אוקיי ראיתי את המסיבה קצת באיחור אבל בקטנה.
הרגשות שלי מעורבים, קודם כל הפורמט של המסיבה היה גרוע ברמות. מה נסגר עם סוני, למה הם מחפשים לדפוק לעצמם ככה? זה לא שלא היה תוכן טוב להראות שהיה צריך ללכת לפורמט מפגר שכזה, היה מספיק תוכן למסיבה סבבה אבל הפרזנטציה רעה מאוד. הם כבר עלו על הפורמט הכי טוב אי פעם שנראה ב E3 ב 2016 אז למה בכלל לזוז מילימטר מהסגנון הזה?
אבל גם מבחינת תכנים אני לא הייתי שלם ממש עם כולם:
TLOU 2 נראה פשוט מטורףףףףף מבחינה גראפית. איך זה בכלל אפשרי!? זה לא מרגיש שהמשחק הזה שייך לאותה חומרה כמו שאר המשחקים. זה הדבר הכי מרשים ויזואלית שראיתי אי פעם בפער גדול ובקלות הייתי מאמין שזה משחק השקה לפס5. הקפיצה מאנצ'רטד 4 לזה זה אשכרה כמו הקפיצה מאנצ'רטד 1 ל 2 או אפילו ל 3 על הפס3, מי בכלל חשב שזה אפשרי עם החומרה המאוד פשוטה וישירה של הפס4?? (גם אם לוקחים בחשבון את הפרו)
החשיפה מבחינה סינמטית היתה שלמות, אבל הבעיה היא שאנחנו לא נולדנו אתמול וכולנו יודעים שהמשחק לא ישחק ככה.
זה לא שמדובר בזיוף, כל המכניקות שהוצגו שם הן אכן קיימות במשחק, אבל מה שלא קיים זה כל הדבר ה seamless הזה שקורה ברצף. רק תזכרו בחשיפה של TLOU על הפס3 עם הגיימפליי במלון כדי להבין על מה אני מדבר. האם אפשר לתפוס מישהו בן ערובה במשחק הסופי? ברור. האם אויבים לעיתים מתחננים על חייהם? כן. האם לעיתים הם גם בורחים? כן זה קורה. האם כל האירועים האלו קורים ברצף בצורה כה מושלמת, סינמטית וקוהרנטית כל כך כאילו זה סרט הוליוודי לכל דבר? ממש ממש לא. הגיימפליי בסופו של דבר זה עדיין גיימפליי של משחק ולא של סרט חי, ובלתי ניתן לשחזר את מה שהלך בחשיפה ההיא של TLOU גם אם תשחקו ותתאמנו על זה מיליון פעם, וככה גם יהיה עם TLOU 2.
לכן אני לא יודע מה לאמר כי מצד אחד זה מהדברים הכי מדהימים שראיתי, אבל מצד שני כולנו יודעים שהמשחק לא ישחק ככה.
קיוויתי באיזשהו מקום לחשיפה יותר "gamey" שכזאת, שיראו גיימפליי קצת בעולם פתוח, את כל השינויים שמכניסים כולל קרבות קליקרים ובני אדם ביחד ובנפרד, בכלל את האבולוציה של המותג מהמשחק הראשון. בסוף קיבלנו חשיפה אולטרה מרשימה מבחינת סינמטיות אבל שלא באמת מציגה הרבה חוץ מ "חשיפה סטייל TLOU הראשון רק באיזור עם סקייל גדול יותר", המינימום שהיו צריכים זה לערב איכשהו את הקליקרים או יצורים אחרים בדמו הזה כדי להראות איך האינטרקציה שלהם בעולם ביחד עם אויבים אנושיים עובדת ואיך אלי יכולה לנצל את זה לטובתה כדי להנצל מהסיטואציה שנכנסה אליה. זה היה משהו שמבדיל בצורה ברורה יותר בין החשיפה ב 2013 לחשיפה הזו. סוני הבטיחו deep down ומה שהראו לא ממש מספר לי מספיק על המשחק הזה.
אה ואני עדיין חושב שזו היתה טעות להביא המשך ישיר עם אותן דמויות, לא היה צריך לגעת בסיפור של אלי וג'ואל ומהבחינה הזו הטריילר הזה לא שינה את דעתי, אבל זה עוד מוקדם מדי לשפוט כי אנחנו לא יודעים כמעט כלום על הסיפור ומה שעשו עם זה, אני פשוט סקפטי שיצא מזה משהו טוב מספיק עם אותו אימפקט כמו הראשון שזה מצדיק המשך ישיר.
ולמרות כל מה שאמרתי, למרות הסייגים וכל מה שאני יודע שזה לא ישחק ככה ושלא באמת הראו אבולוציה גדולה מספיק מהחשיפה הקודמת וכו', אני לא יכול שלא לתת לדבר הזה את משחק התערוכה רק בגלל שזה כל כך הרבה יותר מרשים מכל שאר הדברים שהראו. מה לעשות, פאנבוי
אחרי זה עברו ל GOT, גם פה קצת רגשות מעורבים, קודם כל זה המשחק הכי מעניין שסאקר פאנץ' אי פעם עשתה, כאילו זה המשחק הראשון שלהם שאני באמת רוצה לשחק ולא בקטע של "נחכה שיגיע לפלוס" כמו הקודמים, ככה שמהבחינה הזו זו כבר קפיצת מדרגה גדולה. אבל, זה לא בדיוק היה מלהיב כמו מה שגרילה עשתה עם החשיפה של הוריזון בזמנו, נראה משחק סבבה כזה שיכול להיות כיף, לא ממש מאסטרפיס או משהו שיעשה אימפקט רציני כשיצא.
אני עדיין לא סומך על סאקר שידעו לבנות פה עולם ומשימות מספיק טובות, כן אפילו פחות ממה שסמכתי על גרילה בזמנו. אולי אני פשוט נכוויתי יותר מדי מאינפמס האחרון ואני לא רואה אותם עושים את קפיצת המדרגה הזו, לא יודע, אבל הגיימפליי הזה לא הראה משהו מדהים מעבר לנראה משחק מהנה וכיפי. זה לא שיש הרבה מילים רעות לאמר על זה, הגראפיקה פצצה כצפוי (אבל בתכלס אחרי TLOU 2 כל הדיבורים על גראפיקה של משחקים אחרים מרגישים די מיותרים, הכל מחוויר לעומתו) והאומנות מהממת, הגיימפליי גם אם פשוט יחסית נראה מהנה וזורם, הסיפור אומנם לא נוטי דוג אבל עושה רושם שלגמרי serviceable, וזהו. אין גם הרבה דברים מדהימים במיוחד. סבבה שכזה
ועכשיו לחשיפה המאכזבת מכולם, Death Standing, מה זה היה עוד הפעם?? קיוויתי שבשלב הזה הם יפסיקו עם כל המשחקים מסביב ויראו לנו מה המשחק הזה רוצה מאיתנו אבל לא, כל הגיימפליי שקיבלנו זה נורמן רודוס הולך לו בסביבות מהממות ביופיין, לפעמים מנסה להתחמק מכל מני יצורים מרחפים. אני מצטער אבל זה פשוט לא מספיק בשבילי, שוב אני חוזר להבטחה של סוני שלא סופקה ל Deep Down ובתכלס אנחנו עדיין לא מבינים על מה המשחק ואיך הוא בדיוק עובד. אני בטוח שיש כאלו שאוהבים את זה אבל כבר נשבר לי ורציתי משהו יותר קונקרטי. האלמנט החברתי כמו שרונן ציין (רגע לפני שמקבל באן בצדק על השמות שעשה פה בפורום בלילה) הוא אכן לא מבשר טובות גם וביחד עם כל מה שראיתי הציפיות שלי הן ברצפה כרגע.
בדוק אבל שקיאו יאהב את השטות הזו הכי הרבה במסיבה (חוץ אולי מהמשחק של רמדי)
ובסוף קיבלנו את המשחק הכי "שלם" כרגע שזה ספיידי, פה יצאתי יותר מסופק ומרוצה ואין הרבה מה לאמר, המבקרים שלו אומרים שזה מרגיש כמו ארקהם בגרסת ספיידי ואני אומר bring it on! לא יכלתי לבקש יותר ממה שאינסומניאק עושים פה, מערכת הקרב, ה set piece, הכל, פשוט פצצה. הגראפיקה בלילה ב indoor חלשה מאוד ביחס למה שראינו עד עכשיו אבל מיד בסיום המסיבה הראו גיימפליי חדש של ספיידי בעיר הפתוחה וזה חזר להיות אחד הדברים הכי מהממים שיש היום.
זה לא משחק שיקבל את אותם הציונים שארקהם קיבל בדור הקודם, זה כבר ברור, הוא לא מוסיף הרבה לז'אנר, אבל וואלה מי יכול להתלונן על משחק ספיידי ברמה של ארקהם? אני בטח שלא.
אה ובתור פאנבוי רזי (בסגנון אימה) ענק אני חייב כמובן גם להזכיר את רזי 2, מצד אחד מבאס שלא קיבלנו משחק אולד סקול בסגנון כמו הרזי הראשון, אבל מצד שני קשה להאשים את קאפקום ואני חושב שזה בסך הכל יצא לטובה כי אנחנו הולכים לקבל משחק חדש ב 100% פחות או יותר מבחינת ההשקעה וההפקה במקום הפקת אינדי שכזו כמו שהיינו בטח מקבלים אם הם היו הולכים על הסגנון של פעם, וגם הגיימפליי של הירי יהיה הרבה יותר טוב ומשמעותי מאשר הסגנון הישן אז יש בזה פלוסים. אני השלמתי עם זה ואני מרוצה מאוד ממה שראיתי שם, אם לא יפשלו אני בדוק קונה את זה בהשקה (וזה ממש קרוב, כבר בתחילת השנה הבאה!)
ואיזו הפתעה גם עם הכרזה של משחק חדש מרמדי במסיבה של סוני. לא יודעים הרבה אבל הקטעי גיימפליי נראים ממש טוב, מצד שני זה היה נכון גם לקוואנטום וראינו מה יצא, נקווה לטוב. זה המשחק רמדי הראשון שכנראה אשחק מאז מקס פיין על ה PC
היה כיף גם לשמוע שיוצא NG+ ל GOW, בטוח שאעשה עליו סיבוב נוסף עכשיו.
וזהו, מסיבה שקשה לי לאמר שהיתה טובה במיוחד, אפשר לדבר על אכזבה מסויימת גם מבחינת הדברים שכן ידענו שיהיו שם, אבל בו זמנית גם לא מעט התלהבות ואספקטים חיוביים מאותם דברים וחשיפות אחרות. DS האכזבה הגדולה, GOT לא הולך להיות יצירת מופת אבל הוא כן צעד גדול לסאקר שנראה שהולכים להוציא משחק טוב שמעניין מישהו לשם שינוי (ולא בגלל שאין מה לשחק כמו שהלך עם SS בהשקה של הפס4). TLOU2 גם אכזב במובנים מסויימים מבחינת איך שבחרו לחשוף אותו אבל בו זמנית הוא כל כך הדהים ולמרות כל ההסתייגויות שיש לי הוא עדיין משחק התערוכה שלי.
הפורמט היה רע אבל מבחינת תוכן משמעותי זו המסיבה ביי פאר הכי טובה מבחינתי, למרות שאין לי ספק שבדירוג הכולל התצוגה של מייק תקח בגדול כי הם בניגוד לסוני (וקשה לי להאמין שאני אומר את זה אחרי סוני של 2015-2016) יודעים להרים שואו טוב עם הדברים שיש להם.
טוב אני חייב לזוז, נתראה בנינטנדו
עריכה: כתבתי מגילה של החיים