עמוד 1 מתוך 4

DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 15:20
על ידי רונן
אתמול קיבלתי בהפתעה את DOOM עם Uncharted 4. זה המשחק הראשון מזה שנים רבות שאני מקבל או קונה בלי לקרוא עליו ביקורות (בת'סדה התעקשה לשלוח למערכות עותקי ביקורת ביום ההשקה, אז הביקורות תתעכבנה מאוד). לא שילמתי עליו, אז הסיכון קטן, ועל פי התרשמותי מהסרטונים ומהרשמים, המשחק איכותי וכיפי מאוד.

לקחתי הפסקה מ־Uncharted 4 כדי להספיק לבדוק גם את DOOM, ואיזו הפתעה נעימה: תחשבו Metroid Prime, רק הרבה יותר קצבי ואכזרי, ובלי חידות וחקירה. המשחק בעל מערכת שדרוגים עמוקה ומספקת, הן לחליפה הן לנשקים. משחקיות FPS טהורה.

אנימציות המילי מושפעות ממיקומכם ביחס למפלצת. על ידי יריות מהממים מפלצת, היא מהבהבת בכחול, וכשמתקרבים אליה היא מהבהבת בכתום כדי לציין שאפשר לעשות מילי. וכדאי לעשות אותם: הם משחררים יחידות חיים מהמפלצת. ברמת הקושי הגבוהה ביותר פסילה תחזיר אתכם לתחילת המשחק, לכן במצב זה זה שימושי אף יותר.

גרפית, המשחק נראה פשוט נפלא, והסביבות מפורטות ויפהפיות והאנימציות של הדמות מושקעות.

על פי הדיווחים, הקמפיין נמשך 15 שעות. אני מקווה שהוא ישמור על עניין לכל אורכו. בינתיים אני מרוצה מאוד שהוספתי אותו לספריית המשחקים שלי. אם תחילתו היא רמז לבאות, אז אני די אופטימי שהביקורות תהיינה מחמיאות.

אני אמשיך לחוות את דעתי ככל שאתקדם. אם יש לכם שאלות נוספות, שאלו כאן.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 15:44
על ידי BiA
ממה ששיחקת, השלבים נשענים בכבדות על הרעיון של skateparks? כלומר ארנות גדולות ללחימה בכמויות של אויבים? אני מפחד שהמשחק הזה יתפספס וירגיש יותר מדי כמו בולטסטורם או משהו כזה.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 16:14
על ידי רונן
BiA כתב:ממה ששיחקת, השלבים נשענים בכבדות על הרעיון של skateparks? כלומר ארנות גדולות ללחימה בכמויות של אויבים? אני מפחד שהמשחק הזה יתפספס וירגיש יותר מדי כמו בולטסטורם או משהו כזה.

לא שיחקתי בבולטסטורם, אז אני לא יודע אם יש דמיון בעיצוב השלבים. ולא מדובר בארנות (אתה מתכוון למגרש לחימה כמו מגרשי מולטיפלייר?). ודאי שמדי פעם בפעם יהיו אולמות בגודל בינוני במשחק, אלו ארנה לטעמך? תעלה סרטון שממנו התרשמת שמדובר בארנה, כך אבין על מה אתה מדבר.

מדובר ב־DOOM קלאסי ובו עוברים בפרוזדורים (יש גם סביבות חיצוניות, גם אותן אני מכנה פרוזדורים). הוא מרגיש ממש כמו... דוּם. דום מודרני. וזה מעולה. הוא מאוד נאמן לסדרה, חוץ מהמשחק השלישי שהבנתי שהוא אטי יותר ופזל לז'אנר האימה.

יש פה אקשן יריות שטותי ואיכותי מאוד. במקרה הזה "שטותי" מדבר לזכותו כי הוא פשוט עושה נהדר מה שמצופה ממנו לעשות, ואף יותר מכך. לא ציפיתי למערכת שדרוגים מקיפה כזאת, למידע על אזורים ועל מפלצות, למטלות צד רבות ועוד. ומערכת המילי ממש מוסיפה לטירוף.

אם אתה אוהב את דום, אני לא חושב שתתאכזב. הוא עלה על ציפיותיי מאוד. איכותי וכיפי מאוד. אם אתה רוצה להיות בטוח, חכה כשבוע–שבועיים לביקורות. כאמור, אני אופטימי בעקבות ניסיוני הקצר, אני מאמין שהמשחק ישמור על עניין לכל אורכו. זה תלוי בגיוון הסביבות, כמות הנשקים ושאר ההפתעות.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 16:24
על ידי MGS FREAK
רונן כתב:
BiA כתב:ממה ששיחקת, השלבים נשענים בכבדות על הרעיון של skateparks? כלומר ארנות גדולות ללחימה בכמויות של אויבים? אני מפחד שהמשחק הזה יתפספס וירגיש יותר מדי כמו בולטסטורם או משהו כזה.

לא שיחקתי בבולטסטורם, אז אני לא יודע אם יש דמיון בעיצוב השלבים. ולא מדובר בארנות (אתה מתכוון למגרש לחימה כמו מגרשי מולטיפלייר?). ודאי שמדי פעם בפעם יהיו אולמות בגודל בינוני במשחק, אלו ארנה לטעמך? תעלה סרטון שממנו התרשמת שמדובר בארנה, כך אבין על מה אתה מדבר.
.


נראה לי שהוא התכוון למשהו בסגנון של Painkiller, שבו רוב הלחימה נעשית באיזור נעול שנפתח רק כשאתה הורג את כל האויבים בו (וכך המשחק ממשיך) בניגוד להתקדמות טבעית בשלב שאתה נתקל באויבים לאורכו.

כמה נפוצים פיקאפים של חיים ? המשחק מעודד אגרסיביות בכך שמשיגים חיים דרך הריגות מילי ?

איך המוזיקה ? קיבלתי את הרושם שאין יותר מדי ממנה, ולא משהו בכל מקרה (מין מוזיקת רקע אלקטרונית, לא מטאל).

ניסית את ה-snapmap ?

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 16:29
על ידי רונן
אגב, אני לא יודע אם שמעתם, יש בכל שלב ידית סודית. לאחר שמוצאים אותה ומושכים אותה, נפתחת דלת במקום אחר בשלב. אם מוצאים אותה ועוברים בה, מגיעים לשלב דום מקורי, בגרפיקה המקורית, פורט של השלב. מדליק. עדיין לא מצאתי ידית כזאת.

יש גם דברים סודיים אחרים למצוא ולאסוף (מעין בובות). אני לא זוכר מה מקבלים אם אוספים את כולם בשלב.

כלומר, יש מה לחקור והרבה מה לעשות.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 16:40
על ידי רונן
MGS FREAK כתב:נראה לי שהוא התכוון למשהו בסגנון של Painkiller, שבו רוב הלחימה נעשית באיזור נעול שנפתח רק כשאתה הורג את כל האויבים בו (וכך המשחק ממשיך) בניגוד להתקדמות טבעית בשלב שאתה נתקל באויבים לאורכו.

למיטב זיכרוני, רק פעם אחת פתיחה של דלת הותנתה בחיסול כל האויבים. זה לא המוטיב של המשחק. עדיין צריך למצוא כרטיסי גישה או למצוא ידיות וכפתורים כדי לפתוח דלתות.

כמה נפוצים פיקאפים של חיים ? המשחק מעודד אגרסיביות בכך שמשיגים חיים דרך הריגות מילי ?

נפוצים מאוד. ההזדמנויות לעשות מילי הן רבות, וגם הם משחררים אותן. ומי שאוהב אתגר לא צריך לדאוג, יש אתגר. אני משחק ברמה הבינונית ומתּי כמה פעמים, אני מניח שבהמשך זה רק ילך ויהיה קשה יותר. אני מניח ששחקנים מיומנים מאוד ירצו לשחק ברמת קושי גבוהה יותר.

איך המוזיקה ? קיבלתי את הרושם שאין יותר מדי ממנה, ולא משהו בכל מקרה (מין מוזיקת רקע אלקטרונית, לא מטאל).

הולמת את המשחק. גם היא מוסיפה לחווית Doom אמתית.

ניסית את ה-snapmap ?

ראיתי את האפשרות הזאת אך לא ניסיתי. תזכיר לי מה זה?

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 17:43
על ידי MGS FREAK
עורך המפות.

ובנוגע לשדרוגים, ראיתי שהרבה מהם הם מסוג ה"טעינה מהירה יותר", החלפת נשקים מהירה יותר" (שאני לא אוהב). איך הם מרגישים ?

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 20:24
על ידי רונן
MGS FREAK כתב:ובנוגע לשדרוגים, ראיתי שהרבה מהם הם מסוג ה"טעינה מהירה יותר", החלפת נשקים מהירה יותר" (שאני לא אוהב). איך הם מרגישים ?

יש שדרוגים מהסוג שדיברת עליהם, ויש שדרוגים מסוג אחר, מהותיים יותר: לכל נשק אפשר לקנות שדרוג ועל ידי לחיצה על כפתור 'למעלה' מחליפים ביניהם. על ידי לחיצה ארוכה ב־L2 מפעילים את השדרוג. הם מרגישים מעולה. הם מוסיפים מאוד. אפשר להתאים כל מצב לכל סיטואציה.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 21:27
על ידי Death_119
איך הוא על הפס4? נראה כמו שצריך? אני ממש רוצה לשחק במולטי אז אני לא חושב שאלך על הפיסי.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 21:30
על ידי DrKeo
עושה לי כואב בבטן לשמוע על דום עם שלט קונסולה :)

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 11 מאי 2016, 23:09
על ידי MGS FREAK
Death_119 כתב:איך הוא על הפס4? נראה כמו שצריך? אני ממש רוצה לשחק במולטי אז אני לא חושב שאלך על הפיסי.


בסרטון שפרסמתי בנושא 2016 נאמר שהוא רץ על 1080P ו60 פריימים, נשמע מצויין בכל מקרה.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 12 מאי 2016, 12:06
על ידי MGS FREAK
DrKeo כתב:עושה לי כואב בבטן לשמוע על דום עם שלט קונסולה :)


במיוחד לכבודך הקליטו את הגיימפליי הזה:



עולם אחר. אני עדיין לא מבין למה בימנו תמיכת מקלדת ועכבר (במשחקים שיוצאים גם ל-PC, לכל היותר) היא לא הסטדנרט בקונסולות. נראה לי שפחות מעשרה משחקים אי פעם עשו זאת.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 12 מאי 2016, 14:48
על ידי Death_119
DrKeo כתב:עושה לי כואב בבטן לשמוע על דום עם שלט קונסולה :)

במה בדיוק דום ניצל את העכבר? השליטה היא אופקית. התכוונת אולי קוויק 2 ומעלה וזה בכלל לא דום?

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 12 מאי 2016, 20:37
על ידי DrKeo
כבר בדום 2 היה שליטה בעכבר (למרות שלא היה הסתכלות למעלה ולמטה). בכלליות fps קלאסי של id, לחשוב עליו בשלט קונסולה ועוד במולטיפלייר עושה לי כואב בבטן :)

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 12 מאי 2016, 20:42
על ידי רונן
Death_119 כתב:איך הוא על הפס4? נראה כמו שצריך? אני ממש רוצה לשחק במולטי אז אני לא חושב שאלך על הפיסי.

נראה מעולה, אבל אני לא בטוח שתשובתי רלוונטית לכמה מכם, אתם סופרים כל פוליגון ומתעכבים בכל ג'אגי קטנטן, וסופרים קצב פריימים. אני כל כך מדלג מעל כל זה.

כלומר, אנשים דיברו על GTAV (המהדורה הראשונה) כמשחק לא שחיק, ואין לי מושג על מה לעזאזל הם דיברו!

אם משחק נראה מעולה, רץ חלק (רק אם יש נפילות פריימים משמעותיות אז זו בעיה, בפרט אם זה קורה לעתים קרובות), אז כל השאר לא מעניין.

הגרפיקה מספקת מאוד, גם השליטה בסדר גמור, אין נפילות פריימים (לפחות לא כאלה שהבחנתי בהן).

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 14 מאי 2016, 12:41
על ידי MGS FREAK
ביקורות ורשמים ראשונים מאוד חיוביים בינתיים.

מכמה בנצ'מארקים שראיתי נראה שהוא רץ מושלם על 970. חדשות מצוינות ל-107% ממשתמשי האתר.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 14 מאי 2016, 12:52
על ידי BiA
לא התאפקתי וקניתי רגע לפני שהוא יצא.. אני בערך באמצע הקמפיין, אעדכן רשמים - בינתיים אני די נהנה. המשחק רץ נהדר על ה-970 שלי (במיוחד מאז הדרייבר האחרון של נוידיה שיצא אתמול) על אולטרה.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 14 מאי 2016, 16:45
על ידי Death_119
גם אני לא עמדתי ורכשתי לפיסי.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 03:15
על ידי BiA
סיימתי את המשחק אחרי 14 שעות ושבת של בינג'. אני אהיה די נחרץ מההתחלה ואגיד שמעריצים פנאטים של המשחקים הראשונים צריכים לשחק במשחק הזה, כי יהיה להם כיף חיים. מי שלא, אבל מחבב אותם מאוד (כמוני) גם כן כנראה יהנה לפחות ברובו, אני לא חושב שהוא מצדיק רכישה במחיר מלא עכשיו אבל אם לא אכפת לכם לקנות קוד, ה-32 דולר שמבקשים עליו שווים את זה.

הקמפיין כולו מרגיש כמו הומאז' אחד גדול לדום ולא סוטה מהנוסחה כמעט בכלל בניגוד לדום 3. כמו שכתבתי כאן פעם אני אוהב נורא את דום 3 אבל הסטיה בחזרה לגישה המקורית במקום אימה היא נחוצה. המשחק מרגיש badass ומטאלי מאוד, מוזיקה נכנסת בדיוק כשצריך, יש המון המון gore וה-doomguy הוא זה שכולם מפחדים ממנו במקום זה שמפחד. אני חושב שזה היה אתגר עצום ל-id של היום, בלי כל השמות המפוצצים לקחת על עצמה להמיר את הקמפיין המהיר וחסר המעצורים של דום ל-2016, אבל היא הצליחה, שאפו ענק. המשחק לא דומה לאף שוטר שאני זוכר בשנים האחרונות, הוא אולד סקול משולב עם עדכונים הכרחיים (לדעתי) בשוטרים של היום, כמו מערכת שדרוגים, מפה מפורטת וכו'. מה שמגניב זה שאת הרוב המוחלט של העזרים אפשר לכבות לחלוטין דרך התפריטים, זאת אומרת אפשר לשחק בלי שום Tutorial, סימון לאן ללכת, בלי סימונים על האויבים שמודיעים מתי אפשר לעשות Glory Kills ועוד (פחות בשבילי, יותר בשביל המעטים שמתלוננים על זה).

האקשן כמעט אף פעם לא נעצר, המשחק בנוי (כמו שחשדנו כולנו) כמעט כולו מסביבות ארנה עם Lockdowns על איזושהי התקדמות הכרחית בשלב, אבל אם הסתכלתי על סרטוני הגיימפליי וחששתי קצת אז אני חוזר בי. אמנם זה קצת מעצבן שעוצרים מלאכותית את ההתקדמות אבל כמעט כל הארנות מגניבות מאוד, יש בהן Power-ups גלויים וגם חבויים בכל מיני פינות, קופצים בין קומות, עוברים בפורטלים וכו'. יש לא מעט פלטפורמינג גם בזמן לחימה וגם בקטעי טיפוס/ירידה, השליטה לא floaty ומגיבה היטב. מה שכן יצא לי למות כמה וכמה פעמים בקטעים כאלה והייתי צריך לחזור לצ'קפוינט קודם ולהילחם קרבות לא קלים שוב.

בטח כבר הבנתם שהמשחק מאתגר, לדעתי רמה מעל רוב הקמפיינים של שוטרים שיצאו בשנים האחרונות, שפחות הרגילו אותי להתרוצץ ממקום למקום מעבר לאיזה strafe פה ושם. לא אגזים ואומר שזה ה-Dark Souls של השוטרים אבל פשוט אסור לעמוד במקום, אסור. הארנות נהיות אינטסיביות וקשות יותר בהדרגה, גם על Hurt me plenty היו הרבה קטעים שהייתי צריך הרבה נסיונות כדי לעבור. אויב חדש שבהתחלה מופיע לבד ונראה מאיים בטירוף תוך רבע שעה כבר מביא חברים ומסתובב לו כשווה בין שווים בין ה-Horde של המפלצות שמשתגרות בארנות. אני בדרך כלל לא מחפש אתגר במשחקים ולא מביא את עצמי להמשיך לשחק במשחקים שאני נתקע בהם, זה נראה לי מעצבן, מיותר ובזבוז זמן, אבל הפעם דווקא נהניתי. אני גם חייב לציין שאיד אשפים בלמקם בדיוק כמה תחמושת וחבילות בריאות/Armor ברחבי השלב כדי שתמיד תרגיש חנוק בלי שזה יהיה לא הוגן. המסור משמש כגלגל הצלה כאן, אהבתי את הרעיון.

המשחק גם מלא בסודות ופיצ'פקעס שיגרמו למעריצים של דום (ושל דברים אחרים) ליילל כמו ילדות קטנות, מן הסתם לא אספיילר אותם עכשיו, אבל הוא בהחלט מעודד חקירה. המפות לא עצומות ואין יותר מדי איפה לחפש אבל רוב הסודות השווים כן נמצאים במקומות לא מובנים מאליהם ונותנים צ'ופרים כאלה ואחרים (אישית לא התעכבתי יותר מדי על חיפושים).

אני יכול להגיד שנהניתי מאוד מהחלקים בסביבות הפתוחות ופחות בתוך המבנים, והן היו חסרות לי קצת. גם הייתי מקצר את הקמפיין בכמה שעות, הוא אמנם נהיה מאתגר יותר לקראת הסוף אבל מרגיש גם להתחיל קצת חדגוני מבחינת הסביבות, לדעתי החלק השני שלו פחות טוב. אישית (וברור לי שהרבה לא חושבים ככה) אני חושב ש-13 שעות ומעלה זה אמנם היה הסטנדרט של פעם אבל היום אני פחות סבלני וקשה לי לשחק קמפיין שהוא שוטר נטו, בלי איזה אלמנט עלילתי או RPG-י משמעותי למשך זמן כזה. אני מוכן לסלוח למשחק הזה כי הוא באמת משאיר אותך on your toes ודרוך לכל אורך הדרך.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 06:38
על ידי Klayman
אומנם רק התחלתי אותו, אבל מוכרח לציין גם את המצב הטכני המעולה שלו! המשחק עבר אופטימיזציה רצינית,הוא רץ חלק לגמרי וגם ניתן לשנות כמעט את כל המאפיינים הגרפיים, שליטה וכו'.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 06:47
על ידי Death_119
אווו, מעולה, שיחקתי איזה שעה, כל כך דום.

ign פרסמו משהו בעמוד פייסבוק שלהם, הם קראו לזה "ביצת פסחא", פה היו מכנים זאת "קלקלן", אין להם בושה.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 10:19
על ידי MGS FREAK
אם אני לא טועה זה המשחק הראשון מגל הריבוטים של השוטרים של שנות ה-90 מהשנים האחרונות (דיוק ניוקם, וולפנשטיין, Shadow Warrior ועכשיו דום) שנאמן למבנה המקורי שלו ולא בנוי כמו שוטר מסדרון מודרני (מסדרון בגודל ולינאריות משתנים, אבל מסדרון).

נשמע שהוא אחד מהמשחקים הייחודיים ביותר בנוף הנוכחי מהבחינה הזאת, בטח כשהוא משחק AAA. השאלה המתבקשת: מתי ריבוט של קוויק :) ?

נ.ב., מכירים שיוטיוב שמים בעמוד הראשי סרטונים שקשורים לצפיות קודמות שלכם ודופקים כותרת עם ספוילר ? סעמק.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 11:52
על ידי DrKeo
איזה כיף דום נשמע, אם המולטי שלו לא היה כזה Meh הייתי לגמרי קונה אותו עכשיו במחיר יחסית מלא. נראה לי שאני אמתין קצת. הייתי מת לראות את קווייק מקבל טיפול כזה אפילו שלקווייק מעולם לא היה סינגל אפילו סביר, הוא היה כל כך גרוע שב-3 ויתרו לגמרי. הייתי זורם עם משהו מאוד דומה לדום רק בעולם של קווייק, אבל צריך להשקיע הרבה במולטי, קווייק זה משחק מולטי כמעט בלבד ואני לא רוצה לראות את המולטי שלו במצב של המולטי של דום.

אגב אזהרה לבעלי כרטיסי AMD, המנוע מאוד מעדיף כרטיסי NVIDIA, ברמה ש970GTX מבצע כמעט כמו הFURY X.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 13:21
על ידי MGS FREAK
DrKeo כתב:איזה כיף דום נשמע, אם המולטי שלו לא היה כזה Meh הייתי לגמרי קונה אותו עכשיו במחיר יחסית מלא. נראה לי שאני אמתין קצת. הייתי מת לראות את קווייק מקבל טיפול כזה אפילו שלקווייק מעולם לא היה סינגל אפילו סביר, הוא היה כל כך גרוע שב-3 ויתרו לגמרי. הייתי זורם עם משהו מאוד דומה לדום רק בעולם של קווייק, אבל צריך להשקיע הרבה במולטי, קווייק זה משחק מולטי כמעט בלבד ואני לא רוצה לראות את המולטי שלו במצב של המולטי של דום.

אגב אזהרה לבעלי כרטיסי AMD, המנוע מאוד מעדיף כרטיסי NVIDIA, ברמה ש970GTX מבצע כמעט כמו הFURY X.


אם כבר ריבוט של קוויק אז לדעתי הוא צריך להיות בהשראת המשחק הראשון (פנטזיה-טכנולוגיה) ולא אלה שאחריו (חייזרים צבאי גנרי, ראינו מספיק מאז).

מבחינת גיימפליי באמת שאין לי מושג איך אפשר לייחד אותו במיוחד בהשוואה לדום (המודרני) אבל אני מקווה שה-theme והאווירה יקבלו דגש.

Re: DOOM – הדיון הרשמי

פורסם: 15 מאי 2016, 13:42
על ידי DrKeo
בשבילי קווייק תמיד יהיה Q2, הוא היה השיא של הסדרה בהפרש די גדול. אני לא חושב שיש בעיה עם הtheme של המשחק השני, סטימפאנק גות'י, מה רע? המשחק הראשון הוא ממש CLONE של דום, פורטלים ממימד אחר עם מפלצות? יותר מדי דומה. יש קטע לשילוב של בשר וחלקי אדם עם מכונות בשילוב עם הטכנולוגיה, המפעלים וכל המתכות יחד עם הגות'י, אני חושב שזה יכול לעבוד יופי.