DOOM – הדיון הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 18 מאי 2016, 23:07

הנה מאמר המונה את המכניקות המגניבות של המשחק ומפציר במפתחות 'לגנוב' אותן.

עד כה פורסמו כבר 21 ביקורות, והממוצע של המשחק הוא 83.26%. הוא ממשיך לעלות :)
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1803
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 19 מאי 2016, 11:11

רונן כתב:הנה מאמר המונה את המכניקות המגניבות של המשחק ומפציר במפתחות 'לגנוב' אותן.

עד כה פורסמו כבר 21 ביקורות, והממוצע של המשחק הוא 83.26%. הוא ממשיך לעלות :)


אז ההיסטוריה תחזור על עצמה ומצפה לנו גל של Doom clones ?

היו לי ספקות בקשר למוזיקה, עד ששמעתי את זה:



היה עדיף שהיה קצת פחות תעשייתי לטעמי אבל מתאים למשחק בכל מקרה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 מאי 2016, 22:17

תעשיתי = Quake :)

כלומר זה טרנט רזנור, הבן אדם חצי המציא את התעשיתי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 21 מאי 2016, 04:31

בדיוק סיימתי את המשחק. איזה משחק מבריק. אחד משחקי ה־FPS המבריקים והטובים ששיחקתי. קצבי, מסוגנן, כפי ומגניב לגמרי לכל אורכו. הוא גם מפוצץ במשימות צד, דברים למצוא ולאסוף, שדרוגים רבים מכל מיני סוגים ועוד. הוא היה הפתעה אדירה. אפילו המזכים (קרדיטים) בסופו מוצגים באופן מרשים מאוד. כל הכבוד, ID!
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי BiA » 21 מאי 2016, 13:14

לחלוטין.

למי שסיים:
ספויילר: הצג
גם עושה רושם שנקבל הרחבה עתידית :) מצוין!

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי swym » 24 מאי 2016, 14:58

MGS FREAK כתב:אני עדיין לא מבין למה בימנו תמיכת מקלדת ועכבר (במשחקים שיוצאים גם ל-PC, לכל היותר) היא לא הסטדנרט בקונסולות. נראה לי שפחות מעשרה משחקים אי פעם עשו זאת.

יש בPS4 תמיכה מלאה בזה:
http://www.amazon.com/correspondence-Co ... B012BZZJ5C
אבל אתה צריך להבין שמשחקים שנבנים לצורת שליטה אחת לא עוברים התאמות לצורה אחרת. אפילו על הPC לפעמים יש בעיות עם שליטת עכבר בגלל שמפתחים מתאימים את הacceleration לשליטת גיימפאד ולא מאפשרים לכבות את זה.
ניסיתי ככה את Black Ops 3 על הPS4 לא מזמן ולמרות שבתאוריה לכוון עם עכבר זה יותר נוח, מרגישים איך שזה עדיין מגמגם בגלל הaim assist שמרגיש לא טבעי על העכבר. במקביל בתצורה הזו התנועה עם הדמות עצמה היא באמצעות DPAD והירי לא עם כפתורים אנלוגיים, וזה מרגיש בכלל קקה.

Nucleus_Dawn כתב:
MGS FREAK כתב:אלוהים איזה ביזיון, מי לעזאזל שיחק בסרטון הזה ?



התיאוריה שלי היא שזה ניסוי גאוני שבדק עד כמה יפריע לאנשים אם הגיימפליי שהם מקליטים משוחק ממש גרוע. הניסוי גם עבד עם כל הדיסלייקים שרק גורמים לסרטון להחשף יותר וכמובן ששיתופים כמו זה שפה. לא יפתיע אם גם בגיימפליי הבא שהם ישחררו, השחקן יהיה ממש מעפן.

אם התאוריה שלך היתה נכונה (והיא לא - דיסלייקים כשלעצמם לא גורמים לסרטון להיחשף יותר) אז כנראה שבסרטון המקורי הם לא היו מכבים את האפשרות לעשות דיסלייקים או להגיב. לסרטון שצוחק על פוליגון יש בערך אותה כמות צפיות כרגע כמו לסרטון המקורי.

לא צריך ללכת כל כך רחוק עם התאוריה, לפחות לפי העיקרון של התער של היינליין: פוליגון (כמו רוב עיתונות הפח) מכילה לא מעט כלומניקים נטולי כישורים שנכנסו לעיתונאות משחקים פשוט כי חסם הכניסה לתחום הזה לא קיים. כשמצב העיתונות כל כך בקרשים אז הדרישה מעיתונאי משחקים מצטמצמת מ"שידע לשחק" ל"שידע קרוא וכתוב" (ובעידן הוידאו אפילו את זה לא צריך) ומעט העיתונאים המוכשרים שעוד לא ברחו מהתחום טובעים בים של בינוניות.

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1803
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 29 מאי 2016, 13:48





(בסרטון הראשון, לא הייתי מזהה שזה E1M1 אם לא היו אומרים לי. מצד שני, אני משתמש ברמקולים מחורבנים שמובנים במסך אז אני לא דוגמא טובה)

ובאדיבות רדיט, אין לי מושג מה התוכנה והתהליך בדיוק אבל זה מה שקורה כשעושים ויזואיליזציה למוזיקה :D :

תמונה

תמונה

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי BiA » 29 מאי 2016, 14:14

בדיוק ראיתי את זה גם ברדיט ובאתי לפרסם. אדיר!

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 מאי 2016, 14:29

הקטע על המוסיקה מעולה, הייתי בקטע ספציפי שהיה שם סוג של ריף עדין שחוזר על עצמו שהיה מבוסס על המוסיקה בתפריט של דום 1, סתם ככה כסוג של build up לאקשן שהגיע כמה שניות מאוחר יותר. למרות הדוקומנטרי הזה ולמרות שהסגנון מוסיקה של המשחק הוא מאוד דום, עדין קשה לי לשמוע את הסאונטראק מקורי במשחק מעבר לכמה קטעים מאוד ספציפים. אם id באמת עובדים עכשיו על קווייק אני ממש מחזיק אצבעות שיחזירו את טרנט רזנור כי אם יש סאונד טראק שאני יודע בעל פה מההתחלה ועד הסוף זה הסאונדטארק של קווייק 2.

אה, ושכחתי שיש נושא רשמי אז אני אדחוף את זה גם כאן.

אחרי כמה שעות טובות בדום אני מתחיל לחשוב שזה המשחק האהוב עלי ב-2016. אני בשלב החמישי ולפחות בנתיים יש הרגשה שלקחו את כל מה שטוב ממשחקי דום של שנות ה-90 וכל מה שטוב בשוטרים מודרנים ושלבו אותם יחד למשחק פשוט מעולה. הקונספט של להיות תקוע בשלב סגור שחלקים שלו מוגבלים במפתחות צבעוניים נותן למשחק הרגשת מטרויידווניה קלה, אפילו סוג של ביושוקיות מסויימת שגורמת לך להסתובב בכל שלב הלוך וחזור דרך קיצורי דרך שונים ולמצא הכל. האזורים הסודיים והאיסופים מוסיפים המון למשחק והם נעשים בצורה פשוט מושלמת. אין צורך לנחש או לחפש שעות, כמו בדום 1 ו-2 אם חוקרים בצורה סבירה מינוס מוצאים מפה שמראה איפה כל סוד נמצא בשלב ולכל פריט שמוצאים יש משמעות לגיימפליי - נקודות שדרוג לנשקים, רונים שנותנים לך באפים פסיבים, נקודות לשדרוג הדמות או יומני LOG (שבניגוד לטרנד בשנים האחרונות הם טקסט בלבד שכתוב בצורה יבשה, כמו סוג של אינדקס ב-ME ופחות קומסטוק מספר על פילוסופיות חייו). אפילו שיש מפה ואתה יודע שאמור לצאת מסדרון מחדר מסויים לא תמיד קל למצא את המסדרון הזה כך שיש איזון מאוד עדין בין הסודיות של הסוד ובין המפה שמספרת לך שהוא בסביבה. אני מוצא את עצמי חוקר חדרים, מחפש דרכים להגיע לפלטפורמות גבוהות או מחפש בנקיקים ומאחורי ארגזים רק כי המפה אומרת לי שיש באזור משהו וזה כיף לא נורמאלי.

הגיימפליי עצמו פשוט נהדר. הוא סופר מהיר, אפילו יותר מהיר מדום 1 ו-2 המקוריים, כך שאין מצב שעומדים אפילו שבריר שניה במקום. אימפס עושים טלפורט לכל מקום כולל מאחוריך (אבל בניגוד לדום 3 זה לא מפלצות ארון והפחדות מאחור, הן פשוט עושות את זה כמהלך בזמן הקרב) וכל סוג אוייב יכול להגיע לכל מקום בשלב בקלות, הם לא בשר תותחים שעומד על הרצפה ומחכה שתפציץ אותם מפלטפורמה גבוהה, הם תוך שבריר שניה על הפלטפורמה, ישר בפרצוף שלך כך שכל אוייב במשחק יכול להרוג אותך ובאמת מתים לא פעם ולא פעמיים בכל שלב.

אחד הדברים שאני הכי מעריך בגיימפליי הוא מערכת הבריאות. אני חושב שעשיתי לפחות 10 פעמים בפורום הזה ובקודם (כלומר בכל דיון HL נגד היילו :)) רנט שלם על כמה אני שונא בריאות נטענת במשחקי FPS, על זה שזאת מערכת עצלנית וטפשית שעושה את ההפך ממה שמערכת בריאות אמורה לעשות במשחק אקשן. דום עושה את זה פשוט נהדר, חבילות בריאות מפוזרות בשלבים בכמויות לא קטנות אבל מצד שני מאבדים המון חיים במשחק בגלל האקשן המהיר. המערכת של ה-Glory Kills, מערכת שנותנת לך להוציא להורג שדים כשהם ממש קרובים למוות ובכך הם משחררים קצת בריאות, יוצרת סוג של מכניקה שנוגדת את האנסטינקט, אתה נמשך לתקוף ולהיצמד לשדים דווקא בזמן שאתה גוסס; זה יוצר רגעי "הולי שיט יש לי רק 3% בריאות ואני נצמד לחמישה שדים" פשוט מדהימים.

קשה לי לתאר במילים כמה אני עף על המשחק הזה. ההרגשת דום הקלאסית (שמגיעה מאקשן מהיר, טיפה אימה, שלבים שעומדים בפני עצמם, דלתות שדורשות מפתחות צבעוניים, המון סודות, חבילות בריאות, נשקים קלאסים ואלימות קשה) בשילוב עם הטאצ' המודרני וגרפיקה מאוד מרשימה שרצה ב-60 פריימים נעולים כמו ברזל החזירו לחיים את ז'אנר ה-FPS הקלאסי. אם אנחנו לא מתחילים לראות חקיינים צצים בכל מקום אני צנצנת. צפו דיוק נוקם חדש שמחקה את המשחק הזה וזה יהיה אדיר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4135
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 29 מאי 2016, 15:58

תיאור מדוייק למה שאני הרגשתי ולמה ששמעתי גם בGB (גם הם התלהבו בטירוף מהקמפיין), דרך אגב, זה רק משתפר, השימוש החכם בBFG גם הפתיע לטובה (עדיין לא הגעת). אני סמוך שפיספסת, אבל גם בקודקסים קטעים משעשעים, הם מספרים שם בחלק מהמקרים מה קרה לצוות המחקר בניסויים השונים שהם עשו על המפלצות השונות, יש אפילו קטע שמספר שהPink Demons הם למעשה "הבקר" המקומי בגהנום ומנת המזון האהובה ביותר שם. הדבר היחידי שחסר לי במחשק זה הפס קול שלא מרגיש לי קיים כל כך, הוא היה מורגש במעלית בהתחלה בקטע פתיחה, אבל לא מעבר עבורי. חבל.
נערך לאחרונה על ידי Death_119 ב 29 מאי 2016, 16:28, נערך פעם 1 בסך הכל.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 מאי 2016, 16:10

Death_119 כתב:תיאור מדוייק למה שאני הרגשתי ולמה ששמעתי גם בGB (גם הם התלהבו בטירוף מהקמפיין), דרך אגב, זה רק משתפר, השימוש החכם בBFG גם הפתיע לטובה (עדיין לא הגעת). אני סמוך שפיספסת, אבל גם בקודקסיש קטעים משעשעים, הם מספרים שם בחלק מהמקרים מה קרה לצוות המחקר בניסויים השונים שהם עשו על המפלצות השונות, יש אפילו קטע שמספר שהPink Demons הם למעשה "הבקר" המקומי בגהנום ומנת המזון האהובה ביותר שם. הדבר היחידי שחסר לי במחשק זה הפס קול שלא מרגיש לי קיים כל כך, הוא היה מורגש במעלית בהתחלה בקטע פתיחה, אבל לא מעבר עבורי. חבל.

אני בהחלט מסכים, ביחוד הסאונדטראק שגם לי מרגיש קצת "ברקע" כזה ובמשחקי id הסאונדטראק לא יושב ברקע, הוא יושב מקדימה ומסתיר לך את המסך קולנוע בזמן שהוא מצייץ בטוויטר וכל פעם כשאתה אומר לו "סליחה, אתה מפריע לי לראות את הסרט" הוא צועק עליך "סתום פה שלך" במבטא רוסי כבד.

עכשיו רק שיעשו את קוויק כי אני רוצה לשמוע את זה מתנגן ברקע!


להגיד את האמת, דלגתי על הרבה לוגים. לפעמים אני קורא אבל הם בעיקר מידע יבש אז הם קצת שעממו אותי. אולי עכשיו אני אתעמק אם אתה אומר שיש דברים משעשעים שם :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4135
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 29 מאי 2016, 16:29

זה לא בלוגים, זה בקודקסים, הלוגים באמת משעממים. גם הקודקסים ברובם, גם אני התעלמתי ואז שמעתי בפודקאסט שיש שם דברים משעשעים, אז בדקתי. חלק כן, חלק לא.
תמונה

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1803
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 30 מאי 2016, 12:14

DrKeo כתב:הגיימפליי עצמו פשוט נהדר. הוא סופר מהיר, אפילו יותר מהיר מדום 1 ו-2 המקוריים, כך שאין מצב שעומדים אפילו שבריר שניה במקום. אימפס עושים טלפורט לכל מקום כולל מאחוריך (אבל בניגוד לדום 3 זה לא מפלצות ארון והפחדות מאחור, הן פשוט עושות את זה כמהלך בזמן הקרב) וכל סוג אוייב יכול להגיע לכל מקום בשלב בקלות, הם לא בשר תותחים שעומד על הרצפה ומחכה שתפציץ אותם מפלטפורמה גבוהה, הם תוך שבריר שניה על הפלטפורמה, ישר בפרצוף שלך כך שכל אוייב במשחק יכול להרוג אותך ובאמת מתים לא פעם ולא פעמיים בכל שלב.

אחד הדברים שאני הכי מעריך בגיימפליי הוא מערכת הבריאות. אני חושב שעשיתי לפחות 10 פעמים בפורום הזה ובקודם (כלומר בכל דיון HL נגד היילו :)) רנט שלם על כמה אני שונא בריאות נטענת במשחקי FPS, על זה שזאת מערכת עצלנית וטפשית שעושה את ההפך ממה שמערכת בריאות אמורה לעשות במשחק אקשן. דום עושה את זה פשוט נהדר, חבילות בריאות מפוזרות בשלבים בכמויות לא קטנות אבל מצד שני מאבדים המון חיים במשחק בגלל האקשן המהיר. המערכת של ה-Glory Kills, מערכת שנותנת לך להוציא להורג שדים כשהם ממש קרובים למוות ובכך הם משחררים קצת בריאות, יוצרת סוג של מכניקה שנוגדת את האנסטינקט, אתה נמשך לתקוף ולהיצמד לשדים דווקא בזמן שאתה גוסס; זה יוצר רגעי "הולי שיט יש לי רק 3% בריאות ואני נצמד לחמישה שדים" פשוט מדהימים.

.


הדאגה היחידה שלי בקשר למשחק היא (ממה שראיתי) העניין שרוב (כל?) קטעי הלחימה מתקיימים בarena. שיחקתי פעם בדמו של Painkiller ופשוט לא נהנתי בגלל התחושה המלאכותית והמוזרה של להיכנס לאזור סגור ולהרוג את כל מי שבתוכו וחוזר חלילה (שם הייתי צריך לחפש את האויבים האחרונים כדי לסמן עליהם וי). נכון שבכל מקרה בכל משחק בסוף יוצא שאתה הורג את כולם ולא רץ לסוף השלב גם אם זה אפשרי, אבל עד כמה תחושת ההגבלה הזאת קיימת ? המשחק באמת בנוי בצורה של שלב גדול ופתוח עם ארנות שפזורות בו ?

ממה שראיתי שלושת נשקי העל נותנים תחמושת בשימוש בהם, גם מכניקה מגניבה. בסופו של דבר יש איזה הבדל בינהם ? למה להשתמש במסור ולא ב-BFG ?

בקשר לריבוט של קוויק האתגר הגדול לדעתי הוא למצוא מה מייחד אותו בתור מותג (כי חוץ מהחדשנות הטכנולוגית, בתכלס הוא היה די משעמם בהשוואה לבני זמנו ואפילו לדום בתחום הגיוון בנשקים ובאווירה) ואיך לייחד אותו אל מול דום הנוכחי.

ואגב איך הוא רץ על ה-970 ? הבנתי שאי אפשר להשתמש ברמת הגרפיקה המקסימלית כי היא דורשת 5-6 VRAM.

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי BiA » 30 מאי 2016, 13:00

לא כל הקטעים מתקיימים בארנה, אבל הרבה מהם. הגעתי עם אותם חששות כמוך אבל בסוף זה לא הפריע לי ונהניתי בטירוף מהרעיון של הגעה לארנה > הכנה ומציאת תחמושת ובריאות > 'הפעלה' וניסיון לשרוד סיבובים שהולכים ונהיים מאתגרים יותר ויותר. האקשן כל כך מהנה שהעצירה המלאכותית הופכת לזניחה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 30 מאי 2016, 15:22

MGS FREAK כתב:
DrKeo כתב:הגיימפליי עצמו פשוט נהדר. הוא סופר מהיר, אפילו יותר מהיר מדום 1 ו-2 המקוריים, כך שאין מצב שעומדים אפילו שבריר שניה במקום. אימפס עושים טלפורט לכל מקום כולל מאחוריך (אבל בניגוד לדום 3 זה לא מפלצות ארון והפחדות מאחור, הן פשוט עושות את זה כמהלך בזמן הקרב) וכל סוג אוייב יכול להגיע לכל מקום בשלב בקלות, הם לא בשר תותחים שעומד על הרצפה ומחכה שתפציץ אותם מפלטפורמה גבוהה, הם תוך שבריר שניה על הפלטפורמה, ישר בפרצוף שלך כך שכל אוייב במשחק יכול להרוג אותך ובאמת מתים לא פעם ולא פעמיים בכל שלב.

אחד הדברים שאני הכי מעריך בגיימפליי הוא מערכת הבריאות. אני חושב שעשיתי לפחות 10 פעמים בפורום הזה ובקודם (כלומר בכל דיון HL נגד היילו :)) רנט שלם על כמה אני שונא בריאות נטענת במשחקי FPS, על זה שזאת מערכת עצלנית וטפשית שעושה את ההפך ממה שמערכת בריאות אמורה לעשות במשחק אקשן. דום עושה את זה פשוט נהדר, חבילות בריאות מפוזרות בשלבים בכמויות לא קטנות אבל מצד שני מאבדים המון חיים במשחק בגלל האקשן המהיר. המערכת של ה-Glory Kills, מערכת שנותנת לך להוציא להורג שדים כשהם ממש קרובים למוות ובכך הם משחררים קצת בריאות, יוצרת סוג של מכניקה שנוגדת את האנסטינקט, אתה נמשך לתקוף ולהיצמד לשדים דווקא בזמן שאתה גוסס; זה יוצר רגעי "הולי שיט יש לי רק 3% בריאות ואני נצמד לחמישה שדים" פשוט מדהימים.

.


הדאגה היחידה שלי בקשר למשחק היא (ממה שראיתי) העניין שרוב (כל?) קטעי הלחימה מתקיימים בarena. שיחקתי פעם בדמו של Painkiller ופשוט לא נהנתי בגלל התחושה המלאכותית והמוזרה של להיכנס לאזור סגור ולהרוג את כל מי שבתוכו וחוזר חלילה (שם הייתי צריך לחפש את האויבים האחרונים כדי לסמן עליהם וי). נכון שבכל מקרה בכל משחק בסוף יוצא שאתה הורג את כולם ולא רץ לסוף השלב גם אם זה אפשרי, אבל עד כמה תחושת ההגבלה הזאת קיימת ? המשחק באמת בנוי בצורה של שלב גדול ופתוח עם ארנות שפזורות בו ?

ממה שראיתי שלושת נשקי העל נותנים תחמושת בשימוש בהם, גם מכניקה מגניבה. בסופו של דבר יש איזה הבדל בינהם ? למה להשתמש במסור ולא ב-BFG ?

בקשר לריבוט של קוויק האתגר הגדול לדעתי הוא למצוא מה מייחד אותו בתור מותג (כי חוץ מהחדשנות הטכנולוגית, בתכלס הוא היה די משעמם בהשוואה לבני זמנו ואפילו לדום בתחום הגיוון בנשקים ובאווירה) ואיך לייחד אותו אל מול דום הנוכחי.

ואגב איך הוא רץ על ה-970 ? הבנתי שאי אפשר להשתמש ברמת הגרפיקה המקסימלית כי היא דורשת 5-6 VRAM.

הארנות לא מפריעות, זה לא שכל מה שיש הוא ארנות וזהו. גם בגירס ובאנצ'רטד יש ארנות, אולי לא בצורה בוטא כמו בדום אבל זה לא משהו יחודי רק לדום. בגלל שאוייבים מפוזרים בכל השלב ובגלל שהארנות בנויות כל כך טוב זה ממש לא מפריע. במקום "אוי לא, עוד ארנה" אתה מרגיש "הולי שיט, ארנה, אני צריך להתכונן לזה". הקרב מהיר ומבולגן, זה ממש כיף.

בנושא הסופר נשקים, לא קבלתי אחד מעבר למסור שמקבלים אותו כבר בשלב הראשון כך שאני לא לגמרי בטוח. אם הBFG דומה למשחקים קודמים אז אין באמת קשר, האחד זה נשק MELEE שמזכיר את המסור בגירס (כלומר ONE HIT KILL אבל יש לך בו דלק לאולי הריגה אחת של יצור גדול ושלוש של קטנים יותר) והשני הוא סופר תותח מנקה חדרים. כל הקונספט של המסור ואלי גם של הBFG, אין לי מושג בקשר לBFG, הוא שכשאין לך כבר תחמושת אתה יכול להשתמש בו כמפלט אחרון. הוא גם סופר נשק, מחסל במכה אחת, והוא גם גורם למפלצת שהרגת איתו להוציא המון תחמושת כך שזה מחזיר אותך לעניינים.

בנושא קווייק, זה לא קשה מדי. תמיד קווייק היה המשך רוחני של דום, הם לא צריכים להיות כאלה שונים כי קווייק 1 לא היה כזה שונה מדום 2 מעבר להתקדמות הטכנולוגית. הסביבות שונות, הנשקים שונים, האוייבים שונים ואפשר להוסיף ולהסיר מכניקות. מה צריך מעבר לזה? יכול לצאת משחק דארק סולס / דימון סולס / בלאד בורן כל שנה אבל דום וקוויק לא יכולים להתקיים במקביל אפילו שהם מאוד דומים?

בנושא ה970GTX, הוא ב60FPS נעול בהגדרות הכי גובוהות עם ה-AA הכי טוב, לא זז מילימטר מ-60.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4135
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 30 מאי 2016, 20:26

MGS FREAK כתב:
DrKeo כתב:הגיימפליי עצמו פשוט נהדר. הוא סופר מהיר, אפילו יותר מהיר מדום 1 ו-2 המקוריים, כך שאין מצב שעומדים אפילו שבריר שניה במקום. אימפס עושים טלפורט לכל מקום כולל מאחוריך (אבל בניגוד לדום 3 זה לא מפלצות ארון והפחדות מאחור, הן פשוט עושות את זה כמהלך בזמן הקרב) וכל סוג אוייב יכול להגיע לכל מקום בשלב בקלות, הם לא בשר תותחים שעומד על הרצפה ומחכה שתפציץ אותם מפלטפורמה גבוהה, הם תוך שבריר שניה על הפלטפורמה, ישר בפרצוף שלך כך שכל אוייב במשחק יכול להרוג אותך ובאמת מתים לא פעם ולא פעמיים בכל שלב.

אחד הדברים שאני הכי מעריך בגיימפליי הוא מערכת הבריאות. אני חושב שעשיתי לפחות 10 פעמים בפורום הזה ובקודם (כלומר בכל דיון HL נגד היילו :)) רנט שלם על כמה אני שונא בריאות נטענת במשחקי FPS, על זה שזאת מערכת עצלנית וטפשית שעושה את ההפך ממה שמערכת בריאות אמורה לעשות במשחק אקשן. דום עושה את זה פשוט נהדר, חבילות בריאות מפוזרות בשלבים בכמויות לא קטנות אבל מצד שני מאבדים המון חיים במשחק בגלל האקשן המהיר. המערכת של ה-Glory Kills, מערכת שנותנת לך להוציא להורג שדים כשהם ממש קרובים למוות ובכך הם משחררים קצת בריאות, יוצרת סוג של מכניקה שנוגדת את האנסטינקט, אתה נמשך לתקוף ולהיצמד לשדים דווקא בזמן שאתה גוסס; זה יוצר רגעי "הולי שיט יש לי רק 3% בריאות ואני נצמד לחמישה שדים" פשוט מדהימים.

.


הדאגה היחידה שלי בקשר למשחק היא (ממה שראיתי) העניין שרוב (כל?) קטעי הלחימה מתקיימים בarena. שיחקתי פעם בדמו של Painkiller ופשוט לא נהנתי בגלל התחושה המלאכותית והמוזרה של להיכנס לאזור סגור ולהרוג את כל מי שבתוכו וחוזר חלילה (שם הייתי צריך לחפש את האויבים האחרונים כדי לסמן עליהם וי). נכון שבכל מקרה בכל משחק בסוף יוצא שאתה הורג את כולם ולא רץ לסוף השלב גם אם זה אפשרי, אבל עד כמה תחושת ההגבלה הזאת קיימת ? המשחק באמת בנוי בצורה של שלב גדול ופתוח עם ארנות שפזורות בו ?

ממה שראיתי שלושת נשקי העל נותנים תחמושת בשימוש בהם, גם מכניקה מגניבה. בסופו של דבר יש איזה הבדל בינהם ? למה להשתמש במסור ולא ב-BFG ?

בקשר לריבוט של קוויק האתגר הגדול לדעתי הוא למצוא מה מייחד אותו בתור מותג (כי חוץ מהחדשנות הטכנולוגית, בתכלס הוא היה די משעמם בהשוואה לבני זמנו ואפילו לדום בתחום הגיוון בנשקים ובאווירה) ואיך לייחד אותו אל מול דום הנוכחי.

ואגב איך הוא רץ על ה-970 ? הבנתי שאי אפשר להשתמש ברמת הגרפיקה המקסימלית כי היא דורשת 5-6 VRAM.

יש הבדל גדול, המסור הוא אמצעי להשגת תחמושת, כאשר אתה מגיעה לפינה מבחינת תחמושת שימוש במסור ימלא אותך לחלוטין.
BFG גם מאוד מוגבל בדבר התחמושת, אין הרבה ממנה והוא יכל לצבור רק שלושה קליעים, זה סתם הסופר נשק הרגיל שמשמיד כל דבר בסביבה, למצבי קיצון או סתם לכיף.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי swym » 09 יוני 2016, 19:54

DrKeo כתב:בנושא קווייק, זה לא קשה מדי. תמיד קווייק היה המשך רוחני של דום, הם לא צריכים להיות כאלה שונים כי קווייק 1 לא היה כזה שונה מדום 2 מעבר להתקדמות הטכנולוגית. הסביבות שונות, הנשקים שונים, האוייבים שונים ואפשר להוסיף ולהסיר מכניקות. מה צריך מעבר לזה? יכול לצאת משחק דארק סולס / דימון סולס / בלאד בורן כל שנה אבל דום וקוויק לא יכולים להתקיים במקביל אפילו שהם מאוד דומים?

לא יודע, אני מצאתי את דום בתור המשחק היותר "מקורקע באדמה" בעוד Quake היה הרבה יותר "אווירודינמי"... זה לא היה רק במשחקים הראשונים של דום בגלל אילוצים טכנולוגיים אלא המשיך עד למשחק השלישי מצד אחד וQuake 4 מצד שני שהרגישו שונים אחד מהשני.
התחושה שלי (מבלי לשחק) היא שהצליחו לשמור על אווירת דום בסינגל פלייר של דום החדש, אבל המולטיפלייר לוקח יותר את הכיוון של Quake עם מקפצות וג'טפאקס (פלוס מודרניזציה כללית).
אם יש מקום אחד שבו משחק קוויק חדש יכול להתבדל משמעותית מדום זה כנראה בתמיכה עשירה במודים - משהו שהיה פעם אחד מסימני ההיכר של שתי הסדרות אבל משום מה לא נתמך בדום החדש והוחלף לטובת ממשק בסיסי יותר (הרבה יותר). ומאחר ומדובר במשחק של בתשדה אז זה בכלל משהו שהייתי מצפה לראות אותם עפים על תמיכה במודינג.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 יוני 2016, 00:23

swym כתב:
DrKeo כתב:בנושא קווייק, זה לא קשה מדי. תמיד קווייק היה המשך רוחני של דום, הם לא צריכים להיות כאלה שונים כי קווייק 1 לא היה כזה שונה מדום 2 מעבר להתקדמות הטכנולוגית. הסביבות שונות, הנשקים שונים, האוייבים שונים ואפשר להוסיף ולהסיר מכניקות. מה צריך מעבר לזה? יכול לצאת משחק דארק סולס / דימון סולס / בלאד בורן כל שנה אבל דום וקוויק לא יכולים להתקיים במקביל אפילו שהם מאוד דומים?

לא יודע, אני מצאתי את דום בתור המשחק היותר "מקורקע באדמה" בעוד Quake היה הרבה יותר "אווירודינמי"... זה לא היה רק במשחקים הראשונים של דום בגלל אילוצים טכנולוגיים אלא המשיך עד למשחק השלישי מצד אחד וQuake 4 מצד שני שהרגישו שונים אחד מהשני.
התחושה שלי (מבלי לשחק) היא שהצליחו לשמור על אווירת דום בסינגל פלייר של דום החדש, אבל המולטיפלייר לוקח יותר את הכיוון של Quake עם מקפצות וג'טפאקס (פלוס מודרניזציה כללית).
אם יש מקום אחד שבו משחק קוויק חדש יכול להתבדל משמעותית מדום זה כנראה בתמיכה עשירה במודים - משהו שהיה פעם אחד מסימני ההיכר של שתי הסדרות אבל משום מה לא נתמך בדום החדש והוחלף לטובת ממשק בסיסי יותר (הרבה יותר). ומאחר ומדובר במשחק של בתשדה אז זה בכלל משהו שהייתי מצפה לראות אותם עפים על תמיכה במודינג.

דום החדש אוירי אפילו יותר מקווייק, יש לך דאבל ג'אמפ ואתה כל הזמן מקפץ ממקום למקום בדיוק כמו בקוויק כולל rocket jump קלאסי של קווייק. קווייק סך הכל היה דום 3 בסופו של דבר, אולי הLORE שונה וכל מני עניינים קוסמטים אבל הוא היה ההתפתחות הטבעית של הסדרה בדיוק כמו שדארק סולס הוא ההתפתחות הטבעית של דימון סולס. ציינת בעצמך את המעבר לתלת מימד, הוא זה שהביא את האנכיות המקפצת של סדרת קווייק, לא הסקין הלאב קראפטי / בשר ותעשיה שהיה בקוויק. אני לא חושב שאפשר לבסס משהו על דום 3 או קוויק 4. דום 3 היה צעד הצידה שעכשיו id מתעלמת ממנו לגמרי, אין אפילו זכר לדום 3 בדום החדש. דום 3 לא באמת מזכיר את דום, הוא בעיקר ניסה להיות חיקוי (כושל למדי) של HL1. גם קוויק 4 לא הכי קשור כי המשחק מתרחק מהשורשים של הסדרה (גם דום וגם קווייק) שפותח על ידי חברה חיצונית. כלומר לא דום 3 ולא קווייק 4 דומים לסדרת דום או קווייק.

אם תקח את דום 2016 ותעשה לו total conversion לעולם של קווייק הוא ישב בול על המשבצת של ההמשך האמיתי ל-Q3 (או Q2 אם נתחשב בזה של-Q3 אין סינגל) וזה בדיוק מה שאני רוצה שהם יעשו כי זה יהיה נהדר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
BiA
Veteran
הודעות: 2009
הצטרף: 23 ספטמבר 2014, 07:55
מיקום: over yonder

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי BiA » 10 יוני 2016, 00:58

אני מסכים בגדול. רק רציתי לציין שכן יש זכר (קלוש :)) -
ספויילר: הצג
עבדו קצת על בסיס המודל של ההלנייט של דום 3, יש כמה איסטר אגס (ספוילר - לפחות מה שמצאתי אלה הסול קיוב שמסתובבת באחד השלבים וסופר טורבו טרקי פאנצ'ר 3)

MGS FREAK
Veteran
הודעות: 1803
הצטרף: 01 דצמבר 2013, 15:30

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי MGS FREAK » 13 יוני 2016, 09:44

בת'סדה שחררו דמו של המשחק (לשלוש הפלטפורמות) להורדה, זמין לשבוע הקרוב בלבד משום מה. כולל את "השלב הראשון מהקמפיין".

מוריד אותו כרגע. איפה הימים שדמואים היו הנורמה ?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 יוני 2016, 12:35

לא יאומן שב2016 דמו הוא הכרזה בE3, ועוד של משחק שיצא לפני חודש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4135
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 25 יוני 2016, 20:09

זהו, סיימתי את המשחק, הבוס האחרון היה לי דיי קשה, מתתי לפחות איזה 15 פעם אם לא יותר. התנועה שלי כדמות איטית מידי והשדרוג הכי רציני מולה לא היה זמין לי כמו שצריך. אבל בסוף הצלחתי :D. התחלתי גם את ההרחבה של וולפנשטיין, מצחיק שיש שם Easter eggs של דום.
תמונה

Baba Yaga
Warrior
הודעות: 829
הצטרף: 09 ינואר 2016, 17:14

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Baba Yaga » 25 יוני 2016, 22:44

טוב הדמו (או השלב הראשון של המשחק למעשה) מצויין, המשחק נראה מדהים, בתסדה עבדה קשה כדי שהאווירה בו תזכיר את משחקי דום הראשון והשני.
נחכה שיגיע איזה מבצע טוב עליו בחנות של הps4...
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 21783
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 יוני 2016, 15:32

קניתי אותו בסופ"ש, שיחקתי רק איזה 3 משימות, היה ממש ממש כיף! התגעגעתי לז'אנר :)
אבל אני סתם נכנסתי אליו ושיחקתי, בלי להתעכב על שיפורים וכו'... מה אתם ממליצים לי לעשות? בינתיים מצאתי 2 עיניים של סאורון כאלה, ושדרגתי רק את הAMMO, כי זה הכי חשוב נראה לי, במיוחד במשחק שאין בו RELOAD.
אבל אם יש לכם המלצות איזה שדרוגי-נשקים כדאי יותר ופחות אשמח לשמוע.

ואיך עובד המשחק עצמו? אני יכול לחזור למשימות שכבר עשיתי מתי שבא לי, או סתם להסתובב ולחפש דברים סודיים? פשוט שיחקתי בהתחלה כשהייתי פחות מרוכז אז לא קראתי את כל ההסברים שהמשחק כותב לי :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38338
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: DOOM – הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2016, 16:40

האמת שלא יצא לי לחזור לאחור, אני קצת פדנט ומנסה לעשות 100% בכל שלב (זהירות, יש שלבים שמנקודה מסויימת אי אפשר לחזור בהם לאחור). שדרוגי תחמושת /armor / חיים הם הכי חשובים כשאתה מקבל שדרוגים לדמות. כשתגיע לרונים הכי חשוב לדעתי זה הרון שגורם לך לאסוף חפצים מרחוק יותר, זה ממש עוזר עם חיים בזמן קרבות אנטנסיבים (כשהיצורים מתים הם מפזרים חיים והכל נשאב אליך במקום להתפזר בסביבה).

אל תשכח שיש לך מפה. בכל שלב יש מקום שבו עושים download למפה וברגע שאתה עושה את זה אתה רואה את כל הדברים הסודיים שם. כם שים לב שאפילו collectables נותנים לך נקודות שאתה יכול חבזבז בכדי לפתוח יכולות.

בנושא שדרוג הנשקים עצמם, לך עם מה שמרגיש לך מגניב. ממילא מקבלים יותר שדרוגים ממה שאפשר לבזבז כך שאם תחפוץ במשהו כנראה שתפתח אותו די מהר.

אביב, הוא רק משתפר :)
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים