הודעהעל ידי swym » 16 יוני 2016, 19:24
ולחלק השמח - מיקרוסופט VS סוני:
הוריזון: שני המשחקים שהפתיעו אותי לטובה היו במקרה שני אלו עם המילה "הוריזון" בשם. Zero Dawn נראה מצויין ולמעשה הדבר שהכי עניין עותי בתערוכה של סוני, וForza Horizon שבכלל לא היה על הרדאר שלי נראה כמו משחק הפורצה הכי מעניין וכיפי עד היום.
זומבים: מיקרוסופט חשפה לא פחות משני משחקי זומבים: דד רייזינג 4 וState of Decay 2. סוני חשפה את Days gone ואת Resident Evil 7 (שבא בהפתעה מוחלטת בסקשן של הVR אבל אחר כך גם התברר שיגיע גם לOne). מיקרוסופט נראה כאילו היא לוקחת יותר כיוון של פאן עם הזומבים שלה, בעוד Days gone של סוני נראה סופר דיכאוני. אם הייתי צריך לבחור משחק אחד מכל אלו אז כנראה Dead Rising 4 עם אווירת הכריסטמס החגיגית שלו הוא כנראה המשחק שהייתי קונה בבלאק פריידיי באנדארווו.
רימאסטר: סוני לא למדה מהפאשלה של מיקרוסופט בזמנו (הציגה את Conker רק כדי שנגלה שלא מדובר במשחק חדש) וחזרה על אותה הטעות עם ההצגה של קראש רק בשביל שנגלה שזה רימאסטר. מיקרוסופט דווקא בחרה כנראה בחוכמה להכריז על הרימייק של Phantom Dust מחוץ למסיבת העיתונאים עצמה (בטח אחרי הפיאסקו של המשחק החדש שהוכרז לפני שנתיים ובוטל בסוף).
אגדה יפנית: מצד אחד The last Guardian אחרי מלאנתלפים שנים בפיתוח team ico עם תאריך סופי, ומצד שני Recore שמחבר בין כמה מוחות יפנים שמאפשר לו להגיד "מהיוצרים של המון המון משחקים שאהבתם" - אבל קצת מדאיג כל הקטע של המחיר המוזל שלו שאומר שמיקרוסופט לא מתייחסת אליו כאל הפקה רצינית. ואז מגיעה אגדה יפנית אחרת בדמות זלדה, ונינטנדו לוקחת את כל הקופה. היה להם אמנם רק דבר אחד לעשות, אבל הם עשו אותו כמו שצריך עם משחק שנראה פשוט מדהים וגורם גם לrecore וגם לTLG להיראות קצת כמו משחקים סוג ב'.
אגדה יפנית, סיבוב שני: בצד של סוני קוג'ימה (שממשיך לזגזג בין מסיבת עיתונאים של סוני ומיקרוסופט כל שנה) עם טריילר WTF למשחק שעדיין אין לו מנוע ולא באמת רלוונטי לשנות הקיום הקרובות שלנו, אבל בצד של מיקרוסופט פלאטינום מוכיחים לי שscalebound מגיע עם גיבור כל כך מעצבן שאני פשוט לא רואה את עצמי משחק במשחק הזה. עדיף משחק עדיין לא קיים של קוג'ימה על פני משחק שנראה שהולך לאכזב מפלאטינום?
משהו אוף וור: אצל מיקרוסופט עסקים כרגיל עם גירס חדש שמציג את מזג האוויר המטורף במשחק אבל חוץ מזה קצת מרגיש כמו כל משחק גירס מהדור הקודם - ואז הם שוב חוזרים על השטות של לחתוך את המשחק שניה לפני הקליימאקס והקרב המעניין עם הטרול הענק. אבל דווקא אצל סוני שום דבר לא כרגיל: אלו דווקא משחקי גוד מהדור הקודם שהרגישו כמו שריד של גיימפליי מהPS2 (עם זירות שכוללות מצלמה מקובעת וכדומה), אבל המשחק החדש בכלל לא נראה כמו גוד אוף וור - אלא כמו סקיירים פוגש את טומב ריידר פוגש את דארק סולס פוגש ילד מעצבן שמנגן אצלי על הוייב של להיות אבא. בניגוד לתצוגה המונוטונית של גירס הם גם יודעים לשלוט בפייסינג וכן מראים לנו קרב אפי מול טרול - וחוץ מזה נורווגיה עושה רק טוב לעור של קרייטוס. סוני לוקחת את הסיבוב הזה בענק.
האחרים שאין לי איך לדחוף ביחד: סוני מציגה את דטרויט ומזכירה שדייוויד קייג' עשה משחקים עם בחירה והשלכות שלא באמת משנות עוד לפני שtelltale השתלטו על הזאנר עם משחקים יותר טובים ופרנצייזים יותר מבוססים, פלוס טיזר של ספיידרמן שמגיח לרגע קטן אבל גונב את ההצגה עם רמת המגניבות שמתעלה על גניבת ההצגה של ספיידרמן בקפטן אמריקה (כל מה שחסר להם זה ללהק עכשיו את מריסה טומיי גם למשחק). בצד השני מיקרוסופט מציגה את Sea of Thieves שמרגיש כאילו היו צריכים לעשות לו branding של שודדי הקאריביים ולחגוג יחד עם יציאת הסרט החדש בשנה הבאה, את Halo Wars 2 שכבר אפשר לשחק בבטא אבל הבמה הציגו בעיקר CGI, ואת Inside שמזכירים לנו שהולך להגיע כבר החודש (ומשחדים את כולם בעותק של לימבו).
חומרה חלק מהתערוכה של מיקרוסופט הושקע בגרסאות חדשות של הקונסולה כבר השנה שמלווים בהורדת מחיר, בקפיצת חומרה משמעותית בשנה הבאה, ושיפורים כלליים לשלט ולשירותי האונליין. אצל סוני ההתמקדות היתה בPeripheral למציאות מדומה בתג מחיר של קונסולה חדשה, אבל תוך התעלמות מוחלטת מהקונסולה החדשה שצריכה להגיע איתו - כי בואו נודה בזה: אין מה לצפות לקבל חווית VR אפילו חצי אפויה עם חומרה מקרטעת משנת 2013. אני שואל את עצמי אם הPSNeo היתה באמת צריכה לצאת בעונת החגים של 2016 וסוני שתכננו בהתחלה על באנדל נאלצו לדחות אותה - אבל החליטו בכל זאת לדחוף את המורפיאוס לכמה שיותר בעלי PS4 נוכחית כי הם כבר נכנסו לייצור. הפוקוס על חוויות הVR הצולעות עשה לי קצת פלאשבקים לימי הקינקט VS מוב העליזים.
ספירת מלאי: בשורה התחתונה מיקרוסופט הציגה יותר משחקים - תשעה (כשאחד מהם הוא משחק הורדה דיגיטלי ואחד F2P) לעומת שמונה (כשאחד מהם הוא רימאסטר). סוני לקחה מבחינתי ברמת ההשקעה בדמואים (הובילו אצלה Zero Dawn, Spiderman ו-God of War) אבל כשמסתכלים על תמונת המצב בפועל מסתבר שרק שניים מהם מגיעים עם תאריכי יציאה (TLG וZero Dawn), ומתוכם רק אחד בשנת 2016. מיקרוסופט לעומת זאת הציגה חמישה משחקים שמגיעים כבר ב-2016 (recore, גירס, פורצה, אינסייד וכנראה שגם Dead Rising 4 לאור ההדלפה) פלוס אחד (Halo Wars 2) עם תאריך מוכרז לתחילת 2017.
אני חושב שזו תבנית שבגדול חוזרת על עצמה במסיבות עיתונאים של E3, ולמרות שלשתי החברות יש נטיייה למתוח ולבטל חלק מהפרוייקטים (פייבל מישהו?) חלק מהסטודיואים של סוני חיים כבר מעבר לזמן ואלב, ואין כמו המשחק היחיד במסיבת העיתונאים שלה שבאמת מגיע ב-2016 כדי להזכיר לנו את זה - באיחור של חמש שנים מהתאריך המקורי ואחרי שהוכרז כבר בE3 של שנת 2009. הסיבה המרכזית שבזכותה מיקרוסופט לוקחת פה היא שהיא הציגה לא רק יותר משחקים אלא גם לו"ז שמכסה את הטווח הקצר. אני מקבל את התחושה שעד שחלק מהמשחקים של סוני יראו אור אנחנו נהיה כבר עמוק לתוך החצי-דור הבא, עם עוד מסיבות E3 ועוד תצוגות תכלית.
מוזיקה: נו, עם תזמורת חיה בטח שסוני לוקחת פה. אבל באופן כללי מאד אהבתי את הבחירות המוזיקליות של הרבה מאד מהטריילרים בשני הצדדים. מישהו צריך להוציא סאונדטראק של E3.
נערך לאחרונה על ידי
swym ב 21 יוני 2016, 16:59, נערך פעם 1 בסך הכל.