נושא ההתערבויות הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 14 פברואר 2022, 17:04

Laskin כתב:גלאס - בציטוט הראשון שהבאת טוענים שהוא לא ממציא את הגלגל מחדש, מה שידענו מהחשיפה הראשונה שלו.
הציטוט השני באמת נשמע מאוכזב מאוד
הציטוט השלישי אומר בפירוש שהוא טוב יותר מהקודם, אבל מערכת הקרב שלו וענייני QOL לא התקדמו מספיק מהקודם. זה לא שווה ערך ל"פחות טוב מהמשחק הקודם" ששוב - אם אתה מוצא ביקורת אחת כזו על כל 50 שאומרות ההפך - זו לא הדיעה הרווחת. זה כמו בדיון הקודם שהיה לנו על דיעה רווחת - אתה תמיד תיקח איזו דוגמא מאוד יוצאת דופן ותיצמד אליה, מבלי להבין את המשמעות של דיעה רווחת. הרוב המוחלט אומרים שהמשחק הזה הרבה יותר טוב, מכל בחינה כמעט.
ושוב, אתה טוען משהו שאני לא טוען - שאני אומר שBIGGER = BETTER. ציינתי במפורש את השבחים שהוא מקבל על משימות הצד שלו - החלק שהכי הכי היה צריך שיפור מהמשחק הקודם, זה לא BIGGER, זה פשוט BETTER.


1. אם הוא לא ממציא את הגלגל מחדש. אז זה אותו משחק. אם זה אותו משחק הוא לא יכול להיות שיפור אמיתי על עצמו כי הוא אותו דבר.
2. אם הציטוט השלישי אומר שמערכת הקרב שלו כבר לא תופסת ב2022 אז הוא לא יכול להיות משופר על הקודם, כי משחק המשך צריך להביא את המשחק המקורי שלו לעידן המודרני וכאן יש את התחושה שגרילה קפאו בזמן כאילו אנחנו ב2017.

אין שום עדות נחרצת שהכתיבה השתפרה או שהשתפרו הסייד קווסטים ברמה שהם משדרגים את המשחק רמה. נשאר רק לחכות לצדיקים בUser score של MC. ויש לי תחושה שהצדיקים לא יהיו עדינים עם המשחק :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2022, 17:24

Laskin כתב:אין ספק, ובגלל זה הורייזון נשאר על אותו ציון בערך אבל GoW כנראה ירד טיפה.

ואני יודע, אבל אני גם לא חושב שזה ריאלי לצפות שצוות ימציא את המשחק מחדש כל 5 או אפילו 7 שנים, לי אישית ממש אין בעייה עם עוד איזה 50 שעות חדשות של GoW 2018

לא צריך להפוך את המשחק על הראש כל פעם, אבל כן צריך להציג התקדמות יפה, בטח אם עבר חצי עשור מאז המשחק הקודם. אף אחד לא מצפה ש-GOW יחליף את העור שלו שוב כמו שהוא עשה ב-2018, הם כנראה יכולים להשאר בסט חוקים ש-2018 קבע לפחות עשור אם לא יותר, אבל יש המון לאיפה לקחת את המשחק ולקבל ״עוד מאותו דבר״ זה יהיה מאוד מבאס. ביחוד שעד שהוא יצא תהיה חומרה חדשה בשוק כבר בערך שנתיים שמסוגלת לעשות דברים טוב יותר אקספוננציאלית לעומת 2018.

כלומר, כש-GOW התקדם (לא התהפך על הראש, אבל התקדם) קבלת את GOW 2 ואז את GOW 3. כשהם עשו ״עוד מאותו דבר בדיוק״, כלומר אסנשן, הוא היה נפילה. מן הסתם GOW 2 מול 1 הוא לא מתקרב לקצה הברך של הקפיצה שGOW 2018 עשה, כנ״ל על 3. הם הציגו התקדמות טבעית, קפיצה טכנולוגית, ליטוש הגיימפליי, עלית דרגה באיכות הבוסים והתיסרוט וכו׳. וכן, זה מה שהמשך של GOW צריך להציג ואם הוא לא מציג את זה, אז שיבזבזו את זה על איזה TLL קטן שיוצא לשוק תוך שנה וחצי, לא 4-5 שנים של פיתוח מלא.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2022, 17:29

1. אז אנצ׳רטד 2 שלא המציא כלום מחדש אלא רק שיפר - הוא לא שיפור אמיתי. שיפור =\= שיפור. סבבה, נזכור זאת.
2. זו רק בחינה אחת מתוך סך כל המשחק, זה שמשחק לא משפר את מערכת הקרב שלו (ושוב, דיעה אחת מתוך רבות שסותרות אותה) לא אומר שלא שיפרו הרבה דברים אחרים שמובילים לכך שסך הכל המשחק כן השתפר מאוד על פני קודמו.

״אין שום עדות נחרצת״, מלבד… העדויות הרבות שטוענות שזה כן משדרג אותו רמה, ולכן נתנו לו ציון גבוה למרות שהוא אכן רק עוד מאותו דבר :)

נדב - אני חושב שבמקרה של GoW הדברים היחידים שניתן לצפות להם זה עוד נשק חדש ועוד אוייבים ועוד בוסים, זה כנראה מה שנקבל וזה יכול להספיק כדי להפוך אותו ליצירת מופת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2022, 17:36

Laskin כתב:נדב - אני חושב שבמקרה של GoW הדברים היחידים שניתן לצפות להם זה עוד נשק חדש ועוד אוייבים ועוד בוסים, זה כנראה מה שנקבל וזה יכול להספיק כדי להפוך אותו ליצירת מופת.

אין לי ספק שהוא יהיה אדיר, גם אין לי ספק שהוא יחוויר לעומת מה שכותר GOW בלעדי לפס5 יכל להיות. דברנו על זה כבר רבות, משחק שכזה שבנוי על one shot הוא מוגבל בהמון מובנים באיכות של התסרוט, הscale וכו׳ בגלל ה-HDD. וזה הקטע, לא חפשתי שימציאו את GOW מחדש, חפשתי שיעשו את מה ש-2018 עשה כל כך טוב רק הפעם בלי המשקולות מסביב לצוואר שלהם. כל הויתורים שהם עשו בשביל להצליח לעשות one shot על HDD, כל הבוסים שהם ויתרו עליהם, כל ה-scale שעבר הקטנה וכל אירוע מתוסרט שנמרח ונעשה פחות אפי כי היו צריכים להסתיר טיענות.. כל הדברים האלה יכלו להיות נחלת העבר. אפילו רק עניין המעבר בין העולמות, ברור לך שהסיבה שזה כל כך כבד, איטי ודורש הליכה כבדה בעולם שבין העולמות הן נטו מגבלות של ה-HDD. ועל גבי זה, כנראה שהיינו מקבלים מאסטרפיס טכני, והרי גרפיקה היא חלק מאוד גדול ב-GOW.

בקיצור, אני לא מצפה למהפך של gow 2018, אבל עם מעבר דורי כל כך קיצוני, חבילת הרחבה ל-gow 2018, לא משנה כמה תוכן יהיה בה, זה לא מה שציפיתי. אפילו משהו בסיסי כמו המעבר בין העולמות יכ
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 14 פברואר 2022, 17:42

אני לא חושב שיהיה הבדל קטן יותר בין המשחקים מזה שהיה בין GOW הראשון לשני על הPS2. שם בכלל לא הייתה גרסאת PS3 אז קפיצה טכנית אפילו של קרוס ג'ן אין.

לצד זאת אני אגיד שההבדל בין שני המשחקים האלו הוא די קטן, כמעט רק בסקייל ובגוון והוספת דברים, אבל GOW 2 הוא משחק מצוין שגם התקבל בהתאם אז אני לא חושב שיהיה כאן הבדל.
וכן בדיוק כמו במקרה הזה, בשני הGOW 1 יש שלושה בוסים בלבד, בGOW 2 היו בסביבות ה15. אני מאמין שנראה בדיוק את אותו הטיפול, המון בוסים, עלייה משמעותית בסקייל, עוד גיוון (כל הממלכות יהיו במשחק), וכמובן עוד אויבים, נשקים וקומבואים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 14 פברואר 2022, 17:49

Laskin כתב:1. אז אנצ׳רטד 2 שלא המציא כלום מחדש אלא רק שיפר - הוא לא שיפור אמיתי. שיפור =\= שיפור. סבבה, נזכור זאת.
2. זו רק בחינה אחת מתוך סך כל המשחק, זה שמשחק לא משפר את מערכת הקרב שלו (ושוב, דיעה אחת מתוך רבות שסותרות אותה) לא אומר שלא שיפרו הרבה דברים אחרים שמובילים לכך שסך הכל המשחק כן השתפר מאוד על פני קודמו.

״אין שום עדות נחרצת״, מלבד… העדויות הרבות שטוענות שזה כן משדרג אותו רמה, ולכן נתנו לו ציון גבוה למרות שהוא אכן רק עוד מאותו דבר :)

נדב - אני חושב שבמקרה של GoW הדברים היחידים שניתן לצפות להם זה עוד נשק חדש ועוד אוייבים ועוד בוסים, זה כנראה מה שנקבל וזה יכול להספיק כדי להפוך אותו ליצירת מופת.


Uncharted 2 הוא במקרה שיפור מדהים, אבל גם הוא היה מרוויח המון אם היו מעיפים את דרייק מהחלון. אין טעם לחיות בעבר, תמיד להסתכל קדימה לעתיד סיפורים חדשים.
בוודאי במקרה של הוריזן 2 שהדמות נראת סובלת מפיגור שכלי ופשוט פוגעת בכייף של המשחק. :)

אם הם רק היו הופכים את כל המשחק המחורבן הזה ב180 מעלות ומביאים לי קצת אקדחים ונשקים חמים אמיתים וגיבור שאשכרה יכול להיות לי איכפת ממנו הכל היה אחרת, אבל הם שמרנים, שכל כך מפחדים לחדש ולעניין.

אני לא מבין לאסקין למה אתה חושב שיש פה שיפור, כל המבקרים מסכימים שאתה יכול להתעלם מהחולשות של המכונות בקרבות, כל המבקרים מסכימים שהקרבות מרגישים אותו דבר.... מי שאהב טוב לו מי ששנא רע לו :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2022, 18:00

Stick כתב:אני לא חושב שיהיה הבדל קטן יותר בין המשחקים מזה שהיה בין GOW הראשון לשני על הPS2. שם בכלל לא הייתה גרסאת PS3 אז קפיצה טכנית אפילו של קרוס ג'ן אין.

לצד זאת אני אגיד שההבדל בין שני המשחקים האלו הוא די קטן, כמעט רק בסקייל ובגוון והוספת דברים, אבל GOW 2 הוא משחק מצוין שגם התקבל בהתאם אז אני לא חושב שיהיה כאן הבדל.
וכן בדיוק כמו במקרה הזה, בשני הGOW 1 יש שלושה בוסים בלבד, בGOW 2 היו בסביבות ה15. אני מאמין שנראה בדיוק את אותו הטיפול, המון בוסים, עלייה משמעותית בסקייל, עוד גיוון (כל הממלכות יהיו במשחק), וכמובן עוד אויבים, נשקים וקומבואים.

לדעתי יש קפיצה די מסיבית בין GOW 1 ו-2 מכל בחינה אפשרית, ביחוד כי אף אחד בסוני לא ידע איזו איכות תצא להם מ-GOW והמשחק השני נכנס לפיתוח עם כל הרוח הגבית האפשרית. כלומר, הסצנת פתיחה עם הקולוסוס הייתה משהו שבחיים שלך לא ראית, היא הגדירה את הסדרה, זה היה scale אחר לגמרי ממה שהכרנו. אבל זאת לא הנקודה שלי ואני לא רוצה להסית את הדיון לעוד דיון צד אז אפשר פשוט להתרכז ב-GOW 3 ולשכוח מהדוגמה של 2 :)

בנוגע ל-scale, אני לא יודע מה הם יעשו לגביו, אבל אני רק יותר שכל מה שהם יצליחו איכשהו לסחוט מ-HDD, הם יוכלו לרסק עם SSD אז זה סתם עושה אותי עצוב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 14 פברואר 2022, 18:11

Stick כתב:לא שיש באמת איזה מדד כדי לקבוע אילו פרמטרים שווים איזה ציון במשחק, אבל ברמה העקרונית אני חושב שאתם מה זה מגזימים.
אתם קצת משליכים סיקוול ספרותי או קולנועי על סיקוול משחקי, בעיניי. במדיומים שעושים בגדול רק דבר אחד - סיפור (אם כי כמובן בהמון צורות שונות, לא נכנס לזה), מן הסתם לבקש שהסיקוול לא יעשה את אותו הדבר כמו הקודם זו דרישת סף.

במשחקים? ממש לא. זה הרי לא שאתם נותנים נקודות למשחק רק על חדשנות, נכון? כי אם כן אז כמה משחקים באמת חדשנים יש כבר בכל דור שלם?
אז מה הקטע הזה של סיקוול שלא ממציא את עצמו מחדש אלא רק משפר על מה שהיה קיים? הרי זה לא שהמשחק המקורי המציא משהו, הוא לקח המון אלמנטים שהיו קיימים במשחק אחר, אז זה שווה נקודות בפעם הראשונה שכל צוות עושה משהו שכבר היה קיים אבל לא שווה נקודות בפעם השנייה שאותו צוות עושה את זה (בתקווה טוב יותר)?
מה, להתחיל לתת דוגמאות? אנצ'רטד 2, מאס אפקט 2, דיאבלו 2, CK 2, ארקהאם סיטי, DMC 2 סליחה 3, GOW 2 ו... כן נו אתם מכירים את המשחקים.

דוגמאות כמו ביושוק אינפינט זה לא סיקוול. כלומר זה כנראה כן בהגדרה היבשה, אבל זה משחק בפני עצמו באותה המידה בדיוק. ואגב, סיקוול לחלוטין יכול ליפול כי הוא דומה מדי לקודמו, אבל זו בעיקר שאלה של איפה נכנסו השיפורים וכמה להכל יש תחושה של לחזור על עצמך תוך כדי משחק.
סך הכל משחק יכול ליפול כי הוא דומה מדי לעצמו בפני עצמו, כלומר הוא חוזר על עצמו, אין לזה שום קשר לכן סיקוול או לא סיקוול.

אני לא מאמין שאיכשהו אני בסוף בצד שמגן על הורייזן :).
המשחק הזה לא בשבילי, אבל מה שהוא זה בדיוק מה שציפינו שהוא יהיה. והציונים שלו הם מה שציפינו שהם יהיו.
אם היה פה משהו באמת מיוחד, אם הוא היה מקבל את הציונים של GOW, הביקורות היו נראות אחרת.
סך הכל? אין הפתעה לטובה או לרעה, ותכלס כל פיסת מידע על המשחק הזה מהחשיפה הראשונה ועד הביקורות הללו הלכו בדיוק בכיוון הזה.


ואני לא מאמין שאני איכשהו בצד שמגן על ביושוק אינפיניט, אבל לטעמי בדיוק ככה עושים המשך. :) (כלומר הכוונה שלהם לפחות היתה במקום הנכון)
ובנוסף לזה הם לא עשו שום דבר בהוריזן 2 יותר טוב מהמשחק הראשון. עדיין אותו שיעמום עם החץ וקשת עדיין אותו סיפור מעורר פיהוק... ואפילו עם פחות עניין כי אין לך יותר
את המסתורין שהיה לך לפחות במשחק הראשון.

אתה לא חייב להביא גיימיק גיימפלי חדש שיבדיל את המשחק המשך מהראשון זה ברור (אבל אם החומרה מאפשרת לך? לך על זה! זה רצוי)
אבל אתה צריך לקחת את הספרה 2 הכי רחוק שאפשר.

תסתכל למשל על GTA5 מול GTA4 אותו פאקינג דור, ושדרוג חסר תקדים גם באיכות המשימות, גם בקונספט בהכל, ככה עושים את זה.

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 14 פברואר 2022, 18:19

יש עשרות ואולי גם מאות דוגמאות מלבד אנצ׳רטד, של המשכים שלא חידשו אלא רק שיפרו משמעותית יותר או פיות אספקטים קיימים וזה הוביל למשחקים טובים יותר. ואתה יודע את זה אז די :)

וכן, הציפייה שלי מGoW2 2022 היא אותה ציפייה שהייתה לי מGoW 2 המקורי - עוד מאותו דבר אבל הרבה יותר אפי, רק שהפעם יש להם חתיכת מאסטרפיס מכל בחינה להתעלות עליו. אבל הבסיס כל כל, כל כך טוב (!) ואם הם הבינו את מעט החולשות של המשחק הקודם ויתקנו את רובן - יש מצב טוב שיצליחו.

גלאס - יש דוגמאות של המשכים טובים בהרבה, נכון… אז? אף אחד לא טוען פה שהורייזון 2 הוא פי מליון יותר טוב מהראשון, כמו GTA5 לעומת 4. טוענים שהוא טוב יותר, מבחינות מסויימות יותר ואחרות פחות, וכל אחד בהתאם למה שהיה חסר לו יחשיב אם זה הרבה יותר טוב או קצת יותר טוב. אבל מעטים יוכלו לטעון ברצינות שהוא פחות טוב, אם הוא אכן שיפור. זה הכל. הלאה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2022, 18:22

Laskin כתב:וכן, הציפייה שלי מGoW2 2022 היא אותה ציפייה שהייתה לי מGoW 2 המקורי - עוד מאותו דבר אבל הרבה יותר אפי, רק שהפעם יש להם חתיכת מאסטרפיס מכל בחינה להתעלות עליו. אבל הבסיס כל כל, כל כך טוב (!) ואם הם הבינו את מעט החולשות של המשחק הקודם ויתקנו את רובן - יש מצב טוב שיצליחו.

זאת גם הייתה הציפיה שלי, רק בנוסף שיתעלו על המגבלות הטכניות שהגבילו את המשחק מ-2018 ובמקביל יעשו משחק שיגרום לעיניים שלי לדמם. לצערי זה לא יקרה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 פברואר 2022, 18:35

בסכ״ה אני חושב שהמשחק מעט אכזב, זאת אומרת אם ב 2017 היו אומרים לנו שהורייזון 2 יצא ב 22 על הפס5 היינו כולנו מהמרים על ה 9 פלוס ובסוף הם כשלו בזה. בכלל, גם בלי קשר כולם דיברו בזמנו שההמשך יביא כבר את הקפיצה וישים את גרילה סוף סוף בשורה הראשונה של המפתחות של סוני וגם בזה הם כשלו.

עכשיו נשאר איכשהו לקוות שהמכירות יהיו מאכזבות באופן יחסי ואני אהיה מרוצה. כן אני בעמדה של להיות שמח לאידה של סוני, וכן מהסיבה הפשוטה שב 2022 הם מספקים לי משחק שבעיקר שובר שיאים טכניים על חומרה בת עשור עוד מעט במקום לשבור שיאים על החומרה של הדור החדש והם כנראה מתכוונים להמשיך לעשות את זה גם בשנה הבאה עם GOW2. מגיע להם שיחטפו על זה וכן אני ילד קטן :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2022, 18:38

bling כתב:בסכ״ה אני חושב שהמשחק מעט אכזב, זאת אומרת אם ב 2017 היו אומרים לנו שהורייזון 2 יצא ב 22 על הפס5 היינו כולנו מהמרים על ה 9 פלוס ובסוף הם כשלו בזה. בכלל, גם בלי קשר כולם דיברו בזמנו שההמשך יביא כבר את הקפיצה וישים את גרילה סוף סוף בשורה הראשונה של המפתחות של סוני וגם בזה הם כשלו.

עכשיו נשאר איכשהו לקוות שהמכירות יהיו מאכזבות באופן יחסי ואני אהיה מרוצה. כן אני בעמדה של להיות שמח לאידה של סוני, וכן מהסיבה הפשוטה שב 2022 הם מספקים לי משחק שבעיקר שובר שיאים טכניים על חומרה בת עשור עוד מעט במקום לשבור שיאים על החומרה של הדור החדש והם כנראה מתכוונים להמשיך לעשות את זה גם בשנה הבאה עם GOW2. מגיע להם שיחטפו על זה וכן אני ילד קטן :)

אני לא חושב שזה ילד קטן, זה רצון שהצרכן יעניש אותם על bad practice. ככה השוק החופשי עובד, חברה עושה דברים אנטי צרכניים והצרכנים מענישים אותם בכיס.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 14 פברואר 2022, 18:40

אומרים כבר שנים על כל משחק של גרילה או אינסומניאק שהנה, זה המשחק שיכול סוף סוף להעלות אותם לליגה של הגדולים... כן, לדעתי לפני שזה יקרה באמת אנחנו נזכה להוסיף גם את סאקר פאנץ' לדיון ה"הנה זה קורה... לא".

גלאס, אם כל הסיקוולים היו כמו ביושוק אינפינט אז לא היו בשוק המון מהמשחקים הטובים ביותר בהיסטוריה של המדיום. יש ערך להמשך כמו ביושוק אינפינט, אבל אפילו אתה לא מאמין שזה או זה או כלום.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 14 פברואר 2022, 19:02

מה זאת אומרת סאקר פאנץ לא בליגה של הגדולים? הם עלו לליגה של הגדולים עם GOT כופרים! כל יפן ישבו לבכות עם המשחק הזה. כל מי שחזה 83 לGOT טעה.
(כולל אני) המשחק הוא 88 והוא ראוי לזה הרבה יותר מהוריזן 2 מזל שהמצב תוקן עם גרסת הבמאי.

בלינג אני איתך אחי, שימכור כמו זבל הוריזן :)

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 פברואר 2022, 00:02

טוב, יש 111 ביקורות בOC, והוא יושב על 89,אבל אני כן חושב שאחרי היציאה שלו הוא יקבל עוד איזה 30 ביקורות שיזיזו את הממוצע בנקודה או אפילו שתיים, אז השאלה היא מה הפרוצדורה לערעורים?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2022, 00:05

Laskin כתב:טוב, יש 111 ביקורות בOC, והוא יושב על 89,אבל אני כן חושב שאחרי היציאה שלו הוא יקבל עוד איזה 30 ביקורות שיזיזו את הממוצע בנקודה או אפילו שתיים, אז השאלה היא מה הפרוצדורה לערעורים?

ההתערבות היא על MC, לא OC, ושם יש רק 100 ביקורות כרגע.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 15 פברואר 2022, 01:18

איפה אני יכול להתבכיין שMC דפקו לי את ההימור כי אני מזרחי?. איזה שייט הממוצע הזה.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4132
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 15 פברואר 2022, 17:25

DrKeo כתב:
Laskin כתב:טוב, יש 111 ביקורות בOC, והוא יושב על 89,אבל אני כן חושב שאחרי היציאה שלו הוא יקבל עוד איזה 30 ביקורות שיזיזו את הממוצע בנקודה או אפילו שתיים, אז השאלה היא מה הפרוצדורה לערעורים?

ההתערבות היא על MC, לא OC, ושם יש רק 100 ביקורות כרגע.

מה מקבל הזוכה? כבר סיפרתי לאישתי שניצחתי ושצריך לבדוק שהדרכון בתוקף לקראת ההכרזה על הפרס.
תמונה

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 16 פברואר 2022, 22:09

InterAl כתב:כן, כי רק להוסיף בשביל להוסיף זה נחשב ״להיות טוב״.

כן, כי לעשות עוד מאותו הדבר ולנוח על זרי הדפנה שווה שבחים שכאלה.
מאז יציאתו, TLOU2 הפך ל textbook example למשחק המשך שנח על זרי הדפנה במובן הכי שלילי שיש. יותר מכך, הוא קבע סף חדש לדבר הזה.

לא זכור לי אף משחק המשך AAA שמבחינה מכנית שואף כזה נמוך, מנסה כזה קצת, דוחף כזה חלש כמו מה ש TLOU2 עושה. על אחת כמה וכמה לנוכח אורך הפיתוח שלו.
למען האמת, המשחק הזה הוא על גבול המעליב מהבחינה הזו.

תראו את לאסקין מצפה מהורייזון 2 להציג 'מספר אוייבים חדשים'. איפה הייתה הציפייה הזו מ TLO2 שהגדיל לעשות ולהוסיף אוייב וחצי בלבד כאשר יש לו כר פוריה בלתי נגמרת לסוגי אוייבים תודות לזומבים?
הורייזון 2 עושה יותר על פני קודמו מאשר TLOU2 אך עדיין הוא מקבל מבט עקום של 'עוד מאותו דבר', אבל TLOU2, השיא של הגישה הזו, מקבל עיניים מזוגגות.

ויותר חשוב: 2 תוספות/שינויים עיקריים ב 2TLOU הם עובדתית כישלון עיצובי. כל אדם עם יכולת ביקורת וניתוח וידע במשחקים ובסדרה הזו צריך לעשות מהדבר הזה מטעמים.

אחד העקרונות החשובים של הסדרה הוא המיעוט במשאבים לרשות השחקן. המתח הקבוע במשחק הוא ה risk-reward של כמה אני מוכן להסתכן בחקירת הסביבה כדי למצוא משאבים. כמה בריאות ותחמושת אני אאבד כדי למצוא אותם?

והנה ב TLOU2 יש לנו כספות שמכילות את המשאבים האלה. את הקודים לכספות מוצאים בהסתכנות בחקירת העולם. אבל, הנה באים המעצבים של נוטי דוג, ומה עושים?
מאפשרים את פתיחת הכספות בלי שום מאמץ ובניחותא. פשוט תעבור מספר-מספר עד שאתה שומע קליק. לא צריך להסתכן ולחפש את הקודים. המוטיבציה העיקרית לחקור את הסביבה מחוסלת. ברגע שאתה רואה כספת - אתה יודע שקיבלת מתנה חינם. באותה מידה זה יכול להיות ארגז שמרסקים. היו מקרים שמצאתי את הפתק עם הקוד דקות אחרי שכבר פתחתי את הכספת, כי למה שלא תפתח את הכספת ברגע שאתה רואה אותה?

היישום הנ"ל הזה הוא כישלון עיצובי ממדרגה ראשונה. השתנה בקשת על אחד מעמודי התווך של הסדרה. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. יישום שמצופה ממפתח מתחיל לא מ'ענקי התעשייה'. חובבנות לשמה שמטילה ספק אם האנשים שם ב ND באמת מבינים את המאטרייה.

אז אחד הדברים המרכזיים שההמשך מוסיף הוא כישלון עיצובי חרוץ? איך לעזאזל ה'עיתונאים' החליקו את זה? כי סוני. כי ND. וכי רובם חסרי יכולת ניתוח. זה לשמוע להקה מזייפת ושוכחת את המילים ולהגיד שזו ההופעה הכי טובה שלהם אי פעם.

תוספת גדולה שנייה של TLOU2: מספר עצי שדרוגים. גם פה מדובר בכישלון עיצובי שכן ND נופלים באותה מלכודת שכל כך הרבה נופלים בהם של bloat ובנאליות בשדרוגים.
אבל הכי חשוב: איך מעצב משחק יכול להסתכל על 3 עצי שדרוג ולהחליט לא לתת שום גמישות בבחירת השדרוגים? חייבים לשדרג אחד-אחד ובאותו סדר יחיד וקבוע.
TLOU2 זה לא משחק שעוצר התקדמות שלך בגלל שאין לך יכולת מסויימת אז אין מטרה בלהבטיח שלכל השחקנים יש שדרוג מסויים בנקודת זמן מסויימת.

הזדמנות פז לתת חופש ביטוי לשחקן במשחק לינארי? זורקים לפח. למידה מפספוסים של מפתחות אחרות? כלום. הליכה לאחור מהשדרוגים לפי בחירת השחקן במשחק הראשון? אכן.
עוד כישלון עיצובי שעבר לעיתונאים מעל הראש.

אפשר להמשיך ולדבר על היבט הפאזלים בהמשך שהלך לאחור מהמשחק הראשון גם כן.

הפואנטה: מבחינה מכאנית TLOU2 לא מנסה ולא שואף לדחוף קדימה. (לא, לעשות prone בדשא גבוה זה לא קונספט ראוי לשבח). מבחינת אוייבים או נשקים חדשים/התנהגויות נשקים חדשים הוא מוסיף כמות שמביכה חבילת הרחבה סטנדרטית. שני אלמנטים מרכזיים בהמשך הם כישלון עיצובי גמור. הוא עושה גם דברים טובים ורמת המהוקצעות בשמיים. אבל זה לא מבטל את החולשות, הכשלים, מיעוט ההתקדמות והשכלול מהמשחק הקודם, משך פיתוח לעומת גודל ההתקדמות..

ואז רואים את הציונים של TLOU2 קיבל, ורואים את השיח סביב הורייזון 2 ומבינים: יש מבקרים חסרי יכולות. יש bias לסוני. נוטי דוג מקבלת pass מכולם במאמץ לגרום לנו לקנות את זה שהם אולפן מהשורה הראשונה. הם לא. TLOU2 הוכיח שהם עדיין בשורה השנייה.

במידה אירונית, אין משהו שמסמל יותר את המצב מאשר שם המשחק. זה לא TLOU2. זה חלק 2. וזה כל כך נכון. המשחק מקביל לטרילוגיית סרטים שצולמה כולה במכה אחת אבל משוחררת לאקרנים במרווח של שנים.
הרימייק ש TLOU1 מקבל רק ימחיש שמדובר ב'חבילה שלמה' יותר טובה ומגוונת מההמשך, יותר מרשימה ועם פחות נקודות תורפה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 פברואר 2022, 23:21

אין לי שמץ על מה אתה מדבר קאז, יש בין TLOU2 לראשון הפרש ענקי בכמעט כל תחום. אתה בערך האדם היחיד שראיתי שמתלונן על זה. יש כל כך הרבה תלונות על TLOU2, אבל זה שהוא בקושי משדרג את המשחק הקודם? לא ממש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3692
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 17 פברואר 2022, 01:02

לגבי הכספות, בכלל לא ידעתי שאפשר לעשות להן ברוט פורס בקלות. קראתי את זה עכשיו, אז זה בכלל לא הפריע לי בזמן המשחק. היו כספות שלא פתחתי. אני לא חושב שמדובר בחיסרון בהכרח, אתה יכול לראות אותן כפאזלים אופציונליים. ומאחר ואלה פאזלים די מעצבנים, אז דווקא טוב שנתנו אפשרות לדלג עליהם.

לגבי המכניקות - הוסיפו... חבל, prone, melee dodge, ליטשו כל מכניקה מהמקורי לרמה שהיא בטופ של התעשייה. הוסיפו לפחות 5 סוגי אויבים חדשים. הבעיה שאתה סופר ומתעדף כמות על פני איכות. זכותך, אבל מי שמעריך איכות מעדיף את ההיפך.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 17 פברואר 2022, 09:23

אני קצת מבין את נקודת המבט של קאז לגבי הכספות, כי אם נוטי דוג עושים לי חיים קלים עם הכספות ויש טריק לפתוח אותן למה שאני לא אשתמש בטריק הזה? זו העבודה שלהם לא לעשות לי חיים קלים.

אבל קאז בחייאת אחי, איך אפשר לקחת כשל עיצובי יחיד ולפסול עליו משחק שלם אתה בועט, בשידרוג הגרפי חסר התקדים, בליטוש של הגיימפלי שברור אפילו למי שלא שיחק.
לא יכולת להריץ את TLOU2 בחלומות הכי פרועים שלך על הפס3. את הוריזן 2 אתה יכול להריץ על הפס4 הבסיסי ב1080P איך אתה בכלל יכול להגיד שהוריזן קפיצה אמיתית לעומת TLOU2?

ותסתכל על זה מIGN צרפת על הוריזן 2.
Forbidden West is Zero Dawn 1.5, so anyone who enjoyed the first one will love this one. If Zero Dawn hadn't convinced you, there's something to fall in love with now, but know that the recipe is roughly equivalent.

כולם חושבים על הוריזן 2 שהוא בעצם 1.5 חוץ ממך וכמה פאנטים של המשחק הקודם.

Laskin
Elder
הודעות: 21716
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 פברואר 2022, 10:15

אני לא יודע כמה זה חיים קלים, אבל הכספות זה חידה, כמו בביושוק, ואפשר שם לעשות hack ופה אתה עושה את זה רק שהשמיעה שלך היא הhack… אני זוכר שאני גיליתי את זה באופן לגמרי טבעי, אני לא מצאתי את הרמז בכספת אחת ופשוט החלטתי לשחק עם זה, ופתאום שמעתי קליק משונה והחלטתי לנסות לראות אם זה משנה משהו, ולהפתעתי זה באמת הצליח, הרגשתי שאני באמת ״פרצתי״ אותה וגיליתי משהו שאף אחד לא גילה :)
בכל אופן זו תלונה מאוד משונה על משחק, הכיף הוא למצוא את הרמזים ולחקור את העולם, אבל מי שלא רוצה או סתם נתקע - עדיין לא יפספס, אם יתאמץ טיפה בדרך שונה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 17 פברואר 2022, 17:08

DrKeo כתב:אין לי שמץ על מה אתה מדבר קאז, יש בין TLOU2 לראשון הפרש ענקי בכמעט כל תחום. אתה בערך האדם היחיד שראיתי שמתלונן על זה. יש כל כך הרבה תלונות על TLOU2, אבל זה שהוא בקושי משדרג את המשחק הקודם? לא ממש.


מאיזו בחינה הפרש ענקי? מאותה בחינה מצופה של שיפורים אחרי פיתוח של 7 שנים, ניסיון עם הנוסחה, הצטברות יישומים של משחקים אחר מאז וכוח של דור חדש שאפשר לרתום?

יש 'כל כך הרבה תלונות' על TLOU2? אז מה זה אומר על הממוצע ביקורות שלו?

InterAl כתב:לגבי הכספות, בכלל לא ידעתי שאפשר לעשות להן ברוט פורס בקלות. קראתי את זה עכשיו, אז זה בכלל לא הפריע לי בזמן המשחק. היו כספות שלא פתחתי. אני לא חושב שמדובר בחיסרון בהכרח, אתה יכול לראות אותן כפאזלים אופציונליים. ומאחר ואלה פאזלים די מעצבנים, אז דווקא טוב שנתנו אפשרות לדלג עליהם.

לגבי המכניקות - הוסיפו... חבל, prone, melee dodge, ליטשו כל מכניקה מהמקורי לרמה שהיא בטופ של התעשייה. הוסיפו לפחות 5 סוגי אויבים חדשים. הבעיה שאתה סופר ומתעדף כמות על פני איכות. זכותך, אבל מי שמעריך איכות מעדיף את ההיפך.


לא ידעת? כמעט בוודאות המשחק מדריך אותך שיש את האפשרות הזו. זה לא ברוט פרוס. זה by design. זה בוודאי חיסרון כי הבחירה המטומטמת של המפתחים מנסרת את הענף שעליו הסדרה הזו יושבת.
על כל דבר שלא מתאים לך אתה יכול להגיד אופציונלי. העובדה היא שהמשחק מושתת על מיעוט במשאבים. העובדה היא שיש עשרות משחקים שמעודדים חקירת עולם ע"י תגמולים שכאלה. תוכן הכספות ב TLOU2 נועד כתגמול למי שמסתכן לחקור את הסביבות כדי למצוא את הקוד בשבילם. הכספות לא נועדו כמתנה של 'הנה משאבים חינם'.
מדובר באיזון risk-reward הידוע לכולם.

אם הם רצו לתת משאבים חינם - אין טעם לכספת נעולה. אם הם רוצים לתגמל חקירת עולם ולתגמל לקיחת סיכון - אין טעם ביכולת הקלה, הפשוטה והמהירה לפתוח את הכספות.

אי אפשר לקחת עקרונות והחלטות עיצוב מנוגדות וסותרות ולטאטא אותם מתחת לשטיח.
מדובר בכשל עיצובי שכל שחקן ממוצע יכול להצביע עליו - אז באיזה אור זה שם את מעצבי המשחק של ND שאחד השינויים והתוספות שלהם במשחק ההמשך חותר תחת עמוד תווך של המשחק והזיכיון?

אולי תגיד שגם ב TLOU1 זה בסדר גמור אם את הדלתות הנעולות שדורשות shank אפשר היה לפתוח בלי להקריב shank?

--

הוסיפו מכניקות שקיימות במשחקים אחרים בהצלחה. על זה לא צריך לקבל שבחים של המשחק הכי טוב אבר. להוסיף prone והתגנבות בדשא גבוה זה משהו שכל משחק עם דשא גבוה נותן. גם התחמקות. או יכולת קפיצה. או אנימציה כדי לעבור בחור בקיר. הכל נופל לאותה קטגוריה של שיפורים ושפצורים שסביר לצפות שמשחק המשך אחרי 7 שנים (ואחרי התבוננות במשחקים אחרים) יעשה. על זה לא גומרים את ההלל.

בהתחלה יש תחושה שהחבל הולך להיות כלי לאורך כל המשחק. אבל שוכחים ממנו מהר. וזה פשוט משהו מדי פעם שמשתמשים לו כדי להגיע לחדר חסום או משהו כזה.
בסולמות במשחק הראשון יש שימוש יותר מתמשך בקטעי פאזלים וחקירה. במקום שההמשך ירחיב על האלמנט הזה הוא לוקח צעד לאחור. אבל מה, החבל נראה אחלה והמאמץ על האנימציה והפיזיקה גדול. זה בדיוק העניין. מחכים 7 שנים בשביל המשך בשביל ליטוש ומהוקצעות של מה שהיה קיים. זה בדיחה.

לפחות 5 סוגי אוייבים חדשים? אולי אני טועה, אבל בספירה שלי יש את הכלבים, הזומבי החדש שהוא דמוי-בומר וזהו. אלא אם אתה סופר את קרב הבוס עם מוטציית זומבי כלשהי. או את האוייבים האנושיים עם הפטיש הגדול?

זו הציפייה ממשחקי המשך? תן לי דוגמה למשחק המשך AAA שמביא לשולחן פחות ממה ש TLOU2 הביא מבחינת מכניקות, מגוון, תוכן אוייבים ונשקים.

glass man כתב:אני קצת מבין את נקודת המבט של קאז לגבי הכספות, כי אם נוטי דוג עושים לי חיים קלים עם הכספות ויש טריק לפתוח אותן למה שאני לא אשתמש בטריק הזה? זו העבודה שלהם לא לעשות לי חיים קלים.

אבל קאז בחייאת אחי, איך אפשר לקחת כשל עיצובי יחיד ולפסול עליו משחק שלם אתה בועט, בשידרוג הגרפי חסר התקדים, בליטוש של הגיימפלי שברור אפילו למי שלא שיחק.
לא יכולת להריץ את TLOU2 בחלומות הכי פרועים שלך על הפס3. את הוריזן 2 אתה יכול להריץ על הפס4 הבסיסי ב1080P איך אתה בכלל יכול להגיד שהוריזן קפיצה אמיתית לעומת TLOU2?

ותסתכל על זה מIGN צרפת על הוריזן 2.
Forbidden West is Zero Dawn 1.5, so anyone who enjoyed the first one will love this one. If Zero Dawn hadn't convinced you, there's something to fall in love with now, but know that the recipe is roughly equivalent.

כולם חושבים על הוריזן 2 שהוא בעצם 1.5 חוץ ממך וכמה פאנטים של המשחק הקודם.


אבל זה לא כשל עיצובי יחיד. זה שניים. ואז יש את 'כל התלונות' שנדב מזכיר. בעיות פייסינג. אורך המשחק. שבלונת זירת קרב נגד זומבים ואחר כך זירת קרב נגד אנשים.
החלטות נראטיביות מפוקפקות. חלוקת המשחק לשני חלקים. המון פלאשבקים. מגוון מקומות ואיזורים נמוך בהרבה בהשוואה למקורי וכו'.

לא מספיק נקודות חיכוך כדי למנוע מהמשחק לקבל את הציונים והשבחים שקיבל? 2 החלטות עיצוב משחק חדשות כושלות אינן מגרעות מספקות למשחק כלשהו?

אתה מדבר על גרפיקה. על ליטוש. על ערכי הפקה. על דיבוב ואנימציות. אכן המשחק מעולה בהם וגם המערכות הקרב העיקריות שלו עשויות טוב ולכן מגיע לו ציונים טובים על כך.
אבל דעתי שמדובר באחד ההמשכים המאכזבים אי-פעם, ומשחק המשך ' more of the same' המעליב ביותר היא בשל השמרנות הקיצונית וחוסר האמביציה שהוא מציג במערכות הגיימפליי, תוספות תוכן באוייבים ונשקים, וההידבקות המוגזמת לפורמולה של המשחק הראשון.

כמו שהזכרתי, אני מתקשה לחשוב על משחק המשך AAA אחר שעושה כזה מעט בכזה זמן פיתוח. ולרוב משחקי ההמשך האלה לא לוקחים 7 שנים.
הדבר היחיד שעולה לי בראש זה הסדרה האחרת של ND עם אנצ'רטד 2 > 3.. וזה למה אני אומר שND לא שייכים לשורה הראשונה של האולפנים, למרות שכמובן לאנצ'רטד 3 היה זמן פיתוח קצר משמעותית.

אין לי מושג לגבי הורייזון 2 וכל השדרוגים והתוספות על פני הראשון אבל ההתרשמות הנוכחית שלי היא שאם הורייזון 2 הוא הורייזון 1.5, אז TLOU2 הוא TLOU 1.25 בכל הנוגע להיבטים שהדגשתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 פברואר 2022, 17:37

בערך כל מכניקה, אוייב, AI או בכלליות משהו שקשור לגיימפליי הורחב ולוטש, TLOU2 הוא גרסה הרבה יותר טובה של TLOU1 מבחינת גיימפליי בכל אספקט אפשרי וזה לגמרי מה שהמשך (המשך בודד, כן? זאת לא סדרה עם 13 משחקים) אמור לשאוף אליו.

ובנוגע לכספות, כנראה ששחקנו במשחקים שונים. ב-TLOU2 שאני שחקתי למצא את הכספות היה חקירה, אבל לפתוח אותן? כל הקודים לכספות נמצאים ברדיוס קטנצ׳יק לידה. איזו חקירה ו-risk reward אתה עושה בכלל בשביל לפתוח את הכספות? ברובן הקוד ליטרלי נמצא 3 מטרים מהן. הקושי הוא למצא את הכספת, אחר שמצאת לפתוח אותן זה חידות בשקל. לא ידעתי אפילו על הטריק ופתחתי את כל הכספות שמצאתי, בקלות.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים

cron