DrKeo כתב:bling כתב:קיאו וזה שתהיה קונסולה עם SSD קטן יותר לא ישפיע על החזון שסרני מתאר עם SSD כסטנדרט? הוא ממש מפרט הרבה על איך שזה ישפיע על עיצוב ופיתוח משחקים (אפילו המהירות שבה ספיידי יכול לירות קורים מושפעת מהדבר הזה, עם כונן מתקדם יותר המשחק יכל להיות יותר מהיר וקצבי) ואני מקווה שיוציאו מזה את מה שאפשר ולא יוגבלו בגלל הלוקהארט.
בקשר לקרוס ג'ן, זה נשמע נעול לגבי DS, נראה לי שרובנו הימרנו שזה יקרה אבל כן, עד שהוא יצא הפס5 תהיה בחוץ והוא יגיע אליה במקביל ושם אני בטוח שנראה שיפורים משמעותיים (ומי יודע, יכול להיות שכל מה שראינו עד כה היה גרסת הפס5 של המשחק) אבל TLOU2 כבר יצא לפני שהפס5 תגיע ושם במקרה הטוב תקבל פאץ' שיפורים, במקרה הפחות טוב הוא פשוט ירוץ לאחור בגרסת הפרו ולא יזכה ליחס מיוחד אבל היי, לפחות הוא אשכרה ירוץ לאחור בגרסת הפרו, היו תקופות שחששו שגם את זה סוני לא תאפשר או לא תצליח להגשים
יש טעות נפוצה (שגם בערך 98% מהחבר'ה ב-ERA עושים) שמסתכלים על SSD קאש כאילו הוא PC עם שני כוננים, כונן C: וכונן D: כשמתקינים על C את המשחקים שאנחנו ממש רוצים שירוצו מהר ועל D את אלה שאכפת לנו מהם פחות. משם גם מגיעה הדאגה של מה יקרה אם הכונן קטן מדי. אבל זה לא עובד ככה, במקרה של הקונסולות ה-SSD לא יהיה זמין לנו, הוא ינוהל על ידי ה-OS. הוא גם לא צריך להכיל משחק בשלמותו, גם חלק מהמשחק מספיק.
כבר היום מפתחים הם מאוד מודעים לתצורת אכסון וזמינות של המידע. הדוגמה הכי פשוטה היא כשמשחקים זמינים להרצה לפני שהם סיימו לרדת מהחנות. המפתחים יודעים מה אתה תצטרך כשחקן בשעה הראשונה של המשחק כך שלמשל כנראה שלא תצטרך את המודל, הטקסטורות, האנימציות והדיבוב של הבוס הסופי כשאתה רק מפעיל את המשחק. אז מפתחים קובעים איזה מידע חיוני, איזה לא חיוני וכך אתה יכול לשגר משחק שעדין לא סיים לרדת. דוגמה יותר עמוקה מגיעה מספיידרמן לפס4 למשל (יש להם אחלה הרצאת GDC על זה אם מישהו רוצה שאני אביא לפה). כשאתה משחק בספיידרמן המשחק כל הזמן טוען את העולם סביבך, כלומר הוא צריך לקרא מהדיסק דברים כמו מודלים של בניינים, טקסטורות של שלטים וכדומה. כשהמידע נמצא באזורים שונים בדיסק, הזרוע של ה-HDD או העיינית של הבלוריי (אפשר לשחק בפס4 משחקים רק מהכונן בלוריי? אני אפילו לא יודע ) צריכות לקפוץ ממקום למקום על הדיסק ומאחר וזאת פעולה מכאנית, היא איטית ומשמידה זמני קריאה. בכדי לזרז את העניינים, אינסומניאק מכפילה מידע על הדיסק של ספיידרמן. כלומר אם למשל יש על חמישה בניינים בעיר דגל ארה"ב זהה, היא תשים את הדגל חמש פעמים על הדיסק בכדי שכל המידע של אותו אזור בעיר ישב על אותו מקום בדיסק וכך הזרוע/עיינית לא יצטרכו לזוז באמצע הקריאה שלו. רק בשביל לסבר את האוזן, יש במשחק עצמים שמשוכפלים 400 פעמים רק בשביל זמני קריאה טובים יותר והתוצאה היא שאם לא היו משכפלים עצמים הם היו תופסים 0.9GB אבל אחרי שהם שוכפלו הם תופסים 11GB.
כלומר כבר היום מפתחים מאוד מודעים לאיזה מידע הם צריכים כרגע ומה הם יצטרכו עוד 30 שניות, זה משהו שהם מנהלים כבר שנים. זה אומר שגם על SSD מידע שכזה צריך להיות מנוהל. כלומר יכול להיות שמשחק לוקח 170GB, אבל כדי לשגר אותו ולשים אותך בשלב מסויים הוא צריך רק 15GB וברגע שאתה בשלב הזה אז אולי רק 10GB נוספים צריכים להיות ממש בזמינות גבוהה. וכמובן בזמן שאתה משחק במשחק, אם יש מידע שהמשחק יצטרך עוד 60 שניות, הוא בנתיים יכול להעתיק אותו ברקע מה-HDD ל-SSD בשביל שהוא יהיה זמין על ה-SSD ברגע הנכון. ומה עם סאונד? הוא לרוב דורש לא מעט GB על הדיסק הקשיח אבל לנגן מוסיקה או להריץ קטע דיבוב לא בדיוק צריך SSD סופר מהיר וזה משהו שיכול להשאר על ה-HDD.
בקיצור, העובדה שמשחק ענקי לא אומרת שהוא צריך להיות ענקי על ה-SSD וזה גם אומר שכמה וכמה משחקים יכולים לשבת על ה-SSD ברקע. מה קורה כשמנסים לשגר משחק שלא נמצא כלל על הSSD? אני משער שאז "נדפקנו" והטעינה הראשונה תהיה קצת יותר איטית בזמן שה-HDD יעתיק מידע ל-SDD. זה לא שונה מדי מהאייפון והאנדרואיד. בטלפונים היום יש כמה וכמה אפליקציות שיושבות בזיכרון אבל ברגע שאתה מדפדף לאפליקציה שלא פתחת כמה זמן, היא לא בזיכרון והטעינה שלה יכולה לקחת כמה שניות טובות בזמן שאפליקציה שנמצאת כרגע בזיכרון עולה מידית. כלומר אנחנו רגילים לזה, 90% מהזמן הכל בטלפון רספונסיבי מאוד אבל כשמנסים לטעון משהו שלא נגענו בו כמה זמן אנחנו ממתינים 10 שניות בסבלנות. זה אומר שקונסולה חזקה עם SSD גדול יותר מקונסולה חלשה תסבול פחות מתסמנות ה-"אוי אתה רוצה לשגר דווקא את המשחק הזה שלא נמצא ב-SSD? בבקשה תמתין 15 שניות" מאשר קונסולה עם SSD קטן יותר. כלומר זה עניין נוחות, כמו שלהיות עם דיסק 512GB מול 2TB זה עניין של נוחות שדורש להתחיל לנקות משחקים ישנים. אבל העיקר הוא שכשהמשחק כבר טעון, הקונסולה יכולה לשתות מידע מה-SSD בקצב מהיר וזה מה שמפתחים מצפים לו. זה שכשתפתח משחק שלא נגעת בו חצי שנה ופתאום יקח לו 15 שניות לעלות? זה פחות מעניין מפתחים.
תודה על ההסבר, אז בעיקרון אם ללוקהארט יהיה SSD קטן יותר זה לא אמור להשפיע על החזון והרצונות של המפתחות שירצו לנצל את הטכנולוגייה בעיצוב העולם שלהם.
מה שכן, האם SSD לא יהיה יקר מדי לקונסולה כמו לוקהארט במידה ויכוונו מחיר low cost של לא יותר מ 300$? אם מלחתכילה לא יהיה שם SSD אז חלק חשוב בחזון של הדור הבא יפגע לכולנו במשחקי מולטי פלטפורם.
——
בלי קשר ל specs של האנקונדה, אם סוני הולכת פה על קונסולה חזקה ב 500$ עם תמיכה לאחור אני אהיה מרוצה ואנטה בצורה ברורה לסוני גם אם מייקרוסופט יביאו מפלצת רצינית יותר, כל עוד החומרה טובה הבלעדיים של סוני מבחינתי יכסו על הפער בין 2 החומרות, אני אומנם אוהב גראפיקה אבל לא ברמה של לבחור אוטומטית בחומרה היותר חזקה על עיוור גם אם מקום שני הוא מאוד חזק ומכובד.
מעניין אותי למה סוני בעצם עשתה את המהלך הזה של לחשוף את התוכניות הראשוניות שלהם לדור הבא, הם לא יגיעו השנה ל E3, האם זאת הדרך שלהם לגנוב קצת מהברק של מייקרוסופט השנה שם?
זאת פשוט לא התנהגות ״סונית״ לדבר ככה בריאיון בלעדי על הפס5 בצורה ״קז׳ואלית״ שכזו (למרות שכמובן זה מתוכנן מראש וברגע שהראיון יצא הגיעו הציוצים העוקבים של עמוד הטוויטר הרשמי של סוני פלוס הציוץ של AMD) במקום לעשות מזה איזשהו שואו ובתזמון מדוייק (נגיד יום לפני המסיבה של מייקרוסופט ב E3 לדוגמא), מה פשר העניין הזה?
זה כיף שהם ככה דיברו ופתחו רשמית את היח״צ לדור הבא, אבל אני לא מצליח להבין מבחינה עסקית למה הם בחרו לעשות את זה ככה.