E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 13:39

DrKeo כתב:אם זה מעודד אותך גולד היה קטסטרופה גם בדור הקודם. אם במנוי משולב אונליין, מסתבר שלא צריך להתאמץ יותר מדי.


הגולד לא נתנו אפילו משחקים בכל חודש בדור הקודם, מייקרוסופט להזכירך גם נעלו אז שימוש באפליקציות בסיסיות סטייל נטפליקס מאחורי הגולד. הם היו הכי ב arrogant mode ברגע שה 360 נהיתה הצלחה גדולה, וזה גם מה שהוביל לוואן בסופו של דבר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 14:20

כן, זה מעגל שלעולם לא יסגר. אני חושב שהפעם היחידה בהסטוריה שבה חברה לא נכנסה למצב התנשאות אחרי דור מטורף הייתה המעבר של סוני מהפס1 לפס2. חוץ מהמעבר הזה כל חברה שהצליחה חושבת שכל התעשיה זורחת לה מהתחת ואז מתבדה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 17:39

סוני דווקא היו ממש פוצים בתקופת הפס2, אבל יותר בקטע של PR (הכפשות כלפי המתחרים, הפצת פייק ניוז בנוגע לכח התיאורתי של הקונסולה וכו׳) ואולי כלפי מפתחות צד ג׳ (מתקשים עם הפיתוח לפס2? תתמודדו :)), היתה להם גישה כזו שצד ג׳ בא גם על חשבון הצד א׳ שלהם ולא היה להם אינטרס לחזק אותו (כולם באו בלעדית באופן טבעי כי הם היו מונופול לכל דבר, סוני לא עשתה משהו בשביל זה) אבל ברמה הצרכנית של כח חומרה ומשחקים הם באמת עשו הכל נכון, אולי גם כי אז היה קשה עד בלתי אפשרי לסטות מהפורמולה הזו בניגוד להיום שאפשר לדפוק את העסק באלף דרכים שונות וכולם די ניסו לעשות את זה בעצמם, הרי גם נינטנדו וגם מייק ניסו לספק את מכונות הגיימינג הכי טובות שהן יכולות בשביל הקור, רק שסוני התבלטה בזכות טיימינג הכי טוב, ובזכות ה DVD וה PR המעולה שלהם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 01 יולי 2018, 18:52

גם היה להם לא מעט מזל שבזמנו משחקי צד ג׳ פשוט יצאו בלעדית רנדומאלית כי לחברות צד ג׳ היה בא. הימים היפים שבהם פיתוח משחק עלה 5 מליון דולר ומליון יחידות הפך פרנצ׳ייז לענק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 01 יולי 2018, 21:57

זה לא שהיה בא, הפס2 כל כך שלטה שלהוציא לקונסולה היה מכסה איזה 90% מהמכירות כבר, אז למה בכלל לטרוח עם פורטים ועוד עבודה על חומרה נוספת ואופטמיזציה כשאפשר כבר להוציא את המשחק עכשיו ולהנות מכמעט כל המכירות הפוטנציאליות שלו? מקסימום רוצים עוד כמה גרושים עושים פורט מאוחר למתחרות אם יש כח ומשאבים בין הפרויקטים פס2 הבא שלהם :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2018, 00:40

סוני הייתה במצב מצויין כי נינטנדו ומיקרוסופט באו מהאשפתות. סוני לקחה את הדור לפני בגדול, מיקרוסופט הייתה חדשה ומערבית אז יפן שהייתה אז המובילה בגדול ביצור AAA התעלמה ממנה ונינטנדו הייתה במצב רע מאוד עם צד ג' וכמובן עם דיסקים של 1.4GB כך שאף אחד לא רצה להתעסק איתה באותה תקופה. כלומר היא באה עם היד מלמעלה ובגדול והיא לא עשתה יותר מדי שטויות בדרך. יחסית למישהי שנצחה דור קודם היא הייתה איש אנגלי מנומס מהמאה ה-19.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי swym » 02 יולי 2018, 13:56

bling כתב:ממש הודעה מעניינת קיאו. חידדת לי את העסק הזה ואיך דברים עובדים בצורה ממש טובה, ועל הדרך הבאת לי קצת יותר הייפ כלפי הדור הבא :)

לא ידעתי ששיפור של ה CPU הוא כזה משמעותי גם לשיפור ה GPU עצמו אפילו אם הוא נשאר זהה, זה נשמע הגיוני מאוד כשהכל בעצם תחת מגבלה של זמנים.

יש לי כמה שאלות פולו אפ להודעה שלך. זה נשמע שבעצם כל השיפורים במעבדים גראפיים וחישוביים זו בעצם נגזרת של מהירות, זאת אומרת מעבד יותר מתקדם פשוט מבצע פקודות בצורה הרבה יותר מהירה ממעבד ישן יותר, אין פה רכיב חומרה שמתווסף ושנגיד מסוגל להציג אפקטים שלא היו אפשריים במעבדים קודמים, זה נכון?

במקומך לא הייתי בונה הרים של תוכניות על החידוד הזה כי הוא ממש לא נכון :)
בפועל הGPU והCPU עובדים במקביל, ולכן בזמן שהGPU מרנדר את הפריים הCPU כבר חופשי להמשיך ולעבוד. גם אם למעבד ה"נוראי" יקח 10 מילישניות להכין את הפריים הבא, זה הרבה פחות ממה שצריך כי הרי ה-GPU גם ככה עסוק ב-16 מילישניות הבאות בלצייר את הפריים הנוכחי.
ככל שאנחנו מתקדמים אז יותר חישובים מועברים לכרטיס המסך שיודע לעשות עבודה מקבילית הרבה יותר טוב, ולכן גם על דור הקונסולות הנוכחי המשחקים הם בעיקר GPU bound ולא CPU bound, ועל הPC בדרך כלל שיפור של הCPU יתרום בצורה הרבה יותר שולית לביצועים במשחק מאשר שיפור של הGPU (אם בכלל).

אבל ההנחה שלך עצמה נכונה ב-100%: בגדול כל דבר שאפשר להריץ על חומרה חדשה אפשר להריץ על חומרה ישנה אם תיתן לה מספיק זמן. למעשה כל צ'יפ חדש שיוצא היום רץ קודם כל באמולצית תוכנה על מחשבים ישנים יותר, פשוט בסדר גודל הרבה הרבה יותר איטי (לפעמים ביחס זמן של אחד למליון)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 02 יולי 2018, 13:59

איזה יופי, גיא פתר את בעית החומרה של הX, חבר'ה! 60 פריימים בכל משחק שיש בו תמיכת X :roll:
אה, רק שלא, כי ה-X והפרו מוגבלות בגלל ה-CPU. אולי יש מקביליות בין הפריים הקודם לנוכחי, אבל כשהחומרה לא מאוזנת בצורה קיצונית כמו הפס4 וה-ONE (ושלא נדבר על הפרו וה-X), המקביליות בין הפריים הבא של הCPU והנוכחי של הGPU לא באמת עוזרת כשה-GPU עומד ללא כל תעסוקה ברגע שהוא סיים את הפריים האחרון וממתין ל-CPU. הייתי יכול להכנס לכל העולם של ה-draw calls ומה מקבילי ומה לא מקבילי בפייפליין הגרפי אבל זה בדיוק עושה את ההבדל בין פסקה לפוסט בלוג שלם.

האנלוגיה לחומרת PC כושלת מהבסיס ונובעת מחוסר הבנה שה-CPU כבר מזמן לא מנוצל במשחקי וידאו כי מעבדים של קונסולות תקועים במקום כבר 13 שנים ולכן לא משנה איזה מעבד תקנה למחשב, הוא יהיה מהיר מספיק ממילא למשחקי קונסולות. ברגע שאתה שולף איזה בלעדי PC שכן מנצל את המעבד, אז אתה נכנס לממלכה של מוגבלויות CPU כמו שהיו לך בכל משחק לפני 15 שנים כשעוד הייתה תחרות בשוק ה-CPU והקונסולות היו עם CPU נורמאלי.

אני ארענן אותך קצת, נניח ביקורת של CORE 2 DUE מ-2006, תקופה שבה הקונסולות רק יצאו ועדין היינו בתקופה ש-CPU היה משנה. תקופה שהיינו אמורים להיות בה עכשיו שוב אבל סוני ומיקרוסופט הפילו את הכדור ושוק ה-PC נתקע בסטגנציה של 10 שנים כי AMD הפילו את הכדור:
תמונה
תמונה
תמונה

משחקי AAA סטנדרטים לגמרי בהגדרות גבוהות ברזולוציה הכי להיט של 2006 ב-PC. זוכר שפעם היו בודקים מעבדים עם עומס גרפי מלא? מצחיק, לא עושים את זה כבר 10 שנים כי כל מה שתקבל זה עמודה אחת אחידה. אז כן, CPU לגמרי משנה במשחקים, הוא חלק מאוד חשוב במשחקים, והסביבה של ה-10 שנים האחרונות סיממה אותך.

מזל שהסברת לנו שאין בעיית CPU בדור הנוכחי, לכולנו, ל-DF, לפיל ספנר ולמארק סרני. אני מקווה שגם UBI שמעו עם AC UNITY המגמגם בגלל הקהלים שהיו בו וכך גם החבר'ה של אבלנץ' שלא הצליחו לפגוע ב-30 עם JC בגלל הפיסיקה שהולכת במשחק. בתחילת הדור מפתחות שכאלה עוד ניסו בערך לעשות דברים קצת יותר מעניינים שקשורים ל-CPU אבל מהם מאוד כולם התבדו ואף אחד לא מנסה בכלל כי גם ה-X תרד לברכיים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי swym » 01 אוגוסט 2018, 10:06

קודם כל תלמד מה זה draw calls, ולמה ה-CPU כן מהווה בגלל זה מגבלה בעוד בקונסולות לא, ואז נדבר.
ובכלל, איך הצלחת בעצם להביא טענה שרק מוכיחה את הנקודה שלי? הסיבה שכבר לא בודקים מעבדים על עומס גרפי מלא היא בדיוק בגלל שמעבדים כבר לא מהווים צוואר בקבוק - המשחקים הפכו הרבה יותר תובעניים כלפי הכרטיסים הגרפיים שגם עושים היות יותר דברים מבעבר (כולל איכשהו כל הדברים שהזכרת על יוניטי ועל JC) ולכן אתה כמעט תמיד תיתקל בצוואר הבקבוק בGPU הרבה לפני שתהיה קרוב לנצל את הCPU וזה בלי שום קשר לקונסולות (ושוב, יוצא הדופן המרכזי הוא הDraw Calls).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 01 אוגוסט 2018, 13:49

swym כתב:קודם כל תלמד מה זה draw calls, ולמה ה-CPU כן מהווה בגלל זה מגבלה בעוד בקונסולות לא, ואז נדבר.
ובכלל, איך הצלחת בעצם להביא טענה שרק מוכיחה את הנקודה שלי? הסיבה שכבר לא בודקים מעבדים על עומס גרפי מלא היא בדיוק בגלל שמעבדים כבר לא מהווים צוואר בקבוק - המשחקים הפכו הרבה יותר תובעניים כלפי הכרטיסים הגרפיים שגם עושים היות יותר דברים מבעבר (כולל איכשהו כל הדברים שהזכרת על יוניטי ועל JC) ולכן אתה כמעט תמיד תיתקל בצוואר הבקבוק בGPU הרבה לפני שתהיה קרוב לנצל את הCPU וזה בלי שום קשר לקונסולות (ושוב, יוצא הדופן המרכזי הוא הDraw Calls).

באמת שאני לא הולך לבזבז זמן על בן אדם שטוען שהוא מבין משהו ואומר שאין צוואר בקבוק מטורף ב-CPU בקונסולות היום.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3696
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי swym » 07 אוגוסט 2018, 16:07

זה כי קשה לך לקרוא מה זה draw calls? אתה מוזמן לשאול כל מפתח משחקים שעבד בדור הזה על משחק קונסולה אם במידה והוא היה צריך לבחור אז הוא היה מעדיף בדיעבד את הקונסולה עם עוד כח ל- CPU או עוד כח ל-GPU, ואתה תקבל את אותה התשובה.
למעשה אתה יכול להגיע למסקנה הנכונה בעצמך מהבחירות שמיקרוסופט וסוני עשו בעצמן לגרסאות המשודרגות של הקונסולות: גם הגרסאות האלו נבנו על בסיס פידבק של מפתחים, ואפשר לראות איפה היתה השקעה יותר משמעותית. אבל אל תאמין לי - לך תשאל מפתחי משחקים לקונסולה.

Laskin
Elder
הודעות: 21801
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי Laskin » 07 אוגוסט 2018, 17:18

לא ראיתי אבל משהו פה אולי מוסיף לדיון הזה?


סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38364
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 07 אוגוסט 2018, 20:36

Laskin כתב:לא ראיתי אבל משהו פה אולי מוסיף לדיון הזה?


אין מה להוסיף לדיון פה כי בפעם ה700 df אומרים בסרטון שלהם שהcpu בקונסולות הוא צוואר בקבוק, כמו כל אתר טכני וכמו כל מפתחת ב7 שנים האחרונות. זאת הסיבה שac עשה צעד לאחור אחרי יוניטי, הם לא העריכו כמה הcpu חלש בדור החדש והם נאלצו לשנמך את המשחקים הבאים בסדרה.

אין בכלל ויכוח, הדור הזה לא מאוזן כי הcpu בקונסולות הנוכחיות הם דור לאחור. הוא כל כך דור לאחור שבעוד סרטון של df מהשבוע הם דברו על איך i3 בן שלוש שנים לעומת הפס4 מעלה את ac unity מ20+ פריימים בשניה ל80+ פריימים.

כל מפתחת אומרת את זה, כל אתר טכני אומר את זה, פיל ספנסר אמר את זה בגלוי. רק גיא חושב שהcpu בדור הזה הוא לא צוואר בקבוק.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 88 אורחים