E3 2018 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 יוני 2018, 12:08

אין שום דבר מדהים טכנית בזלדה האחרון, הוא יכל להיות כותר 360 ב-2007. מה שמדהים בזלדה זה המשחק, לא הגרפיקה או איזה הישג טכני. ואתה צודק לגמרי לגבי GTA4, הייפ וטכנולוגיה סינוורו את המבקרים. הדבר היחיד שלא ברור לי הוא איך הכתבים האלה הצליחו לסיים את המשחק כי במשימת "עקוב אחרי אוטו ותגיע לקרב יריות" ה-20 כבר ויתרתי והפסקתי לשחק בו. הוא רפטטיבי בטרוף וה-GTA הראשון בהסטוריה שלא כיף להרים בו מהומה ולהתחיל להתפרע כי לא ממש אפשר להתפרע בו. לא ברור לי איך 8 שנים לפניו יכלתי לטוס במטוס סילון בין שלוש ערים עם קילומטרים של שטחים בינהם או לעשות משימה שבה אני נוהג במכונית RC קטנה במטרה לפוצץ רכב אחר אבל איכשהו ב-4 הם הגיעו למסקנה שזה הגיוני שכל המשחק יהיה 4 שכונות, בלי מטוסים, בלי כל הנשקים הכיפים ועם אותה משימה שוב ושוב ושב. כל הנשמה של GTA נלקחה מהמשחק הזה, זה כאילו נתנו לזק סניידר לביים אותו :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 28 יוני 2018, 12:15

התכוונתי לממוצע הציונים שלו, ושל שאר המשחקים שציינתי, שבמבט לאחור הרבה פתאום לא כל כך חושבים שהוא כזה "מושלם", לא על העניין הטכני.
בזמנו אני שיחקתי בGTA4 כמעט לכל אורך הדרך עם פה פעור, לא האמנתי שאנחנו הגענו ל"שם"... לחלוטין התעלמתי מבעיות בשליטה וכו' בזמן אמת, זה היה הטופ של הטופ מבחינתי. והפיזיקה, ואיך שהאנשים מרגישים "אמיתיים" עם ה"אופוריה" הזאת... באמת היינו כולנו באופוריה :)

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 28 יוני 2018, 13:09

זלדה יצא בתחילת 2017, אחת השנים הכי עמוסות עם ים של משחקים מצויינים, היה מספיק זמן להתקרר ממנו ועדיין בסוף השנה הוא גרף רוב מוחלט של פרסי goty כי הוא באמת היה כזה טוב. הוא ו GTA4 לא באותה סירה.

בקשר לעולם הפתוח שלו, מבחינות מסויימות הוא הכי מרשים מכולם, פורץ דרך. הוא היה כל כך טוב שהורייזון ששיחקתי ישר אחריו פשוט הרגיש מיושן לידו באספקט הספציפי הזה. הרי מעבר לעולם הפתוח הם משחקים עם פוקוס די שונה, הדבר העיקרי שממש בר השוואה ביניהם הוא העולם הפתוח, וזה של זלדה הרבה יותר טוב.

לא ממש הסברת מה הקרטריונים של עולם פתוח טוב בעיניך בשביל להכניס משחקים מסויימים ולפסול אחרים מעבר לגרפיקה כנראה, אבל ממה שקראתי עליו גם ל ghost of tsushima אמור להיות עם עולם פתוח בסגנון של וויצ'ר והורייזון וכו', עם ערים גדולות והמון כפרים ומאחזים קטנים ו NPCs וכל זה. מהטריילר הראשון עושה רושם שיש גיוון בסביבות, ומהדמו שראינו הוא לא ממש נופל טכנית או נראה פחות טוב מאף אחד מהמשחקים האחרים ברשימה שלך (לדעתי נראה יותר טוב), ככה שלא הייתי ממהר לפסול אותו בעניין הזה.

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 28 יוני 2018, 13:28

מי פסל את טסושימה? נראה מרשים מאוד והעולם אמור להיות ענק... אבל אנחנו עוד לא יודעים עליו מספיק, ונראה לי שRDR2 יאכל אותו לארוחת בוקר :)
לגבי זלדה - ברור שהוא וGTA4 לא באותה סירה, לזלדה יש קצב פריימים מעולה ושליטה מהודקת, מה שלא היה לGTA4 בלשון המעטה... הגיימפליי שלו מדהים וכל הסאנדבוקס ממש יוצא דופן, והקטע שאפשר לטפס כמעט על הכל... אבל הם לא יצרו שם עולם ממש אמין, עם חיות בר וNPCs שמתייחסים אלייך ולמה שאתה עושה, וערים או אפילו כפרים שמרגישים "חיים". הם לקחו כיוון אחר, שהעולם הוא סוג של דמות שלפעמים צריך ממש להתכונן אליה עם מזג אוויר וחוקים משלו, שפועלים ומגיבים בהתאם לחפצים שונים... נו, אתה יודע... סאנדבוקס :)
זה לא אומר שהעולם לא מרשים, הוא מאוד מאוד גדול ומלא בהפתעות, אבל אני לא הייתי שם אותו מול הורייזון או THE WITCHER3... זה משהו אחר לגמרי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 יוני 2018, 15:24

האמת שזה לא ממש נכון. יש חיות בר (צדים אותן בשביל חומרים), יש NPC שמסתובבים בעולם ויש כפרים מפוזרים בעולם של זלדה. כן, מן הסתם זה ברמה נינטנדואית ולא ברמה של רוקסטאר או CDPR או הורייזן אבל זה קיים. העולם של זלדה הוא עולם פתוח מדהים כי בניגוד לעולמות פתוחים אחרים שמרגישים כמו אוסף של סלעים ועצים, יש בזלדה משהו כל כך hand crafted. כל כמה מאות מטרים נתקלים במשהו מסתורי שאין לך מושג מה הוא ואם תתחיל להשתעשע בדבר המסתורי הזה אתה יכול למצא את עצמך בחוויה שונה לגמרי משאר המשחק שנבנתה במיוחד לאותו רגע. ברוב המשחקי עולם פתוח אין משמעות לאזור שאתה נמצא בו מעבר לגרפיקה מסביב, בזלדה יש מהות שונה לגמרי. אולי ההשוואה היחידה שיש לי היא הוויצ'ר 3 וסקליגה, פתאום מלהיות ביבשה ולרכב על סוס אתה קופץ מאי לאי. אז דמיין שינוי כזה דראסטי אבל הוא קורה ב-scale קטן יותר אבל כל כמה עשרות דקות, לא פעם אחת במשחק. כמובן שחלק מזה נובע מעיצוב המשחק עצמו אבל השילוב של האינסוף מוזרויות שפזרו בעולם של זלדה עם העידוד חקירה והמכניקות פשוט יוצרים עולם פתוח שאני עדין לא ראיתי במשחק וידאו. הלוואי וזה היה רץ על קונסולה בכוח של ה-X (הסוויטצ' יצאה ב-2017, רק תחשבו שהפס4 פרו יכלה להיות הקונסולת נינטנדו הבסיסית רק עם CPU טוב) עם גרפיקה שמבישה את הורייזן אבל המשחק רץ על גרסה מוחלשת של SOC מובייל מ-2015. אז בצד הגרפי נאלצנו להתפשר אבל מבחינת העולם והגיימפליי שבו? באמת שקשה להתחרות בזה.

בכל מקרה אני לא חושב שזלדה ו-GTA4 חופפים בכמעט שום אלמנט. אולי המקום העיקרי להשוואה הוא ששניהם נותנים חווית עולם פתוח שלא ממש הרגשת בעבר, ההבדל הוא שזלדה בונה על גבי זה משחק מדהים והוא ממשיך להפתיע אותך כל כמה דקות גם בשעה ה-40 וב-GTA4 המציאות מכה לך בפנים כבר בשעה השניה, כלומר אם הצלחת לסיים את ה-4 שעות של הטוטוריאל המשמים שהם עשו בתחילת המשחק. זה פשוט מדהים איך הם הצליחו לבנות עולם כל כך מרשים לזמנו ובו בזמן להכניס לתוכו את התוכן הכי משמים שאפשר ליצור.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 28 יוני 2018, 15:34

נו בטח שיש כפרים, גם בהורייזון יש ״עיר״ אחת לפחות אבל אני לא משווה אותה למה שיש בGTA, שם הקטע של העיר החיה ונושמת זה ה-סיפור של העולם הפתוח. כמו שאמרת - אלמנטים מסויימים שם הם מאוד נינטדואים, והם לא מנסים בכלל להתחרות בעולמות פתוחים מורכבים מאוד בפני עצמם, אלא לקחו את הכיוון שלהם, פשוט ו*כיף*, שזה מעולה בעיניי, והופך אותו לעולם הסאנדבוקס הכי טוב בדור הזה.

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 28 יוני 2018, 15:50

Laskin כתב:מי פסל את טסושימה?

אתה :)

בסוף הדור הזה, אלא אם איכשהו היילו כן ייצא ולא יישמר לדור הבא - אז RDR2 יהיה ללא ספק עם העולם הפתוח הכי מרשים ומורכב, אחריו HORIZON ורק אחר כך THE WITCHER 3. למרות שלוויצ'ר יהיה יתרון ברור בכל מה שקשור ל"עיר חיה ונושמת", שאין ממש בהורייזון או ב


אפילו הכנסת את היילו למיקס כאשר אתה יודע עליו עוד פחות.. וזה לו שיש לו היסטוריה של עולם פתוח חי ונושם, אני בספק אם יהיו שם ערים עם NPCs וכל זה.

אבל לעניין הורייזון-זלדה אני כל כך לא מסכים איתך שזה כואב:) אני חושב שאתה פשוט מעדיף גרפיקה ריאלסטית יותר ורואה את זה כעולם "אמין יותר" או איזה משהו טכני כזה , ומילא זה עניין של טעם אישי אני יכול להבין את זה אבל בכל מה שקשור ל npcs או חיות בר ריאקטביים למשל אתה פשוט טועה עובדתית, אני מניח שפשוט לא שיחקת בזלדה כי שם אפילו הפאקינג דגים מגיבים למה שאתה עושה, אין בכלל השוואה בתשומת לב לפרטים הקטנים בעולם בין שני המשחקים האלה ואני חושב שיש לא מעט השוואות כאלה באינטרנט אם זה מעניין אותך.
מעבר לזה NPCs אפילו יגיבו ללינק אחרת בהתאם לאיך שהוא נראה - בין אם הוא מסתובב עירום, או יש לו תלבושת מפחידה או מאיימת נקרא לזה, או אם הוא לבוש כמו אישה... גם באיך שהם מגיבים אליך פיזית וגם בדיאלוג שלהם שיכול להשתנות בהתאם למה שאתה לובש.
יש סיכוי הרבה יותר גדול שהורייזון ישבור את ה immersion שלך בסט חוקים של העולם שלו מאשר זלדה, ודווקא בגלל שהוא נראה כל כך ריאלסטי פתאום כל הבעיות Lip sync או AI מפגרים (של בני אדם) או פיזיקה וסביבה לא אינטרקטיבית פוגע הרבה יותר באמינות של העולם.
לדעתי לפחות זלדה מצליח למכור את העולם פנטזיה הפוסט פוסט פוסט אפוקליפטי שלו, את התמה המרכזית של "טבע" בצורה נהדרת,גם אם ה LORE שלו לא אגרסיבי כמו הורייזון עם המליארד יומנים והקלטות שלו, זה לא אומר שהעולם פחות אמין.
אני גם לא קונה את העניין של ערים חיות, להפך הורייזון חוסם ממך את הגישה ליותר מידי מבנים מה שמשווה לעיר וכפרים במשחק ערך של תפאורה, זה לא בדיוק דאוס אקס, לא וויצ'ר וגם לא זלדה מהבחינה הזאת שם כל כפר מרגיש נחוץ, ייחודי, שבו יש npcs עם סדר יום, ילדים שעושים דברים של ילדים,אנשים שהולכים לישון, כמעט כל אחד עם אישיות ואיזה קטע מוזר שמאפיין אותו בהשוואה להורייזון שמחוץ לדמויות בסיפור הראשי אני יתקשה מאוד להאמין לך אם תגיד לי שאתה זוכר אפילו npc אחד... והרי האנשים שמאכלסים את העולם גם הם משווים לו סוג של אמינות.
וכל זה כתבתי כי דיברת על אמינות אפילו לא הגעתי לנקודה העיקרית שזה העולם עצמו שם היתרון העצום של זלדה בא הכי הרבה לידי ביטוי, ולא אני לא מדבר על מערכות של גיימפלי, סאנדבוקס, אקשן (שמה דווקא אני מאוד מעריך את הורייזון), אני מדבר על העולם עצמו, העולם הפתוח שהוא פשוט יותר טוב... ומעניין, מסקרן, מגוון, מפתיע, דורש חקירה (ומתגמל אותך עליה שוב ושוב) , שלא נדבר על ההתניידות בעולם עצמו. בוא נגיד שבהורייזון השתמשתי בפאסט טראבל הרבה הרבה יותר... באמת שאני יכול להרחיב ולהעמיק המון על ההבדלים בעיצוב שלהם אבל אין לי זמן או כוח כרגע, נחפור על זה בהזדמנות :)

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי idan » 28 יוני 2018, 17:06

אגב, אם רוצים להתעכב על הפרטים הקטנים בעולם ומי ומה אמין יותר , בסרטונים האלה ערכו השוואה נחמדה של רק חלק מהפרטים הקטנים שזלדה עושה טוב יותר, כולל משהו שנדון כאן על NPCs - בסרטון השני אפשר גם לראות קטע משעשע של איך הם מגיבים אליך בזלדה ואיך הם מגיבים בהורייזון, או יותר נכון לא מגיבים בכלל.





אמינות בכל מה שקשור לגרפיקה זה לא רק לדחוף כמה שיותר פוליגונים... וזה נכון להמון משחקים, אני במקרה נטפל רק להורייזון ביחס לזלדה למרות שאני דווקא די אהבתי אותו סה"כ :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 יוני 2018, 19:14

זלדה באמת יותר מתקדם מרוב המשחקי עולם פתוח השוק, בתחומים מסויימים מכולם. נראה שהורייזן הוא קליפה יפיפיה על גבי משחק די מיושן.

זלדה לא גורם לך לבעבע מבפנים במחשבות מה היה קורה אם היה שם איזה 12gb עם רייזן 5 ו-gpu של איזה 3tflops?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 29 יוני 2018, 09:34

הורייזן כמו הוויצ׳ר לא מכוון לדברים שזלדה מכוון אליהם, ועדיין גם בו יש אלמנטים מרשימים של הרס ופיזיקה שאם היה לי כח לחפש גיפים הייתי מראה גם איך זה מתבטא :)

וברור שזלדה היה עוד יותר משמעותי ומהפכני אם היה רץ על החומרה שאתה מתאר קיאו, אבל מה לעשות שנינטנדו שוב אכזבה כרגיל, אישית חזיתי שהסוויץ׳ תכשל בגלל זה אבל טעיתי כי כנראה שהשילוב של ניידת ונייחת קסם מאוד לאנשים ונינטנדו הצליחה למצב את עצמה כקונסולה שנייה ככה שהם לא חייבים גם לדאוג לספק צד ג׳ ראוי. ועדיין אני מאמין שהקונסולה תאבד מומנטום מסויים עד השנה הבאה. נחיה ונראה.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 29 יוני 2018, 12:28

רק אותי זה קצת משעשע להתלהב נורא מזלדה והעולם הפתוח שלו שרץ על CPU מעאפן ואז לצפות לשדרוגים כבירים בחזית העולם פתוח כשנקבל קונסולות עם CPU משודרג?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 29 יוני 2018, 14:09

נכון סוויס :)

בגלל זה אמרתי פה באחד הדיונים על הדור הבא שאני לא רואה איך המעבדים החזקים הולכים לעשות כאלו מהפכות בגיימפליי ובעולמות שיבנו. אז בסדר אולי אנימציות יותר טובות (למרות שגם היום נוטידוג עושה חייל בתחום גם עם מעבדים חלשים) ויותר משחקי 60 פריימים מבעבר כן יהיו, וכמו שקיאו הסביר המעבדים החזקים גם יובילו לגראפיקה יותר טובה כי אפשר יהיה להוציא יותר מכרטיס המסך. אבל אין ממש סיבה להניח שהגיימפליי ישתפר משמעותית בגלל זה.

אני לא חושב שהחסם בפני חדשנות ועולמות אמינים ומגיבים יותר זה חסם טכני, הכל זה סדרי עדיפויות וברור שעבור רוב המפתחות אין כזו עדיפות גבוהה לדברים האלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יוני 2018, 19:38

swiss-the-engine כתב:רק אותי זה קצת משעשע להתלהב נורא מזלדה והעולם הפתוח שלו שרץ על CPU מעאפן ואז לצפות לשדרוגים כבירים בחזית העולם פתוח כשנקבל קונסולות עם CPU משודרג?

בכנות? אני לא חושב שהcpu של הסוויטצ׳ והפס4 כאלה רחוקים. יש בפס4 מעבד לפטופ הכי low tier שהיה ב2011. זאת הסיבה שאמרתי תתארו לכם את הסוויטצ׳ עם רייזן 5, לא עם המעבד של הפס4 כי זה כבר ממילא מה שיש בה. כל משחק פס4 יכול להגיע לסוויטצ׳ עם downgrade גרפי אלה אם מדובר במזללת זיכרון, אני מקווה שלא נוכל להגיד את זה על הדור הבא.

בלינג, אולי זה ישמע מוזר אבל אני חושב שהסוויטצ׳ הצליחה כל כך בדיוק מאותה סיבה שהפס4 הצליחה, התרכזות בקור. מריו וזלדה הלכו קז׳ואל יותר ויותר מדור לדור ודווא עם הסוויטצ׳ מריו הלך הכי קור מאז הn64 וזלדה מאז הnes. וכמובן שבסופו של דבר אנשים רואים אותה כיורשת של ה3ds, אפילו אם נינטנדו מסרבת לקבל את זה. כלומר הקור הביא אנשים כמונו ששכחו מנינטנדו מזמן בחזרה וכך משחק שגובל ברוג לייק כמו זלדה הפך לזלדה הכי מוכר אי פעם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 13:49

במבחן המציאות אי אפשר להעביר לסוויץ׳ כמעט כלום מהפס4, הדברים היחידים שמגיעים מהדור הזה אלו אותם הדברים שהגיעו בזמנו לווי, כל מני משחקים לניארים שרצים ב 60 פריימים ו 1080P על הפס4 עם גיימפליי אולדסקול שרץ בערך מ 1997. כל משחק קצת תובעני מבחינת עולם או דברים אחרים לא מגיע לסוויץ׳. קאפקום רק עכשיו רמזו שמונסטר האנטר וורלד לא יכול לרוץ על הסוויץ׳ אבל הם עובדים על מונסטרים אחרים לפלטפורמה הזו.

אם הסוויץ׳ יכל להריץ הכל אז הכל היה מגיע, הקונסולה הצלחה והיא פלטפורמה שגודלת כל הזמן, אין סיבה בכלל שידלגו עליה מפיצות משמעותיות.

וכן זה היה צעד טוב מנינטנדו לכוון לקור, אבל ב specs הם פישלו כרגיל, למזלם עבור הקור זה לא קריטי כי אנשים רואים את המכשיר כקונסולה ניידת משלימה, בגלל זה דווקא עכשיו כל העניין של פורטנייט ככה התפוצץ למרות שאין פה בשורה חדשה שלא ידענו כבר המון זמן, בגלל שבטח ליותר מחצי מבעלי הסוויץ יש פס4 בבית. עד אז הנושא לא הפריע במיוחד כי הקהל שזה נגע בו היה מיעוט שבמיעוט, עכשיו הצטברה הרבה יותר מסה בגלל הסוויץ׳.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 14:23

״כל משחק שהוא לא מזללת זיכרון״ -> לא משחקי עולם פתוח :)
לצערנו הזיכרון לא מנוצל בהם לדברים הנכונים כמו בזלדה אבל לא נראה לי שיותר מדי חברות רוצות להכנס לקרביים של המנוע ולנסות לשנות את מבנה צריכת הזיכרון שלו רק בשביל גרסת סוויטצ׳.

נינטנדו כבר למדו פעמיים שחלש מוכר ורווחי לצערי, גם עם הסוויטצ׳ וגם עם הווי. מצד שני אני לא בטוח שככה הלקוחות רואים את זה. הסוויטצ׳ היא פחות נייחת חלשה ויותר ניידת מפלצתית עם משחקים סופר הארד קורים כמו מריו וזלדה האחרונים ואני מפחד שנינטנדו מפספסת את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 17:56

סבבה בסופו של דבר התוצאה זהה ושוב אין צד ג׳ AAA לסוויץ׳ למרות שהקונסולה היא הצלחה היא נותרת מחוץ למשחק.

אל תשכח שהווי בזמנו קיבלה משחקי קוד במשך כמה שנים לתוך הדור, וגם פיפא וכו׳

ברור שההבדל אז בין קוד על הווי לעומת ה 360 היה יותר משמעותי מאשר נגיד וולפנשטיין על הסוויץ׳ לעומת הפס4 (למרות שעם כל התשבוחות לכך שהמשחק בכלל רץ על הסוויץ׳ הוא עדיין מטושטש עם רזולוציות הזויות כל כך שהוא גורם למשחקי פס3 להראות 4K לעומתו), יש פה גם פקטור מסויים של diminishing returns אבל זה בעיקר כי הפער החומרתי בין הווי אז שיצאה במקביל לשאר הקונסולות היה הרבה יותר משמעותי מהפער של הסוויץ והוואן למשל.

אבל יחי ההבדל הקטן הסוויץ׳ יצאה כבר כשהדור קרוב יותר לסיום מאשר להתחלה שלו ובתור קונסולה שכזו היא שוב מאכזבת מאוד מבחינת חומרה.

ולמה אגב נראה לך שנינטנדו מפספסת את הסיבות להצלחה של הסוויץ׳?
נערך לאחרונה על ידי bling ב 01 יולי 2018, 21:43, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 18:56

הסוויטצ׳ יצאה בול באמצע הדור, כשהפס4 בת 3.5 והפס5 תצא כשהפס4 תהיה בת 7. הלוואי ונינטנדו יעשו עוד קונסולה חזקה בעתיד אבל אני פשוט לא רואה את זה לצערי.

אני חושב שנינטנדו לא רואים את הסיבה להצלחה כי אני רואה על איזה משחקים הם מתרכזים ומכריזים בדירקטים האחרונים שלהם. ברור שזלדה או מריו יש רק אחד אבל עדין יש גבול לכמה ספינאופים קז׳ואלים אפשר לעשות עד שהקהל הקור מרגיש דחוי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 01 יולי 2018, 20:55

אני תוהה מה יהיה המצב מבחינת צד ג' של הסוויצ' כשיגיע הדור הבא- הרי פורטים לסוויץ' יהיו על גבול הבלתי אפשרי אז התקווה שלי לפחות היא שהסוויץ' תהיה גדולה מספיק ועם מספיק נתח שוק כדי שחברות צד ג' יפתחו משחקים אקסקלוסיבית עבורה כמו מריו והארנבים,אחרת,נינטנדו יצטרכו להסתמך שוב רק על צד א' שלהם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 21:00

Uncle Pey'j כתב:אני תוהה מה יהיה המצב מבחינת צד ג' של הסוויצ' כשיגיע הדור הבא- הרי פורטים לסוויץ' יהיו על גבול הבלתי אפשרי אז התקווה שלי לפחות היא שהסוויץ' תהיה גדולה מספיק ועם מספיק נתח שוק כדי שחברות צד ג' יפתחו משחקים אקסקלוסיבית עבורה כמו מריו והארנבים,אחרת,נינטנדו יצטרכו להסתמך שוב רק על צד א' שלהם.

לא יהיו, היא תהיה קונסולת בלעדיים מנינטנדו, בלעדיים מחברות צד ג' שיהיו בטח יפנים בעיקר וכמובן המון המון אינדים. אבל כולנו ידענו את זה מראש, כל פעם שנינטנדו עושה קונסולה underpowered היא סובלת מאפס צד ג'. על הקיוב וה-N64 צחקו על התמיכה החלשה מצד ג' אבל היא הייתה מסיבה מצויינת בתקופה שלא הייתה לצד ג' סיבה להיות על קונסולה שקשה לה להיות עליה. דווקא בדור ה-360 והלאה, הזמן המושלם לנינטנדו כי כל צד ג' כנראה היה מגיע אליה, דווקא אז היא החליטה ללכת בדרך החלשה.

חבל, הלוואי והם ימציאו שטיק חדש בדור הבא שלא יצטרך לבוא על חשבון הכוח.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 21:54

DrKeo כתב:הסוויטצ׳ יצאה בול באמצע הדור, כשהפס4 בת 3.5 והפס5 תצא כשהפס4 תהיה בת 7. הלוואי ונינטנדו יעשו עוד קונסולה חזקה בעתיד אבל אני פשוט לא רואה את זה לצערי.

אני חושב שנינטנדו לא רואים את הסיבה להצלחה כי אני רואה על איזה משחקים הם מתרכזים ומכריזים בדירקטים האחרונים שלהם. ברור שזלדה או מריו יש רק אחד אבל עדין יש גבול לכמה ספינאופים קז׳ואלים אפשר לעשות עד שהקהל הקור מרגיש דחוי.


בדיירקט האחרון הם התרכזו בסמאש. זה בערך המותג הכי גדול שלהם חוץ ממריו קארט. זה גורם לקור להרגיש דחוי?

אם אתה מתכוון לפוקימון החדש אז כבר הוכרז שמפותח משחק פוקימון עבור הקור, פשוט הוא לוקח יותר זמן פיתוח אבל זה לא שהחדש מגיע במקומו.

UNCLE PEYJ - זה לא בדיוק המצב עכשיו? זה שהסוויצ׳ מקבלת 2-3 פורטים מאוחרים ונחותים (ביחס למקור, כמובן שביחס לחומרה הם פורטים טובים) של כמה ממשחקי בת׳סדה זה אומר שהיא מקבלת צד ג׳ נורמלי?

הסוויץ׳ מבחינת תמיכת צד ג׳ AAA הוא לא חריג לטובה לעומת הווי או הווי-יו כבר עכשיו, והנה נינטנדו מסתדרת מצויין גם בלי זה. חוץ מזה שהם בטח יוציאו שוב קונסולה חדשה כמה שנים לתוך הדור, הם כבר בדורות משלהם והם הצליחו מספיק למצב את עצמם כפלטפורמה נוספת ככה שהיא לא נפגעת ישירות מהתחרות והמהלכים שלהם, הם בבועה מנותקת משלהם וזה מצליח להם.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swym » 02 יולי 2018, 11:28

Stick כתב:קרייסיס 2 היה משחק מאוד יפה ודי מתקדם טכנית שבהחלט עבד בצורה טובה על רוב המחשבים הממוצעים בזמן אמת.
אתה יכול פשוט לראות את הסרטון שהבאתי - המשחק פשוט לא שחיק. דווקא גרסאת ה360 היא זו שנופלת נמוך יותר (אבל גרסאת הps3 גם היא מזעזעת) וזה שהוא "רץ" על הקונסולות ונראה יפה ביחס אליהן לא שווה כלום אם הוא לא באמת שחיק עליהן.
בוא אני פשוט אשאל את זה ככה, אם סייברפאנק יהיה הקרייסיס 2 של 2020, משחק מאוד יפה ודי מתקדם טכנית שעובד באופן סביר על המחשב הממוצע לתקופה ורץ על הקונסולות הנוכחיות כמו קרייסיס 2, תשמח לשחק אותו שם?

אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל דווקא כשקרייסיס 2 יצא על הPC הוא סבל מבעיות ביצועים נוראיות בגלל כל מיני באגים בטסלציה. בגרסת הקונסולה שיחקתי רק בדמו של המולטפלייר והוא דווקא רץ יציב (ושם הפריימרייט חשוב בהרבה), אבל גם מסרטונים של הסינגל פלייר זה לא נראה שיש שם שום דבר "מזעזע" אלא נפילות פריימים נקודתיות בסצינות עמוסות יותר - שאולי שכחת שהיו מחזה נפוץ הרבה יותר בדור הקודם. כאילו, מאז ההודעה שלך הדיון פה קפץ מנושא לנושא והגיע לGTA ולRDR - מהמשחקים הכי נחשבים לדור הקודם, אבל כאלו שסבלו מהרבה יותר בעיות פריימרייט מקרייסיס.
הדוגמא של באטלפילד 3 בכלל תמוהה... בניגוד לקרייסיס 2 המשחק אפילו לא סבל מנפילות פריימים ונראה נהדר על הקונסולה למשחק שיצא בתקופתו (כל הטענות התמוהות של נדב על מספר השחקנים במפה כאילו זה מה שמגדיר "דור" בכלל לא קשורות, אבל יותר מזה מנותקת הטענה שמשחק משנת 2011 רץ ב720p כאילו זה משהו חריג לרעה). ובמקרה הזה אני יודע מצויין איך הוא מרגיש על הקונסולה כי יש לי יותר מעותק אחד שלו - יכול להביא לך אם אתה צריך להיווכח בעצמך ולהשוות למשחקים מאותה התקופה.

לגבי השאלה שלך: סדר העדיפויות בפיתוח משחקים לדור הנוכחי הוא שונה, ואלו משחקים מסוג שונה, ולכן אני גם לא חושב שזו אנלוגיה טובה. אם אתה רוצה לעשות הקבלה אז יותר נכון להשוות את סייברפאנק ל-GTA V (כשבאותה הקבלה הוויצ'ר 3 הוא כמו GTA IV) - ואז התשובה היא בהחלט כן.

InterAl כתב:אין מצב שמשחק בסדר גודל הזה לא יהיה בסטים, זאת התאבדות. הם לא חברה בסדר גודל של EA או בליזארד שיכולות להרשות לעצמן את זה. הם חברה פצפונת בהשוואה אליהם, ואם סייברפאנק יכשל במכירות, זאת תהיה מכה קשה עבורם. האמת שמשחק הגוונט שלהם כן היה בלעדי לגוג, אבל הוא גם משחק חינמי דל תקציב. במקרה של סייברפאנק, מהלך כזה יהיה חתיכת הימור שאני בספק שהם יעזו לקחת.

אולי לא התאבדות, אבל בהחלט סתם טמטום.... לא מבין איך הדיון הזה נגרר כל כך הרבה.
הרי המנכ"ל של CDP יכול להסתכל על נתוני המכירות בסטים ולראות שהמשחק מכר שם מעל 4 מליון עותקים, ככה שצריך לשכנע הרבה מאד משתמשים לעבור לGOG רק בשביל לפצות על אובדן ההכנסות הפוטנציאלי - ולשכנע עכשיו שלושה מליון שחקנים להגר אליך מפלטפורמת הבית שלהם זה לא פשוט.
זה נניח מצב לחלוטין שונה מהמנכ"ל של אקטיוויזן שמסתכל על מכירות COD האחרון בסטים ורואה שם פחות ממליון עותקים - ככה שאין להם כל כך הרבה מה להפסיד (שלא נדבר על כך ששם המצב שונה כי בניגוד לוויצ'ר המספר הזה כולל גם את כל מי שקנה את המשחק מחוץ לסטים, ושם היתרון שבשינוע שחקנים לפלטפורמה שלך שבה אתה מקבל 100% מההכנסות גדול יותר בגלל שהמשחק כולל מיקרו תשלומים).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2018, 12:06

בעיה קלה בהודעה שלך גיא, טסלציה הגיעה לקרייסס 2 רק 4 חודשים אחרי השיגור בפאטצ', לפני זה הוא היה משחק DX9 בלבד שקבל תמיכה ל-DX11 עם טסלציה וטקסטורות סופר חדות ואפקטים כמו SSR רק באותו פאטצ'. אפילו לא צריך להזכיר את גרסת הקונסולותב יחס לפאטצ' הזה להתחשב בעובדה שהמשחק היה חצי דור מעל הקונסולות עוד לפני שהוא הגיע.

גיא, תעשה לי טובה, 24 שחקנים במשחק BF? נו באמת. אולי נגיד שזה גם סבבה שב-GTA יהיו רק 4 מכוניות ו-3 אזרחים ברחוב כי זה רץ חלק. נהדר. BF3 היה משחק שלא תפקד על הקונסולות, הוא רץ חלק כי DICE לא יתנו למשחק שלהם לקרטע בצורה קשה, כלומר אם 30FPS בסגנון הזה נקרא חלק, אבל 24 שחקנים במולטי במקום 64 ומפות קטנות אקספונציאלית? כן, בטח, הפס3 וה-360 התמודדו יופי עם המשחק, למה לא. אפילו DF מזכירים אותו תמיד כדוגמה כשהם צריכים דוגמה למשחק שהיה גודל על הדור הקודם, כנ"ל על קרייסס כמובן.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 02 יולי 2018, 22:14

טוב אז נבחרו פרסי ה E3 הרשמיים של המבקרים, משחק התערוכה הוא:

תמונה

YEAH BABY! :D

לא הייתי צריך לראות יותר מכמה דקות גיימפליי כדי לדעת שהרימייק הזה זה הדבר הכי מושלם שקאפקום יכלה לעשות ב 2019.

הנה הרשימה המלאה, ספיידרמן מככב:
Best of Show
Resident Evil 2
(Capcom for PC, PS4, Xbox One)

Best Original Game
Dreams
(Media Molecule/SIE for PlayStation 4)

Best Console
Marvel’s Spider-Man
(Insomniac Games/SIE for PlayStation 4)

Best VR/AR Game
Tetris Effect
(Resonair/Enhance Inc for PSVR)

Best PC Game
Anthem
(BioWare/EA for PC, PS4, Xbox One)

Best Hardware/Peripheral
Xbox Adaptive Controller
(Microsoft)

Best Action Game
Anthem
(BioWare/EA for PC, PS4, Xbox One)

Best Action/Adventure
Marvel’s Spider-Man
(Insomniac Games/SIE for PlayStation 4)

Best RPG
Kingdom Hearts III
(Square Enix for PS4, Xbox One)

Best Fighting Game
Super Smash Bros. Ultimate
(Bandai Namco Studios/Sorta Ltd./Nintendo for Switch)

Best Racing Game
Forza Horizon 4
(Playground Games/Turn 10/Microsoft Studios for PC, Xbox One)

Best Sports Game
FIFA 19
(EA Vancouver/EA for PS4, Xbox One)

Best Strategy Game
Total War: Three Kingdoms
(Creative Assembly/Sega for PC)

Best Family/Social Game
Overcooked 2
(Ghost Town Games/Team 17 for PS4, Switch, Xbox One)

Best Online Multiplayer
Battlefield V
(EA DICE/EA for PC, PS4, Xbox One)

Best Independent Game
Ori and the Will of Wisps
(Moon Studios/Microsoft for PC, Xbox One)

Best Ongoing Game
Fortnite
(Epic for iOS, Mac, PC, PS4, Switch, Xbox One)


ספיידרמן כל כך מככב שג׳ימס מאינסומניאק צייץ את הציוץ הבא (ציטוט כי הטאג של טוויטר לא עובד):

The count I have internally is that #SpiderManPS4 won 37 E3 Awards on 47 nominations this year.

The team @insomniacgames crushed it.


אז כן רימייק 2 וספיידרמן כיכבו השנה.

להזכירכם משחק חייב להיות שחיק לעיתונאים, סייברפאנק היה אומנם שחיק אבל רק למפתחים של CDP שהדגימו אותו, ברור שאם לא היה חוק שכזה אז סייברפאנק היה לוקח בקלות, אבל אין טעם להתעסק במה אם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2018, 23:03

טוב נו, אבל כשלוקחים לך את האופציה לבחור בגירס 5, סייברפאנק, TLOU2, GOT ועוד כל כך הרבה משחקים כי עיתונאים לא יכלו לשחק בעצם זה טיפה מוציא את העוקץ אבל... פאק, איזה כיף. כשיצא הרימייק של RE1 זה היה משחק שפשוט פוצץ לי את המוח, יותר ממה ש-RE1 פוצץ לי את המוח ב-1996. יש לי הרגשה כל כך טובה לגבי RE2, ביחוד אחרי 7 שהיה משחק פשוט מצויין. אולי אפילו הכי טוב ב-2017 לדעתי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 02 יולי 2018, 23:54

כן יש בזה משהו אבל זו ״בעיה״ שקיימת בכל E3 כמעט שהדברים הכי מדהימים הם לא ממש שחיקים, זה די הגיוני כי בדרך כלל הדברים הכי מלהיבים אלו פרויקטים עתידיים מאוד שלרוב נראים כמו רמה מעל מה שקיים כיום.

ועדיין זה הישג יפה מאוד, מה שכן אני מתאר לעצמי שרימייק 2 לא יפוצץ לך את הראש באותו אופן כמו הרימייק הראשון בזמנו. בזמנו עם הרימייק הראשון קאפקום ומפיצות יפניות אחרות היו בחוד החנית הטכנית אז היא יכלה להביא את הגראפיקה הכי מדהימה בשוק במיוחד כשהמשחק שמר על המבנה הישן והמאוד מקל טכנית.

היום קאפקום היא מפיצה עם אחלה יכולות טכניות אבל זה לא פרויקט AAA של נוטי דוג אז ברור שטכנית אי אפשר לצפות לאותו אפקט כמו הרימייק הראשון, אבל כן אפשר לצפות לאחלה של גראפיקה (במיוחד הזומבים הם הכי טובים שראיתי, נראים מושלם פשוט) ורמה טכנית וחשוב לא פחות לפי הגיימפליי - לרימייק שמרגיש כמו משחק חדש לגמרי תוך כדי ששומר על הרוח של המקור, בדיוק איך שרימייק מעולה צריך להיות ונראה שרק קאפקום מבינה את זה, גם עם הרימייק של הראשון ואפילו יותר עם הרימייק של השני :)


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 153 אורחים