E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 24 יוני 2018, 22:50

Kazz כתב:אני יכול להנות מכל צד א' של מיקרוסופט על המחשב ולא צריך לקנות את הקונסולה..

קונסולה מתה? אבל רק שנה שעברה הוציאו את ה X. איפה הרוח הגבית שמתבטאת גם בתוצרים מצד א'? זה לא צעד גרוע לנטוש את הקונסולה אם הם רוצים להתחיל חזק את הדור הבא? הרי מי שרואה את העדר התוכן עכשיו לא ישוש לקנות את הקונסולה החדשה. ובגישה החדשה של BC אז עוד יותר חשוב לשמור על הספק משחקים כי להוציא עכשיו בלעדים זה לא 'בזבוז' כי כל מי שיקנה את הדור הבא יוכל לשחק בהם ב 4K 60FPS או ווטאבר.

מה שאתה בעצם אומר הוא שמיקרוסופט לא נטשה את הקונסולה השנה, היא נטשה אותה כבר ב 2016 כי אני לא חושב שהם הכריזו על משחקים מאז. יש מצב שריקור זה המשחק האחרון שהוכרז לקונסולה פרט למשחקי פורצה הידועים והצפויים, אורי2 וגירס 5 השנה. כאילו מאז 2016 לא עשו כלום ולא פיתחו כלום. זה רציני? כל הליין-אפ השנה הוא של משחקים דחויים משנים קודמות. אז אתה אומר שכבר ב 2016 לא היה להם שום משחק שלא ידענו עליו או חלק משידרת גירס-היילו-פורצה.

אז אדרבא ואדרבא מאז 2016 הם היו צריכים לעבוד על פרוייקטים ולהראות אותם ב E3 השנה לקראת יציאה בסוף השנה או ב 2019. אבל אין כלום. נראה לך הגיוני שבאותו זמן שהם החליטו לשחרר את X ב2016-2017 הם לא הכניסו לפיתוח סרייה של פרוייקטים? נראה לך הגיוני שבלי דחיות ב 2018-2019 היו יוצאים רק FH4, FM8, גירס 5 ואולי אורי2?

מיקרוסופט מימנה לצוות של ריקור את המשחק. אין לי מושג מה האולפן הזה עושה עכשיו. היא ממנה את HW2 ו AOE4. לפי השמועות PGG כבר היו בתהליך התרחבות לפני הקנייה של מיקרוסופט. וכן, אפשר לחשוב שזו תהיה פעם ראשונה בתעשייה הזו שחברה תשיל אנשים עם המפיצה לא תרצה להמשיך עם המשחק והצוות השני. פה מתחת את הקו?

משחקי האינדי שציינתי היו בקטגוריית התיבול. משחקים ש nice to have שיהוו תחנות בין הוצאות צד א'. אף אחד מהם לא אמור לתת את המכה לבדו. RUST משחק סופר-פופולארי והנה פולאאוט 76 יעשה משהו בסגנון. POE2 - משחק מכובד מאוד שהיה סוג של WIN עבוא מיקרוסופט אם היו משיגים בלעדיות של חצי שנה על הקונסולות. זה לא אמור להתחרות במשחקים של סוני או לפוצץ ראשים.

הצעדים הרציניים יהיו שיתופי הפעולה עם אולפנים כמו שהצעתי. לפנות ל BUGBEAR, לקרייטק, לאובסידיאן, לאינסומיניאק, לגירבוקס, ל A4 , אפילו לטלטייל וכו' וכו'. כנראה לא קראת מספיק טוב מה שכתבתי - לא מדובר בקניית בלעדיות למשחקים קיימים אלא במימון משחקים חדשים בזכיונות של מיקרוסופט או בזיכיונות חדשים. אז כן, אם הם היו מתחילים את שיתופי הפעולה האלה ב 2016 (כי כל מה שהיה כבר בפיתוח היה אמור לצאת עד סוף 2017 ויש את סקורפיו שצריך להוציא ולפמפם) אז היינו רואים את זה ב E3 השנה.

1) עדין לא אמרת איזה צעדים ב-2017 היו יוצרים משחקים ב-2018, כי אין כאלה אלה אם קונים בלעדיים ממשחקי צד ג' חצי מוכנים וכמובן שאתה מגנה את זה, אלה אם מדובר בחברה שהיא לא מיקרוסופט מסתבר (ע"ע ניר אוטומטה).
2) זוכר שנטשו את הקיוב בשנתיים האחרונות? איזה כישלון היה ה-WII? זוכר שנטשו את הWIIU בשנתיים האחרונות? איזה כישלון היה הסוויטצ'? זוכר שנטשו את האקסבוקס 1 בשנה האחרונה ושגרו את ה-360 רק 4 שנים אחרי שהיא יצאה? איזה כישלון היה ה-360?
קונסולה חדשה היא קונסולה חדשה, אף אחד לא זוכר לך חסדי נעורים כשהיא יוצאת. אתה חושף את מרכולתך לקראת היציאה שלה ואם הקומבו של הטכנולוגיה, האסטרטגיה שלך, המשחקים והמחיר מתאימים לאנשים הם קונים אותה ואם לא אז לא.
3) מימון משחקים חדשים מצד ב'? כן בטח, למה לא, לגמרי בעד זה. רוצה להזכיר לי איך מימון משחק צד ב' חדש ב-2017 היה יוצר תוצר ב-2018 ולא ב-2020? מה ההבדל בזמן הפיתוח בינו לבין המשחק הבא של NT? שיתופי פעולה עם אולפנים חיצוניים זה נהדר וצריך להמשיך לעשות אותם, מיקרוסופט עשתה לא מעט כאלה בדור הזה (DR4 והחידוש של 1, סנסט אוברדרייב, פורצה הורייזן 3, QB, אורי ועוד). לעשות עוד כאלה זה נהדר אבל זה לא היה מביא לך משחקים מוקדם יותר. מיקרוסופט התעוררה ב-2017-2018, לא לפני 3 שנים, אז אם אתה רוצה תוצרים, מצד א' או ב', אתה צריך לחכות שמעגל הפיתוח יסתיים וזה לא יקרה לפני 2020 וצפונה.
4) על זה שמיקרוסופט ישנה ב-2014-2018 כולנו דברנו וחפרנו כבר ארבע שנים, לא ברור לי למה אתה חופר על זה עכשיו. ההפך, מיקרוסופט התעוררה, ובמקום לצהול, ביחוד שתוכל לשחק במשחקים האלה על המחשב שלך, אתה בוכה כי זה לא קרה לפני 3 שנים.
5) וכן, יש חברות עצמאיות שהתרחבו על בסיס פרוייקטים שהגיעו ממפיצות גדולות, החברות הללו לא איתנו היום או שהן קרסו לצוות קטנטן. כמו בית קפה שמחליט להתרחב, אם תתפרע אתה תפסיד את המכנסיים. חברות שהצליחו לעשות את זה כמו אינסומניאק עשו את זה ממש לאט על בסיס שיתוף פעולה של עשרות שנים עם סוני. אינסומניאק התחילו לעבוד על שני פרוייקטים במקביל רק אחרי 11 שנים של שיתוף פעולה אדוק עם סוני. מיקרוסופט קנתה את PGG, אבל היא לא עשתה את זה על הבמה של E3. היא כנראה קנתה אותם כבר שנה שעברה כשהתחילו השמועות פייבל, פיל ספנסר אמר במפורש שהם התחילו לתכנן את E3 עוד בסוף 2017. PGG כנראה לא הייתה פותחת צוות של מאות אנשים ומכפילה או משלשת את גודל החברה רק כדי לעבוד על פייבל בשביל מיקרוסופט בלי הבטחה פיננסית משוריינת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)זה

הודעהעל ידי bling » 25 יוני 2018, 15:56

אני לא אכנס לכל החפירה, רק אומר שמייק מראה צעדים בנושא אבל אותי זה עדיין לא משכנע. בכל אופן זה לא באמת משנה מה אני חושב כי בכל מקרה נצטרך לחכות כמה שנים בשביל לראות את התוצאות של זה, כל הדיבורים עד אז הם סתם באוויר והרבה יכול להשתנות לכאן או לכאן, אם עוד שלוש שנים נראה ליינאפ צד א׳ ממש טוב ומגוון שמתחיל להיווצר שם אז לכל המלעיזים לא יהיה ממש מה לאמר. עם איכות קשה להתווכח גם אם זה לא הטעם שלך. אם המצב ימשיך לאכזב אז כל הצעדים שעשו לא הוכיחו את עצמם, נשאר רק לחכות ולראות. מה שבטוח זה שהדור הזה מת מבחינתם והחל מהדור הבא הקלפים מתערבבים מחדש ולמייק כן יש הזדמנות לתקן, עובדה שגם אני זורם על הפלטפורמה שלהם במידה וסוני תפשל בכמה נושאים מהותיים.

רק הערה KEO, קודם כל אתה יותר מדי נכנס לדיבורים לא לעניין כשאתה תוקף חלק מהטיעונים של קאזז, זה לא משנה אם הוא בכל מקרה לא קונה את הבוקס או כן, מותר לו לנתח את התעשייה ואת הצעדים של מייק (ושל אחרים) לטוב או לרע וזה לא קשור להתבכיינות, אם יש לו טיעונים הזויים לדעתך אז תתקוף אותם, לא אותו אישית. אני בטוח שאם למייק יהיה צד א׳ מעולה אז הוא רק ישמח מזה בתור שחקן PC ככה שאני לא רואה פה במקרה הזה bias מצידו (לא שאני טוען שאין לו bias חזק בכלליות לכל מני דברים כמו ואלב ופיסי אבל אני לא חושב שזה רלוונטי במקרה הזה)

דבר שני אני לא חושב שסוני עשתה משהו עם Nier, יש כל כך הרבה משחקים יפנים שמשום מה מדלגים על הבוקס, גם מצד סקוור, שכנראה מדובר בעניין של תיעדוף או משהו אחר, אני אישית לא מבין למה זה קורה אבל זה ממש לא סביר שסוני משלמת על בלעדיות לכל אחת מהמפתחות האלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)זה

הודעהעל ידי DrKeo » 25 יוני 2018, 19:49

bling כתב:אני לא אכנס לכל החפירה, רק אומר שמייק מראה צעדים בנושא אבל אותי זה עדיין לא משכנע. בכל אופן זה לא באמת משנה מה אני חושב כי בכל מקרה נצטרך לחכות כמה שנים בשביל לראות את התוצאות של זה, כל הדיבורים עד אז הם סתם באוויר והרבה יכול להשתנות לכאן או לכאן, אם עוד שלוש שנים נראה ליינאפ צד א׳ ממש טוב ומגוון שמתחיל להיווצר שם אז לכל המלעיזים לא יהיה ממש מה לאמר. עם איכות קשה להתווכח גם אם זה לא הטעם שלך. אם המצב ימשיך לאכזב אז כל הצעדים שעשו לא הוכיחו את עצמם, נשאר רק לחכות ולראות. מה שבטוח זה שהדור הזה מת מבחינתם והחל מהדור הבא הקלפים מתערבבים מחדש ולמייק כן יש הזדמנות לתקן, עובדה שגם אני זורם על הפלטפורמה שלהם במידה וסוני תפשל בכמה נושאים מהותיים.

רק הערה KEO, קודם כל אתה יותר מדי נכנס לדיבורים לא לעניין כשאתה תוקף חלק מהטיעונים של קאזז, זה לא משנה אם הוא בכל מקרה לא קונה את הבוקס או כן, מותר לו לנתח את התעשייה ואת הצעדים של מייק (ושל אחרים) לטוב או לרע וזה לא קשור להתבכיינות, אם יש לו טיעונים הזויים לדעתך אז תתקוף אותם, לא אותו אישית. אני בטוח שאם למייק יהיה צד א׳ מעולה אז הוא רק ישמח מזה בתור שחקן PC ככה שאני לא רואה פה במקרה הזה bias מצידו (לא שאני טוען שאין לו bias חזק בכלליות לכל מני דברים כמו ואלב ופיסי אבל אני לא חושב שזה רלוונטי במקרה הזה)

דבר שני אני לא חושב שסוני עשתה משהו עם Nier, יש כל כך הרבה משחקים יפנים שמשום מה מדלגים על הבוקס, גם מצד סקוור, שכנראה מדובר בעניין של תיעדוף או משהו אחר, אני אישית לא מבין למה זה קורה אבל זה ממש לא סביר שסוני משלמת על בלעדיות לכל אחת מהמפתחות האלו.

אני מסכים לגמרי לגבי מיקרוסופט, הם מתחילים לטפל בכמות אבל אנחנו צריכים לחכות ולראות מה יהיה בנוגע לאיכות. הדור הזה בהחלט מת ויש להם הרבה להוכיח בדור הבא.

בנושא קאז, זה נובע מיאוש. יש פה בפורום עמודים על עמודים על למה מיקרוסופט חברה בזויה כי הם שלמו לסקוור על בלעדיות זמנית לrottr ופתאום לצדד באסטרטגיה הזאת? זה פשוט הזוי. לי אין שום בעיה עם האסטרטגיה הזאת, שיהיה להם לבריאות, אבל אם מיקרוסופט מחר תשלם לכמה חברות צד ג להפוך משחק מולטי פלטפורם לבלעדי למחשב ולone אתה תראה את קאז ראשון על הרגליים האחוריות.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי Kazz » 25 יוני 2018, 20:35

אתה בטוח שאתה קורא את מה שאני כותב ולא מגיב על אוטומט? לא מתאים לך להציג הבנת ננקרא נמוכה כזו. לממן מאפס משחק חדש בבעלות מיקרוסופט או משחק מזיכיון קיים של מיקרוסופט שבהגדרה עושה אותו בלעדי זה לא לקנות משחק מולטיפלטפורם שכבר נמצא בפיתוח..

העובדות:
1)במינימום שבמינימום, בתחילת 2016 מיקרוסופט ידעו שהם משחררים את ה X בסוף אותה שנה או בשנה הבאה.
2) בתחילת 2016 מיקרוסופט כיוונו שכל המשחקים שהיו ידועים ומוכרזים ייצאו גג עד סוף 2017 למעט אולי סקיילבאונד.
3) מיקרוסופט כבר החלו בצעדים שיתנו רוח גבית לXBOX, אם לא מבחינת מכירות אז מבחינת גישה, פילוסופיה חיובית יותר למען השחקנים ו PR.

השאלה:
איך זה הגיוני שבתחילת 2016, כשמתכננים לשחרר קונסולה חדשה כחלק משינוי התפיסה לגבי המותג XBOX, מיקרוסופט במקום להכות בברזל בעודו חם ולהתחיל להכניס פרוייקטים לפיתוח שידחפו גם את הקונסולה החדשה וימשיכו את את המומנטום החיובי, שמים ברקס אחד גדול על פיתוח משחקים. כזה ברקס שמשאיר את 2018 והלאה ריקה ממשחקים שהם לא פורצה-גירס-היילו הברורים מאליהם ותוך ידיעה שהיילו הבאה ייקח שנים כי הם בונים מנוע משחק חדש?

נראה לך הגיוני שמיקרוסופט מתקדמים לקראת פיק ושיא, ומשקיעים בכל מיני קטגוריות אבל במשחקים הם לא מתחילים לשנע פרוייקטים עבור סוף 2017 ו 2018-2019?
לי זה נראה הזוי שב 2016 לא יודעים או לא מבטיחים שום משחק ל2018 ושאם מיקרוסופט היו עומדים ביעדים שלהם ב 2018 המשחק הפנימי היחיד שלהם יהיה FH4.

אז בתחילת 2016 הייתי מצפה ממיקרוסופט להשקיע בפיתוח של מספר משחקים ע"י שיתופי פעולה עם אולפנים חיצוניים כך שכבר ב E3 השנה היו רואים טריילרים והדגמות ושחלק אף ייצאו בסוף השנה הזו.

רציתי לראות בE3 השנה תוצרת. לא עוד (או לא רק) הבטחות והתחיבויות שעד כמה שהן מעודדות, מכאן עד למימושן דרך ארוכה. וכשלוקחים בחשבון את שיגור ה X ואת תאריכי השחרור המקוריים של המשחקים שיצאו השנה אז למען האמת זה די מדהים שלא הייתה תוצרת שכזו ולא חשבו להבטיח תוצרת כזו כבר ב 2016.

ההזנחה הזו לא תשפיע על דור הבא? ייתכן. אבל בדור החדש שבו בפעם הראשונה אתה תביא את החשבון שלך, את הספרייה שלך, את המשחקים שלך, את החברים שלך, את הפעילות שלך, את החוויות שלך איתך האלה לקונסולה החדשה אז להשקעה או העדר השקעה בקונסולה בשלב זה בחיים שלה תהיה השפעה גדולה יותר מהרגיל לדעתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 25 יוני 2018, 20:45

אני לא חושב שאתה אומר פה משהו שלא דברנו עליו כבר או ידענו כבר לפני שנתיים. מיקרוסופט לא הייתה בפוקוס שנים, 2018 שלה לא בדיוק להיט וכך גם 2017, 16 וגם 15. כולם ידעו את זה וזאת אחת הסיבות שהם נגררים מאחור. נראה שהם משקיעים את כל המאמצים שלהם בלשגר את הדור הבא כמו שצריך ואני חושב שזה חכם. נתתי לסוני לא מעט חרא על 2013 שלהם, הם אולי תמכו בטרוף בפס3 בסוף חייה אבל זה רצח את השנים הראשונות של הפס4. מיקרוסופט עושה ההפך, הם משקיעים את צד א' וההשקעות החיצוניות בתוצרים ל-2020 וצפונה ואני חושב שזה חכם. הדור הזה מת מבחינתם, מה יתן להם יותר תמורה, היילו 6 לבסיס משתמשים של אולי 30 מליון ב-2019 או היילו 6 חדשני בעולם פתוח שיצא קרוב לשיגור של הדור הבא וישכנע אנשים לקנות את הקונסולה הבאה שלהם?

אני לא אומר את זה רק מהצד הכלכלי של מיקרוסופט, אני אומר את זה גם בשבילי כגיימר. אני מעדיף לחכות 5 שנים עם היילו ולקבל תוצר דור הבא שמקפיץ את הסדרה קדימה מאשר לקבל עוד היילו 5 שהוא עוד היילו 4 שהוא עוד היילו 3. לקראת השיגור של הדור הבא תקבל טיזרים של היילו אינפנט, פורצה הורייזן 5 (שבטח ישוגר עם הדור הבא), משחק של RARE, משחק של ninja theory, משחק של היוזמה, אולי טיזר ראשוני לגירס הבא, שיתופי פעולה עם צד ב' וכך הלאה. אני חושב שזה חכם, ככה בונים הייפ לדור הבא. הדור הזה אבוד, כל שקל שהם מוציאים עליו הוא שקל שלא יצא על הדור הבא שהוא הסיכוי האמיתי שלהם להשוות את השדה משחק.

קל לראות את זה גם עם האנשים פה בפורום וסוני. רק להזכיר את האופציה שהורייזן 2 יצא לפס4 גורם לחובבי הפס4 פה לרצות למות. אף אחד לא רוצה לראות כותרים יוצאים בדמי ימיה של קונסולה, כשהיא כבר שריד טכנולוגי עתיק. אנחנו רוצים לראות מה קפיצה דורית יכולה לעשות לפרנצ'ייזים, לא עוד מאותו דבר.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי Kazz » 25 יוני 2018, 23:00

אתה בעצם אומר שמיקרוסופט תכננו צד א' בשביל דור שהוא מנובמבר 2013 לדצמבר 2017 ושמטו את השטיח מתחת למי שקנה את הקונסולה לעוד 3 שנים. אתה בעצם אומר משהו לא אינטואטיבי ששיגור ה ONE X שנועד להיות קרש מקפצה/סוג של ריבוט או איך שלא תקרא לזה לא לווה בהשקעה גם בפיתוח משחקים מתוגבר שייצאו ב 2017-2020 ורק גורם ל'התחלה החדשה' הזו להראות יותר גרוע.

רגע, אתה מאמין שהיילו איפינייט לא ייצא לפחות ל X? איך בדיוק זה יהיה קפיצת דור אם המשחק ייצטרך לרוץ גם עליה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 25 יוני 2018, 23:22

Kazz כתב:אתה בעצם אומר שמיקרוסופט תכננו צד א' בשביל דור שהוא מנובמבר 2013 לדצמבר 2017 ושמטו את השטיח מתחת למי שקנה את הקונסולה לעוד 3 שנים. אתה בעצם אומר משהו לא אינטואטיבי ששיגור ה ONE X שנועד להיות קרש מקפצה/סוג של ריבוט או איך שלא תקרא לזה לא לווה בהשקעה גם בפיתוח משחקים מתוגבר שייצאו ב 2017-2020 ורק גורם ל'התחלה החדשה' הזו להראות יותר גרוע.

רגע, אתה מאמין שהיילו איפינייט לא ייצא לפחות ל X? איך בדיוק זה יהיה קפיצת דור אם המשחק ייצטרך לרוץ גם עליה.

אני לא אמרתי משהו כזה. מיקרוסופט ממשיכה לפתח משחקים, כדוגמה הוכרז היילו, פורצה וגירס חדשים. אורי חדש יוצא ב-2019, יש להם את טוניק ו-BELOW, כמובן ש-T10 עדין עובדים על פורצה ל2019, רק לפני כמה חודשים RARE הוציאה משחק וכרגע עובדים על IP חדש, לפני שבועיים יצא SOD2, הם ממשיכים בבלעדיות של PUBG ולהשקיע בכל מני תחומים כמו קרוס פליי ושדרוגים של החומרה (ה-X) וה-OS וכמובן BC. להגיד שמיקרוסופט ישבו ולא עשו כלום זה פשוט לא נכון.

מיקרוסופט בדור הזה רצופה בעיות והם עובדים כדי לתקן אותן. הייתה להם בעיה עם הגישה כלפם מבחינת "for the gamers", אז הם נטשו את הקינקט, הורידו כך את המחיר של ה-ONE, הם עשו BC ששם אותם על הצד הטוב של הגיימרים והביאו לעולם את הקרוספליי בין קונסולות ואת הקרוס ביי. בצד הזה, התדמיתי, הם טפלו ובגדול. בעיה נוספת הייתה הכוח של הONE, שוב פעם בעיה בהנהלה הקודמת, ואת זה הם פתרו עם ה-X, שוב פעם זה תחום שהם פתרו בגדול.

עכשיו נותרה הבעיה האחרונה והכי יקרה לפתור, בעיית צד א' ובלעדיים לאקסבוקס. כנראה שעד שפיל ספנסר לא הפך להיות מנהל ברמה בכירה מספיק, להיות תחת סאטיה נדלה, הוא לא באמת היה עם הכלים המתאימים להשקיע מאות מליונים אם לא מליארדים נוספים באקסבוקס. פיל רמז לזה בכל ראיון בחצי שנה האחרונה כולל בראיון עם ג'ף גורסמן מ-GB לפני שבועיים, שעכשיו שהוא תחת נדלה הוא סופסוף יכול לטפל כמו שצריך בעניינים של האקסבוקס. אז כן, לצערנו רק בספטמבר 2017 מיקרוסופט יכלה להכנס למוד שבו היא באמת יכולה לטפל בצד א' שלה וזה בדיוק מה שהיא עושה עכשיו. צד א' שלהם כבר די דומה לשל סוני בגודל, הם רק צריכים עוד קצת עיבוי ופיל אמר במפורש שיש להם עוד רכישות על השולחן. תוצרים של הפעולות האלה יקרו רק ב-2020 וצפונה אז כנראה שהם יהיו רלוונטים רק לדור הבא.

בנושא היילו, בגלל שלפי פיל זה כותר 2020 אם לא צפונה מזה, אני מאוד אתאכזב אם הוא יהיה משחק ONE. כן, אני חושב שהיילו, במקרה הכי אופטימלי ל-ONE, יהיה משחק קרוס ג'ן.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי Laskin » 26 יוני 2018, 10:37

אני גם רוצה להאמין שהיילו לא ייצא ל-X, ושבכלל לא ייצא שום משחק שיעבוד רק על ה-X ולא על הONE הרגילה, כמו שאני לא חושב שיצאו משחקים שיגיעו רק לPS4 PRO ול-PS5, או יותר נכון מקווה שלא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 10:50

זה לא יקרה. החסם של משחקי וידאו (וכמובן שאני מדבר פה על גיימפליי, עיצוב שלבים, אוייבים וכך הלאה) הוא תמיד זיכרון ו-CPU, ה-GPU ב-99% מהמקרים הוא גרפיקה בלבד (וה-1% הוא לרוב פיסיקה שאפשר לצמצם במקרה הצורך). אם עושים משחק ל-X, הוא ירוץ גם על ה-ONE, כלומר אלה אם מנצלים בצורה מסויימת את האקסטרה 3.5GB שניתן למפתחים בשביל להגיע בקלות ל-4K. כנ"ל על הפס4 פרו והבסיסית, אם זה רץ על אחת זה ירוץ על השניה. הקונספט של להוציא משחק לפרו ול-X, שתי קונסולות שיש להן יחד אולי בסיס משתמשים של 15 מליון לעומת בערך 100 מליון של קונסולות הבסיס, מגוחך בעיניי.

צריך להבין שאם משחק יוצא לפס5, לא בטוח שקל לעשות אותו ל-X אבל אם הוא יוצא ל-X קל לעשות אותו ל-S. כלומר אם כבר משחק יחצה דורות, הוא יצא להכל, ואם הוא ידרוש כוח של פס5 אז הוא לא יגיע לא ל-ONE ולא לפס4 בשום תצורה, לא הפרו ולא ה-X.

אם נעשה סוג של מטפורת מספרים ונגיד שהפס5 היא בכוח 100, אז ה-X היא בכוח 10 וה-S היא בכוח 9. מה ההגיון להוציא ל-X ולא ל-S? ממילא אתה עושה את כל עבודת השנמוך או שלחילופין המשחק שלך לא תובעני, אז למה לפספס בסיס משתמשים של 100 מליון בעלי S ופס4 בסיסיות?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 21802
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי Laskin » 26 יוני 2018, 11:23

יש פה כאלה שטוענים שההבדל בין הONE הרגילה ל-X הוא כל כך גדול שיהיו משחקים שיהיה קל יותר לשנמך מהסקארלט ל-X אבל קשה מדי לONE הרגילה. אני לא קונה את זה... ואולי יהיו כאלה שיעדיפו לוותר על פורט לONE הרגילה כי זה ממש לשנמך לרמת כיעור, אבל אני לא חושב שזו תהיה אסטרטגיה טובה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 11:29

זה לא באמת נכון, ההפרש CPU בין הסקארלט ל-X כל כך גדול, מאות אחוזים, בזמן שההפרש בין ה-X ל-S ב-CPU הוא רק 30%. כן, ההפרש GPU גדול אבל ממילא 90% מההפרש הזה משמש לרזולוציה.

הדרך הכי קלה לחשוב על זה היא שמשחקי דור הבא הולכים להיות כולם פחות או יותר 4K, נכון? מה ההפרש כוח בין ה-X ל-S? פחות או יותר 1080P ל-4K, כלומר ברגע שמשחק רץ על ה-X ב-4K הוא רץ על ה-S ב-1080P (או 900P) בלי יותר מדי שינויים. כלומר אם תקח משחק סקארלט ותמיר אותו ל-X, אם תוריד אותו מ-4K ל-1080P, הוא ירוץ על ה-S, לא? החלק הקשה הוא להמיר מהסקארלט ל-X וזאת המרה שלא מעט משחקים לא יצליחו לעמוד בה, ביחוד כשאתה מדבר על קפיצה של שני דורות בכוח של ה-CPU.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 26 יוני 2018, 17:35

DrKeo כתב:זה לא באמת נכון, ההפרש CPU בין הסקארלט ל-X כל כך גדול, מאות אחוזים, בזמן שההפרש בין ה-X ל-S ב-CPU הוא רק 30%. כן, ההפרש GPU גדול אבל ממילא 90% מההפרש הזה משמש לרזולוציה.

הדרך הכי קלה לחשוב על זה היא שמשחקי דור הבא הולכים להיות כולם פחות או יותר 4K, נכון? מה ההפרש כוח בין ה-X ל-S? פחות או יותר 1080P ל-4K, כלומר ברגע שמשחק רץ על ה-X ב-4K הוא רץ על ה-S ב-1080P (או 900P) בלי יותר מדי שינויים. כלומר אם תקח משחק סקארלט ותמיר אותו ל-X, אם תוריד אותו מ-4K ל-1080P, הוא ירוץ על ה-S, לא? החלק הקשה הוא להמיר מהסקארלט ל-X וזאת המרה שלא מעט משחקים לא יצליחו לעמוד בה, ביחוד כשאתה מדבר על קפיצה של שני דורות בכוח של ה-CPU.


אין סיכוי שיכוונו לדמקה בחלק גדול מהמשחקים (לפחות התובעניים) בדור הבא?

אם באמת הרזולוציית default תהיה 4K אז אפשר לצפות מבחינה גראפית לפחות לקפיצה מאוד מאכזבת לא ככה?

וכל משחק שהוא באמת קצת תובעני וכבד טכנית רץ ב 900P על הבוקס הבסיסית, נראה לי שבשלב כזה מאוחר של הדור אי אפשר להכחיש את זה עוד או למכור שזה יתיישר בקרוב כמו שהיה עם הפס3. הוואן זה מכשיר של 900P במשחקי AAA קצת שאפתניים גראפית, ה X כן מצליח להפתיע עם 4K לעיתים קרובות למרות שכמובן לא תמיד.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 26 יוני 2018, 18:09

וואו אני רואה כאן ויותר בת'רד של סוני שיש טרנד להפוך משחקים שהוכרזו כבר לפס4 ול-One בכוח למשחקי קרוס ג'ן/נקסט ג'ן.. :)
סוני כבר התבטאו כמה פעמים בעניין,כל (!!) המשחקים שהם הראו במסיבה שלהם רצו על פס4 פרו. כן,DS וסושימה וגם TLOU2 כולם משחקי דור נוכחי ואני בספק אם נראה עבורם גרסאות מיוחדות לפס5 אם הקונסולה BC לפס4,אולי איזה פאטץ' ביצועים צנוע.

לגבי היילו,השאלה עלתה לא מעט,אבל פרנק אוקונור ענה על זה ב-Era ואישר (כמה פעמים) שהמשחק מגיע ל-One ול-PC,אני לא יודע אם תהיה גרסאת נקסט ג'ן או לא אבל גם אם כן אני לא חושב שאפשר לצפות ליותר מפאטץ' שיפורים קצת יותר גדול מזה שה-X תקבל.

אם יש משחק אחד שאני קצת חושד בנוגע אליו זה כמובן סייברפאנק,פשוט כי המשפט "Aiming for PC,XBO and PS4" הוא משהו ששמעתי מהמפתחים בכמה הזדמנויות ב-E3 אז זה נשמע שאפילו הם לא בטוחים אם הם יצליחו לדחוף אותו לחומרה של הדור הנוכחי ובכל מקרה הוא כנראה ממש לא יהיה מה שנקבל על ה-PC.

עד עכשיו משחקי הדור הבא היחידים שאושרו הם סטארפילד ו-ES6 ולגבי BG&E2,כנראה קרוס ג'ן כי מישל אנסל התראיין לא מזמן ואמר שהוא מקווה לשחרר בטא למשחק בסוף 2019,שנה לפני הדור הבא,אז אלא אם כן זו רק בטא ל-PC המשחק לכל היותר קרוס ג'ן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 19:52

קראת את המכתב של 343? נשמע כאילו הם בונים את היילו לדור הבא. אבל מי יודע, נחכה ונראה.

בלינג, הקונסולות הבאות יכוונו ל-4k. אני בטוח שיהיו דמקות למניהן או משחקי 1800p אבל הכיוון כנראה יהיה 4k. אתה באמת רואה אותם עושים משחקים שהם לא 4k בדור הבא כשה-x כן? זה לגמרי מבאס, זה היה אמור להיות דןר ה1440p אבל יצרני הטלביזיות דחפו ל4k אז כולנו נדפקנו.

תראה, כל דור עולה ברזולוציה, לרוב זה פי 2 והפעם נתקענו עם פי 4 אבל יש בהחלט מצב שהזינוק הדורי הולך להיות גדול מהרגיל. אין ספק שיהיה זינוק מטורף לגמרי בcpu, כזה שמעולם לא היה בעבר, והזיכרון נמצא במקום ממש טוב כך שלא צריך לשדרג יותר מדי. נקווה שקומבו של דמקה עם השדרוג cpu המטורף יביאו אותנו למקום באמת מרשים. להגיד את האמת, אני חושב שהדור הבא ירגיש יותר דור הבא ממה שהדור הזה הרגיש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 26 יוני 2018, 21:41

גם כשלוקחים בחשבון את פקטור ה diminishing returns קיאו? כבר עכשיו ובמיוחד ב E3 הזה משחקים נראים ממש מדהים, אם יכוונו ל 4K אני לא יכול לתאר לעצמי שזה יראה בכזה הפרש גדול. כבר יותר קשה להרשים ככל שהדורות מתקדמים כי הרמה כבר עכשיו גבוהה במיוחד ומשחקים מרשימים ששייכים הדור הזה לתמיד הם יחשבו ליפים גם כשנגיע לגראפיקה של פיקסאר. מה שכן אולי בזכות הקפיצה של הכח עיבוד תהיה קפיצה מרשימה במיוחד בגיימפליי למרות שברוב הגדול של המקרים אני בספק, זה מרגיש לי ששוק ה AAA לא בדיוק מחפש לחדש עם הגימפליי בלי קשר למגבלות הטכניות של כח העיבוד.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יוני 2018, 22:40

bling כתב:גם כשלוקחים בחשבון את פקטור ה diminishing returns קיאו? כבר עכשיו ובמיוחד ב E3 הזה משחקים נראים ממש מדהים, אם יכוונו ל 4K אני לא יכול לתאר לעצמי שזה יראה בכזה הפרש גדול. כבר יותר קשה להרשים ככל שהדורות מתקדמים כי הרמה כבר עכשיו גבוהה במיוחד ומשחקים מרשימים ששייכים הדור הזה לתמיד הם יחשבו ליפים גם כשנגיע לגראפיקה של פיקסאר. מה שכן אולי בזכות הקפיצה של הכח עיבוד תהיה קפיצה מרשימה במיוחד בגיימפליי למרות שברוב הגדול של המקרים אני בספק, זה מרגיש לי ששוק ה AAA לא בדיוק מחפש לחדש עם הגימפליי בלי קשר למגבלות הטכניות של כח העיבוד.

אני חושב שהקפיצה תהיה משמעותית מכמה סיבות, אפילו אם ה4k קצת יעיב על השדרוג gpu:
1) מיקרוסופט רוצה לדחוף לכוח, סוני גם תגרר לתחרות הזאת. בדור הקודם קבלנו קומבו gpu ו-cpu ב100$, בדור הזה אני חושב שיכוונו הרבה יותר גבוה. כן, בעיקר בcpu כי זה קל, אבל גם בgpu.
2) אני לא חושב שמפתחות יתביישו לעשות 1800p עם דמקה, כל משחק של dice עושה 900p על הפס4 וכבר ראינו ש1800 עם דמקה כמעט בלתי ניתן להבחנה מ4k מלא כך שאני בטוח שיהיה רצון מהמפתחות להגיע ל4k טבעי, אבל לא מעט כנראה יתפשרו על דמקה ולא יתבאסו כמו 900p בדור הזה.
3) לא צריך לזלזל בcpu בצד הגרפי. אולי הוא לא פיזית מרנדר את הגרפיקה אבל הוא כן אחראי להכנת האנימציה, ניהול החפצים בעולם, ניהול התנגשויות, על הפיסיקה (שבתאוריה יהיה לה טוב יותר על הgpu אבל לרוב עדין רצה ברוב המשחקים על הcpu) וכך הלאה. כלומר אתה תראה הרבה יותר חפצים על המסך שזזים בצורה טבעית יותר ועם יותר אנימציות ופיסיקה, העובדה הזאת לבד תשדרג את הגרפיקה. ביננו, חצי מהיופי בגיימפליי של tlou2 מבוסס על התנועה של כל הצמחיה מסביב לאלי למשל.
4) שלל פקודות חומרתיות חדשות שהגיעו ב7 שנים שמובילות ל2020 יהיו בgpu החדש שלא קיימות בקודם. דברים כמו אלג דמקה בחומרה (שכבר קיים בפרו) למשל או יכולת לעשות path tracing, זה לא הולך ברגל.
5) אם נפשט לרגע את הליך יצירת הפריים, הוא מחולק לשניים. החלק הראשון הוא הכנת הפריים, החלק השני הוא ציור הפריים. על החלק הראשון אחראי ה-cpu, על החלק השני ה-gpu. זה אומר שתחילה ה-cpu מחשב איפה כל דבר בתמונה צריך להיות (לדוגמה החלטה של הai לחתוך שמאלה, אבן פגעה באבן כך שהמיקום שלהן השתנה, השיח משמאל צריך להתחיל להתנופף לימין, השחקן זז קצת קדימה וכך הלאה. כל אלה הם בסופו של דבר המידע שמרכיב את הפריים הבא) וזה לוקח x זמן ואז הgpu צריך לצייר את כל מה שהcpu פקד והפעולה הזאת לוקחת y זמן. סך הכל x + y שמצליח להתבצע בפחות מ16.6 מילישניות יתן לנו 60fps ו-x+y שמצליח להתבצע תוך 33.34 מילישניות יתן לנו 30fps.

עכשיו נחשוב רגע מה המשמעות של רצף הפעולות הזה מבחינת כמה חזק צריך להיות ה-gpu ומה קרה בדור האחרון ומה הולך לקרות בדור הבא, זה גם יראה לנו למה 60fps כמעט בלתי אפשרי בגרסאות הפרו וה-x.

נניח ויש לנו את אנצ׳רטד על הפס4 ונניח לרגע שעם המעבד הנוראי של הפס4 לוקח לו 10 מילישניות להכין את הפריים. זה אומר שיש ל-gpu רק 23 מילישניות כדי לצייר את התמונה ולעמוד ביעד של 33.34 מילישניות כדי להחזיק 30fps יציב. עכשיו נגיד ששמנו מעבד של פס5 בתוך הפס4 שמבצע פי 10 ממנו (אגב, בלי הגזמה, ההפרש באמת כל כך גדול). עכשיו השלב הראשון של המעבד לוקח 1 מילישניות, לא 10. זה אומר שבמקום 23 מילישניות יש ל-gpu עכשיו 32 מילישניות. כלומר העבודה של ה-gpu קלה בהרבה, יש לו אקסטרה 9 מילישניות שבסופו של דבר אומרות שה-gpu יכול לתת 40% יותר. או במילים אחרות, לא נגענו ב-gpu, שדרגנו את ה-cpu, וקבלנו 40% יותר ביצועים מה-gpu.

מכאן אפשר להבין ששדרוג ה-cpu מכה בגרפיקה מכל הכיוונים. אם היו בדור הזה מעבדים טובים הייתי דואג, אבל בגלל שיש לנו פער של שני דורות במעבד אני חושב שהקפיצה המטורפת בכוח עיבוד הולכת לפצות על ה-4k ובגדול. ומעבר לכל זה הגיימפליי הולך לקבל קפיצה ענקית אחרי סטגנציה של שני דורות.

ורק הערה סופית בנושא ה-60 פריימים והפרו או ה-x, אני משער שאתה כבר מנחש למה קשה להגיע ל60 בגרסאות הפרו וה-x. כשחושבים על gpu בלבד, אנשים שואלים את עצמם אם הכוח של הפס4 פרו גדול פי 2.4 אז למה לעזאזל אין לנו קפיצה של 2.4 בקצב הפריימים ואנחנו עולים ל60. התשובה מגיעה מהמעבד. אם נחזור לדוגמת אנצ׳רטד 4 ומעבד שלוקח לו 10 מילישניות להכין את הפריים, יש לgpu לכל היותר 23 שניות לצייר את הפריים. אם נרוץ עכשיו על פרו, עדין לוקח 10 שניות להכין את הפריים, אבל כדי להגיע ל60 צריך לעמוד ב16.6 מילישניות כך של gpu יש עכשיו רק 6 מילישניות לצייר את הפריים. כלומר ה-gpu צריך לעבוד פי 4 יותר מהר כדי להצליח לעשות 60, במקום 23 שניות יש לו רק 6 שניות. כמובן שלא מעט פעולות ב-gpu הן לא אחת לאחת, כלומר אם תכפיל את הכוח זה לא אומר שהן יפעלו מהר פי 2 אלה נניח פי 1.6. כלומר במצב הזה אפילו הx שחזקה פי 6 מהבסיס כנראה לא תצליח להגיע ל60.

בקיצור, הקונסולות הנוכחיות הן מכשירים לא מאוזנים, האיזון בדור הבא בשילוב עם cpu חזק והתחרות עם מיקרוסופט כנראה תרומם אותו מספיק גבוה בכדי שתגיד ואו.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 27 יוני 2018, 10:46

ממש הודעה מעניינת קיאו. חידדת לי את העסק הזה ואיך דברים עובדים בצורה ממש טובה, ועל הדרך הבאת לי קצת יותר הייפ כלפי הדור הבא :)

לא ידעתי ששיפור של ה CPU הוא כזה משמעותי גם לשיפור ה GPU עצמו אפילו אם הוא נשאר זהה, זה נשמע הגיוני מאוד כשהכל בעצם תחת מגבלה של זמנים.

יש לי כמה שאלות פולו אפ להודעה שלך. זה נשמע שבעצם כל השיפורים במעבדים גראפיים וחישוביים זו בעצם נגזרת של מהירות, זאת אומרת מעבד יותר מתקדם פשוט מבצע פקודות בצורה הרבה יותר מהירה ממעבד ישן יותר, אין פה רכיב חומרה שמתווסף ושנגיד מסוגל להציג אפקטים שלא היו אפשריים במעבדים קודמים, זה נכון?

בוא נגיד ככה, אם אני לוקח את המעבד של הפס2 ואני מביא לו ימבה זמן לרנדר פריים, ובו זמנית אני גם עושה קוסטום לשפות קוד מודרניות שיתקשרו איתו כמו שצריך, תיאורתית הוא יכול להציג גראפיקה של משחק פס4 רק שזה יקח המון המון זמן לרנדר פריים על המסך? או שחסרות לו מבחינה פיזית על הכרטיס כל מני צ׳יפים מודרניים שבלעדיהם הוא לא יכול בעצם להציג את זה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 11:33

bling כתב:ממש הודעה מעניינת קיאו. חידדת לי את העסק הזה ואיך דברים עובדים בצורה ממש טובה, ועל הדרך הבאת לי קצת יותר הייפ כלפי הדור הבא :)

לא ידעתי ששיפור של ה CPU הוא כזה משמעותי גם לשיפור ה GPU עצמו אפילו אם הוא נשאר זהה, זה נשמע הגיוני מאוד כשהכל בעצם תחת מגבלה של זמנים.

יש לי כמה שאלות פולו אפ להודעה שלך. זה נשמע שבעצם כל השיפורים במעבדים גראפיים וחישוביים זו בעצם נגזרת של מהירות, זאת אומרת מעבד יותר מתקדם פשוט מבצע פקודות בצורה הרבה יותר מהירה ממעבד ישן יותר, אין פה רכיב חומרה שמתווסף ושנגיד מסוגל להציג אפקטים שלא היו אפשריים במעבדים קודמים, זה נכון?

בוא נגיד ככה, אם אני לוקח את המעבד של הפס2 ואני מביא לו ימבה זמן לרנדר פריים, ובו זמנית אני גם עושה קוסטום לשפות קוד מודרניות שיתקשרו איתו כמו שצריך, תיאורתית הוא יכול להציג גראפיקה של משחק פס4 רק שזה יקח המון המון זמן לרנדר פריים על המסך? או שחסרות לו מבחינה פיזית על הכרטיס כל מני צ׳יפים מודרניים שבלעדיהם הוא לא יכול בעצם להציג את זה?

מעבדים כל הזמן זוכים למערכות פקודות חדשות אבל רובן נועדו ליעול זמנים ולתת לך יותר תוצר פר פעולת שעון, פחות לעשות דברים חדשים לגמרי כי בסופו של דבר מעבד הוא צ׳יפ כלבו, עבד חישובים. אני חושב שעומר יותר מוסמך לענות על השאלה הזאת ממני אבל אני לא חושב שיש שם משהו שלא תוכל ליצור עם כוח ברוטאלי, אם נניח המעבד של הפס2 היה בסוג של פלא פיסיקה מואץ לכוח של רייזן מודרני.

בצד של הgpu זה הרבה יותר מסובך אבל בסופו של דבר אותו דבר. Gpu חדשים יותר תומכים בשפות שיידרים מסובכות יותר שנותנות להם לעשות אפקטים מתקדמים יותר. אז אם אנחנו מדברים על כמה פוליגונים מציגים על המסך? אני משער שgpu פלא של הפס2 שרץ כל כך מהר שהוא בכוח של הx יצליח לדחוף פוליגונים באותה כמות. אבל אם נסתכל על שידרים? לא ממש. למשל הgpu של הפס2 לא יודע לעשות בכלל שיידרים, דברים כמו normal mapping הם זרים לו. מצד שני הכל אפשר לעשות בצד התוכנה במקום החומרה ביעילות מחפירה. לדוגמה המשחק path of neo, המשחק ההוא של המטריקס בפס2, שבר את המטריקס והצליח לעשות שיידרים לראשונה על הפס2. הוא עשה את זה תוכנתית במקום חומרתית, כי חומרתית הפס2 לא מסוגלת, אבל כתוצאה המשחק רץ ב7 פריימים לשניה. כלומר אפילו אם gpu של פס2 היה בכוח נא של הx, כנראה שמשחקי x היו רצים עליו בבערך 1fps.

אגב, רק הערה בנושא הcpu. אני משער שתשים לב שככל שהcpu חזק יותר, כך יש לנו פחות בעיות עם הgpu. כלומר אם בדור הזה היה cpu חזק ובדוגמת אנצ׳רטד היינו אומרים 2ms במקום 10, כנראה שהמעבר הדורי לא היה תורם יותר מדי לgpu משדרוג הcpu. בגלל שאנחנו נמצאים במצב הספציפי שבו בדור הנוכחי הקונסולות לא מאוזנות והמעבד קטסטרופלי, נוצר המצב שתארתי בהודעה הקודמת. כלומר כנראה שבמעבר מהפס5 לפס6 לא נראה אפקט דומה אבל בתקווה לא נקפוץ לאיזו רזולוציה הזויה חדשה. אני מחזיק אצבעות שנתקע ב4k הרבה זמן. זאת רזולוציה שמתאימה לסלון עם מסך 100״+, אני חושב שאפשר להרגע עם רזולוציה בשנים הקרובות. אני אפילו זורם עם שני דורות ב4k. היינו תקועים ב720p המטושטש במשך 8 שנים, אני בטוח שנשרוד ב4k איזה 13.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 27 יוני 2018, 19:37

פחות דיברתי על הכרטיס של הפס2 מואץ לכח של רייזן אלא פשוט על הצ׳יפ כמו שהוא רק שנותנים לו כמה זמן שצריך בשביל לרנדר תמונה.

אז בעיקרון ממה שאני מבין הפס2 כן מסוגל לרנדר פריים מ TLOU2 אם תתן לו כמה זמן שצריך בשביל זה. אפילו דברים שהמכשיר לא יכול לעשות פיזית כמו שיידרים אפשר בעצם לפתור תוכנתית. הבנתי נכון?

זה די מטורף כשחושבים על זה.

ואני זורם על 4K (ואף פחות לדור הקרוב) עד שנגיע לרמה של גראפיקה של CGI קולנועי מודרני ואז שיתפרעו עם הרזולוציות בכיף אם זה עושה להם את זה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יוני 2018, 20:48

בתאוריה כן אבל יצטרכו לכתוב כל חידוש חומרתי, כל פיצ׳ר של ה15 שנים האחרונות מאפס תוכנתית. זה יהיה פרוייקט של תאגיד וכנראה שיקח לפס2 יום שלם לפריים :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 28 יוני 2018, 10:00

רק בשביל לראות את הפס2 מריץ את קרייסיס זה שווה. רק בשביל ה meme :P


סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 28 יוני 2018, 20:38

איזה חודש קטסטרופה :/
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי bling » 29 יוני 2018, 09:44

גם לפלוס חודש זוועה :/

ועוד לחשוב שלא מזמן חידשתי כי הם הצליחו לעבוד עלי כאילו הם חוזרים לימי הפס3 אחרי רצף של חודשים גדולים כמו בלאדבורן וראצ׳ט וקלאנק וכו׳

הפלוס והגולד בממוצע לצערי היו גרועים מאוד בדור הזה, כל החששות שעכשיו חייבים לשלם בשביל לשחק אונליין ולכן יהיה פחות תמריץ לתת משחקים גדולים התממשו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38366
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: E3 2018 - מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט (היום, יום ראשון, ב-23:00)

הודעהעל ידי DrKeo » 30 יוני 2018, 17:23

אם זה מעודד אותך גולד היה קטסטרופה גם בדור הקודם. אם במנוי משולב אונליין, מסתבר שלא צריך להתאמץ יותר מדי.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים