נושא ההתערבויות הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי bling » 18 פברואר 2022, 08:27

וואי קאז מה נסגר איתך עם מסע הצלב שאתה מנהל כל הזמן כלפי הגיימפליי, מכל הדברים, דווקא הגיימפליי של TLOU2. המשחק שנוי במחלוקת ולא חסרות טענות כלפיו אבל דווקא הדבר הזה שיש קונצנזוס שקפץ לרמה הכי גבוהה ושנמצא בטופ של התעשייה, דווקא כלפיו יש לך טענות שחוזרות על עצמן כבר חודשים במיליון פוסטים. לא מצליח להבין אותך ואת הטענות שלך בכלל, המשחק מרגיש מדהים, ה TPS שמשחק הכי טוב אי פעם בערך ורק בזה אתה מתמקד כל הזמן. לא ברור.

בנוגע לכספות, ביג דיל, אני לא חשבתי על זה ולא שמתי לב לזה, זה משהו שרק משועממים שקוראים ב ERA כדי לחפש עוד סיבה לרדת על המשחק יודעים, לא אלה שמנסים לשחק במשחק ולהנות ממנו. אישית אני תמיד חקרתי את מה שצריך כדי למצוא את הקודים וגם אם הייתי משועמם שיודע על זה מראש הייתי משתף פעולה עם המשחק ומנסה להשיג את הקוד בדרך שהתכוונו אליה במקום לעמוד כמו דביל ולסובב מספרים עד ששומעים קליק.
רק מי שבא בגישה שלילית כלפי המשחק מתעסק בדברים כאלה במקום לחפש להנות.

אז סבבה זה פאק עיצובי קטן אבל בחייאת, הוא לא שווה אפילו פסקה במניפסט הירידות שלך.

וואלה לא חסרות גם לי טענות כלפי המשחק, בעיני כחבילה כוללת הראשון יותר טוב, בעיקר בגלל דברים שקשורים לעלילה (כי כמעט בכל אספקט אחר השני משמיד את הראשון אבל וואלה עלילה זה משהו מאוד מאוד חשוב במשחקים האלה והראשון הביא סיפור שעשה לי את זה פי מאה) אבל כל הקטע הזה שדווקא על הגיימפליי הפצצה שלו אתה שופך את הזעם שלך כל הזמן זה אחד ההזיות בעיני.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 18 פברואר 2022, 10:26

"בערך כל מכניקה, אוייב, AI או בכלליות משהו שקשור לגיימפליי הורחב ולוטש, TLOU2 הוא גרסה הרבה יותר טובה של TLOU1 מבחינת גיימפליי בכל אספקט אפשרי וזה לגמרי מה שהמשך (המשך בודד, כן? זאת לא סדרה עם 13 משחקים) אמור לשאוף אליו."

באלמנטים בהם הוא טוב יותר, הוא טוב יותר במידה בה כמעט כל משחק המשך שיוצא אחרי 7 שנים יותר טוב מקודמו. אין פה מה להלל משחק שלוקח את הקיים ומשפצר אותו ב X% אחוז בכזה פרק זמן. זה כמו לעשות תרגיל בטוני הוק. בפעם הראשונה אתה מקבל את מלוא הניקוד, אם אתה ממשיך לעשות את אותו תרגיל, הוא שווה פחות.

TLOU2 לא טוב יותר מהראשון בעיצוב משחקיות קוהרנטי כי אחת התוספות בו היא כשל עיצובי ממדרגה ראשונה שמערערת את אחד יסודות המשחק.
TLOU2 לא טוב יותר מהראשון בעץ השדרוג כי במשחק ההמשך אתה מחוייב לשדרג במסלול קבוע מראש ובכך נזרקת לפח אפשרות להתאמה אישית של אופן פעולת השחקנים.
TLOU2 לא טוב יותר מהראשון בפאזלים ניווט/חקירה. יש פחות מהם והם מורכבים פחות.

על זה מוסיפים את כל החולשות האחרות שלא קשורות ישירות למשחקיות והתמונה שמתקבלת היא עיתונאים שלא מבינים בניתוח משחקי וידאו ו bias מובהק במתן ציוני ביקורות לנוטי דוג.

Laskin
Elder
הודעות: 21771
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 פברואר 2022, 10:39

אי אפשר להתעלם מהעובדה שמבקרים אוהבים להרגיש השקעה במשחקים. כשכל פרט ופרט במשחק מרגיש כאילו השקיעו בו לפרטים הכי קטנים - זה *מאוד* מרשים מבקרים, ונוטי דוג אכן בטופ של הטופ במובן הזה, ממש רמה מעל כל שאר התעשייה, אז זה מתבטא בציונים שלהם והופך משחק של 9 למשחק של 9.5. אבל זה לא רק פרטים גרפיים, זה גם אנימציה שמשפיעה על החיבור שלל לדמות ככל שהיא נראית מציאותית ומושקעת יותר, זה גם הגיימפליי ואיך אתה מרגיש בזמן המשחק, ונוטי דוג עשתה כאן בעיניי ובעיני רוב המבקרים פשוט מהפיכה בעל הקשור לגיימפליי מלחיץ וכמה אנושיים מרגישים האוייבים שלך לעומת כל משחק אחר אי פעם, וגם באפשרויות שלך כשחקן בכל זמן בגיימפליי והמהלכים הנוספים של הדמות שלך, וזה הסאונד והסט פיסז… אתה חושב שזה לא מספיק יחסית לזמן שהיה להם? סבבה! זו זכותך, אבל כולנו כאן כמעט חושבים שזה כן היה מספיק, אז כוווווולם biased לנוטי דוג ורק מעטים כל כך מצליחים לראות מעבר למסך העשן? את זה אני לא מקבל.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 18 פברואר 2022, 13:18

Kazz כתב:
DrKeo כתב:אין לי שמץ על מה אתה מדבר קאז, יש בין TLOU2 לראשון הפרש ענקי בכמעט כל תחום. אתה בערך האדם היחיד שראיתי שמתלונן על זה. יש כל כך הרבה תלונות על TLOU2, אבל זה שהוא בקושי משדרג את המשחק הקודם? לא ממש.


מאיזו בחינה הפרש ענקי? מאותה בחינה מצופה של שיפורים אחרי פיתוח של 7 שנים, ניסיון עם הנוסחה, הצטברות יישומים של משחקים אחר מאז וכוח של דור חדש שאפשר לרתום?

יש 'כל כך הרבה תלונות' על TLOU2? אז מה זה אומר על הממוצע ביקורות שלו?

InterAl כתב:לגבי הכספות, בכלל לא ידעתי שאפשר לעשות להן ברוט פורס בקלות. קראתי את זה עכשיו, אז זה בכלל לא הפריע לי בזמן המשחק. היו כספות שלא פתחתי. אני לא חושב שמדובר בחיסרון בהכרח, אתה יכול לראות אותן כפאזלים אופציונליים. ומאחר ואלה פאזלים די מעצבנים, אז דווקא טוב שנתנו אפשרות לדלג עליהם.

לגבי המכניקות - הוסיפו... חבל, prone, melee dodge, ליטשו כל מכניקה מהמקורי לרמה שהיא בטופ של התעשייה. הוסיפו לפחות 5 סוגי אויבים חדשים. הבעיה שאתה סופר ומתעדף כמות על פני איכות. זכותך, אבל מי שמעריך איכות מעדיף את ההיפך.


לא ידעת? כמעט בוודאות המשחק מדריך אותך שיש את האפשרות הזו. זה לא ברוט פרוס. זה by design. זה בוודאי חיסרון כי הבחירה המטומטמת של המפתחים מנסרת את הענף שעליו הסדרה הזו יושבת.
על כל דבר שלא מתאים לך אתה יכול להגיד אופציונלי. העובדה היא שהמשחק מושתת על מיעוט במשאבים. העובדה היא שיש עשרות משחקים שמעודדים חקירת עולם ע"י תגמולים שכאלה. תוכן הכספות ב TLOU2 נועד כתגמול למי שמסתכן לחקור את הסביבות כדי למצוא את הקוד בשבילם. הכספות לא נועדו כמתנה של 'הנה משאבים חינם'.
מדובר באיזון risk-reward הידוע לכולם.

אם הם רצו לתת משאבים חינם - אין טעם לכספת נעולה. אם הם רוצים לתגמל חקירת עולם ולתגמל לקיחת סיכון - אין טעם ביכולת הקלה, הפשוטה והמהירה לפתוח את הכספות.

אי אפשר לקחת עקרונות והחלטות עיצוב מנוגדות וסותרות ולטאטא אותם מתחת לשטיח.
מדובר בכשל עיצובי שכל שחקן ממוצע יכול להצביע עליו - אז באיזה אור זה שם את מעצבי המשחק של ND שאחד השינויים והתוספות שלהם במשחק ההמשך חותר תחת עמוד תווך של המשחק והזיכיון?

אולי תגיד שגם ב TLOU1 זה בסדר גמור אם את הדלתות הנעולות שדורשות shank אפשר היה לפתוח בלי להקריב shank?

--

הוסיפו מכניקות שקיימות במשחקים אחרים בהצלחה. על זה לא צריך לקבל שבחים של המשחק הכי טוב אבר. להוסיף prone והתגנבות בדשא גבוה זה משהו שכל משחק עם דשא גבוה נותן. גם התחמקות. או יכולת קפיצה. או אנימציה כדי לעבור בחור בקיר. הכל נופל לאותה קטגוריה של שיפורים ושפצורים שסביר לצפות שמשחק המשך אחרי 7 שנים (ואחרי התבוננות במשחקים אחרים) יעשה. על זה לא גומרים את ההלל.

בהתחלה יש תחושה שהחבל הולך להיות כלי לאורך כל המשחק. אבל שוכחים ממנו מהר. וזה פשוט משהו מדי פעם שמשתמשים לו כדי להגיע לחדר חסום או משהו כזה.
בסולמות במשחק הראשון יש שימוש יותר מתמשך בקטעי פאזלים וחקירה. במקום שההמשך ירחיב על האלמנט הזה הוא לוקח צעד לאחור. אבל מה, החבל נראה אחלה והמאמץ על האנימציה והפיזיקה גדול. זה בדיוק העניין. מחכים 7 שנים בשביל המשך בשביל ליטוש ומהוקצעות של מה שהיה קיים. זה בדיחה.

לפחות 5 סוגי אוייבים חדשים? אולי אני טועה, אבל בספירה שלי יש את הכלבים, הזומבי החדש שהוא דמוי-בומר וזהו. אלא אם אתה סופר את קרב הבוס עם מוטציית זומבי כלשהי. או את האוייבים האנושיים עם הפטיש הגדול?

זו הציפייה ממשחקי המשך? תן לי דוגמה למשחק המשך AAA שמביא לשולחן פחות ממה ש TLOU2 הביא מבחינת מכניקות, מגוון, תוכן אוייבים ונשקים.

glass man כתב:אני קצת מבין את נקודת המבט של קאז לגבי הכספות, כי אם נוטי דוג עושים לי חיים קלים עם הכספות ויש טריק לפתוח אותן למה שאני לא אשתמש בטריק הזה? זו העבודה שלהם לא לעשות לי חיים קלים.

אבל קאז בחייאת אחי, איך אפשר לקחת כשל עיצובי יחיד ולפסול עליו משחק שלם אתה בועט, בשידרוג הגרפי חסר התקדים, בליטוש של הגיימפלי שברור אפילו למי שלא שיחק.
לא יכולת להריץ את TLOU2 בחלומות הכי פרועים שלך על הפס3. את הוריזן 2 אתה יכול להריץ על הפס4 הבסיסי ב1080P איך אתה בכלל יכול להגיד שהוריזן קפיצה אמיתית לעומת TLOU2?

ותסתכל על זה מIGN צרפת על הוריזן 2.
Forbidden West is Zero Dawn 1.5, so anyone who enjoyed the first one will love this one. If Zero Dawn hadn't convinced you, there's something to fall in love with now, but know that the recipe is roughly equivalent.

כולם חושבים על הוריזן 2 שהוא בעצם 1.5 חוץ ממך וכמה פאנטים של המשחק הקודם.


אבל זה לא כשל עיצובי יחיד. זה שניים. ואז יש את 'כל התלונות' שנדב מזכיר. בעיות פייסינג. אורך המשחק. שבלונת זירת קרב נגד זומבים ואחר כך זירת קרב נגד אנשים.
החלטות נראטיביות מפוקפקות. חלוקת המשחק לשני חלקים. המון פלאשבקים. מגוון מקומות ואיזורים נמוך בהרבה בהשוואה למקורי וכו'.

לא מספיק נקודות חיכוך כדי למנוע מהמשחק לקבל את הציונים והשבחים שקיבל? 2 החלטות עיצוב משחק חדשות כושלות אינן מגרעות מספקות למשחק כלשהו?

אתה מדבר על גרפיקה. על ליטוש. על ערכי הפקה. על דיבוב ואנימציות. אכן המשחק מעולה בהם וגם המערכות הקרב העיקריות שלו עשויות טוב ולכן מגיע לו ציונים טובים על כך.
אבל דעתי שמדובר באחד ההמשכים המאכזבים אי-פעם, ומשחק המשך ' more of the same' המעליב ביותר היא בשל השמרנות הקיצונית וחוסר האמביציה שהוא מציג במערכות הגיימפליי, תוספות תוכן באוייבים ונשקים, וההידבקות המוגזמת לפורמולה של המשחק הראשון.

כמו שהזכרתי, אני מתקשה לחשוב על משחק המשך AAA אחר שעושה כזה מעט בכזה זמן פיתוח. ולרוב משחקי ההמשך האלה לא לוקחים 7 שנים.
הדבר היחיד שעולה לי בראש זה הסדרה האחרת של ND עם אנצ'רטד 2 > 3.. וזה למה אני אומר שND לא שייכים לשורה הראשונה של האולפנים, למרות שכמובן לאנצ'רטד 3 היה זמן פיתוח קצר משמעותית.

אין לי מושג לגבי הורייזון 2 וכל השדרוגים והתוספות על פני הראשון אבל ההתרשמות הנוכחית שלי היא שאם הורייזון 2 הוא הורייזון 1.5, אז TLOU2 הוא TLOU 1.25 בכל הנוגע להיבטים שהדגשתי.


קאז אתה מצפה ליותר מדי מהמשכים אין פה משהו אחר, אם המשחק הראשון היה כבר מושלם as you can get אין משהו שהם יכולים להוסיף יותר מדי רק לגרום לזה להרגיש מודרני יותר ולהוסיף QOL ואת זה הם עשו. מהפכה בנוסחא נוטי דוג היתה צריכה לעשות אם TLOU 1 היה איזה משחק של 7 או 8 וזה לא היה המקרה.

ההחלטה העיצובית שאתה מדבר עליה, כבר הסכמתי איתך שכל דבר שיגרום לגיימר לבחור בthe path of the least resistance זה דפוק ולדעתי זה משהו שצריך להיות פעיל רק לאנשים שבחרו באפשרות של "אופציות נגישות" כי זה טריק שהייתי פותח לאנשים עם בעיות קוגנטיביות.אבל כמו שאתה רואה לא כולם ידעו בכלל על הטריק הזה אז אתה קצת יוצא מפרופורציה.

עוד משהו שגרם לי להרים גבה אצלך קאז זה שאמרת שהריימיק של TLOU 1 יראה כמה TLOU2 משחק רע או משהו כזה. זה ממש לא פייר מה שאתה עושה פה לגבי הגיימפלי כי אם הריימיק של TLOU 1 הולך לגנוב את כל הליטושים של TLOU2 ואת כל השיפורים שלו,אתה לא יכול להמציא לעצמך היסטוריה אלטרנטיבית שTLOU 2 לא הוסיף כלום ולא שיפר כלום. אתה לא אמור להשוות את TLOU2 לריימיק שגונב את הגיימפלי שלו, אתה אמור להשוות את TLOU2 לTLOU1 המקורי זה אבסורד להשוות ריימיק למשחק המשך,כי ריימיק בדרך כלל גונב בלי בושה את כל השיפורים של משחק ההמשך.

זה מצחיק זה כמו שיש לך ריימיק של YAKUZA 2 שמשתמש במנוע של YAKUZA 6 וגונב את כל השיפורים הגרפים שלו והשיפורים בגיימפלי שנעשו במשך 10 שנים ואז אתה תבוא ותגיד שהריימיק של Yakuza 2 יותר טוב מ6... כן ברור אחרי שהוא גנב הכל מההמשך.

תן לTLOU2 את הקרדיט שמגיע לו ותבקר אותו על מה שלא מגיע לו.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 18 פברואר 2022, 15:50

Laskin כתב:אי אפשר להתעלם מהעובדה שמבקרים אוהבים להרגיש השקעה במשחקים. כשכל פרט ופרט במשחק מרגיש כאילו השקיעו בו לפרטים הכי קטנים - זה *מאוד* מרשים מבקרים, ונוטי דוג אכן בטופ של הטופ במובן הזה, ממש רמה מעל כל שאר התעשייה, אז זה מתבטא בציונים שלהם והופך משחק של 9 למשחק של 9.5. אבל זה לא רק פרטים גרפיים, זה גם אנימציה שמשפיעה על החיבור שלל לדמות ככל שהיא נראית מציאותית ומושקעת יותר, זה גם הגיימפליי ואיך אתה מרגיש בזמן המשחק, ונוטי דוג עשתה כאן בעיניי ובעיני רוב המבקרים פשוט מהפיכה בעל הקשור לגיימפליי מלחיץ וכמה אנושיים מרגישים האוייבים שלך לעומת כל משחק אחר אי פעם, וגם באפשרויות שלך כשחקן בכל זמן בגיימפליי והמהלכים הנוספים של הדמות שלך, וזה הסאונד והסט פיסז… אתה חושב שזה לא מספיק יחסית לזמן שהיה להם? סבבה! זו זכותך, אבל כולנו כאן כמעט חושבים שזה כן היה מספיק, אז כוווווולם biased לנוטי דוג ורק מעטים כל כך מצליחים לראות מעבר למסך העשן? את זה אני לא מקבל.


ושוב אני אומר, לא מצליח לחשוב על משחק המשך AAA שעושה כל כך מעט בהלרחיב על הפורמולה של הראשון.
אם מישהו רוצה להתעלם מעובדות של מערכות משחק שסותרות אחת את השנייה אז שלא יכתוב ביקורת.

העובדות הן ששניים מהאלמנטים המרכזיים שההמשך מוסיף הם כישלון עיצובי גמור. אחד מהם חותר מתחת לבסיס של המשחק, והשני הוא זריקה לפח של נתיב שיכול לתת התאמה אישית של 'האפשרויות שלך כשחקן בגיימפליי'. אי אפשר לראות את היישום שלהם ב TLOU2 אחרת. זה לבדו צריך לפגוע בציונים אם מדוב במבקר שעושה את עבודתו נאמנה. לא קראתי ביקורות על המשחק אבל לפי התגובות שלכם אני מבין שרוב הביקורות בכלל לא הפנו זרקור לכשלים האלה. אם כך, זה פשוט בדיחה של עבודה ביקורתית והבנה איך מערכות משחק משתלבות והולמות או לא הולמות את הכלל.

לגבי אוייבים: זה גם פחות או יותר עובדה. לא זוכר משחק המשך שמציג כל כך מעט אוייבים חדשים. ויש להם קרקע פורייה לחשוב על כל מיני סוגים. אוייבים חדשים פותחים אופציה למכניקות נוספות, הם דורשים ממך דרך פעולה אחרת ומציגים איום אחר. אם אי אפשר לבקר את TLOU2 על מצבת האוייבים שלו אז אי אפשר לבקר אף משחק המשך אחר על האלמנט הזה.

גם את אלמנט הפאזלים אפשר למדוד באופן כמותי ובמקום שההמשך ירחיב עליו, הוא עושה פחות.

תוסיף את כל התלונות שאנשים אחרים העלו לגבי המשחק ושאתה חושב שהם לגיטימיות, ותקבל משחק המשך שלא מגיע לו לקבל ציונים כמו ש TLOU2 קיבל.

glass man כתב:עוד משהו שגרם לי להרים גבה אצלך קאז זה שאמרת שהריימיק של TLOU 1 יראה כמה TLOU2 משחק רע או משהו כזה. זה ממש לא פייר מה שאתה עושה פה לגבי הגיימפלי כי אם הריימיק של TLOU 1 הולך לגנוב את כל הליטושים של TLOU2 ואת כל השיפורים שלו,אתה לא יכול להמציא לעצמך היסטוריה אלטרנטיבית שTLOU 2 לא הוסיף כלום ולא שיפר כלום. אתה לא אמור להשוות את TLOU2 לריימיק שגונב את הגיימפלי שלו, אתה אמור להשוות את TLOU2 לTLOU1 המקורי זה אבסורד להשוות ריימיק למשחק המשך,כי ריימיק בדרך כלל גונב בלי בושה את כל השיפורים של משחק ההמשך.

להיפך, זה יראה לך שהליטושים ב TLOU2 הם שיפורים שבאו תודות לניסיון וחלוף הזמן ומהסוג שאתה מצפה שיקרה במוצר שיוצא X שנים אחרי קודמו.
הרימייק יראה שלמשחק הראשון יש יותר מגוון באיזורים ובסביבות, יותר גיוון בתרחישים, פאזלים סביבתיים יותר טובים, נראטיב וכתיבה פחות בעייתית וכו'.

Laskin
Elder
הודעות: 21771
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 פברואר 2022, 18:18

״אי אפשר לראות את זה אחרת״
פה הבעייה, שאתה חושב שהדיעה שלך היא האמת האבסולוטית ומי שלא חושב כמוך פשוט עושה הנחות כי זו נוטי דוג.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 19 פברואר 2022, 00:52

כי אי אפשר לראות את זה אחרת. אתה עושה תירוצים גם כשזמר מזייף ושוכח מילים וקורא להופעה שלו מהטובות בכל הזמנים? ההחלטה העיצובית עם הכספות סותרת ומחבלת בכל שאר ההחלטות העיצוביות ששני המשחקים עשו כדי להשתית לזיכיון אופי מסויים. זאת העובדה. זה מה שהסתכלות מקצועית על המשחק מניבה.

מבקרי משחקים לא צריכים להרגיש לא בנוח עם העובדה הזו, לנסות להגן עליה או לטאטא אותה מתחת לשטיח. ההתרשמות שלי היא שכנראה רוב הביקורות לא מעלות את הכשל הזה, וזה מעיד על יכולות הניתוח והביקורתיות הנמוכות שקיימות היום בסיקור משחקים. וככה מקבלים מצב בו אחד ממשחקי ההמשך הכי שמרניים מכניים והכי נח על זרי הדפנה מקבל שבחים של המשחק הכי טוב אי פעם במקום שייקבל את התואר אחד ממשחקי ההמשך המאכזבים אי פעם.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי idan » 19 פברואר 2022, 08:53

עזוב מבקרים, להניח שהם לא כשירים לתפקיד כי הם לא אימצו את הדעה הרצויה זו ללא ספק עמדה סבירה ומקובלת בפורום הזה. אבל האם יש בן אדם אחד בכל האינטרנט חוץ ממך שרואה בפיצ׳ר עם הכספות כישלון עיצובי מחפיר? בכל זאת מדובר בעובדה שאי אפשר לחלוק עליה אז בוודאי יש מסה של אנשים עם חוש ביקורתי בריא שידעו להצביע על כך ולהתייחס בהתאם.

מאתגר אותך למצוא אותם.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 פברואר 2022, 10:25

Kazz כתב:
Laskin כתב:אי אפשר להתעלם מהעובדה שמבקרים אוהבים להרגיש השקעה במשחקים. כשכל פרט ופרט במשחק מרגיש כאילו השקיעו בו לפרטים הכי קטנים - זה *מאוד* מרשים מבקרים, ונוטי דוג אכן בטופ של הטופ במובן הזה, ממש רמה מעל כל שאר התעשייה, אז זה מתבטא בציונים שלהם והופך משחק של 9 למשחק של 9.5. אבל זה לא רק פרטים גרפיים, זה גם אנימציה שמשפיעה על החיבור שלל לדמות ככל שהיא נראית מציאותית ומושקעת יותר, זה גם הגיימפליי ואיך אתה מרגיש בזמן המשחק, ונוטי דוג עשתה כאן בעיניי ובעיני רוב המבקרים פשוט מהפיכה בעל הקשור לגיימפליי מלחיץ וכמה אנושיים מרגישים האוייבים שלך לעומת כל משחק אחר אי פעם, וגם באפשרויות שלך כשחקן בכל זמן בגיימפליי והמהלכים הנוספים של הדמות שלך, וזה הסאונד והסט פיסז… אתה חושב שזה לא מספיק יחסית לזמן שהיה להם? סבבה! זו זכותך, אבל כולנו כאן כמעט חושבים שזה כן היה מספיק, אז כוווווולם biased לנוטי דוג ורק מעטים כל כך מצליחים לראות מעבר למסך העשן? את זה אני לא מקבל.


ושוב אני אומר, לא מצליח לחשוב על משחק המשך AAA שעושה כל כך מעט בהלרחיב על הפורמולה של הראשון.
אם מישהו רוצה להתעלם מעובדות של מערכות משחק שסותרות אחת את השנייה אז שלא יכתוב ביקורת.

העובדות הן ששניים מהאלמנטים המרכזיים שההמשך מוסיף הם כישלון עיצובי גמור. אחד מהם חותר מתחת לבסיס של המשחק, והשני הוא זריקה לפח של נתיב שיכול לתת התאמה אישית של 'האפשרויות שלך כשחקן בגיימפליי'. אי אפשר לראות את היישום שלהם ב TLOU2 אחרת. זה לבדו צריך לפגוע בציונים אם מדוב במבקר שעושה את עבודתו נאמנה. לא קראתי ביקורות על המשחק אבל לפי התגובות שלכם אני מבין שרוב הביקורות בכלל לא הפנו זרקור לכשלים האלה. אם כך, זה פשוט בדיחה של עבודה ביקורתית והבנה איך מערכות משחק משתלבות והולמות או לא הולמות את הכלל.

לגבי אוייבים: זה גם פחות או יותר עובדה. לא זוכר משחק המשך שמציג כל כך מעט אוייבים חדשים. ויש להם קרקע פורייה לחשוב על כל מיני סוגים. אוייבים חדשים פותחים אופציה למכניקות נוספות, הם דורשים ממך דרך פעולה אחרת ומציגים איום אחר. אם אי אפשר לבקר את TLOU2 על מצבת האוייבים שלו אז אי אפשר לבקר אף משחק המשך אחר על האלמנט הזה.

גם את אלמנט הפאזלים אפשר למדוד באופן כמותי ובמקום שההמשך ירחיב עליו, הוא עושה פחות.

תוסיף את כל התלונות שאנשים אחרים העלו לגבי המשחק ושאתה חושב שהם לגיטימיות, ותקבל משחק המשך שלא מגיע לו לקבל ציונים כמו ש TLOU2 קיבל.

glass man כתב:עוד משהו שגרם לי להרים גבה אצלך קאז זה שאמרת שהריימיק של TLOU 1 יראה כמה TLOU2 משחק רע או משהו כזה. זה ממש לא פייר מה שאתה עושה פה לגבי הגיימפלי כי אם הריימיק של TLOU 1 הולך לגנוב את כל הליטושים של TLOU2 ואת כל השיפורים שלו,אתה לא יכול להמציא לעצמך היסטוריה אלטרנטיבית שTLOU 2 לא הוסיף כלום ולא שיפר כלום. אתה לא אמור להשוות את TLOU2 לריימיק שגונב את הגיימפלי שלו, אתה אמור להשוות את TLOU2 לTLOU1 המקורי זה אבסורד להשוות ריימיק למשחק המשך,כי ריימיק בדרך כלל גונב בלי בושה את כל השיפורים של משחק ההמשך.

להיפך, זה יראה לך שהליטושים ב TLOU2 הם שיפורים שבאו תודות לניסיון וחלוף הזמן ומהסוג שאתה מצפה שיקרה במוצר שיוצא X שנים אחרי קודמו.
הרימייק יראה שלמשחק הראשון יש יותר מגוון באיזורים ובסביבות, יותר גיוון בתרחישים, פאזלים סביבתיים יותר טובים, נראטיב וכתיבה פחות בעייתית וכו'.


בתור מישהו שראה את כל הסיפור של TLOU2 ושנא כל רגע בו עד רמה שויתרתי על המשחק, אני בכל זאת אגיד שאתה לא יכול להגיד שהם הלכו לכיוון של "more of the same" בעלילה. אבל שוב אתה לא נותן להם קרדיט על שום דבר.

זה שהמבקרים פח וחסרי יושר מקצועי זה לא חדש, אבל על TLOU2 שעושה מעל ומעבר כדי לחדש בסדרה שלו אתה אומר את זה? תגיד את זה על פאקינג הוריזן 2 שלא ברור על מה הממוצע המטורף שלו.

כן, המבקרים נותנים לנוטי דוג אקסטרא נקודות, כי השאיפה שלנו הגיימרים זה לתגמל את נוטי דוג על זה שהם ממשיכים להניף את הדגל של המשחקים הסינמטים והStory driven TPS.זה משהו שלא רק המבקרים רוצים לראות עוד ממנו כל התעשייה רוצה נוטי דוג עושה לרוב את העבודה לבד ואז שאר המפתחות רואות ומעתיקות או "לוקחות השראה" אם אתה רוצה להיות פוליטקלי קורקט. אז כן נוטי דוג ימשיכו להיות מתוגמלים בציונים גבוהים כי פאקינג מגיע להם הם עושים משהו שאף אחד אחר לא טורח היום לעשות.

לעומת זאת יש לך את הוריזן 2, גיימפלי פח, סיפור פח, ומשחקיות שדורכת במקום והמשחק הזה אשכרה יכל לצאת ב2017 ולהיות פחות או יותר אותו דבר מינוס כמה נצנצים גרפיים על זה אתה צריך לצעוק קאז,לא על נוטי דוג. על זה שמשחק שפאקינג דורך במקום מקבל כמעט 90 למרות שהוא פח בכל קטגוריה מקבל לי פאקינג ציונים של משחק רוקסטדי שמע ישראל.

במקום זה אתה נתפס לסטודיו של סוני שעושה הכי הרבה עבודה והכי מחדש שם? זה כמעט טרוליזם הסיבה היחידה שאני יודע שזה לא טרוליזם זה שהספקתי להכיר את הדעות המשונות שלך.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 19 פברואר 2022, 11:06

idan כתב:עזוב מבקרים, להניח שהם לא כשירים לתפקיד כי הם לא אימצו את הדעה הרצויה זו ללא ספק עמדה סבירה ומקובלת בפורום הזה. אבל האם יש בן אדם אחד בכל האינטרנט חוץ ממך שרואה בפיצ׳ר עם הכספות כישלון עיצובי מחפיר? בכל זאת מדובר בעובדה שאי אפשר לחלוק עליה אז בוודאי יש מסה של אנשים עם חוש ביקורתי בריא שידעו להצביע על כך ולהתייחס בהתאם.

מאתגר אותך למצוא אותם.


לא חיפשתי ולא אחפש, אבל אני בטוח שיש כאלה. מדובר בהחלטות עיצוביות כה מנוגדות שזה זועק לשמיים. זו לא דיעה שההחלטות האלו מנוגדות, זו עובדה. ולכן המינימום שאני מצפה מכל מי שעוסק בסקירות משחקים באופן מקצועי הוא לתאר את העובדות העיצוביות של משחק.

זה שווה ערך לעשות משחק סולז בול כמו שעשו עד עכשיו ולהוסיף quick save ולא לחשוב שזה משהו ראוי לכיסוי בביקורת ושעליו להשפיע לשלילה על הציון.

--

גלאס, תמיד אמרתי שהביקורת more of the same שלי היא לגבי מערכות המשחק והשאפתנות המינימלית בנוסחה של המשחק. ND בהחלט לקחו סיכונים בתחומים אחרים, ואכן יש תחומים שהמשחק מצטיין בהם, ואכן המשחק מספק דברים שאף משחק AAA אחר לא מספק. משחקים מאכזבים הם לא בהכרח משחקים לא טובים.

לגבי הורייזון 2, שוב אין לי מושג ולא בדקתי. אבל אני משער שהמשחק החדש עושה יותר על קודמו מאשר TLOU2 עשה.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי idan » 19 פברואר 2022, 11:51

סבבה, ואני בטוח שאין.
בינתיים מסתבר שרוב הפורום חווה את זה בדיוק כמוני, לא היה בכלל מודע שזה קיים עד שהוא קרא באינטרנט.. שזה די הגיוני בהתחשב בכך שמדובר בסוג של איסטראגג.

וזה לא שיש בעיה להיות בדעת מיעוט, כן? אבל אם אתה קובע שמדובר בעובדה מוחלטת וגמורה שבלתי אפשרי לראות בצורה אחרת, אז נראה לי סביר לברר אם יש מישהו שמסכים איתך. אפילו לא הרבה אנשים, אחד כזה. כי משתמע באופן מובהק שמי שלא רואה את זה כמוך עיוור לחלוטין (או פשוט לא ישר) ואם מתברר שאולי כל העולם כזה אז זו פוזיציה קצת מוזרה להיות בה לדעתי.

אבל אולי אתה פשוט הישו של עולם הגיימינג, נצלב בשביל לכפר על החטאים של כולנו

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 פברואר 2022, 11:57

לול אפילו ישו היה יותר מחובר למציאות.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 19 פברואר 2022, 13:00

[quote="idan"]סבבה, ואני בטוח שאין.
בינתיים מסתבר שרוב הפורום חווה את זה בדיוק כמוני, לא היה בכלל מודע שזה קיים עד שהוא קרא באינטרנט.. שזה די הגיוני בהתחשב בכך שמדובר בסוג של איסטראגג.

וזה לא שיש בעיה להיות בדעת מיעוט, כן? אבל אם אתה קובע שמדובר בעובדה מוחלטת וגמורה שבלתי אפשרי לראות בצורה אחרת, אז נראה לי סביר לברר אם יש מישהו שמסכים איתך. אפילו לא הרבה אנשים, אחד כזה. כי משתמע באופן מובהק שמי שלא רואה את זה כמוך עיוור לחלוטין (או פשוט לא ישר) ואם מתברר שאולי כל העולם כזה אז זו פוזיציה קצת מוזרה להיות בה לדעתי.
/quote]

lol איסטראג. המשחק מדריך אותך על האפשרות הזו שחור על גבי לבן. זה לא שלפתע קיבלתי הארה וחשבתי לנסות לעבור על מספרים.
תראה..אם רמת המודעות ותשומת-לב של אנשים היא כזו שהם מפספסים פרט טוטוריאל במשחק לינארי, אז אולי אנשים אלה לא צריכים לסקר משחקים ולא צריך להחשיב את דעותיהם עליהם כתוצר של הסתכלות וניתוח מקצועי של מערכות המשחק.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי idan » 19 פברואר 2022, 13:47

יכול להיות שקיבלתי בלק אאוט מוחלט אבל אני זוכר שהמשחק לא מסביר לך שאתה יכול לפרוץ כספות… אתה מוזמן להראות לי את הטוטוריאל הרלוונטי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38322
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 פברואר 2022, 15:42

idan כתב:יכול להיות שקיבלתי בלק אאוט מוחלט אבל אני זוכר שהמשחק לא מסביר לך שאתה יכול לפרוץ כספות… אתה מוזמן להראות לי את הטוטוריאל הרלוונטי.

אני גם פספסתי את זה מסתבר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6562
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 19 פברואר 2022, 15:51



למה להסתבך? הנה הכספת הראשונה. מי שמוצא את הPrompt הגנרי שמסביר שאפשר לפרוץ את הכספות, שיגיד בבקשה באיזה רגע זה קורה.

אני זוכר ששמעתי על האפשרות הזאת באיזה פודקאסט (לדעתי בזה של ACG, אחרי שהמשחק יצא), אבל בכלל שכחתי מזה כששיחקתי. פעם אחת מצאתי 2/3 חלקים של הקוד ואת הנוסף ניסיתי לנחש וגם אז זה היה מתיש מדי. אז לשבת ולנסות לאתר מספר אחד מתוך 100, 3 פעמים ברצף, במשחק שגם ככה ארוך מאוד (מדי לטעמי), זה כבר מעייף מדי ולא הייתי טורח לעשות אתזה בכל פעם.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38322
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 פברואר 2022, 15:59

אני מרגיש שקצת כמו ויכוח הרזולוציה בדור הבא, אנחנו נכנסים פה עם קאז לממלכת הזיות. כלומר, אנחנו באמת מתאמצים להוכיח את זה? זה כל כך בסיסי, מה הויכוח פה בכלל?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6562
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 20 פברואר 2022, 23:04

DrKeo כתב:אני מרגיש שקצת כמו ויכוח הרזולוציה בדור הבא, אנחנו נכנסים פה עם קאז לממלכת הזיות. כלומר, אנחנו באמת מתאמצים להוכיח את זה? זה כל כך בסיסי, מה הויכוח פה בכלל?


זה בסדר.. כמו שכבר אמרתי לא פעם, אני לא מצפה מאף אחד כאן בפורום להגיד ''טעיתי'' :). באמת שרוב החברים כאן (ואני באמת אוהב את כולכם :)), לא מסוגלים לזה פיזית כנראה.. האותיות האלה לא עובדות ביחד במחשבים שלכם או משהו :)

קאזז יגיד שאלי אומרת שם ''היי, זה באמת עבד'', ומזה היה ברור שאפשר לפרוץ את הכספות, או משהו. למרות שהוא אמר שהמשחק מנחה לעשות זאת ''שחור על גבי לבן''. אז אני ממתין בכליון עיניים לראות/לשמוע את ההסבר שהמשחק נותן ''שחור על גבי לבן'', לאיך אפשר לפרוץ כספות. ולמי לעזאזל הייתה את הסבלנות לשחק ככה בכלל... אני כל הזמן הרגשתי שאני רוצה להתקדם הלאה.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי bling » 21 פברואר 2022, 07:39

לאף בנאדם נורמלי בעולם לא היתה סבלנות להתקע ככה (להזכירכם טווח המספרים הוא עד 99 לכל slot לא עד 5) גם אם הוא היה יודע על כך מראש כי הוא קרא את זה באיזה פורום נידח. הרבה יותר קל ומהנה מן הסתם למצוא כבר את הרמז (ביג דיל זה כמעט תמיד כמה מטרים ליד) מאשר להתחפר שעה בשטות הזו ולחגוג איך נוטי דוג כשלו ושעבדת על המערכת :roll:

במציאות אחוז מזערי ידע על זה מראש בכלל אז זה אפילו לא עלה בדעתם אבל אצל קאז זה כישלון עיצובי מחפיר שבוגד בעקרונות המשחק והוא אשכרה משתמש בשטות הזו שגם מי ששנא את המשחק לא מקדיש לה יותר משורה כדי להמחיש למה הוא נוראי בפוסטים שלמים. אשכרה פסקאות שלמות על הדבר הזה. הגיוני בסכ״ה.

Laskin
Elder
הודעות: 21771
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2022, 07:47

אני לא מבין למה משהו שהוא אפילו לא 0.001% מהזמן שלך במשחק הזה הוא בכלל אישו, זה הדיון אולי הכי מגוחך שהיה כאן, זה כמו להתלונן על איכות הכתיבה של סדרת ספרים אחת בספרים שאתה מוצא בסקיירים, או משהו… אין לזה משמעות לכאן או לכאן, גם אל זה היה הפאזל הכי טוב בהיסטוריית המשחקים זה לא היה משנה את איכות המשחק, מדובר במשהו צדדי שאתה ממש לא חייב לעשות ואפשר לעקוף את זה רק אם אתה ממש שם לב ועם ווליום מספיק גבוה, אצלי כאמור זה הרגיש ממש מגניב לגלות את זה לבד, וזה קרה רק כי לא מצאתי כספת אחת בלבד ורציתי לסיים את המשחק מהר אז פשוט ניסיתי משהו מחוץ לקופסא שאם לא היה עובד הייתי ממשיך בלי לפתוח אותה, בחוויית המשחק שלי זה השאיר רושם מאוד חיובי אבל כמו שאמרתי - זה חלק כל כך קטן מהמשחק שזה לא מעניין, לא מדובר פה בצינורות של ביושוק שהיו מכניקה די מרכזית בגיימפליי.

אגב, אפ הייתי פתח של המשחק וקורא את הדיון פה זה היה ממש מחמיא לי שעל זה דווקא נתפסת קאז, זה מוכיח כמה המשחק מעולה אם התלונה הזו עולה בכלל.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 21 פברואר 2022, 09:01

LOL קאז פליז תעשה קאמבק ותראה לנו שנוטי דוג חשפו תטריק שחור על גבי לבן, אני כל כך רוצה שתגרום לכולנו פה לאכול כובע הפעם.

Laskin
Elder
הודעות: 21771
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 פברואר 2022, 12:49

טוב, עוד יומיים יוצאותל ביקורות של ER... אני לא הולך לעשות את ההתערבות, אבל אם מישהו כן הולך לעשות זאת - ההימור שלי הוא 94.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 6535
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 21 פברואר 2022, 12:54

מהמר על 90 אם יש איזה גבר שקם ועושה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38322
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 פברואר 2022, 12:55

יאללה, אני אפתח. הציון על פי MC גרסת הפס5, המנצח נקבע אחרי שבוע מהירידת האמבארגו. ההימור שלי - 91.

לאסקין - 94
קאו - 91
גלאס - 90
בלינג - 92
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ההתערבויות הרשמי

הודעהעל ידי bling » 21 פברואר 2022, 12:57

92


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים