Laskin כתב:נפלאות השוק החופשי (:
זה העתיד של המדיה ללא ספק - תוכן ממוקד, הממומן אך ורק על ידי מי שמעוניין לצרוך אותו.
עדיין יהיו מפרסמים גם שם, כי זה הכסף הגדול, אבל זו תהיה חסות קצרה ולא השיט שאנחנו התרגלנו אליו מאז שנולדנו.
פרסום במדיה אינטרנטית הוא סופר בעייתי כרגע. מסיבה כלשהי, מפרסמים מוכנים לשלם על כמות צופים/זמן צפיה זהים באינטרנט שבריר ממה שהם מוכנים לשלם עליו בטלויזיה. זה יצר בעיה, כי כל מי שהוא לא יוצר עצום, עם קהל של מיליונים רבים וכמות גדולה של סרטונים, לא יכול באמת לסמוך על פרסומות בשביל לקיים אותו. זה בלי לדבר על כך שהביזור האינהרנטי של המערכת הזאת יוצר משברים שמרחיקים מפרסמים עוד יותר מחלק גדול מהיוצרים.
נוצר חוסר איזון מאוד משמעותי לטובת המפרסמים, בהשוואה לטלויזיה. יש לזה שלל הסברים אפשריים, כמו שתעשיית הטלויזיה והפרסום גדלו ביחד ולכן מערכת היחסים ביניהם הדדית, בעוד שתעשיית הפרסום היתה כבר עצומה כשהתחיל כל נושא המדיה באינטרנט ולכן כל פרסום שהיה נעשה בתנאים של המפרסמים בלבד.
בגלל זה נוצרו פלטפורמות כמו פטראון (שהוא איחוד בין פטראון ואתר תמיכה המונית אחר שקם בערך באותו הזמן). בעצם מדובר במגמה של התרחקות ממפרסמים. אתה תראה בהרבה פטראונים שאחת הgoals הוא "אפס פרסומות באתר/ערוץ/כאלה". אם המגמה תמשך (ואני מקווה שזה כך), נראה פחות ופחות מפרסמים במדיה כמו יוטיוב, סוויטץ' ואתרי חדשות שמסקרים מדיה פופולארית.
אני חושב שהמגמה תמשך לכיוון התרחקות מהמפרסמים. בפרט, מפרסמים מהסוג של pre rolls ובאנרים בסרטוני יוטיוב. הם פשוט משלמים מעט מידי ואני לא חושב שהם אי פעם יוכלו לשלם מספיק כדי לקיים כמות הולכת וגדלה של יוצרים. כמו שאתה אומר, נראה יותר חסויות קצרות וספציפיות. המגמה הנוכחית פשוט תאפשר לזה להיות בונוס נחמד ולא משהו שצריך להתבסס עליו כדי להתקיים.
זה לא אומר שפתאום כל שוק הפרסום באינטרנט יעלם וימוטט את גוגל, או משהו בסגנון הזה. תמיד יהיה שילוב בין הפרסומות הקלאסיות ומודלי מימון יותר חדשניים. בשנים האחרונות אנחנו פשוט מגלים יותר ויותר פעמים שפרסומות אינן הכרחיות. אם זה בגלל יוצרים יחידים שעזבו אתרים מבוססים כדי לעשות משהו משלהם (ג'ים סטרלינג), אתרים שלמים שהחליטו לשנות את צורת המימון שלהם (וידאוגיימר מנסים), או קבוצות של יוצרים שעזבו מקומות מבוססים ועשו משהו משלהם (kinda funny, EZA).