Nucleus_Dawn כתב:ברור שראיתי את הטריילר של SC? מה איתך? לא שמת לב שבדקה ו18 שניות אתה כבר לא רואה שום דבר בקרקע? הכל מוסתר על ידי עננים. המעבר לעננים נעשה באופן הדרגתי על לנקודה זו. אתה יכול גם לקרוא לזה ערפל שמסתיר POP IN (כי זה מה שזה, למעשה). גם באמת רואים ממש רחוק בכוכב, שזה מגניב. רק חבל שמה שרואים, זה כלום ושום דבר. אותה טקסטורה חומה ומכוערת עד האופק. גם בNMS רואים הרים רחוקים, שאין עליהם כלום. הPOP IN הוא לפרטים הקטנים (אם זה טקסטורות באיכות טובה יותר, צמחים נוספים, עוד אבנים וסלעים שמוסיפים למראה, חיות וכן הלאה. כמו בכל משחק אי פעם, בערך). אם SC אי פעם יראה במרחק איזה עשירית מהגיוון שראינו בעולם בNMS, אז אולי באמת אתלהב. כל עוד זה סתם טקסטורה חומה ומכוערת שחוזרת על עצמה, אז אתלהב פחות. עזוב צמחים ובעלי חיים - שיוסיפו קצת סלעים במקום שהכל יהיה גוש יחיד, חום ומשעמם.
להסתיר POP IN באמצעות כל מיני אפקטים, זה אחלה לגמרי. עושים את זה בכל משחק. במשחקים שעושים את זה פחות טוב, המשחק נראה פחות טוב. זו לא נקודת ביקורת טכנית על המשחק. זו נקודה לזכותו.
NMS פשוט מאוד יפיפה. הרבה יותר יפה מכל מה שראינו עד היום מSC. עיצוב אומנותי מרהיב. נכון שספירת הפוליגונים בכל מודל לא מרשימה ונכון שיש POP IN לא מדהים לחלק מהדברים, אבל המשחק עדין נראה פשוט מאוד נהדר. הוא נראה נהדר בקרבות חלל. הוא נראה נהדר על פני הכוכב. הוא נראה נהדר כשאתה טס בשמי הכוכב. הוא נראה נהדר כשאתה מתחת למים. ככה זה כשהעיצוב האומנותי כל כך מוצלח ועקבי. יוצא לך משחק יפה, אפילו כשהוא לא מתקדם מבחינה טכנית. בערך כמו שגם משחק מאוד מתקדם מבחינה טכנית, יכול לצאת מכוער. זה ככה בכוכב המת והריק והמעפן שהראו בSC, או בהיילו 3 עם התאורה המדהימה, למשל.
אתה טועה בנוגע ל"סליידרים". זה הרבה יותר מורכב מזה. מעבר לסליידרים שיש לכל סוג עלה, קל מאוד לעשות גם המוני סוגי עלים (והמוני סוגי כל דבר. זו רק דוגמא). שוב אני מזכיר את starbound שבונה את העולמות שלו בצורה דומה. אתה יכול לראות עץ עם עלים רחבים, עצי אשוח, עצים עירומים, עצי קקטוס, עצים ממתכת וגם עצים עם גלגלי עיניים במקום עלים.
גם הPOP IN הממש נוראי שראינו בכלל קרה רק כשהוא האיץ באופן מלאכותי את מהירות התנועה שלו לצורך ההדגמה. בתנועה רגילה יש POP IN, אבל הוא ממש לא האסון שאתה מנסה לתאר.
NMS נראה לך משעמם. אחלה. אתה לא אוהב משחקים שמבוססים על חקירה וזה בסדר גמור. אני אוהב. גם מיינקראפט נראה להרבה אנשים משעמם, בזמן שלהרבה אנשים הוא מרתק. גם Terraria. גם Starbound. לעומת זאת, פורזה וGT נראים לי סופר משעממים. לא מבין מה כיף בלנהוג במשחק עם מודל נהיגה מציאותי. נראה לי מעפן. זה לא הופך את GT ופורזה למשעממים. רק למשחקים שאני פחות נהנה מהם.
אה? ב1:18 אתה עדין רואה את ההרים, גם ב1:20 וב-1:25 (שזה הרגע שנכנסים לאזור החשוך של הכוכב). אתה מתבלבל מזה שיש להם אפקטים אטמוספרים שצובעים את ההרים בלבן, כנראה בגלל הזוית של השמש והמצלמה. אני לא יודע אם עקבת טכנית אחרי NMS אבל המשחק בונה הכל סביבך בזמן אמיתי על המעבד בניגוד למשחקים אחרים שטוענים שלבים מהזיכרון. כלומר בניגוד ל-99.99% מהמשחקים שבהם גודל המרחק שאתה רואה לאופק תלוי בזיכרון וב-GPU, כאן מדובר במגבלה בכלל של הCPU (כלומר כן, צריך GPU, אבל מדובר במשחק שנראה דור קודם, אין בעיה לGPU של הפס4 להתמודד איתו גם אם הוא היה מציג קילומטרים) והCPU של הפס4 מספיק בעייתי שלא רק סלעים רואים מופיעים סביבך, הרים מופיעים סביבך, חופים משתנים מול העיניים שלך, עצים ויצורים מתממששים מול העיניים שלך ואתה ממש אבל ממש לא רואה לקילומטרים, אתה רואה לבערך 500 מטר וגם ההרים נעלמים בשלב מסויים ומשאירים ערפל ורק ערפל.
בנושא הסליידרים, אני ממש לא זה שאמר את זה, שון מורי אמר את זה. יש להם אמנים שיושבים ובונים מודל ואז כמו בבונה דמות בRPG עושים להם "סליידרים" שמוגרלים רנדומלית לכל כוכב. סלעים עובדים ככה, פרפרים עובדים ככה, יצורים עובדים ככה, עצים עובדים ככה, ספינות עובדות ככה, דשא עובד ככה וכך הלאה. כלומר יש לך נניח 100 יצורי בסיס שנבנו ביד על ידי אמנים ועשו להם אנימציה ביד ומהם הסליידרים יוצרים "אינסוף" יצורים בדיוק כמו שיש "אינסוף" דקלים למרות שראיתי כבר איזה 4 כוכבים שונים שיש עליהם דקלים בטריילרים / סרטוני גיימפליי. לי לפחות זה מבאס את החקירה כשאני יודע שכל מה שאני רואה זה יצור שראיתי כבר אבל עם שתי קרניים בצבע ורוד וקצת פרווה על הזנב. אתה לא יכול להשליך מSTARBOUND, מדובר במשחק דו מימדי ובדו מימד אפשר לעשות דברים שהם קשים אקספוננציאלית מתלת מימדיים. גם לעשות פתרונות ברוט-פורס (למשל פשוט ליצור 2000 יצורים במקום 100, בדו מימד זה שבריר זמן מליצור בתלת מימד) וגם לעשות פרוצדוריאלית (למשל אנימציות במשחק מופשט דו מימדי אפשר לעשות פרוצדוריאלית די בקלות, בתלת מימד זה כל כך קשה שאפילו צוותי ענק כמו natural motion בקושי מצליחים).
יש לי שלוש טענות שונות לגמרי לNMS, שתיים מהן לא קשורות בשום צורה לSC. השתיים הראשונות הן:
1) בעיית גיוון קשה שלדעתי תהיה שם לדעתי כי האלגוריתם שלהם מבוסס על דברים שהם בנו ביד והם אולפן סופר קטן
2) עדין לא ברור לי מה כיף במשחק. אני מבין מה כיף בסטארבאונד, אני מבין מה כיף במיינקראפט ואני מבין מה כיף בכל מני ראסט למניהם אפילו שלא באמת שחקתי באף אחד מהם חוץ מאשר נסיון קליל פה ושם. אבל מה האטרקציה בNMS? אני מבין התלהבות ראשונית בלטוס מהחלל לכוכב, בחזרה לחלל ואז לכוכב אחר. אני פשוט לא מבין מה מלהיב במשחק הזה בשעה השלישית
הבעיה השלישית וזאת שכן מתיחסת לטריילר של SC היא איך שהם מתיחסים ל"כוכב". המבנה של הכוכב לא נראה כוכב, זה כי האלגוריתם שלהם עובד מעולה בלגרום לשטח להראות כמו שטח כשאתה נמצא על הפנים של הכוכב לכת, אבל מהחלל טוב זה לא נראה. ברגע שאתה מתחיל להתקרב מגיעה הבעיה השניה, הכניסה "לתוך" הכוכב, כלומר לאטמוספרה, לא באמת קיימת, זה בינארי. יש חלל, יש כוכב והם שני קונספטים מופרדים לגמרי שהם מפרידים בינהם עם אפקט עננים שכזה שמסתיר את המסך לשניה בזמן שהם עושים את הסוויצ' בין "אני בחלל" ל"אני בכוכב". כשאתה על הכוכב לכת בשמים, אין יותר מדי מרווח כי הCPU של הפס4 כנראה פשוט לא מסוגל לעשות את זה לעומת משחק סטנדרטי שפשוט מזרים שטח מהזיכרון ולא צריך גם לבנות אותו בזמן אמיתי. כתוצאה מזה השמים של הכוכב הם בערך 150 מטרים.
כשאתה מסתכל על SC העניין כמעט הפוך לגמרי. כן, אין שם (עדין) עצים או דינוזאורים מסתובבים, להגיד את האמת אני גם לא יודע אם יהיה או לא כי בתאוריה הם מבטיחים ובמציאות זה קיקסטארטר שנמרח על שנים. זה גם רק טריילר, יכול להיות שהוא שקר אחד גדול וזה שבסיום הטריילר אנחנו בצד החשוך של הכוכב לכת נועד כדי להחביא את כל הפאקים. אבל בצד של החסרונות של NMS הטריילר של SC זורח. יש לו שמיים נרחבים, ממש בנו אטמוספרה מציאותית שמגיבה לתאורה כמו שצריך ונראת כמו שצריך (אפילו הצליחה לגרום לך לחשוב שהכל מכוסה עננים למרות שזה בכלל הרים שנצבעים לבן מהאטמוספרה שמוארת מהשמש שמאחור). מדובר בממש עליה מכוכב לכת סופר מסיבי לחלל שמרגישה כמו שצריך ונראת כמו שצריך. על זה בדיוק היה כל הדיון, לא על האם אתה חושב שSC יהיה משחק טוב יותר או פחות טוב מNMS כי בנושא הזה כנראה שלא נסכים.
בנושא הסגנון האומנותי, SC עוצר נשימה גרפית. כן הוא עושה משהו יחסית ראליסטי אז כאילו יוצא שאני זונק גרפיקה ואתה נורא ארטיסטי כי יש לNMS כיוון אומנותי. אני מצטער, זה שמשחק פשוט גרפית ומנסה להיות צבעוני לא הופך אותו אוטומטית ליפה. אין איזה קרדיט אוטומטי שהופך פשטות לאומנות מטורפץ. NMS הוא לא ג'רני, הוא לא לימבו והוא גם לא מוניומנט וואלי. החלליות של NMS מכוערות ברובן (אם תראה את הסרטונים הטכנים שלהם שהם מראים שם עשרות חלליות, אחת מאינספור חלליות נראת טוב), היצורים מאוד מכוערים והמראה הכללי שלו נראה מג'ונרט פרוצדוראלית. דווקא על SC בחלל לא הייתי צודק כי NMS מאוד מכוער בחלל בזמן שSC עוצר נשימה.
We're just normal men. We're just innocent men