משחקי 2017

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Walle
Trainee
הודעות: 171
הצטרף: 25 אוגוסט 2013, 05:22

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי Walle » 11 ינואר 2017, 00:35

מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ינואר 2017, 00:59

Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.

מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.

קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא :roll:

אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 11 ינואר 2017, 10:34

DrKeo כתב:
Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.

מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.

קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא :roll:

אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.


יש להם גם את TLG... משחק לשנה זה חביב. רחוק שנות אור מ"ליינאפ מטורף", אבל שווה להזכיר. אותו המשחק האחרון של צוות ICO. החברה שפיתחה שניים מהמשחק הכי טובים בהיסטוריה של התעשייה והתפרקה לחלוטין תחת סוני. :twisted:
תמונה

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי idan » 11 ינואר 2017, 11:10

לסוני יש יותר בלעדיים ברבעון הראשון של 2017 מכל הבלעדיים המוכרזים של מייקרוסופט ביחד.. רק אומר וזה .

ובעיני TLG הוא דווקא דוגמא חיובית של סוני, סה"כ היא התמידה איתו למרות כל הקשיים של טים איקו וגם אם הם לא יחזירו את כל ההשקעה (למרות שמדובר בצוות קטן אז אולי הם לא יפסידו יותר מידי) הם צברו המון רצון טוב אצל גיימרים וגם זה חשוב. ולמרות הירידות פה בפורום סה"כ הקונצנזוס עליו חיובי (אני עוד לא שיחקתי בו, אבל הוא נראה ויזיאולית מהמם בעיני וקיבל מחמאות גדולות, שלא נאמר "משחק השנה", מאווטלטים שאני מעריך את דעתם בשביל לדעת שאני כן ישחק בו מתישהו), ככה שאם החלופה היא לבטל אותו אני באמת לא רואה איך זה מהלך עדיף מבחינתי כגיימר.

פיינל פנטזי ורסוס היה אמור כביכול להיות בלעדי כי ב 2006 שהוא הוכרז סקוור היו אחרי שני דורות שהם מוציאים את המשחקים בסדרה רק על הפלטפורמה של סוני ושם הקהל שלה נמצא, סוני לא מימנה ובוודאי לא ניהלה את הפרוייקט. זה שפפ 13 יצא גם על האקס בוקס (והכריזו על כך רק ב 2008 שנתיים אחרי שהציגו אותו לראשונה יחד עם FFVS) היה בתקופת המעבר למולטיפלטפורם, המון משחקים גדולים כמו גם GTA ורזידנט איוול הגיעו לאקס בוקס בפעם הראשונה אבל לא בגלל טעויות נקודתיות שסוני עשו איתם, כי זה אף פעם לא היה בידיים שלהם בשביל לטעות, פשוט השוק הלך לשם בגלל ההצלחה של ה 360 .
אגב, מספיק לראות את הפער במכירות בין גירסת הפס4 לגירסת הוואן של פיינל פנטזי 15 בשביל להבין שלסוני אין שום תמריץ שזה בכלל יהיה אקסלוסיבי שלהם (אלא אם כן זה בחינם) כאשר בפועל רוב מוחלט של קהל היעד של המשחק כבר נמצא במחנה שלהם.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי swym » 11 ינואר 2017, 14:25

נראה לי שאתם לא כל כך מודעים לכמות המשחקים בתעשייה שמבוטלים. זה קורה על ימין ועל שמאל, וברוב המקרים המשחקים מבוטלים בלי שהם אפילו מגיעים לראדאר שלנו (אלא אם כן משהו דולף החוצה). חברות מצליחות כמו Supercell למשל הורגות 9 משחקים בשלבים שונים על כל משחק שהן מוציאות בפועל.

הדבר המרכזי שכנראה דוחף חברות להכריז על משחק בשלבים מוקדמים מידי זה התחרות הקשה של מסיבות העיתונאים שמצריכות (בעיקר מסוני, מיקרוסופט ונינטנדו) לשכנע את כולם בפלטפורמה שלהן בשנים הראשונות שלה: מאז 2014 מיקרוסופט ביטלה את Fable Legends (אחרי שכבר הגיע לבטא), את Phatom Dust, ועכשיו את Scalebound. סוני בתורה זנחה את Rime, את Everquest Next וככל הנראה גם את Deep Down שלא הראה סימני חיים. חלק מהמשחקים האלו אפילו לא היו מוצגים אם לא היה את הצורך הזה למכור באמצעותם את הקונסולה עצמה.

בדרך כלל יש לביטולים האלו סיבה טובה מאד (למעט משחקי F2P, שם יכולים לבטל משחק טוב יחסית רק כי הוא לא מצליח לייצר כסף). אם תסתכלו על הרמה המבישה של חלק מהמשחקים שהמפיצות מעזות להוציא... אתם יכולים לנחש כמה רע צריך להיות המצב של משחק מסוים כדי שהם יפסלו אותו לחלוטין. ממה שראינו עד עכשיו נדמה לי Scalebound מלכתחילה לא נראה כמו משחק שמישהו כאן הכניס ל-wishlist שלו - מה שנקרה "עדיף על ביטול פתאומי של קראקדאון 3" (טפו טפו טפו)...

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי idan » 11 ינואר 2017, 15:00

Scalebound נראה מקורי ומרענן בפעם הראשונה שהם הציגו אותו, הקונספט עצמו היה מגניב ושאפתני, אבל מכל מה שהם הראו לאחר מכן זה נראה שהם פשוט לא הצליחו להוציא לפועל ברמה גבוהה. הכל היה איטי כזה, ההפך הגמור מאיך שאתה מצפה ממשחק של פלטיניום להיראות. למרות שלא חשבתי שיבטלו אותו אבל מספיק לראות את כל המהלכים שלהם בשנים האחרונות בשביל לראות שיש בעיה אצל המפתחת הדי מוכשרת הזאת. פעם הם היו עובדים על משחק אקשן אחד בתורו, ורובם היו בין טובים למצויינים. בשנים האחרונות הם התפזרו לכל הכיוונים, עובדים על בלעדיים לשלושת הגדולות , בנוסף למשחק מובייל, בנוסף לכל מיני זיבלונים של זיכיונות מאקטיווזן וכל זה בו זמנית. אני מעריך מאוד סוסי עבודה כמו FROM SOFTWARE שעובדים על שניים לפעמים שלושה משחקים בו זמנית ושומרים על איכות גבוהה, אבל באמת שפלטיניום הגזימו לחלוטין.

אבל פייבל זה הכי מעניין מבחינתי . משחק שכבר הגיע לשלב בטא ועלה להם 75 מיליון דולר שזה סכום מופרך לחלוטין, ובסוף הם הגיעו למסקנה שלא יצא ממנו משהו טוב וביטלו אותו בישורת האחרונה. השאלה אם עדיף שיהיה לך משחק בינוני במקרה הטוב מאשר כלום.. מן הסתם מיקרוסופט חשבה שעדיף כלום ואני בטוח שיש לה את הסיבות המוצדקות שלה, רק שאני לא לגמרי מצליח להבין מהן. מפחדים לפגוע במותג של פייבל אולי ובונים עליו לעתיד? לא יודע, אבל רק לחשוב שהם יכלו לקחת את כל הכסף הזה ולהמר על אובסידיון, כפרה עליהם. אם כל הכבוד ויש כבוד למשחקי infinity engine שלהם, שמישהו יתן להם כבר עבודה אינעל דינק :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ינואר 2017, 15:11

idan כתב:לסוני יש יותר בלעדיים ברבעון הראשון של 2017 מכל הבלעדיים המוכרזים של מייקרוסופט ביחד.. רק אומר וזה .

ובעיני TLG הוא דווקא דוגמא חיובית של סוני, סה"כ היא התמידה איתו למרות כל הקשיים של טים איקו וגם אם הם לא יחזירו את כל ההשקעה (למרות שמדובר בצוות קטן אז אולי הם לא יפסידו יותר מידי) הם צברו המון רצון טוב אצל גיימרים וגם זה חשוב. ולמרות הירידות פה בפורום סה"כ הקונצנזוס עליו חיובי (אני עוד לא שיחקתי בו, אבל הוא נראה ויזיאולית מהמם בעיני וקיבל מחמאות גדולות, שלא נאמר "משחק השנה", מאווטלטים שאני מעריך את דעתם בשביל לדעת שאני כן ישחק בו מתישהו), ככה שאם החלופה היא לבטל אותו אני באמת לא רואה איך זה מהלך עדיף מבחינתי כגיימר.

פיינל פנטזי ורסוס היה אמור כביכול להיות בלעדי כי ב 2006 שהוא הוכרז סקוור היו אחרי שני דורות שהם מוציאים את המשחקים בסדרה רק על הפלטפורמה של סוני ושם הקהל שלה נמצא, סוני לא מימנה ובוודאי לא ניהלה את הפרוייקט. זה שפפ 13 יצא גם על האקס בוקס (והכריזו על כך רק ב 2008 שנתיים אחרי שהציגו אותו לראשונה יחד עם FFVS) היה בתקופת המעבר למולטיפלטפורם, המון משחקים גדולים כמו גם GTA ורזידנט איוול הגיעו לאקס בוקס בפעם הראשונה אבל לא בגלל טעויות נקודתיות שסוני עשו איתם, כי זה אף פעם לא היה בידיים שלהם בשביל לטעות, פשוט השוק הלך לשם בגלל ההצלחה של ה 360 .
אגב, מספיק לראות את הפער במכירות בין גירסת הפס4 לגירסת הוואן של פיינל פנטזי 15 בשביל להבין שלסוני אין שום תמריץ שזה בכלל יהיה אקסלוסיבי שלהם (אלא אם כן זה בחינם) כאשר בפועל רוב מוחלט של קהל היעד של המשחק כבר נמצא במחנה שלהם.

1) רוב הבלעדיים של סוני לרבעון הראשון הם משחקי "יפן בלבד" (במרכאות כי מן הסתם גם במערב יש שמחבבים את יקוזה או פרסונה, פשוט אלה משחקים שנבנים ליפן קודם) פשוט כי סוני שולטת ביד רמה על יפן, אין פה באמת קשר למימון של סוני או ניהול נכון של פיתוח. הם מגיעים אליה טבעית וזה לגמרי אחלה, אבל לא קשור לדיון על בעיות פיתוח וניהול חברות פיתוח. אם תסתכל על הליינאפ של סוני, ממש זה שיש לסוני יד בו, יש להם השנה את הורייזן (שנדחה אגב משנה שעברה), GT ספורט (שנדחה משנה שעברה) גראווטי ראש 2 ו-DLC של אנצ'רטד. אם אנחנו מדברים על לנהל אולפנים ולהרים פרוייקטים, שנת 2017 לא בדיוק מרשימה בצד של סוני, ביחוד שחצי מהליינאפ שלהם הגיע מפרוייקטים שנדחו משנים קודמות.

2) כבר ב-2006, כשהוכרז GTAIV, הוא הוכרז כמולטי פלטפורם. כנ"ל על רוב המשחקים הגדולים שהיו בלעדיים לפס2 ועברו למולטיפלטפורם כמו DMC ודומיו. המגמה הייתה שם גם ב2006 ו-2007. VS בעצם מעולם לא הוכרז ל-360, רק FFXV הוכרז לפלטפורמה של מיקרוסופט והוא הוכרז ב-2013. אני מסכים ש-VS לא צריך להראות כמו איזה משחק של סוני שהלך להם לאיבוד, אבל אתה לא יכול להחזיק את החבל משני קצותיו. אם FFVS לא נחשב למשהו שחמק לסוני בין האצבעות, אז אתה לא יכול להסתכל על יקוזה או פרסונה כהצלחה של סוני וההפך.

3) בנושא TLG, הוא התחיל פיתוח באמצע 2005 וסיים בסוף 2016, מדובר ביותר מ-11 שנים. הוא יצא בסוף כמשחק מיושן עם בסיס מיושן ודוגרי, הוא משחק פס2 בגרפיקה של משחק פס3 עם קבלה די פושרת למרות שהוא מגיע מצוות מטורף לגמרי. זאת ההגדרה של ניהול כושל של פרוייקט. אם סוני הייתה מורידה עליו את הגרזן ב2011, היינו יכולים לקבל עכשיו משחק צוות ICO שנבנה מאפס לפס4 במשך חמש שנים וכנראה היה הרבה יותר טוב ומרגיש כמו משחק דור נוכחי. TLG הוא לא הצלחה של סוני, הוא כשל מטורף. המשחק הזה תפס לצוות זמן פיתוח של לפחות שלושה משחקי AAA מלאים.

אם סקיילבאונד לא עמד בסטנדרטים, למה שמיקרוסופט יוציאו אותו? ההפך, זה מראה על חותם איכות מסויים, הוא כנראה פשוט לא התחבר יחדיו ומיקרוסופט לא רצו להוציא קלאסטר-פאק לשוק; אני רואה את זה כסימן חיובי. הלוואי וסוני היו עושים את זה עם TLG, צוות ICO פחות או יותר נמחק בגלל הפרוייקט הנוראי הזה (פרוייקט נוראי, לא משחק נוראי), הצוות הכי איכותי של סוני עד שנוטי דוג וסנטה מוניקה התרוממו באמצע שנות ה2000.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ינואר 2017, 15:20

idan כתב:Scalebound נראה מקורי ומרענן בפעם הראשונה שהם הציגו אותו, הקונספט עצמו היה מגניב ושאפתני, אבל מכל מה שהם הראו לאחר מכן זה נראה שהם פשוט לא הצליחו להוציא לפועל ברמה גבוהה. הכל היה איטי כזה, ההפך הגמור מאיך שאתה מצפה ממשחק של פלטיניום להיראות. למרות שלא חשבתי שיבטלו אותו אבל מספיק לראות את כל המהלכים שלהם בשנים האחרונות בשביל לראות שיש בעיה אצל המפתחת הדי מוכשרת הזאת. פעם הם היו עובדים על משחק אקשן אחד בתורו, ורובם היו בין טובים למצויינים. בשנים האחרונות הם התפזרו לכל הכיוונים, עובדים על בלעדיים לשלושת הגדולות , בנוסף למשחק מובייל, בנוסף לכל מיני זיבלונים של זיכיונות מאקטיווזן וכל זה בו זמנית. אני מעריך מאוד סוסי עבודה כמו FROM SOFTWARE שעובדים על שניים לפעמים שלושה משחקים בו זמנית ושומרים על איכות גבוהה, אבל באמת שפלטיניום הגזימו לחלוטין.

אבל פייבל זה הכי מעניין מבחינתי . משחק שכבר הגיע לשלב בטא ועלה להם 75 מיליון דולר שזה סכום מופרך לחלוטין, ובסוף הם הגיעו למסקנה שלא יצא ממנו משהו טוב וביטלו אותו בישורת האחרונה. השאלה אם עדיף שיהיה לך משחק בינוני במקרה הטוב מאשר כלום.. מן הסתם מיקרוסופט חשבה שעדיף כלום ואני בטוח שיש לה את הסיבות המוצדקות שלה, רק שאני לא לגמרי מצליח להבין מהן. מפחדים לפגוע במותג של פייבל אולי ובונים עליו לעתיד? לא יודע, אבל רק לחשוב שהם יכלו לקחת את כל הכסף הזה ולהמר על אובסידיון, כפרה עליהם. אם כל הכבוד ויש כבוד למשחקי infinity engine שלהם, שמישהו יתן להם כבר עבודה אינעל דינק :)

העלת בדיוק את הנקודה, סקיילבאונד מעולם לא נראה כמו משהו שהתחבר ופלטיניום בכלליות נראים כמו בלגן אחד גדול כרגע. מה מיקרוסופט היו צריכים לעשות? להוציא עוד 15 מליון על שנתיים פיתוח ולהחזיק אצבעות שהמשחק יתחבר בסוף בליינאפ 2019? בסוף הם היו נשארים עם משחק עם תקציב מנופח ועשרות מליונים שהלכו על פרסום ואם הוא לא התחבר, מי היה קונה אותו? לפעמים צריך לדעת מתי להתקפל מהשולחן פוקר. לא שאני יודע מה הלך מאחורי הקלעים אבל אני בטוח שמיקרוסופט לא חובבי זריקת עשרות מליונים לפח ככה סתם.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי kririn » 11 ינואר 2017, 15:47

אני לא מבין על מה אנשים בוכים פה?
מהדור הקודם ראינו מעבר חזק למולטיפלטפורם

לא סוני ולא ms היו חברות צד שני וראשון גדולות
שהיו בילעדים לPs2, הרבה פעמים זה היה החלטות של מפיצות צד שלישי
וזה כי הxbo תמיד נכשל ביפן
והניקיון היה כישלון במכירות

היום שגם מפתחות יפניות מייצרות למערב, אין רצון להפסיד כסף

בגדול שתי הקונסולות טובות לשווקים הרלוונטיים
שזה בטח לא ישראל
בארצות הברית אפשר למכור משחק חזרה לחנות
ויוצא הרבה יותר זול
ויש המון משחקים טובים, הרוב מולאיפלטפורם
אבל למה זה משנה?

חוץ מזה יש עוד פיצרים של מולטימדיה

באמת עדיף לדעתי pc
אבל פה אין חנויות יד שניה רשמיות
והמחיר משחקים וקופסאות יקר בהרבה

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי idan » 11 ינואר 2017, 17:44

קודם כל רק שיהיה ברור, אתה מתווכח עם טענות שאת חלקן לא אני טענתי. בניגוד לחלקכם אני לא מתיימר לדעת יותר מידי על שותפויות או ניהול פרוייקטים על סמך המעט מאוד מידע שיש לנו במקרה הזה, בטח לא ברמה העסקית והשורה התחתונה שלהם, ואיך אפשר לתמוך או לרדת על החלטה כזאת או אחרת בהתאם לכיוון הפאנבואיות המתפרצת שלכם :)

שנית, אני לא יודע למה אתה מתעקש על הקטע הזה של משחקים משנים קודמות, מה אתה לא מתרגש מקראק דאון 3 או קוואנטום ברייק או משחק אחר שאתה מאוד אוהב כי הם חשפו אותו מזמן? לא מבין.

1. אני לא טענתי שהמגמה התחילה ספציפית ב 2008 אלא שסקוור הכריזה על המעבר של פפ13 למולטיפלפורם בשנה הזאת כדי להראות שכאשר הם הכריזו עליו עם הטריילר הראשון ב 2006 גם הוא היה "בלעדי". כלומר הוא לא באמת היה במובן הקלאסי של המילה, זאת הייתה הברירת מחדל שלהם באותו זמן, וזה נכון במיוחד למפתחות מיפן. אני מעריך שגם נדרש ממיקרוספט לשים כסף בשביל לתמרץ אותם אבל לא באמת יודע. אני כן יודע ש VS מעולם לא הוכרז כבלעדי ל 360 אבל גם שהוא אף פעם לא היה באמת משחק לגמרי אמיתי ולא ראית או שמעת עליו כמעט כלום עד שהפכו אותו לפפ15 והתחילו לעבוד עליו ברצינות ב 2013 צוות של יותר מ 15 אנשים און אנד אוף.. אני קצת בקיא בנושא של המשחק הזה במקרה אז תצטרך לסמוך על המילה שלי בעניין. כלומר אם הוא היה קרוב למוצר אמיתי עם תאריך יציאה יכול מאוד להיות שהוא היה מגיע גם ל 360 בסופו של דבר. אבל אתה יכול לחשוב שסוני שמו כסף עליו שנים וסקוור דפקו להם קטע ושינו את השם של המשחק ואז העסקה כביכול לא תופסת או משהו כזה.. אבל באמת לא נראה לי שעסקאות עובדות ככה בין תאגידי ענק, אבל כך או כך כאמור סוני לא הפסידה פה כלום משום בחינה.
אבל היי, אין בעיה למצוא פאשלות אמיתיות של סוני בשבילך, למשל זה שאחרי דימון סולס יכל להיות להם את הטרילוגיה של דארק סולס כבלעדיים נהדרים, לא יקרים, שגם מוכרים די טוב ובדיעבד יש להם קהל די אדוק על פלטפורמות אחרות, והם פשוט לא ראו את זה בזמן אמת, את מה שכבר היה שלהם.. זאת בהחלט טעות מבחינתם, והם אפילו מודים בה בפה מלא.

2. אני לא זקפתי את זה לזכות הניהול המבריק של סוני או מה שזה לא יהיה, פשוט עניתי למי שכתב מעלי שלפלייסטיישן יש משחק אחד בשנה או משהו כזה. שזאת אמירה מופרכת גם ביחס לשנה שעברה, אבל השנה במיוחד שהפער גדל בכמות ולדעתי זה ישתקף גם באיכות, נחכה ונראה אבל בטח על הנייר מבחינת גיוון וז'אנרים שמדברים אלי ספציפית אין פה תחרות לצערי. שמיקרוסופט יראו RPG או ARPG אחד שנראה טוב אני יעוף גם עליהם (אובסידיון, תקציב גדול, מאס אפקט הבא, לכו על זה :)) וסתם כאנקדוטה רוב מוחלט של המשחקי יפן האלה, הייתי אומר אפילו כולם אולי אולי חוץ מיאקוזה, ימכרו יותר או הרבה יותר במקרים מסוימים במערב מאשר ביפן (3 מיליון פלייסטיישן שם אאל"ט). זה עולם שונה לגמרי היום, שוק הקונסולות הביתיות שם מת.

3. בקשר ל TLG שהתחילו לעבוד עליו ב 2007 , אני יכול לקבל את הטענה שהם היו צריכים לחתוך אותו אחרי שהיה ברור שהוא לא יגיע לפלייסטיישן 3 ואז אולי היית מקבל משחק אחד אחר במקומו אם הסטודיו הקטן של 60 אנשים היה מתחיל לעבוד על משהו חדש ב 2011 . אבל בכל מקרה אם אתה רואה את המשחק בצורה כל כך שלילית לא ברור למה יש לך ביטחון מלא ש"הצוות המטורף לגמרי" יספק את הסחורה עם משהו אחר. אגב לא חושב שהגרפיקה הייתה הבעיה במשחק (שקיבל ממוצע של 83 כן? הכל יחסי) להפך כולם החמיאו לה אפילו דיגיטל פאונדרי שאוהבים לרדת לפרטים הקטנים , ממש לא שם הוא קיבל את הביקורות. לחשוב שג'ים סטרלינג או מי שזה לא יהיה שקטל את המשחק יאהב יותר את הניסיון לנסות ליצור את הכלב-חתול-ציפור הזה כמו בעל חיים אמיתי עם כל הפלוסים והמינוסים שזה מביא ברמת הגיימפלי רק בגלל שיש לו גרפיקה יותר נוצצת זה תלוש בעיני. ואני גם לא חושב שהשליטה "המרחפת" לכאורה (לא לגמרי יודע , לא שיחקתי בו) היא בהכרח הכרח טכנולוגי. מה לא היו משחקים עם שליטה מהודקת בדור הקודם? ואפילו זה שלפניו.. אני יכול להבין שזה לא משחק לכל אחד, אבל גם המשחקים הקודמים שלהם תכלס לא היו כאלה והם גם לא בדיוק היו מריו גלקסי מבחינת הידוק ושליטה או איך שתקרא לזה.
שלא נדבר שאם ללמוד מהדוגמאות של מיקרוספוט וגם של סוני עצמה אז בדר"כ אחרי שמבוטל משחק או לפעמים אפילו סתם מוציאים משחק שנכשל כלכלית אז הסטודיו גם מתפרק וכולם הולכים בבית שלהם. ככה שחלומות על מלא משחקים לחוד ומציאות לחוד. אבל עזוב את זה, גם ברמה הבסיסית של לקחת סיכון על משחק שאין לו פוטנציאל מסחרי גדול מלכתחילה, ועוד עם פיתוח סופר בעייתי ועדיין לא לסגור את הבאסטה.. כי מה נראה לך? שזאת החלטה עסקית קרה ומחושבת? לא יודע, ממש לא יכול להאשים את סוני מנקודת מבט של גיימר ולא כבעל מניות בתאגיד על משחק שלפי כל אינדקציה שיש לנו ביחס למשחקים של טים איקו בעבר ול TLG עצמו היה נאמן לחלוטין לחזון של היוצר. כלומר, זה מה שהוא רצה לעשות. גם אם אתה חושב שזה משחק מחורבן לחלוטין אז "האשמה" ברובה בוודאי נופלת על המפתחת, לא על המפיצה במקרה הזה. כמו שאני מנחש שמיקרוספוט לא אשמה בכישלון של סקיילבאונד שעבדו עליו כמה שנים למרות שאין לי כרטיס למאחורי הקלעים שלהם.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי idan » 11 ינואר 2017, 18:09

יואו, חפרתי

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי kririn » 11 ינואר 2017, 18:09

אני רוצה להגיד משהו על צוות ico
שהרבה משבחים אותם פה

Ico התחיל כמשחק ps1, הוא עבר לPs2
והיה הרבה זמן בפיתוח

Sotc רץ לפעמים ב15 פרימיםים לשנייה בגרסה המקורית

TLG לקח המון שנים לצאת, והוא תוכנן לPs3

זה שיש רעיון מקורי, לא עושה צוות שלם לאיכותי
כי המימוש לוקח המון זמן וכסף, לטעמי בלי הצדקה
היו לוקחים את אלו בעלי הרעיון ותכנון השלבים, ושמים לצידם
צוות מוכשר יותר,וכנראה היינו רואים ביצוע טוב בהרבה
במהירות גבוה בהרבה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ינואר 2017, 20:14

idan כתב:קודם כל רק שיהיה ברור, אתה מתווכח עם טענות שאת חלקן לא אני טענתי. בניגוד לחלקכם אני לא מתיימר לדעת יותר מידי על שותפויות או ניהול פרוייקטים על סמך המעט מאוד מידע שיש לנו במקרה הזה, בטח לא ברמה העסקית והשורה התחתונה שלהם, ואיך אפשר לתמוך או לרדת על החלטה כזאת או אחרת בהתאם לכיוון הפאנבואיות המתפרצת שלכם :)

שנית, אני לא יודע למה אתה מתעקש על הקטע הזה של משחקים משנים קודמות, מה אתה לא מתרגש מקראק דאון 3 או קוואנטום ברייק או משחק אחר שאתה מאוד אוהב כי הם חשפו אותו מזמן? לא מבין.

1. אני לא טענתי שהמגמה התחילה ספציפית ב 2008 אלא שסקוור הכריזה על המעבר של פפ13 למולטיפלפורם בשנה הזאת כדי להראות שכאשר הם הכריזו עליו עם הטריילר הראשון ב 2006 גם הוא היה "בלעדי". כלומר הוא לא באמת היה במובן הקלאסי של המילה, זאת הייתה הברירת מחדל שלהם באותו זמן, וזה נכון במיוחד למפתחות מיפן. אני מעריך שגם נדרש ממיקרוספט לשים כסף בשביל לתמרץ אותם אבל לא באמת יודע. אני כן יודע ש VS מעולם לא הוכרז כבלעדי ל 360 אבל גם שהוא אף פעם לא היה באמת משחק לגמרי אמיתי ולא ראית או שמעת עליו כמעט כלום עד שהפכו אותו לפפ15 והתחילו לעבוד עליו ברצינות ב 2013 צוות של יותר מ 15 אנשים און אנד אוף.. אני קצת בקיא בנושא של המשחק הזה במקרה אז תצטרך לסמוך על המילה שלי בעניין. כלומר אם הוא היה קרוב למוצר אמיתי עם תאריך יציאה יכול מאוד להיות שהוא היה מגיע גם ל 360 בסופו של דבר. אבל אתה יכול לחשוב שסוני שמו כסף עליו שנים וסקוור דפקו להם קטע ושינו את השם של המשחק ואז העסקה כביכול לא תופסת או משהו כזה.. אבל באמת לא נראה לי שעסקאות עובדות ככה בין תאגידי ענק, אבל כך או כך כאמור סוני לא הפסידה פה כלום משום בחינה.
אבל היי, אין בעיה למצוא פאשלות אמיתיות של סוני בשבילך, למשל זה שאחרי דימון סולס יכל להיות להם את הטרילוגיה של דארק סולס כבלעדיים נהדרים, לא יקרים, שגם מוכרים די טוב ובדיעבד יש להם קהל די אדוק על פלטפורמות אחרות, והם פשוט לא ראו את זה בזמן אמת, את מה שכבר היה שלהם.. זאת בהחלט טעות מבחינתם, והם אפילו מודים בה בפה מלא.

2. אני לא זקפתי את זה לזכות הניהול המבריק של סוני או מה שזה לא יהיה, פשוט עניתי למי שכתב מעלי שלפלייסטיישן יש משחק אחד בשנה או משהו כזה. שזאת אמירה מופרכת גם ביחס לשנה שעברה, אבל השנה במיוחד שהפער גדל בכמות ולדעתי זה ישתקף גם באיכות, נחכה ונראה אבל בטח על הנייר מבחינת גיוון וז'אנרים שמדברים אלי ספציפית אין פה תחרות לצערי. שמיקרוסופט יראו RPG או ARPG אחד שנראה טוב אני יעוף גם עליהם (אובסידיון, תקציב גדול, מאס אפקט הבא, לכו על זה :)) וסתם כאנקדוטה רוב מוחלט של המשחקי יפן האלה, הייתי אומר אפילו כולם אולי אולי חוץ מיאקוזה, ימכרו יותר או הרבה יותר במקרים מסוימים במערב מאשר ביפן (3 מיליון פלייסטיישן שם אאל"ט). זה עולם שונה לגמרי היום, שוק הקונסולות הביתיות שם מת.

3. בקשר ל TLG שהתחילו לעבוד עליו ב 2007 , אני יכול לקבל את הטענה שהם היו צריכים לחתוך אותו אחרי שהיה ברור שהוא לא יגיע לפלייסטיישן 3 ואז אולי היית מקבל משחק אחד אחר במקומו אם הסטודיו הקטן של 60 אנשים היה מתחיל לעבוד על משהו חדש ב 2011 . אבל בכל מקרה אם אתה רואה את המשחק בצורה כל כך שלילית לא ברור למה יש לך ביטחון מלא ש"הצוות המטורף לגמרי" יספק את הסחורה עם משהו אחר. אגב לא חושב שהגרפיקה הייתה הבעיה במשחק (שקיבל ממוצע של 83 כן? הכל יחסי) להפך כולם החמיאו לה אפילו דיגיטל פאונדרי שאוהבים לרדת לפרטים הקטנים , ממש לא שם הוא קיבל את הביקורות. לחשוב שג'ים סטרלינג או מי שזה לא יהיה שקטל את המשחק יאהב יותר את הניסיון לנסות ליצור את הכלב-חתול-ציפור הזה כמו בעל חיים אמיתי עם כל הפלוסים והמינוסים שזה מביא ברמת הגיימפלי רק בגלל שיש לו גרפיקה יותר נוצצת זה תלוש בעיני. ואני גם לא חושב שהשליטה "המרחפת" לכאורה (לא לגמרי יודע , לא שיחקתי בו) היא בהכרח הכרח טכנולוגי. מה לא היו משחקים עם שליטה מהודקת בדור הקודם? ואפילו זה שלפניו.. אני יכול להבין שזה לא משחק לכל אחד, אבל גם המשחקים הקודמים שלהם תכלס לא היו כאלה והם גם לא בדיוק היו מריו גלקסי מבחינת הידוק ושליטה או איך שתקרא לזה.
שלא נדבר שאם ללמוד מהדוגמאות של מיקרוספוט וגם של סוני עצמה אז בדר"כ אחרי שמבוטל משחק או לפעמים אפילו סתם מוציאים משחק שנכשל כלכלית אז הסטודיו גם מתפרק וכולם הולכים בבית שלהם. ככה שחלומות על מלא משחקים לחוד ומציאות לחוד. אבל עזוב את זה, גם ברמה הבסיסית של לקחת סיכון על משחק שאין לו פוטנציאל מסחרי גדול מלכתחילה, ועוד עם פיתוח סופר בעייתי ועדיין לא לסגור את הבאסטה.. כי מה נראה לך? שזאת החלטה עסקית קרה ומחושבת? לא יודע, ממש לא יכול להאשים את סוני מנקודת מבט של גיימר ולא כבעל מניות בתאגיד על משחק שלפי כל אינדקציה שיש לנו ביחס למשחקים של טים איקו בעבר ול TLG עצמו היה נאמן לחלוטין לחזון של היוצר. כלומר, זה מה שהוא רצה לעשות. גם אם אתה חושב שזה משחק מחורבן לחלוטין אז "האשמה" ברובה בוודאי נופלת על המפתחת, לא על המפיצה במקרה הזה. כמו שאני מנחש שמיקרוספוט לא אשמה בכישלון של סקיילבאונד שעבדו עליו כמה שנים למרות שאין לי כרטיס למאחורי הקלעים שלהם.

1) אני לא אומר שזאת זכותה של סוני שFFVS פותח בלעדית אליה ואני גם לא אומר שזאת אשמתה שהמשחק הפך למולטי פלטפורם. רק משווה את זה לליינאפ החזק שלהם ל2017 כי דוגרי רוב המשחקים בו בלעדיים מתוך הברירת מחדל של משחקים המיועדים ליפן, מדינה בה יש בערך 37 מכשירי ONE. כלומר לא זה ולא זה קרה בגלל ההתנהלות של סוני, זה לא בזכותה ולא באשמתה.

2) שחר דבר על זה שיש לסוני עד היום רק שלושה משחקים באמת טובים כך שבממוצע זה משחק בשנה, אני לא חושב שהוא באמת אמר שסוני מוציאה משחק אחד כל שנה. אגב, משחקים כמו יקוזה מוכרים הרבה יותר טוב ביפן, כלומר לפחות לפי כל מני אתרים כמו VGC כי אין נתוני יאקוזה מהמערב. 5 מכר ביפן 600K עותקים, אני בספק אם במערב הוא מכר 100K, ביחוד שכבר לא מדובבים את הסדרה ורק חולי יפן באמת ישחקו בו.

3) התחילו לעבוד על TLG ב2007? אז מה הם עשו שנתיים? שחקו בקוביות? די ברור שהסיבה שהמשחק הזה לקח שנים על שנים על שנים הוא היצור. הם הכניסו לפה יותר ממה שהם יכלו ללעוס ומישהו היה צריך לשים לפרוייקט סוף מזמן. השורשים של הפס2 מופיעים במקומות הרבה יותר עמוקים מאשר גרפיקה, למשל השליטה המרחפת או המצלמה הבעיתית; מתי פעם אחרונה שמעת בביקורת תלונה על מצלמה? ב2008? הצוות קטן, אף אחד לא מצפה מהם להביא משחק תוך שנתיים, אבל חמש שנים? פאקינג 11 שנים הם עבדו על TLG, ברור לכולם שהבעיה הייתה היצור. הם הגשימו את החזון שלהם אחרי 11 שנים? האמת שאני לא בטוח, TLG הוא המשחק הקוטבי הראשון שלהם ולא משנה אם מישהו אהב את המשחק או שנא אותו, הוא יגיד לך שהיצור בעייתי משהו.

אני חושב שזה מוטרף לחשוב שצוות, לא משנה מה גודלו, לא יכול לעשות ב-5-6 שנים משחק (אם סוני היו מבטלים את TLG ב-2010 או 2011). אם הם לא היו הולכים בכיוון הזוי של לנסות לעשות יצור AI סופר ראליסטי, משימה שהיא גם כמעט בלתי אפשרית טכנית וגם בעייתית מבחינת גיימפליי, הם היו מוציאים כבר מזמן משחק פס3 ובדור הזה משחק פס4. אתה חושב שמישהו בסוני דמיין בכלל 11 שנים בין SOTC לבין TLG? גם 7 שנים הם לא דמיינו. יש סוג של הרגשה של כישלון, אפילו אם TLG היה יוצא מדהים, כשצוות תקוע 11 שנים על אותו פרוייקט.

אגב, אני לא מאשים את סוני בTLG או את מיקרוסופט בסקיילבאונד, אני רק אומר שכשפרוייקט מתחיל להכנס לצרות אז צריך לדעת אם לחתוך או להמשיך לתמוך. במקרה של TLG אני חושב שהם היו צריכים לחתוך כבר לפני 5-6 שנים כי בסופו של דבר קבלנו את המשחק הכי פחות טוב של צוות ICO אחרי 11 (!) שנים של עבודה. במקרה של סקיילבאונד, אין לי שמץ מה הלך שם. מה שאני כן יודע, לא הייתי רוצה לראות את פלטיניום נתקעת על סקיילבאונד עד 2025.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי idan » 11 ינואר 2017, 21:20

1. אני לא טענתי בהכרח אחרת למרות שאם אני עובר מקרה מקרה פרטנית אז זה לא בדיוק ככה, הרי NIER למשל מגיע לפלייסטיישן מאותה מפתחת שאנחנו מדברים פה על הבלעדי שלה לוואן שבוטל, וגם Nioh שאם מסתכלים על משחקים קודמים של המפתחת שלו אז היו לא פחות מ 8 אקסלוסיבים עבור הקונסולות הקודמות של מייקרוסופט בנוסף לכמה מולטיפלטפורמים לעומת 5 לפלייסטיישן ש 3 מהם היו לויטה. אבל כך או כך זה לא ממש משנה לשורה התחתונה אם מתווכחים על כמות משחקים.

2. אגב גם שנה שעברה היו לסוני שני משחקים עם ציונים באיזור של TLG לא כולל אנצ'רטד ככה שזה עדיין לא תופס (ואני לא מחשיב אינדים). אם זה בגלל שאלה שלושת המשחקים היחידים שהוא אוהב על הפלייסטיישן אז סבבה טעם אישי וזה. יאקוזה עד לא מזמן לא ממש הגיע בכלל למערב בגלל זה סייגתי, אבל יאקוזה 5 הוא משחק פלייסטיישן 3 וכמו שאמרתי המצב עם הפלייסטישן 4 מאוד שונה היום, ככה שאפילו במקרה הזה יש לי חשק להמר שנופתע אבל לא חתמתי על זה. על Nioh או NIER או נינו קוני 2 למשל אני מוכן לשים הרבה כסף שהפער יהיה לטובת המערב וזה אפילו לא הימור אמיץ מצידי.

3. לפי ויקפדיה הם התחילו לעבוד עליו ב 2007.. אולי יש לך מידע טוב יותר אבל ב 2005 הם בטח לא התחילו לעבוד עליו כי רק בסוף השנה יצא שאדו אוף דה קולוסוס בחצי עולם ובתחילת 2016 בחצי השני.
ואני לא אמרתי שהם לא יכולים לעשות משחק ב5-6 שנים, אמרתי שהם לא יכולים לעשות יותר ממשחק אחד, בוודאי לא שלוש. לא בהסתמך על מעגל הפיתוח של המשחקים קודמים שלהם ובטח לא בהסתמך על המשחק האחרון שלהם, זאת המציאות אני לא מנחש את זה, הרי לקח להם 5 שנים לעשות משחק שני על הפלייסטיישן2 אחרי שהם כבר צברו ניסיון עם החומרה.. ומן הסתם הפיתוח על קונסולות HD קשה בהרבה וגם דורש יותר וזה משהו שדיברנו עליו בפורום לא מזמן בהקשר למפתחות יפניות אחרות.

ופלטיניום צריכים לעבוד על ביונטה 3 ל Switch ונסלח להם על הכל :)

Walle
Trainee
הודעות: 171
הצטרף: 25 אוגוסט 2013, 05:22

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי Walle » 11 ינואר 2017, 21:32

DrKeo כתב:
Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.

מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.

קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא :roll:

אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.


אני דיברתי על הליינאפ הכללי גם על אלה שהוכרזו ויצאו בעתיד ולא רק השנה.
וכמו שאמרתי משחקים בוטלו וימשיכו להתבטל כולל חברות, אבל מייקרוסופט צריכים להתעורר בגזרה של האקסלוסיביים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 11 ינואר 2017, 23:08

idan כתב:1. אני לא טענתי בהכרח אחרת למרות שאם אני עובר מקרה מקרה פרטנית אז זה לא בדיוק ככה, הרי NIER למשל מגיע לפלייסטיישן מאותה מפתחת שאנחנו מדברים פה על הבלעדי שלה לוואן שבוטל, וגם Nioh שאם מסתכלים על משחקים קודמים של המפתחת שלו אז היו לא פחות מ 8 אקסלוסיבים עבור הקונסולות הקודמות של מייקרוסופט בנוסף לכמה מולטיפלטפורמים לעומת 5 לפלייסטיישן ש 3 מהם היו לויטה. אבל כך או כך זה לא ממש משנה לשורה התחתונה אם מתווכחים על כמות משחקים.

2. אגב גם שנה שעברה היו לסוני שני משחקים עם ציונים באיזור של TLG לא כולל אנצ'רטד ככה שזה עדיין לא תופס (ואני לא מחשיב אינדים). אם זה בגלל שאלה שלושת המשחקים היחידים שהוא אוהב על הפלייסטיישן אז סבבה טעם אישי וזה. יאקוזה עד לא מזמן לא ממש הגיע בכלל למערב בגלל זה סייגתי, אבל יאקוזה 5 הוא משחק פלייסטיישן 3 וכמו שאמרתי המצב עם הפלייסטישן 4 מאוד שונה היום, ככה שאפילו במקרה הזה יש לי חשק להמר שנופתע אבל לא חתמתי על זה. על Nioh או NIER או נינו קוני 2 למשל אני מוכן לשים הרבה כסף שהפער יהיה לטובת המערב וזה אפילו לא הימור אמיץ מצידי.

3. לפי ויקפדיה הם התחילו לעבוד עליו ב 2007.. אולי יש לך מידע טוב יותר אבל ב 2005 הם בטח לא התחילו לעבוד עליו כי רק בסוף השנה יצא שאדו אוף דה קולוסוס בחצי עולם ובתחילת 2016 בחצי השני.
ואני לא אמרתי שהם לא יכולים לעשות משחק ב5-6 שנים, אמרתי שהם לא יכולים לעשות יותר ממשחק אחד, בוודאי לא שלוש. לא בהסתמך על מעגל הפיתוח של המשחקים קודמים שלהם ובטח לא בהסתמך על המשחק האחרון שלהם, זאת המציאות אני לא מנחש את זה, הרי לקח להם 5 שנים לעשות משחק שני על הפלייסטיישן2 אחרי שהם כבר צברו ניסיון עם החומרה.. ומן הסתם הפיתוח על קונסולות HD קשה בהרבה וגם דורש יותר וזה משהו שדיברנו עליו בפורום לא מזמן בהקשר למפתחות יפניות אחרות.

ופלטיניום צריכים לעבוד על ביונטה 3 ל Switch ונסלח להם על הכל :)

2) אני לא הולך לסנגר על אחרים אז הם יצטרכו לענות לך :)
בנושא מכירות ביפן מול המערב, וואללה אין לי מושג איפה כל אחד ימכור. אבל אם סקוואר היו באמת מעוניינות למכור את Nier כמו שצריך במערב, הם לא היו יוצאים בלעדית לפס4. אולי הפס4 מנצחת את הONE ברוב המערב אבל עדין יש איזה 25 מליון אנשים עם ONE שיכלו להיות קהל פוטנציאלי.

3) לא אמרתי שהם יכלו לעשות 3 משחקים ב-5 שנים, אמרתי שהם יכלו לעשות משחק אחד דור הבא אמיתי כי היו בונים אותו מאפס לפס4 עם כל המסקנות והלקחים משני דורות שעברו בתקופה הזאת. כשאמרתי 2-3 משחקים דברתי על אם הם היו מנוהלים כמו שצריך ב-11 שנים שעברו בין SOTC לבין TLG להתחשב בכך ש-ICO לקח להם 4 שנים וכך גם SOTC. בנושא הזמן שעבדו על המשחק, SOTC יצא בארה"ב ויפן ב-2005, זה שהגרסה האירופאית והאוסטרלית יצאו ב-2006, אני בספק אם צוות שלם ישב ותרגם (עם דגש על תרגם כי אין דיבוב במשחק) את התרגום לגרמנית. בכל מקרה הגרסה האחרונה שלו יצאה בפברואר 2006, 10 שנים ו-10 חודשים לפני TLG. אתה באמת רוצה להיות קטנוני עם על 11 שנים מול 10 שנים ו-10 חודשים במקרה הקיצוני שבו חברה שלמה הקדישה את עצמה לתרגום האיטלקי? :)

אני לא יודע מה הצוות עשה בין 2005 ל-2007, אם הם לא עבדו על TLG אז הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא שהם פתחו משחק אחר ואחרי שנתיים סוני הורידה להם את הגרזן עליו (או שהם הורידו בעצמם) ורק אז הם התחילו את הפיתוח של TLG. בכל מקרה, הנקודה שלי היא שסוני היו צריכים להרוג את הפרוייקט הזה לפני 5-6 שנים כי אפילו אחרי 11 שנים צוות ICO לא הצליח להשיג את המטרה שלו. ומי לעזאזל נותן לצוות לעבוד על משחק 11 שנים? זה סוג של טירוף.

Walle כתב:אני דיברתי על הליינאפ הכללי גם על אלה שהוכרזו ויצאו בעתיד ולא רק השנה.
וכמו שאמרתי משחקים בוטלו וימשיכו להתבטל כולל חברות, אבל מייקרוסופט צריכים להתעורר בגזרה של האקסלוסיביים.


מיקרוסופט (לרוב) לא מכריזה על משחקים 5 שנים קדימה, סוני כן. אין למיקרוסופט אף משחק מוכרז ל-2018 וצפונה, לסוני יש המון (FFVII, GOW, שאנמו 3, death stranding, TLOU2 עולים לי כרגע לראש). כלומר אתה לא באמת יכול לבקר את 2018+ של מיקרוסופט, רק את 2017. יש להם כרגע את קראקדאון 3, sea of thieves, halo wars וכנראה פורצה 7 (הימור בטוח אני משער) ל-2017, מה קורה מעבר לזה נגלה רק ב-E3 יחד עם הפרטים על הסקורפיו שאני בטוח שלא תצא עירומה ממשחקים לשוק.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי Laskin » 12 ינואר 2017, 13:35

DrKeo כתב:במקרה של TLG אני חושב שהם היו צריכים לחתוך כבר לפני 5-6 שנים כי בסופו של דבר קבלנו את המשחק הכי פחות טוב של צוות ICO אחרי 11 (!) שנים של עבודה.


אם אתה מדבר בתור "אם הייתי מנכ"ל סוני" אז כן, זו הייתה אולי החלטה עסקית טובה יותר... אבל כגיימרים? מצידי שיעבדו על משחק 40 שנה, אם אני מקבל בסוף משחק מיוחד עם ממוצע 83 - מה אכפת לי? זה לא מהכיס שלי ואני מרוויח משחק טוב מאוד, זה שהוא "הכי פחות טוב שלהם" לא רלוונטי עבורי, כי הוא עדיין טוב ויש מלא אתרים מכובדים שנתנו לו ציון מצויין וכינו אותו יצירת מופת. עוד לא שיחקתי אבל אולי גם אני ארגיש ככה...

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי swym » 12 ינואר 2017, 13:55

idan כתב:אבל פייבל זה הכי מעניין מבחינתי . משחק שכבר הגיע לשלב בטא ועלה להם 75 מיליון דולר שזה סכום מופרך לחלוטין, ובסוף הם הגיעו למסקנה שלא יצא ממנו משהו טוב וביטלו אותו בישורת האחרונה. השאלה אם עדיף שיהיה לך משחק בינוני במקרה הטוב מאשר כלום

הבעיה עם פייבל היא שהיה מדובר במשחק Free 2 Play, ומשחקים כאלו הורגים לפעמים בשלבים מאד מאוחרים גם אם המשחק עצמו סביר רק בגלל שמגלים שלמשחק אין מודל מונטיזציה שבאמת עובד. במשחקים כאלו העלויות הגדולות הן בהשקה, והמשמעות של להוציא את המשחק היא פשוט לדמם עליו כסף שלא יחזור בחזרה.
אם פייבל היה מודל מונטיזציה שעובד אפילו סביר ומחזיר את ההשקעה אז מיקרוסופט היתה מוציאה אותו גם כמשחק חינמי בינוני. אם פייבל היה במצב שבו ניתן להפוך אותו למשחק premium אז מיקרוסופט היתה עושה את זה וחותכת את מודל הF2P (זה בדיוק מה שהיא עשתה עם Sea of Thieves). אבל לפעמים משחק מגיע לנקודה שבה אי אפשר להציל אותו לכאן או לכאן.

DrKeo כתב:כבר ב-2006, כשהוכרז GTAIV, הוא הוכרז כמולטי פלטפורם.

האמת האי שאנשים שוכחים: גם המשחקים הקודמים בסדרה היו משחקי מולטיפלטפורם - הם פשוט יצאו באיחור קל לפלטפורמות אחרות.
כשהPS2 היתה באזור היה לה בסיס משתמשים יותר גדול פי כמה מכל המתחרות גם יחד, ולכן היו הרבה מפתחים שהסתפקו בקונסולה הזו בין אם לאקסלוסיביות זמנית וריכוז מאמצים או אקסלוסיביות מוחלטת מטעמי כח אדם - גם בלי שום עידוד מסוני. זה השתנה בדור הקודם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ינואר 2017, 14:29

Laskin כתב:
DrKeo כתב:במקרה של TLG אני חושב שהם היו צריכים לחתוך כבר לפני 5-6 שנים כי בסופו של דבר קבלנו את המשחק הכי פחות טוב של צוות ICO אחרי 11 (!) שנים של עבודה.


אם אתה מדבר בתור "אם הייתי מנכ"ל סוני" אז כן, זו הייתה אולי החלטה עסקית טובה יותר... אבל כגיימרים? מצידי שיעבדו על משחק 40 שנה, אם אני מקבל בסוף משחק מיוחד עם ממוצע 83 - מה אכפת לי? זה לא מהכיס שלי ואני מרוויח משחק טוב מאוד, זה שהוא "הכי פחות טוב שלהם" לא רלוונטי עבורי, כי הוא עדיין טוב ויש מלא אתרים מכובדים שנתנו לו ציון מצויין וכינו אותו יצירת מופת. עוד לא שיחקתי אבל אולי גם אני ארגיש ככה...

לא בקטע של כסף (למרות שמבחינה כלכלית TLG היה כנראה קטסטרופה לסוני), בקטע של 11 שנים בלי משחק של צוות ICO ועד שהוא יצא סופסוף הוא לא ברמה של המשחקים הקודמים שלהם ומרגיש מיושן. יכלנו במקום לקבל שני משחקי צוות ICO ב11 שנים הללו וכאלה שמרגישים מודרנים אם רק היו למישהו שם את הביצים להגיד לצוות ICO שהם פשוט לא מסוגלים להרים את היצור הזה כמו שצריך. אם יש משהו אחד שעקבי בכל המשחקים האלה שנגררים שנים על שנים, בסוף מרגישים את השורשים הישנים שלהם במשחק הסופי כי מדובר במשחקים שתוכננו דורות אחורה.

גיא, אכן GTA יצא לכולם בסוף (בערך, גיימקיוב אף פעם לא פונק) אבל תמיד היה לפס2 בלעדיות של שנה עד שנתיים לפני האקסבוקס. אני משער שזה היה יותר עניין של התרכזות בפיתוח גרסה אחת ואחרי זה לעשות פורטים לגרסאות האחרות ופחות עניין של חוזים בלעדיים. בכל זאת, תקופה שונה מהדור של ה360 והלאה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21800
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי Laskin » 12 ינואר 2017, 15:08

אתה אומר "יכלנו לקבל 2 משחקים ב-11 שנים הללו...." אבל אתה לא באמת יודע את זה.
יכול *מאוד* להיות, ואפילו סביר להניח, שאם TLG היה יוצא לפני 5 שנים הוא היה מקבל ביקורות של 5-6 ובקושי מוכר 50 אלף עותקים, ואז פרוייקט שלישי היה בכלל בסימן שאלה (בטח ובטח עם הפרישה של מי שהוביל את הפרוייקטים הנהדרים שהיו לפניו)... יש סיבה שהמשחק לא יצא כל כך הרבה שנים, אם עכשיו עדיין מתלוננים על אינטליגנציה מלאכותית בעייתית ומצלמה גרועה - אני לא הייתי רוצה לשחק במשחק הזה כשהוא רק 50% מוכן :)
וזה לא שהם עבדו 5 שנים רק כדי לשפר לו את הגרפיקה... המשחק פשוט לא היה מוכן.

ברור לי שזה מבאס שהוא לא נראה כמו משחק מודרני (למרות שכל הביקורות כמעט עדיין מהללות אותו מבחינה ויזואלית), ויש לו את הבעיות שלו, אבל עדיין מדובר במשחק שהתקבל טוב מאוד, למרות כל אותן בעיות. וזה הישג די מרשים לדעתי.
אז האם הייתי מעדיף משחק הרבה פחות טוב, שרץ ב-15 פריימים לשנייה, רק כדי *אולי* לקבל מהם עוד משחק? לא... יש מספיק משחקים בעולם, ונחמד שיש עוד אחד שהוא אשכרה טוב מהיוצרים האלה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ינואר 2017, 15:30

ממש לא רציתי את TLG ב-2010, רציתי שיבטלו אותו ב-2010 ושצוות ICO יעשה משחק שהם מסוגלים לעשות. שום משחק לא צריך תהליך פיתוח של 11 שנים והייתי שמח לראות אחד מודרני שנבנה לפס4 במיוחד ב4-5 שנים האחרונות ולא רליק מהעבר עם גלגלי שיניים חורקים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי kririn » 12 ינואר 2017, 17:59

בגדול אני לא מבין למה סוני לא מפרקת את צוות ico
אחרי השקת TLG?
גם מבחינת p r
הם פשוט יכולים לחבר אותם לצוותים אחרים
ככה שתכנית הם לא יהיו מובטלים
מאז הps1, ההתחלה של העבודה על ico, הם יצרו 3 משחקים
בלי הרבה תוכן
במקרה ואני זוכר נכון רק sotc, קיבל מעל 90, וזה למרות
פרימיםים לשנייה מחורבן

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 12 ינואר 2017, 18:44

DrKeo כתב:
Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.

מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.

קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא :roll:

אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.


אף אחד לא אמר שסוני לא מבטלים פרויקטים-לראיה,הם סגרו היום את guerilla cambridge שלפי כל השמועות עבדו על איזשהו המשך ל-killzone כי נראה שהחבר'ה באמסטרדם עברו לגמרי ל-horzion. לדעתי העניין הוא שסוני יכולים להרשות לעצמם לבטל פרויקטים,כי יש להם הרבה יותר פרויקטים בקנה מאשר למיקרוסופט,וזה משהו שהיה מאז הדור הקודם ולדעתי זה גם מה שגרם לפס3 לסגור את הפער אל מול ה-360. אני חושב שלא נכנסתי למלחמת קונסולות ממשהו כמו גיל 14,אבל ברצינות,המצב של מיקרוסופט מבחינת אקסקלוסיבים לוואן הוא פשוט מחפיר,ואני אומר את זה כבעלים של אקס בוקס וואן שכל מה שהוא משחק עליה זה היילו 5 ומשחקי אקס בוקס 360. להגיד שלסוני אין אף משחק חוץ מ-BB ו-U4? יכולתי לגמרי להסכים איתך על זה אם היית מכניס את המילה קילר-אפ לפני השמות האלה,אבל מבחינת ליין אפ,יש,והמצב ממש לא נורא.until dawn,r&c,infamous כמובן יש עוד אבל זה סתם שמות שקפצו לי לראש.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי DrKeo » 12 ינואר 2017, 18:54

כולם מבטלים משחקים, אני מדבר ספציפית על TLG וכל הליך הפיתוח שלו שהיה סוג של קלאסטר-פאק. העניין של U4 ו-BB עלה כתגובה לwalle שאמר שיש לסוני ליינאפ מטורף כי דוגרי הליינאפ שלהם די מחורבן בדור הזה, בדיוק כמו של מיקרוסופט. מיקרוסופט הוציאה די הרבה משחקים בדור הזה וכנ"ל סוני אבל נראה שבניגוד לדור הקודם המשחקים פשוט לא פוגעים. אולי כל מה שאתה משחק על האקסבוקס זה היילו 5 אבל מיקרוסופט הוציאו לא מעט משחקים מעבר להיילו 5, אם אתה לא מתחבר אליהם אז אולי לא היית צריך לקנות אקסבוקס :)
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: משחקי 2017

הודעהעל ידי kririn » 12 ינואר 2017, 19:22

בxbo מאז שעברו לתמוך בwin10, לטעמי בישראל
אין טעם לקונסולה הזאת

הגדולים החדשים מקבלים גרסה דומה לחלונות
והרבה פעמים טובה יותר
כולל אותה השליטה למי שרוצה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים