InterAl כתב:אתה עושה סלט מהטיעונים שלי ולכן אתה לא מבין את הכוונה. כפרנצ׳ייז, AC גדול בהרבה מהוויצ׳ר. זאת עובדה. שוב, שווי של פרנצ׳ייז לא נקבע בלעדית על סמך המשחק האחרון בסדרה. כמשחק ספציפי בפרנצ׳ייז, AC:U היה אכזבה ומושא ללעג בכל האינטרנט, אז ברור שהוא לא הצליח. איפה אתה רואה פה סתירה פנימית? הנקודה היא שוויצ׳ר 3 היה משחק העולם פתוח המרשים הראשון בדור הזה. כל שאר המשחקים שהבאת לא רק שלא משתווים לו (זה ברור) אלא בכלל לא ממש הרשימו בזכות עצמם. זאת הנקודה.
פרנצ'ייזים עולים ונופלים, אתה לא יכול לקחת את מה שהפרנצ'ייז היה לפני 10 שנים בתקופת AC2 ולהשליך על 2018. אם זה היה המצב אז היינו יכולים לדבר עכשיו על גיטר הירו, אני בטוח שסך הכל גיטר הירו כפרנצ'ייז עשה צפונית למליארד על כל ה-DLC וגרסאותיו השונות אבל אף אחד לא ישקול אפילו לקרא לו מותג חזק. AC כבר לא נמצא איפה שהוא היה פעם, הוא הגיע לשפל בשתי כניסות הראשונות של הדור (אם נתעלם לרגע מ4 שהיה קרוס ג'ן ומכר על 5 פלטפורמות במקביל וגם היה אחד מכותרי השיגור היחידים של הדור). אפילו אם אוריג'ן שם את הפרנצ'ייז בגרף עליה, הוא עדין לא מוכר כמו שהפרנצ'ייז מכר בגדולתו וההתרגשות וההייפ שמגיע מהפרנצ'ייז מן הסתם לא מדגדג את ההייפ שיש כרגע ל-CDPR. כמובן שעל כל אלה, אם אתה רוצה לדבר על רווחים מפרנצ'ייז, זמן הפיתוח של 4 שנים שהיה גם לו וגם לאודסי, אני לא כל כך בטוח שהרווחים הכללים מ-AC בדור הזה גדולים משל הוויצ'ר. אולי יש להם יותר כניסות בפרנצ'ייז, אבל כל המשחקים שהם עשו יחדיו עלו ליובי מאות מליוני דולרים שזה פי כמה מונים מהוויצ'ר 3 ובו בזמן כולם הכניסו הרבה פחות כסף מהוויצ'ר 3.
אה, ועדין לא הבנתי איזה משחק עולם פתוח הרשים בדור הזה כמו הוויצ'ר 3. כשאתה אומר שאף משחק לא הרשים כמוהו וכנראה מכיר בזה שגם אחריו, אתה רק מסביר את הסיבה ללמה CDPR הם עכשיו שם בתעשיה ומשחק חדש שלהם הוא שם הרבה יותר גדול מכל AC.
InterAl כתב:ואני לא מבין מה הקנה מידה שלך כשאתה מדבר על ״הרמה של הגדולים״ - הרמה של הגדולים כמפתחים כמו נוטי דוג? או כמפיצה כמו EA? כי אלה שני דברים שונים בתכלית. אם הכוונה לקנה מידה של מפתחת, אני מסכים. אם הכוונה לקנה מידה של מפיצה, זאת טענה חסרת שחר.
ולכן גם מתן בלעדיות לגוג לא יכול ממש לתפוס פה. כמפיצה, הם קטנים מדי בשביל לבצע מהלך כזה. כמפתחת, זה לא רלוונטי. גם רוקסטאר העצומה לא חושבת בכלל למכור את המשחק שלה מחוץ לסטים (או ליתר דיוק, take two). והם יכולים, הרי גם להם יש חנות וקליינט משלהם שהם יכולים להעצים - אבל הם לא זזים מסטים, ומסיבה טובה.
כמובן שאני מדבר כמפתחת ובמקביל כגודל משחק בודד אחד, כי בסופו של יום מגיע אותו משחק בודד אחד שהוא הראשון להיות בלעדי לשירות. זה קצת מרגיש כמו לדבר על אינטל מול AMD, אולי ל-AMD יש המון ליבות אבל ליבה בודדת של אינטל היא פשוט חזקה יותר. כשהופכים משחק לבלעדי לפלטפורמה שהיא קליינט חינמי, זה משנה כמה חזק המשחק הזה, לא הפורטפוליו של אותה מפיצה.
אם השיחה הייתה האם GOG יכולה לנצח את UPLAY אם שתי המפיצות יחליטו ללכת למסלול הבלעדי הייתי מסכים איתך, יש ליובי פורטפוליו גדול פי עשרות מונים וזאת לא תחרות בכלל. אבל זה לא נושא השיחה, השיחה סובבת על ההשתלמות של הפיכת סייברפאנק לבלעדי לGOG. כלומר האם הוא, בפני עצמו ולא המפיצה, מספיק גדול וחזק בכדי לגרום לאנשים ללכת לGOG בשבילו. וזה בדיוק הטיעון, כמה משחקים יותר גדולים מסייברפאנק יש כבר? הוא הכי למעלה שיש אולי חוץ מ-GTA ועוד כמה יחידי סגולה. אם לסייברפאנק אין זכות להיות משחק שיגיע לקליינט בפני עצמו, לאיזה משחק יש?
נ.ב, רוקסטאר לגמרי מכרה את GTA מחוץ לסטים. כל העותקים של חנויות המפתחות כמו GMG הם לרוקסטאר סושיאל קלאב, כזה הוא העותק שלי של GTAV. הם לא הלכו לבלעדיות אבל הם כן מכרו את המשחק גם מחוץ לסטים ואם קונים אותו דרך סטים הוא עדין עובר דרך הרוקסטאר סושיאל קלאב. מה יעשו עם GTA6? מי יודע אבל הוא לגמרי יכול להמכר מחוץ לסטים אם הם באמת ירצו לעשות פלטפורמה אמיתית. הבעיה היא שלא נראה ש-2K ממש מעוניינים בזה. מצד שני GOG זאת פלטפורמה מלאה, קיימת ומתפקדת. לשים את סייברפאנק במקומות אחרים או רק בGOG זאת החלטה ניהולית ותו לא, בניגוד ל-2K שצריכה לבנות פלטפורמה שלמה כי על הרוקסטאר סושיאל קלאב אין להם באמת מה למכור מעבר למשחקי GTA בני 10+ שנים שיש כבר לכולם.