Laskin כתב:Uncle Pey'j כתב:idan כתב:לא ידעתי מה זה קוונטום ארור, אז עשיתי גוגל ולא התרשמתי. גם בתור משחק פס4 זה לא שווה תערוכה של סוני, אז בוודאי לא בשביל למכור את הפס5.
כל השאר נראה כמו הימורים סבירים, לפחות כל אחד בפני עצמו, כנראה לא כולם ביחד באותה תערוכה אבל נשמור על אופטימיות.
היה דיבור של הכתב ההוא שכחתי איך קוראים לו שספידרמן זה משחק של 2021. לי זה נראה סופר מוקדם, אבל אם זה נכון אז לא מופרך שהוא יהיה באירוע.
בנוסף הייתי מוסיף משחק מסקוור, זה יכול להיות ה ip החדש של הצוות של פפ15 (luminous production), זה יכול להיות המשחק של יושידה (פפ16 סביר להניח), זה גם יכול להיות סתם דמו טכני, אבל זה הימור יותר מסביר שסקוור יהיו על הבמה של סוני בתחילת הדור בצורה כזו או אחרת.
לא יודע אם WB מתכננת אירוע משלה כי יש לה לא מעט דברים מעניינים לחשוף, אבל אם לא אז גם הם מועמדים טובים להראות משהו אצל סוני.
ומשהו קטן למיטיבי לכת.. האתר של wild עודכן השבוע עם קונספט ארט חדש, אז מן הסתם כבר התחילו הספקולציות:)
בקשר למיקרוסופט, אחד האינסיידרים היותר אמינים אמר לא מזמן משהו כזה - תתכוננו לעולמות פנטזיה מהממים, ריבוטים, ומדע בדיוני.
לא יודע אם השימוש בלשון רבים הוא מכוון, אבל במינמום עולמות פנטזיה זה פייבל, די קל. ריבוטים ומדע בדיוני יכול להיות פרפקט דארק. זה גם יכול להיות הרבה דברים אחרים, אבל זה מה שעולה לי לראש כרגע. לדעתי גם יהיה משהו יפני, כל תחילת דור מיקרוסופט מנסים לעשות משהו עם מפתחת יפנית ופיל ספנסר אכל את הראש על הנסיעות שלו ליפן אז למה לא? אין צורך לטוס ליפן רק בשביל להביא את יאקוזה לגיימפס.
ולא הבנתי אם יש להם גם אירוע במאי וגם ביוני, אבל באחד מהם הם חייבים להראות סוף סוף את אלדר רינג... חאלס, הרגנו אותנו כבר.
לא טענתי לרגע ש-QE מרשים,רק שהוא יהיה שם כי מדובר במשחק השקה.
לגבי פפ16,אין מצב בעולם לדעתי,כולם עדיין משתגעים מהרימייק של 7 (ובצדק) אז לבלבל את הקהל עכשיו עם 16 נשמע מיותר,סקוור הולכת להתרכז בלסיים את הסאגה של 7 לפני שנשמע משהו על 16 לדעתי,בלי קשר לאיזה צוות מפתח אותו.
WB זו דווקא אופציה לא רעה,לפי ג'ייסון שרייר הם היו אמורים לעשות אירוע משלהם בזמן E3 שבו כנראה היו מוכרזים באטמן,הארי פוטר והמשחק של רוקסטדי אז יש מצב שאחד מהם יופיע אצל סוני,ההימור שלי על באטמן כי קראתי לא מזמן שהוא היה מיועד לצאת השנה,לא ברור אם זה יקרה בהתחשב בנסיבות אבל לכל הפחות הוא הכי רחוק בפיתוח.
גם Wild יכול לצוף מחדש בחשיפה של הפס5 כי המשחק עדיין נחשב אקסקלוסיבי בפעם האחרונה שבדקתי.
לגבי האינסיידר,כן ראיתי את התגובה הזו- הוא מאוד אמין ולדעתי זה ברור שהוא מתכוון לפייבל ו-PD.
אין מצב שסקוור הולכת להתרכז רק בפפ7 על כל חלקיו לפני שיוצג משחק חדש בסדרה, זה הדבר הכי לא סקוור שסקוור יכולה לעשות
פפ16 בפיתוח והוא יוצג מתישהו בשנתיים הקרובות, עוד לפני שיגיע החלק השני של פפ7 רימייק, השאלה אם יוצג שלוש-ארבע שנים לפני שיצא או רק שנה-שנתיים... ודי בטוח שהאופציה הראשונה ריאלית יותר.
לגבי WB אני די משוכנע עדיין שזה משחק קרוס ג׳ן, אבל בטח יש עוד משחק לדור הבא, שלדעתי לא יציגו עדיין.
וויילד - מהפעם הראשונה שראיתי אותו אמרתי שזה משחק של הדור הבא בטח (בעיקר בגלל הדשא אבל בכלל היה נראה כמו סרט אנימציה עם סקופ גדול מאוד כדי לצאת כמו שצריך על הפס4), אני חושב שהוא מתוכנן לאיזור השיגור או השנה הראשונה של המכשיר, מקווה שלא יאכזב כי אני לגמרי אהבתי את הכיוון שלו.
Laskin כתב:רק פעמיים! ובשני המקרים זה פשוט כי סוני תשמח אם יהיה לה עוד משחק השקה או שניים, במקום לחכות שנתיים ללהיטים הממש גדולים שלה, ויש לה מספיק מפתחות שהוציאו משחקים בזמן גבולי כדי לעשות את זה
בכל אופן זה התחיל לדעתי מהורייזון ושאמרתי ספציפית שזה יהיה משחק שיקשר בין הראשון להמשך האמיתי, אז אם זה קורה - הא!
DrKeo כתב:Laskin כתב:רק פעמיים! ובשני המקרים זה פשוט כי סוני תשמח אם יהיה לה עוד משחק השקה או שניים, במקום לחכות שנתיים ללהיטים הממש גדולים שלה, ויש לה מספיק מפתחות שהוציאו משחקים בזמן גבולי כדי לעשות את זה
בכל אופן זה התחיל לדעתי מהורייזון ושאמרתי ספציפית שזה יהיה משחק שיקשר בין הראשון להמשך האמיתי, אז אם זה קורה - הא!
אבל אמרת שזה יהיה סוג של TLL לפס4 בלבד בכדי שיהיה לסוני עוד תוכן ב-2020 לפס4, לא שזה יהיה משחק עם חזון שונה והוא בכלל משחק פס5 ובגלל הרצון שלהם לעשות ניסוי הם עשו סוג של TLL כי החזון לא מומש בהורייזן 2. כלומר טעית!
Uncle Pey'j כתב:אני רק רוצה להזכיר שמבין כולם הייתי הכי קרוב למה שכנראה יקרה לאסקין רצה משחק גשר סטייל TLL וקיאו בכלל אמר שהורייזון 2 יהיה משחק פס4 ואני טענתי מההתחלה,ממש אחרי היציאה של Zero Dawn שההמשך יגיע לדור הבא כי הטיימינג מסתדר.
idan כתב:לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.
Stick כתב:גם הפיתוח של AC אצל יוביסופט הפך למחזור של 3 שנים מאז החצי ריבוט של אוריג'ין. ותגיד מה שתגיד על ההתרחבות של גרילה, הם עדיין לא פיתוח פנימי חובק סטודיואים מכל העולם כמו שיוביסוסט עושים עם AC.
אני זוכר את מה שאמרו בגרליה, אני גם הסתמכתי על זה כשחשבתי שהוא עוד עשוי להיות משחק ps4. אבל אני מניח שפיתוח של 3 שנים זה באמת המינימום של המינימום בשביל משחקים בזאנר הזה, אם אפילו יוביסופט לא מעגלים פינות לפחות מזה כיום (מזכיר שבעבר הם פתחו כבר כמה משחקי AC בשנה בלבד, אחרי זה שנתיים ורק באמצע הדור הבינו שהם צריכים מחזור של 3 שנים).
אבל אולי הכוונה היא שונה, בוא נגיד שכל גרילה עבדו על הורייזן הראשון ולא היה להם עוד פיתוח בצד בזמן הזה. אז אולי ברגע שהם סיימו איתו והתרחבו (זמן הראיון המדובר), הם התחילו לעבוד על כמה משחקים, ואז, נניח:
קילזון ב2020 כמשחק השקה
הורייזן 2 ב2021
קילזון ב2022/3
הורייזן 3 ב2023/4 וכן הלאה.
יכול להיות גם הפוך אבל אני מניח שמשחק קילזון מהר יותר לפתח, למרות שזה כמובן קשור בכמה משאבים הוכנסו לכל פרויקט.
בקשר לספיידרמן, אם אני זוכר נכון אינסומניאק פיתחו את הראשון ב3 וחצי שנחם וזה כלל *הכל* מאפס. הנקודות הבאמת חשובות שהסיקוול צריך לטפל בהן זו מערכת אמיתית של משימות צד. אז ברמה השטחית הם צריכים לפתח את זה כביכול מאפס, להגדיל את המפה (נניח ברוקלין), לבנות קמפיין חדש ולשדרג את המנוע לדור הבא. אם הם באמת בנו את כל ספיידרמן הראשון ב3 וחצי שנים (ותקנו אותי אם אני טועה, אבל זה מה שאני זוכר), אז קשה לחשוב שהם צריכים יותר בשביל זה.
DrKeo כתב:idan כתב:לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.
שלוש שנים זה ממש לא על הצד הקצר, זה הצד הכי סטנדרטי שיש. שלוש שנים פיתוח היה שם את המשחק על החצי הראשון של 2020, לא כמשחק חוצה דור, גרילה התרחבו בטרוף, הם כבר הוציאו הורייזן אחד בדור הזה מה שהופך פיתוח של המשך לקל יחסית והמנכ״ל של גרילה אמר שהם לא הולכים להוציא משחקים בהפרשים ארוכים יותר. כלומר כל דבר בערך הצביע על הורייזן 2 בתחילת 2020 לפס4.
אתה רוצה להגיד לי ששלוש+ שנים על בסיס מנוע קיים, כלים קיימים וגיימפליי קיים כשהחברה תפחה משמעותית והמנכ״ל אומר שהם רוצים לשחרר משחקים מהר יותר זה לא זמן קלאסי להמשך? כלומר אפילו בין קילזון והורייזן 1 עברו רק 3 שנים ו-4 חודשים והורייזן היה פרוייקט כל כך קשה לחברה כמו גרילה שהייתה צריכה ליצור הכל מאפס ומעולם לא התעסקה במשחק גוף שלישי.
זה היה מאוד הגיוני, אבל מן הסתם פיתוח יכול ללכת באלף דרכים וזאת הייתה רק אופציה אחת, יש עוד כל מני פרמוטציות הגיוניות. כלומר מי היה מנחש למשל ש-DS יצא בסוף 2019 עם פחות מ-3 שנות פיתוח?
idan כתב:DrKeo כתב:idan כתב:לא ממש..
שלוש שנים זה על הצד הקצר ביותר האפשרי למשחקים בסדר גודל הזה ואם לוקחים בחשבון שיש כאן גם מעבר בין דורי אז זה מרגיש אפילו פחות סביר (בגלל זה השמועה שספיידרמן הוא משחק של 2021 מפתיעה בעיני), ובהתחשב בתאריך יציאה של פרוזן ווילדס גם אם להורייזן 2 היה פיתוח של רק שלוש שנים הוא עדיין היה נופל ישר לשיגור של הפס5 מבחינת לוחות זמנים.
שלוש שנים זה ממש לא על הצד הקצר, זה הצד הכי סטנדרטי שיש. שלוש שנים פיתוח היה שם את המשחק על החצי הראשון של 2020, לא כמשחק חוצה דור, גרילה התרחבו בטרוף, הם כבר הוציאו הורייזן אחד בדור הזה מה שהופך פיתוח של המשך לקל יחסית והמנכ״ל של גרילה אמר שהם לא הולכים להוציא משחקים בהפרשים ארוכים יותר. כלומר כל דבר בערך הצביע על הורייזן 2 בתחילת 2020 לפס4.
אתה רוצה להגיד לי ששלוש+ שנים על בסיס מנוע קיים, כלים קיימים וגיימפליי קיים כשהחברה תפחה משמעותית והמנכ״ל אומר שהם רוצים לשחרר משחקים מהר יותר זה לא זמן קלאסי להמשך? כלומר אפילו בין קילזון והורייזן 1 עברו רק 3 שנים ו-4 חודשים והורייזן היה פרוייקט כל כך קשה לחברה כמו גרילה שהייתה צריכה ליצור הכל מאפס ומעולם לא התעסקה במשחק גוף שלישי.
זה היה מאוד הגיוני, אבל מן הסתם פיתוח יכול ללכת באלף דרכים וזאת הייתה רק אופציה אחת, יש עוד כל מני פרמוטציות הגיוניות. כלומר מי היה מנחש למשל ש-DS יצא בסוף 2019 עם פחות מ-3 שנות פיתוח?
אז זהו שלא, הם התחילו לעבוד על הורייזן אחרי קילזון 3, אי שם בשנת 2011.. עכשיו מן הסתם להמציא ip חדש דורש יותר זמן והם בטח עבדו בצוות קטן בשנים הראשונות אבל מלבד המפעל הענק לייצור אססין קריד שהזכירו כאן (ואפשר בקלות לעמוד על כל ההבדלים) אני ברצינות לא יכול לחשוב אפילו על משחק עולם פתוח אחד, המשך או לא המשך, ברמת הפקה של הורייזן או קרוב לשם שלקח להכין שלוש שנים בדור הזה... אז פחות מכך? לא נראה לי שיש דבר כזה, לא בז'אנר הזה, לא ברמות האלה.
וזה שגרילה הגדילה את הצוות שלהם לא בהכרח אמור ללמד על זמני פיתוח קצרים יותר - זה יכול להיות קשור בכמות פרוייקטים וזה יכול להיות קשור בסקופ של המשחק הבא שלהם. מעבר לכך שבכל דור הזמני פיתוח רק הולכים ומתארכים והצוותים הולכים וגדלים ואני מניח שהמגמה לא תשתנה בדור הבא. אאל"ט cd red יותר משילשו את הצוות שלהם מאז הוויצ'ר 3 ואיכשהו סייברפאנק לא מגיע מהר יותר והוא אפילו לא משחק דור הבא.
Laskin כתב:זה מצחיק שמצד אחד אתה קצת מזלזל בגרילה ומצד שני אומר שהם יכולים להוציא המשך ראוי תוך 3 שנים לאחד מהמשחקים היותר ייחודיים שהיו בדור הזה. וכן, אני מכיר ומסכים עם המון מהביקורת עליו, אבל זה עדיין משחק טוב מאוד, עם העולם הפתוח אולי הכי יפה, מקורי ומעניין לדעתי בכל הדור הזה. זאת אומרת, ברור שRDR2 לוקח אותו באספקטים רבים במורכבות וביופי, אבל הוא לא מקורי או מעניין יותר. ואני חושב שהמשך שלא משפר משמעותית את המגרעות ייתן להם עוד משחק של 8 נמוך כמו שהיו מקבלים פעם עם קילזון, וחבל, כי הפוטנציאל של 9 ומעלה כאן קיים לגמרי, בתנאי שייקחו עוד סיכונים, יתנתקו מפורמולות רפטטיביות שאפילו לשחקני יוביסופט נמאס מהן וכמובן - כתיבה טובה יותר עם משימות צד מעניינות
ואת זה גם אני, שאני היום כבר ״מאמין״ בגרילה בזכות הורייזון - לא מאמין שהם יכולים לעשות בשלוש שנים. הם יכולים להוציא משחק של 8 וטיפה שימכור עוד 10 מליון עותקים בגלל הבסיס הגדול, אבל אני רוצה להאמין שהם שואפים ליותר, ואני גם באמת חושב שהם ישיגו את זה.
idan כתב:על הורייזן עבד צוות קטן במשך שנים, כמה אנשים בדיוק זה אומר לא נראה לי שאתה יודע, אבל כך או כך מדובר בחלק מהותי בתהליך הפיתוח ככה שלא ברור לי איך אתה יכול לנפנף את זה כאילו כלום ולשמור על פרצוף רציני:)
אבל אם תראה את הדוקומנטרי על הורייזן תגלה שהצוות של הורייזן לא עשה רק תמונות קונספט ארט וברא עולם אלא בנה פרוטוטייפים שונים ובעצם המציא את כל הקונספט של הגיימפלי עם הרובוטים, אתה גם תגלה שהצוות השני שעבד על קילזון שאדופול בנה בו זמנית את המנוע ואת הקוד להורייזן, ככה שהם ממש לא פיתחו הכל מאפס ב 3 שנים.
אני לא יכול לנחש על איזה משחקים אתה מדבר אבל ההמשכים לדרגון אייג', וויצ'ר ופולאווט למשל כולם היו באיזור הארבע שנים וחוץ מהמפעל למיחזור של יוביסופט עוד לא קיבלתי דוגמא שיש בכלל משחקים כאלה של שלוש שנים ומטה, ככה שאני עומד על דעתי שמדובר במינמום.
אבל בסדר, לא מבין כ"כ על מה הויכוח בשלב הזה... אמרת שהנחת היסוד של כל הפורום להמשך של ספיידרמן או הורייזן זה שלוש שנים ותיקנתי אותך שאני לא חושב ככה, זאת דעתי וזהו. לא אמרתי שזה לא אפשרי או מופרך לחלוטין לעשות המשך תוך שלוש שנים על אותה קונסולה וספיידמן אולי יוכיח שאפשר לעשות את זה גם על קונסולה אחרת, אני רק אומר שזה על הצד הקצר ביותר למשחקים בסדר גודל וברמת הפקה הזאת, במיוחד בז'אנר של הורייזן, ולא השתכנעתי שאני לא מדייק בעניין. מכאן אפשר לנמק הכל ושכל אחד יעשה את החישובים שהוא מבין אבל זה נראה לי קצת מיותר להמשיך להתווכח רטרואקטיבית על האם ההימור שלא פגע היה דווקא סופר מתבקש, יכול להיות שהוא היה כזה לשיטתך, אבל אפשר גם סתם לפרגן לפייג'
In 2011, you had a smaller team working on Horizon. Was that mainly art and general concept? Can you talk about what that smaller team worked on and when you brought on the other people, when it ramped up?
Mathijs de Jonge: After we shipped Killzone 3, we asked our company to pitch IPs, and there were a lot of people excited about starting something new. We got about 40 different concepts, but there were a couple games that stayed close to what our company can do, and inspired us. One of the concepts that was most appealing in terms of different elements in it, funnily enough, was the most risky project there, Horizon. That's the concept that we started prototyping with a smaller team.
I think at first we were 10 people and at maximum maybe 15 or 20.
we had the basics up and running quite early. And after Shadowfall shipped, the rest of the company joined the very small team.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 38 אורחים