פוסט חפירה בדרך,ראו הוזהרתם.
אני חושב ש-MS ב-E3 השנה הניחה את הקרקע לדור הבא,חד וחלק,וזה יישמע כמו hot take אבל אני חושב שמהמון בחינות הם יותר מוכנים לו כעת מאשר סוני,ששוב נראה שנכנסת לאותו לופ של 'כאפה-הכרה בשגיאות-תיקון והפקת לקחים-זכייה מחדש בלקוחות-היבריס' ולא נראה שאפילו קולטת את זה על סמך התגובה הלקונית והאטומה שלה לכל סוגיית הקרוס פליי בפורטנייט. אני אסביר את הסיבות שלי למה:
-מערכת הפעלה: אני יודע שאין הרבה חבר'ה בפורום עם XBO אז טבעי שכל נושא ה-OS לא נידון כאן הרבה,אבל כמישהו שמשתמש בקונסולה מאז 2015 אני לא יכול להדגיש מספיק את השיפור העצום ש-MS עשו עם השנים בקטגוריה הזו,אם מבחינת מהירות,תפריטים,נוחות משתמש ופיצ'רים חדשים. יש תמיד הרגשה של פעילות,הקשבה ללקוחות (תוכנית ה-Xbox insdier שלהם היא משהו שאין לסוני) ונכונות להטמעת של שירותים חיצוניים,כמו דיסקורד לדוגמא ותמיכה במקלדת ועכבר שקיימת ב-API. ה-OS לא מושלמת בשום מובן,אבל בהחלט יותר מפו'צרת ועדיפה על זו של ה-PS לדעתי ו-MS יכולים בשקט להפעיל איתה גם את המכונה הבאה שלהם עם כמה פיצ'רים חדשים פה ושם ולא הרבה מעבר ובטח גם יחסכו לעצמם קצת זמן ועלויות R&D.
-שירותים: הלייב נחשב שירות אמין ומבוסס ואני צופה שיישאר כזה גם שנים קדימה (הדעה שלי היא שאם MS באמת רוצים לעשות רעידת אדמה בדור הבא הם צריכים לבטל את כל נושא המנוי בשביל לשחק אונליין אבל זה כנראה חלום שלא יתממש). Gamepass יצבור לעצמו מספיק קהל עד הדור הבא ואין סיבה להניח ש-MS לא תמשיך עם המדיניות שלה של צד א' day in day עם השיחרור למרקפלייס ולריטייל. מחשבה נכונה של MS לעתיד עם מודל שיכול להיות שיקח לסוני זמן להתניע אם לא יתעוררו.
-BC..אני יכול לכתוב על זה יום שלם אז אני אנסה לקצר: הפיצ'ר הזה הולך לשחק תפקיד כל כך משמעותי בקידום שלהם את המכונה הבאה שלהם לדעתי..רק תחשבו על המשפט "גישה לשלושה דורות של קונסולות עם יותר מ-3000 (סתם מספר) משחקים ביום ההשקה" אני מניח שעד 2020 MS תצליח לסיים את הפרויקט הזה ולשחרר את הרוב הכבד של משחקי 360 מבוקשים וגם עוד כמה עשרות משחקי OG XBOX מבוקשים אז הצוות הזה יוכל להתפנות ליוזמות חדשות כמו אולי הטמעה של שיפורי ה-4K באופן גורף יותר.
BC נועל לקוחות לאקוסיסטם יותר מכל דבר אחד לדעתי,ואני חושב שגם פיל ספנסר הבין את זה ולכן הוא ממשיך לתמוך בתוכנית הזו לאורך שנים. עבורי לפחות זה יהווה שיקול מאוד משמעותי איזו קונסולה אני ארכוש בהשקה. ניצחון ענק ל-MS בדור הזה.
-דגש על חומרה: אותה חברה שנתנה לנו את ה-XBO המקורית מ-2013,עם עיצוב של נגן וידאו וחומרה שהייתה under-powered בהשוואה לתחרות,עשתה שינוי של 180 בתחום ושיחררה שתי קונסולות מרשימות מאוד עיצובית עם ה-One S וה-X,כשה-X הצליחה לעשות מה שהרבה חשבו שלא אפשרי ודחפה המון המון כוח למארז מאוד קטן וקומפקטי. אני אשמח לראות את MS ממשיכים את אותו קו פרימיום עיצובי עם החומרה הבאה שלהם. בנוסף,יש להם גם יוזמות מגניבות כמו עיצוב קונטרולר מותאם אישית ובקר ה-elite וזו עוד נקודה שחסר לי אצל סוני.
-דעת קהל: נכון,החומה של סוני עוד לא באמת נפרצה למרות כל עניין הקרוס-פליי אבל אני חושב שזה בדרך ו-MS הולכים לנצל את זה. היא שיחקה נכון עם ההתבטאויות והמעשים שלה עם פיצ'רים כמו BC ו-Cross-play וייצרה רצון טוב כלפיה.זה ישחק לטובתה בהמשך.
-ועכשיו הגענו לבשר האמיתי: צד א'. אני הולך לכתוב מה אני חושב על המצב הנוכחי של כל סטודיו ומה הייתי רוצה לראות מהם בהמשך ואיך MS צריכה לפעול איתם הלאה:
343i: אני מודה,לרגע לא חשבתי שיהיו להם את הביצים לזרוק את המנוע בן כמעט 20 שנה של באנג'י ולכתוב מנוע חדש מאפס,מותאם לחזון שלהם לסדרה והייתי המום כשראיתי את ההכרזה-אפשר לא לאהוב את המשחקים שלהם,אי אפשר לא להגיד שהם לא מפנימים ומיישמים פידבק.
ה-slipspace engine הוא חתיכת מנוע מרשים ואני כל כך מחכה לראות מה הם יוכלו לעשות איתו בדור הבא,כי ברור שהמנוע הזה נכתב עם מחשבה חזקה לעתיד ולא לדור שכבר גמור והלוואי ש-MS תיתן להם את כל הזמן ותקציב שהם צריכים (סביר להניח שזה אכן המצב אם הם איפשרו להם לפתח מנוע חדש) כדי לתת לנו היילו מדהים ומיוחד שיחזיר את הסדרה לספוטלייט כי בעיניי לפחות,ז'אנר ה-fps נמצא בנקודה מאוד משעממת והיילו איכותי יכול להיות מאוד מרענן. אני אופטימי.
The Coalition: אין ספק שחוץ מ-PG,הם כנראה מכונת הפיתוח הכי משומנת של MS. סטודיו שנבנה באמצע 2014 וכבר הספיק לשחרר משחק מוצלח בסדרה עם מורשת מכובדת ועובד כבר על ההמשך לשיחרור ב-2019 עם מעגל פיתוח של 3 שנים. מרשים. הם גם מאוד לא מוערכים טכנית לדעתי: גירס 4 היה כנראה השימוש הכי טוב ב-UE4 שראיתי עד היום,המשחק נראה פשוט מדהים ב-PC ומהקצת שראיתי מ-5 נראה שהם התעלו על עצמם שוב. נמצאים בנקודה מאוד חזקה להדהים אותנו גם בדור הבא ולשגר את גירס 6 איפשהו בשנתיים הראשונות שלו. אין ממה מה להוסיף,פשוט שעון שוויצרי.
The Initiative: אני אומר שוב-החבר'ה האלה הולכים לעבוד על הריבוט של PD
. הסטודיו ממוקם במיקום די אסטרטגי,עם בריכת כישרון די רצינית שהוא יכול לשאוב ממנה וברור לחלוטין שפיל רוצה למצב אותם באותה רמה עם 343i והקואליציה כסטודיואים המובילים של MS כשזה מגיע לפיתוח AAA. מה שהם לא יעשו,אני מקווה שפיל יהיה מספיק חכם לתת להם את הזמן לעבוד על משהו שיהיה הלהיט הגדול הבא של MS בדומה לגירס והיילו. ורק למקרה שלא קראתם: ריבוט של PD,שמעתם את זה כאן קודם
RARE: אוי,זה טריקי.
אני עדיין חושב שהכישרון הטכני והיכולת לפתח משחקים יצירתיים ומרשימים טכנית עדיין קיים ואני מרגיש שהם ניסו לחזור למסלול הנכון עם SoT אבל לא לגמרי הצליחו כמו שהמטהרקיטיק של המשחק יכול להעיד. אני אשמח לראות אותם עובדים על new Ip או מנסים להחיות אחד מהישנים שלהם,לא מפוקס אונליין,ושומרים צוות לעבודה על עוד תוכן ועדכונים ל-SoT.
Turn10: אני לא משוגע על סימולטורים,אבל אני מכיר בחשיבות שיש לחבר'ה האלה עם FM ולוח הזמנים שלהם עובד מעולה ונראה שם מצליחים לשמור על מגמת שיפור לא רעה בין הוצאה להוצאה. אם יש קהל למשחקים מסוג זה על הקונסולות,פשוט לתת להם להמשיך לעשות את מה שהם עושים כרגע.
Playground Games: הניצחון הכי גדול של MS השנה מבחינתי. הסטודיו הזה כל כך מוכשר וכבר שקראתי מאמר על תרבות הניהול ותגמול העובדים שם לפני כמה חודשים קלטתי שיש משהו מיוחד אצלם והמשחקים שלהם מדברים בעד עצמם. FH3 הוא הארקייד רייסר הכי מוצלח בדור הזה,והעובדה שהוא פותח בשנתיים בסך הכל פשוט לא נתפסת אצלי עדיין. 4 נראה עוד יותר מדהים וברור לי לגמרי למה MS רכשה אותם-המחשבה שהם יעברו לפיתוח מולטיפלטפורם הייתה כנראה משהו שהם לא יכלו להשלים איתו.
לגבי הצוות השני של פייבל,אני רוצה לראות אותם מקבלים חופש קריאייטיבי עם הריבוט הזה וזמן,הרבה הרבה זמן,לפתח משהו מדהים כי יש לפרנצ'ייז הזה כל כך הרבה פוטנציאל. אני מאוד מתרשם מ-UE4,אבל אני חושב שיהיה יותר נכון לתת ל-PG לפתח מנוע מקוסטם משלהם שיתאים לדרישות ולסגנון הויזואלי שהם רוצים להשיג גם אם זה ידחוף את הפיתוח קדימה בכמה שנים. הסדרה הזו יכולה להיות ES אם יתנהגו אליה כמו שצריך לדעתי ואני חושב שיש ל-PG היכולת לייצר כאן משהו חדש ומדהים.
Ninja Theory: ממש הייתי צריך לאסוף את הלסת מהרצפה כש-MS הכריזה על הרכישה שלהם,אבל המניע ברור לחלוטין. ל-MS חסרים storytellers כמו החבר'ה האלה והם הולכים למלא את המשבצת הזו. חוץ מ-hellblade שהוכיח שהם יכולים להפיק משחקים טובים עם ערכי הפקה גבוהים בתקציב זעום (מה שכל מפיצה אוהבת אני מניח) יש להם גם רקורד די חזק לאורך השנים: הם פיתחו מנוע די מרשים לאותה תקופה ל-Heavenly Sword ואני עדיין חושב שהוא היה המשחק הכי מרשים גרפית שלהם בדור הקודם
Enslaved גם הוא היה די מרשים בבניית העולם שלו ובערכי ההפקה,אם כי די חלש בגיימפלי ו-DMC,טוב,עניין של טעם אבל אני לפחות לא שנאתי,גם אם לא אהבתי כמו DMC4 ואני מניח שאם הוא היה משוחרר כ-NEW IP עם שינויים קלים בדמויות ובסיפור היה יכול להיות כאן סיפור הצלחה רציני.
אני רוצה לראות את MS נותנים להם לשמר את החופש הקריאייטיבי שלהם ומתקצבים אותם כמו שצריך למשחק סינגל אימרסיבי לדור הבא ואולי הם יצליחו לזכות כך בחלק מקהל היעד הכבד של סוני. סקרן מאוד לראות מה ייצא מהשילוב הזה בהמשך.
Undead Labs: אני אדבר בכנות,בעיניי הרכישה הכי לא הכרחית של MS,אבל אני לא יודע את פרטי העסקה אז כנראה שיש כאן מעבר למה שנראה על פני השטח. אני מניח שהם ימשיכו לעבוד על SoD אבל הייתי שמח לראות אותם מתרחקים מהסדרה הבינונית הזו ומנסים את מזלם עם IP חדש. לא סטודיו מאוד מוכשר בעיניי והייתי מעדיף עם MS הייתה רוכשת את Moon Studios במקומם.
Compulsion Games: המפתחת שכנראה הכי מסקרנת אותי. רק מלהסתכל על We Happy Few,ברור שיש שם כמה כישרונות והסגנון והטון של המשחק פשוט תפס אותי מהרגע הראשון. אני יודע שהוא קיים כרגע בסטים בגישה מוקדמת בגרסא נטולת הקמפיין שלו והביקורות די פושרות,אבל אני מעדיף לראות את המוצר הסופי לפני שאני שופט אותם. הפוטנציאל למשהו מיוחד מהם כאן,אין ספק אבל עכשיו חובת ההוכחה עליהם.
Global Publishing Team: משהו מאוד מוזר קרה בדור הזה: סוני הייתה חביבת מפתחי האינדי בתחילת הדור הזה ו-MS הייתה השחקן הנוקשה והמציק שאף אחד לא באמת רוצה לעבוד איתו בגלל המדיניות שהם קבעו בכל הנוגע לשחרור משחקי אינדי על הקונסולה,אבל נראה ש-MS יישמה את הביקורת ו-ID@XBOX עושים אחלה עבודה. מספיק לראות את זרם משחקי האינדי מ-E3 2017/2018 בשביל להבין שמשהו רציני השתנה בגישה שם. פשוט להמשיך ולחפש אוצרות כמו Ori ו-Cuphead,ואולי להימנע מלהיכנס לתסבוכות כמו קרקדאון 3 וסקיילבאונד..עכשיו עם צד א' בשרני,אני מניח שיהיה יותר קל בעניין.
אז לסיכום,MS נמצאת על קרקע טובה ויציבה לצמוח קדימה,בדגש על קדימה כי את הדור הזה הם כבר הפסידו לסוני מבחינת דעת הקהל ואיכות התוכן אבל העתיד באמת נראה ורוד.