נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 13 פברואר 2021, 22:52

חח 'דורסני'. לואלב אין שום אינטרס להפיל מפתחות. מפיצות מפחדות? המפיצות האלה הלכו והסירו את המשחקים שלהם מסטים ופתחו חנות משלהן או הצטרפו לאחרות ו-אלב לא עשתה להם כלום לאחר שעזבו ולא שחזרו. באמת, מספיק עם סיפורי הבוגימן. כאשר למפתחות הייתה ביקורת על סטים לגבי ניראות ואלגוריתמים לא הייתה להן להביע אותן בפומבי.

אם היו דברים מפוקפקים אז היית כבר שומע עליהם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 פברואר 2021, 23:06

Kazz כתב:חח 'דורסני'. לואלב אין שום אינטרס להפיל מפתחות. מפיצות מפחדות? המפיצות האלה הלכו והסירו את המשחקים שלהם מסטים ופתחו חנות משלהן או הצטרפו לאחרות ו-אלב לא עשתה להם כלום לאחר שעזבו ולא שחזרו. באמת, מספיק עם סיפורי הבוגימן. כאשר למפתחות הייתה ביקורת על סטים לגבי ניראות ואלגוריתמים לא הייתה להן להביע אותן בפומבי.

אם היו דברים מפוקפקים אז היית כבר שומע עליהם.

אין אנטרס להפיל מפתחות? מה זה אומר? וולב שולטת על הברז (חה!) של כל התעשיה במחשב, אף מפתחת לא תעיז להרגיז אותם.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 14 פברואר 2021, 21:28

זה אומר שואלב מרוויחה יותר כאשר השותפות שלה מרוויחות יותר. אין דוגמה לפלטפורמת משחקים אחרת שמתנהל בינה לבין המפתחים שבה דיון פומבי ואף נוקב כמו שקורה בסטים. היו מלא דוגמאות של מפתחות שאומרות דברים 'מרגיזים'. לא היה שבב של גישה 'נקמנית' מצד ואלב והדוגמה הכי טובה לכך היא משחקים ומפתחות שמשכו את המשחקים שלהם מהחנות וחזרו ללא שום 'נו-נו-נו' לכאורה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 פברואר 2021, 22:37

Kazz כתב:זה אומר שואלב מרוויחה יותר כאשר השותפות שלה מרוויחות יותר. אין דוגמה לפלטפורמת משחקים אחרת שמתנהל בינה לבין המפתחים שבה דיון פומבי ואף נוקב כמו שקורה בסטים. היו מלא דוגמאות של מפתחות שאומרות דברים 'מרגיזים'. לא היה שבב של גישה 'נקמנית' מצד ואלב והדוגמה הכי טובה לכך היא משחקים ומפתחות שמשכו את המשחקים שלהם מהחנות וחזרו ללא שום 'נו-נו-נו' לכאורה.

כשחברת חשמל דופקת אותך, אתה עובר למתחרה?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 פברואר 2021, 13:46

NVIDIA שיחררה PLUG-IN רשמי שלהם למנוע אנריל 4 (ובטח גם 5), שיאפשר לכל אחר להטמיע DLSS 2.0 בקלות יותר, במשחק שלו במנוע.
חדשות מעולות :)

https://www.guru3d.com/news-story/nvidi ... ngine.html

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 14:53

איזה יופי, עכשיו רק צריך אחד ליוניטי וחצי מהמשחקים בתעשיה יתמכו בזה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 פברואר 2021, 15:17

אני לא צריך שחצי מהמשחקים בתעשייה כולה יתמכו בזה, רק התובעניים ביותר :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 15:20

שכולם יתמכו, למה לא? מה רע ב-144FPS נעול בכל משחק לא תובעני מדי? אפילו לעשות DLSS ל-8K מצידי, גם ב-1440p תקבל איכות תמונה מטורפת.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 פברואר 2021, 15:26

לא רע, פשוט לא ממש מעניין אותי אם המשחק הבא של פליידד ישתמשו בזה כי בטח אוכל להריץ אותו ב-4k/120 בלי בעייה על המחשב הבא :)
זה כן מאוד חשוב לי במשחק שנמצא על 40-50 פריימים עם RT ואני אוכל לקבל 60 חלק לגמרי, או במשחקי מירוצים יפים שרצים ב-90 פריימים שאוכל להריץ ב-120... ובהמשך כדי לשחק ב-30 פריימים עם RT במשחקים שעדיין לא נחשפו.

כל השאר זה בונוס, אבל אוכל לחיות בלי.

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 15 פברואר 2021, 15:43

אני חייב להגיד שהריצה הנוכחית שלי על קונטרול היא הפעם היחידה שהשתמשתי בDLSS 2.0, ועוד ל1440p ולא ל4k (שאמור לתת תוצאה אפילו טובה יותר), ומבחנתי זה היה נטול פגמים לחלוטין.
למנוע עצמו של המשחק יש כמה דברים מעצבנים שלא מוצאים במנועים אחרים (*המון* noise במשטחים מסוימים, בעיית טעינת טקסטורות מעצבנת מאוד, color banding מאוד בולט בסיטואציות מסוימות), אבל בכל הקשור לדברים שהDLSS מתעסק איתם - מושלם.
ואני שנאתי את הגרסה הקודמת של הDLSS מודל מטרו אקסודוס או קונטרול בהשקה. את שניהם העדפתי ואכן שיחקתי על 1080p native במקום על DLSS.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4724
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 15 פברואר 2021, 18:20

והנה זה,המשחק הראשון שהפיסי שלי פשוט לא יכול להריץ וזה קרה הרבה יותר מהר משחשבתי- מטרו אקסודוס מקבל שידרוג RT רציני בשילוב עם DLSS 2.0 ואחת מדרישות המינימום של המשחק היא GPU תומך RT,המשחק פשוט לא יפעל בלי זה. אז טכנית זה לא משחק חדש לגמרי,אבל המפתחים מתייחסים אליו כאל שיחרור נפרד והוא ישוחרר בחינם לבעלי המשחק הנוכחי כמוצר נפרד בספרייה.
עוד בלינק:
https://www.4a-games.com.mt/4a-dna/2021/2/3/deep-silver-and-4a-games-announce-metro-exodus-pc-enhanced-edition-and-reveal-more-details-for-playstation-5-and-xbox-series-xs-upgrade

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 18:26

Stick כתב:אני חייב להגיד שהריצה הנוכחית שלי על קונטרול היא הפעם היחידה שהשתמשתי בDLSS 2.0, ועוד ל1440p ולא ל4k (שאמור לתת תוצאה אפילו טובה יותר), ומבחנתי זה היה נטול פגמים לחלוטין.
למנוע עצמו של המשחק יש כמה דברים מעצבנים שלא מוצאים במנועים אחרים (*המון* noise במשטחים מסוימים, בעיית טעינת טקסטורות מעצבנת מאוד, color banding מאוד בולט בסיטואציות מסוימות), אבל בכל הקשור לדברים שהDLSS מתעסק איתם - מושלם.
ואני שנאתי את הגרסה הקודמת של הDLSS מודל מטרו אקסודוס או קונטרול בהשקה. את שניהם העדפתי ואכן שיחקתי על 1080p native במקום על DLSS.

זה גם עובד מדהים בDeath Stranding. יש שם ארטיפאקט מאוד ספציפי שקשור לתקלה בtemperal data שעושה לחלק מהחלקיקים שובל אבל מעבר לזה לא רק שהביצועים כמעט כפולים, ה-AA על עצמים דקים כמו שיער הוא פשוט מושלם. היה אזור לקראת הסיום שהמשחק התרסק לי בו, קראתי שזה קשור לDLSS (משהו בפאטצ׳ מוקדם). זה לא פתר את הבעיה אבל כיביתי את DLSS לאיזה חצי שעה והאיכות תמונה הייתה בלתי נסבלת. תמונה פחות חדה, זחלנים בסרטוני מעבר על השיער של הדמויות וכו׳. בסופו של דבר, למרות שהמשחק ברובו רץ לי ב100+ פריימים רוב הזמן, עדין העדפתי לשחק עם DLSS. האיכות תמונה פשוט טובה מרזולוציה טבעית. זה נשמע משוגע אבל זה נכון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 18:28

Uncle Pey'j כתב:והנה זה,המשחק הראשון שהפיסי שלי פשוט לא יכול להריץ וזה קרה הרבה יותר מהר משחשבתי- מטרו אקסודוס מקבל שידרוג RT רציני בשילוב עם DLSS 2.0 ואחת מדרישות המינימום של המשחק היא GPU תומך RT,המשחק פשוט לא יפעל בלי זה. אז טכנית זה לא משחק חדש לגמרי,אבל המפתחים מתייחסים אליו כאל שיחרור נפרד והוא ישוחרר בחינם לבעלי המשחק הנוכחי כמוצר נפרד בספרייה.
עוד בלינק:
https://www.4a-games.com.mt/4a-dna/2021/2/3/deep-silver-and-4a-games-announce-metro-exodus-pc-enhanced-edition-and-reveal-more-details-for-playstation-5-and-xbox-series-xs-upgrade

לא זוכר עם מי התווכחתי בזמנו על RT ואיך זה יהפוך לחובה ממש מהר וכדוגמה הבאתי את המנוע הדור הבא של A4 שידרוש RT כי הוא הולך להשתמש ב-RT ברמת השורש. אז הנה, זה כבר קורה. ותהיו בטוחים שמטרו הבא יהיה בלעדי לדור הבא ולכרטיסים עם RT. אני משער שהוא גם ידרוש SSD כמינימום.

עריכה:
אה הזוי, הם עוברים לתאורה שהיא 100% RT. ואו.
(ובמחשב גם DLSS והשתקפויות RT)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 פברואר 2021, 20:18

זה היה איתי :) ואתה באמת חושב שהם היו עושים את זה ככה מהתחלה? זאת אומרת מפתחים משחק בלי תאורה "רגילה" ומשחררים רק את הגירסה הזו? ברור שלא. לא עכשיו וגם לא בעוד שנתיים, ואולי גם לא חמש שנים. כמובן שיהיו יוצאי דופן אבל אני לא רואה את זה קורה במשחקים מאוד פופולריים שיוצאים גם למחשב.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 20:36

Laskin כתב:זה היה איתי :) ואתה באמת חושב שהם היו עושים את זה ככה מהתחלה? זאת אומרת מפתחים משחק בלי תאורה "רגילה" ומשחררים רק את הגירסה הזו? ברור שלא. לא עכשיו וגם לא בעוד שנתיים, ואולי גם לא חמש שנים. כמובן שיהיו יוצאי דופן אבל אני לא רואה את זה קורה במשחקים מאוד פופולריים שיוצאים גם למחשב.

כן, ברור. מוכן להתערבות שהמשחק הבא שלהם דורש RT כמינימום ושעוד ועוד משחקים יצטרפו אליו עד שכולם יהיו כאלה - עוד בדור הזה (אולי מכמה חריגים הזויים). והיי, הדור התחיל לפני שלושה חודשים, תאר לך איפה נהיה עוד 3 שנים.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 15 פברואר 2021, 21:27

אני מסכים, לא כזה מטורף להניח את זה. אולי לא בעוד 3 שנים בסקאלה גדולה, אבל סך הכל לצפות שמתישהו בדור הזה הRTX 2060 יהיה כרטיס מינימום (בלי קשר בכלל לRT, אבל מרגע שזה קורה הRT יהיה דיפולטי) זה לא בשמיים.
יהיו עדיין משחקים גדולים שלא ידרשו את זה, פיפא וכדומה נגיד, אבל בטח שמשחקים שאוהבים לדחוף טכנית יעשו את זה.

Stick
Veteran
הודעות: 4753
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Stick » 15 פברואר 2021, 21:43

אגב אני קצת מבולבל, הם מציגים את הגרסה הזו כבאמת איזה בנצ'מארק RT חסר תקדים... רק שכמעט הכל יהיה קיים על הקונסולות (וב4K 60fps לטענתם). כלומר יכולות הRT של הקונסולות הן בגדר פיצ'ר חביב אבל כבר היום מחווירות לגמרי מול מה שהPC יכול לעשות גם בכרטיסי ביניים חדשים. הRT בקונטרול על הps5 לדוגמה לא באמת מגיע למה שהמשחק הזה מלפני שנתיים תכף עושה על הPC.

ממבט על הטבלה בסוף ההבדל היחיד בין הPC לPS5 הוא הDLSS והשתקפויות RT, שזה בהחלט מצוין וגם תובעני אבל בשום צורה לא אפקט RT ייחודי או מהפכני היום.
אז כן זה שדרוג חינמי ומשמעותי ואין ספק שזה נטו win גדול וכל הכבוד להם, אבל באמת יש כאן משהו מיוחד?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 22:07

אני לא בטוח לגמרי מה הכוונה שלהם בבלוג, נשמע שהם טוענים שהם 100% RT אבל מצד שני נשמע שהם לא ממש משדרגים מעבר למה שהיה כבר בהרחבה בגרסת המחשב.

אז אני לא בטוח ב100%, אבל אם כל גוף תאורה הוא גוף פולט RT והGI הוא RT אז בתאוריה פחות או יותר כל מערכת התאורה שלהם זה RT. כלומר מה יש כבר במערכת תאורה חוץ מאשר גופים מאירים (מנורות, שמש וכו׳) ו-GI? והם גם טוענים שיש להם ״אינסוף״ קפיצות בGI מה שאומר שלא צריך AO, הוא נוצר טבעית מהGI.

אין השתקפויות ורפרקציה בRT ובטח גם הpass הראשון הוא ברסטוריזציה ולא בRT (כרגע מיינקראפט המשחק היחיד שעושה את זה) אז אין שם באמת path tracing, אבל נשמע שלפחות המערכת תאורה, כלומר כל מה ששולט באור וצל, זה בRT. אגב, בדיוק כמו בסייברפאנק במחשב.

אגב, די ברור לי למה זה ספציפית הכיוון שלהם, כי עם מערכת תאורה שהיא 100% בזמן אמיתי הם יכולים להשתחרר מהרבה כבלים של פיתוח מודרני מה שאומר שפיתוח המשחק הבא שלהם יהיה קל משמעותית. אם הוא ידרוש RT כמינימום.

ובנוגע לדרישות מינימום RT, אני רק אזכיר שכשהקונסולות יהיו בנות שנתיים, סדרה 2000 כבר תהיה עתיקה ויהיו כרטיסי RT ב150$ שמבישים את הקונסולות. וכשהן יהיו בנות 4? ואו, בכלל. לא ברור לי מי יעשה משחקים שלא דורשים RT כמינימום כשסדרה 5000 של NV כבר בשוק, זה יהיה מביך. אולי פיפא והאמת שגם לגבי פיפא אני בספק כי גרסת המחשב היא של הדור הבא אחרי שנה או שתיים משחגור הקונסולות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 פברואר 2021, 22:53

אם כבר 4A:
And not only for graphics, by the way. Why not
path-trace sound for example? Or AI vision? Or some explosion propagation? We are already working on some of that.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 פברואר 2021, 06:57

נדב, אתה שוכח שיש סוויץ׳, שלא בטוח בכלל שגם הגירסה הבאה תתמוך בRT ואז מה יהיה גורל כל המשחקים הכי פופולריים? וכשהמשחקים באמת יראו ״דור הבא״ וינצלו את הכח של קונסולות הבסיס של הדור הזה - לא יישאר כח גם לRT לדעתי. הRT בקונסולות חלש מדי לדעתי, מטרו וקונטרול הם משחקי הדור הקודם, להזכירכם, והם לא מתמודדים עם RT יותר טוב מכרטיסים בני שנתיים היום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 פברואר 2021, 10:28

Laskin כתב:נדב, אתה שוכח שיש סוויץ׳, שלא בטוח בכלל שגם הגירסה הבאה תתמוך בRT ואז מה יהיה גורל כל המשחקים הכי פופולריים? וכשהמשחקים באמת יראו ״דור הבא״ וינצלו את הכח של קונסולות הבסיס של הדור הזה - לא יישאר כח גם לRT לדעתי. הRT בקונסולות חלש מדי לדעתי, מטרו וקונטרול הם משחקי הדור הקודם, להזכירכם, והם לא מתמודדים עם RT יותר טוב מכרטיסים בני שנתיים היום.

חברה חיצונית תבנה להם פורט סוויטצ' שתדרוש ערימות של עבודה, כמו למשל לישם מודל תאורה חדש. לא שונה מדי מכמה פורטים אחרים שדרשו עבודה לא פשוטה, נניח הפורט של דום איטרנאל שדרש כמה מערכות שפועלות שונה בשביל לחסוך ב-CPU ורץ על API שונה לגמרי ונבנה מסביב לארכיטקטורה של NV. כלומר, אתה ברצינות חושב שכל התעשיה תשאר מאחור ב-2025 בשביל פורט סוויטצ'? קודם עושים את המשחק שרוצים לעשות ל-PC, פס5 ול-XSX, אחרי זה נותנים כבר ל-iron galaxy לדאוג לגרסת הסוויטצ' 2.

אם כבר משהו יקשה על גרסת סוויטצ' 2 זה כנראה המעבד והזיכרון (ואם אין לה SSD).
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 פברואר 2021, 12:32

ושוב, לקראת סוף הדור הזה אתה חושב שקונסולות הבסיס יוכלו לסחוב גם RT בנוסף לשאר השדרוגים שהדור הזה פותח להם? אני משוכנע שלא. אולי קונסולות הפרו יוכלו להתמודד עם הגרפיקה והעולמות שיהיו לנו במשחקים ב-2025 בתוספת RT, אבל הבסיס כמעט בוודאות מוחלטת לא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 פברואר 2021, 14:00

Laskin כתב:ושוב, לקראת סוף הדור הזה אתה חושב שקונסולות הבסיס יוכלו לסחוב גם RT בנוסף לשאר השדרוגים שהדור הזה פותח להם? אני משוכנע שלא. אולי קונסולות הפרו יוכלו להתמודד עם הגרפיקה והעולמות שיהיו לנו במשחקים ב-2025 בתוספת RT, אבל הבסיס כמעט בוודאות מוחלטת לא.

RT הוא כלי ב-GPU של הקונסולות האלה, אל תבלבל את זה עם אפקט השתקפות או אפקט צל. כל המנועים בדור הקרוב (או לפחות רובם) הולכים להשתמש בליבות RT כחלק בסיסי במבנה שלהם. אם זה לאלמנטים גרפים, אם זה ל-AI, אם זה לפיסיקה, אם זה לסאונד וכו'. RT הוא כלי, לא אפקט. אפשר להשתמש בכלי הזה בשביל ליצור אפקט אחד יחיד (נגיד השתקפויות בספיידרמן), אבל גם אפשר להשתמש בו ב-40 מקומות קטנים שאתה אפילו לא תדע שמשתמשים בהם והסרה של RT לא תהיה אפשרית בלי להפוך את המנוע על הראש או לעקור המון מהפיצ'רים של המנוע (מה שאולי נראה בפורט של הסוויטצ' 2, אם היא לא תתמוך ב-RT, ואני חושב שהיא כן).

אז זה לא משנה כמה יסחטו מהקונסולות האלה עוד 5 שנים, ליבות ה-RT הן כלי ב-GPU כמו רסטוריזטורים או ליבות שיידר או ה-TMUs ומשחק שמנצל את ה-GPU של הקונסולות כמו שצריך ינצל את הליבות RT כי הן אחד הכלים הכי חשובים בעתיד הקרוב. ליתר דיוק, כמעט כל דבר שרוצים לעשות בגיימינג היה רוצה לרוץ על הליבות RT אבל מן הסתם הן עדין חלשות מדי וצריך לתקצב. בכל מקרה, הנקודה היא שלא להשתמש בליבות RT זה להשאיר חלק מהGPU חסר מעש ומה המטרה של זה? תשכח לרגע את הקטע של "הפעלתי השתקפויות RT וה-FPS צנח בחצי" כי זה לא רלוונטי, זה לא מעיד מה RT יכול לעשות, זה רק אפקט brute force שעושים רק אותו כרגע כי התעשיה רק התחילה את המעבר האמיתי ל-RT לפני שלושה חודשים כשיצאו הקונסולות החדשות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21715
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 פברואר 2021, 14:51

אוקיי, הן כלי, אבל זה כלי מאוד ״כבד״ מבחינת ההשפעה שלו על הכל, ובגלל זה משחקים שעובדים גם על הפס4 בקושי רצים על הפס5 עם RT ב-30 פריימים אז מה נגיד על משחקים הרבה יותר מפורטים שיהיו לנו? ורגע, ממה שהבנתי להפך מהכרטיסים של אנוידיה אין פה ליבות ייעודיות לRT אז החישובים האלה יבואו על חשבון חישובים אחרים של הGPU לא?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38254
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 פברואר 2021, 16:05

Laskin כתב:אוקיי, הן כלי, אבל זה כלי מאוד ״כבד״ מבחינת ההשפעה שלו על הכל, ובגלל זה משחקים שעובדים גם על הפס4 בקושי רצים על הפס5 עם RT ב-30 פריימים אז מה נגיד על משחקים הרבה יותר מפורטים שיהיו לנו? ורגע, ממה שהבנתי להפך מהכרטיסים של אנוידיה אין פה ליבות ייעודיות לRT אז החישובים האלה יבואו על חשבון חישובים אחרים של הGPU לא?

הכלי עצמו לא כבד, השאלה כמה משתמשים בו וכמה אקסטרה עבודה הוא יוצר. הבעיה היא לא שמחשבים פגיעה של קרניים, הבעיה היא שמחשבים פגיעה של 200 מליון קרניים בכל פריים ועל גבי זה, תלוי סוג השימוש, על כל פגיעה של קרן השיידרים גם צריכים לעשות חישוב (למשל בהשתקפות). ברגע ש-RT יהיה פחות האפקט האחד הזה שאתה דוחף למשחק שלך ויותר חלק אנטגראלי במנוע שכל אזור בו נוגע בו בצורה קלה יותר או פחות, דווקא אז זה יהיה פחות כבד. גם אם לעשות השתקפות אתה צריך לירות 200 מליון קרניים בכל פריים, אולי כשאתה משלב RT עמוק במנוע אתה מוותר על השתקפות ובמקום 200 מליון אתה יורה 100 מליון קרניים שהתקציב שלהן מתחלק בין 20 מערכות שונות. אולי 2 מליון עוזרות לאודיו תלת מימדי, 30 מליון ל-DOF סופר איכותי, 20 מליון לחישובי פיסיקה של בדים, 5 מליון לבדוק את הטווח ראיה של הAI ו-10 מליון לחישובי פרופוגציה של עשן ונוזלים? כשאתה לגמרי מתבסס על RT אתה יכול להתחיל לתת למערכות שלך להשען על RT וזה אומר שהוא כבר לא איזה תוסף שיורה אינספור קרניים כדי לבצע השתקפות, הוא הופך לכלי בסיסי שכל אלמנט במערכת יכול להשתמש בו. אז כן, לא תהיה לך השתקפות RT, זה ישמר לגרסת ה-PC, אבל המנוע ישתמש ב-RT בכל מקום אפילו אם לא תבין שהוא משתמש ב-RT.

אגב, דווקא במשחקים מיושנים RT הוא פחות יעיל. למשל RT מעדיף פוליגונים על אפקטי אלפא. אז למשל במשחק פס5 שמשתמש ב-RT הגיוני יותר לעשות את הדשא ממש פוליגונים אמיתיים תלת מימדיים כי, בצורה אירונית, ל-RT יותר קל עם פוליגונים מאשר עם אלמנטים דו מימדיים כמו דשא במשחקי פס4. אז בעצם כל אותם קיצורי דרך שהפס4 או הפס3 עושות בכדי להשיג גרפיקה מרשימה יותר דופקים את הביצועי RT. כלומר צריך ממש לבנות את המשחק מהיום הראשון ל-RT, לנסות לבנות כמה שיותר דברים מפוליגונים, להמנע ממבני פוליגונים ספציפית ואפילו אפשר לעשות החלטות אומנותיות שישפרו משמעותית ביצועים של RT. סתם לדוגמה, עצמים מאוד מחוררים (נניח גדר מתכת) פוגעים בביצועי RT ואזור עם שמיים פתוחים יתפקד יותר טוב עם RT מחדר סגור.

בנוגע לישום של AMD, הם הגדילו את הTMU ונתנו לו יכולות דומות לליבות RT של NVIDIA. ה-TMU הוא חלק מאוד לא מנוצל בכרטיסי המסך כי הוא מתעסק בעיקר בטקסטורות וכיום טקסטורות מוגבלות במהירות האכסון, גודל הזיכרון ומהירות הזיכרון כך שה-TMU יושב משועמם לא מעט מהזמן. אז זה בהחלט בא על חשבון דברים אחרים, אבל לאו דווקא דברים יותר מדי חשובים.RT באמת יהיה דבר מאוד חשוב כשהוא יהיה חלק בלתי נפרד מהלב של המנוע. דווקא אז הביצועים יהיו טובים יותר. זה נשמע כמעט קאונטר-אינטאטיבי אבל זה המצב, דווקא לשזור RT עמוק במנוע שלך זה הרבה יותר יעיל מאשר להחליף אפקט בודד באפקט RT; בטח ובטח כשאתה בונה את המשחק שלך מוכן ל-RT מאפס במקום לנסות להדביק את זה על משחק מיושן.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 50 אורחים