Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.
DrKeo כתב:Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.
מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.
קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא
אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.
idan כתב:לסוני יש יותר בלעדיים ברבעון הראשון של 2017 מכל הבלעדיים המוכרזים של מייקרוסופט ביחד.. רק אומר וזה .
ובעיני TLG הוא דווקא דוגמא חיובית של סוני, סה"כ היא התמידה איתו למרות כל הקשיים של טים איקו וגם אם הם לא יחזירו את כל ההשקעה (למרות שמדובר בצוות קטן אז אולי הם לא יפסידו יותר מידי) הם צברו המון רצון טוב אצל גיימרים וגם זה חשוב. ולמרות הירידות פה בפורום סה"כ הקונצנזוס עליו חיובי (אני עוד לא שיחקתי בו, אבל הוא נראה ויזיאולית מהמם בעיני וקיבל מחמאות גדולות, שלא נאמר "משחק השנה", מאווטלטים שאני מעריך את דעתם בשביל לדעת שאני כן ישחק בו מתישהו), ככה שאם החלופה היא לבטל אותו אני באמת לא רואה איך זה מהלך עדיף מבחינתי כגיימר.
פיינל פנטזי ורסוס היה אמור כביכול להיות בלעדי כי ב 2006 שהוא הוכרז סקוור היו אחרי שני דורות שהם מוציאים את המשחקים בסדרה רק על הפלטפורמה של סוני ושם הקהל שלה נמצא, סוני לא מימנה ובוודאי לא ניהלה את הפרוייקט. זה שפפ 13 יצא גם על האקס בוקס (והכריזו על כך רק ב 2008 שנתיים אחרי שהציגו אותו לראשונה יחד עם FFVS) היה בתקופת המעבר למולטיפלטפורם, המון משחקים גדולים כמו גם GTA ורזידנט איוול הגיעו לאקס בוקס בפעם הראשונה אבל לא בגלל טעויות נקודתיות שסוני עשו איתם, כי זה אף פעם לא היה בידיים שלהם בשביל לטעות, פשוט השוק הלך לשם בגלל ההצלחה של ה 360 .
אגב, מספיק לראות את הפער במכירות בין גירסת הפס4 לגירסת הוואן של פיינל פנטזי 15 בשביל להבין שלסוני אין שום תמריץ שזה בכלל יהיה אקסלוסיבי שלהם (אלא אם כן זה בחינם) כאשר בפועל רוב מוחלט של קהל היעד של המשחק כבר נמצא במחנה שלהם.
idan כתב:Scalebound נראה מקורי ומרענן בפעם הראשונה שהם הציגו אותו, הקונספט עצמו היה מגניב ושאפתני, אבל מכל מה שהם הראו לאחר מכן זה נראה שהם פשוט לא הצליחו להוציא לפועל ברמה גבוהה. הכל היה איטי כזה, ההפך הגמור מאיך שאתה מצפה ממשחק של פלטיניום להיראות. למרות שלא חשבתי שיבטלו אותו אבל מספיק לראות את כל המהלכים שלהם בשנים האחרונות בשביל לראות שיש בעיה אצל המפתחת הדי מוכשרת הזאת. פעם הם היו עובדים על משחק אקשן אחד בתורו, ורובם היו בין טובים למצויינים. בשנים האחרונות הם התפזרו לכל הכיוונים, עובדים על בלעדיים לשלושת הגדולות , בנוסף למשחק מובייל, בנוסף לכל מיני זיבלונים של זיכיונות מאקטיווזן וכל זה בו זמנית. אני מעריך מאוד סוסי עבודה כמו FROM SOFTWARE שעובדים על שניים לפעמים שלושה משחקים בו זמנית ושומרים על איכות גבוהה, אבל באמת שפלטיניום הגזימו לחלוטין.
אבל פייבל זה הכי מעניין מבחינתי . משחק שכבר הגיע לשלב בטא ועלה להם 75 מיליון דולר שזה סכום מופרך לחלוטין, ובסוף הם הגיעו למסקנה שלא יצא ממנו משהו טוב וביטלו אותו בישורת האחרונה. השאלה אם עדיף שיהיה לך משחק בינוני במקרה הטוב מאשר כלום.. מן הסתם מיקרוסופט חשבה שעדיף כלום ואני בטוח שיש לה את הסיבות המוצדקות שלה, רק שאני לא לגמרי מצליח להבין מהן. מפחדים לפגוע במותג של פייבל אולי ובונים עליו לעתיד? לא יודע, אבל רק לחשוב שהם יכלו לקחת את כל הכסף הזה ולהמר על אובסידיון, כפרה עליהם. אם כל הכבוד ויש כבוד למשחקי infinity engine שלהם, שמישהו יתן להם כבר עבודה אינעל דינק
idan כתב:קודם כל רק שיהיה ברור, אתה מתווכח עם טענות שאת חלקן לא אני טענתי. בניגוד לחלקכם אני לא מתיימר לדעת יותר מידי על שותפויות או ניהול פרוייקטים על סמך המעט מאוד מידע שיש לנו במקרה הזה, בטח לא ברמה העסקית והשורה התחתונה שלהם, ואיך אפשר לתמוך או לרדת על החלטה כזאת או אחרת בהתאם לכיוון הפאנבואיות המתפרצת שלכם
שנית, אני לא יודע למה אתה מתעקש על הקטע הזה של משחקים משנים קודמות, מה אתה לא מתרגש מקראק דאון 3 או קוואנטום ברייק או משחק אחר שאתה מאוד אוהב כי הם חשפו אותו מזמן? לא מבין.
1. אני לא טענתי שהמגמה התחילה ספציפית ב 2008 אלא שסקוור הכריזה על המעבר של פפ13 למולטיפלפורם בשנה הזאת כדי להראות שכאשר הם הכריזו עליו עם הטריילר הראשון ב 2006 גם הוא היה "בלעדי". כלומר הוא לא באמת היה במובן הקלאסי של המילה, זאת הייתה הברירת מחדל שלהם באותו זמן, וזה נכון במיוחד למפתחות מיפן. אני מעריך שגם נדרש ממיקרוספט לשים כסף בשביל לתמרץ אותם אבל לא באמת יודע. אני כן יודע ש VS מעולם לא הוכרז כבלעדי ל 360 אבל גם שהוא אף פעם לא היה באמת משחק לגמרי אמיתי ולא ראית או שמעת עליו כמעט כלום עד שהפכו אותו לפפ15 והתחילו לעבוד עליו ברצינות ב 2013 צוות של יותר מ 15 אנשים און אנד אוף.. אני קצת בקיא בנושא של המשחק הזה במקרה אז תצטרך לסמוך על המילה שלי בעניין. כלומר אם הוא היה קרוב למוצר אמיתי עם תאריך יציאה יכול מאוד להיות שהוא היה מגיע גם ל 360 בסופו של דבר. אבל אתה יכול לחשוב שסוני שמו כסף עליו שנים וסקוור דפקו להם קטע ושינו את השם של המשחק ואז העסקה כביכול לא תופסת או משהו כזה.. אבל באמת לא נראה לי שעסקאות עובדות ככה בין תאגידי ענק, אבל כך או כך כאמור סוני לא הפסידה פה כלום משום בחינה.
אבל היי, אין בעיה למצוא פאשלות אמיתיות של סוני בשבילך, למשל זה שאחרי דימון סולס יכל להיות להם את הטרילוגיה של דארק סולס כבלעדיים נהדרים, לא יקרים, שגם מוכרים די טוב ובדיעבד יש להם קהל די אדוק על פלטפורמות אחרות, והם פשוט לא ראו את זה בזמן אמת, את מה שכבר היה שלהם.. זאת בהחלט טעות מבחינתם, והם אפילו מודים בה בפה מלא.
2. אני לא זקפתי את זה לזכות הניהול המבריק של סוני או מה שזה לא יהיה, פשוט עניתי למי שכתב מעלי שלפלייסטיישן יש משחק אחד בשנה או משהו כזה. שזאת אמירה מופרכת גם ביחס לשנה שעברה, אבל השנה במיוחד שהפער גדל בכמות ולדעתי זה ישתקף גם באיכות, נחכה ונראה אבל בטח על הנייר מבחינת גיוון וז'אנרים שמדברים אלי ספציפית אין פה תחרות לצערי. שמיקרוסופט יראו RPG או ARPG אחד שנראה טוב אני יעוף גם עליהם (אובסידיון, תקציב גדול, מאס אפקט הבא, לכו על זה ) וסתם כאנקדוטה רוב מוחלט של המשחקי יפן האלה, הייתי אומר אפילו כולם אולי אולי חוץ מיאקוזה, ימכרו יותר או הרבה יותר במקרים מסוימים במערב מאשר ביפן (3 מיליון פלייסטיישן שם אאל"ט). זה עולם שונה לגמרי היום, שוק הקונסולות הביתיות שם מת.
3. בקשר ל TLG שהתחילו לעבוד עליו ב 2007 , אני יכול לקבל את הטענה שהם היו צריכים לחתוך אותו אחרי שהיה ברור שהוא לא יגיע לפלייסטיישן 3 ואז אולי היית מקבל משחק אחד אחר במקומו אם הסטודיו הקטן של 60 אנשים היה מתחיל לעבוד על משהו חדש ב 2011 . אבל בכל מקרה אם אתה רואה את המשחק בצורה כל כך שלילית לא ברור למה יש לך ביטחון מלא ש"הצוות המטורף לגמרי" יספק את הסחורה עם משהו אחר. אגב לא חושב שהגרפיקה הייתה הבעיה במשחק (שקיבל ממוצע של 83 כן? הכל יחסי) להפך כולם החמיאו לה אפילו דיגיטל פאונדרי שאוהבים לרדת לפרטים הקטנים , ממש לא שם הוא קיבל את הביקורות. לחשוב שג'ים סטרלינג או מי שזה לא יהיה שקטל את המשחק יאהב יותר את הניסיון לנסות ליצור את הכלב-חתול-ציפור הזה כמו בעל חיים אמיתי עם כל הפלוסים והמינוסים שזה מביא ברמת הגיימפלי רק בגלל שיש לו גרפיקה יותר נוצצת זה תלוש בעיני. ואני גם לא חושב שהשליטה "המרחפת" לכאורה (לא לגמרי יודע , לא שיחקתי בו) היא בהכרח הכרח טכנולוגי. מה לא היו משחקים עם שליטה מהודקת בדור הקודם? ואפילו זה שלפניו.. אני יכול להבין שזה לא משחק לכל אחד, אבל גם המשחקים הקודמים שלהם תכלס לא היו כאלה והם גם לא בדיוק היו מריו גלקסי מבחינת הידוק ושליטה או איך שתקרא לזה.
שלא נדבר שאם ללמוד מהדוגמאות של מיקרוספוט וגם של סוני עצמה אז בדר"כ אחרי שמבוטל משחק או לפעמים אפילו סתם מוציאים משחק שנכשל כלכלית אז הסטודיו גם מתפרק וכולם הולכים בבית שלהם. ככה שחלומות על מלא משחקים לחוד ומציאות לחוד. אבל עזוב את זה, גם ברמה הבסיסית של לקחת סיכון על משחק שאין לו פוטנציאל מסחרי גדול מלכתחילה, ועוד עם פיתוח סופר בעייתי ועדיין לא לסגור את הבאסטה.. כי מה נראה לך? שזאת החלטה עסקית קרה ומחושבת? לא יודע, ממש לא יכול להאשים את סוני מנקודת מבט של גיימר ולא כבעל מניות בתאגיד על משחק שלפי כל אינדקציה שיש לנו ביחס למשחקים של טים איקו בעבר ול TLG עצמו היה נאמן לחלוטין לחזון של היוצר. כלומר, זה מה שהוא רצה לעשות. גם אם אתה חושב שזה משחק מחורבן לחלוטין אז "האשמה" ברובה בוודאי נופלת על המפתחת, לא על המפיצה במקרה הזה. כמו שאני מנחש שמיקרוספוט לא אשמה בכישלון של סקיילבאונד שעבדו עליו כמה שנים למרות שאין לי כרטיס למאחורי הקלעים שלהם.
DrKeo כתב:Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.
מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.
קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא
אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.
idan כתב:1. אני לא טענתי בהכרח אחרת למרות שאם אני עובר מקרה מקרה פרטנית אז זה לא בדיוק ככה, הרי NIER למשל מגיע לפלייסטיישן מאותה מפתחת שאנחנו מדברים פה על הבלעדי שלה לוואן שבוטל, וגם Nioh שאם מסתכלים על משחקים קודמים של המפתחת שלו אז היו לא פחות מ 8 אקסלוסיבים עבור הקונסולות הקודמות של מייקרוסופט בנוסף לכמה מולטיפלטפורמים לעומת 5 לפלייסטיישן ש 3 מהם היו לויטה. אבל כך או כך זה לא ממש משנה לשורה התחתונה אם מתווכחים על כמות משחקים.
2. אגב גם שנה שעברה היו לסוני שני משחקים עם ציונים באיזור של TLG לא כולל אנצ'רטד ככה שזה עדיין לא תופס (ואני לא מחשיב אינדים). אם זה בגלל שאלה שלושת המשחקים היחידים שהוא אוהב על הפלייסטיישן אז סבבה טעם אישי וזה. יאקוזה עד לא מזמן לא ממש הגיע בכלל למערב בגלל זה סייגתי, אבל יאקוזה 5 הוא משחק פלייסטיישן 3 וכמו שאמרתי המצב עם הפלייסטישן 4 מאוד שונה היום, ככה שאפילו במקרה הזה יש לי חשק להמר שנופתע אבל לא חתמתי על זה. על Nioh או NIER או נינו קוני 2 למשל אני מוכן לשים הרבה כסף שהפער יהיה לטובת המערב וזה אפילו לא הימור אמיץ מצידי.
3. לפי ויקפדיה הם התחילו לעבוד עליו ב 2007.. אולי יש לך מידע טוב יותר אבל ב 2005 הם בטח לא התחילו לעבוד עליו כי רק בסוף השנה יצא שאדו אוף דה קולוסוס בחצי עולם ובתחילת 2016 בחצי השני.
ואני לא אמרתי שהם לא יכולים לעשות משחק ב5-6 שנים, אמרתי שהם לא יכולים לעשות יותר ממשחק אחד, בוודאי לא שלוש. לא בהסתמך על מעגל הפיתוח של המשחקים קודמים שלהם ובטח לא בהסתמך על המשחק האחרון שלהם, זאת המציאות אני לא מנחש את זה, הרי לקח להם 5 שנים לעשות משחק שני על הפלייסטיישן2 אחרי שהם כבר צברו ניסיון עם החומרה.. ומן הסתם הפיתוח על קונסולות HD קשה בהרבה וגם דורש יותר וזה משהו שדיברנו עליו בפורום לא מזמן בהקשר למפתחות יפניות אחרות.
ופלטיניום צריכים לעבוד על ביונטה 3 ל Switch ונסלח להם על הכל
Walle כתב:אני דיברתי על הליינאפ הכללי גם על אלה שהוכרזו ויצאו בעתיד ולא רק השנה.
וכמו שאמרתי משחקים בוטלו וימשיכו להתבטל כולל חברות, אבל מייקרוסופט צריכים להתעורר בגזרה של האקסלוסיביים.
DrKeo כתב:במקרה של TLG אני חושב שהם היו צריכים לחתוך כבר לפני 5-6 שנים כי בסופו של דבר קבלנו את המשחק הכי פחות טוב של צוות ICO אחרי 11 (!) שנים של עבודה.
idan כתב:אבל פייבל זה הכי מעניין מבחינתי . משחק שכבר הגיע לשלב בטא ועלה להם 75 מיליון דולר שזה סכום מופרך לחלוטין, ובסוף הם הגיעו למסקנה שלא יצא ממנו משהו טוב וביטלו אותו בישורת האחרונה. השאלה אם עדיף שיהיה לך משחק בינוני במקרה הטוב מאשר כלום
DrKeo כתב:כבר ב-2006, כשהוכרז GTAIV, הוא הוכרז כמולטי פלטפורם.
Laskin כתב:DrKeo כתב:במקרה של TLG אני חושב שהם היו צריכים לחתוך כבר לפני 5-6 שנים כי בסופו של דבר קבלנו את המשחק הכי פחות טוב של צוות ICO אחרי 11 (!) שנים של עבודה.
אם אתה מדבר בתור "אם הייתי מנכ"ל סוני" אז כן, זו הייתה אולי החלטה עסקית טובה יותר... אבל כגיימרים? מצידי שיעבדו על משחק 40 שנה, אם אני מקבל בסוף משחק מיוחד עם ממוצע 83 - מה אכפת לי? זה לא מהכיס שלי ואני מרוויח משחק טוב מאוד, זה שהוא "הכי פחות טוב שלהם" לא רלוונטי עבורי, כי הוא עדיין טוב ויש מלא אתרים מכובדים שנתנו לו ציון מצויין וכינו אותו יצירת מופת. עוד לא שיחקתי אבל אולי גם אני ארגיש ככה...
DrKeo כתב:Walle כתב:מה זה משנה אם הליינאפ של סוני מורכב ממשחקים שנדחו? למייקרוסופט אין משחקים שהוכרזו עוד בהתחלה ועדיין לא יצאו? מספיק כבר עם הטיעון המעייף הזה.
בסופו של יום סוני מחזיקה בליינאפ מטורף של משחקים בעוד מייקרוסופט מלבד החצי הראשון של הXBOX360 לא מצליחים לעמוד בקצב של סוני.
ואני לא מדבר על scalebound שאין מה לעשות משחקים מתבטלים ויהיו עוד הרבה ביטולים גם לסוני וגם למייקרוסופט.
מה שכתבתי על הדחיות היה תגובה לקאז שהתחיל לזרוק על ימין ועל שמאל משחקי מיקרוסופט שנדחו כאילו זה מעיד משהו, ביחוד שסוני לא הוציאה משחק בלי לדחות אותו אולי שני דורות. בנושא הליינאפ, שלוש שנים פנימה ושל סוני מסתכם באנצ'רטד 4 ו-BB, ליינאפ מטורף זה הדבר האחרון שיש לסוני. לא שיש למיקרוסופט ליינאפ טוב יותר, פשוט שתי הקונסולות עם ליינאפ תחת שלא מגיע לקצה הזרת של הדור הקודם. שתי הקונסולות מכונות צד ג' וזאת הסיבה שלרוב הפורום אין פס4 או ONE.
קאז, מה החריף תחת ספנסר? נו באמת, איזה גיבובים רנדומאלים שנועדו לתקוף סתם. ואו, משחק שכל הפורום הזה התרסק עליו בירידות בוטל, השמיים נופלים. ספנסר פשוט צריך ללכת לכלא
אני באמת לא מבין את התגובות פה. איפה הן היו כשסוני סגרו את אבולושן? את ליברפול? כשהם פטרו חצי מסטודיו סאן דיאגו בספטמבר? כשהם פטרו חצי מסטודיו לונדון בספטמבר? ברצינות, כמו ילדים. פרוייקט בעייתי שאף אחד כאן לא חיכה לו בוטל, ואו, השמיים נופלים. יש למיקרוסופט איזה 4-5 בלעדיים אחרים השנה, הכל בסדר, הם ישרדו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים