נראה נהדר, ומשחקי סופרט בשנת היציאה הם באופן עקבי משחקים חצי אפויים בלשון המעטה, גם ויזואלית. אם זה באמת רק קמצוץ מאיך שמחקי ספורט יראו בהמשך הדור, נראה מאוד מבטיח.
כן, מלבד משחקי מירוצים - אלו המשחקים הכי ריאליסטיים שיש בכל התעשייה, שאנשים בהחלט יכולים להעיף מבט ולחשוב שמדובר בשידור אמיתי. אני מקווה רק שלא יהיו ירידות פריימים ויצליחו לשמור על 60 פריימים, במידה ובאמת יש שם RT כמו שזה נראה.
תבדוק על מסך גדול ותגיד לי... אתמול כשצפיתי בטלויזיה זה היה נראה גבולי. מבאס מאוד אם הם לא הצליחו אפילו במשחק כזה לעשות RT ולשמור על 60 פריימים אבל כמו שאני אומר תמיד - הRT בדור הזה יהיה די בדיחה, בטח במשחקים ״מרשימים״.
ראיתי על מסך מחשב, ההשתקפויות הן לא SSR לדעתי. האם הן RT? לא יודע, השתקפות על משטח שטוח אפשר לעשות גם עם השתקפויות משטחיות שמשחקים עושים עוד מאנריל 1 שיצא לפני יותר מ-20 שנים (TLOU2 למשל משלב השתקפויות משטחיות ו-SSR יחד) וזה גם יכול להיות RT. כל עוד לא ראיתי עצם משקף שאי אפשר לעשות אותו בלי RT, אני לא באמת יכול לדעת אם זה RT או לא אבל אני די בטווח שזה לא SSR. האמת, אם כבר משהו ב-RT, אני חושד שהצל שם ב-RT. או שהוא ב-RT או שהם הקדישו המון משאבים לצל כי ממש לא קל להגיע לרמה כזאת של צל בלי RT או לפחות השקעה מאוד גדולה במערכת צל.
בכל מקרה, קשה לדעת.
בנוגע לטוריזמו, הוא פשוט נראה כמו משחק דור קודם, גג גרסת המחשב של GT סופורטס. יש שם POPIN מזוויע והאיכות הגרפית הכללית נראה מאוד דומה לספורטס. אני לא אתפלא אם GT7 הוא פשוט ספורטס עם אקסטרה תוכן ושדרוגים למנוע כמו השתקפויות RT בכדי להוציא משחק GT כמה שיותר מהר. אני גם לא אהיה בשוק אם הוא יצא לפס4 במקביל.
לגבי טוריזמו - אני שוב אומר, במשחקים האלה שגם ככה נראים כיום די ריאליסטיים - לא נקבל שדרוג מטורף שיפוצץ אותנו כנראה, מלבד תאורה, השתקפויות, הצללה... המכוניות עצמן כבר זה משהו שבאמת צריך זכוכית מגדלת כדי להבין שזה לא צילום, ברמת המודלים. הסביבות - כן חד משמעית יכולים לקבל שדרוג רציני, אבל זה גם ככה משהו שטס על פנייך ופחות שמים לב לזה, בזמן משחק, ובריפלייז משתמשים בזוויות ואפקטים שמסתירים או מטשטשים את ההבדלים למציאות.
אני חושב שGOT יכול להיות דוגמה טובה לאיך שתאורתית יראו משחקי הדור הבא. המודלים, וכל דבר שנמצא מטר וחצי מהדמות פשוט נראה פשוט מדהים. אני בספק עד כמה כבר אפשר לשפר את זה כדי שנשים לב ממרחק המצלמה. אבל כל מה שנמצא מעבר למטר וחצי הזה הוא באיכות ירודה משמעותית, כולל אפילו קצה הצל, הסביבה בעיקר וכו'. ממש אפשר לראות את העולם נבנה סביבך באיכות גבוה תוך כדי תנועה אם מחפשים (לא כזה בולט כשלא מחפשים). אז אני מניח שמשחק PS5 יצליח לשמור את הרמה הגבוה של המטר וחצי הזה על גבי מרחבים גדוחים בהרבה. אנימציות פנים, עור ואפקטים יותר ריאליסטיים לסרטוני המעבר כמובן... אבל כמו שלאסקין אומר, כמה כבר אפשא לשפר את המודל הראשי במרחק המצלמה?
אני מנחש שלא. יש עוד לאיפה להשתפר, בגדול. כל הקטע הזה של "הגענו לקצה" הוא שקר. אתה חושב שאתה בקצה כי זה כל מה שאתה מכיר, אבל בו נראה אותך אומר ש-GOT נראה כמו ה"קצה" הגרפי חוץ מ-LOD כשתסתכל עליו במבט לאחור ב-2024 כשאתה באמצע המשחק הכי חדש של נוטידוג. הדור רק מתחיל, רוב הדברים נראים כמו גרסת ה-PC של משחקי דור קודם. זה נכון על כל דור, אפילו ל-360 קראו בקהילות "אקסבוקס 1.5" עד שיצא גירס 1 והקפיצה בכרטיס מסך שלו מהדור הקודם מקבילה לקפיצה בין הGPU של הפס3 לזה של הפס5. ואיכשהו עוד מהפס3 בכל סף של דור חדש שאלו שאלות בסגנון "עדין יש לנו לאיפה התקדם?".
ביום שהקונסולות יציגו גרפיקה שלא תוכל להבדיל בינה לבין העולם האמיתי, אז בו נדבר על שהגענו לקצה. ברור שהדלתא כל הזמן קטנה, אבל יש לנו עוד קילומטרים עד שנגיע ליעד. עד שקונסולות לא יוכלו להריץ הכל ב-path tracing כשכל אלמנט ואלמנט יוכל להיות מבוסס פיסיקה, משיער ועד מים, הכל הריס וכו', יש לנו עוד לאיפה התקדם. עד שנגיע למטריקס אנחנו נמשיך להתקדם.
המודלים בשום משחק NBA לא ייראו ככה במהלך הדור הזה, אולי גם לא בדור הבא. אני לא טוען לשנייה ש"אין שום מקום לשיפור", אבל למשל ברמת הרכב - בטח שהמודלים נראים ככה, או מספיק קרוב לזה כדי שבתנועה לא תשים לב לשום הבדל. וזה כל העניין - אני מדבר בזמן תנועה, בזמן משחק... שם אתה לא תשים לב להבדלים עצומים במשחקים כמו GT, ברמת המודלים עצמם. בסביבות - ברור שכן. המשחקים שגם ככה כיום במבט חטוף נראים כמו שידור של ספורט אמיתי יהנו כנראה הכי פחות מהקפיצות הדוריות, זה לא אומר שהם לא יכולים להשתפר או שאין לאן, רק שאנחנו פחות נגיד "וואו! הבדל עצום מהדור הקודם!" אלא אם נביט ב"זכוכית מגדלת".
נראה שלמרות שהדבר הזה מפלצת מגושמת, אפשר לפתוח אותה בקלות יחסית. הלוואי שה-SX גם כן יחסית נוחה לפתיחה. זה ממש יבאס אותי אם בדומה לדגמים הקודמים גם היא מציקה בקטע הזה, כי זה די קריטי בשביל לנקות אבק.
קיאו, מה שאני ולאסקין דיברנו עליו הוא לא 'הבדל אובייקטיבי' שברור שיהיה, וגם לא הבדל עצום שיכול להיות בקלוז-אפים, בפרטים הקטנים וכו'. ברור שיהיה, וגם ברור שתהיה קפיצה בכל התחומים כולל כולם, השאלה היא עד כמה תשים לב להבדל בלי השוואה וממרחק המצלמה. אני לא אומר שGOT 2 לא יראה משמעותית טוב יותר, אני רק אומר שספציפית המודל של הגיבור, בזמן גיימפלי וממרחק מצלמת הגיימפלי, יראה ללא השוואה באותה רמה. לדעתי לפחות ובלי להתבסס על כלום כמובן, פשוט המודלים האלו מהמרחק הזה כבר נראים ברמה הזויה. עם זאת אני רק אומר שהקפיצה המורגשת (שוב, לא שלא תהיה קפיצה בשאר הדברים) תהיה במסביב, או ברמה, מהירות ומרחק שבו העצמים הם ב100% יופי ופירוט. או במילים אחרות מה שאני אומר הוא שזה המקום היחיד כרגע שדור הPS4 לא נראה טוב עדיין בעיניי, ולכן זו תהיה הקפיצה הכי מורגשת כי בבירור אפשר לדמיין אותה כבר עכשיו.
דימון סולס נניח נראה בעיניי מדהים ומפיל לסתות, ממש לא משחק PS4 וחצי בעיניי. אבל המודל וכו' הם כן שם, זה לפחות מה שאני רואה כרגע. לעומת זאת הפירוט הפסיכי בסביבה, הצורה שבה העולם נראה למרחק, אלו דברים חסרי תקדים בעולם הגיימינג.
Laskin כתב:המודלים בשום משחק NBA לא ייראו ככה במהלך הדור הזה, אולי גם לא בדור הבא. אני לא טוען לשנייה ש"אין שום מקום לשיפור", אבל למשל ברמת הרכב - בטח שהמודלים נראים ככה, או מספיק קרוב לזה כדי שבתנועה לא תשים לב לשום הבדל. וזה כל העניין - אני מדבר בזמן תנועה, בזמן משחק... שם אתה לא תשים לב להבדלים עצומים במשחקים כמו GT, ברמת המודלים עצמם. בסביבות - ברור שכן. המשחקים שגם ככה כיום במבט חטוף נראים כמו שידור של ספורט אמיתי יהנו כנראה הכי פחות מהקפיצות הדוריות, זה לא אומר שהם לא יכולים להשתפר או שאין לאן, רק שאנחנו פחות נגיד "וואו! הבדל עצום מהדור הקודם!" אלא אם נביט ב"זכוכית מגדלת".
אבל המסלולים נראים רע, הם משקיעים המון במכוניות והמסלולים בקושי עומדים בסטנדרט של סביבה במשחק עולם פתוח, שלא נדבר על משחק לינארי. המכוניות נראות כבר די מדהים, אני מסכים שאין יותר מדי מה לשפר בהן חוץ מזה שהמודל של הסרטוני מעבר יהיה ממש במשחק עצמו.
סטיק, אני חושב שנהיה יותר חכמים באמצע הדור, ביחוד כשנעשה השוואות בדיעבד לדור הנוכחי. אני מסכים שאם משחק מחליט לשים הרבה מאמץ בדבר מאוד ספיציפי (נניח מכוניות בGT), הוא יכול להגיע לרמה ממש גבוהה. לא שחקתי עדין ב-GOT אבל אני בטוח שאני אראה לא מעט דברים שיכולים להשתפר לדור הבא. יש הרבה דברים שאנחנו רגילים אליהם כי זה משחק וידאו וככה זה משחקי ודאו אבל ברגע שהם יהיו במשחק, אתה תגיד ואו. גם העיצוב עצמו מוגבל, מספר הבדים והחלקים המשוחררים מוגבלים טכנית והמעצב מתחשב בהם כשהוא מעצב, כנ״ל על למשל דברים שהם ״דבוקים״ לדמות במקום לנוע אנדבידואלית למשל. בסופו של דבר אם הדמות נראת לך כמו משהו ממשחק וידאו ולא כאילו יש מצלמה Go Pro מאחורי כתף של סמוראי אמיתי, כנראה שיש לנו עוד לאיפה להתקדם.
לגבי GT אז כאמור דיברתי על המכוניות, לגבי הרקעים? זה מדהים לריפליי אבל בזמן משחק זה כל כך לא משנה בסגנון הזה, כי רוב המסלולים האמיתיים נמצאים באמצע שום מקום עם מעט מאוד עצמים בסביבה, ובזמן משחק אתה לא תשים להבדל, אפילו אם העצים נראים כמו בפס2 זה יהיה קשה להבחין בזה, אבל במסלולים כמו טוקיו או מונטה קרלו - שם כן יש יותר דברים שאפשר לשפר כדי לתרום לריאליזם, אין ספק, אבל אפילו אז - צריך להיות חד עין במיוחד בשביל לראות בזמן מירוץ.
בGOT ה״סך הכל״ נראה פשוט מדהים, אבל כשמתחילים להתרכז בפרטים הקטנים אז הרבה פחות. למשל אנימציות מסויימות שנראות לא הרבה מעבר ל״סבבה״, או השועל שנראה שנלקח בכלל מהPS3. בזמן דהירה או אקשן לעומת זאת - פחות נשים לב להבדלים. אפילו את הפופ-אין של הצמחייה לרוב הצליחו להסתיר ביעילות. בדור הבא-הבא או באמצע הדור הקרוב, כשיהיה שימוש נרחב יותר בRT - זה כבר יכול לעשות הבדלים משמעותיים יותר ב״סך הכל״ הזה, בגלל שהתאורה תראה טבעית יותר ותגיע לכל מקום.
Stick כתב:רק באלמנטים מאוד ספציפיים, ומזוויות צילום רגילות, אני צבקש להדגיש .
המודלים של המכוניות בGT לא יראו הרבה יותר טוב גם בפס7, אני לגמרי מסכים. זה שיש דברים סופר ספציפים שמפתחים מתרכזים בהם וגורמים רק לאלמט האחד הזה להראות חצי דור אם לא דור מעל לשאר המשחקים תמיד היה קיים, עוד ב-GT2 על ה-PSX המכוניות נניח היו מרשימות יותר מאשר המכוניות ב-GTA3 של הפס2 ושם הייתה קפיצה של פי 100 בכוח GPU. אבל אלמנט אחד הוא לא הגרפיקה של המשחק. גרפיקה של משחק היא קולמנציה של המון דברים כצן חלקיקים שעפים באויר, איכות של מודלים/טקסטורות/שיידרים, תאורה, פירוט ודחיסות של העולם, פיסיקה, אנימציות וכו'. כלומר ה-GPU של הפס5 הוא פחות או יותר פי 10 מזה של הפס4 אם נקח בחשבון את כל המסביב, זה עדין אומר שאם אתה משקיע 30% מהפס4 בלרנדר את האוטו הראשי ב-GT7 הוא כנראה יראה יותר טוב מאשר GTA6 שישקיע אולי 0.3% מהפס5 בלרנדר את האוטו של הדמות הראשית. אבל השילוב של הכל, זה מה שעושה דור הבא.
בכל מקרה, אני חושב שאם נסמן את השיחה הזאת ונחזור אליה עוד 4 שנים (בתקווה שכולם עדין יהיו פה בפורום ), אתם כבר לא תחשבו שמשחקי דור הבא נראים כמו GOT או GT סופרטס רק עם LOD טוב יותר
אני חושב שיש כרגע את המיסקונספציה שמשחק דור הבא זה משחק דור נוכחי עם טקסטורות/רזולוציה/FPS/LOD טובים יותר כי זה מה שאנחנו רואים בעיקר כרגע, בייסיקלי גרסאות PC של משחקי דור נוכחי. בואו נתן לדור הזה קצת זמן, אפילו לא ראינו משחק 2022 אחד בודד ובתחילת 2022 הפס5 תהיה רק בת שנה וחודשיים, כשהפס4 הייתה בת שנה וחודשיים לא ראינו עדין שום "דור הבא" אמיתי בשוק, אולי רק רמזים מ-2-3 משחקים מאוד ספציפים כמו KZ. בואו נגיד את זה ככה, HB2 נראה כמו שום דבר שראינו עד היום, אם בסוף הדור משחקים יגיעו לגרפיקה הזאת אז וואללה, אני חושב שזה היה דור מעניין לגמרי מבחינה גרפית.
BiA כתב: נראה שלמרות שהדבר הזה מפלצת מגושמת, אפשר לפתוח אותה בקלות יחסית. הלוואי שה-SX גם כן יחסית נוחה לפתיחה. זה ממש יבאס אותי אם בדומה לדגמים הקודמים גם היא מציקה בקטע הזה, כי זה די קריטי בשביל לנקות אבק.
רק עכשיו באמת צפיתי, כמה פרטים חמודים: - יש למכשיר מאוורר INTAKE אחד בלבד בגודל 12" שזה די מזכיר את ה-XSX שיש לה רק מאוורר OUTTAKE בודד בגודל 13". - הם מאשרים מחדש שיש 16GB של 448GB/S GDDR6. - הם מודים שהצ'יפ שלהם קטן ומהירות השעון הסופר גבוהה גורמים לפליטת חום מאוד גבוהה (פאק, איזה עיצוב הזוי). - הם מאשרים את המתכת הנוזלית כTIM שכבר שמענו מ-GAMERNEXUS.
לא יודע, אני מקבל וויבים של X1 מהחומרה של הפס5. כמובן שאני חושב שהמצב הרבה פחות קיצוני, הפס5 הרבה יותר קרובה ל-XSX מאשר הX1 לפס4, אבל כל הנושא הזה של הצ'יפ הקטנצ'יק והסופר מהיר שפולט ערימות של חום שגרם להם גם להתקע ב-10TF (סרני אמר שמעבר ל-2.23GHZ התחילו בעיות לוגיות בשבב) ולבנות קונסולה בגודל של ילד בן 4 פשוט מוזר. אני לא יכול לחשוב על שום סיבה חוץ מאשר ההדבקות הזאת ל-36CU בכדי לתמוך לאחור בפס4.
לדעתי העיצוב הזה מאוד טוב ,שרואים איך נוח לפתוח את הקונסולה במיוחד איך קל להוסיף מקום אכסון ,למרות שבהתחלה זה יהיה מאוד יקר אבל במחשבה לשנים זה מצוין עדיף בהרבה מהמודל של ms ,שחיבים לקנות בזיכיון של ms אני חזרתי לחשוב מה לקנות ,בגלל שיש לי xbo x והיא הולכת לקבל את הבילעדים של ms לשנה הבא ,אולי אני יקנה לפני דווקא את הps5
כן הxsx יותר חזקה ,אבל בכל מקרה מתי שהוא אני יקנה מחשב משחקים ועם הספרית משחקי ps4 שלי תרוץ באיכות ps4 pro למשחקים שנתמכים ,זה יהיה מאוד נחמד
ככל שיעבור הזמן הפיתרון של סוני כנראה יהיה זול יותר משל MS. כרגע של MS זול יותר בכמה דולרים כי הSSD היחידי ש(אולי)תומך בפס5 שקיים כרגע זה ה980 של סמסונג והם נוטים לזנק במחיר מהר (המחיר הרשמי שלו הוא 230$). הבעיה היא שאנחנו לא יודעים בכלל אם ה-980 מתאים לפס5, אז נצטרך לחכות ולראות איזה SSD יתאימו וכמה הם יעלו.
היום ב-19:00 האירוע של AMD לחשיפה של ZEN3. די מדהים ש-ZEN3 הולך להחשף ואולי אפילו לצאת לפני הקונסולות דור הבא. כמעט מבאס, למה אין ב-XSX ובפס5 מעבדי ZEN3 שיוצאים במקביל לשיגור אבל כן יש בהם GPU מבוסס RDNA2 שגם יוצאים בדיוק בשיגור?