Fallout 4 - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

idan
Veteran
הודעות: 2211
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 17 נובמבר 2015, 00:06

אין מה לחלוק, אחרי שיצא הטריילר הראשון של פולאאוט 4 כתבתי פה בפורום בערך מה שאתה אומר על כך שזה היה באיזשהוא שלב משחק קרוס ג'ן, אבל גם כתבתי שאני אוהב את הפלטת צבעים המשודרגת. אם אתה מדבר "טכנולוגית" ביחס לתקופה אז אתה כנראה צודק ביחס ל FO3 ו FO4, אבל יופי זה דבר קצת יותר סובייקטיבי.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 נובמבר 2015, 12:46

הוא לגמרי נראה כמו פורט של משחק 360 לדעתי. אולי רזולוציה גבוהה יותר ועוד כמה אפקטי פוסט, וזהו.
אני משוכנע שאם היה הפלא שסקיירים היה בזמנו - ההתלהבות הייתה גדולה בהרבה... מה לעשות, כשמכניסים אותך ל"עולם" - הויזואליות מאוד חשובה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 נובמבר 2015, 12:49

Laskin כתב:הוא לגמרי נראה כמו פורט של משחק 360 לדעתי. אולי רזולוציה גבוהה יותר ועוד כמה אפקטי פוסט, וזהו.
אני משוכנע שאם היה הפלא שסקיירים היה בזמנו - ההתלהבות הייתה גדולה בהרבה... מה לעשות, כשמכניסים אותך ל"עולם" - הויזואליות מאוד חשובה.

אכן. גם DF היו חצי מתנצלים למשחק הזה ואמרו פחות או יותר שזה המנוע של סקיירים עם PBL ועוד כמה אפקטים ב1080P. האמת, לא שונה מדי מהפורט של GTA5 לקונסולות דור הבא אם הם היו משפרים את המנוע תאורה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 נובמבר 2015, 12:52

כן, ההבדל הוא שאף אחד בעולם בערך לא מבין איך הצליחו לעשות את GTA V על הדור הקודם :)
הוא באמת היה פלא מטורף, מבחינת המורכבות של העולם לעומת הזכרון של המכשירים.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 נובמבר 2015, 12:58

זה ברור שמדובר במשחק דור קודם רק לפי הטעינות בתוך המבנים בלבד, אבל גם האיכות של חלק מהנכסים היא שערורייתית, ברמה שגובלת בכיעור, בעיקר בתוך המבנים, וזה נראה ברור שהם נבנו לחומרה דור קודם.

למרות שהיא הודתה בזה שהמשחק שלה פחות יפה מהתחרות (תוך כדי שתרצה שזה קשור למורכבות שהם מנסים ליצור לעומת משחקים אחרים) זה שהמשחק בבסיסו דור קודם זה לא משהו שבת'סדה אי פעם תודה בו, מהרגע שהוכרז היא עושה בקרת נזקים על הדימוי הזה, כמו הפרסום שלה בבלוג על "הטכנולוגיה של FO4" עם כל מני מילות באזז דור הבא שכאלו כמו PBR, כאילו זה שהם הוסיפו כמה אפקטים מתקדמים על המנוע המיושן הזה עושה אותו פתאום משחק דור הבא לגיטימי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 נובמבר 2015, 13:49

אגב, הם לא מסתירים שזה המנוע של סקיירים משופץ. קראתי אתמול כמה כתבות והם אומרים כמה וכמה פעמים שהמנוע של FO4 התחיל את דרכו בפורט של המנוע של סקיירים לONE ואז בנו אותו משם. או במילים אחרות, זה המנוע של סקיירים עם איפור ושמלה יפה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4132
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 נובמבר 2015, 15:25

הוא לא התחיל בפורט של סקיירים, שמעתי את הסיפור, כהכנה לקראת הוצאת משחק ראשון של בת'סדה לקונסולות הדור הבא הם עשו תרגיל למתכנתים, לקחת את סקיירים, להמיר אותו לקונסולות הדור החדש ולהפעיל אותו. למעשה יש להם גרסה של סקיירים שעובדת שהם יכולים להוציא מחדש לקונסולות הדור הבא. דרך אגב, דיי ברור שמדובר במנוע של סקיירים כמו שאנריל 4 הוא אנריל 3 עם תוספות. אף חברה לא תתחיל פרויקט כזה גדול מאפס.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 נובמבר 2015, 16:36

Death_119 כתב:הוא לא התחיל בפורט של סקיירים, שמעתי את הסיפור, כהכנה לקראת הוצאת משחק ראשון של בת'סדה לקונסולות הדור הבא הם עשו תרגיל למתכנתים, לקחת את סקיירים, להמיר אותו לקונסולות הדור החדש ולהפעיל אותו. למעשה יש להם גרסה של סקיירים שעובדת שהם יכולים להוציא מחדש לקונסולות הדור הבא. דרך אגב, דיי ברור שמדובר במנוע של סקיירים כמו שאנריל 4 הוא אנריל 3 עם תוספות. אף חברה לא תתחיל פרויקט כזה גדול מאפס.

המנוע של FO4 הוא המנוע של סקיירים בתוספת כמה אפקטים, הם לא מסתירים את זה. תגיד מה שאתה רוצה על UE4 וברור שלא מתחילים מנוע מאפס אלה בונים על הקיים, אבל אפילו משחקים שלקחו את UE3 ובנו ממנו לדור הבא (ע"ע בטמן) עושים דברים כמו גרפיקת דור הבא מרשימה או אפס LOADING לאורך כל המשחק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4132
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 נובמבר 2015, 16:43

DrKeo כתב:
Death_119 כתב:הוא לא התחיל בפורט של סקיירים, שמעתי את הסיפור, כהכנה לקראת הוצאת משחק ראשון של בת'סדה לקונסולות הדור הבא הם עשו תרגיל למתכנתים, לקחת את סקיירים, להמיר אותו לקונסולות הדור החדש ולהפעיל אותו. למעשה יש להם גרסה של סקיירים שעובדת שהם יכולים להוציא מחדש לקונסולות הדור הבא. דרך אגב, דיי ברור שמדובר במנוע של סקיירים כמו שאנריל 4 הוא אנריל 3 עם תוספות. אף חברה לא תתחיל פרויקט כזה גדול מאפס.

המנוע של FO4 הוא המנוע של סקיירים בתוספת כמה אפקטים, הם לא מסתירים את זה. תגיד מה שאתה רוצה על UE4 וברור שלא מתחילים מנוע מאפס אלה בונים על הקיים, אבל אפילו משחקים שלקחו את UE3 ובנו ממנו לדור הבא (ע"ע בטמן) עושים דברים כמו גרפיקת דור הבא מרשימה או אפס LOADING לאורך כל המשחק.

אני בטוח שאתה צודק בכל מה שאתה אומר, אני רק טוען שהקטע עם Skyrim נבע מלימוד ועכשיו יש הלצות שזה יצא כמסחטת כספים נוספת של "סקיירים HD" ואנשים עדיין יבלעו את זה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 19 נובמבר 2015, 16:50

שיהיה מנוע סקיירים משופץ. כאילו על זה משחק ייפול או יקום. הוא ייפול או יקום בהתאם למשחקיות שלו, לעלילה, למשימות. אם הוא אכן מבוגבג ונופל לפריימים בעייתיים מאוד לעתים, אז זאת בעיה. הרבה יותר מהמנוע שהוא מבוסס עליה (יכלו להתאים את ההתרחשויות למנוע. למשל, לא ליישם כמות אויבים רבה מדי בו בזמן).

בינתיים הוא נהדר, לדעתי. הטענה היחידה שהייתה לי היא שיצאתי מהמקלט מהר מדי. זה לא התפתח כמו במשחק השלישי, לכן היציאה ממנו הרגישה דרמטית פחות. אבל זה 'כסף קטן'.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
The-Crush
Padawan
הודעות: 40
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:56

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי The-Crush » 21 נובמבר 2015, 11:10

רק קיבלתי אותו אתמול :)
https://www.youtube.com/watch?v=c3uZ7w1Z_2U
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 23 נובמבר 2015, 14:06

Laskin כתב:"היחיד שמתקרב זה GTA"

"שמתקרב", דודי?! הוא לא רואה את FO4 בכלל. העולם של GTA V הוא הכי "חי" שיש.
ברור שתוכל למצוא פה ושם דברים שFO4 עושה טובה יותר, אבל אין מקום להשוות בכלל, לדעתי

להיפך: אם The Witcher נמצא דרגה אחת מתחת לפולאאוט באינטראקציה של העולם, GTA V נמצא משהו כמו 5 דרגות מתחת. בGTA V לא רק שאין לך בכלל פיזיקה של חפצים קטנים (כמו בוייצ'ר שבו הכל מוגבל לקונטיינרים סטטיים), אלא שכל הדמויות עצמן הן סתם מודלים חסרי משמעות שנזרקים מהזיכרון בשניה שהם יוצאים מהמרחב של הדמות. במשחקים של בתשדה כל NPC וNPC מוחזק בזיכרון לאורך המשחק ומנהל מערכת חיים עצמאית. זה עולם הרבה הרבה יותר אינטראקטיבי מאשליית העולם בקוטר 30 מטר של GTA.

bling כתב:כתבת פה הרבה אבל לא אמרת כלום ואין לך שום בסיס לדברים (בניגוד למקרה ההפוך כמו למשל פיטורי ג'ף מגיימספוט בזמנו אחרי ביקורת רעה, העובדה שיש אירועי ביקורות מבוקרים וסגורים, זה שהם מקבלים מתנות וצ'ופרים וכו'- כל מני ראיות שכן רומזות על לחץ ישיר או עקיף), פשוט החלטת שככה בגלל שלעיתונאים יש שגעון גדלות מאיזשהי סיבה שהחלטת, אוקיי :|

על שיגעון הגדלות לא אני החלטתי, זו לי "i'm a megaphone" אלכסנדר שהחליטה על שיגעון הגדלות הזה:
https://twitter.com/leighalexander/stat ... 3175655425
אתה יכול למצוא לא מעט דוגמאות כאלו לעיתונאים שמזהירים מפתחים לא להתעסק איתם (בדרך כלל מרומזות בלבד, כי הם יודעים מה הם עושים). זה התגבר בעיקר מאז שפרשיית גיימרגייט התחילה לחפור בכל נושא האתיקה בעיתונות המשחקים. אם אתה רוצה דוגמא נוספת שקופצת לי לראש אז יש את האיום המרומז של VG247 והתגובה הנהדרת של אדריאן צמיאלרז (המפתח של איתן קרטר), אבל מעבר לזה אתה פשוט יכול לתת לגוגל לעבוד ולמצוא דוגמאות נוספות:
https://twitter.com/adrianchm/status/567753531885883392
שוב, זה בדרך כלל לא באמת מהווה איום על מפיצות גדולות שמחזיקות את עיתונות המשחקים תחת תקציב השיווק שלהן. האיום הוא בדרך כלל מרומז, מגיע בצורת מקל וגזר, בעיקר כלפי מפתחים עצמאיים שלא הולכים בתלם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 נובמבר 2015, 14:17

אבל איך זה מרשים כשעוקבים אחרי 150 דמויות היום כשיש לך 8GB זיכרון? זה כבר לא הישג. מן הסתם רוקסטאר לא יכולים לעקוב אחרי 8 מליון אנשים ולסמלץ חיים של עיר ענקית. הסיבה היחידה שבתזדה יכולים לעשות את זה היא שהם מתעסקים בעולם ריק ומאוד פזור. בקיצור, זה כבר לא תירוץ ב2015, המשחק יכל להיות יפה פשוט המנוע שלו לא עבר מספיק שדרוגים לדור הבא ויצא להם כותר קרוסג'ן.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 23 נובמבר 2015, 15:12

SWYM, אז מבחינת מספר מסויים של דמויות, וגם LOOT. יופי.
מה לגבי יום ולילה עם מצבי מזג אוויר, מלא דמויות על המסך בו זמנית, משטרה, דמויות שמתקשרות לעזרה, אמבולנס שמגיע לפנות פצועים, גרר, רדיו מושקע בהרבה, לבוש, גיוון, לשחק כמה דמויות במקביל, אוויר-ים-יבשה, ועוד מליון דברים...
בקיצור, כמו שכבר אמרתי - יש בהחלט דברים שFO4 יותר מרשים בהם, בקטע של "העולם ואינטראקציה איתו", אבל זה רק אם אתה ממש מחפש אותם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 23 נובמבר 2015, 16:16

ואפס LOADING בעולם גדול פי כמה ומפורט פי כמה.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 24 נובמבר 2015, 21:13

פולאאוט 4: משחק טוב, משחק תפקידים רע.

http://www.pcgamer.com/fallout-4-good-game-bad-rpg/

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 30 נובמבר 2015, 14:11

Laskin כתב:SWYM, אז מבחינת מספר מסויים של דמויות, וגם LOOT. יופי.
מה לגבי יום ולילה עם מצבי מזג אוויר, מלא דמויות על המסך בו זמנית, משטרה, דמויות שמתקשרות לעזרה, אמבולנס שמגיע לפנות פצועים, גרר, רדיו מושקע בהרבה, לבוש, גיוון, לשחק כמה דמויות במקביל, אוויר-ים-יבשה, ועוד מליון דברים...
בקיצור, כמו שכבר אמרתי - יש בהחלט דברים שFO4 יותר מרשים בהם, בקטע של "העולם ואינטראקציה איתו", אבל זה רק אם אתה ממש מחפש אותם.

יום ולילה? יש.
מצבי מזג אוויר? יש, ועם גיוון גדול יותר.
מלא דמויות על המסך בו זמנית? יש.
פרטי לבוש? יש, והרבה יותר גיוון בקטע הזה - זה משחק תפקידים אחרי הכל.
דמויות שקוראות לעזרה ומשטרה? לא בדיוק משטרה, אבל יש כוחות שיטור כולל factions שנלחמים אחד בשני לאורך המשחק. חלקם גם ירדפו אחריך לאורך חצי ממפת העולם ויחזרו לרדוף אותך אם תעלם ותחזור אחר כך שוב לטריטוריה שלהם.
תחנות רדיו? מן הסתם יש http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_radio_stations.
עולם פתוח לחלוטין? יש.
את כל הדברים האלו שציינת (למעט רדיו, שלא כל כך מתאים לעולם) יש אגב גם בסקיירים שבדומה לGTA V גם הוא בסופו של דבר משחק דור קודם. אבל כל הדברים שתיארת הם לא באמת אינטראקציה של הדמות שלך עם העולם, אלא פשוט דברים שקיימים בעולם. האינטראקציה הפיזיקלית של GTA נמצאת הרבה מאחורי משחקי בתשדה כי בניגוד לבתשדה פיזיקה של חפצים קטנים (למעט דוכני נקניקיות אולי) ועולם עם דמויות קונסיסטנטיות זה פשוט לא משהו שהם מצאו לנכון להתעמק בו. לכל אחד מהמשחקים יש פוקוס אחר לגמרי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 30 נובמבר 2015, 14:27

אתה סתם מסמן צ'קבוקסים, ברור לך שהעולם של FO מבחינת חיות וראליזם לא מדגדג את זה של GTA כן? אולי הוא יותר קוהרנטי ממנו, הכל ממש חפץ פיזי ולכל איש יש לו"ז אישי. אבל באמת צריך את זה בGTA? לעשות את זה ל9 מליון אנשים (לעומת ה500 של FO) זה פשוט טפשי, מסוג הדברים שבאנג'י היו עושים במנוע שלהם :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 30 נובמבר 2015, 15:06

אין יותר פרטי לבוש (אבל לעומת GTA - בFALLOUT הם אשכרה משנים משהו), אין יותר מצבי מזג אוויר, אין מלא דמויות על המסך ביחס לGTA, תחנות הרדיו מחווירות, כמו גם העולם ועוד מלא דברים שציינתי. לא מבין למה זה בכלל ויכוח :)

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 01 דצמבר 2015, 08:14

נדב, זה הצ'קבוקסים שלאסקין סימן - לא אלו שאני דיברתי עליהם. התלונות אליו בבקשה. אבל מבחינת חיות וריאליזם המצב הפוך: העולם של GTA הוא לא עולם חי: הקוביה שבה השחקן נמצא היא קוביה חיה, וגם זה לרגע ואפשר לראות לא מעט פעמים את הpop-in של דמויות שמגיעות מהאוויר. זה עולם קרטון שבו יש בדיוק שלוש דמויות חיות עם לו"ז והכל (כולל הדמות של השחקן) בדומה למה שבתשדה עושה לכל הNPC במשחק.
מעבר לזה, רמת הסימולציה הפיזית פחותה כי רוב הדברים מקובעים לאדמה ואין אפשור לאינטראקציה איתם - וזה גם פקטור משמעותי ברמת החיות של העולם. להתווכח על זה זה בערך כמו להתווכח על זה שההרס בGTA משתווה לזה של Red Faction - הם . מה שכן, העולם של GTA הוא מן הסתם עולם יותר *ריאליסיטי*, מהסיבה הפשוטה שהוא מתיימר לייצג עולם אמיתי ולא משהו דמיוני אחרי שואה אפוקליפטית, ושהם השקיעו את המשאבים שלהם בטונות של דברים קטנים ואיזוטריים כמו תוכניות טלוויזיה כשהרוב המוחלט של האנשים בכלל לא יודע שאפשר להדליק אותה - because they can. אבל זה לא שום דבר במנוע.

לאסקין, כשאתה משקלל את העובדה שבFallout/ES יש אפשרות לשדרג פרטי לבוש בעצמך, יש בהחלט יותר פרטי לבוש - אולי לא ברמת הArt אבל כן ברמת הפריטים היחודיים שהמשחק מאפשר לך.
גם מבחינת "מלא דמויות", GTA הוא לא המשחק שהייתי משווה אליו - כי כמות הדמויות בו זמנית שיש בו יחסית קטנה למשחקים אחרים. אמנם לא הלכתי וספרתי אחד אחד כמה דמויות יש על המסך בו זמנית בכל אחד מהמשחקים בסצינה הכי גדולה בכל משחק , אבל לפחות ברמת המנוע Fallout תומך בקרבות של מעל אלף דמויות בו זמנית. מכיר משהו דומה בGTA?
https://www.youtube.com/watch?v=yO7nMwEx1HI
גם מבחינת מזג אוויר, יש בפולאאוט 4 מזג אוויר דינמי כולל סופות קרינה שמתפזרות בעולם (לפחות משהו אחד שאין בGTA). אבל האמת היא שגם אני גם לא מבין את הויכוח: הדברים שציינת קיימים בפולאאוט ברמה כזו או אחרת בזמן שאת הדברים שאני ציינתי GTA בכלל לא מתיימר לעשות כי זה לא הכיוון שהוא לוקח - אז אפילו לא ברורה לי הפואנטה שלך (או כמו שנדבר אמר, אתה סתם מסמן צ'קבוקסים). קצת מזכיר לי את ההיאחזות בתפל בזמנו של חסידי גראן טוריזמו "אבל בפורצה אין נהיגה בשלג" בזמן שבכל הפרמטרים המרכזיים לא היתה בכלל תחרות.

GTA לא מתיימר להציג את העולם עם הכי "חי" (אין לו כמעט אינטראקציה עם חפצים או מערכת דיאלוגים עם דמויות) אלא את העולם הכי עשיר בפרטים, ובזה הוא אכן מוביל. אלו שני דברים שונים לחלוטין.

Laskin
Elder
הודעות: 21714
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 01 דצמבר 2015, 11:37

לא כל הדברים שציינתי קיימים בFALLOUT, וציינתי אותם לאו דווקא כי אין אותם שם, אלא כי הם מחווירים לעומת GTA.
אין בעייה לעשות רשימה של דברים שאתה יכול לעשות בGTA והם לא קיימים בכלל בFALLOUT, אבל באמת שהויכוח הוא עניין כללי - מי מציג עולם חי יותר.
ופה אנחנו כנראה לעולם לא נסכים :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 דצמבר 2015, 13:09

swym כתב:נדב, זה הצ'קבוקסים שלאסקין סימן - לא אלו שאני דיברתי עליהם. התלונות אליו בבקשה. אבל מבחינת חיות וריאליזם המצב הפוך: העולם של GTA הוא לא עולם חי: הקוביה שבה השחקן נמצא היא קוביה חיה, וגם זה לרגע ואפשר לראות לא מעט פעמים את הpop-in של דמויות שמגיעות מהאוויר. זה עולם קרטון שבו יש בדיוק שלוש דמויות חיות עם לו"ז והכל (כולל הדמות של השחקן) בדומה למה שבתשדה עושה לכל הNPC במשחק.
מעבר לזה, רמת הסימולציה הפיזית פחותה כי רוב הדברים מקובעים לאדמה ואין אפשור לאינטראקציה איתם - וזה גם פקטור משמעותי ברמת החיות של העולם. להתווכח על זה זה בערך כמו להתווכח על זה שההרס בGTA משתווה לזה של Red Faction - הם . מה שכן, העולם של GTA הוא מן הסתם עולם יותר *ריאליסיטי*, מהסיבה הפשוטה שהוא מתיימר לייצג עולם אמיתי ולא משהו דמיוני אחרי שואה אפוקליפטית, ושהם השקיעו את המשאבים שלהם בטונות של דברים קטנים ואיזוטריים כמו תוכניות טלוויזיה כשהרוב המוחלט של האנשים בכלל לא יודע שאפשר להדליק אותה - because they can. אבל זה לא שום דבר במנוע.

לאסקין, כשאתה משקלל את העובדה שבFallout/ES יש אפשרות לשדרג פרטי לבוש בעצמך, יש בהחלט יותר פרטי לבוש - אולי לא ברמת הArt אבל כן ברמת הפריטים היחודיים שהמשחק מאפשר לך.
גם מבחינת "מלא דמויות", GTA הוא לא המשחק שהייתי משווה אליו - כי כמות הדמויות בו זמנית שיש בו יחסית קטנה למשחקים אחרים. אמנם לא הלכתי וספרתי אחד אחד כמה דמויות יש על המסך בו זמנית בכל אחד מהמשחקים בסצינה הכי גדולה בכל משחק , אבל לפחות ברמת המנוע Fallout תומך בקרבות של מעל אלף דמויות בו זמנית. מכיר משהו דומה בGTA?
https://www.youtube.com/watch?v=yO7nMwEx1HI
גם מבחינת מזג אוויר, יש בפולאאוט 4 מזג אוויר דינמי כולל סופות קרינה שמתפזרות בעולם (לפחות משהו אחד שאין בGTA). אבל האמת היא שגם אני גם לא מבין את הויכוח: הדברים שציינת קיימים בפולאאוט ברמה כזו או אחרת בזמן שאת הדברים שאני ציינתי GTA בכלל לא מתיימר לעשות כי זה לא הכיוון שהוא לוקח - אז אפילו לא ברורה לי הפואנטה שלך (או כמו שנדבר אמר, אתה סתם מסמן צ'קבוקסים). קצת מזכיר לי את ההיאחזות בתפל בזמנו של חסידי גראן טוריזמו "אבל בפורצה אין נהיגה בשלג" בזמן שבכל הפרמטרים המרכזיים לא היתה בכלל תחרות.

GTA לא מתיימר להציג את העולם עם הכי "חי" (אין לו כמעט אינטראקציה עם חפצים או מערכת דיאלוגים עם דמויות) אלא את העולם הכי עשיר בפרטים, ובזה הוא אכן מוביל. אלו שני דברים שונים לחלוטין.

כן, זה צ'קבוקסים שלאסקין ציין, אבל בעזרת סימון צ'קבוקסים אפשר להשוואת את ביושוק להלו קיטי בסופו של דבר. העניין הוא שבGTA אין סימולוץ של כל איש וחפץ בנפרד כי צריך פלייסטיישן 7 כדי לעשות דבר כזה וכי אין צורך בכלל לעשות את זה, אתה באמת צריך שג'ון דו מספר 9,928,134 באמת יקום בבוקר לעבודה ויצא בערב עם חברה שלו בעולם של מליוני אנשים? שם היית משקיע את המשאבים של הקונסולה? FO זה עולם ריק עם כמות זעומה של דמויות, דבר שבדור ה8GB זיכרון כבר לא מרשים במיוחד. אולי בGTA מוכרים לך אשליה ובFO את "הדבר האמיתי" אבל בסופו של דבר העולם של GTA מרגיש הרבה יותר כמו עולם אמיתי וחיי בניגוד לFO שמרגיש הרבה יותר "משחק וידאו" (מעבר לכמובן הSettings של עולם פוסט אפוקליפטי מול עולם מודרני ראליסטי.

בקיצור, רוקסטאר עושים את הדבר ההגיוני לסגנון העולם שלהם ובת'זדה עושים את הדבר ההגיוני לסגנון עולם שלהם. פשוט העולם שבת'זדה עושים מרגיש כל כך דור קודם שזה לא מרשים כבר, ביחוד לא היום כשיש זיכרון כמו זבל.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5383
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 01 דצמבר 2015, 13:10

אפשר להשוואת את ביושוק להלו קיטי בסופו של דבר

די נו. :)
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38252
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 דצמבר 2015, 13:13

swiss-the-engine כתב:
אפשר להשוואת את ביושוק להלו קיטי בסופו של דבר

די נו. :)

בהגזמה מן הסתם, גם GTA ו-FO4 לא באמת קרובים בתצורה שלהם בשום צורה חוץ מאשר זה שבשניהם אפשר להסתובב בעולם וגם המהות של העולמות שלהם והצורה שבה מסתובבים ועושים אנטרקציה איתו היא שונה לגמרי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: Fallout 4 - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 13 דצמבר 2015, 09:20

DrKeo כתב:העניין הוא שבGTA אין סימולוץ של כל איש וחפץ בנפרד כי צריך פלייסטיישן 7 כדי לעשות דבר כזה וכי אין צורך בכלל לעשות את זה, אתה באמת צריך שג'ון דו מספר 9,928,134 באמת יקום בבוקר לעבודה ויצא בערב עם חברה שלו בעולם של מליוני אנשים? שם היית משקיע את המשאבים של הקונסולה?

לא צריך פלייסטיישן 7. מספיק פלייסטיישן 3 ומשחק של בתשדה בשביל לראות איך זה נעשה כמו שצריך. העולם החי הזה הוא בדיוק מה שהופך את המשחקים שלהם לRPG סנדבוקסי כל כך מוצלח: כשאתה פוגש פתאום ביציאה מאיזה מבוך מישהו שרדף אחריך מאז שהרגת את אשתו בעיירה אחרת לפני שלושה חודשי משחק ועכשיו בא לנקום, כשאתה רואה שני factions נלחמים אחד בשני בקרב מתמשך שמתפרס על פני אזורים גדולים וכולל כיבוש של מבצר שלם - ולא מפסיקים בשניה שהתרחקת מהם יותר מ-30 מטר אלא ממשיכים להילחם ואחרי כמה זמן תוכל לחזור ולראות את התוצאות, כשלהתנהגות שלך יש איזשהי השפעה מינמלית לטווח הקצר והארוך.
המשחקים של רוקסטאר עושים מצויין את מה שהם עושים, אבל אין להם שום המשכיות מחוץ לעלילה הראשית: גם דמות שדרסת למוות שלוש פעמים ועברת עליה ברוורס לוודא הריגה תחזור לחיים בפעם הרביעית ותתנהג כאילו לא קרה כלום בניכם. זו פשוט לא אותה רמה של סימולציה התנהגותית של עולם משחק חי.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 59 אורחים