נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 23 מרץ 2020, 11:07

בטעות דלגתי על הפס3 וה360 ושם היו הבדלים מאוד פריקים. המעבד של הפס3 היה מהיר פי 3, הGPU של ה360 היה מהיר משמעותית מזה של הפס3, הזיכרון של הפס3 היה מהיר משמעותית והזיכרון של ה360 גמיש משמעותית ואפילו באכסון היה הבדל גדול כשהפס3 הייתה עם דיסקים של 25GB כשה360 עם DVD רבע גודל. זה היה דור של קצוות, הפרשים אדירים בכל תחום אבל איכשהו מפתחים הצליחו לאזן את זה.

בנוגע לssd, זה באמת גיימצ׳יינג׳ר, זה ישנה את הצורה שבונים בה משחקים. תחשוב על איך מעצבי שלבים מתחשבים בכל שטות שהם רוצים לעשות באיך האזור הבא יוזרם, איך מושכים זמן בכדי שהמודל של הסצנת מעבר יספיק להטען וכו׳. תחשוב איך סנטה מוניקה ירקו דם בשביל לעשות את gow בשוט אחד ועכשיו בדןר החדש כל אינדי טפשי יוכל לעשות את זה בזכות הssd. זה יהיה ממש שיפט בתעשיה.

בנוגע ל-popin, זה נובע משילוב של הcpu, הgpu והדיסק. אז כן, אין ספק שזה ישתפר מאוד משמעותית בדור החדש ואולי אפילו יעלם מהעין אם הssd והמעבד מהירים מספיק. גם הmesh shading החדש מאוד יעזור ל-popin והוא גם יתרום להרבה יותר פוליגונים על המסך, הרבה יותר ממה שgpu עם 12TF אמור להיות מסוגל להתמודד איתם.

כל הפיצ׳רים החדשים הם די מטורפים, מצפה לנו דור מטורף לגמרי. רק תחשוב על זה שה12TF של MS זה בקלות כמו 16-17TF של הפס4 ועל גבי זה תוסיף עוד 15% ביצועים של VRS שזה כבר מקרב אותנו ל20TF של הפס4. ואז תוסיף גם את הmesh shading שיגרום לקונסולות לדחוף הרבה יותר פוליגונים ממה שה״20TF״ שלהן מסוגלות לדחוף. ועל גבי כל זה תוסיף את הליבות RT. פאקינג מטורף.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 23 מרץ 2020, 12:11

קיאו אתה בונה פה יותר מדי הייפ :)

נראה לי אתה נדיב מדי עם כל מספרי ה TF שאתה זורק פה, אין מצב שזה יהיה שווה ל 20TF של הפס4, נשמע לי מוגזם וראייה אופטימית מדי כאילו הטכניקות השונות וכל המדדים עובדים תמיד בצורה הכי אופטימלית שאפשר ומאיך שאני מכיר שדברים עובדים, לרוב זה לא ככה.

בקיצור, תמיד טוב להוריד קצת ציפיות, גם בדור הפס3 וה 360 היה הייפ ענק כלפי הקפיצה הצפויה ובסוף מבחינה טכנית היו דברים יפים אבל בו זמנית גם לא מעט אכזבות.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 23 מרץ 2020, 14:28

bling כתב:קיאו אתה בונה פה יותר מדי הייפ :)

נראה לי אתה נדיב מדי עם כל מספרי ה TF שאתה זורק פה, אין מצב שזה יהיה שווה ל 20TF של הפס4, נשמע לי מוגזם וראייה אופטימית מדי כאילו הטכניקות השונות וכל המדדים עובדים תמיד בצורה הכי אופטימלית שאפשר ומאיך שאני מכיר שדברים עובדים, לרוב זה לא ככה.

בקיצור, תמיד טוב להוריד קצת ציפיות, גם בדור הפס3 וה 360 היה הייפ ענק כלפי הקפיצה הצפויה ובסוף מבחינה טכנית היו דברים יפים אבל בו זמנית גם לא מעט אכזבות.

טוב, תתעלם מכל השטיקים והקונצים, אבל תזכור שכרטיס RDNA1 בכוח 9.2TF משווה ביצועים לרדאון 7, כרטיס 14TF והוא בכלל מבוסס Vega שאפשר לקרוא לו GCN5, הפס4 מבוססת GCN2. כלומר 9.2TF של RDNA1 משווה ל14TF של ארכיטקטורה טובה משל הפס4. אז עכשיו תחשוב על קונסולה עם RDNA2 ו-12TF. לא היית נותן לה לפחות 17TF של הפס4?

לא הייתי מגזים אם הייתי אומר שההפרש בgpu בין הקונסולות גובל בשני מכשירי ps4. כלומר רק על ההפרש בינהן אתה יכול לשחק פעמיים בtlou2 במקביל. תחשוב על זה רגע, ביחוד שהקונסולות קרובות, מה זה אומר על הכוח שלהן :)
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5024
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 23 מרץ 2020, 22:20

בנוגע לpop in
זה קיים המון שנים במשחקים ,גם בכאלו שהבעיה לא היתה בזיכרון
אלה CPU או GPU, תלוי בפלטורמה
וזה גם לא היה רק במשחקים פתוחים , זה התחיל שעברו ממשחקי 2d
למשחקי 3d
חלק מהמשחקים סבלו מזה , פשוט כי זה מוריד מכוח החומרה שצריך
להריץ את אותו המשחק
לצד זה יתפתח גם "ערפל " בחלק מהמשחקים ,שנועד להסתיר
פגמים בגרפיקה מרחוק
היו כל מיני שיטות לחפות על חומרה חלשה מידי למה שרוצים להשיג
אחת השיטות היה pop in
שיטה אחרת ערפל
שיטה אחרת גרפיקה ירודה מרחוק וטובה יותר מקרוב
היה אפילו טכניקות של מרחוק 2d מקרוב 3d

בקיצור כל מיני טכניקות שישתמשו ,בחלק עדין משתמשים היום
היום פשוט אפשר לעשות דברים יותר מורכבים, לדוגמה רזולוציה דינמית
אישית בדור הזה לא זכור לי הרבה משחקים עם pop in
עם בכלל ,אולי יש וזה פחות מורגש
או לחלופין משתמשים בטכניקות טובות יותר

סתם לדוגמה ה"ערפל" הוחלף כבר שנים בטכניקה
שכל מה שרחוק איכות הגרפיקה שלו נמוכה משמעותית
אז כבר אין דברים כמו טורוק 1 המקורי בn64
ובגדול מבחינת חומרה נטו אני מרוצה גם מהxsx וגם מהps5
זה חומרה של מחשב משחקים מכובד , ועם ניצול חומרה לתוכנה
יהיה כניראה מקביל למה שכרגע מחשב משחקים דרגה גבוה
רק תיראו את הקפיצה CPU
זה מקביל לרייזן 7 בשני הקונסולות ,(כמה אנשים צריכים היום יותר מזה ? )
לאומת דור קודם שהיה חלש כבר בהשקה
המון מחשבים היום עדין נמכרים עם מעבדי 4 לידות פיזיות
חלק אפילו עם 2 ליבות פיזיות
פה 8 ליבות פיזיות שבגלל שזה קונסולה גם ינוצלו בצורה טובה

הזיכרון של 16 ג'יגה זה יותר ממה שכל משחק מינסטרים כרגע צריך
אפילו בpc
הכרטיס הגרפי טוב

אז נכון בטח תוך שנתיים -שלוש שמחשבים ישתפרו
הקונסולות האלו יתחילו ליראות מיושנות
אבל עם היתי יכול להתקין סטים באחת מהן היתי קונה כבר בהשקה
פשוט בגלל ספרית המשחקים

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 24 מרץ 2020, 05:23

DrKeo כתב:
bling כתב:קיאו אתה בונה פה יותר מדי הייפ :)

נראה לי אתה נדיב מדי עם כל מספרי ה TF שאתה זורק פה, אין מצב שזה יהיה שווה ל 20TF של הפס4, נשמע לי מוגזם וראייה אופטימית מדי כאילו הטכניקות השונות וכל המדדים עובדים תמיד בצורה הכי אופטימלית שאפשר ומאיך שאני מכיר שדברים עובדים, לרוב זה לא ככה.

בקיצור, תמיד טוב להוריד קצת ציפיות, גם בדור הפס3 וה 360 היה הייפ ענק כלפי הקפיצה הצפויה ובסוף מבחינה טכנית היו דברים יפים אבל בו זמנית גם לא מעט אכזבות.

טוב, תתעלם מכל השטיקים והקונצים, אבל תזכור שכרטיס RDNA1 בכוח 9.2TF משווה ביצועים לרדאון 7, כרטיס 14TF והוא בכלל מבוסס Vega שאפשר לקרוא לו GCN5, הפס4 מבוססת GCN2. כלומר 9.2TF של RDNA1 משווה ל14TF של ארכיטקטורה טובה משל הפס4. אז עכשיו תחשוב על קונסולה עם RDNA2 ו-12TF. לא היית נותן לה לפחות 17TF של הפס4?

לא הייתי מגזים אם הייתי אומר שההפרש בgpu בין הקונסולות גובל בשני מכשירי ps4. כלומר רק על ההפרש בינהן אתה יכול לשחק פעמיים בtlou2 במקביל. תחשוב על זה רגע, ביחוד שהקונסולות קרובות, מה זה אומר על הכוח שלהן :)


אני אגיד לך את האמת אין לי הרבה מושג לגבי המספרים שזרקת וכל ההמרה שאתה עושה לארכיטקטורות השונות, רק יודע שלא תמיד ההבדלים האלה באים לידי ביטוי בצורה הזאת.

וכן הפרש של שתי קונסולות פס4 נשמע לי כמו הפרש ענק, מוזר לי שיש כאלו שטוענים שמבחינת כוח ההבדלים לא גדולים, לי הם נשמעים משמעותיים.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5391
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 24 מרץ 2020, 19:31

למה? הכל פחות או יותר אותו דבר מבחינת המעבד ובגזרת הכרטיס מסך כמו שנאמר פה בעבר המהירות שעון משפיעה על עוד דברים חוץ מtf וגם אם היינו הולכים רק על פי הtf אז זה 16 אחוז בערך פחות כוח. נו אז תקבל בערך 16 אחוז פחות פיקסלים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 24 מרץ 2020, 20:09

אני לא בטוח שזה יתבטא רק בכמה פיקסלים פחות וזהו, היתרון כוח שלהם מתבטא בכמעט כל פרמטר חוץ מזיכרון SSD, אם ההבדל קטנטן למה המפתח גרילה לשעבר השתמש בתיאור ״staggering” לתיאור ההבדלים?

idan
Veteran
הודעות: 2214
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 24 מרץ 2020, 21:22

אמנם אין לי מושג אמיתי ברמה הטכנית אבל ההגיון אומר שאם הפער בין ה ps4 ל xbox one היה בערך 40% אבל הסתכם בדר"כ בפער רזולוציה קטן לפלייסטיישן - 1080p מול 900p, או ביצועים טיפה יותר יציבים, אז אני מניח ש 16% לא אמור ליצור פעם גרפי עצום במשחקי מולטיפלטפורם. על האקס בוקס הם כנראה יהיו טיפה יותר חדים ועל הפלייסטיישן יטענו כמה שניות יותר מהר.
במשחקים בלעדיים מיקרוסופט תוכל לדחוף יותר גרפיקה וסוני תוכל לעצב משחקים סביב ה ssd שלה ונראה כבר מה זה אומר בפועל, אבל זה גם תלוי בשאפתנות ובכישרון של המפתחים למקסם את הביצועים של החומרה.

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 24 מרץ 2020, 21:54

bling כתב:אני לא בטוח שזה יתבטא רק בכמה פיקסלים פחות וזהו, היתרון כוח שלהם מתבטא בכמעט כל פרמטר חוץ מזיכרון SSD, אם ההבדל קטנטן למה המפתח גרילה לשעבר השתמש בתיאור ״staggering” לתיאור ההבדלים?


יכולות להיות כמה סיבות:
1. יש לו "אג'נדה" - מה שלא נראה לי סביר
2. הוא מחפש לייקים/עוקבים/כותרות - מה שנראה לי די סביר
3. ההגדרה שלו ל"STAGGERING" היא קצת שונה משלנו - מה שדי בטוח :)

הרי לא חסרים מפתחים שאומרים שההבדלים לא כאלה גדולים, ואנחנו יודעים שההבדלים הרבה פחות משמעותיים מהדור הנכחי, המספרים לא משקרים. האם יהיה הבדל במשחקי צד ג'? כנראה שכן. האם יהיה ניתן להבחין בו בלי "זכוכית מגדלת" בזמן גיימפליי? כנראה שלא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 25 מרץ 2020, 21:59

אני מכפיל לפה את התגובה לעידן מנושא ה-PC, בתגובה להאם יהיה בקונסולות משהו סטייל DLSS.

אז נתחיל בפוסט המקורי שלי על קונטרול:
ניסיתי עכשיו את קונטרול עם DLSS 2.0 ואני ב-ש-ו-ק. פאק, זה פשוט לא יאומן. זה נראה בול כמו בלי DLSS, זה פשוט מדהים. קבלו את התמונה הבאה שצלמתי.
1440p טבעי:
תמונה

960p שעולה ל-1440p בעזרת DLSS:
תמונה

1440p טבעי:
תמונה

960p שעולה ל-1440p בעזרת DLSS:
תמונה

קבלו את הדבר הזה, זה פשוט 99% זהה, זה לא יאומן. אין אלייזנג, אין ירידה בחדות, אין כלום. אפילו יש עליה בחדות מהאנטרפולציה של ה-DLSS, תראו למשל את השלט הרחוק שכתוב עליו restricted area, הוא אשרה מפורט יותר עם DLSS. והביצועים? השוט הראשון שהבאתי רץ ב-38FPS על 1440p טבעי וב-68FPS עם DLSS. השוט השני רץ טבעית ב34FPS ועם DLSS ב57FPS. ואו, איזה גיים צ'יינצ'ר. אשכרה הכרטיס מסך שלי מתפקד בקונטרול כמעט פי 2 יותר מהר בלי אף שינוי, פשוט מטורף.

idan כתב:קיימת טכנולוגיה דומה על הקונסולות החדשות שמבוססות AMD או שזה רק עניין של NVIDIA ?

מיקרוסופט שמה משהו שמכוון לשם חומרתית, אבל זה בה על חשבון ביצועים. כלומר זה משתמש בשיידרים הרגילים של הGPU, אז זה בה על חשבון משהו. כמובן שאם הם מפציצים באיזה 70% יותר ביצועים אז שווה להם לאכול איזה 5% מה-GPU לעשות את זה, אבל זה לא כמו NVIDIA שיש להם ליבות יעודיות לזה. לסוני כרגע נראה שאין משהו כזה, לפחות לא שהם חשפו. מיקרוסופט אמרו שה-int8 ו-int4, הקוסטמיזציה שהם עשו ל-ML, היא עבודה שלהם ושל AMD יחד במיוחד לXSX. אז השאלה היא האם גם סוני עשו את זה או לא, כי לא שמענו מהם כלום.

למיקרוסופט יש כבר את DirectML שנועד בדיוק לדברים כאלה, machine learning לגיימינג. T10 למשל כבר עמוק בתוך זה, למשל תראה מה הם עשו עם פורצה ו-DirectML:
תמונה

התמונה הימנית היא התמונה המקורית, התמונה משמאל היא התמונה שה-DirectML העלה לה את הרזולוציה. כלומר זה DLSS, רץ על מי יודע איזה מכשיר תחת המטרית תוכנה של מיקרוסופט. בתאוריה תראה את זה על ה-XSX. מה שנחמד ב-ML הוא שבניגוד לרוב שיטות הריקונסטרקציה, עם ML אתה לא ממש חייב לעשות חצי רזולוציה כמו עם נניח דמקה. עם ML אתה יכול גם לעשות 1800P או 1600P ולעלות ל-4K, לא חייבים להיות מוגבלים ברזולוציה שמרונדרת מאחורי הקלעים וככל שהיא תהיה גבוהה יותר, כך התוצר הסופי יראה טוב יותר. ועדין, תראו את קונטרול שמרונדר מאחורי הקלעים ב-960X1706, פחות מ-1080p, ופולט 1440p טבעי שנראה מעולה. זאת עליה של פי 2.25 ברזולוציה מהתמונת בסיס, די מטורף.

אם סוני לא מאפשרים int4 ו-int8 אז הם עדין יכולים לעשות ML על הGPU של הפס5, אבל בגלל שעבודת ML היא אנטנסיבית בint, זה אומר שעבודה שה-XSX יעשה עם int8 תעבוד פי 4 יותר מהר מאשר על הפס5 ועבודה של int4 תעבוד פי 8 יותר מהר מה-GPU של הפס5 וזה לפני שאנחנו מתחשבים במספר TF של שתי הקונסולות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 26 מרץ 2020, 09:25

אמא שלי לימדה אותי שבחיים אין דברים בחינם ושלכל דבר יש מחיר, אז איך זה בדיוק מסתדר עם הטכניקה הזאת?

בקיצור חייב להיות קאצ׳ P:

Laskin
Elder
הודעות: 21799
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Laskin » 26 מרץ 2020, 09:27

אין קאץ׳, אלא אם אתה מפחד מ AI כי הרובוטים הולכים להשתלט על העולם :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 26 מרץ 2020, 10:31

אתה חייב להודות שזה חתיכת קאץ׳.

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 26 מרץ 2020, 10:35

הDLSS של קונטרול היה נוראי בהשקה. כלומר זה לא בהכרח של קונטרול, הטכנולוגיה עצמה הייתה כזו שבעיניי היתה בלתי נסבלת לחלוטין, וגם במשחקים כמו מטרו אקסודוס היה בה *הרבה* יותר הפסד מרווח.
אם המצב באמת השתפר עד כדי כך זה מצוין ואני אהיה המאושר באדם מכך (שיחקתי את קונטרול ב1080p בשביל הRT, עם DLSS אני אמור להרוויח גם 1440 וגם fps גבוה יותר), אבל אני מוריד אותו עכשיו כדי לשפוט בעצמי.
גם בהשקה המצב בעיניי היה הרבה יותר גרוע ממה שאפשר היה לשמוע מהמומחים, אז תסלחו לי אם אני רוצה לבדוק את זה לפני שאתלהב :).
מקומות כמו DF התייחסו לזה כפיצ'ר לא לגמרי אפוי שלא פוגע לחלוטין בכל המטרות שלו. בעיניי זה היה על הגבול הלא שחיק מרוב שזה פגע בתמונה ויצר תופעות לוואי לא מתוכננות.
מעניין גם איך זה משפיע על הRT, בזמנו גם כאן הייתה איזו התנגשות שגרמה לחלק מהאפקטים לעבוד מוזר מעט.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 26 מרץ 2020, 10:42

מחכים לעדכון ממך סטיק :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 26 מרץ 2020, 12:35

bling כתב:אמא שלי לימדה אותי שבחיים אין דברים בחינם ושלכל דבר יש מחיר, אז איך זה בדיוק מסתדר עם הטכניקה הזאת?

בקיצור חייב להיות קאצ׳ P:

יש קאטצ׳, יש שלושה.

הראשון הוא שזה המון עבודת R&D, זה לא כמו דמקה שכל מפתח יכול לשבת ולישם את זה, מערכות AI הן מעל הדרגה של רוב המפתחים. אם רוצים להשתמש בזה, כנראה שצריך תוכנת צד ג׳ או שמחזיקת הפלטפורמה תעשה, כמו שMS עושה directml.

השני הוא שכשהAI כושל, יש ארטיפקטים ממש חמורים. זה מאוד קשה להביא את המערכת להראות ממש טוב. זה למה נפלה לי הלסת מdlss 2.0, הוא עולמות מעל לdlss שהיה בקונטרול ומטרו.

השלישי הוא ביצועים. זה לא בא בחינם ועדיף שתהיה חומרה יעודית. לnvidia יש ליבות יעודיות שיש להן מומחיות בחישובי מטריצות וזאת כרגע החומרה האולטמטיבית לחישובים כאלה. מיקרוסופט שמה בXSX יכולות חישוב INT8 ו-INT4 שאלה פעולות מאוד חשובות לAI, לא חשובות כמו מטריצות אבל חשובות. מה שזה אומר מבחינת MS הוא שאם צריך לעשות חישוב INT4 למשל, הXSX תוכל להריץ 8 כאלה על שיידר אחד בזמן שהפס5 תוכל להריץ רק אחד, ולכן יש לMS ביצועים מהירים פי 8 לחישובים כאלה. זה לא אומר שחישובי ai יעבדו פי 8 מהר יותר על הxsx, אבל זה אומר שחישובים מאוד אנטגראלים לai יעבדו פי 4-8 מהר יותר וזה אומר שסך הכל הxsx הרבה יותר יעילה לחישובים כאלה.
Stick כתב:הDLSS של קונטרול היה נוראי בהשקה. כלומר זה לא בהכרח של קונטרול, הטכנולוגיה עצמה הייתה כזו שבעיניי היתה בלתי נסבלת לחלוטין, וגם במשחקים כמו מטרו אקסודוס היה בה *הרבה* יותר הפסד מרווח.
אם המצב באמת השתפר עד כדי כך זה מצוין ואני אהיה המאושר באדם מכך (שיחקתי את קונטרול ב1080p בשביל הRT, עם DLSS אני אמור להרוויח גם 1440 וגם fps גבוה יותר), אבל אני מוריד אותו עכשיו כדי לשפוט בעצמי.
גם בהשקה המצב בעיניי היה הרבה יותר גרוע ממה שאפשר היה לשמוע מהמומחים, אז תסלחו לי אם אני רוצה לבדוק את זה לפני שאתלהב :).
מקומות כמו DF התייחסו לזה כפיצ'ר לא לגמרי אפוי שלא פוגע לחלוטין בכל המטרות שלו. בעיניי זה היה על הגבול הלא שחיק מרוב שזה פגע בתמונה ויצר תופעות לוואי לא מתוכננות.
מעניין גם איך זה משפיע על הRT, בזמנו גם כאן הייתה איזו התנגשות שגרמה לחלק מהאפקטים לעבוד מוזר מעט.

גם אני לא סבלתי את הdlss, כתבתי את זה פה כמה פעמים, אבל 2.0 זה ממש גיימצ׳יינג׳ר. זאת אגב טכנולוגיה חדשה לגמרי, nvidia כתבו את כל המערכת מחדש. תנסה בעצמך, זה נראה נהדר ב1440p.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 26 מרץ 2020, 18:00

אז זה מגביר את הפער בין הפס5 ל XSX לפי מה שאני מבין ממך, כמובן כשזה עובד כמו שצריך מה שלא נשמע מובן מאליו מהתיאור שלך.

כמה TF זה מוסיף לחישוב שלנו? P:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 26 מרץ 2020, 21:28

bling כתב:אז זה מגביר את הפער בין הפס5 ל XSX לפי מה שאני מבין ממך, כמובן כשזה עובד כמו שצריך מה שלא נשמע מובן מאליו מהתיאור שלך.

כמה TF זה מוסיף לחישוב שלנו? P:

כל TF של הXSX יכול להיות מומר ל-4TF של INT8 או 8TF של INT4. בפס5, אלה אם יש לה גם משהו כזה, 1TF מקביל גם ל1TF של INT8 או INT4. האמת שהמונח אמור להיות קצת שונה, זה לא נקרא TFLOPS כשמדובר בINT אלה TOPS.

זה אומר שנניח אם צריך 4TOPS של INT8 כדי להוציא פעולת AI לפועל, הXSX תוכל להמיר 1TF ל-4TOPS וישארו לה 11TF פנויים. הפס5 לעומת זאת תצטרך להמיר 4TF בכדי לקבל 4TOPS וישארו לה רק 6TF פנויים.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Veteran
הודעות: 4754
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 27 מרץ 2020, 14:40

אממ טוב, אני אשים לרגע את המסכה של המבקר הכי אגרסיבי על הDLSS, רק כדי להגיד שקיאו צדק.
אני רק אגיד מראש ששיחקתי דקות בודדות, למעשה שיחקתי זו מילה גדולה בשביל לתאר זאת, רק בדקתי ברמה הכי שטחית את המצב עם DLSS. אבל בדקות האלו ההבדלים הם חד משמעיים.
זה לא נראה 1:1 כמו 1440p, זה אפילו נראה מעט חד יותר (אבל בצורה מלאכותית ולא בהכרח מחמיאה), אבל מעבר לעובדה שהתמונה לא זהה, הפעם הטרייד אוף עבר באופן חד משמעי לצד שבו זה שווה את זה לחלוטין. לא נתקלתי באותן תופעות הלוואי שכל כך שיגעו אותי בכלל, והכל נראה מאוד טוב וזז (הבעיה בזמנו הייתה בעיקר באיך נראות טקסטורות כשהמצלמה זזה) מצוין.
כלומר נראה לי (שוב, דקות בודדות, אבל זה מרגיש טוב) שחוץ ממצב שבו המשחק היה רץ לי ב120fps על 1440p, אין שום סיבה לא להדליק את הdlss ולהרוויח שיפור פריים רייט משמעותי. וכמה השיפור משמעותי? וואו.
שוב דיסקליימר של דקות בודדות ולא אימצתי את המשחק מדי, אבל עברתי מ30~ fps על ההגדרות הכי גבוהות וכל הRT, ב1080p, ל40-50 fps באותן הגדרות קצה על תמונה שנראת חד משמעית טובה מ1080p (השתמשתי בDLSS כדי לדמות 1440p, וזה מאוד דומה).
כלומר זה שיפור אסטרונומי גם באיכות התמונה וגם בביצועים באותו הזמן, כשהחסרונות קיימים אבל מתגמדים הפעם.
אגב, שיחקתי את המשחק על 1080p בזמנו על 30fps, ובדקתי גם בשביל הספורט איך עובד DLSS ל1080p (מרנדר מ720p). והתוצאה? תשפטו בעצמכם -
התמונה אמנם מעט לוקה בחדות, אבל זה כי המסך לא מגיב טוב ל1080p מלכתחילה. היא רק מעט פחות יפה מ1080p בערך באותה רמה שה1440p קרוב לרזולוצית היעד שלו. אין תופעות לוואי. והביצועים? מ30 fps עברתי ל60-70.
שוב, לא אימצתי את המשחק כרגע ואני מניח שזה יפול מעט מ60 ברגעי קצה, אבל עדיין... כמעט פי 2 ביצועים! על תמונה כמעט זהה. גם כאן הטרייד אוף נוטה קיצונית לשימוש בDLSS, זה כמו מוד ביצועים בps pro שהופך משחק 30fps ל60fps בלי באמת שינוי קיצוני.

עוד יגיע היום שבאמת אבדוק את השימוש בDLSS לאורך זמן ובתוך גיימפלי אמיתי, אבל מאוד התרשמתי מהמעט שראיתי כרגע. ומאוד ביקרתי את הטכנולוגיה קודם לכן.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10159
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 27 מרץ 2020, 20:13

נשמע מרשים ביותר, מעניין עד כמה זה באמת יזכה לשימוש בדור הבא, חבל שסוני לא השקיעה משאבים בטכניקה הזאת זה יכל לטשטש את ההבדלים ברזולוציה בין משחקי פס5 ל XSX.

תודה על הדיווח סטיק :geek:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מרץ 2020, 21:45

כשיוצא הdlc השני עוד שלושה חודשים אני צולל בחזרה לקונטרול ומשחק את כל התוכן החדש ואני לגמרי עושה את זה עם dlss ולא העזתי להפעיל את זה בגרסה הקודמת. אצלי לפחות זה יהיה המבחן האמיתי הראשון של dlss, לשבת ולשחק במשחק בצורה עמוקה שעות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 מרץ 2020, 17:23

עלה וידאו די מעניין שקצת סותר את הנרטיב שה-XSX חזק משמעותית מהפס5,תנסו להתעלם מהקול המרדים של הבנאדם:
https://www.youtube.com/watch?v=PW-7Y7GbsiY&t

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מרץ 2020, 17:41

נרדמתי באמצע, נשמע כמו פוסט ממוצע של משתמש בEra בנושא הפס5 :)

כלומר הבן אדם מדפדף את הרוחב פס זיכרון קל הפס5 אבל נדבק 5 דקות לעובי הAPI של הRT של מיקרוסופט.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 38360
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מרץ 2020, 20:37

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4730
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 28 מרץ 2020, 22:06

יש איזו נקודה שלא ממש ברורה לי מהדברים של ריצ'ארד- הוא אומר שבערכת הדגמה שהם קיבלו ה-SSD לא היה כלול ואז הוא ממשיך לומר ש-MS לקחה SSD במידות מסויימות וקיסטמה אותו לעצמה,הוא מדבר על כרטיסי הזיכרון פשוט? למיטב הבנתי וגם לפי מה שאני רואה מפרסומים שונים יש בחלק של הלוח שכולל את ה-SOC של סקארלט גם צ'יפי nand. תמיד הנחתי שה-SSD יוטמע ברמת הלוח ולא בתור איזה משהו חיצוני כמו מה שקורה היום עם הקונסולות.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים