E3 2018 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 26 יוני 2018, 14:19

DrKeo כתב:אוהו, תראו אותך אינטר, 100% שאתה צודק ו-200% שכולם טועים. מדהים.

הוויצ'ר הוא לא סטארדוק, הוויצ'ר 3 הגדיר דור, סייברפאנק הוא המשחק עם הכי הרבה הייפ היום בתעשיה. איפה שיחליטו להוציא אותו, שם הוא ימכור מליונים, אפילו אם זה יהיה על פאקינג IMPULSE. הוויצ'ר 3 כנראה משפשף את ה-20 מליון מכירות מכיוון כלשהו (הסדרה מכרה 33 מליון יחידות נכון לתחילת השנה, הוויצ'ר 1+2 מכרו 8 מליון כשהוויצ'ר 3 שוגר), כמה משחקים כבר עושים את זה? COD, פיפא, BF ואולי משחק נינטנדו או שנים? משחק ELDER SCROLL פעם בדור? הם הקרם של הקרם של התעשיה, לא רק באיכות אלה גם במכירות. הוויצ'ר 3 הכניס להם כבר מעל למליארד דולר ותהיה בטוח שהשוואה ל-STARDOCK די מביכה.

הוויצ׳ר 3 הכניס להם מיליארד דולר? זאת עוד הנפצה או שגם הפעם טעית והתכוונת למיליארד זלוטי? כי מיליארד דולר הוא לא עשה.

וכן, וויצ׳ר 3 היה משחק חזק, אבל הוא לא מתקרב לחוזק של סדרת AC שיובי לא מעזה להפוך בלעדית ליופליי. מעניין למה. אגב, אוריג׳ינס לבדו עשה כמה מאות מיליוני דולרים ברבעון.

ובנוגע לסטארדוק, זאת לא השוואה מביכה כי האמת שסטארדוק היתה מהבודדות שכן הפיצה בהתחלה את המשחקים שלה בלעדית על הקליינט שלה. באיזשהו שלב הם הפסיקו, כי כמו 99.9% מהמפיצות, הם הבינו שאי אפשר להתעלם מסטים. רק מתי מעט בתעשייה הזאת מסוגלים לוותר על סטים ולהצליח. CDP היא חברת בוטיק בהשוואה לגדולות בתעשייה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 14:39

InterAl כתב:
DrKeo כתב:אוהו, תראו אותך אינטר, 100% שאתה צודק ו-200% שכולם טועים. מדהים.

הוויצ'ר הוא לא סטארדוק, הוויצ'ר 3 הגדיר דור, סייברפאנק הוא המשחק עם הכי הרבה הייפ היום בתעשיה. איפה שיחליטו להוציא אותו, שם הוא ימכור מליונים, אפילו אם זה יהיה על פאקינג IMPULSE. הוויצ'ר 3 כנראה משפשף את ה-20 מליון מכירות מכיוון כלשהו (הסדרה מכרה 33 מליון יחידות נכון לתחילת השנה, הוויצ'ר 1+2 מכרו 8 מליון כשהוויצ'ר 3 שוגר), כמה משחקים כבר עושים את זה? COD, פיפא, BF ואולי משחק נינטנדו או שנים? משחק ELDER SCROLL פעם בדור? הם הקרם של הקרם של התעשיה, לא רק באיכות אלה גם במכירות. הוויצ'ר 3 הכניס להם כבר מעל למליארד דולר ותהיה בטוח שהשוואה ל-STARDOCK די מביכה.

הוויצ׳ר 3 הכניס להם מיליארד דולר? זאת עוד הנפצה או שגם הפעם טעית והתכוונת למיליארד זלוטי? כי מיליארד דולר הוא לא עשה.

וכן, וויצ׳ר 3 היה משחק חזק, אבל הוא לא מתקרב לחוזק של סדרת AC שיובי לא מעזה להפוך בלעדית ליופליי. מעניין למה. אגב, אוריג׳ינס לבדו עשה כמה מאות מיליוני דולרים ברבעון.

ובנוגע לסטארדוק, זאת לא השוואה מביכה כי האמת שסטארדוק היתה מהבודדות שכן הפיצה בהתחלה את המשחקים שלה בלעדית על הקליינט שלה. באיזשהו שלב הם הפסיקו, כי כמו 99.9% מהמפיצות, הם הבינו שאי אפשר להתעלם מסטים. רק מתי מעט בתעשייה הזאת מסוגלים לוותר על סטים ולהצליח. CDP היא חברת בוטיק בהשוואה לגדולות בתעשייה.

האמת שהגרפים שלהם לא ממש מציינים באיזה מטבע זה, אבל מה שמשנה הוא שהמשחק הזה מוכר יותר מ-99% מה-AAA בתעשיה הזאת. להשוות לסטארדוק? כלומר באמת, אתה עושה פה בדיחה מהדיון. סטארדוק חברה שעושה משחקי אסטרטגיה שמוכרים מליון עותקים כשהם ממש מצליחים, הוויצ'ר הוא משחק מגדיר תעשה שמכר יותר מכל מה שסטאר דוק אי פעם פיתחה יחדיו. מה ההשוואה פה בכלל? הוויצ'ר הוא משחק בקליבר של COD או פיפ"א, לא של SINS OF A SOLAR EMPIRE.

אגב, לידע כללי, רוב משחקי AC נעים סביב ה-10 מליון עותקים, הוויצ'ר 3 נע סביב ה-20 מליון עותקים. אז כן, הוויצ'ר מותג הרבה הרבה יותר גדול מהיילו, AC, אנצ'רטד או גירס. מחלקם הוא מוכר פי 4.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 26 יוני 2018, 14:54

משחקי AC ו-COD הם משחקים שנתיים או כמעט שנתיים, הם יוצאים כמו על פס ייצור, וויצ׳ר יצא פעם ב-5 שנים בערך. אז תחלק לפחות בחמש ותגיע למסקנה שלא, זה לא מותג גדול כמו שאתה חושב שהוא. אין שום טעם להשוות את וויצ׳ר 3 למשחק AC או COD ספציפי, כי זה מודל שונה לגמרי.

ואני מבטיח לך שמיליארד דולר הוא לא עשה, מיליארד זלוטי אולי כן - מה שהופך אותו למשחק מצליח, אבל עדיין בערך רבע ממה שחשבת.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 15:07

InterAl כתב:משחקי AC ו-COD הם משחקים שנתיים או כמעט שנתיים, הם יוצאים כמו על פס ייצור, וויצ׳ר יצא פעם ב-5 שנים בערך. אז תחלק לפחות בחמש ותגיע למסקנה שלא, זה לא מותג גדול כמו שאתה חושב שהוא. אין שום טעם להשוות את וויצ׳ר 3 למשחק AC או COD ספציפי, כי זה מודל שונה לגמרי.

ואני מבטיח לך שמיליארד דולר הוא לא עשה, מיליארד זלוטי אולי כן - מה שהופך אותו למשחק מצליח, אבל עדיין בערך רבע ממה שחשבת.

אם הוא עשה 300 מליון דולר, AC עושה במקרה הטוב חצי. גם פיתוח של משחק AC עולה פי 3 ממשחק וויצ'ר וגם המשחקים הכי מוכרים בסדרה מוכרים חצי, שלא נדבר על משחקים כמו יוניטי או סינדיקט שמוכרים רבע. העובדה שהוא יוצא שנתית רק אומרת שאותם אנשים קונים אותם שוב ושוב, זה גם אומר שלפעמים יש משחקי AC שבקושי עושים 5 מליון יחידות כמו UNITY. השוואה לכוח מותג של שנתי מול 5 שנים שעשית, אני אפילו לא יודע איך להגיב לשטות שטחית שכזו. הוויצ'ר מביא 20 מליון אנשים ובתשוקה מטורפת, כנ"ל על סייברפאנק, AC מביא 10 מליון במקרה הטוב וגם זה קרה רק פעם אחת בכל הדור הזה.

הוויצ'ר מותג הרבה יותר גדול מ-AC, סייברפאנק עשה פי עשרות יותר באזז מ-AC החדש ומסיבה טובה. לא צריך לפתח סביבו קליינט חדש לגמרי, יש להם כבר אחד שעובד נהדר עם משחקי GOG הנוכחיים. כמה מליוני אנשים שם שחקו עליו את הוויצ'ר 3, עבדך כלול במספר. הנסיונות שלך לצייר כסוג של אינדי קטן משחק שקבל כל GOY אפשרי ומדברים עליו עד היום ובמקביל הבא שלהם שהמיס את E3 בזמן שהוא מוכר כמו פיפ"א; לא יודע, זה נשמע כאילו אתה משקר אפילו לעצמך.

משחקים שיכולים להביא אנשים לקליינט חדש הם מעטים, דווקא הוויצ'ר הוא אחד הגבוהים ברשימה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 26 יוני 2018, 15:22

DrKeo כתב:אם הוא עשה 300 מליון דולר, AC עושה במקרה הטוב חצי. גם פיתוח של משחק AC עולה פי 3 ממשחק וויצ'ר וגם המשחקים הכי מוכרים בסדרה מוכרים חצי, שלא נדבר על משחקים כמו יוניטי או סינדיקט שמוכרים רבע. העובדה שהוא יוצא שנתית רק אומרת שאותם אנשים קונים אותם שוב ושוב, זה גם אומר שלפעמים יש משחקי AC שבקושי עושים 5 מליון יחידות כמו UNITY. השוואה לכוח מותג של שנתי מול 5 שנים שעשית, אני אפילו לא יודע איך להגיב לשטות שטחית שכזו. הוויצ'ר מביא 20 מליון אנשים ובתשוקה מטורפת, כנ"ל על סייברפאנק, AC מביא 10 מליון במקרה הטוב וגם זה קרה רק פעם אחת בכל הדור הזה.

הוויצ'ר מותג הרבה יותר גדול מ-AC, סייברפאנק עשה פי עשרות יותר באזז מ-AC החדש ומסיבה טובה. לא צריך לפתח סביבו קליינט חדש לגמרי, יש להם כבר אחד שעובד נהדר עם משחקי GOG הנוכחיים. כמה מליוני אנשים שם שחקו עליו את הוויצ'ר 3, עבדך כלול במספר. הנסיונות שלך לצייר כסוג של אינדי קטן משחק שקבל כל GOY אפשרי ומדברים עליו עד היום ובמקביל הבא שלהם שהמיס את E3 בזמן שהוא מוכר כמו פיפ"א; לא יודע, זה נשמע כאילו אתה משקר אפילו לעצמך.

מצטער, אבל שטויות באות רק מהצד שלך: אתה טוען שהוויצ׳ר כמותג חזק יותר מ-AC כמותג לא ע״י השוואת כלל המשחקים במותג אלא ע״י השוואת שני משחקים ספציפיים בין המותגים: כלומר בין וויצ׳ר 3 (שהוא גם הוויצ׳ר הכי חזק - לא בדיוק מייצג) לבין AC אקראי כלשהו. יש לך קצת בעיות בלוגיקה, הייתי אומר, כי זה כשל הרכבה קלאסי. אם אתה רוצה להשוות מותגים, תשווה רווחים/הכנסות/מכירות כוללות משני המותגים באופן כולל, ולא בין משחקים ספציפיים. ואם תעשה את זה, תגלה ש-AC כמותג מכר למעלה מ-100 מיליון עותקים נכון לספטמבר 2016, הוויצ׳ר הרבה פחות - 33 מיליון נכון ל-2018.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 15:28

אוי נו באמת, אתה רציני? תחבר את השלושה AC האחרונים, מ-2014 ועד היום ותגיע אולי ל-ballpark של הוויצ'ר 3. אתה מחבר פה מכירות של 20+ משחקים יחד מול אחד ומצפה שאני ברצינות אתיחס למספר הזה. מה הכוח של המותג? כמה אנשים רצים לחנות לקנות אותו כשיוצא משחק חדש? חצי במקרה הכי אופטימאלי בין המשחק AC הכי מצליח בשנים האחרונות והוויצ'ר 3. כמה אנשים רצים לחנות לקנות את AC כשהוא יוצא? במקרה הטוב סביבות ה-10 מליון. כמה את הוויצ'ר? בערך 20 מליון. המממ... מי יכול להביא יותר יוזרים לפלטפורמה חדשה? ממש קשה לדעת.

הנסיון שלך לנסות לגרום לוויצ'ר 3 להראות אפילו במעט יותר קטן מאחד מהבתי כוח הכי גודלים בתעשיה משעשע אותי. אתה ברצינות רוצה לגרום לאנשים להאמין שמשחק שעושה 20 מליון יחידות ונחשב למגדיר דור בזמן שהבא שלהם קבל כמויות הייפ מ-E3 שקשה לי לזכור בשנים האחרונות הוא בעצם אינדי קטנטן? כלומר באמת, בן אדם, פשוט תפסיק עכשיו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 26 יוני 2018, 15:57

יש לך בעיות קשות בהבנה אם אתה חושב שמשחק וויצ׳ר אחד מייצג את הכוח של המותג, במיוחד כשמדובר על המשחק הכי מצליח בסדרה, ועוד משחק שהיה העולם הפתוח הגדול הראשון בדור הזה. כלומר הוא יצא בתזמון ממש טוב לשוק. הוא לא דוגמה מייצגת לכוח של המותג בשום צורה. בנוסף, משחק כמו וויצ׳ר אי אפשר להוציא על פס ייצור כמו AC בתדירות שנתית או דו שנתית, אז כמותג הוא מוגבל מאוד מבחינת פוטנציאל המכירות הכללי שלו. ולכן, בשורה התחתונה, הטענה שהוויצ׳ר הוא מותג חזק יותר מ-AC היא מגוחכת והזויה.

ולא, אני לא מנסה להציג את וויצ׳ר 3 כאינדי, אל תשים לי מילים בפה ואל תסלף את מה שאני אומר.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 26 יוני 2018, 22:36

InterAl כתב:קליימן, נכון שהציוץ הוא עדכני יותר, אבל מה בדיוק הוא אומר בנושא? כלום.


SkillUp אומר: ''אני מקווה שCDPR לא ימכרו דרך סטים אלא באופן בלעדי דרך GOG, כי לא מגיע להם שיקחו מהם 30% על משהו מדהים כמו מה שראיתי'' (בפרפרזה)
GOG בתגובה לאותה הודעה ממש: ''No S-Word keys''.

צודק, זה בכלל לא מדבר על הנושא. :roll:
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 22:57

InterAl כתב:יש לך בעיות קשות בהבנה אם אתה חושב שמשחק וויצ׳ר אחד מייצג את הכוח של המותג, במיוחד כשמדובר על המשחק הכי מצליח בסדרה, ועוד משחק שהיה העולם הפתוח הגדול הראשון בדור הזה. כלומר הוא יצא בתזמון ממש טוב לשוק. הוא לא דוגמה מייצגת לכוח של המותג בשום צורה. בנוסף, משחק כמו וויצ׳ר אי אפשר להוציא על פס ייצור כמו AC בתדירות שנתית או דו שנתית, אז כמותג הוא מוגבל מאוד מבחינת פוטנציאל המכירות הכללי שלו. ולכן, בשורה התחתונה, הטענה שהוויצ׳ר הוא מותג חזק יותר מ-AC היא מגוחכת והזויה.

ולא, אני לא מנסה להציג את וויצ׳ר 3 כאינדי, אל תשים לי מילים בפה ואל תסלף את מה שאני אומר.

היום מכריזים על הוויצ׳ר 4 ועל ac חדש, אז:
- מי מהם יגרום לאינטרנט לקרוס? הוויצ׳ר 4
- מי ימכור יותר? הוויצ׳ר 4
- מי יקטוף יותר goty? הוויצ׳ר 4
- למי יהיה יותר הייפ? הוויצ׳ר 4
- למי יהיו ציונים גבוהים יותר? הוויצ׳ר 4

מי מותג חזק יותר? Ac כמובן :|

אגב, בדיוק שמתי לב שכרגע עשית doulbe down על המכירות של סייברפאנק. גם סייברפאנק לא מוכר וגם הוויצ׳ר מכר כי זה משחק עולם פתוח ראשון גדול בדור הזה (מההה? שכחת ac4? ווצ׳דוגס? Ac יוניטי? סיינטסרו 4? GTAV שמכר עשרות מליונים בדור הזה? סקיירים? SOM? אינפמס? FC3? FC4? SD? ), בטח סייברפאנק בחיים לא יגיע למספרי 8 מליון של AC, אה?

אגב, זה כל כך מצחיק שכתבת שהוויצ'ר 3 היה המשחק עולם פתוח הגדול הראשון בדור הזה כש... יצאו כבר שני משחקי AC כשהוא יצא כשאחד מהם נחשב לאחד ממשחקי ה-AC הכי טובים אי פעם. אשכרה אתה לא סופר את AC בתוך ויכוח שבו אתה מנסה להוכיח איכשהו ש-AC גדול יותר. בהחלט משעשע. בהחלט אוסף טיעונים משעשע, גם אהבתי את "פס ייצור כמו AC בתדירות שנתית או דו שנתית, אז כמותג הוא מוגבל מאוד מבחינת פוטנציאל המכירות הכללי שלו", אמממ.. COD? מאז COD4 רוב משחקי COD מוכרו בדיוק כמו הוויצ'ר, שנתית.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 26 יוני 2018, 23:17

קליימן, למה שהם יגידו S-Keys בהקשר לבלעדיות? הרי חנות סטים לא מוכרת לך מפתחות לסטים, אז מה הקשר steam keys? לכן ניתן לפרש את הדברים רק כך: שבגוג לא מתכוונים למכור מפתחות של המשחק לסטים. ולכן גם ההודעה נכתבה מחשבון הטוויטר של GOG ולא מחשבון הטוויטר של החברה או של המשחק עצמו. אגב, אם הפרשנות שלך היתה נכונה, זאת היתה סנסציה שהיינו שומעים עליה בכל המדיה העולמית. אני לא ראיתי אפילו חדשה אחת שמציינת את הבלעדיות-לכאורה הזאת.

קיאו: חוזק של מותגים בתעשיית הבידור ובמשק בכלל נמדד רק על פי הכנסות או רווחים. לכן כל הקריטריונים שהבאת לא רלוונטיים. ולכן גם AC לא רואה את וויצ'ר ממטר. אני חושב שאתה מתקשה להבין ששווי של מותג (כמו של חברה) לא נקבע רק על סמך רווחי המוצר האחרון אלא על סמך היוון של תזרים רווחים עתידי. או בניסוח פשטני, כמה כסף ניתן לסחוט ממנו. עכשיו, איזה מותג אתה חושב שניתן לסחוט יותר: AC או וויצ׳ר? בדיוק.

ובנוגע לעולם פתוח: AC4, watch dogs, SR4, FC4, GTA5 הם משחקים בין-דוריים (יצאו גם לדור הקודם). לכן הם לא נחשבים משחקי הדור הזה ממש. יוניטי הוא כן משחק הדור הזה, אבל נחשב לכישלון. FC3 הוא משחק דור קודם פרופר. לכן כן, הוויצ'ר 3 הוא משחק העולם פתוח הרציני הראשון של הדור הזה, וזאת היתה תרומה אדירה להצלחה שלו לדעתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 02:32

InterAl כתב:קיאו: חוזק של מותגים בתעשיית הבידור ובמשק בכלל נמדד רק על פי הכנסות או רווחים. לכן כל הקריטריונים שהבאת לא רלוונטיים. ולכן גם AC לא רואה את וויצ'ר ממטר. אני חושב שאתה מתקשה להבין ששווי של מותג (כמו של חברה) לא נקבע רק על סמך רווחי המוצר האחרון אלא על סמך היוון של תזרים רווחים עתידי. או בניסוח פשטני, כמה כסף ניתן לסחוט ממנו. עכשיו, איזה מותג אתה חושב שניתן לסחוט יותר: AC או וויצ׳ר? בדיוק.

ובנוגע לעולם פתוח: AC4, watch dogs, SR4, FC4, GTA5 הם משחקים בין-דוריים (יצאו גם לדור הקודם). לכן הם לא נחשבים משחקי הדור הזה ממש. יוניטי הוא כן משחק הדור הזה, אבל נחשב לכישלון. FC3 הוא משחק דור קודם פרופר. לכן כן, הוויצ'ר 3 הוא משחק העולם פתוח הרציני הראשון של הדור הזה, וזאת היתה תרומה אדירה להצלחה שלו לדעתי.

סיימת את איש הקש? סיימת לדבר על דברים לא קשורים? סיימת להתפתל בכיסא אחרי שראית שהוויצ'ר הוא בערך המשחק עולם פתוח ה-15 שיצא בדור הזה? יופי.

דברנו על הסיכוי של פרנצ'ייז להביא אנשים למערכת חדשה, הסיכוי שלו להיות מספיק גדול כדי להביא אנשים לשם במקום שהמעבר יגרום להם לנטוש אותו. AC? משחקים אותו בין חצי מהאנשים במקרה הטוב לרבע מהאנשים שמשחקים את הוויצ'ר 3 במקרה הרע, אז כבר נקודת ההתחלה של יובי לא בדיוק להיט ביחס לוויצ'ר כי בסיס המשתמשים האופציונאלי נמוך בצורה די קיצונית, 50 עוד 75 אחוז, תלוי כמה מוצלח המשחק באותה שנה.

אז עכשיו עולה השאלה מה אחוז האנשים שיבואו איתו, שהוא יגרום להם לעשות את הקפיצה ל-UPLAY מול GOG? מה אחוז האנשים שינטשו? אז יש לי חדשות בשבילך, AC הוא לא משחק MUST בשום צורה. למה? בדיוק בגלל שהוא שנתי, אנשים שלא ירצו להיות בUPLAY פשוט יחכו למשחק של שנה הבאה או זאת אחריה, משחקי AC הם כמו זבל ואפילו מעריצים מטורפים של הסדרה כמו חנן ושחר מדלגים פה ושם על משחקים, הפנאטים של הפנאטים. כמובן תוסיף על זה ש-AC היא הסדרה הגדולה הכי קז'ואלית היום בגיימינג, היא לא בדיוק מושכת את הקור של הקור. הוויצ'ר? אין מצב, זה אירוע מגדיר דור. לא רק שהוא פונה לבסיס משתמשים גדול פי 2 עד 4, הוא גם כותר MUST בזמן שעל AC אנשים מוכנים לוותר די בקלות דווקא בגלל שהוא שנתי. תראה את E3 האחרונה, מה אנשים אמרו על AC החדש? נחמד? נראה ממש חביב? אולי השנה אני אשחק בו? לעומת זאת מה אנשים אמרו על סייברפאנק? הרחם נפל להם, עיתונאים יצאו מהדמו עם תחתונים להחלפה. תן לי גיימר עם חצי שכל בראש ותגיד לו שהוא לא יכול לשחק בסייברפאנק או לא יכול לשחק ב-AC החדש, איזה מצב יבאס אותו יותר? קח את הגיימר AC הכי פנאט פה בפורום ותשאל אותו את זה.

להגיד שפרנצ'ייז כל כך הרבה פחות איכותי עם כל כך הרבה פחות הייפ, פרנצ'ייז שמוכר 25-50 אחוז מהוויצ'ר, פרנצ'ייז שיוצא שנתית כך שכל רעב לא קיים כלפיו, הוא זה שיביא יותר אנשים מאירוע תרבותי כמו סייברפאנק? נו מיילא.

אבל אתה יודע מה? אתה אמרת את זה הכי טוב. הוויצ'ר 3 הוא המשחק עולם פתוח הגדול הראשון בדור הזה. למה? כי אפילו אתה לא סופר את AC. יוניטי לא טוב מספיק? אוי, בו הו. חצי מהסדרה הזאת לא טובה מספיק. סינדיקט לא היה טוב מספיק, AC3 לא היה טוב מספיק, אפילו AC1 לא היה טוב מספיק, שלא נדבר על אינסוף הספינאופים למובייל וכו'. זאת בדיוק הסיבה שהסדרה הזאת לא חזקה כמו הוויצ'ר, כי כשיוצא וויצ'ר חדש שפכו לתוכו את הנשמה, הוא יהיה הדבר הכי טוב שעולם ה-RPG ראה שנים. כשיוצא AC חדש? עוד חותמת על הצ'ק, עוד צוות של 800 אנשים שכל אחד עבד על כד חרס אחר שיוצר עוד CLONE של המשחק הקודם. זאת בדיוק הסיבה למה CDPR הם אטרקציה דורית כשהם מוציאים משחק וכשיוצא AC חדש אנשים אומרים "טוב נו, עוד AC חדש".

אה, וסתם על הערך הפיננסי אפילו שזה לא קשור אפילו בפרומיל לשיחה שלנו. שכחת פרט קטנטן, הוצאות. הוויצ'ר עלה 60 מליון טוטאל, AC? בדור הקודם הוא היה עולה 100 מליון רק לפתח משחק בודד, בדור הזה? אלוהים יודע כמה. תוסיף על גבי זה את אוריג'נס ואודסי שלהתחשב בעובדה שהם גם דור הבא וגם עם 4 שנות פיתוח כל אחד, כמה עלה לפתח אותם? 200 מליון? אם AC הוא שנתי אז עלות הפיתוח של AC יכולה להיות מהוונת לשנתית כי בכל רגע נתון הם מפתחים לפחות שלושה משחקים, כלומר איפשהו בין 150 ל-200 מליון דולר בשנה שעולה להם רק לפתח אותו. אז כמה הכניסו השלושה משחקים (או ארבעה אם בא לך להחשיב CROSS GEN, כי משום מה כעולם פתוח לדור הזה פסלת את AC4)? אותם שלושה שיחדיו מכרו בערך כמו הוויצ'ר 3 שעלה לפתח בערך 60 מליון דולר כשאותם שלושה עלו כנראה מעל לחצי מליארד? אז כמה עולה משחק AC מודרני? 100 מליון? 200 מליון? כמה כל אחד מכניס? 300 - 400 מליון דולר אם המשחק מוכר ממש טוב ואולי אפילו הפסד פיננסי למשחקים כמו סינדיקט?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 27 יוני 2018, 05:50

InterAl כתב:קליימן, למה שהם יגידו S-Keys בהקשר לבלעדיות? הרי חנות סטים לא מוכרת לך מפתחות לסטים, אז מה הקשר steam keys? לכן ניתן לפרש את הדברים רק כך: שבגוג לא מתכוונים למכור מפתחות של המשחק לסטים. ולכן גם ההודעה נכתבה מחשבון הטוויטר של GOG ולא מחשבון הטוויטר של החברה או של המשחק עצמו. אגב, אם הפרשנות שלך היתה נכונה, זאת היתה סנסציה שהיינו שומעים עליה בכל המדיה העולמית. אני לא ראיתי אפילו חדשה אחת שמציינת את הבלעדיות-לכאורה הזאת.


אה? גם GOG לא מוכרים לך מפתחות ל GOG ובטח שלא לסטים... זה ש''עיתונות המשחקים'' המהוללת לא עלתה על זה, לא אומר לי הרבה.. לא מדובר באנשים המוכשרים ביותר בתחום העיתונות.. הם רשמו ''S-Keys'' כמו שאומרים ''N-Word'', כלומר כסוג של מילת גנאי, לדעתי... הרי היו להם מספיק תווים לרשום ''Steam''. הם בחרו במודע שלא.

כשאתה אומר ''ניתן לפרש את הדברים רק כך'', אתה בעצם שם לעצמך רגל, כי ניתן לפרש את הדברים גם כמו שאני מפרש אותם, וגם בצורה די הגיונית, כי ההודעה שלהם באה בתגובה ישירה לציוץ על בלעדיות למשחק. אחרת הם יכלו פשוט לא להגיב או להגיד משהו כמו ''הדברים עוד לא סגורים בשלב זה''... משער שנחיה ונראה מי צדק, אבל יש לי הרגשה שאני צודק פה. :).
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 27 יוני 2018, 10:19

קליימן, גם רוב האנשים בתגובות שם לא פירשו את הדברים כאישור לבלעדיות. ושוב, למה הם רשמו keys? מה המשמעות של keys בדיוק? בסטים הרי לא מוכרים מפתחות. הם כתבו "no steam keys here״ מהחשבון של גוג - הפרשנות הכי הגיונית היא שבחנות של גוג (״here״) לא מוכרים מפתחות סטים (S-Word keys). ולמה הם בחרו לענות מהחשבון של גוג ולא מהחשבון של המשחק או החברה? בקיצור, הפרשנות שלך לא נשמעת הגיונית, ולא נראה שהרבה אנשים פירשו את הדברים כמוך.

קיאו - אמרתי שהוויצ׳ר הוא העולם הפתוח הגדול הראשון בדור הזה (או אם תרצה, השאפתני הראשון). לא הצלחת להפריך את הטענה הזאת. כל הדוגמאות שהבאת שגויות ומגוחכות (אפילו את FC3 הכנסת לרשימה - הזוי). בנוגע לרווחים, וויצ׳ר 3 עלה למעלה מ-80 מיליון דולר כולל שיווק ועשה כ-200 מיליון. כנראה שהוא רווחי יותר מ-AC, אבל שוב, מדובר בהצלחה הגדולה הראשונה של הסטודיו - מי אמר שזאת הצלחה מייצגת לאורך זמן? אתה חושב ברצינות שניתן לסחוט מהוויצ׳ר כמות כסף גדולה יותר מ-AC? ואגב, מי שמתפתל ותוקף אנשי קש הוא אתה. אתה זה שדיבר על חוזק מותגים, נראה שאין לך שמץ של מושג מה זה אומר, אז החלטת לשנות כיוון ועכשיו אתה טוען שלא התכוונת לחוזק אבסולוטי אלא לחוזק בהבאת אנשים לחנות דיגיטלית. בסדר, נגיד.

אז לגבי זה ש-AC הוא לא must - נכון, אתה צודק. גם פיפ״א הוא לא must, הוא ה-staple של משחק קז׳ואלי עם החבר׳ה. אין שום בעיה לדלג מעל כותר שנתי בסדרה, המון אנשים עושים את זה. עדיין, EA עשתה אותו בלעדי לאוריג׳ין. לשיטתך, זה לא הגיוני, הוא היה צריך להופיע גם בסטים. הסיבה ש-EA מרשה לעצמה לעשות את זה היא פשוטה: יש לה ספרייה גדולה של משחקים פופולריים, יש לה leverage גדול על השוק. ל-CDP יש leverage פוטנציאלי של משחק אחד, עתיר הייפ אבל מאוד core-י, ולהשוות אותם ל-EA זאת בדיחה רעה.

ולגבי זה שהוויצ׳ר הוא משחק חובה כי הוא מגדיר דור - שוב פעם אותו כשל הרכבה. אתה לוקח את המשחק האחרון והמצליח ביותר בסדרה ומכליל אותו על כולה. וויצ׳ר 1 היה מגדיר דור? ממש לא. וויצ׳ר 2? לא קרוב אפילו. אז עם וויצ׳ר 3 הם הצליחו לראשונה ב-24 שנות קיומם ליצור להיט אמיתי. האם זה אומר שוויצ׳ר 4 יזכה לאותה הצלחה? שהוא יהיה מגדיר דור כמו 3? לא. עולם הבידור/משחקים הוא סוג של גלגל מסתובב והטעם של הציבור משתנה באופן תדיר.

לגבי סייברפאנק, כן, סיכוי טוב שהוא יהיה מגדיר דור ושגיימרים כמוני וכמוך ירוצו לקנות אותו, גם אם הוא יהיה בלעדי לגוג. אבל עדיין, זה רק סיכוי טוב, אין פה שום ביטחון מלא. זה IP חדש עם הרבה הייפ ונכון לעכשיו עושה רושם שיצליח, אבל אין פה 100% ביטחון. ובכל מקרה, מכירות של 10+ מיליון אף פעם לא מורכבות רק מגיימרים כמוני וכמוך. אנחנו לא מייצגים כלום. רוב המכירות בהצלחות ענק כאלה מורכבות בעיקר משחקנים פשוטים, קז׳ואלים למחצה, לא הכי מתעניינים ומעודכנים. לא בטוח שהם ירוצו להוריד קליינט שמעולם לא שמעו עליו בשביל לקנות את המשחק. זה friction גדול מדי, ולכן גם סיכון גדול מדי עבור CDP. אצל EA/Blizz והשאר המצב שונה, כי יש להם ספרייה גדולה של משחקי חובה. ל-CDP יש, בינתיים, רק משחק חובה אחד באופק. זה לא מספיק בשביל להעניק בלעדיות, ונכון לעכשיו גם נראה שהם לא מתכוונים לעשות את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 10:48

InterAl כתב:קיאו - אמרתי שהוויצ׳ר הוא העולם הפתוח הגדול הראשון בדור הזה (או אם תרצה, השאפתני הראשון). לא הצלחת להפריך את הטענה הזאת. כל הדוגמאות שהבאת שגויות ומגוחכות (אפילו את FC3 הכנסת לרשימה - הזוי).

רשימה הזויה? GTAV זה הזוי? המשחק מכר 30 מליון+ בדור הזה, הגרסת פס4 וה-ONE שלו היא יותר דור נוכחי מ-99% מהמשחקי עולם פתוח. AC:U? זה משחק במגה פרנצ'ייז שלך, זה שאתה מתרפק על כמה הוא גדול יותר מהוויצ'ר. אתה לגמרי הוכחת את הנקודה שלי כשהתעלמת ממנו. למה התעלמת ממנו? הוא לא עולם פתוח? הוא לא על המנוע הכי מרשים שהסדרה הייתה עליו כולל אוריג'ן? הוא ספינאוף? סתם, כי נוח לך. הוא אגב מכר פחות משליש מהוויצ'ר 3. ולמה התעלמת מ-WATCHDOGS? כי יש איזו גרסת 360 שבקושי רצה? זה היה אחד המשחקים עם ההייפ הכי גדול לדור הבא שמכר 10 מליון עותקים שזה יותר מכל משחק AC דור נוכחי (כלומר חוץ מ-4 אבל אתה מתעלם ממנו). ולמה התעלמת מאינפמס וההרחבה שלו? למה מ-sunset overdrive? מה עם DYING LIGHT שיצא שבועיים מאוחר יותר? מה עם FC4? כי הוא יצא בגרסה לא מתפקדת ל-360? כלומר באמת, אתה אשכרה חושב שהוויצ'ר 3 היה סנסציה כי הוא "היה המשחק עולם פתוח הגדול הראשון" (שזה פשוט לא נכון)? או כי הוא היה ה-RPG עולם פתוח הכי טוב שיצא אי פעם פחות או יותר? הוויצ'ר 3 לא היה המשחק עולם פתוח הגדול הראשון, הוא המשחק עולם פתוח הכי טוב של הדור הזה. זאת הסיבה שהוא כל כך חזק, זאת הסיבה שאנשים עם הייפ מטורף לסייברפאנק, זאת הסיבה שהוא מכר 20+ מליון.
InterAl כתב:בנוגע לרווחים, וויצ׳ר 3 עלה למעלה מ-80 מיליון דולר כולל שיווק ועשה כ-200 מיליון. כנראה שהוא רווחי יותר מ-AC, אבל שוב, מדובר בהצלחה הגדולה הראשונה של הסטודיו - מי אמר שזאת הצלחה מייצגת לאורך זמן? אתה חושב ברצינות שניתן לסחוט מהוויצ׳ר כמות כסף גדולה יותר מ-AC? ואגב, מי שמתפתל ותוקף אנשי קש הוא אתה. אתה זה שדיבר על חוזק מותגים, נראה שאין לך שמץ של מושג מה זה אומר, אז החלטת לשנות כיוון ועכשיו אתה טוען שלא התכוונת לחוזק אבסולוטי אלא לחוזק בהבאת אנשים לחנות דיגיטלית. בסדר, נגיד.

לא, לא ושוב פעם, לא. על מה דברנו? על להביא אנשים לחנות דיגיטלית, על זה דברנו מהרגע הראשון, נכון? נכון. העובדה שהתחלת להתפרפר עם הכנסות, שכנראה ששל הוויצ'ר ממילא יותר גדולות, זה כבר אנשי קש שלך שאתה מוזמן לחפור עם עצמך. אגב, הוויצ'ר הכניס בערך 400 מליון דולר. ובניגוד ליובי שמדבר על GENERATED, יעני כמה כסף לקוחות שלמו על משחקי AC כשרובו לא הגיע ליובי בכלל, הנתונים של CDP הם אשכרה כמה כסף נכנס לחברה מהוויצ'ר.
InterAl כתב:אז לגבי זה ש-AC הוא לא must - נכון, אתה צודק. גם פיפ״א הוא לא must, הוא ה-staple של משחק קז׳ואלי עם החבר׳ה. אין שום בעיה לדלג מעל כותר שנתי בסדרה, המון אנשים עושים את זה. עדיין, EA עשתה אותו בלעדי לאוריג׳ין. לשיטתך, זה לא הגיוני, הוא היה צריך להופיע גם בסטים. הסיבה ש-EA מרשה לעצמה לעשות את זה היא פשוטה: יש לה ספרייה גדולה של משחקים פופולריים, יש לה leverage גדול על השוק. ל-CDP יש leverage פוטנציאלי של משחק אחד, עתיר הייפ אבל מאוד core-י, ולהשוות אותם ל-EA זאת בדיחה רעה.

אה, עברנו ל-EA כי קלטת שכשלת עם AC? לגבי EA אני לא אתווכח, הם לגמרי POWERHOUSE, זאת הסיבה שכל המשחקים שלהם בלעדיים לאוריג'ן. ל-EA יש את הסימס (20+ מליון עם קהל מאוד נאמן), פיפ"א (20+ מליון), באטלפילד (20+ מליון), בטלפרונט (15+ מליון) וכך הלאה. אגב, אני גם לא אומר שיובי לא יכולה לעבור לבלעדיות על UPLAY, גם להם יש כמה פרנצ'ייזים מאוד חזקים, אבל הוויצ'ר חזק מ-AC בכל פרמטר אפשרי שקשור להבאת קהל לקליינט שלך. אז למה פיפ"א כן ו-AC לא אם שנהם קז'ואלים שנתיים? כי פיפ"א מוכר 25 מליון למשחק, AC מוכר בממוצע בערך 8 מליון וזה הבדל "קטן" של פי 3.
InterAl כתב:ולגבי זה שהוויצ׳ר הוא משחק חובה כי הוא מגדיר דור - שוב פעם אותו כשל הרכבה. אתה לוקח את המשחק האחרון והמצליח ביותר בסדרה ומכליל אותו על כולה. וויצ׳ר 1 היה מגדיר דור? ממש לא. וויצ׳ר 2? לא קרוב אפילו. אז עם וויצ׳ר 3 הם הצליחו לראשונה ב-24 שנות קיומם ליצור להיט אמיתי. האם זה אומר שוויצ׳ר 4 יזכה לאותה הצלחה? שהוא יהיה מגדיר דור כמו 3? לא. עולם הבידור/משחקים הוא סוג של גלגל מסתובב והטעם של הציבור משתנה באופן תדיר.

אתה ממשיך להגיד 24 שנים, אבל CDPR מפתחים משחקים רק מ-2002. המשחק הראשון שלהם, הוויצ'ר, היה עם לא מעט הייפ בזמנו והוא גם מכר כמה מליונים וגם קבל ממוצע 86. לא רע למשחק ראשון. ההמשך היה הרחבה אקספוננציאלית של הקודם, גם מכר טוב יותר, גם היה עם יותר הייפ וגם קבל ציון גבוה יותר. אז הוויצ'ר 3, שוב התקדמות אקספוננציאלית באיכות ובגודל המשחק וכמובן ברמת ההייפ וכדומה. בעצם הם הצליחו בזמן שבת'זדה עשו שני משחקי אלדר סקרולס לעקוף אותם בסיבוב. הם עקפו את מלכת ה-RPG בסיבוב במשחק השלישי שלהם ועכשיו הם חברה מגדירת דור. להגיד שאין ל-CDPR שם, שאין לחברה הייפ, שאין לה אנשים שעכשיו עוקבים אחריה בצורה דתית, זה פשוט מוזר. איך אתה יכול להגיד את זה אחרי E3 האחרון וסייברפאנק? כאילו אתה חיי ביקום אחר.

InterAl כתב:לגבי סייברפאנק, כן, סיכוי טוב שהוא יהיה מגדיר דור ושגיימרים כמוני וכמוך ירוצו לקנות אותו, גם אם הוא יהיה בלעדי לגוג. אבל עדיין, זה רק סיכוי טוב, אין פה שום ביטחון מלא. זה IP חדש עם הרבה הייפ ונכון לעכשיו עושה רושם שיצליח, אבל אין פה 100% ביטחון. ובכל מקרה, מכירות של 10+ מיליון אף פעם לא מורכבות רק מגיימרים כמוני וכמוך. אנחנו לא מייצגים כלום. רוב המכירות בהצלחות ענק כאלה מורכבות בעיקר משחקנים פשוטים, קז׳ואלים למחצה, לא הכי מתעניינים ומעודכנים. לא בטוח שהם ירוצו להוריד קליינט שמעולם לא שמעו עליו בשביל לקנות את המשחק. זה friction גדול מדי, ולכן גם סיכון גדול מדי עבור CDP. אצל EA/Blizz והשאר המצב שונה, כי יש להם ספרייה גדולה של משחקי חובה. ל-CDP יש, בינתיים, רק משחק חובה אחד באופק. זה לא מספיק בשביל להעניק בלעדיות, ונכון לעכשיו גם נראה שהם לא מתכוונים לעשות את זה.

בשום דבר אין 100% ביטחון. אתה ברברת פה על AC ואיך הוא מותג חזק יותר, אז הם הוציאו שני משחקים מחורבנים ברצף והמכירות שלהם ירדו מסביבות ה-12 מליון ל-5 מליון. אז כן, שום דבר בחיים לא בטוח, אבל בדיוק כמו ל-TLOU2, יש לסייברפאנק סיכוי יותר גדול מרוב המשחקים שיוצאים בשנים הקרובות להיות משחק מדהים. ואתה יודע מה? גם לפני E3 הייתי אומר את זה. עכשיו אחרי E3? כשעיתונאים אומרים שזה הדמו E3 הכי מרשים שהם ראו בחיים שלהם? וואללה, אתה מוזמן ללכת נגד הזרם אבל אתה ב-99.99% כנראה טועה. אתה מוזמן עכשיו להמשיך את רצף ההימורים המדהים שלך עם סייברפאנק, הצעד הבא אחרי שאמרת שהוא יכשל במכירות כי סייברפאנק לא מוכר, וגם לנחש כמה נמוך יהיה הממוצע MC שלו. שתי התחזיות האלה יפלו בדיוק לאותו דלי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 27 יוני 2018, 11:02

כן, GTA5 הוא הזוי כי הוא משחק דור קודם שעבר רימאסטר לדור הזה. אתה לא מסוגל להבחין בהבדל בין רימאסטר למשחק דורי אמיתי? אולי גם את SOTC אתה מחשיב כמשחק הדור הזה בגלל הרימאסטר שלו? או שאולי אתה מחשיב את GTA5 כמשחק הדור הזה רק בגלל bias אישי שלך, כי שיחקת בו לראשונה על הפיסי רק ב-2015?
לגבי AC:U, הוא כישלון. דיברתי על משחקים רציניים, contenders. כל המשחקים שהבאת הם אולי contenders לאכזבות השנה (אינפמוס, סאנסט, dying light, פאר קריי 4 - כולם אכזבות). וויצ׳ר 3 היה העולם פתוח הרציני הראשון שהרשים ולכן גם התפוצץ.

לגבי חנות דיגיטלית - כן, כן, ושוב פעם כן. הרי לפני שני עמודים אמרת בביטחון ש-CDP חזקים יותר מ-EA או בליזארד - אמרת את זה כטענה כללית - אח״כ אמרת שוויצ׳ר כמותג חזק יותר מ-AC כמותג באופן כללי - איך אפשר לפרש את הטענה המגוחכת הזאת בצורה אחרת?

ואני שמח שאתה מסכים שהבלעדיות ש-EA או בליז נובעים מ-leverage על השוק. leverage שנובע מספריות ענק של מותגי ענק. איזה מותגי ענק יש ל-CDP שיכולים לשמש כ-leverage? נכון לעכשיו, רק סייברפאנק. IP חדש שמוכר בעיקר בקרב שחקני הקור ומעריצי הוויצ׳ר, שעושה רושם שיצליח אבל אין שום ביטחון מלא שיצליח לשחזר את ההצלחה של הקודם. הייפ זה נחמד אבל זה לא תעודת ביטוח. וזה רק משחק אחד - אתה באמת לא מצליח להבחין בהבדל בין משחק אחד מבטיח לספריות ענק של מותגי ענק שהוכיחו את עצמם לאורך עשרות שנים?

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2018, 11:24

איך שאני רואה את זה - הוויצ'ר הראשון היה הפריצה הגדולה של החברה, ובזכותו התרחבו קצת, ועשו את הוויצ'ר 2 שהיה שיפור עצום מכל בחינה, ואז הם גדלו עוד יותר והפכו ל"מפלצת" שעשתה את הוויצ'ר 3 ובזכותו גם הפכו לחנות גדולה ומאז הם הכפילו את שווי החברה פי 10... כיום הם חברה ענקית ושאפתנית, ואומנם שום דבר לא יכול להבטיח שהמשחק הבא שלהם יהיה "מגדיר דור", אבל לכל התעשייה זה די קל לדמיין שכך יהיה, ובעיקר למי שכבר ראה את הדמו גיימפליי של סייברפאנק.
זה קצת כמו שהיית אומר אחרי GTA3 ש"הם עשו רק משחק תלת מימדי אחד, שום דבר לא מבטיח שהמשחקים הבאים שלהם יהיו להיטים ענקים"
שזה נכון, "שום דבר לא מבטיח" נכון לגבי כמעט כל דבר... אבל למרות שGTA1-2 מכרו בערך רק 2 מליון יח' כל אחת - GTA3 מכר קרוב ל-20 מליון, וכולנו ידענו שרוקסטאר כבר לא תהיה אותו הדבר, שהיא התקדמה למגרש אחר לגמרי, וכנראה שכל משחק עתידי שלה הולך להיות עצום ו"מגדיר דור".

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 27 יוני 2018, 11:54

לאסקין, זה נכון שהם גדלו והתרחבו, אבל מפלצת? אולי מפלצת בסדר גודל של מפתחות משחקים בפולין, אבל עולמית? לא צריך להגזים. זאת חברה עם הכנסות שנתיות של מאה מיליון דולר בערך (2017. אם נסתכל על השנה החזקה ביותר, 2015, הם עשו רווח גולמי של 800 מיליון זלוטי, בערך 200 מיליון דולר) עם 800 עובדים. יוביסופט: הכנסות של 3.5 מיליארד דולר ב-2016, 13 אלף עובדים. EA: הכנסות של 5 מיליארד דולר, 9000 עובדים. כלומר אין מה להשוות בכלל לגדולות.

CDP היא יותר מפתחת ממפיצה, היא מפיצה בעיקר את המשחקים של עצמה ומשחקי אינדי/משחקים ישנים. וכמפיצה, לא נראה שהם בכלל מנסים להתחרות עם הגדולות, די נוח להם בנישה הקטנה שלהם.

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2018, 11:58

ברור לי שאין מה להשוות הגודל לEA או UBI, אבל הם כן רווחיים מאוד ביחס להוצאות שלהם, והם כן בתהליך גדילה שממשיך... באחריות, ולא סתם מנפחים את עצמם למשהו שהם לא ונכנסים לחובות שאולי יכסו ואולי לא... כבר ראינו מפיצות ומפתחות עושות זאת ונופלות.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 27 יוני 2018, 12:01

גם השווארמה מול הבית שלי רווחית מאוד ביחס להוצאות שלה, זה הופך אותם לשחקן ענק בשוק המזון העולמי? לא. וגם CDP היא לא שחקן ענק, היא שחקן יחסית קטן בשוק העולמי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 12:07

InterAl כתב:כן, GTA5 הוא הזוי כי הוא משחק דור קודם שעבר רימאסטר לדור הזה. אתה לא מסוגל להבחין בהבדל בין רימאסטר למשחק דורי אמיתי? אולי גם את SOTC אתה מחשיב כמשחק הדור הזה בגלל הרימאסטר שלו? או שאולי אתה מחשיב את GTA5 כמשחק הדור הזה רק בגלל bias אישי שלך, כי שיחקת בו לראשונה על הפיסי רק ב-2015?
לגבי AC:U, הוא כישלון. דיברתי על משחקים רציניים, contenders. כל המשחקים שהבאת הם אולי contenders לאכזבות השנה (אינפמוס, סאנסט, dying light, פאר קריי 4 - כולם אכזבות). וויצ׳ר 3 היה העולם פתוח הרציני הראשון שהרשים ולכן גם התפוצץ.

שוב, אתה מתעלם מ-AC כי אתה אומר שהוא משחק לא טוב שלא מוכר טוב ולא מרגש אנשים כי הוא לא טוב מספיק אבל בו בזמן אומר שהוא מגה פרנצ'ייז, הסתירה הפנימית הזאת לא ממש ברורה לי. זה כאילו אתה כושל לוגית כי אתה קורא לוויצ'ר 3 מצליח מתוך ההגדרה שאני מביא לוויצ'ר 3, משחק מגדיר דור. כן, היו אלף משחקי עולם פתוח לפניו, חלקם נעשו במיוחד לדור הנוכחי, חלקם קרוס ג'ן, חלקם עם ציונים טובים, חלקם עם ציונים גרועים. אבל אתה בעצמך אומר למה הוויצ'ר 3 הפך להצלחה אדירה, כי הוא היה פשוט משחק אדיר. בכלליות איזה משחק עולם פתוח בדור הזה עקף אותו? אנחנו כבר מסיימים את הדור, איזה משחק התעלה על הוויצ'ר 3? הורייזן? לא ממש.

אתה נמצא פה באיזה מעגל מוזר שבו אתה אומר שהוויצ'ר 3 הצליח רק כי הוא משחק מדהים שהגדיר דור. וואללה, זה בדיוק מה שאני אומר. זאת בדיוק הסיבה שהוא מותג כל כך חזק היום, כי אנשים קוראים לו ה-RPG הכי טוב אי פעם (ואם אתה חושב כך או לא זה לא רלוונטי, כי זאת פחות או יותר הדיעה הרווחת), זאת בדיוק הסיבה שיש הרגשה מ-CDPR שהם פשוט לא יכולים לטעות עכשיו. כמו רוקסטאר אחרי GTA3 שלאסקין ציין, כמו נוטידוג אחרי אנצ'רטד 2, פתאום מבינים שהחברה הזאת התעלתה לדרגה אקסקלוסיבית לגמרי. וכמובן עכשיו שחשפו את סייברפאנק והתגובות אליו? אני חושב שזה די ברור שהולך להיות לנו עוד וויצ'ר 3. כן, ברור שבחיים הכל אפשרי, אבל נסכים שכנראה זה מה שיקרה.

InterAl כתב:לגבי חנות דיגיטלית - כן, כן, ושוב פעם כן. הרי לפני שני עמודים אמרת בביטחון ש-CDP חזקים יותר מ-EA או בליזארד - אמרת את זה כטענה כללית - אח״כ אמרת שוויצ׳ר כמותג חזק יותר מ-AC כמותג באופן כללי - איך אפשר לפרש את הטענה המגוחכת הזאת בצורה אחרת?

לא ממש, אני אמרתי לפני שני עמודים:
הם שחקן חזק מדי, כמו בליזארד או ea,

CDPR נמצאים עכשיו ברמה של הגדולים, משחק חדש שלהם עושה באזז בתעשיה ויביא את מי שצריך לאיפה שהם ירצו שהוא יגיע בלי יותר מדי רלוונטיות אם שחרור של המשחק שלהם יביא 10% יותר אנשים או 10% פחות אנשים מסטארקאפט 3.

InterAl כתב:ואני שמח שאתה מסכים שהבלעדיות ש-EA או בליז נובעים מ-leverage על השוק. leverage שנובע מספריות ענק של מותגי ענק. איזה מותגי ענק יש ל-CDP שיכולים לשמש כ-leverage? נכון לעכשיו, רק סייברפאנק. IP חדש שמוכר בעיקר בקרב שחקני הקור ומעריצי הוויצ׳ר, שעושה רושם שיצליח אבל אין שום ביטחון מלא שיצליח לשחזר את ההצלחה של הקודם. הייפ זה נחמד אבל זה לא תעודת ביטוח. וזה רק משחק אחד - אתה באמת לא מצליח להבחין בהבדל בין משחק אחד מבטיח לספריות ענק של מותגי ענק שהוכיחו את עצמם לאורך עשרות שנים?

משחק אחד זה כל מה שצריך, לא ספריה אחורית של 20 שנים, אתה לא קונה קונסולה, אתה מוריד קליינט שאולי כבר ממילא יש לך (ועובדתית ליותר מחצי בעלי הוויצ'ר 3 במחשב יש אותו). אתה מוציא את המשחק ואם המותג של אותו משחק או מפתחת חזק מספיק האנשים יבואו אחריו לאיפה שהוא ילך. משחק AAA של CDPR הוא אירוע בתעשיה ואם הם יוציאו אותו בלעדית לאתר YNET אז מליונים יבואו לYNET ויקנו אותו. האם הוויצ'ר 3 וסייברפאנק יכולים להחזיק קונסולה ב-400$? ברור שלא. האם הם יכולים לגרום למי שצריך להוריד את גלקסי? ברור שכן, כבר הוויצ'ר 3 עשה את זה כשלא היה להם את התעודות שיש להם היום וזה בלי בלעדיות לגלקסי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 6573
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 27 יוני 2018, 12:15

InterAl כתב:קליימן, גם רוב האנשים בתגובות שם לא פירשו את הדברים כאישור לבלעדיות. ושוב, למה הם רשמו keys? מה המשמעות של keys בדיוק? בסטים הרי לא מוכרים מפתחות. הם כתבו "no steam keys here״ מהחשבון של גוג - הפרשנות הכי הגיונית היא שבחנות של גוג (״here״) לא מוכרים מפתחות סטים (S-Word keys). ולמה הם בחרו לענות מהחשבון של גוג ולא מהחשבון של המשחק או החברה? בקיצור, הפרשנות שלך לא נשמעת הגיונית, ולא נראה שהרבה אנשים פירשו את הדברים כמוך.


רק שאין בציוץ את המילה here... הכנסת אותה ממוחך הקודח.

נדפק הציטוט.. עמכם הסליחה..
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 27 יוני 2018, 12:22

אתה עושה סלט מהטיעונים שלי ולכן אתה לא מבין את הכוונה. כפרנצ׳ייז, AC גדול בהרבה מהוויצ׳ר. זאת עובדה. שוב, שווי של פרנצ׳ייז לא נקבע בלעדית על סמך המשחק האחרון בסדרה. כמשחק ספציפי בפרנצ׳ייז, AC:U היה אכזבה ומושא ללעג בכל האינטרנט, אז ברור שהוא לא הצליח. איפה אתה רואה פה סתירה פנימית? הנקודה היא שוויצ׳ר 3 היה משחק העולם פתוח המרשים הראשון בדור הזה. כל שאר המשחקים שהבאת לא רק שלא משתווים לו (זה ברור) אלא בכלל לא ממש הרשימו בזכות עצמם. זאת הנקודה.

ואני לא מבין מה הקנה מידה שלך כשאתה מדבר על ״הרמה של הגדולים״ - הרמה של הגדולים כמפתחים כמו נוטי דוג? או כמפיצה כמו EA? כי אלה שני דברים שונים בתכלית. אם הכוונה לקנה מידה של מפתחת, אני מסכים. אם הכוונה לקנה מידה של מפיצה, זאת טענה חסרת שחר.

ולכן גם מתן בלעדיות לגוג לא יכול ממש לתפוס פה. כמפיצה, הם קטנים מדי בשביל לבצע מהלך כזה. כמפתחת, זה לא רלוונטי. גם רוקסטאר העצומה לא חושבת בכלל למכור את המשחק שלה מחוץ לסטים (או ליתר דיוק, take two). והם יכולים, הרי גם להם יש חנות וקליינט משלהם שהם יכולים להעצים - אבל הם לא זזים מסטים, ומסיבה טובה.

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2018, 12:31

InterAl כתב:גם השווארמה מול הבית שלי רווחית מאוד ביחס להוצאות שלה, זה הופך אותם לשחקן ענק בשוק המזון העולמי? לא. וגם CDP היא לא שחקן ענק, היא שחקן יחסית קטן בשוק העולמי.


אם השווארמה שמחוץ לבית שלך הייתה לפני 3 שנים דוכן של 10 מ"ר וכיום היא 100 מ"ר, והם היו גם מתרחבים ממכירת שווארמה בלבד למסעדה מזרחית ומוכרים הרבה מאוד מוצרים מגוונים ומגדילים גם את הרווחיות כל הזמן הזה - אז הייתי אומר "וואלה, צריך לשים לב למה שהם עושים, סיכוי טוב שעוד יהיו רשת"
אתה יודע, כמו קופיקס, רק בלי הנפילה של קופיקס :D אז אולי יותר כמו רמי לוי... אבל שהכל קורה הרבה הרבה יותר מהר, ובצורה אחראית.

קיצר, לא צריך להגחיך את זה עם השוואות לשוק השווארמה. דוגמא הרבה יותר טובה הייתה בשוק הניידים, נגיד XIAOMI, שחקן קטן שהולך וגדל ואמנם הם לא אפל או סמסונג אבל הם כבר לא ממש "שחקן קטן". אבל זו גם לא הדוגמא הכי טובה כי זו חברה סינית שמחתימה אותך על המניפסט הקומוניסטי כשאתה קונה מכשיר :)

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 3717
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 27 יוני 2018, 12:39

נכון, אבל שים לב שאתה עדיין מדבר על התרחבות כמפתחת משחקים, לא כמפיצת משחקים. CDP לא עושים שום צעד משמעותי להתרחבות כמפיצה ולכן גם אין טעם להשוות אותה למפיצות.

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 27 יוני 2018, 12:59

לא כמפיצה, אלא כחברה משמעותית בתחום הגיימינג, שהיא לא רק מפתחת, אלא גם בעלת חנות דיגיטלית די מצליחה.
שוב, הם עושים את זה קצת שונה... הם מאוד מאוד אחראיים ומנסים לעשות דברים בעצמם... אפילו סטים של וואלב, למרות שהיו חלוצים בתחום ואפשר להגיד ללא מתחרים רציניים בשוק הדיגיטל - חברו לחברות ענק כמו AT&T בתחילת דרכם כדי להקפיץ אותם.
לפי איך שאני רואה את זה הדרך של CDPR להצלחה היא דרך המשחקים שלהם, אנשים יגיעו לפלטפורמה והיא תגדל ככל שיהיו להם יותר משחקים שם שהם בעצמם מפתחים... ואם זו אכן הכוונה שלהם אז יהיה יותר הגיוני להשאיר את סייברפאנק כבלעדי לGOG במחשב.
ברור לי שכנראה GOG בחיים לא תהיה STEAM, אבל הם כן יכולים להיות לדעתי עם הזמן שחקן משמעותי בתחום החנויות הדיגיטליות, שלא רק מוכרות את המשחקים שהן בעצמן מפתחות/מפיצות, אלא של כל חברה שתסכים למכור שם.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 110 אורחים