפילטר והצבעים של הסרטים האלו, כמו גם הנוף הג'ונגלי המוגזם של יפן שכבר נמצא במשחק. לא ראיתי את כל הסרטים שלו, אבל מבין אלו שלו שהתמקדו ביפן הפאודלית וסמוראים שראיתי, הרי ממש לא כולם כאלה, הקרבות היו הרבה יותר 'מלוכלכים' ומבולגנים מאשר איזה ריקוד אלגנטי שקיים בסרטים אחרים וגם בGOT.
זה מה שאני זוכר לפחות משבעת סמוראים, ראשמור, ראן וקאגמושה (שניים מהם אפילו בצבע בכלל אז... כן :)). היחיד שנמצא לי ברשימה ולא ראיתי הוא יוג'ימבו אבל קשה לי להאמין שכל המחווה היא על סרט אחד.

בכל מקרה הכוונה שלי היא שאין באמת משהו קארסאווי במשחק, בסך הכל מחווה לתקופה ההיא של הקולנוע היפני והאסתטיקה שלו. הסרטים שלו מאוד מגוונים בתמות, בסגנון, בצבע, ואפילו בסטינג ותקופות על ציר הזמן.
עם זאת הוא שם מוכר, וכשאתה אומר קולנוע יפני מהתקופה ההיא לקהל הגדול אתה אומר קורוסאווה. אין פה איזה משהו מעבר או משהו שצריך לעצור ולבדוק.
בטח שזה שהם הוסיפו פילטר ויזואלי בשם קורוסאווה לא אומר שהם התחייבו לאיזה נרטיב עמוק או פירוק התרבות היפנית.

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 15 יולי 2020, 18:19

Klayman כתב:ואללה כנראה שאני היחיד שמרגיש בנוח להגיד שלא שמע על קורוסאווה בחיים שלו לפני ה pr של המשחק הזה... :).

זה קצת כמו שכשקונטרול יצא, כל המבקרים והשחקנים הפכו למומחים לנושא ברוטליזם בארכיטקטורה.

תאמין לי שאת ההשפעה של קורוסאווה אתה מכיר טוב מאוד :). הרבה מהקולנוע ההוליוודי היום, ובכלל, מושפע ישירות מהסרטים שלו, והרבה מערבונים מיתולוגיים מפעם (נניח שבעת המופלאים ובעבור חופן דולרים) הם ממש רימייק ישיר לסרטים התקופתיים שלו.
האמת שהסרטים הטובים שלו הם באמת ממש טובים גם היום, בין אם אלו סרטי אקשן על יפן הפיאודלית או דרמות משפחתיות על יפן המודרניות והתבגרות. מאוד מומלץ לבדוק אותו אם יש לך זיקה לקולנוע.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 15 יולי 2020, 18:19

Klayman כתב:ואללה כנראה שאני היחיד שמרגיש בנוח להגיד שלא שמע על קורוסאווה בחיים שלו לפני ה pr של המשחק הזה... :).

זה קצת כמו שכשקונטרול יצא, כל המבקרים והשחקנים הפכו למומחים לנושא ברוטליזם בארכיטקטורה.


תשמע קליימן ובלינג עד שלי. אני לא מתיימר להיות מומחה לכל דבר אבל בכל מה שנוגע לסרטים יפנים, דרגון קווסט, ומשחקי מכות
באלה במיוחד שני האחרונים אני פאנט אז אם אני אומר בהם משהו אני מבטיח שאני יודע על מה אני מדבר.

אני לא איזה מומחה לקורוסוואה אפילו לא קרוב אבל הבנתי את הוויב שלו הוא מדהים בעיני ואם היו מתקרבים אליו היה פה את משחק הדור.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 15 יולי 2020, 18:30

סטיק - יש מצב טוב שאת ההשפעות ראיתי בהרבה מקומות, פשוט לא שמעתי עליו אף פעם. בורות שלי? יכול להיות, אבל קשה לי להאמין שזה כזה household name כמו שמציירים אותו,שאיכשהו עבר לידי לחלוטין כל השנים האלה. לא שאני מתיימר להיות איזה מבין גדול, אבל שמות אני זוכר טוב, ואת שלו מעולם לא שמעתי.

גלאס אחי, לא פקפקתי בך לרגע! נשבע. זה היה יותר עקיצה כללית ליקום. ראיתי שהדבר בוער בעצמותיך ולא חשבתי שאתה מחרטט. סתם מצחיק אותי כל המבקרים שהם מומחים בהכל. בקורוסאווה, בארכיטקטורה ברוטליסטית ובמה לא. :)
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 15 יולי 2020, 18:37

Klayman כתב:סטיק - יש מצב טוב שאת ההשפעות ראיתי בהרבה מקומות, פשוט לא שמעתי עליו אף פעם. בורות שלי? יכול להיות, אבל קשה לי להאמין שזה כזה household name כמו שמציירים אותו,שאיכשהו עבר לידי לחלוטין כל השנים האלה. לא שאני מתיימר להיות איזה מבין גדול, אבל שמות אני זוכר טוב, ואת שלו מעולם לא שמעתי.

גלאס אחי, לא פקפקתי בך לרגע! נשבע. זה היה יותר עקיצה כללית ליקום. ראיתי שהדבר בוער בעצמותיך ולא חשבתי שאתה מחרטט. סתם מצחיק אותי כל המבקרים שהם מומחים בהכל. בקורוסאווה, בארכיטקטורה ברוטליסטית ובמה לא. :)

אממ... לא יודע, אני נמצא חזק בתוך עולם הקולנוע בערך מאז שאני זוכר את עצמי אז קצת קשה לי לדעת מה באמת 'ידוע', ומה סתם נראה לי טריוויאלי כי אני חנון של קולנוע, אבל ספציפית קורוסאווה כן תמיד נראה לי כשם מאוד מוכר גם לאדם הממוצע. כלומר אם צריך להרכיב רשימה של במאים זרים (כאלו שלא עובדים בקולנוע האמריקאי) שהייתי חושב שהרוב יכירו, הייתי שם את קורוסאווה ביחד עם שמות כמו פליני, ברגמן, או טרקובסקי נניח. אני בטוח שלפחות אחד מהם אתה מכיר? אז קורוסאווה נמצא באותו מעמד איתם פחות או יותר :).

לא שיש בושה בלא להכיר אותו, הכל בסדר, סתם אני מנסה לתת לך סדר גודל שתבין על מי מדובר.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 15 יולי 2020, 18:50

האמת שתמיד שאני בא לכתוב משהו על קורוסוואה סטיק כבר עושה את העבודה ואני יכול רק להסכים עם כל מה שהוא אומר עד כמה שאני מבין :)

אבל אני לא מסכים עם דבר אחד. אני כן חושב שמותר לנו לצפות לעלילה טובה וסיפור טוב מהמשחק הזה בטח אחרי שימוש בשם של קורוסואה.

מישהו מעלה על הדעת שמישהו במערב יגיד שעושים משחק בהשראת הספרים של דווסטויבסקי ושזה לא יגרור ציפיות לעלילה מדהימה?

בגלל זה החלום שלי היה שחברה יפנית תעבוד על משחק כזה כי הם יכלו לעשות את המחווה האמיתית לקורוסואה.

היפנים די מסורתיים ועם כל מה שהם עברו עדיין יש להם כבוד וזיכרון למסורת הזו. זה לא כמונו היהודים שאמנם שימרנו את השפה ואת הספרים שלנו אבל איבדנו כל קשר למנטליות המקורית.

(בלי קשר לאיזה מוצא או עדה)

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 15 יולי 2020, 18:50

את כל השלושה אני מכיר, לפחות בשם. סרטים של פליני וברגמן לדעתי גם ראיתי מתישהו:).
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Laskin
Elder
הודעות: 21793
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2020, 18:57

קורוסאווה נמצא שם בטופ של חמשת הבמאים הגדולים של כל הזמנים, והרבה משווים אותו להיצ׳קוק ויש שטוענים שלימדו ולמדו אחד מהשני, מרחוק :)

הסיבה העיקרית שאני מכיר אותו היא שהייתה לי תקופה חזקה של יפן, סרטים יפנים ואנימה, בשנות העשרה והעשרים שלי.

נדב - לדעתי אתה מגזים אם אלה אומר שהם באותו מקום שהיו עם KZ2. זה בבירור ובהפרש המשחק הכי גדול שהיה בתצוגה של הפס5, הוא סגר את התצוגה ואל תשכח שמי שמנהל את חטיבת המשחקים העולמית של סוני הוא ״יוצא גרילה״, וזה בזכות הורייזון בעיקר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2020, 19:08

כן, הוא סגר את התערוכה ועדין שמעתי יותר דיבור על רטצ׳ט וקלאנק אחרי התערוכה, סדרה די לעוסה שתמיד הייתה tier B של סוני. אתה באמת חושב שהעולם בהייפ גודל להורייזן 2?
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי idan » 15 יולי 2020, 19:18

DrKeo כתב:
idan כתב:איך הגענו ל 7 שנים? יותר כמו 5 וחצי, הם התחילו לעבוד עליו אחרי first light. מעבר לזה סקאר פאנץ זה סטודיו של איזה 150 אנשים, הצוות הראשי של משחק AC ראשי הוא מה, 800-1000 ? וזה בנוסף לתמיכה של כל הסטודיואים של יוביסופט מסביב, ב Valhalla לפי הדיווחים יש 14 כאלה שעובדים על המשחק לצד הצוות הראשי.. ובסוף, אחרי כל זה, עדיין לקח 4 שנים להכין את אורג'ין (כנ"ל unity), שהוא הבסיס לAC החדש בדור הזה, אבל גם כזה שנבנה על הרבה יסודות שהם עובדים עליהם מ 2008 בערך, לעומת GOT שהוא IP חדש לחלוטין עבור סאקר פאנץ. אז עזוב שההשוואה בין סטודיו קטן למפעל שלם לא הגונה במיוחד או אפילו הגיונית (זה לא שסטודיו אחד של יוביסופט עבד על 5 משחקים כמו שאתה מציג את זה), היא אפילו לא מוציאה את סקאר פאנץ באור רע שחושבים על זה, להפך.

המספרי 1000+ מפתחים הם סתם בולשיט, יוביסופט פשוט עושה פינימית מה שאולפנים אחרים עושים ב-outsourcing. אם אשכרה היו עובדים על משחקי AC מעל ל-1000 אנשים, כל כותר בסדרה היה עולם להם יותר מחצי מליארד דולר והסדרה הייתה מבוטלת ממזמן.

יוביסופט הם מכונה משומנת עם ״סטודיואים״ יעודיים לכל מני עבודות שבכל חברה אחרת היו יוצאות החוצה. תסתכל על הכתוביות בסוף כל משחק וידאו ותראה עוד 10 חברות שמצויינות שם שאם היית סופר את העובדים שלהן היית גם מגיע ל-1000+ בכל משחק AAA. ממש לא מושקע בכל משחק AC פי 7 יותר כוח אדם מאשר בGoT, זאת סתם מיסקונספציה.

GoT לא אמור להיות משחק של פס היצור של יוביסופט, הוא אמור להיות חד קרן של סוני. אחרי 7+ שנים של עבודה (מן הסתם לא כל הסטודיו עבד עליו 7 שנים) יצא להם פשוט עוד משחק AC. באותה מסגרת זמן CDPR עשו את הוויצ׳ר 3 וסייברפאנק ונוטדוג עשו את U4 ו-TLOU2, כלומר מבחינתי מה שסאקרפאנצ׳ עשו פה מתוייג כ״בסדר״, נוטידוג הם כבר לעולם לא יהיו.


לא יודע מה GOT אמור להיות אבל אני הגבתי להשוואה ליוביסופט שאתה ערכת לגבי ההספק. הם סטודיו בסדר גודל שהרבה יותר דומה לסוני בנד (שגם להם לקח הרבה זמן להכין משחק עולם פתוח) מאשר לנוטי דוג שיש להם היום בערך פי 3 יותר עובדים, אז להשוות אותם למפעל של יוביסופט? אפילו רק לצוות AC אחד זאת השוואה לא הגיונית ולא רלוונטית, גם אם מה שאתה אומר על אאוטסורסינג מדוייק לחלוטין ואני מתעלם מעשרות של סטודיואים תומכים. הרי אם רק בסטודיו בת של יוביסופט בקוויבק יש יותר מ 500 אנשים שעובדים על משחקי AC מהסוג שמחליף סקין, למה זה נראה לך מופרך שבסטודיו הראשי במונטריאול יש 800-1000 אנשים שעובדים על הפרנצ'ייז הכי גדול שלהם וממציאים או מחדשים את הנוסחא? מדובר בסדרה הכי גדולה וחשובה שלהם. והסתכלתי על הזמן כתוביות ביונטי ואורג'ין לעומת second son ופי 7 נשמע די הגיוני האמת..

בקשר לסאקר פאנץ', אחרי שהם סיימו לעבוד על last light הם עדיין היו בתהליך של לחפש את הרעיון/פיטצ' הנכון לפי הבמאי שלהם, אז לא הגיוני שהם התחילו לעבוד עליו שנתיים לפני כן, סביר להניח שהם רק התחילו פרוטוטייפינג ב 2015 עד שננעלו על משהו ובדצמבר 2015 נאמר שהם בשלבים מוקדמים של פיתוח משחק חדש, אבל גם במסגרת ההנחה שלך שהם התחילו לעבוד עליו יום אחרי second son באיזה היקף שלא יהיה זה עדיין לא 7+ שנים של עבודה, הוספת להם שנה על לא עוול בכפם.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 15 יולי 2020, 19:20, נערך פעם 1 בסך הכל.

Laskin
Elder
הודעות: 21793
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2020, 19:20

ברור נדב. בלי שום שאלה.
אחרי גוד אוף וור, והבא של נוטי דוג הוא בטח הכי מצופה של סוני, ובגלל שאין לנו עדיין מושג מה הבא של נוטי דוג אז אחרי גוד אוף וור. משוכנע שזה מה שיהיה בכל סקר שתעשה.
מן הסתם ראצ׳ט קיבל תצוגת גיימפליי אז הוא היה היחיד שהביא משהו של ״הדור הבא״ אבל אחרי שהם יעשו את זה עם הורייזון ראצ׳ט ירד מתחתיו. ספיידרמן בגלל שהוא רק משחק מעבר ולא ההמשך המלא לא יהיה בטופ.

עריכה:
מדד או לא - יש את זה, עם מעל 8000 מצביעים:

https://www.pushsquare.com/news/2020/07 ... ited_about

הורייזון הרחק מקדימה. יש שיאמרו באופק :)
הם שמו שם רק את המוכרזים, אז אין נוטי דוג או גאד אוף וור

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 15 יולי 2020, 19:43

נדב ולאסקין: אם מותר להתערב ולדחוף את האף. אני אישית חושב שכמו בדיון על סמאש גם פה שניכם צודקים כל אחד בדרכו.

אני לא יודע כמה אנשים מרגישים את ההתפכחות מהוריזון שנדב מתאר אבל אני הרגשתי אותה בהחלט ולכן ההייפ שלי מהוריזון 2 בריצפה.

אני באמת חשבתי שהם ינסו להביא פה משחק תפקידים ברמה גבוהה. במקום זה קיבלנו עץ דיאלוגים מעפן אחרי שפולאאוט 4 קיבל כבר בראש על השנמוך הזה ובאמת חוויה חלשה.

לא ברור מה הכותב מאובסידיאן עשה בגרילה כל התקופה הזו אולי הוא עישן ג'וינטים במשרד כי המשחק לא מימש את הפוטנציאל לדעתי. ולכן הם צריכים לנטוש את הIP הזה או להמציא אותו מחדש כדי לעניין אנשים כמוני ונדב שוב (ובלינג שמראש לא האמין בהם)



איפה שהצדק כן עם לאסקין זה שבכל זאת הם הפכו לשם מוכר יותר.
לפני הוריזון התייחסתי אליהם בתור מפעל הFPS של סוני עכשיו אני לפחות בודק על מה הם עובדים :)

Laskin
Elder
הודעות: 21793
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2020, 20:00

הורייזון לא התיימר או מתיימר להיות משחק תפקידים, מעולם, כך שהאשמה היא בעיקר עלייך :) זה משחק אקשן לינארי בעולם פתוח, זהו. זה מה שהוא. יש אלמנטים של פיתוח דמות כמו סקיל-טרי, שיש בכל משחק כמעט היום, ושם זה בערך נגמר.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 15 יולי 2020, 20:03

אני מבקש להעביר את האשמה על שינובי הוא זה שהבטיח שזה יהיה משחק תפקידים עוד שנים לפני שהמשחק נחשף.

בכל מקרה היו לי ציפיות גבוהות בסוף קיבלנו משהו שלא מתקרב אפילו לטומב ריידר :)

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4820
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 15 יולי 2020, 20:20

יופי אבל איפה הנקודות שלי:

תמונה
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 15 יולי 2020, 20:26

bozeman כתב:יופי אבל איפה הנקודות שלי:

תמונה



viewtopic.php?p=115805#p115805
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2020, 21:11

idan כתב:
DrKeo כתב:
idan כתב:איך הגענו ל 7 שנים? יותר כמו 5 וחצי, הם התחילו לעבוד עליו אחרי first light. מעבר לזה סקאר פאנץ זה סטודיו של איזה 150 אנשים, הצוות הראשי של משחק AC ראשי הוא מה, 800-1000 ? וזה בנוסף לתמיכה של כל הסטודיואים של יוביסופט מסביב, ב Valhalla לפי הדיווחים יש 14 כאלה שעובדים על המשחק לצד הצוות הראשי.. ובסוף, אחרי כל זה, עדיין לקח 4 שנים להכין את אורג'ין (כנ"ל unity), שהוא הבסיס לAC החדש בדור הזה, אבל גם כזה שנבנה על הרבה יסודות שהם עובדים עליהם מ 2008 בערך, לעומת GOT שהוא IP חדש לחלוטין עבור סאקר פאנץ. אז עזוב שההשוואה בין סטודיו קטן למפעל שלם לא הגונה במיוחד או אפילו הגיונית (זה לא שסטודיו אחד של יוביסופט עבד על 5 משחקים כמו שאתה מציג את זה), היא אפילו לא מוציאה את סקאר פאנץ באור רע שחושבים על זה, להפך.

המספרי 1000+ מפתחים הם סתם בולשיט, יוביסופט פשוט עושה פינימית מה שאולפנים אחרים עושים ב-outsourcing. אם אשכרה היו עובדים על משחקי AC מעל ל-1000 אנשים, כל כותר בסדרה היה עולם להם יותר מחצי מליארד דולר והסדרה הייתה מבוטלת ממזמן.

יוביסופט הם מכונה משומנת עם ״סטודיואים״ יעודיים לכל מני עבודות שבכל חברה אחרת היו יוצאות החוצה. תסתכל על הכתוביות בסוף כל משחק וידאו ותראה עוד 10 חברות שמצויינות שם שאם היית סופר את העובדים שלהן היית גם מגיע ל-1000+ בכל משחק AAA. ממש לא מושקע בכל משחק AC פי 7 יותר כוח אדם מאשר בGoT, זאת סתם מיסקונספציה.

GoT לא אמור להיות משחק של פס היצור של יוביסופט, הוא אמור להיות חד קרן של סוני. אחרי 7+ שנים של עבודה (מן הסתם לא כל הסטודיו עבד עליו 7 שנים) יצא להם פשוט עוד משחק AC. באותה מסגרת זמן CDPR עשו את הוויצ׳ר 3 וסייברפאנק ונוטדוג עשו את U4 ו-TLOU2, כלומר מבחינתי מה שסאקרפאנצ׳ עשו פה מתוייג כ״בסדר״, נוטידוג הם כבר לעולם לא יהיו.


לא יודע מה GOT אמור להיות אבל אני הגבתי להשוואה ליוביסופט שאתה ערכת לגבי ההספק. הם סטודיו בסדר גודל שהרבה יותר דומה לסוני בנד (שגם להם לקח הרבה זמן להכין משחק עולם פתוח) מאשר לנוטי דוג שיש להם היום בערך פי 3 יותר עובדים, אז להשוות אותם למפעל של יוביסופט? אפילו רק לצוות AC אחד זאת השוואה לא הגיונית ולא רלוונטית, גם אם מה שאתה אומר על אאוטסורסינג מדוייק לחלוטין ואני מתעלם מעשרות של סטודיואים תומכים. הרי אם רק בסטודיו בת של יוביסופט בקוויבק יש יותר מ 500 אנשים שעובדים על משחקי AC מהסוג שמחליף סקין, למה זה נראה לך מופרך שבסטודיו הראשי במונטריאול יש 800-1000 אנשים שעובדים על הפרנצ'ייז הכי גדול שלהם וממציאים או מחדשים את הנוסחא? מדובר בסדרה הכי גדולה וחשובה שלהם. והסתכלתי על הזמן כתוביות ביונטי ואורג'ין לעומת second son ופי 7 נשמע די הגיוני האמת..

בקשר לסאקר פאנץ', אחרי שהם סיימו לעבוד על last light הם עדיין היו בתהליך של לחפש את הרעיון/פיטצ' הנכון לפי הבמאי שלהם, אז לא הגיוני שהם התחילו לעבוד עליו שנתיים לפני כן, סביר להניח שהם רק התחילו פרוטוטייפינג ב 2015 עד שננעלו על משהו ובדצמבר 2015 נאמר שהם בשלבים מוקדמים של פיתוח משחק חדש, אבל גם במסגרת ההנחה שלך שהם התחילו לעבוד עליו יום אחרי second son באיזה היקף שלא יהיה זה עדיין לא 7+ שנים של עבודה, הוספת להם שנה על לא עוול בכפם.

אבל זה בדיוק הקטע, ב-AC יופיע לך בכתוביות כל עובד ועובד של נניח סטודיו בייג׳ינג בזמן שב-GoT יופיע לך ״תודה לסטודיו עבדים כלשהו בסין״ שסוני שלמו לו על outsourcing. הם עושים את אותה עבודה אבל באחד מדובר ב-100 אנשים שסוני שוכרת חיצונית לעומת יובי שהם ממש עובדים פנימיים שלהם כי יובי הם מפעל אז יותר משתלם להם להחזיק את ה-sweatshops פנימית :)

אני לא הולך לחטט לסאקרפאנץ׳ כמה אנשים ישבו על הפרוטוטייפ ומתי וכנ״ל על יובי כי המידע לא ממש זמין, אבל אני יודע שסאקרפאנץ׳ קבלו את כל הזמן והכסף בעולם ומה שיצא להם זאת וריאציה של משחק (כמעט) שנתי וגנרי למדי. זאת הייתה ההזדמנות הגדולה שלהם והם לא הצליחו לפרוץ בה. זה לא שאני מנסה לרדת על סאקרפאנץ׳, אבל הם יותר קרובים כרגע לרוב המפתחות ה״בסדר״ בתעשיה מאשר לנוטידוג.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי idan » 16 יולי 2020, 00:59

לנחש מה יהיה בקרדיטים של משחקים שעדיין לא יצאו זה מעבר ליכולות שלי.. אבל עזוב, גם אם אני לא קונה את זה כבר נתתי לך את זה בהודעה הקודמת לצורך הויכוח כי זה לא באמת משנה את העובדה שהפערים בצוותי בסיס הם עדיין עצומים ולכן זה לא ממש קריטי לנקודה. והנקודה, זאת שהתייחסתי אליה לפחות, לא קשורה לאיכות של משחק שעדיין לא שיחקתי בו או לאיזה השוואה שאתה עורך בין סאקר פאנץ' לנוטי דוג. אני לא דיברתי על אף אחד מהדברים האלה, דיברתי רק על ההשוואה הלא סימטרית שעשית בהקשר של תפוקה, כל השאר לא רלוונטי לשיחה, בנינו לפחות.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 16 יולי 2020, 01:40

Klayman כתב:סטיק - יש מצב טוב שאת ההשפעות ראיתי בהרבה מקומות, פשוט לא שמעתי עליו אף פעם. בורות שלי? יכול להיות, אבל קשה לי להאמין שזה כזה household name כמו שמציירים אותו,שאיכשהו עבר לידי לחלוטין כל השנים האלה. לא שאני מתיימר להיות איזה מבין גדול, אבל שמות אני זוכר טוב, ואת שלו מעולם לא שמעתי.

גלאס אחי, לא פקפקתי בך לרגע! נשבע. זה היה יותר עקיצה כללית ליקום. ראיתי שהדבר בוער בעצמותיך ולא חשבתי שאתה מחרטט. סתם מצחיק אותי כל המבקרים שהם מומחים בהכל. בקורוסאווה, בארכיטקטורה ברוטליסטית ובמה לא. :)


חחח אין בעיה אח יקר סתם תהיתי אם זה אלי בגלל שאני התחלתי פה את החפירה על קורוסוואה :lol:

בטוח יש מבקרים שהם לא באמת מומחים גדולים וסתם מחפשים בכוח על מה להתלונן אבל בטוח אחוז מסוים מהם באמת אוהבים את קורוסוואה ובגלל זה מבקרים עליו.

יש לפחות מבקר אחד איכותי שאני בטוח שבאמת מבין בו.

עכשיו אם אנחנו מדברים כבר על ארכיטקטורה ברוטליסטית (מה זה בכלל?)

אז באמת כבר מתחיל להיות מוזר שכל אחד מהמבקרים נהיה מומחה גדול או במילים אחרות באמת שככל שהנושא נישיתי ואזוטרי קשה להאמין שכולם מכירים אותו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38350
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2020, 01:58

idan כתב:לנחש מה יהיה בקרדיטים של משחקים שעדיין לא יצאו זה מעבר ליכולות שלי.. אבל עזוב, גם אם אני לא קונה את זה כבר נתתי לך את זה בהודעה הקודמת לצורך הויכוח כי זה לא באמת משנה את העובדה שהפערים בצוותי בסיס הם עדיין עצומים ולכן זה לא ממש קריטי לנקודה. והנקודה, זאת שהתייחסתי אליה לפחות, לא קשורה לאיכות של משחק שעדיין לא שיחקתי בו או לאיזה השוואה שאתה עורך בין סאקר פאנץ' לנוטי דוג. אני לא דיברתי על אף אחד מהדברים האלה, דיברתי רק על ההשוואה הלא סימטרית שעשית בהקשר של תפוקה, כל השאר לא רלוונטי לשיחה, בנינו לפחות.

ואני לא חושב שזה נכון, דווקא לסאקרפאנצ' יש יתרונות ענקיים על גבי יוביסופט במשחק סטייל AC בגלל המבנה המפעלי של יוביסופט. אולי ליוביסופט יש יותר משאבים ליצור נניח עולם גדול יותר, אבל לסאקרפאנצ' יש יכולת ליצור עולם הרבה יותר איכותי ורלוונטי למשחק עצמו מאשר יוביסופט שבונים את משחקי AC כסוג של שעטנז שלבמאי של המשחק בקושי יש שליטה עליו. מצד אחד יש לך חברה שעובדת כמו מפעל והצוותים שלה מקיאים תוכן אחד על השני כמעט ללא תאום ומצב שני יש לך חברה שאמורה לעבוד בהרמוניה ובתיאום כך שכל חלק וחלק במשחק מחמאי לשאר החלקים. לא הייתי בא בתלונה לסאקר פאנצ' אם הם היו בונים למשל עולם קטן יותר (האמת שאין לי מושג אם העולם שלהם בכלל גדול או קטן) כי שם ליוביסופט יש יתרון גדול עליהם. אבל לסאקרפאנצ' אמור להיות היתרון של משחק/עולם שהוא authored ונראה שהם לא הצליחו למנף את זה ליותר מאשר "עוד משחק AC".

בסופו של יום סאקרפאנצ' קבלו זמן אינסופי לפתח משחק והם לא באמת הצליחו להעלות "לרמה הבאה".

Klayman כתב:ואללה כנראה שאני היחיד שמרגיש בנוח להגיד שלא שמע על קורוסאווה בחיים שלו לפני ה pr של המשחק הזה... :).

זה קצת כמו שכשקונטרול יצא, כל המבקרים והשחקנים הפכו למומחים לנושא ברוטליזם בארכיטקטורה.

השם מפורסם ומוכר, אבל אני בטוח ש-99% מהמבקרים היו צריכים לשבת ולקרא על קורוסאווה או לצפות בסרט או שניים שלו לפני שהם העמידו פנים שהם יודעים על קורוסאווה יותר מאשר לשמוע עליו ולדעת שהוא עשה כמה סרטי סמוראים בשחור לבן :)

כלומר, הנה fun fact, המשחקים של צוות נינג'ה, ניהו 1 ו-2, מבוססים על תסריט לא גמור של קורוסאווה. כמה ביקורות דברו על זה? אני לא זוכר שזה עלה בכלל. כל המבקרים האלה שמברברים על קורוסאווה אפילו לא זיהו את השם שלו כשהוא בטח מופיע בכתוביות בתחילת ניהו 1 ו-2.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים

cron