ואם אני צריך לשים אצבע על מה בדיוק הפריע בספיידרמן מול ארקאם (הדברים העיקריים, כי יש עוד):
1) בבטמן כל לחיצה על הכפתור אגרוף הבסיסי (שהוא מן הסתם הלחם והחמאה של המערכת קרב, הדבר שאתה משתמש בו לתחזק את הקומבו) הרגישה כמו הדבר הכי עוצמתי בעולם, אבל אגרוף של ספיידרמן מרגיש כמו גבינה צהובה. אני לא חושב שקיים במערכת קרב של ספיידרמן תחום שבו הוא מצליח להגיע לרמת של ה״צ׳נקיות״ של ארקאם. אני אקביל את זה לfps שבו כל רובה מרגיש כמו תותח אדיר וfps שהרובים בו מרגישים כמו אקדחי קפצונים.
2) בבטמן יש כפתור קאונטר שהוא אופנסיבי. כלומר אוייב תוקף, אתה לוחץ Y ובטמן תופס לו את הזרוע בזמן התקיפה ומטיח את הראש שלו בארגז. אם שלושה אוייבים תוקפים, אתה לוחץ על Y שלוש פעמים בהתאם לתזמון תקיפה של השלושה ולבטמן יש מהלך מאןד ספציפי שנעשה בדיוק למיקום של השלושה הללו ובאנימציה מטורפת ויעודית ומלאת כוח הוא מרסק אותם. כלומר הקאונטר הוא גם אופנסיבי וגם stacks לעד 3 אוייבים. והמשחק מפוצץ באנימציות כאלה, אתה מגלה חדשות שעות לתוך המשחק. בספיידרמן הקאונטר עושה תמיד בדיוק אותו דבר, גלגלון התחמקום ויורה קורים על הפנים של האוייב התוקף, פעולה שמנטרלת אותו לכמה שניות טובות. זה ממש אבל ממש לא מספק כמן בבטמן, לא מספק מבחינת אנימציה, לא מספק כי זה דפנסיבי ולא אופנסיבי ולא מספק כי זה פועל רק על אוייב אחד בודד במקום עד שלושה מה שמרדד את זה טיפה. הרידוד גם מגיע מזה שבספיידרמן כשאתה מתחמק, אתה בלתי פגיע. בבטמן כשאתה עושה קאונטר, אתה פגיע ואוייבים ממשיכים לתקוף ושם מרגישים את המערכת של הstacking של הקאונטרים מה שלא קיים בספיידרמן.
3) הפינישרים בבטמן הם חבל הצלה וגם אותם אפשר לעשות עם stack של עד שלושה אוייבים. לא רק שהם מרגישים הרבה יותר טוב מבספיידרמן, הם גם דורשים יותר אסטרטגיה של לעשות line up של האוייבים, יש חשיבות גדולה למיקום שלך. אם לא תצליח לצבור קומבו, לא תוכל לעשות פינישרים מה שאומר שבכל פעם שתחטוף יהרס לך הקומבו, גם הפינישרים מתרחקים ממך. בספיידרמן לא רק שהאלמנטים האלה חסרים, האוייבים בספיידרמן כל כך חלשים והאנימציות פינשרים כל כך ארוכות שאין להם באמת מטרה, הם היו לי כמעט מטרד כי מה המטרה בלהתקע באנימציית פינישר שמשתלטת לי על המצלמה ל-6 שניות כשאני יכול להרוג את האוייב המסכן הזה ב2 שניות בלי הפינישר? וכמובן שהFOCUS לא נמחק לך לעולם, אין לך איך לאבד אותו ולכן שוב, גרסה רדודה יותר של אותה מערכת. אין את ה-risk-reward שיש בבטמן.
4) ספיידרמן כל הזמן, פשוט כל הזמן, משתלט לך על המצלמה באמצע הקרב. זה איום ונורא, למה לעזאזל כל פינישר מצמיד לך את המצלמה בסופר זום ומתחיל לעשות סיבובי 360 מעלות סביב ספיידרמן? שבירת flow ממש בוטא במשחק גוף שלישי שבו אמורה להיות לך התמצאות מרחבית בכל רגע נתון. זה ממש הטריף אותי, גם בזמן קרב וגם בהתגנבות (שהיא באמת לא עשויה טוב).
5) בטמן מתגמל אותך על גיוון במהלכים, כמו DMC. ספיידרמן לא, אתה יכול לעשות בדיוק את אותם 3 מהלכים שוב ושוב, למשחק לא ממש אכפת.
אני גם לא בטוח ב100% מה אני חושב על שיטת הגאדג׳טים של ארקאם מול ספיידרמן. יש להם גישות מאוד שונות, בבטמן הגאדג׳טים עובדים כמו קומבו במשחק מכות, אתה יכול להוציא לפועל כמה גאדג׳טים אחד אחרי השני ברצף ובזרימה אבל מצד שני זה דורש הרבה מאסטרינג. בספיידרמן יש כפתור אחד בודד שמוביל לגלגלת גאדג׳ט. מצד אחד זה קל לשימוש, מצד שני זה משמיד flow, וזה עוד משהו שמפריע לקרב לזרום. אני לא יודע איזו שיטה אני מעדיף כי למרות שאני אוהב את הזרימה של ארקאם, בספיידרמן ללא ספק השתמשתי יותר כי זה היה כל כך פשוט. אבל גם פה אין לי ספק שהשיטה של ספיידרמן "קז'ואלית" יותר, בזמן שאצל בטמן הגאדג'טים נועדו לנטרל יכולות ספציפיות של אוייבים ואפשר בכל רגע נתון להוציא אחד לפועל מידית בלי שה-flow נשבר, בספיידרמן כל אחד יכול להוציא לפועל כל יכולת של גאדג'ט אבל מצד שני הם שוברים את ה-flow ולא ממש נדרשים לאף אוייב בשום מצב, הם סתם "quick kill" או AOE ולספיידרמן יש כל כך הרבה יכולות AOE שהמשחק נעשה קל בצורה מגוחכת.
בכל מקרה, ברור שיש לספיידרמן את היתרונות שלו כי הוא דמות יותר מרחפת ואג׳ילית, אבל לדעתי ספיידרמן משתמש במערכת של ארקאם בלי להבין את המערכת של ארקאם. המערכת של ארקאם מבוססת על קצב, עוצמה, קאונטרים וניהול ערימות של אוייבים סביבך. ספיידרמן לא מצליח באף אחד מהצדדים הללו - אין עוצמה, הקצב נהרס שוב ושוב בגלל המערכת גאדג׳טים וההשתלטות על המצלמה והאוייבים סביבך מנוהלים כמעט בצורה אוטומטית כי כל מהלך שני של ספיידרמן יוצר AOE. רוב המערכות שספיידרמן לקח מארקאם הוא רדד, וזה לא שארקאם היה שיא העומק של התעשיה מלכתחילה, כן? ספיידרמן בהחלט יכול להיות מאוד סינמטי אם רק תבחר לשחק ככה "בשביל הכיף", אבל ספיידרמן סינמטי כשאתה כופה עליו להיות סינמטי בזמן שארקאם סינמטי כשאתה משחק ממש טוב. אז כן, לדעתי המערכת קרב היא פספוס ולדעתי היא בהחלט לא ברמה של ארקאם, בעיקר כי היא מחקה אותה אבל לא מבינה אותה והתוצאה הסופית היא קז'ואלית יותר, רדודה יותר ופחות טובה משמעותית. כשאני מסיים משחק ארקאם רק בא לי להלחם עוד, בזמן שבספיידרמן רציתי לדלג על הקרבות מנקודה מסויימת במשחק. וכל זה בלי לציין בכלל את הבוסים